خانه > اخبار کنپارس, نیروی متخصص کبک, کبک > حل مشکل بیمه در کبک

حل مشکل بیمه در کبک

۱۲ اسفند ۱۳۹۳

خوانندگان این سایت پیش از این در جریان گزارش ما در مورد وضعیت رسیدگی به پرونده های نیروی متخصص کبک و وضعیت اشفته این بخش از وزارت مهاجرت که منجر به رد غیر منصفانه بسیاری از پرونده های نیروی متخصص شده اند هستند. از جمله این مقاله که زیر عنوان بی عدالتی و بی انصافی هنوز در اداره مهاجرت کبک برقرار است که توصیه می کنم قبل از این مطلب مطالعه کنید.

یکی از مهمترین وجوه بی انصافی افسران کبک در عدم شناسایی سابقه کار متقاضیانی که بیمه سابقه کاری جز تامین اجتماعی داشتند متبلور می شد. به این ترتیب شانس قبولی از کارکنان نفت، شهرداری ها، بانک ها، صدا و سیما و …. گرفته می شد تنها به دلیل عدم شناخت سیستم کبک از وضعیت سازمان های بیمه و بازنشستگی ایران.

 

ادامه مطلب را اینجا بخوانید 

  1. امید
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۹:۱۱ | #1

    جناب مختاری سلام ؛ ما سال ۲۰۱۴ از طریق اسکیل ورکر کبک اقدام کردیم فایل نامبر هم گرفتیم بعد از ۲ سال ایمیل آپدیت اومد و مدارک را ارسال کردیم . ولی متاسفانه یک فرم ۵۲۷ مشاغل نظام مند همسرم را فراموش کردیم بهمراه مابقی مدارک بفرستیم که برای ما ایمیل ریجکت اومد و بلافاصله مجددا مدارک را ایندفعه بطور کامل با یک نامه توضیحی با درخواست تجدید نظر هم برای اداره مهاجرت و هم برای کمیسیون شکایات بهمراه فرم جا مانده ارسال کردیم (درست یک هفته بعد از ایمیل ریجکت) و البته به کمیسیون شکایات نامه خودمونو آنلاین هم فرستادیم و فاکس هم کردیم. یعنی برای هر جایی که امکان داشت . البته الان از ارسال نمام اینها حدود ۱۰ روز گذشته. آیا امکان درست شدن کار ما و رفع ریجکتی هست؟!

    • ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ در ۲۲:۲۷ | #2

      بعید است اتفاق مثبتی بیفتد ولی امید خود را از دست ندهید
      هنوز برای جواب خیلی زود است
      وقتی برای تجدید نظر می فرستید نهادهای دیگر عملا اقدامی نمی کنند تجدید نظر در کبک هم راه به جایی ندارد متاسفانه

  2. بهنام
    ۲۱ آذر ۱۳۹۴ در ۰۸:۳۷ | #3

    سلام
    من فایل نامبر ۲۰۱۱ و حدود ۸ ماه پیش بدلیل موضوع بیمه کارمندی ریجکت شده ام و اعتراض و درخواست بررسی مجدد کرده ام که ۶ ماه است از تاییدیه دریافت توسط اداره مهاجرت میگذرد و خبری نیست! جناب آقای مختاری ایا دفتر شما کمکی به من، در این مرحله، جهت پی گیری موضوع و احتمالا شکایت به دادگاه میکند؟ یا باید هنوز منتظر باشم؟
    با تشکر

  3. هدا
    ۲۶ آبان ۱۳۹۴ در ۲۱:۳۸ | #5

    با عرض سلام خدمت جناب اقای مختاری ، من ۴سال قبل اسکیلد ورکر کبک اقدام کردم، بعد ۲۰ روز فایل نامبرم اومد، و بعد ۴ سال اپدیت.. من هم اپدیت رو فرستادم.. بعد ۱ ماه از اپدیت، واسم ایمیل زدن ریجکت به دلیل ناقص بودن پرچنده، واسه ریز نمرات دیپلم و ..راهی الان دارم دوباره؟؟ یا کلا همه امیدم تموم شد؟!!!

  4. سروش
    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ در ۲۲:۴۲ | #7

    سلام. برای پرونده های کبک وضعیت پذیرش سوابق بیمه وکلای دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری ایران چگونه است؟ آیا بیمه صندوق حمایت کانون وکلای دادگستری که قانونا تنها بیمه گر وکلای عضو کانون وکلای ایران است کفایت دارد؟ البته توضیح اینکه در پرونده ما متقاضی اصلی سابقه بیمه برای شغل مترجمی زبان فرانسه دارد و همسر وکیل است و بیمه صندوق حمایت کانون را دارد. در سالهای قبل یکی از دوستان با وضعیت مشابه و ایشان نیز در موقعیت همسر متقاضی علیرغم ارسال مدارک بیمه صندوق حمایت با ایراد اداره مهاجرت کبک و ریجکت مواجه شدند. وضعیت فعلی و راه حل چیست؟

    • ۲ شهریور ۱۳۹۴ در ۰۲:۴۹ | #8

      راه حل قطعی ندارد جز اینکه در صورت رد باید در دادگاه عالی کبک طرح دعوا کرد و موفق هم خواهد بود

  5. فدوی
    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۸ | #9

    سلام جناب مختاری
    واقعا تلاش شما قابل تقدیره. اما یک سوال برای من پیش اومد. من کارمند رسمی بانک هستم با توجه به اینکه صندوق بازنشستگی بانکها نامه ای درخصوص سوابق بیمه ای به ما نمیدهد شما چه راهکاری را پیشنهاد می فرمائید. پیشاپیش سپاسگزارم

    • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۲۱:۱۸ | #10

      فیش حقوقی شما که مالیات کسر شده و کسر بازنشستگی هم در آن است می تواند مناسب باشد

  6. samira
    ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۶:۵۸ | #11

    با عرض سلام و تبریک سال نو
    در قوانین جدید مهاجرتی کبک ۲۰۱۵ برای کارشناسی ارشد کامپیوتر بدون سابقه کار بیمه ایی چقدر شانس وجود دارد؟ و امتیاز بیمه چقدر است

  7. م عباسی
    ۲ فروردین ۱۳۹۴ در ۰۸:۱۳ | #13

    با سلام
    بنده با داشتن بیمه خدمات درمانی کارمندی و سابقه بیش از ۱۰ سال رسمی دولتی و با ارایه تمامی مدارک که بیمه کارمندی توش منعکس هست و بعد از ۴ سال انتظار و … تنها بدلیل”نداشتن بیمه”ریجکت شدم. جناب مختاری من ۲ روز پیش ریجکت شدم چرا با وجود این موفقیت که چندی پیش بسیار خوشحالمان کرد باز اینطور عمل شد؟ ایا من حقی دارم؟ چگونه باید اعتراض کنم؟ دفتر شما کمکی به بنده میکنه برای وکالت و پی گیری احقاق حق؟
    ممنون

    • ۷ فروردین ۱۳۹۴ در ۲۰:۲۴ | #14

      سوال را در دو جا مطرح کرده اید
      پاسخ دادم
      دوستان لطف کنند فقط یکبار کامنت بگذارند

  8. عليرضا سليماني
    ۱ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۵ | #15

    سلا اقای مختاری عزیز با عرض تبریک سال نو امیدوارم سالی پر از موفقیت همراه با سلامتی در کنار خانواده محترمتان داشته باشید ،

  9. Ali
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۱:۴۹ | #17

    سلام. اگر برای نیروی متخصص کبک اقدام کنیم و اصل کارنامه آیلتس را نداشته باشیم اگر مرکزی که امتحان دادیم یک نسخه اضافی از کارنامه آیلتس را به اداره مهاجرت کبک بفرستد آیا از نظر اداره مهاجرت این رویه قابل قبول هست؟

  10. Alireza
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۱:۵۵ | #19

    هورااااااای…..
    واقعا خسته نباشید.
    من و همسرم به صورت اسکیلد ورکر فدرال مهاجرت کرده ایم و در سال ۲۰۱۴ لند شدیم. الان هنوز کار نداریم و در حال طی کردن یکسان سازی مدارک و امتحانات هستیم. الان مبخواستیم برای والدین همسرم تقاضای ویزا کنیم تا در تابستان بتوانند به مدت دو یا سه ماه برای دبدن ما بیایند.
    میخواستم ببینم شرایط درخواست ویزا برای والدین همسرم و نوع ویزای درخواستی چگونه باید باشد؟
    آیا برای برادر و خواهر همسرم که هر دو مجرد و دانشجو هستند هم امکان ارسال دعوتنامه و احتمال صدور وبزا هست؟ چه توصیه ای میفرمایید؟
    آیا از الان فرصت کافی برای درخواست و صدور ویزا تا اواخر خرداد (ژوئن) هست؟
    از زمان ارسال دعوتنامه به طور معمول تا صدور ویزا چند ماه زمان می برد؟
    ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.

    • ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۲۵ | #20

      پاسخ همه سوالات مثبت است در مورد زمان نمی توان نظر دقیق داد این روزها یکی دو ماهه جواب می دهند
      در مورد امکان اقدام منعی نیست به همه می توان دعوتنامه داد مهم دریافت ویزاست

  11. پرستو
    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۲ | #21

    درود بر شما، تشکر از نوشته هاتون.

    برادر من برای نیروی متخصص فدرال ۲۰۱۴ اقدام کرده و PER هم گرفته، زمانی که ایشون پروندشون را در نوامبر ارسال کردند ۲۳ ماه سابقه کار خارج کشور و یک سال هم به صورت پاره وقت ایران حین خدمت داشتند که حدود ده سال پیش هست که متاسفانه بیمه ندارن برای اون مدت. ایشون ۷-۸ ساله خارج ایران زندگی می کنند و حتی مدارک دانشگاهیشون هم از اونجاست. حال مشکل اینه که اگه اون یک سال سابقه ایران به دلیل فقدان بیمه رد بشه ایشون زمان ارسال پرونده ۲۳ ماه سابقه دارند ولی برای حداقل امتیاز نیاز به ۲ سال دارند که مشخصا ۱ ماه کم هست.

    ۱) آیا آیا امکانش هست که اداره مهاجرت به دلیل اینکه ایشون هم اکنون ۲ سال سابقشون پر شده از ایشون نامه جدید بگیره و اون یک ماه رو برای رسیدن به دو سال محاسبه کنه؟ (هم اکنون ۲ سال و چند ماه سابقه دارن تو شغل فعلیشون)

    ۲) آیا راهی هست که کار حین خدمت رو برای اداره مهاجرت توجیح کرد؟

    پیشاپیش از کمک های بی دریغتون سپاس گزارم.

    • ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۲۹ | #22

      ملاک سابقه کار هنگام اقدام است یعنی زمان امضای فرم تقاضا
      بنابراین پاسخ منفی است

  12. هادی
    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۰ | #23

    با سلام و خسته نباشید.
    من ۲۰۱۰ اقدام کردم.۶ ماه بعد فایل نامبر گرفتم تا ۲ سال بعد خبری نشد .۲ سال بعد ازم آپدیت مدارک خواستن که هیچ کاری نکردم و جوابی هم به نامه ندادم.الان میخوام دوباره اقدام کنم.آیا نیازه که نامه بدم که اون پرونده رو نمیخوام و آیا اگه تناقضی بین چیزی که الان میفرستم و پرونده قبلی باشه مشکلی پیش میاد.لطفا راهنمایی کنید.با تشکر فراوان.ممنون

    • ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۳۰ | #24

      نیاز نیست نامه بدهید نامه هم بدهید فرقی نمی کند سوابق شما آنجا هست و مقایسه می شود

  13. امیر حسین
    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۷:۳۵ | #25

    @علی مختاری
    آقای مختاری همانطور که این دوست عزیز گفتند در بین جامعه مهاجرین مخصوصا تازه واردین این حرف و حدیث ها در مورد وکلا هست که “صرفا دنبال پول خودشون هستن و دیگه چیکار دارن که اینور چه اتفاقی میفته”. منتها بنده که از چند سال قبل از مهاجرت با سایت شما آشنا شدم و از مطالبش بسیار بسیار استفاده کردم میتونم بگم که متاسفانه ما عادت نکردیم که در مورد کاری که قراره انجام بدیم تحقیق کنیم.
    اولین چیزی که در پارس کانادا گفته میشه اینه که “مهاجرت نسخه ای برای همه نیست”. وقتی به کانادا اومدم با تمام وجود به این مطلب رسیدم. من که در ایران آدم کاملا موفقی بودم، کار خوب، موقعیت خوب، دانش و تجربه خوب داشتم و چندین سال هم تحقیق کرده بودم تازه چند ماه برای جا افتادن، پیدا کردن کار و … زمان نیاز داشتم. حالا حساب کنید که اگر کسی مثلا با دانش یا تجربه کم بیاد یا مثل خیلی از ایرانی ها هول باشه که یک شبه راه صد ساله بره با چه مسائلی اینجا مواجه میشه.
    خودم کسی رو دیده ام که با این تصور اومده کانادا که بعد از دو سال ۲ تا خونه داشته باشه و یکیش رو بده اجاره و دیگه کار نکنه! آدم دیده ام که پاس ریکوست شده و اصلا نمیدونسته با چه پروازهایی میتونه بیاد کانادا. در این صورت مسلما چیزی که توی ذهن این افراده سرابی بیش نیست. شما اینطور فکر نمیکنید؟!

  14. داود
    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۹:۲۴ | #27

    سلام. از راهنمایی تون ممنونم جناب مختاری.
    ۱٫ این درسته که اگه از راه فدرال اسکیل ورکر اقدام کرده باشیم و تو فرودگاه مونترال آدرس جایی غیر از کبک رو برا پی آر بدیم بهمون گیر میدن؟
    ۲٫ اگه متقاضی فدرال باشیم و بعدا تو سایت آدرس کبک بدیم برا پی آر، مشکلی پیش میاد؟
    با تشکر از شما و آرزوی موفقیت

    • ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۳۸ | #28

      ۱- اتفاقا بر عکس باید نشانی شما جایی جز کبک باشد چون فرض این است که نمی خواهید کبک بمانید مظالب در این زمینه را درست بخوانید

      ۲- بعد از لندینگ خیر

  15. فربد
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۸:۳۷ | #29

    این یک پیغام خصوصی است. لطفا جواب آن را به ایمیلم بفرستید.

    …..

    • ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۰:۱۰ | #30

      وقتی پیام خصوصی است ایمیل بزنید

      کاری که فرمودید هم هیچ خاصیتی ندارد جز اتلاف پول

  16. رستم
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۹:۵۵ | #31

    سلام اقای مختاری
    باید از حق و انصاف نگذریم تلاش شما بی سابقه بود ولی باید این نکته را توجه کنیم لیبرال و محافظه کار نداره همه به دنبال محدود کردن تعداد مهاجران هستند و همین دولت فعلی کبک که لیبرال است گفته تحت تاثیر سیستم ورود سریع قرار گرفته ایم و تا سال اینده رفرمی انجام خواهیم داد اینها نتیجه کل سیستم است و نه ریطی به حکومت ها دارد نمی دانم چون کار شما با مهاجران است و مثل بقیه همکارانتان به امید تغییر نشسته اید شاید با امدن لیبرال ها وضعیت بهتر شود و کار رونق بگیرد . و سیستم کارامد و بی نقص ورود سریع که باعث هدفمند تر شدن مهاجرت شده است را نادیده بگیرد و صدای انتقاد تان از محافظه کارها تا اسمان قابل شنیدن است.
    و نظر شما را به این نکته جلب می کنم که روزی وقت بگذارید و بازدیدی در جامعه مهاجران که شما و همکارانتان اوردید بزنید تا متوجه شوید با سیستمی که شما طرفدار ان هستید چه انتقادهایی از شما بگوش می رسد و چه سرابی که درست شده است پس بهتر است عقلانی برخورد کنیم. باسپاس

    • ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۴۲ | #32

      انتقاد من از محافظه کاران محدود به مهاجرت نیست در همه زمینه ها قابل انتقادند
      نگاه غیر محافظه کاران با محافظه کاران بسیار متفاوت است در مقوله مهاجرت
      کبک مثال خوبی نیست چون دولت استان امکانات محدودی دارد ضمن اینکه اینها هنوز درگیر رفع و رجوع تخریب خانم مارواآ هستند و تغییرات مثبت در کبک هم محسوس است

      منظور شما را از این جمله متوجه نشدم:
      بازدیدی در جامعه مهاجران که شما و همکارانتان اوردید بزنید تا متوجه شوید با سیستمی که شما طرفدار ان هستید چه انتقادهایی از شما بگوش می رسد و چه سرابی که درست شده است

دیدگاه ها مسدود است.