خانه > سوالات گوناگون > طولانی شدن فاصله انجام مدیکال و درخواست ارسال پاسپورت برای صدور ویزا

طولانی شدن فاصله انجام مدیکال و درخواست ارسال پاسپورت برای صدور ویزا

۸ فروردین ۱۳۹۱

تماسهای زیادی را دریافت کرده ام از موکلین و غیر موکلین که مدتهاست منتظر هستند نامه درخواست ارسال پاسپورت را از اداره مهاجرت دریافت کنند.  برخی از این دوستان مدیکال خود را از دمشق دریافت کرده اند و در فاصله انجام مدیکال و دریافت نامه ارسال پاسپورت سفارت کانادا در دمشق تعطیل شده است و پرونده ها به آنکارا رفته است و این دوستان تاخیر قابل ملاحظه ای را تجربه می کنند. در حالت عادی زمان انتظار بین ۴۵ روز تا ۳ ماه بود ولی اکنون افرادی هستند که ماه ششم انتظار را سپری می کنند.

در مورد پرونده های ورشو نیز وضع به همین ترتیب شده است و زمان زیادی به مدت انتظار عادی اضفه شده است و برخی از این افراد هم ۶ ماه است منتظرند.

هر یک از این عزیزان به دلیل بی خبری از دیگر افراد تصور می کنند که چه بسا پرونده آنها مشکلی دارد که طولانی شده است و روز به روز نگران تر می شوند و این نگرانی و انتظار فشاری را هم به مجموعه ما وارد می کند از جهت پاسخگویی به سوالات تکراری تلفنی و ……

اما پاسخ:

این انتظار کاملا طبیعی است و در مورد پرونده های آنکارا ناشی از انتقال پرونده ها از دمشق به آنکاراست و در مورد ورشو نیز ظاهرا حجم پرونده ها باعث این تاخیر شده است. در هر صورت شما تنها نیستید. این انتظار ممکن است بیشتر از ۷ یا ۸ ماه هم بشود. اگر هر هفته بیننده بخش نامه های ما در سایت کنپارس باشید می توانید از شروع دریافت نامه درخواست پاسپورت از آنکارا و ورشو برای موکلین کنپارس مطلع شوید.

  1. سعید
    ۲۶ دی ۱۳۹۱ در ۲۲:۴۷ | #1

    علی مختاری :
    بمانید کارت را که گرفتید بروید ازدواج کنید

    منظورتون از کارت چه کارتی است ؟
    با تشکر فراوان از جنابعالی

  2. پریا
    ۲۶ دی ۱۳۹۱ در ۰۷:۳۵ | #3

    با سلام و خسته نباشید مجدد
    من از طریق همسر که سیتیزن هست اقدام کرده ام.می خواستم بدونم از زمانی که پرونده من در مرحله in prossecc قرار می گیرد باید ماه ها را شمرد یا از قبلش یعنی زمانی که پرونده به دستشان می رسد؟ با تشکر

  3. سعید
    ۲۲ دی ۱۳۹۱ در ۲۱:۴۸ | #5

    سلام آقای دکتر
    ما از طریق اسپانسر شیب از طریق برادرم اقدام کردیم و تقریبا ۷ ماه است که مدیکال دادیم و من به عنوان فرزند وابسته هستم و نامزد دارم و میخوام که براش اقدام کنم چه مدت بعد از اینکه وارد کانادا شدم میتونم برگردم و از ازدواج کنم .
    با تشکر فروان از راهنمایی های جنابعالی

  4. سعید
    ۲۰ دی ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۷ | #7

    ا از طریق اسپانسر شیب از طریق برادرم اقدام کردیم و تقریبا ۷ ماه است که مدیکال دادیم در ضمن پدر من نظامی بوده این مسئله میتونه باعث تاخیر شده باشه ؟
    ۲-من به عنوان فرزند وابسته هستم و نامزد دارم و میخوام که براش اقدام کنم آیا میتونم بعد از اینکه ویزامون رو از ترکیه گرفتیم عقد کنیم و از کانادا باقی کارها را انجام دهیم .یا این کار باعث مشکل در پرونده همسر نمیشه ؟پیشنهاد شما در این زمینه چیست؟
    با تشکر از جوابتون .
    به نظر شما چقدر بعد از اینکه رفتم کانادا میتونم برگردم که مشکلی پیش نیاد ؟و اینکه اگه مثلا در یک کشور دیگه مثل ترکیه ازدواج کنیم مشکلی پیش نمی یاد؟
    با تشکر دویاره

  5. سهیلا
    ۱۹ دی ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۸ | #9

    سلام آقای دکتر
    ضمن تشکر فراوان از اینکه تجربیات ارزشمند خودتونو در اختیار ما می ذارین، من ۱۳ ماه از مدیکالم گدشته آیا به نظر شما بهتر نیست یه نامه ای بنویسم و فایل نامبرمو توی نامه قید کنم و به یه دوستی که داره میره سفارت برای کار خودش ، بدم تا به آفیسر بده. چون اگه تا ۵ ماه دیگه ما پاس ریکوست نشیم ، پسر من بخاطر سربازی ممنوع الخروج میشه و دیگه نمی تونیم از ایران خارج بشیم.

  6. سعید
    ۱۷ دی ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۳ | #11

    سلام آقای دکتر
    ما از طریق اسپانسر شیب از طریق برادرم اقدام کردیم و تقریبا ۷ ماه است که مدیکال دادیم در ضمن پدر من نظامی بوده این مسئله میتونه باعث تاخیر شده باشه ؟
    ۲-من به عنوان فرزند وابسته هستم و نامزد دارم و میخوام که براش اقدام کنم آیا میتونم بعد از اینکه ویزامون رو از ترکیه گرفتیم عقد کنیم و از کانادا باقی کارها را انجام دهیم .یا این کار باعث مشکل در پرونده همسر نمیشه ؟پیشنهاد شما در این زمینه چیست؟
    با تشکر فروان

    • ۲۰ دی ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۳ | #12

      بله می تواند ولی من هنوز تاخیری نمی بینم
      خیر تشریف ببرید کانادا بعد برگردید ازدواج کنید و برای همسر اقدام کنید

  7. سینا
    ۱۴ دی ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۹ | #13

    سلام آقای مختاری
    با تشکر از فضایی که برای پاسخگویی به سوالات ایجاد کرده اید .
    برای من بعد از بیست ماه از مدیکالم ، مجددا مدیکال صادر شد .
    خواستم با اعلام این خبر ضمن تشکر از شما که چند بار پاسخگوی سوالاتم بوده اید ، باعث کاهش نگرانی دوستانی شوم که در وضعیت مشابه هستند .
    سوالی که دارم این است که از مدیکال دوم تا پاس ریکوست زمان کمتری فاصله است یا این هم قاعده ای ندارد و ممکن است مجددا منقضی شود .

  8. somayeh
    ۱۱ دی ۱۳۹۱ در ۰۵:۵۰ | #14

    سلام آقای دکتر
    من در حال حاضر منتظر مدیکال هستم رشته دیمند هستم . سوالی که دارم این هست که اگر در این فاصله باشخصی که ساکن کانادا هست و خوش سیتیزن هست ازدواج کنم آیا پروسه مهاجرت من تحت تاثیر قرار میگیره ؟ آیا روند طولانی تر میشه یا کوتاهتر ؟

    • ۲۱ دی ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۷ | #15

      اگر قرار باشد همین پرونده را ادامه بدهید هیچ تغییری نمی کند
      حتما اطلاع بدهید

  9. ماری
    ۶ دی ۱۳۹۱ در ۱۴:۰۴ | #16

    سلام آقای دکتر
    دیگر صبرمون تمام شده . ۱۶ ماه گذشت ولی خبری از ویزا و پاس ریکویست نشده .به جز صبر راه دیگری هست که پیشنهاد بنمایید؟

    با تشکر

  10. ماری
    ۶ دی ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۷ | #17

    سهیلا و ساناز
    با سلام
    ممنون می شوم چنانچه با شماره من تماس بگیرید .

    ۰۹۳۰۵۰۸۷۷۱۰

  11. sanaz
    ۶ دی ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۰ | #18

    با سلام، آقای دکتر
    باز هم عذر می خوام از اینکه وقتتونو می گیرم نمی دونم چه جوری ازتون تشکر کنم بابت راهنمایی های ارزندتون کاش می تونستم حضوری خدمت برسم برای عرض تشکر، همسر من دوبار به کره جنوبی و یک بار به روسیه رفته برای بیزینس و البته با ویزای بیزینسی نه توریستی در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۴ در مورد دستگاههای بافندگی هم بوده و اطلاعاتشم موجود هست سوال بنده این است که آیا همین را توضیح بدیم از نظر افسر بد نمی شود و مشکلی ندارد چون که رشته و کارش چیز دیگری است و یا قابل قبول است بگوییم برای تفریح بوده نه کار با توجه به نوع ویزا ی گرفته شده؟ و یا حتی می شود گفت که به عنوان مترجم رفته با چند نفر فابل قبول هست یا خیر به این دلیل می پرسم که شنیدم به مترجم ویزای بیزینسی نمی دهند البته صحت آن را نمی دانم؟ آقای دکتر واقعاً نمی دانیم چکار کنیم …….. با سپاس فراوان

  12. sanaz
    ۵ دی ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۳ | #20

    سلام اقای دکتر خسته نباشید :
    من بارها از شما سوال کردم و وفتتونو گرفتم و همواره از پاسخ های شما بهره مند شدم و همیشه سپاسگزارم که مرا راهنمایی فرمودید .
    اقای دکتر من در خصوص مصاحبه سوالی داشتم ازتون همسر من در آزمایشگاه کار می کنه ولی گاهی کار بیزینس هم می کنه البته جسته گریخته و حدود ۷-۸ سال پیش هم دو تا سفر بیزینسی داشت به کره و روسیه در فرمها هم عنوان کردیم می خواستم بدونم در جواب افسر که اگر این سفرها را توضیح خواست چه بگوییم با توجه به شغل دائمی همسر من که خوب چیز دیگری است نظر شما چیست؟ بگوییم به عنوان یه تجربه بیزینسی بوده فکر نمی کنم در کنار کار اصلی جرمی محسوب بشه یا چیز دیگری بگوییم باز هم یه دنیا تشکر و سپاسگرازی از لطف بی دریغ شما .

    • ۵ دی ۱۳۹۱ در ۲۱:۵۱ | #21

      صحبت از جرم نیست ولی باید بتوانید توضیح قانع کننده و معقولی داشته باشید
      اگر اسم بیزنس بیاید باید در مورد محتوای بیزنس اطلاعات کافی موجود باشد
      رفتن به روسیه می تواند توریستی باشد کره هم اگر جنوبی باشد مشکلی نیست ولی کسی برای تفریح کره شمالی نمی رود

  13. sanaz
    ۲۹ آذر ۱۳۹۱ در ۰۸:۱۱ | #22

    سلام آقای دکتر خیلی خیلی سپاسگزارم از راهنماییتون و واقعاً شرمنده که مزاحمتون میشم ولی چه کنم که خیلی دل نگرانم….
    فقط یه نکته که به غیر از بردن اصل مدارک که شما فرمودید آیا آپدیتی از مدارک را هم با خود ببریم از قبیل سوء پیشینه با تمکن مالی با حتی سوابق کاری البته چیزی نخواستند در نامشون فقط اشاره به اصل پاسپورتها کردند در روز مصاحبه ، و آیا در صورت ریجکت شدن ( خدای ناکرده) در پاسپورت مهر ریجکت میزنن، ؟ و با توجه به تحریمها و اینکه لیستی از مشاغل در تحریم هم عنوان شده و اکثراً مشاغل در این لیست هست می تونه این هم یه مورد مهم باشه برای مصاحبه چون سربازی همسر من در یکی از ارگانهای دولنی بوده که در لیست هست و قبلاً یه مدت اونجا مشغول به کار بوده باز هم ممنون از راهنمایی های شما یه دنیا تشکر…………..

    • ۲۹ آذر ۱۳۹۱ در ۲۱:۵۲ | #23

      نگران نباشید خانم مشکلی نیست اینها که گفتید هیچکدام مهم نیستند
      مهری هم در پاسپورت زده نمی شود

  14. sanaz
    ۲۶ آذر ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۹ | #24

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما :
    آقای دکتر طبق معمول دوباره با سوالاتمون مزاحم شما شدیم ولی نگران و مضطربیم و دلگرم پاسخ های شما:
    چند سوال در مورد دعوت به مصاحبه آخر ژانویه:
    ۱- از ما فقط خواستند که اصل پاسپورتها را با خود همراه داشته باشیم آیا به نظر شما مدارک دیگری هم لازم است ببریم یا خیر؟
    ۲- آیا ممکن است از من هم مصاحبه کنند چون فقط همسرم را دعوت کردند؟
    ۳- و در آخر می خواستم بدانم که آیا این روند جدیدی است که برای پروندهها در پیش گرفتند به تازگی چون فکر می کردم بعد از مدیکال دیگر نیازی به مصاحبه نباشد به خصوص در گروه ما که اصلا مصاحبه نداشتیم . با سپاس فراوان از راهنماییهای شما …..

    • ۲۸ آذر ۱۳۹۱ در ۰۶:۲۲ | #25

      ۱- اصل همه مدارک تحصیلی و کاریتان را باید ببرید
      ۲- بهتر است هر دو بروید البته بعید است از شما سوالی داشته باشند
      ۳- خیر هنوز نمی توان نام آنرا روش جدید گذاشت تعداد محدودی دعوت شده اند

  15. پریا
    ۲۵ آذر ۱۳۹۱ در ۰۶:۴۱ | #26

    سلام
    من از طریق اسپانسر ۶ ماه است که برای مهاجرت اقدام کرده ام آیا می شود در حین این پروسه به صورت جداگانه از سفارت در خواست ویزای نامزدی یا توریستی کنم ؟ آیا این کار به پرونده مهاجرتم آسیبی نمی زند ؟؟

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۱ در ۱۳:۳۸ | #27

      ممکن است ولی نمی دهند

      منتظر ویزای اقامت باشید و وقت و انرژی خود را هدر ندهید

  16. sanaz
    ۲۲ آذر ۱۳۹۱ در ۰۶:۴۳ | #28

    ببخشید آقای دکتر خیلی عذر می خوام یه سوال دیگه برای من پیش آمد که لطف می کنید مرا راهنمایی بفرمایید در این مصاحبه شفاهی در مورد چه موضوعاتی باید صحبت شود و در مورد چه چیزهایی سوال می کنند…….. به دنیا تشکر ……

    • ۲۳ آذر ۱۳۹۱ در ۰۳:۴۳ | #29

      سوالاتی نیست که نتوانند جواب دهند. همان مواردی است که در فرم سوال شده با کمی حاشیه بیشتر

  17. sanaz
    ۲۲ آذر ۱۳۹۱ در ۰۶:۳۹ | #30

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما:
    آقای دکتر همانطور که مستحضرید ۱۵ ماه از صدور مدیکال من می گذرد و با توجه به اینکه پرونده من ورشو است امروز از آنکارا با خبر شدم که برای همسرم که اقدام کننده اصلی است در ماه ژانویه ۲۰۱۳ وقت مصاحبه گذاشتند در آنکارا و توضیح دیگری ندادند کمی نگران شدم که آیا این روش معمولی هست چون ما که از طریق فدرال اقدام کردیم ۲۹ رشته ظرفیت ۱۰۰۰ تایی و مصاحبه شفاهی نداشتیم خیلی نگرانم استدعا دارم بنده را راهنمایی فرمایید. با تشکر فراوان……

  18. a
    ۲۱ آذر ۱۳۹۱ در ۱۳:۲۳ | #32

    :

    با تشکر فراوان

  19. ماری
    ۲۰ آذر ۱۳۹۱ در ۲۳:۱۰ | #33

    سهیلا و ساناز عزیز

    متاسفانه انتظار برای ما بسیار سخت شده . چرا که ما تمام کارهای رفتن را کرده ایم و از آنجایی که در نشست های کنپارس شنیده بودیم که در ماهای نزدیک به رفتن نباید فعالیت های اقتصادی بسیاری انجام داد و بیشتر باید اماده رفتن شد . تقریبا زندگی از ما ساقط شده . به طوری که دست به هر کاری میخواهیم بزنیم می گوییم شاید دو هفته دیگر رفتنی باشیم و همین دو هفته دو هفته پانزده ما شد و هنوز خبری نیست . جالب اینجاست دوستانی که شش ماه بعد از ما مدیکالشان امد (مانند یکی از کارکنان کنپارس) الان در کانادا هستن و نمی دانم روی چه اصلی این ظلم را باید متحمل شویم .در هر حاضر ما امیدمان اول به خدا و بعد به دکتر مختاری و کنپارس است که با توجه به اینکه سابقه طولانی در این امر دارند پیگیری
    خواهند کرد .
    من را از وضعیت خود بی خبر نگذارید و خبری شد به ما هم بگویید امیدوار شویم .
    شاد و تندرست باشید.

  20. sanaz
    ۱۵ آذر ۱۳۹۱ در ۰۵:۴۰ | #34

    سلام آقای دکتر مختاری عزیز:
    چند روز پیش از طریق ایمیل پروندم را پیگیری کردیم دلیل این همه تاخیر چیست که بعد ۱۵ ماه از مدیکال هنوز خبری نشده و دو سه روز بعد جواب دادند که پرونده تحت بررسی می باشد همان جواب کلیشه ای همیشگی آیا این واقعاً طبیعی است به نظر شما و دلیل دیگری ندارد واقعاً اگر دلیلی دارد و یا مشکلی هست که نباید پنهان شود لطفاً مرا راهنمایی فرمایید . همچنان از توجه و لطف شما سپاسگزارم….

  21. سهیلا
    ۱۴ آذر ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۸ | #36

    ساناز و ماری عزیز
    من هم شرایطم تقریبأ شبیه شماس . یکسال از مدیکالمون گذشته ولی هنوز خبری از پاس ریکوست نیست. لطفأ برای هر کدوممون پاس ریکوست آمد دوستان را بی خبر نذاریم. تا موجب امیدواری بقیه دوستان بشه. با تشکر

  22. sanaz
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۷ | #37

    سلام ماری عزیز،
    من هم دقیقاً شرایط شما را دارم و حدود ۱۵ ماه هم از تاریخ صدور مدیکالم می گذرد و هنوز هیچ خبری نیست از بس طولانی شده گاهی اوقات دیگر فراموش می کنم پیگیری کنم ولی همچنان به شدت نگرانم و نمی دانم چه باید کرد و یا اصلاً چه اتفاقی افتاده لطفاً اگر شما هم مطلع شدید مارا بی خبر نگذارید با سپاس فراوان

  23. ماری
    ۱۱ آذر ۱۳۹۱ در ۱۳:۲۶ | #38

    سلام آقای دکتر مختاری عزیز

    بیش از۱۵ ماه از تاریخ مدیکال ما گذشت و همچنان از نامه ارسال پاسپورت خبری نیست . درخواست کیپس هم صادر شده ولی می گویند کیپس نیز یک ماه طول می کشد تا جوابش بیاید. واقعا دیگر اساسی خسته و ناراحت هستیم . لطفا یک راهنمایی کامل بنمایید.

    با تشکر

  24. ماری
    ۷ آذر ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۴ | #40

    سلام آقای مختاری عزیز

    در حدود ۱۵ ماه شده که ما مدیکال خود را ارسال کرده ایم و هنوز خبری نشده – چه کار باید کرد ؟ آیا شما می توانید با اهرم هایی که در دست دارید کاری انجام دهید که ما زودتر به نتیجه برسیم .خود جواب دادن به فرم کیپس نیز یک فرآیند طولانی شده است ؟ واقعا دیگر خسته شده ایم از این همه انتظار !!!!!!!!!!!!!!!!!

    با تشکر

  25. ALI
    ۶ آذر ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۱ | #41

    دکتر مختاری عزیز سلام
    در هفته گذشته مادر من با دفترتون در تهران تماس گرفتند و تقاضای وقت مشاوره داشتند که ایشان فرمودند شوم در تهران نیستید و هچنین ایشان گفتند که میتوان سوال از طریق سایتتان بپرسم
    من ساکن ایران نیستم و در اکراین زندگی میکنم من به همراه همسرم سال قبل در مصاحبه کبک سکیل ورکر قبول شدیم الان ١ سال و ٣ ماه از مصاحبه ما گذشته و همسر من نفر اصلی بود و ایشان اکراینی هستند ما بعد از مصاحبه ٧ ماه را در ایران زندگی کردیم و مدیکال در ایران انجام دادیم در حال حاضرتمامی کسانی که با ما در یک زمان مدیکال داند ۵ ماه پیش ویزا زا گرفتند به جز ما از مدیکال ما ٨ ماه میگذاره من یک بر به سفارت رفتم ٣ ماه پیش گفتند در حال برر سی هستند
    من از خدمتون سوال داشتم
    آیا این تاخیر به خاطر ٧ ماه که ما در ایران بعد ازمصاحبه زندگی کردیم.
    در حال حاضر آیا شما پیشنهاد میکنید که نامه به سفارت بزنیم و سوال پرسیده شود

    آیا امکان مشاوره با شما از طریق اینترنت یا سکیپ در صورتی که هزینه ان به دفترتان در تهران واریز شود وجود دارد
    ترجیحا جواب در سایت ذکر نشود و مستقیم خودم دریافت کنم
    با تشکر فراوان

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۱ در ۲۲:۱۶ | #42

      متاسفانه کاری از دست من ساخته نیست و دلیل تاخیر هم چندان مهم نیست وقتی می گویند در حال بررسی هستند یعنی باید منتظر باشید و اقدامی هم ندارد

  26. ziba
    ۶ آذر ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۴ | #43

    سلام
    من یک سوال دارم. مدیکال من امده . وتغریبا ۲٫۵ماه پیش به پاریس رسیده است. در این مدت در سر کارم دچار مشکل شدم . و با مدیر شرکت که کانادا هم زندگی میکنه بحث شدیدی کردم. در حال حاظر میترسم که با توجه به اینکه کانادا زندگی میکنه ایمیل به سفارت بزنه و کار رفتنم رو دچار مشکل کنه . البته چیری برای اثبات ادعا خودش نداره و فقط بحث و در گیری لفظی بوده و ادعای که نمی تونه ثابت کنه . ایا بدون دلیل میتونه ادعا کذب کنه ؟ ممنون میشم جواب دهید

  27. سعید
    ۵ آذر ۱۳۹۱ در ۲۳:۳۵ | #45

    آقای دکتر مختاری, باسلام واحترام ,
    ما از طریق اسپانسر شیب پدر مادر از طریق برادرم اقدام کردیم و تقریبا ۵٫۵ ماه هم هست که مدیکال دادیم میخواستم بدونم که با توجه به تجربه شما کسی جدیداً پاس ریکوس شده از این روش و میشه پیش بینی کرد زمان پاس ریکوس ما رو تقریبا؟
    با تشکر فراوان

  28. saeed
    ۳ آذر ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۵ | #47

    آقای دکتر مختاری, باسلام واحترام ,
    با توجه به بسته بودن سفارت کانادا در ایران در حال حاضر برای انجام تاییدیه ترجمه مدارکی نظیر دانشنامه و ریز نمرات پزشکان برای ثبت نام در PCRC آیا میتوان به سفارت ایتالیا مراجعه کرد؟

  29. ایرج
    ۲۰ آبان ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۷ | #49

    با سلام و عرض تشکر از آقای دکتر مختاری
    من پاس ریکویست شدم و از من خواستند که RPRF را پرداخت کنم ولی نحوه پرداخت آن در ترکیه را ذکر نکردند و نمی دانم آیا بانکی در ترکیه آنرا قبول می کند یا خود سفارت؟
    اگر لطف کنید پاسخ مرا هرچه زودتر بدهید چون عازم آنکارا هستم.
    سپاسگزارم.

  30. پویش
    ۱۷ آبان ۱۳۹۱ در ۰۳:۱۵ | #51

    سلام آقای دکتر مختاری گرامی.
    از من خواسته شده که آزمایشات پزشکی را برایشان بفرستم. ولی من در کشور دیگری عیر از ایران دانشجو هستم. آیا میتوانم از همینجا به دکتر مراجعه نمایم؟ سوال دیگر من درباره گواهی بانکی است که اگر الان حسابم را پر کنم و گواهی شش ماهه بگیرم مشکلی نیست؟

  31. ماری
    ۱۰ آبان ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۷ | #53

    سلام آقای دکتر مختاری عزیز
    بیشتر از ۱۴ ماه از تاریخ مدیکال ما می گذرد و هنوز خبری نشده است . به نظر شما ممکن است به دلیل مسایل سیاسی همه چیز را نادیده در نظر بگیرند – تا چقدر سیاست بر این فرآیند مهاجرت تاثیر دارد ؟ ما در این شرایط نابسامان چه باید بکنیم .

  32. نيکي
    ۶ آبان ۱۳۹۱ در ۲۰:۵۱ | #55

    سلام.پرونده من از نوع اسپانسر شیپ همسر هست.الان ۱۷ ماه از اکسپت پرونده گذشته و هنوز هیچ خبری نیست.هیچ ایمیلی هم دریافت نکردهایم.به نظر شما این زمان طبیعی است و ما چه کاری میتونیم انجام بدیم?

  33. sanaz
    ۲۶ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۴۵ | #57

    با عرض سلام و تشکر از پاسخگویی شما به سوالات ما :
    حدود بیش از ۱۳ ماه از تاریخ صدور مدیکال من می گذرد و دریغ از یک ایمیل و به شدت هر رور نگران تر می شوم که شاید اتفاقی برای این پرونده افتاده و واقعاً مستاصل شدم در شرایط بد اقتصادی که روز به روز بدتر می شود .سوالم در مورد زمان نیست ( فقط بیاید) . چه باید کرد ؟ سپاسگزارم اگر مرا راهنمایی کنید. البته وکیل هم دارم و لی جواب درستی به من نمی دهد و اصرار پیگییری هم ندارد. با تشکر فراوان

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۸ | #58

      شرایط بسیاری از دوستان مانند شماست تنها نیستید و پرونده شما خاص نیست نگران نباشید

  34. دنیز
    ۲۵ مهر ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۸ | #59

    سلام اقای دکتر ،
    همسر بنده در کانادا هستند و من تازه قصد انجام مدیکال و در واقع درخواست ویزا دارم و فکر میکردم ۵-۶ ماهه جواب بدن اما امروز شنیدم مال دوستان ۱۵ ماه طول کشیده و توی این فاصله هم partner نمیتونه بیاد ایران بمونه و قانونا باید این مدت را در کانادا باشن تا جواب داده شود آیا این خبر درسته ؟ توی مدت انتظار چه مدت ایشان میتونن ایران بمونن؟ و سوال دوم اینکه طبق تجربیات شما بطور میانگین مدت زمان انتظار چقدر است ؟
    با تشکر دنیز

  35. sona
    ۲۵ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۰۸ | #61

    دکتر به نظرتون بهتر نیست حضوری برم آنکارا؟ من شنیدم که جواب می دن. نظرتون چیه؟

  36. sona
    ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۳ | #63

    آنکارا جوابی نمیده. نامه کتبی فرستادم. ایمیل هم زدم. جوابی ندادند. راهی پیشنهاد می دین؟ هر چند میدونم که موکل شما نیستم ولی لطف می کنید اگه بیشتر راهنمایی کنید.
    ممنون

  37. sona
    ۲۲ مهر ۱۳۹۱ در ۰۶:۳۱ | #65

    @علی مختاری
    مشکل اینه که من نمیدونم این نامه که می گن چیه و چرا به دست من نرسیده؟ مکاتبه کردم ولی اصلا جوابی نگرفتم.

    We reviewed your application and sent you a letter on June 19, 2012. Please consider delays in mail delivery before contacting us.
    Your application was reviewed and we started processing on June 19, 2012

    چه طور می تونم پیگیری کنم؟ شما چه احتمای میدید؟
    ممنونم که جواب میدین دکتر.

  38. الناز
    ۱۸ مهر ۱۳۹۱ در ۱۹:۱۱ | #67

    باسلام و خسته نباشید
    یک سوالی داشتم ازخدمتتون، من یک ماه قبل RPRF رو ازماخواستن ومافرستادیم. مدت زمان خواستن باسبورت برای دادن ویزابعدازRPRF جقدر می باشد؟ راهنمایی کنین ویک جواب بدین ممنون میشم.

  39. آیدا
    ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۰۶ | #69

    با سلام
    آقای دکتر ما بعد از ۱۰ ماه از مدیکال کپی پاسپورت و لندینگ فی خواسته شده
    آیا میتوانیم از طریق یک دوست در کانادا لندینگ فی را پرداخت کنیم؟
    سپاس فراوان

    • ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۲۳:۳۳ | #70

      بله بفرمایید برایتان درفت بانکی بفرستند به سفارت مربوطه و شماره پرونده شما را هم در پشت آن بنویسند

  40. آیدا
    ۱۰ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۲ | #71

    درود برشما
    @علی مختاری

  41. samaneh
    ۵ مهر ۱۳۹۱ در ۰۷:۳۰ | #72

    با سلام
    ما حدود ۲۰ روز است که یک ای میل دریافت کرده ایم که از ما کپی پاسپورت ها و پرداخت the right of permanent residency(2*490) را خواسته اند.
    ۱- این یعنی پاس ریکئست؟
    ۲- کارمان بالاخره درست شده؟
    ۳- باتوجه به ۳۰ روز مهلت و عدم توانایی پرداخت تا ۳۵ روز آ این تاخیر ۵ روزه مشکلی ایجاد می نماید؟
    ۴- وقتی مانی اردر را گرفتیم باید به ورشو پست کنیم یا ای میل یا صلا” باید بفرستیم کاندا؟
    با تشکر از راهنمایی شما

    • ۶ مهر ۱۳۹۱ در ۲۲:۰۱ | #73

      ۱- بله البته یک مرحله دیگر هم دارید و آن گرفتن ویزا از آنکاراست
      ۲- بله
      ۳- بله می تواند مشکل ساز شود سریع پرداخت کنید
      ۴- اصل آن باید پست شود

  42. شادی
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۶:۴۳ | #74

    با سلام
    امتحان Tef فرانسه بدلیل این است که من در مدت ۱۲۰ روز باید آیلتس ۶ می گرفتم و می فرستادم که ۵٫۵ گرفتم و فرستادم و بعدا که دوباره امتحان آیلتس دادم ۶ شدم که دوباره برایشان آیلتس ۶ را فرستادم ولی احتمالا نمره آیلتس دومی را که بعد از ۱۲۰ روز فرستادم احتمالا در نظر نگرفتند که طی ایمیلی که از ورشو گرفتم سوپیشینه و مدارک خانواده ام که در کانادا زندگی می کنند و مدرکی مبنی بر بلد بودن فرانسه در حد B1 یا نامه ای مبنی بر ثبت نام امتحان تف فرانسه را درخواست کردند و نوشتند ( که اینها را بفرست تا ما تصمیم گیری کنیم ) که من نامه ثبت نام در امتحان تف را فرستادم . حالا نمی دانم بعد از گذشت ۶ ماه باید منتظر مدیکال باشم یا نتیجه امتحان تف را بفرستم یا …

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۲:۵۴ | #75

      در نامه ای توضیح دهید که آیلتس بهتر را فرستاده اید و نمره تف را هم به زودی می فرستید

  43. شادی
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۴:۵۹ | #76

    با سلام
    نامه ثبت نام برای امتحان Tef را بدلیل کم بودن نمره آیلتسم خواستند من باید آیلتسم ۶ می شدم ولی در Dead line 120 روز آیلتسم ۵٫۵ شد و فرستادم و بعدا که دوباره امتحان دادم ۶ گرفتم و همان نمره ۶ آیلتس را دوباره فرستادم ولی چون بعد از Dead line 120 بود احتمالا دومین آیلتسم را در نظر نگرفتند و حالا فرانسه خواستند . در ایمیلی که از ورشو شش ماه پیش بدستم رسید این بود که ( اگر مدرکی مبنی بر بلد بودن زبان فرانسه داری بفرست یا فرم ثبت نام آزمون تف فرانسه را بفرست تا ما بتوانیم تصمیم گیری کنیم .) حالا شش ماه می گذره و من نمی دونم نتیجه امتحانم را باید برایشان بفرستم یا منتظر مدیکال باشم یا …. اگر بهم جواب بدین ممنون میشم .

  44. شادی
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۶ | #77

    با سلام
    در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۱۲ آپدیت مدارک رو که شامل سوپیشینه و لندلت خانوادم در کانادا و فرم ثبت نام امتحان فرانسه می شد را خواستند ولی تا الان که حدودا ۶ ماه می گذره هیچ خبری نیست نمی دونم باید منتظر مدیکال باشم یا نتیجه امتحان فرانسه رو می خواهند یا ….( فرانسه رو بخاطر این خواستند که نمره آیلتسم در زمان ۱۲۰ روز که باید می فرستادم پائئین بود و دوباره نمره حد نصاب را بعد از Dead line 120 روزه فرستادم که احتمالا آن را در نظر نگرفتند که فرانسه را خواستند ) من فدرال هستم نه کبک . ممنون میشم اگر بهم بگید چه خبره ؟

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۴ | #78

      من متوجه سوال و توضیحات شما نشدم. نامه ثبت نام امتحان فرانسه برای فدرال کمی عجیب است

  45. آريو
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۱:۵۶ | #79

    با عرض سلام واحترام و تشکر بابت پاسخهاتون
    من از دفتر پاریس اقدام کردم و اوایل ماه آوریل مدیکال را انجام دادم ولى از تاریخ ٢۵ مِى وضعیت من in process شد، میخواستم بدونم باید تاریخ مدیکال را مبناى پروسس قرار بدم یا وضعیت سایت را؟
    سوال بعدى اینکه آیا فاصله بین مدیکال و پاس ریکوئست در دفتر پاریس هم طولانى میشه، الان حدود ۶ ماهه که منتظر پاس ریکوئست هستم

    با تشکر از زحماتتون

  46. ماری
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۵ | #81

    سلام آقای دکتر مختاری

    اینجانب از موکلین شما هستم و مدت ۱۲ ماه از زمان ارسال مدارک مدیکال ما گذشت – چه باید کرد ؟ ممکن است راهی پیش پای ما قرار دهید . با توجه به این که شما وکیل ما هستید مصلحت می دانید خودمان مکاتبه نماییم یا شما خودتان پیگیری می نمایید ؟

    با تشکر

  47. کریمی
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۸:۴۶ | #83

    با سلام و ارادت
    جناب دکتر بنده و همسرم جهت شرکت در سمینار علمی از یکی از دانشگاههای ونکوور دعوتنامه دریافت کردیم و در حال ارسال مدارک به آنکارا هستیم با توجه به مدت زمان بالای ۶ ماه برای پروسه پرونده های مهاجرتی و تحصیلی آیا ما هم برای دریافت جواب ویزا بایستی همین مدت را در انتظار باشیم؟؟ چون سمینار در ژانویه ۲۰۱۳ انجارم میشه و ما تا آن زمان بیشتر از ۳٫۵ ماه فرصت نداریم.
    با تشکر منتظر جوابتان هستیم

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۴۳ | #84

      متاسفانه توجهی به زمان مورد نیاز نمی کنند به هر حال در نامه ای این هلت را برجسته کنید شاید در نظر بگیرند

  48. دانیال
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۱ | #85

    سلام آقای دکتر مختاری.

    همسرم قصد همراهی با من را در ادامه پروسه مهاجرت را نداشته و هم اکنون در پروسه جدایی قرار داریم. با توجه به اینکه مدیکال ما مدتی است دریافت شده و ایشان بالطبع قصد انجام مدیکال نیز ندارد. می خواستم در صورت امکان بفرمایید:

    ۱- اعلام این موضوع به ویزا آفیس آنکارا با ایمیل کافی است یا اینکه باید نامه رسمی و محضری تهیه، ترجمه و ارسال شود؟
    ۲- آیا برای بیان رسمی این موضوع به آنکارا فرم مخصوصی وجود دارد یا خیر؟
    ۳- ارسال مدیکال من (که متقاضی اصلی پرونده هستم) به تنهایی که مشکلی ایجاد نمی کند؟

    سپاسگزارم.

  49. ماری
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۰ | #87

    آقای دکتر مختاری
    با سلام – ما اکنون وارد ماه ۱۲ انتظار برای ویزا شده ایم – چه باید کرد ؟ چندین بار خواستیم مستقیما ایمیل بزنیم ولی به دلیل اینکه وکیل داریم گفتیم این کار از جانب شما باشد بهتر است – یک بار نیز پاس ها را از طریق نماینده شما به انکارا فرستادیم ولی نتیجه ایی نداشت – لطفا راهنمایی نمایید و یک راه پیش پای ما قرار دهید .

    با تشکر

  50. الناز
    ۶ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۲:۵۵ | #89

    سلام آقای دکتر ممنون از راهنمائیهای خوبتون
    سوالی داشتم ، من۹ ماه پیش مدیکالم را دریافت کردم و۳ ماه پیش هم ازم (اپدیت مدارک و لندینگ فی +کپی پاسپورت )خواسته شد ولی تا الان هیچ خبری به من داده نشده .ایمیل هم زدم جواب ندادند.ایا به نظر شما مشکلی در پروندم پیش امده ؟

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.