خانه > کانادا > اخراج پناهندگانی که اقامت گرفته اند از کانادا به دلیل سفر به کشور خود

اخراج پناهندگانی که اقامت گرفته اند از کانادا به دلیل سفر به کشور خود

۱۰ اسفند ۱۳۹۳

در اخبار این روزها آمده است که دولت محافظه کار کانادا به طور جدی پیگیر لغو اقامت و اخراج آن دسته از افراد مقیم کاناداست که در سالهای گذشته به عنوان پناهنده وارد کانادا شده اند و اکنون کارت اقامت دایم کانادا را در اختیار دارند ولی در این مدت به کشوری که از آن گریخته اند سفر کرده اند و یا در صدد تمدید پاسپورت خود از کشور قبلی بر آمده اند و یا حتی با پاسپورت کشور قبلی خود به کشر سومی رفته اند. مطلب منتشر شده در تورنتو استار را اینجا بخوانید.

ظاهرا افراد مقیمی که برای تابعیت اقدام می کنند اظهاراتشان در فرمهای درخواست تابعیت ملاک عمل قرار می گیرد و اگر اظهار کرده باشند که به کشور مبدا خود سفر داشته اند به جای بررسی درخواست تابعیت موضوع تحقیقات به منظور لغو اقامت دایم و اخراج از کانادا قرار می گیرند. برخی از افرادی که این رفتار دولت کانادارا تجربه کرده اند و در معرض اخراج هستند سالهاست در کانادا زندگی می کنند و صاحب خانواده چه بسا همسر کانادایی و کار و بیزنس موفق در کانادا هستند.

این موضوع را در چهار عنوان زیر مورد بررسی قرار می دهم.

 

مقاله کامل را اینجا بخوانید 

Categories: کانادا Tags:
  1. ۱۰ دی ۱۳۹۵ در ۰۱:۴۵ | #1

    خسته نباشید مرسی به خاطر این وبسایت زیبا

  2. راضیه
    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ در ۰۶:۴۴ | #2

    سلام و خسته نباشید
    آقای مختاری من دختری۳۱ساله و مجرد دارای مدرک کارشناسی ارش مدیریت مالی ، باسابقه کاری بیش از ۸ سال می باشم و دارای مدرک انگلیسی با نمره ۶هستم. دوست دارم برای زندگی به ونکوور بروم
    آیا استان کلمبیا پرشین مهاجر می پذیردو من شانسی برای رفتن دارم؟

  3. Shirin
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۰:۲۵ | #4

    Salam aghaye Mokhtari
    Man az tarighe panahandegi eghamate daem daram amma bad az 9 saal ke hanooz montazer hastam shahrvand shavam ke parvande dar jaryan ast, 8 mahe pish be dalile fote pedaram baraye 28 rooz be Iran safar kardam, hatta in maghale ke shoma avardeid ro pishbini karde va govahiye fote pedaram ro tarjome kardam ke agar dar foroodgah az man soal shod ke chera bargashti, pasokhi dashte bahsham, be nazare shoma baraye man moshkele jeddi vojood darad… bayad arz konam ke moshkele man dar doreye dolate Ahmadi Nejad bood va ba avaz shodane dolat teye in 9 saal, shayad estesnai dar ekhraje man be dalile safar be Iran ghael shavand agar baraye fote pedaram nashavand??? Az rahnamyi shoma sepasgozaram va sharmande ke natooenstam be Farsi type konam, ba ehteram….

  4. سولماز
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۰ | #6

    با سلام و خسته نباشید هردم ز این باغ بری میرسد…
    آقای مختاری خواستم بپرسم این قانون فقط شامل حال پناهندگان است یا کسانی که بعد از لندینگ به ایران برگشته اند ممنون میشم از پاسختان چون موضوع جدیدی هست این سوال را مطرح کردم …

    • ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۲ | #7

      هر مطلبی را اگر خوب بخوانید این سوال مطرح نمی شود
      شما با پناهندگی نرفته اید بنابراین به شما مربوط نمی شود

  5. رستم
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۱:۵۵ | #8

    سلام اقای مختاری
    یک انتقاد داشتم از شما که چرا نظر خود را القا می کنید و همه اش از دولت فعلی کانادا انتقاد می کنید شاید بسیاری طرفدار برنامه های این دولت باشند و دولتی که به فکر منافع ملی است و بیش از هردولت قبلی با طرح های خود اقتصاد کانادا قوی تر نموده است چرا بازد فرافکنی نمود و جنبه های خوب این دولت را ازش نام برد از شما که انتظار بیشتری داریم نه نگاه صنفی !

    • ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۸ | #9

      این وبلاگ بنده است و نظرات خودم را می نویسم شما هم می توانید وبلاگ خود را داشته باشید و از دولت هارپر طرفداری کنید

      هارپر در طرحهای اقتصادی هم به دنبال نفع طبقه متوسط کانادا نیست و منافع گروه خاصی را مورد نظر دارد چند سال دیگر در قدرت باشد برای شما مهاجر ایرانی سیتی زن طرفدار هم مشکلی خواهد ساخت
      گام به گام جلو خواهد آمد
      حجم فسار مالی این دولت نیز با برخی دولتهایی که می شناسیم قابل مقایسه است فقط زمان نیاز دازد تا روشن شود
      کمی تاریخ هم بخوانید

  6. محمد
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۰:۴۱ | #10

    سلام اقای دکتر

    من پی ار هستم و برای همسرم درخواست اسپانسرشیپ همسر داده ام و می خواهم برای وی در خواست ویزای توریستی بدهم اگر ممکن باشد
    با توجه به اینکه همسر بنده در ایران کارمند رسمی کشور است اولا ایا با توجه به اینکه برای وی درخواست اسپانسرشیپی داده ام میتوانم درخواست ویزای توریستی دهم؟
    اگه درخواست بتوانم دهم ایا امکان دادن ویزای توریستی هست یا خیر؟
    ممنون

    • ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۰ | #11

      درخواست ویزای توریستی در این شرایط اتلاف وقت است هر چند شاید تا ده درصد شانس موفقیت دارد

  7. فربد
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۲ | #12

    آقای مختاری سلام. این قانون که شامل اسکیل ورکرهایی که به کانادا مهاجرت کرده و پی آر گرفته و بعد به ایران بزگشته اند که نمی شود؟ درست است؟ (ظاهرا برای پناهندگان refugees است نه مهاجران!) پیشاپیش سال نو مبارک.

دیدگاه ها مسدود است.