بایگانی

بایگانی دی

پرنیان شماره ۱۸ منتشر شد

هجدهمین شماره پرنیان منتشر شده است و در دسترس علاقمندان است. شما علاوه بر اینکه می توانید نشریه را اینجا آنلاین بخوانید می توانید با دانلود اپلیکیشنهای اپل و آندروید آنرا روی تلفنهای دستی خود داشته باشید.

par18

باز کلاهبرداری مهاجرتی و باز هم اصفهان

مقاله ای در سایت پارس کانادا نوشته ام که توصیه می کنم اینجا بخوانید

pole_khajou

پاسخ به یک سوال: توجه به انتخاب پرواز مناسب

دوستی نوشته است:

 اینجانب از موکلین حضرتعالی در مهرماه سال جاری موفق به کسب ویزای مهاجرت به کانادا از طریق نیروهای متخصص فدرال گردیدم و تصمیم دارم در اردیبهشت ماه سال اینده به کانادا مهاجرت و در ونکوور ساکن شوم. از آنجائیکه در حاضر ساکن شیراز هستم، راحت ترین روش برای سفر به کانادا پرواز از شیراز با هواپیمای قطر ایرلاین است. این پرواز از شیراز به دوحه و از دوحه به مونترال پرواز داشته و پس از فرود در مونترال میتوان با پرواز ایرکانادا از مونترال به ونکوور پرواز نمود.

plane

سؤال این است که من باید حتما در مونترال ( اولین جایی در کانادا که ورود پیدا می کنم) مدارک لندینگ را به افسر نشان دهم یا میتوانم این امر را به فرودگاه ونکوور( شهری که میخواهم در آن ساکن شوم) موکول کنم چرا که از یک طرف بین پرواز قطری و پرواز ایر کانادا زمان زیادی نیست و از طرف دیگر در ونکوور در صورت نیاز به دسترسی به افسر مهاجرت سهل تر و اسانتر است. اینجانب تمایل به ارائه مدارک در فرودگاه ونکوور دارم.لطفا من را راهنمایی فرمایید.

و اما پاسخ: ادامه ی نوشته

وب سایت اداره مهاجرت ساسکاچوان: جلوه ناتوانی دولت یک استان

قرار بود از روز دوم ژانویه برنامه نیروی متخصص بین المللی ساسکاچوان آغاز به کار کند و به صورت آنلاین درخواست متقاضیان را بپذیرد. مجموعه ما تمام همت خود را به کار گرفت تا درخواست متقاضیان را آماده ثبت کند. با همه مشکلات پرونده ها آماده ثبت شد و کادر دفتر مونترآل روز نخست سال ۲۰۱۴ خود را به دفتر رسانده اند و مشغول آماده سازی پرونده ها برای وارد کردن به سیستم شدند. همه منتظر ۱۲ شب به وقت ساسکاچوان بودند و باز شدن سایت برای دریافت آنلاین پرونده در آغازین ساعت روز دوم ژانویه.

ساعت از ۱۲ گذشت و سایت باز نشد ۴ نفر از کادر مونترآل و ۵ نفر از کادر تهران در ارتباط مداوم تمام شب را بیدار ماندند و هر چند دقیقه یکبار سایت را چک کردند. اما پیام همان بود و به محض کلیک بر لینک apply online پیام خارج بودن سرور از سرویس اعلام می شد. این حکایت تا ساعت ۱۱ صبح به وقت ساسکاچوان ادامه داشت. لینک سرانجام جواب داد اما با ورود اولین اطلاعات و کلیک بر دکمه enter باز سرور به کما می رفت.

sask

ساسکاچوان در سایت اداره مهاجرت خود اعلام کرده است که سایت ایراد دارد و مشکل رفع می شود ولی تا این لحظه که برای شما می نویسم مشکل حل نشده است و همچنان کادر دفتر مونترآل که الان ۲۶ ساعت است سر کار خود بدون استراحت حاضر بوده اند منتظر رفع مشکل سایت هستند.  بر خود لازم می دانم از همراهی همه همکارانم در این ماجرا تشکر کنم به خصوص از آقای توتونچی و خانم ها فروغی و سرحدی در مونترآل و خانمها امیریان، باقری، معالی، شریف، عنابستانی، پارسان و ابدی در تهران. ادامه ی نوشته

صفحه فیسبوک من راه اندازی شد

صفحه فیسبوک من در این نشانی راه اندازی شد و از این پس تلاش می کنم نوشته های پراکنده ام را در فیسبوک هم منتشر کنم. البته پیش از این هم صفحه فیسبوک پرنیان و نیز صفحه فیسبوک پارس کانادا برقرار بود که خوشحال می شوم تشریف ببرید و هر سه را لایک کنید.

به ۲۰۱۳ بدرود گفتیم و ۲۰۱۴ را به گونه ای متفاوت آغاز کردیم

۲۰۱۳ با همه خوبیها و بدی هایش گذشت. سال عجیبی بود. دلایل بسیار برای دوست داشتنش دارم که ترجیح می دهم به آنها بیندیشم. ۲۰۱۴ اما متفاوت شروع شد و تیم کنپارس در دفاتر ایران و کانادا خود را برای تغییرات پیش رو در حوزه مهاجرت آماده می کنند. سال جدید را به همه همکاران و دوستان و نیز موکلین عزیز تبریک می گویم و برای همه شما سالی سرشار از موفقیت و شادکامی آرزومندم. امیدوارم امسال سال خبرهای خوب باشد که به اندازه کافی خبر بد در سال ۲۰۱۳ داشتیم.

انتقاد شدید جو کلارک نخست وزیر محافظه کارسابق از هارپر

آقای جو کلارک در کارنامه خود سابقه چند ماه نخست وزیری کانادا را درست در روزهای پرالتهاب انقلاب ایران دارد یعنی از میانه سال ۱۹۷۹ تا مارس ۱۹۸۰ او بعدها در دولت مالرونی، نخست وزیر دولت محافظه کار، وزیر خارجه کانادا بود و اکنون ۷۴ سال دارد. اخیرا کتابی منتشر کرده است به نام How we lead  که بسیار سر و صدا کرده است.

این کتاب انتقادات تندی به نخست ویزر فعلی کانادا دارد و او را اگر چه خود را محافظه کار می داند کسی معرفی می کند که مصالح و منافع کشور کانادا را فدای منافع و مصالح گروه کوچکی کرده است. او همچنین سیاست خاورمیانه ای هارپر را نقد می کند و بسته شدن سفارت کانادا در تهران را اشتباه بزرگ می خواند. کلارک معتقد است سنت رهبری کانادا از ۲۰۰۶ با آمدن هارپر رعایت نشده است و نقش بین المللی کانادا به عنوان یک داور به بازیگر و حامی یک طرف از دعواهای بین لمللی تغییر کرده است.

جو کلارک مصاحبه ای شنیدنی در مورد دیدگاههای خود با رادیو سی بی سی داشته است که می توانید اینجا گوش کنید.

در تصویر ژان کرتین و جو کلارک را در کنار یکدیگر می بینید

Never-ending Wrongdoings of Apparently Honest Governments

۳ دی ۱۳۹۲ Comments off

 

Ali Mokhtari

We have heard interesting news about corruption in different levels of the Canadian government. Some time ago, the mass media made a big deal about the covert relationship between Mafia and the municipal authorities in several cities of Quebec. A special committee was established in order to investigate the dimensions of the corruption. The mayors of a number of Quebec cities, including the mayor of the big city of Laval to the north of Montreal, were arrested and the mayor of Montreal resigned, his temporary substitute being assigned by the city council until the next elections. Now he is also in prison. In November, the people of Montreal went to the polls and expressed their dissatisfaction with the former mayor and his colleagues.

In 2006, the Conservative Party of Canada, led by Stephen Harper, started a campaign against corruption, claiming that there is corruption in the Liberal Party. It also claimed that it would form the most transparent government of Canada. People could not trust the Conservative Party, although they had lost their confidence in liberals. It hadn’t been long since Mr. Mulroney, the former conservative Prime Minister and Mr. Harper’s master, was accused. That was why Mr. Harper only managed to form his minority government in 2006. The same thing happened again in 2008. In 2011, he managed to form a majority government with just a little more than 30 percent of the votes cast by people, by making a lot of promises to different strata of the country, sending his Immigration Minister to give speeches in the communities where there were a lot of immigrants and victory in elections could make the conservatives the majority, as well as giving attractive promises in the field of immigration and also exploiting the weakness in the leadership of the Liberal party, the competition between the Liberal party and the NDP, and – based on some allegations (which are still under investigations) — using illegal advertising tricks such as RoboCalls.

  ادامه ی نوشته