خانه > نیروی متخصص کبک, کبک > شکایت کبکی ها از وزیر مهاجرت به کجا رسیده است

شکایت کبکی ها از وزیر مهاجرت به کجا رسیده است

۱۶ مرداد ۱۳۹۲

دوستانی که در شکایت شرکت داشته اند البته این اطلاعات را از طریق وکلای پرونده احتمالا دریافت کرده اند.

تا آنجا که من در جریان قرار گرفتم وزارت دادگستری فدرال تمام تلاش خود را برای وقت کشی در این زمینه بکار گرفت به گونه ای که پروسه ساده انتخاب دو پرونده نمونه برای نمایندگی گروه نیروی متخصص و گروه سرمایه گذاران که می تواند به هفته ای سامان یابد را بیش از سه ماه طول داد و هر روز به بهانه ای و دلیلی کار را به فردا می فکند. این البته چندان عجیب نیست و با سیاستهای دولت هارپر که عملا پای کار همه ارزشهای دموکراتیک و حاکمیت قانون ایستاده است همخوانی دارد.

در هر صورت از سوی وزارت مهاجرت با توجه به در جریان بودن رسیدگی به این پرونده ها در پاریس و اینکه برخی از آنها حتی ویزا هم گرفته اند از وکلا خواسته شده موافقت کنند برای مدت معینی که بعید می دانم بیش از سه ماه باشد پرونده مسکوت بماند به شرط اتمام رسیدگی به همه آنها و اگر این کار ظرف این مدت انجام نشود پرونده دوباره به جریان بیفتد.

در مورد سرمایه گذاران در مدارکی که وزارت مهاجرت ارسال کرده است و از طریق دادگاه به دست وکلا رسیده نکته جالبی روشن شده که استدلال اداره مهاجرت برای تاخیر رسیدگی و بهانه همیشگی نیاز به زمان برای بررسی وضعیت امنیتی و …. که شاه بیت بهانه هاست را از دست آنها گرفته است و آن اینکه روشن شده تعدادی از پرونده ها هنوز در سفارت خانه مربوطه حتی باز هم نشده بوده است و این حقیقت تلخ همه بهانه ها را از دست اداره مهاجرت گرفته است. پرونده این گروه در آستانه ورود به رسیدگی است.

جالب اینکه اخبار در این خصوص مستقیما از سوی وکلای پرونده به افراد ابلاغ می شود و این یادداشت را تنها برای اطلاع دیگر دوستان که در این زمینه می پرسیدند نوشتم.

  1. رضا
    ۲۱ آذر ۱۳۹۲ در ۱۵:۲۱ | #1

    جناب دکترمختاری باسلام .باتوجه به توضیحات فوق ایا روند صدورمجوزانتقال پول توسط وزارت خارجه هم تسریع پیدا می کند یا بهترسوال کنم بالاخره وزارت خارجه کی شروع به صدور مجوز انتقال پول می کندباتشکر خدمت شما.

    • ۲۳ آذر ۱۳۹۲ در ۲۰:۱۸ | #2

      چه عرض کنم
      آخرین خبر این است که پرونده ها بررسی شده و مجوزها منتظر امضای وزیر خارجه است که ظاهرا ایشان هنوز در مورد امضای آنها اراده نکرده اند

  2. ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۸ | #3

    سلام جناب دکتر وققتون بخیر و ایام به کام من از موکلین شما هستم وسوالی از محضر شما دارم آیا این جریانات بر روی روند رسیدگی پرونده هایی که منتظر مصاحبه میباشند تاثیر میگذارد اینجانی در فوریه ۲۰۱۲فایل نامبر دریافت نمودم و۶ امتیازی میباشم طبق روند معمول تا ۲۶الی ۳۰ماه پس از فایل نامبر باید منتظر دریافت نامه مصاحبه باشم با وجود این امر آیا این مدت طولانی تر میشود و سوالی دیگر اینجانب در ۱۳اردیبهشت ازدواج کردم وتغییر پشرایط خود را زبانی به دفتر اعلام نمودم لذا دوستان عزیز اعلام نمودم باید مدارک همسرم کامل شود تا ارسال شود جز مدرک زبان ایشان الباقی مدارک آمادست من با توجه به اینکه باید ایشان برای امتحان آماده شوند و ۱۱آذر امتحان خواهند داد من میتوانم مدارک آماده ایشان را بفرستم تا پروندم به مشکل نخورد ببخشید طولانی شد جناب دکتر اما خداشاهد دغدغه روز وشبم شده لطفا نظر خود را در مورد سوالاتم اعلام فرمائید سپاس

    • ۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۰:۲۸ | #4

      موکلین برای موضوعات مربوط به پرونده با ما تماس بگیرند از طریق ایمیل و تلفن
      وبلاگ محل مناسبی برای ارتباط با موکلین از این جهت نیست
      شما با خانم امیریان در دفتر تهران هماهنگ کنید در خدمت شما هستیم

  3. ali
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۰۰ | #5

    Dear Ali,
    Thank you for your kind attention on our immigrant case of all of Iranians.
    Would you please advice us about Quebec Investor Programs and say that ” when does we receive our Medical File Number”

    THANK YOU VERY MUCH INDEED
    YOURS SINCERELY
    ALI

  4. بهنام
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۳:۲۷ | #7

    سلام آقای مختاری
    این مطلب شما درباره سرمایه گذاران کبک بدان معناست که رسیدگی ها دوباره آغاز می شود یا باید انتظار کشید؟

  5. ویدا
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۲۹ | #8

    آقای دکتر خیلی خیلی ممنونم که این پست رو گذاشتین . باور کنین بغیر از خود ماها که منتظر رای دادگاه هستیم بقیه بچه ها که به دلایل مختلف نتونستن تو شکایت شرکت کنن بیشتر از ماها منتظرن و هی از ما سوال میکنن . باز هم مثل همیشه از زحمات شما سپاسگزارم .

  6. Saeed
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۵:۱۶ | #9

    ,Dear Mr. Mokhtari
    ,As per latest update from the Mandamus, proceedings for QSW will be on hold for the next 12 months! here’s an extract from the email:
    “Therefore, we have agreed with CIC’s representative to submit a common motion to the Court, according to which both parties agree that the Court proceedings for the SW will be on hold for the next 12 months.”
    I’m just frustrated…what’s your opinion about this agreement?

  7. Alireza
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۳:۲۹ | #11

    باتشکر

  8. nader
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۵۲ | #12

    با سلام ببخشید منظور از این گفته های شما این است که تا سه ماه دیگه پرونده های سرمایه گزاری رو باید تکلیفش رو روشن کنند وگرنه دادگاه پرونده رو به جریان میندازه یعنی تا سه ماه دیگه خبرهای خوشی به گوش ما خواهد رسید؟

دیدگاه ها مسدود است.