خانه > اخبار کنپارس > فراخوان غیر موکلین کنپارس برای شرکت در دعوای کنپارس علیه وزیر مهاجرت

فراخوان غیر موکلین کنپارس برای شرکت در دعوای کنپارس علیه وزیر مهاجرت

۳ مهر ۱۳۹۰

با توجه به اینکه قرار است دعوایی در دادگاه فدرال برای دفاع از حقوق افرادی که بر اساس فهرست ۳۸ گانه فدرال پرونده باز کرد ه اند طرح شود از دوستانی که مایلند در این دعوای حقوقی مشارکت کنند و از موکلین کنپارس نیستند دعوت می کنم در اولین فرصت ایمیلی را به نشانی federalcourt@parscanada.com ارسال کنند و نام و نام خانوادگی و شماره تماس و نیز نشانی پستی خود را نیز اعلام کنند.

دلیل این فراخوان ارزیابی تعداد تقریبی متقاضیان به منظور تعیین هزینه مشارکت در این پروژه حقوقی است و هر چه تعداد افراد بیشتر باشد هزینه سرشکن شده و هزینه هر فرد کمتر خواهد شد ضمن آنکه هر چه تعداد خواهان های دعوی بیشتر باشد شانس موفقیت بالاتر است. بنابراین اگر موکل ما نیستید اعم از اینکه وکیل دارید و یا خود اقدام کرده اید برای بهره بردن از نتیجه این دعوای حقوقی به آن بپیوندید و از دوستانتان نیز بخواهید با شما باشند. بدیهی است اعلام آمادگی شما در این مرحله هیچ تعهد مالی برای شما ایجاد نمی کند.

این فراخوان شامل موکلین ما نمی شود و آنها به طور خودکار در دعوای حقوقی ما  همراه هستند هر چند باید اقداماتی را انجام دهند. ما بسته هایی را به نشانی آنان ارسال خواهیم کرد و در این زمینه راهنمایی خواهند شد.

درباره چرایی؛ چگونگی و میزان موفقیت این اقدامات این مقاله و این مقاله را بخوانید.

 

  1. حسين
    ۲۶ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۵۷ | #1

    سلام
    من امروز با سایت شما وامکان شکایت آشنا شدم. پرونده خانواده ۳ نفری ما هم جزو همین گروه ۳۸ گانه قرار می‌گیرد.خیلی مایل به پیوستن فوری به این حرکت هستم. آیا فرصت باقیست؟

  2. م . محسني
    ۱۱ مهر ۱۳۹۰ در ۱۱:۵۳ | #3

    جناب اقای دکتر پارسایی
    سلام .
    تلاشتان را برای خروج از این بن بست نا عادلانه می ستاییم .ما تا امروز برای موفقیت اتی خانواده مان بعد از خدا امید به مهاجرت بسته بودیم .همه چیز را بر اساس ۱۲ ماه انتظار گذاشتیم ولی الان ۲ سال است که منتظر مدیکال هستیم!بچه های من بسرعت دارند بزرگ می شوند و بزودی اگر مدیکال نیاد مشکل خروج از کشور پیدا می کنند. شما رو به خدا توی دعوی حقوقیتون به این مساله اشاره کنید که این طولانی شدن علاوه بر تمام مشکلاتش ممکن است خطر سرباز شدن بچه ها و ممنوع الخروجی رو بدنبال داشته باشه .دعاتون میکنیم و قطعا ما هم به شما می پیوندیم .
    متشکرم .

  3. Mah
    ۱۱ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۱ | #5

    وکیل دیگری که از قبل داشتیم.
    هزینه صحیح که او از ما برای این دعوی بخواهد بگیرد.چه قدر باید باشد؟

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۱ | #6

      این موضوع به این شکل نیست که هر وکیلی با تعدادی پرونده بخواهد چنین کند. اگر پرونده زیاد دارند حرفی است اما توصیه می کنم به ما در این شکایت بپیوندید تا با دعوایی قویتر وارد دادگاه شویم در شکایت ما حداقل ۸۰۰ نفر حضور خواهند داشت

  4. سودی
    ۱۱ مهر ۱۳۹۰ در ۰۳:۴۳ | #7

    آقای مختاری عزیز
    فایل نامبر من مربوط به سال ۲۰۰۴ است. پس من و افراد مشابه من در این گروه قرار نمی گیرند. ما باید چکار کنیم؟ جداگانه وکیل بگیریم و اقدام کنیم؟

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۴ | #8

      بله شما در این گروه نیستید اما پس از فراغت از طرح این دعوی فراخوانی برای گروه شما خواهیم داد. با کمتر از ۱۰۰ متقاضی امکان طرح دعوا با هزینه معقول نیست ولی حتما استقبال خواهد شد

  5. Mah
    ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۱۸:۰۱ | #9

    سلام جناب آقای مختاری
    می خواستم بدونم از کجا بدانیم وکیل ما دعوی مارااز طریق کنپارس به مرحله اجرا می گذارد ؟ وآیا هزینه ها درست هست یا خیر؟

    • ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۹ | #10

      منظور شما را نمی فهمم؟ منظور شما کدام وکیل است؟
      ایکه هزینه ها درست است یا خیر منظور چیست؟

  6. حمیدرضا علیجانی
    ۷ مهر ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۴ | #11

    سلام جناب آقای مختاری
    من از موکلین شما نیستم و خیلی قبل از اینکه با سایت شما و فعالیت شما آشنا شوم بصورت شخصی اقدام نمودم و جزو لیست ۳۸ گانه هستم و فایل نامبر دوم خودم را در تاریخ ۸ جولای ۲۰۱۰ دریافت نمودم. اطلاعات خودم را هم برای مشارکت و همراهی در طرح این دعوای حقوقی به آدرسی که اعلام نموده اید ارسال کرده ام که فعلا هیچ بسته ی اطلاعاتی دریافت ننموده ام و منتظرم که آن را دریافت کنم. این یادداشت را صرفا برای تشکر و تحسین اقدامی که انجام می دهید ارسال کردم و صمیمانه از شما قدردانی میکنم. پایدار و موفق باشید.

    • ۷ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۸ | #12

      لطف دارید
      در حال آماده سازی بسته برای ارسال هستیم و تا آخر هفته آینده همه دوستان دریافت خواهند کرد

  7. محمد حسین
    ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۰۴:۰۵ | #13

    جناب دکتر مختاری
    با عرض سلام و تشکر. لطفا بفرمایید که زمان حدودی ارائه این لایحه به دادگاه فدرال چه زمانی است و ما چقدر زمان برای تصمیم گیری در این زمینه داریم.
    در صورتی که اعلام این مسئله محرمانه نیست، ما را از تعداد افرادی که برای این امر اقدام کرده اند نیز مطلع فرمایید. می خواهم بدانم بالا رفتن تعداد شاکیان آیا تاثیر مثبتی در روند رسیدگی به پرونده خواهد داشت یا خیر.
    آیا احتمال آن وجود دارد که این شکایت نیز از طرف دولت کانادا و بقول شما وزیر قلدر و قانون گریز مهاجرت در انتها به جایی نرسد؟ من تمام مطالب شما را از ابتدا به دقت دنبال کرده ام و مطلع هستم که شانس موفقیت این پرونده کم نیست. اما همچون همیشه که شفاف و صادقانه با همه – اعم از موکلین و غیر موکلین خود – برخورد کرده اید، خواهشمندم این امر را نیز روشن فرمایید.
    با تشکر و تجدید احترام

    • ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۹ | #14

      لطف دارید

      ۱- در سایت اعلام کرده ام که چقدر زمان برای ثبت نام و امضای مدارک هست حداکثر تا پایان مهر ماه باید همه مدارک لازم امضا شده به دست ما برسد.
      ۲- باید مکاتبه ای با وزارت مهاجرت بشود و به آنها اخطار داده شود که قرار است طرح دعوا کنیم و آنها ۳۰ روز وقت دارند که به تقاضای رسیدگی ما پاسخ مثبت دهند و اگر نکنند دادگاه درخواست ما را برای الزام آنها به رسیدگی می پذیرد.
      ۳- این بزرگترین دعوا علیه اداره مهاجرت خواهد بود. رقم دقیق موکلین ما در این دسته محرمانه است اما با عدد ۱۰۰۰ فاصله چندانی ندارد و افراد زیادی نیز برای همراهی با ما ابراز علاقه کرده اند. بله هر چه بیشتر شانس موفقیت بالاتر
      ۴- در این کیس وزیر قلدر تصمیم گیر نیست و دستگاه قضایی کانادا از دولت و سیاست مستقل است. امید من برای موفقیت بالای ۸۰ درصد است و اگر عدد شاکیان ما به ۲۰۰۰ نفر برسد این شانس بالاتر نیز هست

  8. مهتا فرجام
    ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۰۱:۳۶ | #15

    با سلام
    من هم جز لیست ۳۸ گانه هستم واز طریق وکیل دیگری اقدام کرده ام .چند روز پیش موضوع طرح شکایت توسط شرکت کنپارس را با وکیل خود مطرح کردم واز ایشان خواستم در این مورد با شرکت کنپارس همکاری کنند ولی ایشان گفتند که به اتفاق چند وکیل دیگر حدود ۳ ماه است که دارند روی طرح شکایت کار می کنند و با چند نفر هم دراین خصوص مذاکره داشته اند و منتظر بودند تا نتیجه ای حاصل شود تا این موضوع را علنی کنند وحاضر به همکاری با شرکت کنپارس نمی باشند وخودشان به طور جداگانه به همراه چند وکیل دیگر قصد پیگیری موضوع را دارند. حال این سوال برای من مطرح می شود که اگر من بخواهم از طریق شرکت کنپارس در این شکایت شرکت کنم و وکیل من هم در شکایتی جداگانه نام مرا مطرح کند عملا من دو بار شکایت کرده ام آیا این موضوع برای من مشکلی ایجاد خواهد کرد؟
    در پایان از شما خواهش می کنم اجازه ندهید که طرح این شکایت موضوعی برای اختلاف میان وکلای ایرانی شود وهر یک از وکلا ادعا کند که او داعیه دار این شکایت است .همانگونه که می دانید سرنوشت پرونده مهاجرت صدها ایرانی هموطن به این شکایت بستگی دارد واین موضوع فراتر از انگیزه های شخصی برای طرح این شکایت در دادگاه است.

    • ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۲ | #16

      دوست عزیز
      ما در هیچ زمینه ای داعیه نداریم آنچه رادرست می دانیم انجام می دهیم و انتظار همراهی از دوستان نیز نداریم هر چند از آن استقبال می کنیم. البته ایشان بدون هماهنگی با شما امکان شکایت از طرف شما ندارند و این خطر نیست که دوبار از طرف شما شکایت شود.
      بعید می دانم این موضوع اختلافی شود بین دوستان. حرکتهای موازی اصلا به ضرر ما نیست و موجب فشار بیشتر خواهد شد افراد ذینفع نیز خود می توانند تصمیم گیری کنند با چه کسی همراهی کنند.

  9. مهدی علامی
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۱۸:۲۹ | #17

    من برای کبک اقدام کرده ام ولی چنانچه ارسال مشخصاتم تاثیری ولو اندک داشته باشد با کمال میل حاضر به همکاری هستم.

  10. Patrice
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۱۷:۰۱ | #19

    با سلام، من پاتریس اهرابی از موکلین شما که فایل نامبر اول را ماه می ۲۰۰۹ دریافت کرده هستم. فکر میکنم هر حرکتی بهتر از بی تفاوتی و نا امیدیست. به نتیجه این حرکت بسیار امیدوارم و هر کمکی لازم باشد انجام خواهم داد. امیدوارم همه در این حرکت همراه شوند و امیدوارم شما هم تا پایان از پای ننشینید.

  11. رویا احمدیان
    ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۴ | #21

    سلام.من هم از گروه مشاغل ۳۸ گانه هستم .از طریق یک نفر بظاهر وکیل اقدام به باز کردن فایل در دو سال گذشته کردم و فعلا هیچ اطلاعی از نحوه ی پر کردن فرمهایم توسط وی ندارم واز همه بدتر اینکه هیچ اطلاعی از وکیلم هم ندارم.با این وضعیت به نظر شما میتوانم در برنامه شکایت شرکت کنم؟

    • ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۱ | #22

      بله می توانید شرکت کنید در ضمن می توانید اطلاعات پرونده را هم از اداره مهاجرت بگیریم و اگر بخواهید از این پس وکالت شما را هم به عهده بگیریم

  12. Saeed
    ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۴ | #23

    من در سال فوریه۲۰۰۶ فایل کردم.در اکتبر ۲۰۱۰ مدارک را آپتو دیت کردم ولی هیچ خبری از مدیکال نیست. آیا به نظر شما من هم در این شکایت شرکت کنم؟

    • ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۵ | #24

      متاسفانه شما جزو این گروه ۳۸ گانه نیستید و شکایت شامل شما نمی شود. گروه ۳۸ گانه کسانی هستند که بین ۲ فوریه ۲۰۰۸ تا ۲۶ جون ۲۰۱۰ پرونده آنها به اداره مهاجرت رسیده است

  13. شيدا
    ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۱ | #25

    سلام اقای دکتر مختاری
    امیدوارم درقدمی که برداشته اید موفق باشید و از تلاشهای پیگیر شما و دوستانتان بی نهایت سپاسگزارم.

  14. محمد طالبیان
    ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۰۵:۵۹ | #27

    سلام مجدد
    ممنون میشم اگه در مورد افرادی که در لیست ۲۰۰۸ بودند ولی در لیست های بعدی حذف شدند هم بفرمایید که آیا انها هم می توانند در این شکوایه شرکت کنند؟
    آیا اداره مهاجرت نمی تواند ادعا کند که فعلا به انها نیازی نیست و این ادعای بی عدالتی برای آنها صادق نیست چون در لیست های بعد نبوده اند؟
    با احترام

    • ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۸ | #28

      هر کس در لیست ۳۸ گانه بوده است می تواند شرکت کند مهم نیست در لیستهای بعدی آن شغل بوده یا نبوده است

  15. محمد حسین
    ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۰۴:۲۷ | #29

    جناب آقای دکتر، با سلام و تشکر از زحمات شما
    امکان آن هست که در مورد هزینه های اینکار کمی توضیح بفرمایید؟ قطعا هزینه ها بر حسب تعداد افراد شرکت کننده خواهد بود، اما مایلم بدانم کل هزینه اینکار به چه میزان است تا برآوردی از آن بتوانیم داشته باشیم. این سوالی است که ۶ نفر دیگر از دوستانم – که به آنها پیشنهاد شما را عنوان کرده ام – در اولین سوال خود پرسیده اند.
    با تشکر

  16. hamid
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۲ | #31

    با عرض سلام
    جناب دکتر چطور می تونیم در اطلاع رسانی بیشتر به شما کمک کنیم؟آیا اعلام در مکانهایی مثل فیس بوک رو صحیح می دونید؟
    واقعا از تلاشهای شما سپاسگزاریم

  17. پیمان
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۱ | #33

    با سلام و تشکر از تلاش جدی شما
    مطالب جالب شما در رابطه با سابقه اقامه دعوی علیه وزارت مهاجرت را خوندم و یک سوال دارم چرا دادگاه فقط برای ۱۰۲ نفر دستور بررسی پرونده داد. یعنی دادگاه فقط برای اونهایی که طرح شکایت کرده بودند دستور پیگیری داد و برای بقیه افراد مشابه دستوری صادر نکرد؟
    در ضمن من وکیل دارم و دارم هماهنگی های لازم را با وکیلم در رابطه با همکاری می کنم. می خواستم بدونم آیا می تونم مستقلاً موضوع را از طریق دفتر شما هم پیگیری کنم یا صرفا وکیلم حق پیگیری دارد؟
    با تشکر دوباره

    • ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۵ | #34

      پیمان عزیز
      بله اگر مطلب اول را نیز خوانده باشید توضیح داده ام که این فقط برای کسانی که شکایت می کنند اجرا می شود
      بله شما می توانید مستقلا به شکایت ما بپیوندید و لازم نیست از طریق وکیل یا مشاورتان با ما باشید

  18. محمد
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۱ | #35

    سلام
    جناب دکتر جواب سوال سوم خود را ندادید. اینکه ایا طرع دعوی تاثیر منفی در رسیدگی پرونده افراد از طرف اداره مهاجرت در پی دارد؟

    ایا باعث ایردات بی مورد و گیرهایی که اگر حساسیت ایجاد شده نبود به چشم نمی امد نمی شود.
    منتظر پاسخ مبسوط شما در طی یک مقاله هستیم.
    حق دهید که در کشوری زندگی میکنیم که اگر حتی بحق اعتراض کنیم مدت ها از روال پرونده فاصله گرفته و شاید دیگر احتمال موفقیت با تاخیر را هم از دست بدهیم.حال شما از این رویه در کشوری مثل کانادا بگویید.
    با احترام فراوان

    • ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۷ | #36

      سوال سوم موضوع مقاله دیگری است اما اجمالا خیر هیچ تاثیر منفی که ندارد هیچ تاثیر مثبت هم دارد. در این مورد قضایای مشابهی را نیز مثال خواهیم زد. البته به شما حق می دهم که نگران باشید به همان دلیلی که گفتید اما در کانادا این امکان ندارد.

  19. mohsen shafiei
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۴ | #37

    از دوستان کنپارس مستدهی است در خصوص مشاغل ۳۸ گانه اقدامی جدی نمایند

دیدگاه ها مسدود است.