خانه > اضافه کردن همسر به پرونده > سوال درباره اضافه کردن همسر به پرونده

سوال درباره اضافه کردن همسر به پرونده

۱۹ مرداد ۱۳۹۰

سوال:

سلام, من یکسال است که پرونده ام را برای کبک فرستادم فایل نامبر را دریافت کردم از من تقاضای مدرک زبان فرانسه کردند آنرا نیز دادم و فرستادم, قصد ازدواج دارم و سوال من اینست که نامزد من برای اینکه وارد پرونده من شود چه اقدامی باید صورت گیرد و آیا حتما قبل از اینکه وارد پرونده من شود باید عقد کرده باشیم؟

 

پاسخ:

بله شما باید عقد کنید و طی نامه ای به انضمام مدارک زیر مراتب را به اداره مهاجرت کبک اعلام کنید:

۱- مانی اردر مبلغ ۱۵۲ دلار

۲- سند ترجمه شده ازدواج

۳- ترجمه مدرک تحصیلی همسر

۴- ترجمه مدرک سوابق کاری همسر

۵- عکس پرسنلی همسر

۶- فرم تقاضای مهاجرت همسر و آپدیت فرم تقاضای ارسالی قبلی

۷- مدرک زبان فرانسه اگر دارد

اگر ازدواج بعد از قبولی کبک و ارسال پرونده به فدرال اتفاق بیافتد در این صورت باید مبلغ ۱۵۰ دلار به علاوه سی اس کیوی همسر و مدارک بند ۲ تا ۶ را هم برای فدرال بفرستید

  1. حمید
    ۹ آبان ۱۳۹۱ در ۰۹:۰۴ | #1

    من در سال ۲۰۱۰ به همراه همسرم برای مهاجرت به کانادا اقدام کردم و قبول شده CSQ گرفتم و الان هم منتظر دریافت مدیکال هستم. همسر من متقاضی اصلی است.
    در این شرایط موضوع اختلاف من با همسرم جدی شده و ما در آستانه جدایی و طلاق قرار داریم. چند سئوال دارم لطفاً راهنمایی فرمایید:
    ۱- آیا اداره مهاجرت کانادا آپدیت شناسنامه ها و عقد نامه ها را قبل صدور ویزا مجدداً درخواست خواهد کرد؟
    ۲- اگر مراتب به اداره مهاجرت کانادا اعلام نشود چه تبعاتی در پی دارد؟ در صورت اعلام موضوع به اداره مهاجرت آیا روند بررسی پرونده تغییر میکند؟ فرآیند چقدر طولانی تر میشود؟
    ۳- اگر همسرم ویزای مهاجرت را بگیرد اما نخواهد که به کانادا بیاید و اصلاً وارد خاک کانادا نشود، مشکلی برای پرونده اقامتی من بوجود میآید؟
    ۴- ما چه مدت بعد از ورود به کانادا میتوانیم از هم جدا شویم؟ به محض ورود و یا بعد از چند ماه؟
    ۵- در صورتیکه بلافاصله بعد از ورود به کانادا از یکدیگر جدا شویم، آیا مشکلی در وضعیت اقامتی هریک از ما بوجود خواهد آمد؟

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۸ | #2

      سوال اول و دوم پاسخ ندارد شما چاره ای جز اعلام حقیقت و ارایه همه مدارک ندارید بنابراین اصلا حق انتخاب ندارید جز این عمل کنید با اقامت کانادا برای همیشه خداحافظی کنید

      ۳- بعد از گرفتن ویزای ورود هر کدام از شما مستقل می توانید وارد کانادا بشوید
      ۴- هر زمان بخواهید می توانید
      ۵- خیر اشکالی ایجاد نمی کند

  2. gh
    ۶ آبان ۱۳۹۱ در ۰۵:۳۹ | #3

    سلام
    من فایل نامبر گرفتم سپتامبر ۲۰۱۰ . منتظر مدیکال می باشم . می خوام ازدواج کنم ، وای نمی دونم چه زمانی بهتر است ، قبل از آمدن ویزام یا بعد از گرفتن پی آر ، برام فرقی نمیکنه کی باشه ولی مهم که مشکلی توی پروسه پرونده ام ایجاد نشه و بتوانم کار همسر هم درست بشه، می خوام بدونم اگر الان برای همسرم اقدام کنم چند امتیاز باید بگیرم ، ایشان ۳۶ سالشونه ، مهندس صنایع هستند . سابقه کار ۱۲سال دارند . فرانسه بلد نیستند . چند امتیار دارند . میشه بهم بگید .
    ۱- که اینکار الان صلاح است یا نه بزارم بعداز پی آر
    ۲- بعد از گرفتن پی آر شرایط چه جوریه ، میتونم پی آر را بگیرم و برگردم عقد کنیم و بعدش اقدام کنم و ترجیحا می خوام همینجا باشم تا کار همسر درست بشه ؟؟؟

    • ۶ آبان ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۵ | #4

      سناریوی دوم قابل اجرا و کم خطر تر است
      امتیازات شما را ندارم و با این اطلاعات نمی توان قطعی گفت اما با وضعی که همسرتان دارد به خصوص ندانستن فرانسه به احتمال زیاد ازدواج در این مرحله باعث رد شدن شما و ابطال سی اس کیو می شود

  3. زهرا
    ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۱۴:۲۲ | #5

    نامه دعوت به مصاحبه من در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۲ به دستم رسیده و تاریخ مصاحبه من ۲۰ نوامبر ۲۰۱۲ می باشد.
    من در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۲ ازدواج کردم و مدارک ازدواجم همراه با هزینه بررسی را تا چند روز آینده برای اداره مهاحرت می فرستم.
    با توجه به وضعیت من آیا باید نامه مصاحبه را قبول کرده وبه همراه همسرم در روز مصاحبه حاضر شوم یا باید کار دیگری کنم.
    لطفا مرا راهنمایی کنید

  4. احسان
    ۸ مهر ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۱ | #7

    سلام جناب مختاری
    من تازه ازدواج کرده ام و در حال تکمیل مدارک برای پست کردن به اداره مهاجرت هستم و خوشبختانه امروز نامه دعوت به مصاحبه ام به تاریخ بیستم نوامبر ۲۰۱۲ آمد . و مدارک مربوط ازدواج تا یک هفته دیگر آماده میشود به نظر شما من باید چیکار کنم؟ نامه دعوت به مصاحبه رو تایید و بفرستم یا منتظر مدارک بشم و همه را با هم بفرستم؟ با تشکر

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۲ | #8

      تایید حضور در مصاحبه ربطی به مدارک خواسته شده ندارد و باید آنرا امضا و فکس کنید

  5. رامین
    ۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۶:۵۶ | #9

    سلام و درود فراوان به شما
    من در سال ۲۰۰۸ جزو گروه ۳۸ رشته ای فدرال اقدام کردم چون متارکه کرده بودم و دخترم با همسر سابقم زندگی میکرد در پرونده من بعنوان فرزندی که همراه من نمیاد ثبت شده
    اخیرا نامه مدیکال چک من آمد و همچنین هزینه لندینگ را هم درخواست کردند که انجام دادم و نتایج برایشان ارسال شد
    من بطور مشخص دو سوال دارم
    ۱- میخواهم دخترم را همراه خودم به کانادا بیاورم چگونه باید اقدام کنم و چه مدارکی باید ارسال کنم آیا ۱۵۰ دلار را با مدارک بفرستم یا صبر کنم تا آنها درخواست کنند
    ۲- قصد ازدواج دارم آیا در این مرحله که مدیکالم را انجام داده ام و نامه آمده که از آوریل ۲۰۱۱ تغییرات شخصیت را اعلام کن به صلاح هست ازدواج کنم و درخواست اضافه شدن همسرم به پرونده رابکنم یا صبرکنم بعد از عزیمت به کانادا برای ایشان پرونده جدا باز کنیم؟

    • ۶ مهر ۱۳۹۱ در ۲۲:۰۸ | #10

      ۱- باید اطلاع دهید و مدارک و پول را هم بفرستید
      ۲- بهتر است صبر کنید ازدواج و اضافه کردن همسر موجب تاخیر بیشتر می شود البته در این موضوع فقط بحث زمان نیست

  6. احسان
    ۱ مهر ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۵ | #11

    با تشکر از شما

  7. لیلا
    ۱ مهر ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۱ | #12

    سلام.من واسه همسرم درخواست سی اس کیو کردم.خودم فایل نامبر فدرالم ۱۵ اپریل ۲۰۱۰ رشته مترجمی زبان انگلیسی هست.درخواست سی اس کیو همسرم مصادف شد با اپدیتم.وکیلم از من و همسرم کلی مدارک خواست که سابقه کار من هم جزوش بود.هنوز سی اس کیو صادر نشد برامون.مدارکمون ۵ اگوست ۲۰۱۲ رسید مونترال.حالا سوال من اینه که با توجه به اینکه زمان ما بیمه اجباری نبود و من هم بیمه ندارم ممکن الان مونترال به بیمه من گیر بده؟همسرم بیمه داره.

  8. احسان
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۵ | #14

    آسلام
    آیا ممکن توطمان مصاحبم تاخییری ایجاد شه؟
    ممنون از شما

  9. احسان
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۱ | #15

    سلام
    برای نیروی کار کبک اقدام کردم و جدیدن برام نامه انتظار مصاحبه اومده.ومن هم تازه ازدواج کردم. ومیخوام همسرمو اظافه کنم.فرم هارو دانلود کردم ولی متاسفانه فرم ها تغییر کرده و توش مدرک زبان خواستن ؟من اون قسمتو باید چیکار کنم؟

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۹ | #16

      می توانید فرمهای قدیمی را تکمیل کنید اگر در دسترس نیست فرمهای جدید را بدون توجه به موضوع زبان تکمیل کنید

  10. persepolis
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۸:۱۵ | #17

    سلام من نیروی متخصص کبک اقدام کردم بعد از ۲ سال برام یه نامه اومده که خودم و همسرم مدرک زبان ارسال کنیم ولی متاسفانه به دلیل اختلافات ما ایشان حاضر به امتحان دادن نیستند سئوالم این است که من چگونه میتونم ایشون رو از پرونده خارج کنم و اگر این کار را کردم و به مصاحبه رفتم و قبول شدم و بعد از ان از جدا شدن منصرف شویم تمام مراحل بعد از مصاحبه چه قبل از medical و صدور csq و چه بعد از ان میشود ایشان را دوباره به پرونده اضافه کنم ممنون از راهنمائیتان

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۲:۵۷ | #18

      به این ترتیب فرض کرده اید که آنها را دور زده اید و بعد از قبولی دیگر نمره زبانی در کار نیست. خیر عزیز اگر ایشان را از پرونده خارج کردید و بعد بخواهید وارد کنید اولا که بسیار سخت است و باید خیلی دلایل محکمی داشته باشید دوما دوبارع پرونده شما بررسی می شود و آن قبولی به کار نخواهد آمد.

  11. نگار
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۶ | #19

    باسلام و سپاس مجدد
    مورد ۲۵۵ هستم مجدد مزاحم میشم.آیا بعد از ارسال مدارک ازدواج مصاحبه تکرار میشه؟درصورت تکرار من هم ملزم به دانستن زبان فرانسه هستم؟اصولا محور مصاحبه دوم روی چه مواردی است؟

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۹ | #20

      وقتی ازدواج می کنید دوباره پرونده بررسی می شود و باید امتیاز کافی داشته باشید اگر لازم باشد مصاحبه هم دعوت می شوید. در هر صورت باید فرانسه بدانید

  12. کیوان
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۰ | #21

    سلام. ما برای کبک اقدام کردیم. همسرم مین هست. در حال حاضر نامه انتظار مصاحبه رو دریافت کردیم. سوال اینه که با توجه به اینکه سطح زبان فرانسه من خوبه و متاسفانه همسرم نتونسته سطح زبانشو به حد لازم برسونه آیا امکانش هست که جای مین رو عوض کنیم و من مین شم؟ از چه طریقی؟
    ممنونم.

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۴۹ | #22

      خود افسران معمولا گاه در هنگام مصاحبه خود اینکار را انجام می دهند ولی شما هم می توانید این درخواست را داشته باشید
      مکاتبه کنید

  13. مهدی
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۴ | #23

    با سلام
    من از طریق skilled worker برای مهاجرت کبک اقدام کردم. فایل نامبر گرفتم و قبل از مدیکال ازدواج کردم و اعلام کردم که همسرم چون الان دانشجو هست فعلا با من به کانادا نمیاد. اونا هم مدارک همسرم رو خواستن. همسرم CSQ نداره. در نهایت با ۶ ماه تاخیر نسبت به دوستام واسه من و همسرم مدیکال صادر شد و ما هم انجام دادیم. حالا فقط برای من passport request اومده تا ویزا صادر بشه.
    می خواستم بدونم که وقتی وارد کبک شدم و PR گرفتم برای اینکه همسرم به من ملحق بشه باید چه کاری کنم و چقدر طول میکشه؟ آیا میتونم بعد از گرفتن PR و تا زمانی که ویزای همسرم بیاد خارج کانادا باشم یا نه؟

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۰:۱۹ | #24

      اگر همسر را از پرونده جدا کرده اید ایشان نمی توانند به واسطه شما بیایند مگر اینکه خود پرونده جدید باز کنند. باید مشورت می گرفتید فعلا معنی ندارد یا می آید یا نمی آید می توانستید ایشان را از پرونده خارج نکنید با شما لند می کردند بر می گشتند درسشان را تمام می کردند

  14. مهدی
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۲ | #25

    با سلام
    من از طریق skilled worker برای مهاجرت کبک اقدام کردم. فایل نامبر گرفتم و قبل از مدیکال ازدواج کردم و اعلام کردم که همسرم چون الان دانشجو هست فعلا با من به کانادا نمیاد. اونا هم مدارک همسرم رو خواستن و با ۶ ماه تاخیر نسبت به دوستام واسه من و همسرم مدیکال صادر کردن و ما هم انجام دادیم. حالا فقط برای من passport request اومده تا ویزا صادر بشه.
    می خواستم بدونم که وقتی وارد کبک شدم و PR گرفتم برای اینکه همسرم به من ملحق بشه باید چه کاری کنم و چقدر طول میکشه؟ آیا میتونم بعد از گرفتن PR و تا زمانی که ویزای همسرم بیاد خارج کانادا باشم یا نه؟

  15. نگار
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۳:۴۲ | #26

    باسلام
    باتوجه به اینکه به تازگی با همسرم که دوماه پیش درمصاحبه کبک قبول شده ازدواج کرده ام به نظرشما بهتر است قبل ازآمدن مدیکال اسم منو به پرونده اضافه کند یا بعد از آمدن مدیکال؟
    باسپاس

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۰:۲۰ | #27

      بهتر و بدتر ندارد باید در اولین فرصت این کار را انجام دهد الزام قانونی است

  16. ایلار شمس
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۷ | #28

    سلام
    من میخوام مدارکم رو برای کبک ارسال کنم
    میخواستم بپرسم میشه بدون اینکه ازدواج کرد به عنوان پارتنر مدارک همراه رو ارسال کرد و اینکه ایا پرونده قبول میشه؟
    لطفا راهنمایی کنید که چیکار باید کرد و اگر به تنهایی مدارک رو بفرستم کی بهتره همراه رو به پرونده اضافه کنم
    (ما ۴ سال هست که با هم هستیم ولی فعلا شرایط ازدواج نداریم ولی حتی حساب بانکیمون هم مشترکه)

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۰:۵۷ | #29

      خیر روی پارتنرشیپ ریسک نکنید معمولا نمی پذیرند چون در ایران غیر قانونی است و اثباتش سخت است

  17. کامیار
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۸ | #30

    باسلام وخسته نباشید.من هزینه بررسی اضافه کردن همسرم رو به مونترال با کردیت پرداخت کردم.حالا فدرال هم ۵۵۰ دلار میخواد واسه ادامه پرونده.میخوام بدونم میتونم اونم با کردیت بدم یا نه؟چون سایت انکارا نوشته پول باید به حساب بانکی در انکارا ریخته بشه.پول کردیت از طریق برادرم تو امریکا پرداخت میشه.

  18. آزاده
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۳۵ | #32

    پس بهتر است که قبل از اینکه به مصصاحبه بروم اعلام کنم که قصد ازدواج با چه شخصی را دارم که اگر قبول شدم و پروندم به همسر اضافه شد دوباره کاری نشود و دوباره به مصاحبه نروم. آیا فرمی برای اعلام هست که این شخص به پرونده ام به عنوان نامزد اضافه شود و برای مصاحبه بعداً با هم برویم ؟

    • ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۳۲ | #33

      خیر تا با شخصی ازدواج نکرده اید ایشان اثری روی پرونده شما ندارد و اداره مهاجرت هم اهمیتی نمی دهد خود شما باید از داشتن امتیاز بعد از ازدواج اطمینان یابید و اگر می توانید قبل از مصاحبه عقد کنید

  19. آزاده
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۵ | #34

    سلام.

    من اردیبهشت ۹۰ پرونده ام رو به سوریه ارسال کردم. و فقط فایل نامبر دریافت کردم .. امکلان دارد وقت مصاحبه من آخر سال ۹۱ باشد که قصد دارم سال ۹۲ ازدواج کنم… به نظرتون با این برنامه دچار مشکل نمی شم و اگر در مصاحبه پذیرفته شدم چند ماه بعد اعلام کنم ازدواج کنم چه تغییری در روال پرونده ام وجود دارد ؟؟ لطفاً راهنمایی کنید چه کاری انجام بدهم در چه زمانی به نفعم هست. متشکرم

    • ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۷ | #35

      اینکه کی مصاحبه می شوید روشن نیست ولی به محض ازدواج باید اعلام کنید قبل یا بعد از مصاحبه هم فرقی نمی کند حتی بعد از مصاحبه هم با ازدواج پرونده دوباره بررسی می شود

  20. نازنین
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۳۴ | #36

    با سلام ،
    من نوامبر ۲۰۱۰ مصاحبه کبک قبول شدم و فردای آن هم فایل
    نامبر فدرال را دریافت کردم و حدود ۱ سال پیش نامزد کردو ولی عقد نکردم در ضمن خواهر – برادر و پدر و مادر من در مونترال ساکن می باشند . ۲ هفته پیش از من آپدیت مدارک رو خواستند که فقط شامل سوئ پیشینه بود که فرستادم . در اینجا چند سوال دارم که ممنون میشم که آقای دکتر جواب بدهند :
    ۱- اگر من بعد از لندینگ بخواهم عقد کنم و همسرم را اضافه کنم در حقیقت اسپانسر همسرم می شوم و باید در مدارکی که آرائه میدم مالیات و مدارک درامدی را لحاظ کنم که با توجه به اینکه من تازه وارد کانادا شده ام هنوز استقلال مالی در حدی که بتونم شخص دیگری را ساپورت کنم ندارم و در حقیقت روی کمک خانواده ام که آنجا هستند حساب کرده ام که آیا این مورد باعث ایجاد مشکل نخواهد شد ؟؟؟
    ۲- اگر من بعد از اینکه ویزا گرفتم (قبل از لندینگ ) عقد کنم و همسرم را اضافه کنم بهتر نیست ؟؟؟ که دیگه وارد فایل اسپانسری نشویم و در اینصورت برای من مشکلی از نظر ورود پیش می آید یا خیر ؟؟؟
    پشاپیش از اینکه وقت می گذارید متشکرم

  21. بابک
    ۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۲۴ | #38

    با سلام:
    با اضافه شدن فرزند به پرونده بعد از مصاحبه روال پروسه به چه صورت خواهد بود آیا نیاز به مصاحبه مجدد هست؟
    با سپاس از شما

  22. sara
    ۱۵ تیر ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۱ | #40

    با سلام.
    ۶ ماهه که بعد از عقد روی پرونده همسرم که در کانادا زندگی می کنه اد شدم. هنوز کارت اقامنش نیومده و گفتن هلد کار من هستش. چقدر طول می کشه تا به من ویزا بدن. ممنون.

  23. saloomeh
    ۵ تیر ۱۳۹۱ در ۱۹:۱۸ | #41

    با سلام و خسته نباشید یکی ازدوستان من با رشته صفر امتیازی پرونده کبک نشکیل داده و منتظر مصاحبه هست و حالا با وجود طولانی شدن پروسه تصمیم یه ازدواج گرفته و رشته همسرش آیندش ۶ امتیاری خواهد بود. آیا میتوونه زمان ارسال کردن مدارک همسرش نفر اصلی راهم تغییر بده و همسرش را به عنوان نفر اصلی معرفی کنه ؟
    دراین صورت امتیاز کمتری برای زبان فرانسه لازم خواهد داشت .

    • ۱۴ تیر ۱۳۹۱ در ۰۳:۲۱ | #42

      لازم نیست تغییر بدهد خود اداره مهاجرت در این زمینه تصمیم می گیرد . گاهی خودش متقاضی اصلی را جابه جا می کند

  24. vahid
    ۳ تیر ۱۳۹۱ در ۱۰:۰۱ | #43

    Ba salam va khaste nabashid
    Ye soal dashtam,
    mikhastam bedoonam namehaye sabegheye kari chegoone tayiid mishavand. manzooram check shodane anhast tavassote edareye mohajerat.
    Ba tashakkor

  25. رامتين
    ۱ تیر ۱۳۹۱ در ۱۱:۰۶ | #45

    با سلام
    جناب مختاری ممنون از اینکه سؤالمو پاسخ دادید ولی ٢ بار سؤال دیگه ای ازتون داشتم که هر دوشون رو حذف کردید

  26. رامتین
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۲۵ | #46

    جناب آقای مختاری
    ضمن عرض تشکر بابت توجهتون با توجه به پست ۲۳۲ و اینکه من زمانی که همسرم رو به پرونده اضافه کردم هزینه بررسی پرونده ۱۵۶ دلار بوده و گویا الآن تغییر کرده، من چه مبلغ مانی اوردر برای اضافه کردن همسرم به پرونده باید تهیه کنم؟
    ممنونم

  27. مرجان
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۰۲ | #47

    سلام جناب آقای مختاری
    من حدوداً ۲ سال پیش برای فدرال اقدام کردم و فایل نامبر دریافت کردم. دو ماه پیش با ارسال ایمیل اعلام کردند که هر تغییری در زندگی شما اتفاق افتاده اعلام کنید. من الان ازدواج کردم و دقیقا نمی دونم که چه فرمی را باید پر کنم و به غیر از ترجمه عقدنامه و شناسنامه چه مدارک دیگری باید فرستاد؟ آیا لازمه مدارک تحصیلی (علوم آزمایشگاهی) و سابقه کار همسر نیز ارسال شود؟
    اطلاعاتی که اینجا مطالعه کردم مربوط به کبک بود. ممنون میشم اگر در مورد فدرال نیز راهنمایی کنید. پروسه پیچیه تری نسبت به کبک داره.
    ممنون از توجهون

    • ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۰:۳۶ | #48

      بله همه مدارک تحصیلی و سوابق شغلی وی و نیز کارت پایان خدمت وی را بفرستید فرم اسکجول یک را هم برایش پر کنید بعلاوه فرم additional family information
      پول و عکس هم که جای خود دارد

  28. رامتین
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۲ | #49

    سلام جناب مختاری
    من قبلا همینجا ازتون سوال کردم که برای اضافه کردن مدارک همسرم ، ایا باید منتظر دریافت رسید دریافت مدارک و مانی اوردر از دفتر مونترال باشم؟ که شما فرمودین خیر هنگام دعوت به مصاحبه رسید مدارک همسرتون هم میاد
    ولی چون یکم به نظم مونترال شک داشتم یه ایمیل به کبک زدم که چرا رسید مدارک همسرمو نمیدین؟ کل شماره رفرنسها رو هم براشون فرستادم حتی شماره dhl
    اما دیروز یه ایمیل برای من فرستادن که ما چیزی دریافت نکردیم و اگه میخوان مدارک همسرتون اضافه بشه فرمها و مانی اردر و مدارک همسرتون رو بفرستین
    با توجه به اینکه دسامبر (۶ماه پیش) براشون ارسال کردم و حالا میگن چیزی دریافت نکردیم باید چکار کرد؟
    ممنون از توجهتون

    • ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۵ | #50

      آنها به کسی به طور خودکار اعلام نمی کنند مدارک شما رسید البته گاه رسید دریافت وجه را می فرستند.
      شما باید از دی اچ ال بپرسید که اصلا بسته تحویل شده یا نه و تحویل گیرنده چه کسی بوده و باز با آنها مکاتبه کنید
      اگر مدارک گم شده است باید دوباره تهیه کنید و بفرستید

  29. کامیار
    ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۶:۴۷ | #51

    با سلام و خسته نباشید.من منتظر مدیکال از طریق کبک هستم وچون ازدواج کردم مدارک رو به مونترال فرستادم تا csq جدید بدن.حالا در این وضعیت با توجه به اینکه هنوز جوابی از مونترال نگرفتم کافیه که به فدرال فقط اعلام کنم که ازدواج کردم یا اینکه همه مدارک رو به فدرال هم بفرستم؟

  30. بهناز
    ۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۳۴ | #53

    @علی مختاری
    جناب دکتر مختاری عزیز با سلام
    در ادامه پست ۱۷۸
    چون دمشق میل زده که هیچ مدرک جدیدی به آنکارا نفرستید تا خودشون بخوان و با توجه به اینکه ۶ ماهه که csq همسرم صادر شده و من هنوز نتونستم مدارک رو به فدرال بفرستم… شما فرمودین با پست بفرستم آنکارا.. با توجه به ایمیلشون که گفتن چیزی نفرستین یه کم نگرانم مشکلی پیش نیاد آیا دریافت میکنن؟
    مرسی از کمکتون

  31. مهدی
    ۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۲۹ | #55

    با سلام و نشکر از وقتی که برایمان میگذارید
    من برای فدرال اقدام کرده ام و قصد دارم همسرم را به پرونده ام اضافه کنم.
    ۱- همسر من دانشجو فوق لیسانس هست و درسش هنوز تمام نشده ولی به صورت تمام وقت مشغول به کار است.
    با توجه به اینگه شرکت ایشان به سختی گواهی کار صادر میکند و هم این که ایشان دانشجو هستند آیا اشکالی دارد ایشان را تنها دانشجو اعلام کنم؟
    ۲- ما تازه عقد کرده ایم و هنوز در خانه خود سکونت نداریم.آیا آدرس محل سکونت را همان آدرس قبلی (پدر و مادر) اعلام کنم؟

    با تشکر

    • ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۸ | #56

      ۱- شما باید حقیقت بگویید و اعلام کنید که گواهی نمی دهند البته این توصیه من است
      ۲- ایرادی نداردهمان نشانی قبلی باشد

  32. Alireza
    ۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۷ | #57

    سلام

    با تشکر از پاسخ شما.نامزد من قبلا پرونده داشته و فایل نامبر هم دریافت کرده است.آیا بعد از اعلام ازدواج باز هم لازم که مدارک تحصیلی‌ و کاری همسرم همراه با سند ازدواج فرستاده شود؟اگر ممکن مدارک لازم در چنین شرایطی را به من بفرمائید

    با سپاس

    @علی مختاری

  33. Alireza
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۴ | #59

    با سلام

    متقاضی مهاجرت به کبک هستم رشته ۰ امتیازی و مدرک فرانسه ب۱ ب۲ که فرستادم و نامه دعوت به مصاحبه را امروز دریافت کردم.با توجه به امتیازات، به ۶ نمره آفیسر به طور کامل احتیاج دارم.نامزد من شرایطی مشابه من البته بدون مدرک زبان دارد و ژولای ۲۰۱۱ فایل نامبر گرفته است.در صورت ازدواج به ۴ نمره آفیسر احتیاج خواهیم داشت.

    ۱.آیا امکان گرفتن ۶ نمره کامل هست؟

    ۲.از نظر شما اعلام ازدواج در این زمان یعنی‌ بعد از گرفتن نامه مصاحبه به صلاح هست؟

    ۳.در صورت اعلام ازدواج زمان مصاحبه تغییر خواهد کرد؟

    با سپاس فراوان

    • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۲ | #60

      ۱- ممکن است- قابل پیش بینی نیست
      ۲- بله ایرادی ندارد . در هر صورت اعلام باید قبل از مصاحبه باشد وگرنه حتی در صورت قبولی باز بررسی می شود و طول می کشد
      ۳- خیر

  34. امير
    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۱ | #61

    دکتر جان به خدا عاشق این جواب هاتونم.

    نه الکی به آدم امید میده.نه ۱۰۰% آدمو نا امیدمیکنه.

  35. امير
    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۲ | #62

    با سلام و احترام

    من به فایل همسرم بعد از قبولی در مصاحبه اضافه شدم.حالا با توجه به اینکه تمام سوابق بیمه و ۵ سلا سابقه مرتبط با تحصیل و کلی مدارک تحصیلی ارایه کردم.و لی گفتن باید مصاحبه مجدد بریم.الان ۲ ماهه از ایمیلشون میگذره ولی همچنان تاریخ رو معلوم نکردند.تا کی باید منتظر مصاحبه مجدد باشیم؟

    من این هفته امتحان تف دارم به نظر شما امکانش هست اگه نمره فرانسه ارایه بکنم از مصاحبه مجدد صرف نظر کنند؟

    ممنون

    به نظر شما الان که ۲۰ماه از قبولی همسرم میگذره.من اشتباه نکردم که به فایل ایشون اضافه شدم؟بهتر نبود ایشون میرفتند و بعد من رو اضافه میکردند؟

    الان میشه دوباره من طی یک نامه انصراف بدم و کار ایشون درست که شد من دوباره اضافه بشم؟

    • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۱:۱۸ | #63

      بله ممکن است نمره زبان بفرستید منصرف شوند ولی بررسی سطح زبان تنها دلیل مصاحبه نیست

      گذشته ها گذشته اینکه اشتباه بوده یا نه را نمی توان به راحتی قضاوت کرد
      خیر الان نمی توانید شرایط را عوض کنید و باید ادامه بدهید

  36. مهدی
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۸:۳۶ | #64

    اسلام و احترام
    ممنون از کمکتان
    من نیروی متخصص فدرال هستم.در ابن صورت چطور؟آیا برای فدرال نیز ممکن است پس از اضافه شدن همسردوباره مدرک زبان بخواهند؟آیا دوباره همه چیز را از اول بررسی خواهند کرد؟کمی نگران شدم!!!!

    با تشکر

    • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۷ | #65

      خیر کسی که فدرال اقدام کرده است برای اضافه کردن همسر هیچ مشکلی ندارد و تنها وضعیت پزشکی همسر و سابقه کیفری او مطرح است و بس

  37. سمانه
    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۸:۴۹ | #66

    سلام
    من و همسرم ماه آوریل مصاحبه داشتیم با آقای دیوید
    جلسه مصاحبمون خیلی خوب پیش رفت ولی در نهایت وقتی انتظار دریافت برگه سی اس کیو رو داشتیم گفت که مدارکتون باید دوباره بررسی شه
    الان واقعا نمیدونم باید خودمون رو قبول بدونیم یا رد؟
    همه مدارک ما واقعی هست و هیچ مدرکی ساختگی نیست.
    فقط دارالترجمه در ترجمه بیمه کاری ما سالها رو از شمسی به میلادی تبدیل نکرده بود و فقط از فارسی به انگلیسی نوشته بود که آقای دیوید این رو از ما سوال کرد و ما براش توضیح دادیم که مثلا ۱۳۸۷ یعنی ۲۰۰۸
    و اینکه خواهر همسر من سال پیش از طریق کبک اقدام کرد و الان در مونترال زندگی میکنه و ما مدارک سکونت وی در کانادا و مونترال رو روز مصاحبه تحویل دادیم. چون وقتی اقدام می کردیم هنوز به مونترال نرفته بود
    من خیلی نگران هستم و میخوام بدونم آیا کسی بوده که بره مصاحبه مشروط بشه و بعد سی اس کیو براش بیاد؟
    چقدر این پروسه طول می کشه؟
    و اگر نیومد چه کاری میشه انجام داد؟
    در ضمن ما وکیل نداریم که راهنماییمون کنه
    پیشاپیش تشکر میکنم

    • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۱۷ | #67

      جای نگرانی نیست در مورد بسیاری از افراد اینگونه عمل می شود دلیلش هم شاهکار دو موسسه متقلب اصفهانی است

  38. مهدی
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۳:۵۷ | #68

    با سلام و احترام
    ممنون از پاسختان

    ۱- منظورتان را از اینکه ممکن است مدرک زبان بخواهند اما نه به دلیل اضافه شدن همسر را نفهمیدم؟یعنی ممکن است بعد از مدیکال از شخصی بی دلیل مدرک زبان بخواهند؟

    ۲-من همان فرمهای قدیمی را آپدیت کنم یا فرمهای جدید را از سایت بگیرم؟

    با تشکر

    • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۹ | #69

      ۱- خیر بعد از مدیکال از کسی نمی خواهند اما اگر بعد از مدیکال همسر اضافه شود کبک دوباره پرونده را بررسی می کند و در آن مرحله می تواند بخواهد

      ۲- فرمهای جدید بهتر است ولی آپدیت فرم قدیم هم بی ایراد است

  39. مهدی
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۱:۴۰ | #70

    با سلام و احترام
    من متقاضی نیروی فدرال هستم و پس از مدیکال ازدواج کردم.حال قصد دارم تا همسرم را به پرونده اضافه کنم..پستهای قبلی را کاملا خواندم ولی چند سوال برایم باقی مانده است:
    ۱- از مدت زمان Ielts من بیشتر از دوسال میگذرد در فرمهای آپدیت گزیزنه زبان را چه انتخاب کنم؟بزنم فاقد مدرک؟
    ۲- همسر بنده ترم آخر فوق لیسانس هستند و همچنین به طور تمام وقت مشغول کار هستند.به نظرتان ایشان را دانشجو اعلام کنم ؟آیا بعدا دوباره درخواست مدرک فوق لیسانس نمیکنند و باعث تاخیر رسیدگی نمیشود؟
    ۳- ممکن است از من یا همسرم درخواست مدرک زبان بکنند؟

    پیشاپیش تشکر میکنم.

    • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۵ | #71

      ۱- همان آیلتس قبلی را بنویسید
      ۲- حقیقت را بگویید
      ۳- از همسر شما که خیر و از شما ممکن است ولی نه به دلیل اضافه کردن همسر

  40. saba
    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۴ | #72

    سلام جواب منو ندادید

  41. کامیار افشار
    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۴ | #73

    با سلام اقای دکتر
    من منتظر مدیکال هستم واز طریق کبک اقدام کردم.نامه اپدیت هم ۴ ماه قبل ارسال کردم منتها به زودی عقد میکنم .با اینکه تمام پستهارو خوندم متوجه نشدم چه مبلغی رو باید برای اضافه کردن همسرم بپردازم.و اینکه اگه برای مصاحبه مارو بخوان امکان این هست که از منم مدرک فرانسه بخوان؟و سوال اخر اینکه به طور همزمان اطلاع رسانی کنم و از طریق مکاتبه باشه؟و ادرس فدرال و کبک جفتشون درانکارا هستن؟
    پیشاپشیش از وقتی که میذارین ممنونم

    • ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۳:۴۲ | #74

      پستها و سایت را خوب نخوانده اید دلیل آن هم سوال آخر است

      دفتر کبک در موترآل است و دفتر فدرال در آنکارا
      باید مکاتبه کنید و مدارک را هم بفرستید با هر دو اداره باید مکاتبه کنید و ازداج را اعلام کنید. باید از کبک درخواست سی اس کیو کنید برای همسر و این به معنی بررسی دوباره پرونده شما در کبک است و در این مرحله ممکن است از شما هم نمره زبان بخواهند.
      مبلغ برای فدرال ۵۵۰ دلار است و برای کبک ۱۵۶ دلار است

  42. farid
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۱۸ | #75

    با عرض پوزش سوال دیگه اینکه اگه این پروسه approved بشه و بخواهم ازدواج کنم، میتونم قبل از ارسال مدارک security و medical ایشون رو به پرونده ام اضافه کنم . با سپاس و عذر خواهی از اینکه سوال قبلیمو توی این پست گذاشتم.

  43. مهرداد
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۵۵ | #77

    جناب آقای دکتر مختاری، با تشکر از پاسخ شما به کامنت ۲۰۰
    با مطالعه پاسخهای شما به دوستان دیگر با شرایط مشابه، اینطور برداشت کردم که اضافه شدن همسر در این مرحله تاخیر زیادی در دریافت مدیکال ایجاد نمی کند. با توجه به اینکه فایل نامبر فدرال من ژانویه ۲۰۱۰ و ارسال مدارک همسرم و آپدیت مدارک خودم ژانویه ۲۰۱۲ می باشد؛ امکان پیش بینی زمان دریافت مدیکال وجود دارد؟ آیا می توانیم برای سهمیه ویزای ۲۰۱۲ امیدوار باشیم؟

    با تشکر مجدد از پاسخ جنابعالی

  44. sanaz
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۲:۵۶ | #79

    Please for your information I immigrated to canada as quebeck skill worker and now I am resident of Toronto, I want to marrage with my boyfriend in iran, and we have a lot of pictures for 6 yaers relationship, if I delever all documnets after marrage to the canada after how many months he coukd get visa ? ( Max time ) due to I found that canadian embassey needs 75 days and after that date they send the file to the realted office , for iran is ankara and on the web site they mentioned max 6 months ! Kindly advise me . Thanks

  45. مهرداد
    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۲ | #81

    جناب آقای دکتر مختاری، از پاسخ شما به نقل قول ۱۹۸واقعاً ممنونم.
    با توجه به اینکه ما وکیل داریم، می توانیم خودمان مستقیماً با دفتر آنکارا مکاتبه کنیم؟ متاسفانه وکیل پاسخ تلفنها و ای میلهای ما را نمی دهد.

    راهنمائی و پاسخدهی جنابعالی به سوالات افراد واقعاً تحسین برانگیز است. امیدوارم خداوند در تمام مراحل زندگی یاریتان کند.

    • ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۷ | #82

      خیر تنها از ایمیلی که در پرونده اعلام شده نامه می پذیرند و پاسخ می دهند
      از لطف شما ممنونم

  46. مهرداد
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۴:۵۰ | #83

    با سلام و تشکر از پاسخهای جنابعالی
    من متقاضی مهاجرت به کبک هستم و پس از مصاحبه در سوریه، فایل نامبر فدرال را در ژانویه ۲۰۱۰ دریافت کرده ام و قبل از دریافت نامه مدیکال، ازدواج کردم. در حال حاضر CSQ همسرم را هم دریافت کرده و بهمراه مدارک لازم به دمشق فرستادیم. ولی متاسفانه دفتر دمشق یک روز بعد از دریافت مدارک همسرم (یعنی ژانویه ۲۰۱۲) تعطیل شد!
    آیا راهی هست که من بتوانم پرونده ام را پیگیری کنم؟ در سایت مهاجرت هم هیچ اطلاعات جدیدی وجود ندارد.
    آیا مدارک من و همسرم به آنکارا منتقل می شود؟
    آیا در این مرحله ما باید منتظر دریافت یک فایل نامبر جدید باشیم؟
    پیشاپیش از اعلام نظر جنابعالی متشکرم

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۳ | #84

      همه مدارک به آنکارا رفته است با این دفتر مکاتبه کنید
      فایل نامبر حدید نمی دهند

  47. وحيد
    ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۲ | #85

    یه سوال دیگه با ازدواج در این مرحله مصاحبه من عقب نمی افته؟

  48. وحيد
    ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۰ | #87

    با سلام
    من مجردم و دعوت شدم به مصاحبه برای اول خرداد ۹۱ استانبول. الان می خوام ازدواج کنم. شما در پست ۱۸۱ در این مورد توضیح دادین ممنونم. سوال من اینه که من باید الان مدارک ازدواجم رو به کجا بفرستم؟ مانی اردر برای اضافه شدن همسر رو به کجا بفرستم؟ اگر باید جایی غیر از ترکیه بفرستم تا روز مصاحبه این مدارک به دست آفیسر میرسه؟

    • ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۳ | #88

      باید بفرستید به مونترآل دفتر اداره مهاجرت کبک بخض خاورمیانه که نشانی آن در سایت ما هست

  49. آرش
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۷ | #89

    سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون

    من ۲۳ ماه پیش در مصاحبه کبک قبول شدم و منتظر دریافت نامه مدیکال هستم و ماه گذشته ازدواج کردم و مدارکم را به تازگی آپدیت کردم .

    معمولا چقدر زمان لازم است تا مدیکال دریافت بشود با وجود اینکه همسرم به پرونده اضافه شده اند ؟ حدودا آیا بیشتر از یک سال خواهد بود؟ البته میدانم که نمی توان به صورت دقیق گفت ، اما با توجه با کیس های مشابه حدود زمان چقدر خواهد بود ؟

    ممنونم

  50. حميرا
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۱:۰۰ | #91

    سلام آقای دکتر من JOB OFFER دارم و از طرف اداره منابع انسانی کانادا هم تایید شده است. هنوز مدرکی نفرستاده ایم. تا آخر کار یعنی گرفتن ویزا چه مدت زمان طول می کشد؟

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.