خانه > تحصیل در کانادا, نیروی متخصص کبک > برای اقامت دایم اقدام کرده ام و منتظر نتیجه ام؛ گرفتن پذیرش دانشجویی چه اثری روی پرونده ام دارد؟

برای اقامت دایم اقدام کرده ام و منتظر نتیجه ام؛ گرفتن پذیرش دانشجویی چه اثری روی پرونده ام دارد؟

۳ اردیبهشت ۱۳۹۱

با مروری بر ایمیلهای رسیده بیش از ۱۰ مورد سوال بالا را مطرح کرده اند که نشان می دهد دغدغه بسیاری از دوستان است.

قبل از هر چیز نظر شخصی خودم را مطرح کنم که اساسا با شروع به تحصیل بلافاصله بعد از ورود به کانادا مخالفم و در مقالات قبلی هم در سایت و وبلاگ در این مورد نوشته ام. کسی که مایل است در کانادا زندگی و کار کند تا آشنایی کافی با بازار کار خود و نیز الزامات آن نداشته باشد نمی تواند تصمیم درستی در مورد نوع تحصیل شامل رشته و مقطعی که باید در آن درس بخواند بگیرد  و تصمیمات غلط در این زمینه باعث از دست رفتن فرصت و پول او خواهد شد. به خصوص در مورد کسانی که چشم بسته تلاش می کنند وارد دوره دکتری شوند این اشتباه بزرگتری است.

و اما پاسخ به سوال …….

یک قاعده کلی در مقررات مربوط به دریافت ویزای کانادا از هر نوع وجود دارد و آن اینکه باید درخواست شما برای هر نوع ویزا با نیت واقعی شما منطبق باشد مثلا کسی که قصد اقامت دایم دارد نباید درخواست ویزای موقت مانند ویزای دانشجویی کند و کسی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارد ولی نمی خواهد آنجا برای کار بماند نباید درخواست ویزای اقامت دایم کند.

دانستن این قاعده به بسیاری از ابهامات پاسخ می دهد و گاه رد شدن درخواست ویزاهای موقت را توضیح می دهد.

حال شخصی درخواست اقامت دایم داشته است و پرونده در جریانی دارد. این فرد مایل است در کانادا زندگی و کار کند و قصد واقعی او هم همین است. در این میان به تصور اینکه می تواند وقت خود کمتر تلف کند تصمیم می گیرد از دانشگاهی در کانادا درخواست پذیرش کند و با دریافت آن به سفارت برای دریافت ویزای دانشجویی مراجعه می کند. وضع این فرد چیست؟ این دو درخواست چه اثری بر یکدیگر دارند؟

 

این موضوع را باید از دو نگاه افسر بررسی کننده ویزای موقت دانشجویی و نیز نگاه افسر بررسی کننده ویزای اقامت دایم بررسی کرد:

 

از نظر افسر ویزای موقت موضوع مهم این است که احراز کند آیا شما واقعا به قصد ادامه تحصیل می روید و یا اینکه تمایل دارید زمان انتظار مهاجرت را کوتاه کنید و یا در صورت رد شدن درخواست مهاجرت در کانادا باشید و ….

این شما و شرایط شماست که افسر را در این زمینه کمک می کند. اگر شما پس از دریافت لیسانس سالهاست با درس و تحصیل بیگانه بوده اید و بعد از ۱۰ سال هوس فوق لیسانس گرفتن کرده اید و به سفارت مراجعه می کنید افسر بسیار بعید است باور کند قصد واقعی شما تحصیل است و احتمال قوی می دهد که شما برای کوتاه کردن راه درخواست داده اید. اینکه در نامه ردی که دست شما می هند چه می نویسند چندان مهم نیست.

بنابراین باید به گونه ای توضیح دهید که افسر سفارت احساس کند شما نه برای کوتاه کردن راه مهاجرت بلکه واقعا برای ادامه تحصیل مایل به رفتن به کانادا در زمان انتظار هستید. باید تصریح کنید برای آماده شدن سریعتر برای ورود به بازار کار کانادا مایلید زودتر مسیر موفقیت را طی کنید و تا دریافت اقامت دایم بخشی از راه را در جذب شدن به بازار کار رفته باشید. فراموش نکنید که تصریح کنید که پس از تحصیل مایلید به کشور برگردید مگر اینکه تا آن زمان تکلیف درخواست شما برای مهاجرت روشن شده باشد.

 

از نظر افسر مهاجرت هم مهم این است که کسی که درخواست مهاجرت کرده است حتما قصد دارد در کانادا زندگی و کار کند. حال اگر کسی در میانه راه درخواست دانشجویی بدهد این شک را در ذهن افسر مهاجرت ایجاد می کند که قصد واقعی متقاضی ادامه تحصیل است و قصد ماندن در کانادا را ندارد تنها برای استفاده از مزایای تحصیلی افراد مقیم درخواست مهاجرت داده است و می خواهد بلافاصله تحصیل را با استفاده از این مزایا شروع کند و پس از تحصیل به هزینه دولت کانادا به کشورش بازگردد.

اینجا نیز اگر افسر مهاجرت احساس کند که شما تنها برای تحصیل نمی روید و اگر قصد شروع تحصیل هم دارید به منظور آمادگی سریعتر برای ورود به بازار کار در کاناداست.

در عمل وضعیت چگونه است:

۱- در پرونده های فدرال موضوع حساس نیست و افسران مهاجرت چندان به این موضوع حساسیت نشان نمی دهند.

۲- در مورد پرونده های کبک اگر این اتفاق قبل از مصاحبه و قبولی کبک بیافتد این بحث مطرح خواهد شد و از شما سوال خواهند کرد تا اطمینان یابند قصد واقعی شما مهاجرت و زندگی در کبک است و نه استفاده از مزایای داشنجویی افراد مقیم کبک. بعد از مصاحبه مشکلی نیست و کسی حساسیت نشان نخواهد داد.

۳- کبک در مورد کسانی که در کانادا دانشجو هستند و بعد درخواست مهاجرت می دهند رسیدگی به پرونده آنها را موکول به سپری شدن حداقل نیمی از دوره تحصیل متقاضی می دانند.

 

 

 

 

 

 

  1. سمیعی (از موکلین کنپارس)
    ۱۲ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۴۳ | #1

    با سلام، اگر ما برای ۲ مقطع: ۱: فوق لیسانس کارشناسی ارشد معماری و ۲: یک دوره کالج : Interior designing پذیرش داشته باشیم، در صورتیکه در زمان اقدام برای ویزا از پذیرش کارشناسی ارشد استفاده کنیم اما پس از دریافت ویزای تحصیلی و ورود به کانادا به جای دانشگاه در کالج دیگر در مقطعی ۲ ساله ثبت نام کنیم،
    آیا این کار منعی ندارد؟

    با سپاس

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۱ در ۲۱:۱۵ | #2

      هنگام ورود به کانادا تصمیم خود را به افسر مربوطه اعلام می کنید و study Permit شما را برای کالج صادر خواهد کرد. اگر ایراد گرفت و یا مشکلی بود و یا اگر تشخیص دادید موضوع را طرح نکنید می توانید بر اساس همان دانشگاه اول study permit بگیرید و بعد با ارایه پذیرش کالج به اداره مهاجرت study Permit را تغییر دهید

  2. دانیال
    ۶ مهر ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۲ | #3

    سلام آقای دکتر خیلی خیلی ممنون از لطف بیکرانتون نسبت به هموطنانتون
    من برای مهاجرت به کبک اقدام کردم و CSQ دارم و منتظر مدیکال هستم. از طرفی یه پذیرش از یکی از دانشگاهای کبک گرفتم و CAQ برای من صادر شده. آقای دکتر آماده هستم مدارکم ارسال کنم سفارت آنکارا برای ویزای دانشجویی به نظرتون همزمانی CSQ و CAQ برای پروسه مهاجرتم مشکل ساز نیست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی خیلی نگرانم. بازم ازتون تشکر میکنم.

  3. حسین
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۸:۳۴ | #5

    با عرض سلام و خسته نباشید

    برای ویزای دانشجویی دکترا و برای همسرم برای visitor اقدام کردم ولی متاسفانه درخواست ویزای همسرم بدلیل اینکه افسر مهاجرت گفته قانع نشده به ایران برمی گردد رد شد حال با توجه به اینکه سند خانه و گواهی سابقه کار ایشان را ارایه نکرده ام آیا پیشنهاد می کنید دوباره اقدام کنم به علاوه ده سال سابقه کار مرتبط دارم و ازسالها قبل می توانستیم برای مهاجرت فدرال یا کبک اقدام کنیم آیا نوشتن نامه ای با این مضمون و توضیح اینکه قصدم فقط تحصیل است کمکی می کند ؟ ایا ممکن است از کمکcanpars در جهت حل مشکل برخوردار شوم یا باید بین تحصیل و همسرم او را انتخاب کنم؟

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۱ | #6

      خیر بهتر است بروید و بعد از رفتن برای همسر اقدام کنید. اقدام بعدی شما شانس بیشتری دارد وقتی به تحصیل مشغول شده اید

  4. سارا
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۰:۲۷ | #7

    با سلام ، من اخیرا از دانشگاهی در استان آلبرتا پذیرش تحصیلی گرفته ام اما با شرایط سیاسی جدید پیش آمده نگرانم که ممکن است ویزای تحصیلی با نامه پذیرش از دانشگاه و مدرک آییلتس ۵٫۵ یا ۶ که دانشگاه پذیرفته رد شود؟
    همچینین شنیده ام زمان اخذ ویزا خیلی طولانی است ، میخواستم بدانم شما امکان این رادارید که در صورت هماهنگی زمان اخذ ویزا را جلو بیاندازید ؟ چون شنیده ام ممکن است ۶ تا ۸ ماه طول بکشد که این مرا از ترم می عقب می اندازد!

  5. علی
    ۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۴ | #9

    با سلام و سپاس فراوان خدمت شما
    ۱-می خواستم بدونم آیا این امکان وجود دارد که در رشته های کوتاه مدت مثل بهداشت کار دهان و دندان و یا دستیاری دندانپزشکی که در سایت توضیح فرموده بودید پذیرش گرفت؟اگر بله شرایط به چه صورتی میباشد؟
    ۲- اینکه آیا افرادی که به صورت تمام وقت در ایران سابقه کار دستیاری داشته باشند اما مدرک دستیاری آنها از لحاظ ساعتی ۱۵۵۰ ساعته نباشد(همچین دوره ای در ایران برگذار نمیشود) این امکان برایشان وجود دارد که از طریق اسکیل ورکر کبک اقدام کنند یا خیر؟
    ۳-آیا این امکان وجود دارد که ابتدا در این رشته ها پذیرش گرفت و بعد با توجه به سابقه کاری در ایران داشته ایم از خاک کانادا برای اسکیل ورکر اقدام کرد؟

  6. امیرر
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۲ | #11

    با سلا م و تشکر
    من و همسرم مدیکالمونو تازه فرستادیم.همسرم میتونه برای سال آینده از یک دانشگاه مونترال پذیرش بگیره.
    با توجه به اینکه ویزای مهاجرت ما به احتمال زیاد تا آخر امسال میاد، باید به صورت دانشجوی بین الملی پذیرش بگیره یا مهاجر؟

    • ۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۵:۳۶ | #12

      به عنوان مهاجر
      البته در مورد تصمیم به درس خواندن باید دقت کنید لزوما موفقیت در دانشگاه نیست

  7. nazanin
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۱:۴۰ | #13

    جناب آقای دکتر مختاری
    ضمن عرض ادب و سپاس از وقتی که برای پاسخگویی به سوالات ما اختصاص می دهید.
    من و همسرم در مصاحبه قبول شده ایم ومنتظر دریافت فایل نامبر فدرال هستیم. مطالبی که در بالای صفحه توضیح داده اید را خواندم. اما هنوز برای من کامل روشن نشد با هدف شناخت سریعتر بازار کار و کوتاه شدن زمان انتظار تا دریافت مدیکال آیا می توانیم برای ادامه تحصیل در کبک اقدام کنیم؟ تاثیر منفی در پرونده ندارد؟ در صورتی که یکنفر از ما برای تحصیل اقدام کند و پذیرش بگیرد هر دو می توانیم به کبک برویم؟

    • ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۳ | #14

      بله می توانید و تاثیر منفی هم ندارد
      رفتن شما البته بسته به این است که ویزا بگیرید یا نه

  8. مينا
    ۸ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۰۸ | #15

    Salam.
    میخواستم به من در یک مورد کمک کنید. ما ویزای کانادا را دریافت کردیم و هفته اینده داریم لندینگ میکنیم.
    فقط ما از طریق تورنتو اقدام کردیم ولی پروازمون میره مونترال چون خواهرم کلگری زندگی میکنه.
    میخواستم ببینم این موضوع تاثیری در روند مهاجرت ما و گرفتن prدارد یا خیر.
    از لطف شما ممنون هستم.
    مینا

    • ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۸:۳۸ | #16

      ایرادی ندارد در فرودگاه مونترآل لندینگ شما ثبت می شود و بعد به کلگری می روید
      در مونترآل اعلام می کنید که کبک نمی مانید و عازم کلگری هستید

  9. مانیا
    ۳ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۶ | #17

    سلام ,دکتر مختاری
    میخواستم منو بنعوان یه کسی که در حال حاضر تصمیم داره برای اقامت کانادا درخواست بده ,راهنمایی بفرمایید.من اصلا از روابط و ضوابط کار هیچ گونه اطلاعاتی ندارم.با تشکر

  10. علیرضا
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۸ | #19

    سلام
    جناب آقای دکتر مختاری
    از موکلین شما در لیست مشاغل ۳۸ شغله هستم و برای دانشگاه تورنتو (Rotman) درخواست ادامه تحصیل جهت Master of Finance کردم که مورد موافقت دانشگاه قرار گرفته (بدون فاند)
    به نظر شما با توجه به بسته شدن سفارت کانادا در تهران ، چه کشوری رو برای من جهت اخذ وقت و مصاحبه مناسب تر می دونید ؟ضمناً می خواهم به اتفاق بچه و همسرم اقدام کنم.
    دوست دار شما

    • ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۲ | #20

      اگر در ایران هستید باید به آنکارا مراجعه کنید و اگر خارج از ایران هستید به هر سفارتی می توانید مراجعه کنید

  11. مهسا
    ۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۳۰ | #21

    با سلام
    من یکی از موکلهای شما هستم و ویزا هم گرفتم فقط یک سوال داشتم . من رشته معماری هستم به نظر شما برای پیدا کردن کار بهتر ادامه تحصیل بدم یا شرکت در دوره های کاراموزی؟
    ممنون از راهنماییتون.

    • ۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۰ | #22

      مقالات ما را نخوانده اید و در نشستها هم احتمالا نبوده اید. ابتدا بایدهدف شغلی را روشن کنید و بعد از آن در این مورد تصمیم بگیرید توصیه می کنم مقالات آقای بسطامی در وبلاگ ایشان را خوب بخوانید

  12. shahin
    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۶ | #23

    با سلام و خسته نباشید.
    بنده پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های مونترال را دارم و همانطور که مستحضر هستید باید قبل از ویزای تحصیلی، برای CAQ اقدام کنم. بنده برای CAQ اقدام کردم و CAQ بنده صادر شده اما درب منزل تحویل بنده نشده است.
    می خواستم بدانم که آیا برای ارسال مدارک ویزای تحصیلی به آنکارا باید صبر کنم تا CAQ بنده بیاید و آن را در بسته مدارک ویزا اضافه کنم ؟ یا اینکه همین که CAQ بنده صادر شده کافی است؟

    • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۲:۴۲ | #24

      معمولا یک نسخه را برای سفارت می فرستند شما هم می توانید آنرا برای سفارت فکس کنید

  13. afsane
    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۴۱ | #25

    با سلام
    بسیار ممنون از اطلاعات مفیدتون
    آقای دکتر سوال من در خصوص انتخاب شهر متاسب برای زندگی است؟ آیا ما میتوانیم با بیان شرایطمون از شما مشاوره بگیزیم ؟با توجه به اینکه ما جز موکلان کنپارس نیستیم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  14. کسری
    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۶:۴۹ | #27

    سلام جناب مختاری ، امیدوارم که حالتان خوب باشد. در حال حاضر من و خانواده ام منتظر مدیکال از ورشو هستیم. چون خواهر من الان ۱ سال است که در کانادا مشغول به تحصیل است ۲ سوال داشتم که ممنون میشم جواب بدید.

    ۱- آیا زمان آپدیت ، گرفتن گواهی عدم سوپیشینه از کانادا برای خواهرم لازم خواهد بود ؟ همینطور چون ایشون ۲ هفته قبل از گرفتن ویزا دانشجویی گواهی عدم سوپیشنه ایران رو به سفارت کانادا در تهران برای گرفتن ویزا تحویل دادن ، آیا میشه با استناد بر اون خواهرم مجدد گواهی عدم سوپیشینه از ایران موقع آپدیت رو نده؟ (چون خودتون می دونید گرفتن عدم سوپیشینه از سفارت ایران ۳ ماه کار داره!)

    ۲- موقع پاس ریکوئست تکلیف خواهر من که در کاناداست چیست؟ با توجه که ایشون خوب ویزا دارن و اونجان و دیگه نیازی به ویزا ورود ندارند. آیا نیاز به ارسال پاسپورتشون به ورشو هست؟

    از توجه شما سپاسگزارم

    • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۲ | #28

      ۱- بله باید از کانادا بگیرند در مورد ایران بهتر است بکیرند ولی با این توضیحی که داده اید کاهی می پذیرند که ارایه نشود البته اگر کپی آنرا داشته باشید. بگویید از طریق سفارت در کانادا اقدام کنند ضرر ندارد
      ۲- هیچ ایشان از کانادا پاسپورت را می فرستند. بله باید ویزای جدید بخورد

  15. علی رفیعی
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۰:۵۱ | #29

    سلام آقای دکتر
    خدا قوت

  16. sahar
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۰ | #31

    با عرض سلام خدمت شما
    در صورتی که همسر من بتواند در مقطع دکترا از یکی از دانشگاه های کانادا با فاند کامل پذیرش بگیر در این صورت آیا به من نیز به عنوان همراه همسرم ویزا تعلق میگیرد و اینکه آیا من امکان کار کردن را دارم چون شیندم که برای تحصیل به همسر دانشجو ویزایی که میدهند در رده پایین تر قرار میگیرد و امکان اینکه بتوان کار پیدا کرد تقریبا به صفر میرسد!

    • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۲ | #32

      معمولا به همسر دانشجو ویزا می دهند و همسر بعد از آمدن به کانادا می تواند به راحتی ویزای کار بگیرد بدون نیاز به داشتن پیشنهاد شغل

  17. علی
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۵۸ | #33

    سلام

    اول از شما به خاطر وقتی که میزارید برای راهنمایی سپاس گذارم.

    من از یک کارفرما در مونترال پیشنهاد کار گرفته ام و ایشان با ارسال مدارک بنده به اداره مهاجرت اقدام به دریافت CAQ کرده اند تا من از طریق آن بتوانم work permit بگیرم و از طریق temp worker به کانادا بروم. با تماسی که با اداره مهاجرت داشتم فایل من ۱۳ آوریل باز شده است و طبق گفته کارمند اداره مهاجرت بررسی پرونده من ۳۶ روز کاری زمان خواهد برد و نتیجه تقریبا اوایل جون مشخص حواهد شد.

    سوال من از شما اینست که چون من امکان اقدام برای مهاجرت از طریق اسکیل ورکر را دارم. آیا برای اسکیل ورکر اقدام کنم یا نه ؟ نرس من از اینست که شاید خدای نکرده مشکلی برای CAQ پیش بیاد و از طرفی اگر برای اسکیل اقدام نکنم ممکن است به دلیل تکمیل ظرفیت شانس مهاجرت رو به کبک از دست بدهم.

    نظر شما در این ارتباط چیست؟ منتظر CAQ بشم و از طریق آن work permit بگیرم یا واسه اسکیل تا ظرفیت پر نشده اقدام کنم ؟

    و سوال آخر : اگر برای اسکیل از ایران اقدام کنم و CAQ هم بعد بیاد، آن وقت آیا بعد از ورود به کانادا باید برای مهاجرت دوباره اقدام کنم ؟ روند پرونده مهاجرتم چگونه خواهد شد ؟ چه اتفاقی برای پرونده ارسالی از ایران حواهد افتاد ؟

    با تشکر

  18. ازاد
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۵۰ | #35

    با سلام
    میخواستم بدونم ۱ در برسی پرونده امتیاز سن متقاضی در زمان ارسال مدارک محاسبه میشود یا در زمان مصاحبه ؟
    ۲ تقریبا زمان بین فایل نامبر تا زمان مصاحبه(نیروی کار کبک ) چه قدره ؟

    • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۵ | #36

      ملاک سن زمان اقدام است البته برخی افسران زمان مصاحبه را در نظر می گیرند که قابل اعتراض است و همان زمان باید اعتراض کنید
      در مورد زمان امکان اظهار نظر ندارم

  19. kaveh rahimian
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۵ | #37

    با سلام و خسته نباشید و تشکر از پاسخگویی شما
    من کارشناس ارشد معماری هستم و منتظر اعلام جدید نیرو های متخصص در جولای ۲۰۱۲
    آیا تغییری در نحوه پذیرش و نمره زبان ایجاد شده است ؟
    در صورتی که رشته تحصیلی من در لیست جدید نباشد به چه روشهای دیگری امکان مهاجرتم به
    کانادا وجود دارد ؟
    با تشکر و امتنان

  20. فریدون
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۱ | #39

    با درود
    می خواستم بدونم کسی که دانشجوی کانادا هست اگر نامزد داشته باشه ایا می تواند نامزدش را هم همراه جودش به کانادا بیاورد؟؟و اینکه هر ۲شون میتونن کار کنند در کانادا؟؟؟؟؟؟؟ با سپاس

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۱ | #40

      در مورد همسر هم گاهی ویزا نمی دهند چه برسد به نامزد
      خیر نامزدی در سیستم کانادا نداریم

  21. پرستو
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۹ | #41

    با سلام . ما ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۱ دقیقا یک ماه بعداز ارسال مدارک فایل نامبر کبک رو دریافت کردیم من لیسانس ادبیات انگلیسی همسرم پزشک عمومی یک پسر ۶ ساله داریم به نظر شما احتمال مصاحبه ما حدودا کی ایا ما شامل قانون ارایه میرک میشیم یا همون مصاحبه است.با تشکر

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۵۱ | #42

      می توانم در مورد زمان اظهار نظر کنم صفحه نامه های سایت را پیگیر باشید اطلاعات آن مفید است

  22. علیرضا
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۸:۰۷ | #43

    سلام آقای دکتر مختاری
    ضمن تشکر از زحمات شما در پاسخگویی به سئوال متقاضیان مهاجرت، سئوالی را حدود یک ماه پیش حضورتان مطرح کردم ولی در مراجعات بعدی سئوال و پاسخ را در قسمت ارسالی پیدا نکردم، بنابر این مجددا سئوال حضورتان ارسال می گردد.
    همسر من با مدرک فوق لیسانس رشته مهندسی شیمی متقاضی اصلی در پرونده مهاجرت نیروی کار ماهر به کبک می باشد و تاریخ های پرونده ما به این شرح است:
    (دریافت سی اس کیو، سپتامبر ۲۰۰۹، دریافت فایل نامبر دوم (فدرال) نوامبر ۲۰۰۹، ارسال آپدیت مدارک به دمشق مارچ ۲۰۱۱، مدیکال هنوز دریافت نگردیده)
    لازم به ذکر است در سایت cic تاریخ ارسال پرونده به آنکارا ۱ مارچ ۲۰۱۲ اعلام گردیده و گفته ممکن است از آنکارا با ما تماس گرفته شود که تاکنون تماس و ارسالی نداشته و تاکنون دو مرتبه در زمانی که پرونده دمشق بوده پیگیری گردیده که هر دو بار اعلام شده بود پرونده در وضعیت بررسی سوابق گذشته (Background Check) می باشد و در نامه آخر نیز تاکید شده بود پیگیری را به حداقل برسانید. حال با توجه به گذشت حدود ۳۰ ماه از فایل نامبر فدرال و عدم وصول مدیکال و همچنین ارسال پرونده به آنکارا آیا:
    ۱- لازم است مجددا نامه ای به آنکارا جهت پیگیری ارسال شود یا نه (CSQ سپتامیر ۲۰۱۲ منقضی می گردد)؟
    ۲- و همچنین آیا دریافت CAIPS پرونده را جهت اطلاع از وضعیت پرونده و ادامه روند رسیدگی به آن توصیه می فرمائید یا خیر؟
    ۳- ضمنا با توجه به نزدیک شدن به زمان انقضاء CSQ، چند ماه زودتر باید جهت تمدید آن اقدام کرد و آیا مدارک یا شرایط خاصی برای تمدید CSQ می خواهند یا مشکلی در این زمینه نخواهد بود؟
    با تشکر فراوان از زحمات شما و آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برایتان

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۱۸ | #44

      ۱- خیر لازم نیست تعداد زیادی در شرایط شما هستند
      ۲- برای پرونده های کبکی ضرورت ندارد
      ۳- مشکلی نخواهید داشت یکی دو ماه قبل درخواست بدهید

  23. محمد
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۴ | #45

    آقای دکتر مختاری از اینکه وقت ارزشمند خود را به دادن پاسخ های ما صرف می کنید بی نهایت سپاسگزارم
    من مصاحبه کبک را با رشته شش امتیازی با موفقیت پشت سر گذاشتم . دغدغه ام کوتاه کردن باقیمانده ی پروسه و مهاجرت زودتر است. در مورد اخذ ویزای تحصیلی – که سوال من هم بود – به شایستگی پاسخ دادید …سوال من اینست که این امر از طریق کاری به چه نحو است ؟ من امکان اخذ جاب آفر یا حتی امکان ثبت شرکت subsidary در کانادا را دارم ….ممنون میشوم به این سوال پاسخ دهید.

  24. nazanin
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۶:۳۶ | #46

    سلام

    جناب آقای دکتر من از جستجوی بی نتیجه خسته شدم می تونم از شما خواهش کنم برادرانه منو راهنمایی کنید ممنون هستم .
    من چطور می تونم از دانشگاه های کانادا(مانیتوبا ) پذیرش تحصیلی برای رشته توریسم گردشگری بگیرم
    با تشکر از توجه شما

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۲۲ | #47

      شما باید صبور تر باشید و جستجو گر
      این درخواست راهنمایی نیست انتقال کار است. سایت آن دانشگاه را مطالعه کنید و در قسمت پذیرش admission بررسی کنید لیست رشته ها را ببینید و مهلت اقدام را هم بررسی کنید معمولا لینکی برای تکمیل فرمها هم هست
      در ضمن www در ابتدای ایمیل ادرس خود نگذارید

  25. ليدا
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۶:۳۳ | #48

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما
    من مدیکالم را دریفت کرده و مدارک آنرا فرستاده ام می خواستم بپرسم مرحله بعدی چیست و ممکن است اصلا ویزا صادرنگردد ؟ درصورت پاسخ مثبت این مورد به چه عواملی بستگی دارد و تا چند درصد احتمال آن وجود دارد ؟با تشکر اززحمات شما

  26. reza
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۱:۳۲ | #50

    فایل نامبر با پست الکترونیک میاد یا با پست عادی؟؟

  27. hamed iranmehr
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۰ | #52

    سلام خدا قوت
    من ۲۱ ماهه منتظر مدیکالم ولی چون ملوم نیست کی ویزا بیاد میخواستم ویزای دانشجوی اقدام کنم .آیا خطری برای ویزای کارگر حرفه ای کبک پیش نمیاد؟

  28. علی
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۳۱ | #54

    با درود و ادب،
    جناب آقای مختاری بنده تازه ازدواج کرده و ۲ سال پیش PR فدرال گرفته ام. اکنون قصد ورود به خاک کانادا و landing دارم. چگونه می توانم همسر خود را نیز همراه داشته باشم ؟
    ۱- آیا برای اقامت ایشان باید از ایران و پیش از عزیمت به کانادا اقدام کنم یا پس از ورود به خاک کانادا ؟
    ۲- این پروسه تا زمان ورود ایشان به کانادا بطور تقریبی چه مدت زمانی بطول خواهد انجامید ؟
    ۳- آیا در حین این پروسه ایشان می توانند با دعوتنامه بنده ویزای ویزیتوری موقت دریافت نمایند ؟

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۶ | #55

      ۱- شما تنها پس از آمدن به کانادا امکان اقدام برای ایشان را دارید البته از روش اسپانسرشیپ
      ۲- حداقل یک سال
      ۳- می توانید درخواست بدهید ولی موافقت نمی کنند معمولا

  29. فرید
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۱:۰۴ | #56

    ba dorod
    man dubai zndgi mkonam va inja mashghole tahsil hastam va hamzaman baraye pazieresh az daneshgahe canada niz eghdam kardam ke moafegaht anjam shode ast.
    hala montzare vghte mosahebe hstm .ehtemale ghaboli viza cheghadr ast ?? ba sepas

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۷ | #57

      روشن نیست بسته به نظر افسر است و بنده از محتوای پرونده هم خبر ندارم که احتمال بدهم
      در ضمن لطف کنید فارسی تایپ کنید

  30. يوسف
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۸:۱۸ | #58

    اقای دکتر مختاری
    با سلام و احترام و عرض ادب
    یک سوالی داشتم.میخواستم بدونم اگر کسی در کانادا مشغول به تحصیل باشه میتونه درخواست اقامت دایم مثلا از طریق نیروی متخصص فدرال بده و اگه میتونه چه زمانی باید اقدام به این کار کنه؟ممنون و با تشکر از شما

  31. نبی
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۰ | #60

    آقای دکتر مختاری
    فقط عرض خسته نباشید داشتم. با تشکر از توجه شما به همه پرسش های مطرح شده توسط دوستان. همیشه پر انرژی باشید.

  32. ناهید
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۵:۵۷ | #61

    سلام و تشکر بابت وقتی که برای جواب به سوالهای ما میگذارین,
    من که ۲۴ ماهه مصاحبه کبکم رو دادم و فایل نامبر گرفتم, به نظرتون اگر برای دانشگاهی خارج از کبک پذیرش بگیرم و بگم که میخوام تجربه تحصیل در یک محیط انگلیسی زبان رو داشته باشم, میتونم قانع کننده باشم؟

  33. علی
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۰۰ | #63

    آقای دکتر مختاری از اینکه وقت ارزشمند خود را به دادن پاسخ های ما می کنید بی نهایت سپاسگزارم.مطمئناً این اقدام شما در کمک به متقاضیان مهاجرت در یادها باقی میماند ودر مقایسه با سایر همکارانتان که ارائه حداقل راهنمایی هایی را منوط به شرط هایی میکنند بیش از پیش تعهد شما را به یاری رسانی به هموطنانتان را می نماید.موفق و پیروز و پاینده باشید

  34. مهرناز
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۵۰ | #64

    با سلام سوالی داشتم من از طریق کبک اقدام کردم و الان منتظر فایل فدرال هستم متاسفانه در ۵ سال تنها امکان این را دارم که ۱ سال در کانادا زندگی کنم آیا اگر فرزند خود را در کانادا بدنیا بیاوریم کارت اقامت دائم به ما تعلق می گیرد و فرزند شناسنامه کانادایی دریافت می کند؟

    • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۴ | #65

      فرزند شما کانادایی خواهد بود ولی کمکی به شما نمی کند شما باید دو سال در ۵ سال را در کانادا باشید

  35. rozbeh
    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۸ | #66

    با سلام مجدد جناب دکتر مختاری
    اگر مدیکال برای ما ایمیل شود و ما متوجه نشویم جکار میتوانیم بکنیم؟

  36. عليرضا
    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۵:۱۲ | #68

    با سلام
    آْقای دکتر آیا خبر بالا صحت دارد؟لطف می نمایید جواب بدهید؟
    سوال دیگر داشتم اگر من یا همسرم از یک دانشگاه کانادا پذیرش تحصیلی بگیریم نفر دیگر می تواند درآنجا کار کند یا مثل آمریکا نفر همراه اجازه کار ندارد؟
    مرسی از راهنمایی شما

    • ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۳:۴۹ | #69

      همسر دانشجو در کانادا ویزای کار باز می گیرد یعنی بدون نیاز به داشتن پیشنهاد شغل می تواند درخواست ویزای کار بدهد و همیشه موافقت می شود

  37. rozbeh
    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۶ | #70

    با سلام جناب دکتر مختاری
    از قبول شدگان کبک هستیم و منتظر دریافت مدیکال . حدودا ۱۶ ماهه که فایل نامبر فدرال را دریافت کردیم آیا نامه مدیکال از طریق پست به ما میرسه یا ایمیل؟ ما گاها به لحاظ شغلمان دسترسی به اینترنت نداریم و همیشه صندوق پستی که به سفارت اعلام کردیم را چک میکنیم چند درصد نامه های مدیکال ممکنه از طریق ایمیل ارسال شود؟ واینکه نامه مدیکال علاوه بر ایمیل شدن پست هم میشه یا خیر؟ قدری نگرانیم لطفا راهنمایی فرمایید.
    با تشکر
    روزبه

  38. شهاب
    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۵:۴۲ | #72

    با سلام خدمت جناب آقای دکتر مختاری
    از این همه وقت و انرژی که برای تمامی موکلین و غیر صرف میکنید سپاسگزارم، امید که همیشه پرانرژی باشید!
    آیا این امکان وجود داره که بر اساس روند بررسی پرونده های سایر موکلین شما(فدرال ۳۸ رشته ای، انتقالی از دمشق به آنکارا یا ورشو) میانگینی از فاصله زمانی مابین شروع بررسی مجدد پرونده تا ارسال مدیکال رو به دست آورد؟
    باز از زحمات جنابعالی کمال تشکر را دارم.

  39. Maryam
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۲ | #74

    Salam parvandeh yeti ax dostanam rad shod,AMA hazing dolati pas nadadand Ona 4 emtiuaz kam dast , vakill dar canada dashtand

  40. احسان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۹ | #76

    سلام. یک سوال در مورد درخواست شهروندی داشتم. من در طول مدت اقامت در کانادا بارها به خارج از کشور سفر کردم اما حتی یک بار هم کارت اقامتم رو در زمان خروج از کانادا چک نکردند تا تاریخ خروج رو ثبت کنند و فقط در زمان ورود به کانادا تاریخ رو ثبت میکنند. میخواستم بدونم پس موقع بررسی درخواست شهروندی چطوری میتونند از اینکه فرد متقاضی ۳ سال در کانادا بوده اطمینان حاصل کنند.

  41. ali
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۳:۰۲ | #78

    آقای دکتر درود بر شما …
    آیا تا به حال موکلی داشته اید با دیپلم کامپیوتر کار و دانش که برای کبک اقدام کرده باشه ؟
    اگر بوده کمی راجع به شرایطشون و مرحله ی پرونده اشون در حال حاضر توضیحی مختصر می فرمایید ؟
    سپاس

  42. hassan
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۸:۳۷ | #79

    با درود فراوان
    بسیار سپازگذارم از نقدی که در مورد دریافت ویزای دانشجیویی فرمود. این طور که من متوجه شدم تا قبل از مصاحبه این کار را به صلاح نمیدانید. دوم اینکه آیا تیم شما در مورد گرفتن پذیرش ویزای دانشجویی فعالیت میکند؟ اگر مثبت است با چه کسی تماس گرفت؟

  43. سهیل
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۱ | #81

    با سلام من در پستهای قبل هم این سوال را نوشتم
    اما متاسفانه پاسخی ندادید
    و یکی از دوستانم که پاس ریکوبست شده عازم انکارا است و میخواهم برای من لنند فی واریز کند
    ممکن است راهنمایی بفرمایید که آیا این کار در انکارا امکان پذیر است با خیر ؟
    اگر هست به کجا باید مراجعه کنم ؟
    با سپاس از همه زحمات شما

    • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۲۲ | #82

      پاسخ دادم و گفتم می تواند از یکی از بانکهای ترکیه مانی اردر بین المللی تهیه کند

  44. Ali
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۹ | #83

    Dear Dr. Mokhtari,

    I am International student in Montreal from Jan 2012 with a CAQ, and doing my master degree in Industrial Engineering.

    I got my Federal Skilled Worker visa issued in my passport 2 days ago. But when I tried to re land to Quebec, unexpectedly officer in the lacolle border seized my landing paper and told me I have to get back to here with a CSQ. – I called to 514 864-9191 and the agent did not told me I had to have a CSQ with my self!

    I do not know what to do? I am not sure even I will be accepted as a special case or not?

    Is my file’s processing time is the same as otheres’? The officer told they would call me for an interview within 3 weeks is that true?

    I do not know french, although I attended a course but I have no DELFT/TEF certificate.

    What if I just refused with CSQ?

    My bachelor’s degree is in Industrial Engineering and I have more than 4 years experience in welding as far as 7 months in Planning and Project Management. I am 26, single, and excellent in English (IELTS degree 8 at all skills).

    Thank you, I am waiting to hearing from you or I would come to your office tomorrow to meet you. .

    Sincerely,

  45. علی
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۱ | #84

    سلام دکتر . من نامه نامه پاس ریکوئست را دریافت و فرم اسکجول A را که آپدیت خواسته بودند برای سفارت فرستادم.در حین پروسه مهاجرت یکبار برای شرکت در امتحان درخواست ویزای دیدار دادم که بعلت طولانی شدن پروسه و رد شدن تاریخ امتحان درخواست را withdraw کردم .در قسمتی که در فرم A پرسیده have u ever been refused a visitor visa پاسخ را No نوشتم میشه راهنمایی کنید که کار من درست بوده یا خیر؟بازم سپاس از کمک شما

  46. الهام سلطانی
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۹:۰۳ | #86

    با سلام و احترام به جنابعالی
    جناب آقای دکتر بنده همسرم main applicant فدرال ۲۹ شغله هستند ،
    ۱- اگر بنده برای ویزای تحصیلی اقدام کنم احتمال اینکه افسر ویزای موقت با درخواست بنده موافقت کنند بیشتر نیست؟
    ۲-اگر با ویزای تحصیلی بنده موافقت شود آیا همسرم هم می تواند همراه بنده به کانادا بیاید؟
    با تشکر

  47. عليرضا
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۰ | #88

    با سلام
    آقای دکتر خبری را من امروز در سایت سلام کبک خوندم به این منظور که مدت دعوت برای مصاحبه کبک ۲۱ ماه شده است.میشود در این خصوص کمی توضیح دهید که منظور اداره مهاجرت چی می باشد.
    عین خبر را برایتان می گذارم تا مطالعه بفرمایید
    این خبر دیروز اعلام شده مدت زمان مصاحبه کبک ۲۱ ماه شده این خبر رو می تونید اینجا ببینید.
    http://www.facebook.com/ZoueinImmigrationConsulting

    * * * * * BIQ Middle East important announcement * * * * *

    ******************************​***************

    This announcement will affect applications already submitted from the follwoing countries: Azerbaïdjan, Bahrain, Cyprus, Egypt, Gaza, Iran, Iraq, Jordan, Kuwait, Lebanon, Oman, Qatar, Saudi Arabia, Sudan, Syria, Turkey, United Arab Emirates, Yemen, West Bank.

    Due to the recent unrest in the Middle East and pursuant to the permanent closure of the BIQ mission in Syria, Interviews for applications under the QSW program from the abovementioned countries is CURRENTLY taking around 21 months!

    This processing time is for information purposes only and it is in no way indicative for any specific file nor binding upon MICC.

    MICC cannot guarantee if future processing will be shorter (or longer) than the time already announced.

    • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۳۷ | #89

      کبک از سوی متقاضیان زیر فشار سوالات است که کی مصاحبه خواهند شد و این اعلامیه برای این است که سوال نشود در پایان هم که گفته است این زمان حدودی است و فقط برای اطلاع است.

  48. mahsa
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۶:۳۵ | #90

    در صورت درخواست برای ویزای توریستی وضعیت چگونه است آیا احتمال رد شدن درخواست برای فردی که پرونده مهاجرتی دارد بالاست؟ اگر اینگونه شود ریجکت شدن این درخواست روی دید آفیسر اثر منفی دارد؟

    • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۴۰ | #91

      بسته به پرونده است خیلی شبیه به همان موضوع دانشجویی است و همان منطق حاکم است
      خیر اثر منفی ندارد

  49. صادق
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۶:۲۴ | #92

    سلام آقای دکتر واقعا شرمنده ام که برای بار چندم این سوال رو از شما میپرسم ولی با توجه به شرایط میخواستم ببینم . من متقاضی فدرال هستم (از موکلین شما) و به عنوان استاد دانشگاه اقدام کردم. اگر بخواهم برای ادامه تحصیل پذیرش بگیرم نمیتوان با عنوان اینکه رشته شغلی من در کانادا با دکتری بهتر به نتیجه میرسد افیسر رو قانع کرد؟ آیا باز هم مشمول شرایطی که جنابعالی فرموده اید میشود ؟ اگر همسرم برای دانشجویی افدام کند چطور؟ واقعا شرمنده م.

  50. bibi
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۵:۴۷ | #94

    سلام بر شما آقای دکتر مختاری عزیز
    نمیدانم چندمین سوالی است که امروز مشغول خواندن آن هستید…خدا به شما خیر بدهد و خسته نباشید.
    آیا من که از طریق کبک ویزا گرفته ام میتوانم به منظور دیدن خواهرم که مقیم تورنتو هستند در تورنتو لندینگ کنم و بگویم که پس از یک هفته عازم مونترال خواهم شد؟ (این نیت واقعی من است)
    و اقدام برای پی آر و… را در فرودگاه تورنتو انجام بدهم؟
    متشکرم

    • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۵:۵۵ | #95

      به لحاظ قانونی ایراد ندارد ولی این کار را نکنید به مونترآل بیایید لندینگ را ثبت کنید و بعد به تورنتو بروید

برگه نظرات
1 2 3 923
دیدگاه ها مسدود است.