خانه > دسته‌بندی نشده, کبک > جلسه هماهنگی با مسوولین اداره مهاجرت کبک: اگر حق شما ضایع شده است کامنت بگذارید

جلسه هماهنگی با مسوولین اداره مهاجرت کبک: اگر حق شما ضایع شده است کامنت بگذارید

۳۰ بهمن ۱۳۹۳

پیرو آنچه پیش از این در مورد بی عدالتی در رسیدگی به پرونده های نیروی متخصص در اداره مهاجرت کبک نوشته بودم و  نیز لطف و همراهی آقای دکتر خدیر نماینده پارلمان کبک، جلسه ای با مسوولین وزارت مهاجرت کبک تنظیم شده است و قرار است به زودی برگزار شود.

پیش از این لیست بلندبالایی از تضییع حقوق موکلین ارایه شده است و مستند به همان لیست و پیگیری آقای دکتر خدیر عملا چنین جلسه ای ترتیب داده شده و این فرصت بسیار خوبی است برای ما که همه ایرادات سیستم در بررسی پرونده های کبک را گوشزد کنیم و چه بسا به تغییر رویه این وزارت خانه کمک شود. البته خوشبختانه چندی است که آثار تغییر در کبک دیده می شود و موافقت با این جلسه نیز می تواند از نشانه های تغییرات مثبت باشد.

از دوستانی که خواننده این مطلب هستند و خود قربانی بی عدالتی افسران کبک در رسیدگی به پرونده نیروی متخصص و یا کارآفرینی خود شده اند می خواهم که داستان خود را بسیار کوتاه و مختصر در کامنتهای زیر همین مطلب بنویسند تا لیست کاملتری از قربانیان بی عدالتی این اداره داشته باشیم و اگر وجهی از این بی عدالتی پوشیده مانده است آشکار گردد و مطرح شود.

  1. فروزان
    ۹ آبان ۱۳۹۴ در ۱۴:۵۰ | #1

    سلام و خسته نباشید
    من مدارک مهاجرتی به کبک را در ۱۱oct10 فرستادم ولی بعد از پیگیری جوابی گرفتم مبنی بر اینکه به مصاحبه دعوت شدم ولی در زمان مقرر مراجعه نکردم وپرونده بسته شد از طریق دوستانم در کانادا متوجه شدم شما پیگیر این قضیه شدید وبا دفتر تهران هماهنگ کردم مدارک و مبلغ لازم را واریز کردم .میخواستم بدونم حدودا این مراحل پیگیری چقدر طول میکشد و ایا لازم است برای مدرک زبان فرانسه و یا مدارکی دیگراقدام کنیم
    امیدوارم با توجه به توانایی شما در به چالش کشیدن مسولین مهاجرت کبک در موارد قبلی در این پرونده هم موفق باشید

  2. رضا
    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۱ | #3

    سلام

    من رضا مقدس جعفری هستم. بعد از چهار سال انتظار در خصوص پرونده اسکیل ورکر کبک، نامه آپدیت مدارک در بهمن ماه گذشته به دستم رسید که در آن برخی مدارک خواسته شده بود. منجمله مدرک تحصیلی همسرم که به اشتباه در رشته دیگری درخواست شده بود و یک مورد از سابقه کاری ایشان که به دلیل دعوای حقوقی ایشان علیه شرکت مذکور از دادن سابقه کار امتناع کرده بودند و ما بجای آن حکم اداره کار و امور اجتماعی مبنی بر سابقه یکساله ذکر شده را ترجمه و ارسال کردیم. همچنین طی نامه ای توضیحات لازم در خصوص درخواست اشتباه مدرک تحصیلی و سابقه کاری موصوف را همراه با مدارک لازم ارسال کردیم. ظرف چهار روز نامه رد درخواست برایم ارسال شده و دلیل آن را نیز عدم ارسال مدرک سابقه کار همسرم به فرمت مورد نیاز اعلام کرده اند. خصوصا که سابقه کاری ایشان مربوط به قبل از پنج سال گذشته است.
    ضمنا همه سوابق کاری بنده و همسرم بجز مورد فوق در تامین اجتماعی ثبت شده است و فارغ از این مورد بنده به عنوان نفر اصلی بیش از ۱۲ سال و همسرم بیش از ۵ سال سابقه بیمه داریم.

    به نظر شما امکان پیگیری و بازگشت روند پرونده وجود دارد یا خیر و در صورت امکان آیا می توان از شما کمک گرفت؟

    • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۹:۲۰ | #4

      متاسفانه امیدی به تجدید نظر نیست مگر اینکه بخواهید در دادگاه عالی کبک طرح دعوا کنید که اگر مایل بودید می توانید در این زمینه با من تماس بگیرید تا از خدمات تیم حقوقی ما بهره بگیرید
      تجدید نظر در مرحله ای که مربوط به خود اداره مهاجرت است نتیجه ندارد

  3. مریم حبیبی
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۱:۳۳ | #5

    با سلام و خسته نباشید ما حدود ۵ سال است در نوبت کبک هستیم من ۳۵ساله کارشناس حسابداری ۱۲سال سابقه بیمه همسرم کارشناس ساختمان و آسفالت ۴سال سابقه بیمه دارای ۱ دختر ۸ ساله برادرم هم مقیم کانادا به مدت ۲سال -متاسفانه ۶ ماه قبل نامه آپدیت مدارک آمد و من تمام مدارک بهمراه کپی برابر اصل دفتر خانه ای و مهر دادگستری و وزارت خارجه ارائه کردم گویا اصل بیمه در مدارک نبود (کپی برابر اصل مهر شده بوده ) به ما نامه آمد که ریجکت میکنیم ما به فاصله ۲۴ ساعت بعد اصل مدارک و نامه عذرخواهی فرستادیم دوباره نامه آمد بررسی میکنیم بعد از ۱ماه دوباره نامه آمد ریجکت بعلت عدم ارانه در پست اولیه -واقعا بعد از این مدت و مدارک کامل رضایت نامه هایی شغلی از کشور هند و چین و نامه کارمند نمونه از یک شرکت دولتیو… به همین راحتی ریجکت و هیچ کاری نمی توانیم بکنیم واقعا ملتمسانه از شما خواهشمندم کمکم کنید

  4. محمود
    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۵ | #7

    سلام آقای مختاری عزیز سال نو مبارک بنده میخواستم ببینم این جلسه با مسولین اداره مهاجرت کبک کی هست؟ آیا مشکل پرونده هایی مثل بنده که به بهانه نداشتن تاییده وزارت خارجه رد شد در این جلسه پیگیری میشه وآیا امیدی هست به احقاق حق ضایع شده ما؟

    • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۲۱:۴۷ | #8

      آن جلسه به تعویق افتاد ولی ۲۱ می قرار است خانم وزیر را ملاقات کنیم
      مسایل مطرح می شود ولی ناظر به آینده است

  5. م عباسی
    ۲ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۴:۴۴ | #9

    با سلام جنای اقای مختاری
    بنده با داشتن بیمه خدمات درمانی کارمندی و سابقه بیش از ۱۰ سال رسمی دولتی و با ارایه تمامی مدارک که بیمه کارمندی و مالیات توش منعکس هست و بعد از ۴ سال انتظار و … تنها بدلیل ”نداشتن بیمه اجتماعی” و در پاسخ به بررسی مدارک آپدیت خواسته شده ، ریجکت شدم. جناب مختاری من ۲ روز پیش ریجکت شدم چرا با وجود این موفقیت که چندی پیش بسیار خوشحالمان کرد باز اینطور عمل شد؟ ایا من حقی دارم؟ چگونه باید اعتراض کنم؟ استدعای یاری و راهنمایی خوب شما را دارم.
    ممنون

    • ۷ فروردین ۱۳۹۴ در ۲۰:۲۴ | #10

      اداره مهاجرت کبک سازمان منطمی نیست
      بله حق دارید و اگر مایلید می توانیم پرونده شما را برای اعتراض و پیگیری لازم به عهده بگیریم
      به دفتر تهران مراجعه کنید و با خانم امیریان صحبت کنید

  6. صنم
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۳:۲۱ | #11

    @علی مختاری
    آقای دکتر من با دفترتون در تهران صحبت کردم به من گفتن شما قبول نمیکنین کار من رو .
    اگر امکان وکالت من براتون هست تو رو خدا زود بهم بگین من فرصتم خیلی کم است.

  7. عفت
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۶ | #13

    با سلام خدمت آقای مختاری
    من فایل نامبر ۲۰۱۲ در رشته آمار هستم . پس از تغییر قوانین طی ایمیلی جدولی از مجموع امتیازات ما بدون احتساب نمره فرانسه ( ۲ تا B1 ارائه کرده بودم) برای ما ارسال شد که در آن مجموع امتیازات ما ۵۳ حساب شده بود.با توجه به قوانین اداره مهاجرت کبک فقط من می بایست نمره B2 در ۲ مهارت بیاورم تا مجموع امتیاز ما بدون نمره تطابق به ۶۳ برسد.در همین ایمیل آورده اند که چون امتیاز شما ۴۳ است( اشتباها به جای ۵۳ ) لذا حتما همسر شما نیز باید B2 در ۲ مهارت بیاورد وگرنه پرونده ما رد خواهد شد. لذا از مجموعه جنابعالی تقاضای کمک جهت رفع این اشتباه اداره مهاجرت را خواستارم
    با تشکر فراوان

    • ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۸:۲۸ | #14

      مایل هستید وکالت بدهید پیگیری کنیم
      به تهران مراجعه کنید و با خانم امیریان صحبت کنید

  8. مریم قاسمی
    ۹ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۵:۲۷ | #15

    سلام، من کارشناس ارشد پرستاری هستم، ۳۹ ساله و با ۱۳ سال سابقه کار در اتاق عمل،در حال حاضر سرپرستار اتاق عمل هستم.۲۰۱۳ فایل کبک باز کردم و بعد از تقریبا ۲ ماه فایل نامبر به من داده شد.تابستان ۲۰۱۴ ایمیل update مدارک تحصیلی برای من ارسال شد و یک ماه بعد ایمیل دیگری ارسال شد که مدارک مربوط به سابقه کار مانند بیمه و گواهی کار خواسته شده بود.مشکل از اینجا شروع شد. من که کارمند رسمی دولت محسوب می شوم و بیمه خدمات درمانی دارم و در طی ۱۳ سال کار مالیات پرداخت کرده بودم، از بیمارستان محل خدمتم که یک بیمارستان دولتی و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، گواهی کار و کسر مالیات باامضا و مهر رئیس بیمارستان گرفته و پست کردم ولی چند روز بعد ایمیلی با عنوان intention refus برایم فرستاده شد. و ذکر شده بود که نمره رشته پرستاری و همچنین سابقه کار برای من لحاظ نشده است.البته جای شکر باقی است که ۳ ماه فرصت داده اند تا مدرک قابل قبولی برای آنها بفرستم. در غیر این صورت پرونده من برگشت داده خواهد شد…

  9. داود
    ۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۲ | #17

    سلام جناب مختاری- امیدوارم حالتان خوب باشد.
    لطف می کنید راهنمایی کنید. کسی که با ملیت ایرانی،پاسپورت کانادایی گرفته می تواند برای تحصیل به کشور دیگری برود یا سیتیزن شیپ کاناداییش باطل می شود؟.. حداکثر زمان مجاز چقدر است برای اینکه بیرون از کانادا باشیم و تابعیت کانادایی لغو نشود؟ از شما خیلی ممنونم-

  10. علي سروري
    ۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۰ | #19

    با سلام و احترام / علی رغم اینکه امتیاز کار همسر اینجانب در رسیدن به حداقل امتیاز برای ارائه زمان برای دریافت نمره زمان نیاز نبود ولی دلیل رد شدن پرونده را متناسب نبودن شغل و NOC اعلام کردند و بعد از ۳ سال انتظار پرونده را بستن . اطلاعات تکمیلی قابل ارائه میباشد .

  11. شیما
    ۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۹:۵۷ | #21

    با درود و سلام دوباره خدمت شما
    با اجازه تون سوالم را دقیق تر مطرح می کنم.
    ظاهرا با سه ماه موندن در کبک، می شود از مزایای آن استفاده کرد و طبق راهنمایی های شما در مطالب قبلی، نیازی به گرفتن سی اس کیو نیست.
    با این حال به نظر می رسد برای ثبت نام در کالج یا استفاده از باقی مزایا، باید به شکلی ثابت کرد که سه ماه گذشته در کبک بوده ام.
    و ظاهرا اثبات این موضوع، از طریق ارائه ی سی اس کیو هست. درسته؟

    مورد دیگری که نیاز به راهنمایی ارزنده شما دارم در مورد آدرس انتاریو هست برای گرفتن پی آر.
    حقیقتش من در استانهای کانادا کسی را ندارم.
    و تهیه آدرسی که پی آر را به آنجا بفرستند برایم ممکن نیست.
    به نظرشما چه کنم؟
    باز هم از توجه و صبوری و دقت شما سپاسگزارم.

  12. احمد
    ۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۱ | #22

    با سلام
    می خواستم شما متذکر شوید که در ایران کارمندان دولت مانند معلمان تحت بیمه خدمات در مانی هستند و بیمه خدمات درمانی از این بابت به انها گواهی نمی دهد همچنین حکم کارگزینی کارمندان رسمی دولت خود نشان دهنده سابقه انها می باشد . با تشکر فراوان

  13. شیما
    ۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۷:۰۲ | #23

    با سلام خدمت شما جناب مختاری
    و آرزوی سلامتی و توفیق
    این پرسش مدتیست فکرم را مشغول کرده و وبلاگ شما مثل همیشه بهترین جایی هست که می توانم به پاسخ برسم.
    من از طریق فدرال اسکیل ورکر اقدام کرده ام و مراحل پایانی پروسه مهاجرت را می گذرانم.
    قصد دارم برای ادامه تحصیل وارد کبک شوم و از مزایای تحصیلی آنجا استفاده کنم.
    کالج داوسون را برای تحصیل در نظر گرفته ام و چون مبلغی که قرار است با خودم ببرم اینقدری نیست که برای مدت طولانی، هزینه زندگی و تحصیلم را کفاف بدهد امیدوارم بتوانم به عنوان یک کبکی در این کالج ثبت نام کنم.
    پرسش اول اینکه تحصیل به عنوان کبکی، چقدر از هزینه های تحصیلی کم می کند؟ آیا کالجی مثل داوسون، فاند یا کمک هزینه هم ارائه می دهد؟
    پرسش دوم: آخرین مهلت ثبت نام برای ترم پاییز، اول مارچ است. می خواستم بدانم چند ماه قبل از مارچ وارد کبک بشوم تا قبل از اول مارچ، سی اس کیو بگیرم و بتوانم به عنوان یک کبکی ثبت نام کنم.
    چون از طریق فدرال اسکیل ورکر اقدام کرده ام نمی دانم بعد از چندوقت می توانم سی اس کیو بگیرم و از مزایای کبک بهره مند بشوم.
    ممنون می شوم من را راهنمایی بفرمایید.
    با سپاس فراوان از شما

  14. صنم
    ۳ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۰:۳۲ | #25

    آقای دکتر ازتون استدعا دارم راهنمایی بفرمایید
    من سی اس کیو کبک را مارچ ۲۰۱۰ گرفتم ۲۰۱۲ مدیکال گرفتم ۲۰۱۴ به مصاحبه دوم و سوم دعوت شدم در انرزی انمی کار میکنم یک کارمند ساده – برام نامه ای اوممده که من تهید حساب میشم برای کشورشون ۶۰ روز فرصت دارم از خودم دفاع کنم. تو رو خدا کمک کنین. بعد از این همه هزینه ، و مصاحبه – چی کار کنم رد نشم.

  15. سارا
    ۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۷:۳۸ | #27

    سلام من پرستارم فوریه ۲۰۱۱ پرونده باز کردم با اینکه مدرک اجباری نبودم ازم مدرک خواستند ب۲ براشون و برای همسرم فرستادم الان هنوز منتظرم و هر چه تماس میگیرم میگن صبر کنید دیگه خسته شدم

  16. شهاب
    ۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۵:۵۹ | #29

    آقای مختاری آیا با برگزاری این جلسه کورسوی امیدی برای قربانیان این بی عدالتی هم بوجود میاد(امثال ما) یا صرفا در وضعیت بررسی پرونده ها از این به بعد تاثیر گذار خواهد بود؟

  17. شهاب
    ۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۴:۵۵ | #30

    سلام
    با تشکر از زحمت و پیگیری شما
    ما فایلمون رو مارچ ۲۰۱۱ ارسال کردیم و جولای همان سال هم فایل نامبر گرفتیم. اپریل ۲۰۱۴ نامه اپدیت رو دریافت کردیم که به علت عدم ارسال اصل بیمه ریجکت شدیم. بلافاصله یک نامه رسمی تهیه کردیم و به همراه اصل بیمه به بخش revision administrative فرستادیم که بعد از چهار ماه ( دو هفته پیش) از طریق پست معمولی یک نامه مبنی بر عدم پذیرش درخواست تجدید نظر به همراه اصل بیمه که ارسال کرده بودیم دریافت کردیم و به همین راحتی بعد از چهار سال انتظار همه چیز تموم شد. لازم به ذکره که کپی بیمه که اتچ شده بود به ترجمه، ممهور به مهر برجسته برابر با اصل دفتر اسناد هم بوده است.

دیدگاه ها مسدود است.