خانه > اخبار کنپارس > تقدیر از همراهی و اعتماد موکلین کبکی کنپارس

تقدیر از همراهی و اعتماد موکلین کبکی کنپارس

۱۵ مرداد ۱۳۹۲

همراهان من در این وبلاگ می دانند که چندی پیش مشکلی پیش آمد که حداقل برای چند ماهی مرا از اینکه شخصا موکلین کنپارس را در برابر اداره مهاجرت کبک نمایندگی کنم محروم کرد. اینکه این مشکل چگونه پیش آمد را پیش از این توضیح داده ام و می توانید اینجا بخوانید.

اتفاق خوشایندی نبود ولی جلوه های زیبایی نیز آفرید. همراهی موکلین عزیز بنده برای من بسیار با ارزش بود و من از تک تک این دوستان که با همراهی و اعتمادشان مرا شرمنده کردند تشکر می کنم. از بسیاری از این دوستان پیامهای محبت آمیز دریافت شد و به دلیل توام شدن آن با فشار کاری شدید ناشی از مصاحبه های سرمایه گذاری در استانبول و موتترآل و عدم حضور مستمر من در فضای مجازی برخی نگران شده و از حال من می پرسیدند. به نظر این اتفاق مرا به بسیاری از این عزیزان نزدیکتر کرد. برای من دوستان موکلم شماره و عدد و پرونده نیستند و من به دوستی یک یک آنها مفتخرم.

در میان صدها موکل من تنها کمتر از ۴ درصد آنها هنوز برای امضای مندیت برای دیگر همکاران کنپارس مراجعه نکرده اند که از آنها می خواهم همراهی کنند. همکاران من تلاش کرده اند با همه تماس بگیرند و نیز به روشهای مختلف توضیح داده اند که کوتاهی در این زمینه می تواند زیانهایی برای خود آنها داشته باشد که ما به آن راضی نیستیم. از این دوستان نیز پیشاپیش سپاسگزارم.

بر من پوشیده نیست که این عدم همراهی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی را تنها فرصت آمدن نبوده است و کار و زندگی و گرفتاریهای روزانه فرصت این کار را به آنها نداده است و امروز و فردا شده است. این وضعیت کاملا قابل درک است. برخی دیگر اما از جوسازی بدخواهان تاثیر گرفته اند. پیش ازاین از تلاش بدخواهان در بدنام کردن کنپارس گفته ام و نیاز به تکرار نیست. تعجب هم البته ندارد و موضوع کاملا طبیعی است. نمی توان با مردم صادق بود اطلاع رسانی کرد و همچنان محبوب کلاهبرداران و شیادان بود.طبیعی است اگر همین زخم خوردگان با هویتی پنهان تمام تلاش خود را در انتقام گیری به کار گیرند و تخم تردید در میان افراد بپاشند. بنایم نیست که آنچه را اینجا و آنجا شنیده ام مطرح کرده و پاسخ دهم اما برای معدود دوستانی که هنوز مراجعه نکرده اند نکات زیر را اگر چه تکراری باز می نویسم:

۱- شرکت کنپارس اساسا معادل علی مختاری نیست. بله من بنیانگذار و مدیر آن بوده و هستم اما من تنها عضوی از یک تیم هستم تیمی که از افراد متخصص . نیمه متخصص در سطوح مختلف تشکیل شده و حداقل در چهار نقطه این کره خاکی جای گرفته اند. علی مختاری را قطعا توان آن نیست که همه کارها را خود به تنهایی انجام دهد اما بر اساس وظیفه ای که قانون بر دوشش گذاشته بر پرونده یک یک موکلین کنپارس نظارت دارد و خود را پاسخگوی تک تک آنان می داند. از این جهت هیچ تفاوت نمی کند که او در لیست مشاورین کبک قرار دارد و یا اینکه چند ماهی را از این لیست به هر دلیلی غایب است. همین افردی که در لیست مشاورین و وکلا ی کنپارس نام آنها برده شده حداقل در سه سال گذشته بار انجام وظایف فنی و تکنیکی پرونده ها را به عهده داشته اند و علی مختاری بر انجام درست کارهای آنان نظارت کرده است و البته خواهد کرد. پس در عمل هیچ تغییری در جریان امور اتفاق نیفتاده  چه بر مندیت موجود در پرونده نام علی مختاری باشد و چه نام رامین خدایی و چه دیگری از جهت کیفیت کار تفاوتی نیست.

۲- مندیت با قرارداد یکی نیست. مندیت که تنها فرمی است که با امضای آن مشاور خود را مجاز به دریافت اطلاعات پرونده خود می کنید ولی قرارداد که با آن Retainer Agrement می گویند خدماتی را که قرار است به شما داده شود و نیز رابطه مالی را توصیف می کند. وقتی شما با کنپارس قرارداد دارید مندیت شما می تواند با هر یک از مشاورین مجاز آن مجموعه امضا شود. این موضوع در شرکتهای حقوقی کاملا مرسوم است مثلا در دعاوی که با هماهنگی کنپارس چندی پیش به مجموعه rochefort & Associate داده شد قرارداد با این شرکت حقوقی است و رییس آن امضا کرده است اما او دو وکیل دعاوی کارمند خود را مامور کرده است و افراد شرکت کننده در دعوا مندیت آنها را امضا کرده اند. بنابراین مندیت برای شما تعهد آور نیست و تعهدات شما در همان قرارداد با کنپارس تعریف شده است. 

۳- عدم همراهی شما البته موجب سلب هر گونه مسوولیت از ماست اما مطمین هستم که به نفع شما نیست. برای اینکه دلیل آنرا بدانید مطلب قبلی من را در همین وبلاگ بخوانید

۴- فرصتی که بدخواهان بدست آورده اند البته مدیون شفافیت و صداقت ما نیز هست. برای بیش از ۳۰۰ مشاور مهاجرت ایرانی این مشکل البته در وجهی دیگر پدید آمد که تفاوت آنرا گفته ام و تکرار نمی کنم اما هیچیک از آن دوستان البته تا آنجا که من می دانم در فضای مجازی بروز این مشکل را مطرح نکرد و این تنها بنده بودم که با جزییات آنچه را گذشته بود با عموم در میان گذاشتم به تعبیری حمله بدخواهان و جو سازی آنان تاوان صداقت و شفافیت ماست که البته به آن افتخار می کنم و جز این رویه ای نخواهم داشت.  اینکه دیگر دوستان مشاور چه کردند و چگونه موکلین کبکی خود را بدون سر و صدا و دریافت اتهامات ریز و درشت اداره کردند نمی دانم ولی این می دانم که موکلین بسیاری از شرکتهای مهاجرتی حتی نمی دانند مندیت را برای چه کسی امضا کرده اند و در این لحظه چه کسی آنها را نمایندگی می کند.

دوستی می گفت ما ایرانیان بر آنان که به ما خدمت صادقانه می کنند سختگیرتریم و نمونه هایی تاریخی بر این رفتار ارایه می کرد. نمی دانم چقدر این سخن درست است اما احساس می کنم چندان هم بیراه نمی گوید.

۵- علی مختاری را البته این توان هست که آب رفته به جوی باز آرد ولی هر حرکتی را زمان لازم است. تصمیم یک افسر دولتی هر چند غلط باشد در چارچوب اختیاراتش قابل اجرا و محترم است و باز گرداندن آن تصمیم غلط را نیز روندی است که باید طی شود. در این سرزمین نمی توان رویه ها را دور زد و میانبر رفت باید مسیر قانونی را طی کرد هر چند زمان بر باشد. التزام به قانون و حرکت در آن مسیر برای احقاق حق البته با ناتوانی فاصله دارد. من در همه مقاطع زندگی ام برای آنچه درست پنداشته ام جنگیده ام و هنوز بر همین رویه ام.

به زودی شاید تحلیلی در مورد آنچه اتفاق افتاده خواهم نوشت.

 

 

  1. Arash
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۸ | #1

    با عرض سلام و خسته نباشید ایا امکان جلو انداختن پروسه مهاجرت به هر طریقی ممکن است؟؟ و در چه شرایطی میتوان مصاحبه را کنسل نمود ؟؟ با توجه به اینکه مهر ٩٠ فایل نامب ما امده و جزء رشته های ۶ امتیازی هستیم در صورت به عهده گرفتن پرونده ما لطفا به اطلاع برسانید ممنون

  2. a
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۴ | #3

    سلام دوست عزیز بنظرم میآید ارتباط و اعتماد موجود در این ارتباط جزو وظایفیست که یک وکیل با موکلش و بلعکس صورت میپذیرد و من خود در این رابطه این اعتماد را دارم که هنوز با شما مرتبطم و گمان میکنم ما باید نه بعنوان موکل و وکیل بلکه برای آنچه که ایرانی هستیم و میباید در کنار هم صداقتهایمان را که بیشینه ای چند هزارساله دارد را بیش از پیش حفظ کنیم اگر میبینمیم که این تیم این صداقت را دارد و این تیم نیز تمامی موارد را بموقع بررسیو پیگیری و اطلاع رسانی نموده است دلیلی برای عدم حمایت از هم وجود نخواهد داشت بنابراین میباید ما برای خودمان تب کنیم و بمیریم مطمئن باشید که غیر ایرانی برای ایرانی کاری نمیکند اگر هم کند نادر است و البته دستانش را به گرمی خواهیم فشرد پس دوست عزیز به صداقتی که داری عمل کن و نگران نباش آنکه متوجه باید بشود خلاصه خواهد فهمید آنانیکه نتوانسته اند متوجه شوند نیز انشاالله خواهند توانست بر این مشکل فائق آیند . ارتباطتان را با موکلین بیشتر نمایید و سئوالاتشان را نه فقط شما بلکه همه اعضاء چه در دفتر تهران و … به گرمی حفظ نمایید . پیروز باشید .

  3. زهرا
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۳ | #4

    سلام جناب مختاری با توجه به اینکه مدیکالمان را ٢٠june دریافت کرده و پروندهمان جزء ٣٨ رشته ایهای ورشو است میتوانیم به دریافت پاس رکویست تا پایان سال جاری امید وار باشیم ؟ کلا روند دریافت پاس. رکویست چگونه است ؟ با سپاس

  4. ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۴:۲۸ | #6

    مشتاقانه منتظرم دوباره اسم شما جناب دکتر بعنوان وکیل بنده در پرونده ثبت گردد من اعتماد کامل به شما وهمکاران شما دارم و دلیل آن رفتار صادقانه شماست به امید روزی که در مونترال شما را ببینم

  5. سیروس
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۱ | #7

    سلام
    یعنی اگر B2 نداشته باشیم نمره زبان دریافت نمی کنیم برای کبک این که خیلی سخت است !
    ۱-آیا مصاحبه کبک کنسل می شود با داشتن این نمره
    و آیا رشته برق صفر امتیازی است ؟ و پزشکی هم در لیست مشاغل هست یا خیر ؟

    • ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۴ | #8

      لیست مشاغل را برای امتیازات ببینید

      بله تنها نمره بی۲ به بالا امتیاز آور است
      لزوما مصاحبه کنسل نمی شود

  6. سرمایه گذار کبک
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۴۲ | #9

    سلام
    با امید موفقت شما
    ۴۳ ماه از پرونده فدرال گذشته است و هنوز رسیدگی شروع نشده است اخیرا ” در کامنت یکی از سرمایه گذاران خبر از دریافت نامه از سفارت کرده است که خبر خیلی خوبی است و جنابعالی در جواب فرموده اید که تکانی خورده اند و قرار بر این شد که شما مقاله ای بنویسید لطفا” ما را از اخبار مربوط مطلع نمایید ؟

    باتشکر از شما

  7. babak
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۵:۴۳ | #10

    با سلام و خسته نباشید در پاسخ به یکی از کامنتها که راجع به اعتصاب وشرایط جدید بررسی پروندها سرمایه گذاری کبک از شما سوال شده بود نوشته بودید که به نظر می رسد تکانی خورده اند می توانید بگویید آن تکان چه بوده است ؟

    • ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۶ | #11

      در پاسخ به کامنتی بود که اعلام کرده بودند مدیکال گرفته اند
      تعدادی نامه های آپدیت و مدیکال دریافت شده است

  8. آرمین
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۳۲ | #12

    با سلام و عرض تشکر بخاطر حفظ ارتباطتون از طریق این وبلاگ با همه کسانی که از مطالب شما استفاده میکنند که به حق بسیار مفید و راهنمای مهاجران است.
    در کامنت های قبلی فرموده بودین که به زودی مطلبی راجع به وضعیت پرونده های سرمایه گذاری و اقدامات صورت گرفته مینوسید که من و مطئنا بسیاری از دوستان سرمایه گذار بی صبرانه منتظر شنیدن خبر های جدید از سوی شما هستیم.
    خواهش میکنم در فرصتی که پیش اومد حتما خبر های جدید را منتشر کنید.
    با سپاس و به امید حل مشکل پرونده های همه سرمایه گذارها بخصوص دوستان ۲۰۱۰٫

  9. Alireza
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۶:۱۷ | #13

    من موکل شما نیستم و در زمینه مهاجرت به کبک وکیل نداشتم ولی از سال ۸۸ تا کنون خواننده سایت کنپارس و وبلاگ شما بوده ام و جدیداً شنونده پادکست مجله پرنیان و وبلاگ وزین آقای بسطامی نیز هستم ضمن تشکر از مطالب مفیدتان خواهشمند است در زمینه اعتصاب کارکنان وزارت مهاجرت کانادا آنهم پس از اتفاقات ناگوار گوناگونی که دراین چند ساله گریبانگیر پرونده ما شده است اقدامی رسانه ای بنمائید بر سر پرونده های ما از ابتدای شروع تا کنون مشکلات عجیب و غریب کم نبوده است مشکلاتی همچون اتفاقات سوریه(که باعث عقب افتادگی چند ماهه روند بررسی پرونده ها شد) و انتقال پرونده های ما به ترکیه با تاخیر چندین ماهه (که آنهم به دلیل عدم کفایت و کمبود نیرو چندین ماه وضعیت نامشخصی داش و در نهایت فقط به خاک خوردن پرونده های ما در آنکارا منجر شد) و حالا هم که اعتصابات (گویا اگر دولت کانادا وقعی ننهد تا اواخر پائیز ادامه دارد و چه بسا وضعیت اعتصابها بدتر و پیچیده تر نیز شود) و نمی دانم بعد از آن چه مشکلاتی قرار است بر سر راه پرونده ما قرار گیرد ، بدینوسیله از شما خواهشمندیم که ابتکار عمل را مثل همیشه شما در دست بگیرید و این مشکلات را در کانادا رسانه ای کنید.

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۳۴ | #14

      اعتصابها در حال رفع و رجوع است
      ضمن اینکه با توجه به تحولات ایران روابط بهتر خواهد شد و بخشی از مشکلات حل می شود

  10. مسعود
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۱۷ | #15

    سلام آقای مختاری
    سرمایه گذاری ۱۲۰ هزار تایی خبر از رسیدگی به گوش نمی رسد الان زمانش نشده است که الاقل سازمان های مهاجرتی که تعدادشان هم کم نیست با هم اتحاد داشته تا اقدامی چشم گیری صورت پذیرد ؟

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۴۵ | #16

      به سازمانهای مهاجرتی امیدی نیست تلاشهایی هم که در گذشته در جهت تامین حقوق افراد انجام شده با جبهه گیری و مخالفت بسیاری از این موسسات مواجه شده که می دانید

  11. hamid
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۹:۱۱ | #17

    خسته نباشید آقای دکتر.
    به امید خبرای خوب

  12. موکل مشهد
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۵:۲۶ | #18

    من که در امضای مندیت اصلا شک نکردم، چون شخصیت شما را در نشستهای شغلی کنپارس دیدم و در آنجا ته دلم خیلی خوشحال شدم که با کنپارس قرارداد بسته بودم، و الان هم کاملا به ادامه راه امیدوارم … خدا شمارو برامون نگه داره 😉

  13. سهراب
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۳:۰۹ | #20

    با دورود فراوان بر شما
    دوست گرامی شما که سفر در استانبول و مونترال برای مصاحبه سرمایه گذاران کبک رفته بوده اید با افسران کبک در مورد مشکلات ایجاد شده برای سرمایه گذاران کبک صحبت نکرده اید و انها را آگاه نکرده اید که ۴ سال بعد مصاحبه هموز مدیکال صادر نشده است ! با تشکر

  14. امید
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۳:۰۵ | #22

    با آرزوی سلامتی برای شما
    سوالی که داشتم این است تمام متقاضیان کبک در قسمت فدرال در زمان خاص رسیدگی می شود و ربطی هم به رشته دیمند ندارد . فکر کنم تنها تفاوت در مدت رسیدگی در کبک است که زمان کمتری نسبت به بقیه دارد و در فدرال فرقی نمی کند همه باید سیکل رسیدگی را طی کنند .

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۰۰ | #23

      خیر اینطور نیست
      در فدرال رشته های مورد تقاضای کبک سریعتر رسیدگی می شوند البته هر چند در مقاطعی به دلیل کندی کار رسیدگی این تفاوت محسوس نیست

دیدگاه ها مسدود است.