خانه > سوالات گوناگون > طولانی شدن فاصله انجام مدیکال و درخواست ارسال پاسپورت برای صدور ویزا

طولانی شدن فاصله انجام مدیکال و درخواست ارسال پاسپورت برای صدور ویزا

۸ فروردین ۱۳۹۱

تماسهای زیادی را دریافت کرده ام از موکلین و غیر موکلین که مدتهاست منتظر هستند نامه درخواست ارسال پاسپورت را از اداره مهاجرت دریافت کنند.  برخی از این دوستان مدیکال خود را از دمشق دریافت کرده اند و در فاصله انجام مدیکال و دریافت نامه ارسال پاسپورت سفارت کانادا در دمشق تعطیل شده است و پرونده ها به آنکارا رفته است و این دوستان تاخیر قابل ملاحظه ای را تجربه می کنند. در حالت عادی زمان انتظار بین ۴۵ روز تا ۳ ماه بود ولی اکنون افرادی هستند که ماه ششم انتظار را سپری می کنند.

در مورد پرونده های ورشو نیز وضع به همین ترتیب شده است و زمان زیادی به مدت انتظار عادی اضفه شده است و برخی از این افراد هم ۶ ماه است منتظرند.

هر یک از این عزیزان به دلیل بی خبری از دیگر افراد تصور می کنند که چه بسا پرونده آنها مشکلی دارد که طولانی شده است و روز به روز نگران تر می شوند و این نگرانی و انتظار فشاری را هم به مجموعه ما وارد می کند از جهت پاسخگویی به سوالات تکراری تلفنی و ……

اما پاسخ:

این انتظار کاملا طبیعی است و در مورد پرونده های آنکارا ناشی از انتقال پرونده ها از دمشق به آنکاراست و در مورد ورشو نیز ظاهرا حجم پرونده ها باعث این تاخیر شده است. در هر صورت شما تنها نیستید. این انتظار ممکن است بیشتر از ۷ یا ۸ ماه هم بشود. اگر هر هفته بیننده بخش نامه های ما در سایت کنپارس باشید می توانید از شروع دریافت نامه درخواست پاسپورت از آنکارا و ورشو برای موکلین کنپارس مطلع شوید.

  1. علی
    ۴ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۶:۴۵ | #1

    با سلام

    ۲ تا سئوال داشتم

    ۱- من از دفتر پاریس اقدام کردم و مصاحبه هم پاریس انجام دادم بعد برای مشکلی که داشتم ایران آمدم و مدیکال رو پیش دکتر معتمد انجام دادم که۱۵ فروردین ۹۱ به دست سفارت رسیده ولی تا به امروز ۴ شهریور ۹۱ هیچ خبری از ویزا نیست آیا این مسئله طبیعی است ؟؟

    ۲- من ازدواج کردم در تیرماه ۹۱ بهترین زمان برای اعلام کرد این موضوع چه زمانی می باشد بعد از لندینگ یا قبل ؟

    با تشکر

    • ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۳:۳۵ | #2

      ۱- با سفارت مکاتبه کنید البته غیر عادی نیست
      ۲- باید ظرف ۱۵ روز اعلام می کردید الان هم زودتر اقدام کنید در صورت عدم اعلام و اقدام برای لندینگ با اقامت کانادا خداحافظی کنید

  2. sona
    ۲ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۳:۵۸ | #3

    سلام،
    یک سوال داشتم. من حدود ۷ ماه پیش مدیکال ام رو فرستادم، تا حالا جوابی نگرفتم. خیلی نگرانم . توی سایت پیگیری کردم و نوشته بود:

    We reviewed your application and sent you a letter on June 19, 2012. Please consider delays in mail delivery before contacting us.
    Your application was reviewed and we started processing on June 19, 2012.
    من نمی دونم این دقیقا چه معنی میده.
    میشه راهنمایی کنید؟ چقدر ممکنه طول بکشه تا پاس رکوئست بشم؟

  3. نيکي
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۰ | #5

    با سلام .سوالی داشتم از شما.در پرونده های اسپانسرشیپ همسر چه چیزهایی باعث می شود که رسیدگی به آن پرونده را زود تر انجام دهند?مثل بار داری همسر? تنهایی همسر و دچادر افسردگی شدن او? آیا با داشتن یکی از این مورد و گزارش دادن این موضوع به آنها آیا تاثیری دارد?

    • ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۰۴ | #6

      افسردگی و تنهایی اثر ندارد همه همین ادعا را دارند بارداری می تواند به اثبات واقعی بودن ازدواج کمک کند البته من توصیه نمی کنم برای این مورد کسی باردار شود.

  4. مهین
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۴:۲۰ | #7

    با سلام و خسته نباشید.

    سوالی داشتم خدمت شما که اگر پاسخ بدهید ممنون میشم. دختر من در سال ۲۰۱۱ csq را در رشته پذیرشگری هتل دریافت کرده و حدود ۲۰ ماه که منتظر مدیکاله. در این مدت مدارک دیگری اعم از دوره تربیت مدرس زیان(TTC) ، صدور بلیط هواپیما و ماساژ تایلندی دریافت کرده. به نظر شما فرستادن این مدارک در حال حاضر به سفارت کانادا در آنکارا تاثیری در سرعت بخشی به گرفتن جواب فدرال دارد یا خیر؟ ممنون.

  5. بهرنگ
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۵:۰۳ | #9

    با سلام خدمت شما و عرض معذرت بابت ایجاد مزاحمت در حین سفر کاری به پاریس برای شما
    جناب مختاری میخواستم ببینم ما ۳۸ گانه ها که بلاخره بعد از ۴۲ ماه انتظار مدیکالمون اومد حدودا چقدر باید منتظر بمونیم چون من شنیدم توی نامه ای که از طرف اداره مهاجرت برای مدیکال ارسال میشه حدودا میگه چقدر ممکنه صدور ویزا زمان ببره هرچند میدونم که پیش بینی ممکن نیست و به حرف اداره مهاجرت هم نمیشه اعتماد کرد ولی به خدا من و امثال من دیگه خسته شدیم و اینکه از مذاکرات خانم پارکر هم خبری نشد؟

  6. میترا
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۴ | #11

    با سلام خدمت شما
    در تاریخ ۲۸ می کپی پاسپورت و لندینگ فی رو از ورشو از ما خواستند ولی هنوز خبری از حاضر شدن ویزا نیست.
    ۱-ویزا در ورشو صادر می شود یا آنکارا؟
    ۲-حدودا چقدر طول میکشد؟
    با سپاس

    • ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۲۲:۴۱ | #12

      هنوز زود است ۷ ماه طول می کشد این روزها
      کپی پاسپورت می خواهند از شما و در آنکارا صادر می کنند

  7. دنیز
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۱۴ | #13

    سلام.اول تشکر میکنم که پیاممو میخونین.
    آقای دکتر از ۲۵ بهمن ۹۱ همسرم برای فرصت مطالعاتی دکتریش برای خودش و من درخواست ویزای کانادا داده( به مدت ۶ ماه ) وامروز که ۱۵ مرداده ,۵ ماه و ۲۰ روز شده واگه تا آخر آبان نیاد این موقعیتو از دست میدیم.به نظر شما تا آخر شهریور میاد؟اصلا امیدی هست؟از انتظار خسته شدیم حداقل بگن قرارنیس بیاد!

    • ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۴ | #14

      متاسفانه امکان پیش گویی نیست ولی مکاتبه کنید و سعی کنید دانشگاه مقصد و یا استاد مربوطه در دانشگاه مقصد را درگیر موضوع کنید مکاتبه کنند

  8. neda
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۳۲ | #15

    سلام به همگی منم پاس ریکوئست شدم ولی هنوزم باورم نمیشه تا ویزا رو با چشمهای خودم نبینم.۰به امید روزهای خوش برای همه

  9. دریا
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۵ | #16

    متشکرم از پاسخ شما. فقط متوجه نشدم. ۷ ماه نیست نزدیک ۱۸ ماهه که منتظرم. عذرخواهی میکنم تاریخی که نوشتم اشتباه بود تاریخه صحیح ژانویه ۱۲ سال ۲۰۱۱٫ چیزی که قبلا خوندم تو سایت ها بعد از ۲۰ ماه می تونم ایمیل بزنم. این صحت داره؟

  10. دریا
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۳۸ | #18

    با سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای مختاری

    از شما یک سوال داشتم. من متقاضی کبک هستم که در تاریخ ۱۲/۱/۲۰۱۰ فایل نامبر فدرال رو دریافت کردم و هنوز خبری از مدیکال نیست. آیا صلاحه به سفارت ایمیل بزنم یا هنوز زوده و بهتره صبر کنم؟
    با سپاس فراوان.

  11. نازي
    ۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۳۴ | #20

    با سلام و خسته نباشید
    از خدمتتون یک سوال داشتم می خواستم بدونم فایل نامبر ما اکتبر ٢٠٠٩ است و prossess پرونده هم تمام شده ولی هیچ نامه ای نیومده و خبری هم نشده ما جز مشاغل ٣٨ گانه هستیم ایا میتوان فهمید اخرین نامه اپدیت یا مدیکالی که اومده فایل نامبر ان مال چه ماهی است وایا به نوبت این بررسی ها انجام میشود
    از پاسخگویی شما متشکرم

    • ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۸:۳۱ | #21

      اگر بیننده صفحه نامه های کنپارس به صورت هفتگی باشید بله چرا که نه
      البته شرایط شما خاص نیست و بسیاری از دوستان در همین وضع هستند

  12. امیر
    ۸ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۷ | #22

    سلام . من ایرانی مقیم یکی از کشورهای عربی خلیج هستم . دقیقا چهار ماه هست که مدیکال خودم را فرستادم به ویزا افیس لندن ولی هنوز هیچ جوابی دریافت نکردهام . من میتوانم از طریق ای میل از انها دلیل تاخیر را سوال کنم یا هنوز زود است چون اینجا وکیل ندارم نگرانم .ممنون میشوم اگر راهنمایی ام کنید.
    با تقدیم احترام .
    سورکی

    • ۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۱۷ | #23

      شما مقیم یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستید
      ایرادی ندارد ایمیل بزنید ولی هنوز دیر نشده

  13. salam
    ۶ مرداد ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۴ | #24

    سلام ببخشید من ٧ ماهه مدیکال انجام دادم اما از آمدن مدیکال مطمان نیستم چگونه می تونم بفهم نتجیجه اش از پاریس آمده یا نه؟

  14. رویا
    ۶ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۲۶ | #26

    باعرض سلام
    حدود ۲۰ روز پیش نامه مدیکال و همزمان پرداخت لندینگ فی و آپدیت مدارک(دو مرحله با هم)به دست ما رسید.با توجه به اینکه دخترم باید برای مدرسه در ایران ثبت نام شود آیا می توان خوشبین بود که درخواست پاسپورت سریعتر انجام شود؟یا احتمال طولانی شدن پروسه وجود دارد؟ممنون از توجه شما

    • ۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۶ | #27

      خیر در مورد زمان نمی توان تخمینی زد ولی دختر شما هر زمان به کانادا برسد فرقی نمی کند چندان شروع سال تحصیلی مهم نیست

  15. علیرضا
    ۲۹ تیر ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۲ | #28

    با عرض سلام و ارادت
    از حضورتان سوالی داشتم، می خواستم بیینم در ارتباط با شرکتهای پستی مثل Aramex و یا DHL برای ارسال پاسپورت از خارج ایران مثلا کشور ترکیه به سفارت کانادا در آنکارا چطور می شه که ازشون خواست پس از ارسال پاسپورت، در یک تاریخ مشخص جهت گرفتن همان پاسپورتها به سفارت مجددا مراجعه کنند آیا این امر مقدور می باشداگر جواب مثبت می باشد آیا بازهم به وکالت نامه احتیاج است و اینکه این وکالت نامه می بایست به نام آن شرکت باشد و یا به نام شخصی خاص.
    با تشکر فراوان از زحمات حضرت عالی

    • ۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۲ | #29

      آنها سرویسی به داخل و یا خارج از ایران نمی دهند یا باید بروید و یا نماینده بفرستید

  16. کمبوجیه
    ۲۳ تیر ۱۳۹۱ در ۰۴:۴۹ | #30

    ابا درود-امروز دقیقا ۶ ماه از ارسال مدیکال ما میگذره.بنظر جنابعالی ، چاره ای بجز انتظار هست؟

  17. نیک
    ۱۵ تیر ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۹ | #32
  18. علیرضا
    ۱۳ تیر ۱۳۹۱ در ۰۸:۲۷ | #33

    با عرض سلام و ارادت از حضورتان سوالی داشتم می خواستم ببینم درخواست کیپس چه نوع اطلاعاتی رو در اختیار می گزارد آیا دقیقا وضعیت پرونده رو که توی چه مرحله ای قرار دارد رو مشخص می کنه و این که این در خواست از زمان صدور چه مدت تا اخذ پاسخ طول می کشه.
    با تشکر از زحمات حضرت عالی
    علیرضا

  19. نیک
    ۱۲ تیر ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۶ | #35

    سلام
    ما منتظر صدور ویزا هستیم و هنوز پاسپورت های مارا نخواستند از ترکیه. از طرفی فقط یک ماه تا تاریخ انقضای مدیکال ما باقی مانده.
    ۱- به نظر شما در این مدت ویزای ما صادر خواهد شد ؟
    ۲-آیا در پرونده های جدید (سفارت کانادا در آنکارا) تا کنون به علت تاخیر در صدور ویزا، نیاز به انجام مجدد مرحله مدیکال شده است ؟

  20. حمید رضا اکبری
    ۱۲ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۴۹ | #37

    سلام آقای دکتر
    بنده از موکلین کنپارس هستم که اکنون ۶ ماه از مدت مدیکال بنده می گذره ، بنده طبق متنی که در نامه مدیکال آمده بود که بعد از ۶ ماه تاخیر اطلاع دهید به دفتر کنپارس اطلاع دادم ، در صورت امکان لطف بفرمایید که چگونه می تونم از فرستاده شدن ایمیل مطلع بشم.
    با توجه به اینکه دوستان بنده که ایمیل پیگیری فرستاده اند نتیجه بخش بوده است .
    با تشکر

  21. shima
    ۱۱ تیر ۱۳۹۱ در ۰۸:۱۴ | #39

    سلام آقای دکتر
    من از شما سوالی داشتم و ۳ روز پیش همین جا مطرح کردم ولی متاسفانه جوابی تا کنون دریافت نکردم کجا و به چه صورت سوالاتم پاسخ داده می شود؟
    با تشکر و احترام

  22. shayan
    ۹ تیر ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۶ | #41

    با عرض سلام خدمت شما آقای دکتر
    آیا ممکن است فاصله مدیکال تا پاس ریکوست در کیس sponsorship به علت متقاضی کمتر کوتاه تر از کیسهای دیگر باشد یا اینکه پرونده های کیسهای مختلف با هم و در یک بخش برسی می شود؟

    و آیا فصل تابستان نیز در این پروسه زمانی تاثیر دارد یا خیر؟

    با تشکر از شما…

  23. شیما
    ۹ تیر ۱۳۹۱ در ۰۹:۱۴ | #43

    باعرض سلام و خسته نباشید
    همسرم از طریق اسپانسرشیپ از کانادا اقدام به دریافت ویزا برای من کرده است. بعد از گذشت ۱۰ ماه از ارسال مدارک از اتاوا به سوریه و بعد از ان ترکیه، هم اکنون Permanent Residence بررسی و درسایت decision made ثبت شده است و گفته شده با من برای اطلاع از نتیجه تصمیم تماس گرفته می شود.۱- این تماس از چه طریق می باشد؟ تلفن؟ ایمیل ؟ نامه؟
    ۲-این تماس فقط با من گرفته می شود یا با همسرم هم انجام می شود ؟
    ۳- معمولا چقدر طول میکشد که تماس گرفته شود؟
    ۴- در آخر برای گرفتن ویزا شخصا باید به ترکیه سفر کنم یا باید از طریق پست انجام شود؟
    با تشکر از شما

    • ۱۴ تیر ۱۳۹۱ در ۰۳:۴۱ | #44

      ۱- نامه و یا ایمیل بیشتر موارد ایمیل
      ۲- تماس با متقاضی یعنی شما
      ۳- امکان اظهار نظر ندارم
      ۴- باید خود بروید و یا کسی را نمایندگی بدهید این کار را انجام دهد

  24. محمودي
    ۸ تیر ۱۳۹۱ در ۰۸:۳۹ | #45

    سلام آقای مختاری
    من جزء پرونده های ۳۸گانه هستم ۲ ماه پیش پس از این پراسس شدن به دیسیژن مید تبدیل شدم ولی تا الان هیج نامه ای برای ما نیامده، ایمیل می زنیم جوابمونو نمی دن بلا تکلیفیم نمی دونیم چه کنیم؟؟؟!!!!لطفا راهنمایمون کنید
    با تشکر

  25. امید
    ۷ تیر ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۱ | #47

    با سلام و خسته نباشید فراوان به حضور جناب آقای دکتر مختاری عزیز
    اینجانب از موکلین شما هستم که از طریق لیست ۳۸ گانه اقدام نمودم خوشبختانه با توجه به پیگیری های جنابعالی بلاخره در هفته جاری مدیکال اینجانب ارسال شد.با توجه به مشکلات فراوانی که من و امثال بنده در این چند سال با آنها مواجه شده ایم هم اکنون برای من چند سوال و البته نگرانی شاید بیهوده به وجود آمده
    ۱ باتوجه به معافیت پزشکی اینجانب ( از ابتدا هم در مدارک ارسالی اعلام کرده بودم ) که در ارتباط با ناراحتی مثانه بوده و بیان آن به پزشک معتمد همچنین بیان مورد پزشکی دیگری که به غیر از اعلام شخصی قابل تشخیص نبود پزشک معتمد اعلام کردند که از یک متخصص مرتبط با بیماری گواهی پزشکی برای پرونده خود بیاورید تا با پرونده مدیکال شما ارسال گردد با توجه به نگرانی از بابت این موضوع میخواستم بدانم آیا تا بحال سابقه رد شدن پرونده ای به دلیل مسائل پزشکی وجود داشته؟ اگر بوده چه مدت بعداز ارسال مدارک مدیکال این موضوع به افراد اعلام شده؟ با توجه به اینکه بیماری های بنده قابل درمان بوده و یک مورد درمان شده و مورد بعدی هم به راحتی قابل درمان میباشد. بنده به دلیل رعایت صداقت در پرونده این موارد را به پزشک معتمد اعلام کردم آیا واقعا پزشکان سفارت به این موضوع دقت و اهمیت لازم را دارند؟
    .۲مورد بعدی مربوط به ساپورت مالی میباشد باتوجه به اینکه مبلغ ۱۴هزار دلار مربوطه به صورت یکجا در حساب بنده واریز میگردد آقا ارسال مدارکی مانند فاکتور فروش طلا برای توجیه واریز این مبلغ کافی است یا نیاز به مدارک و استدلالهای محکمتری وجود دارد .همچنین با توجه به اینکه در ابتدای ارسال مدارک من مبلغ ۲۰ میلیون تومان در ۳ سال پیش در حساب خود گذاشتم آیا هم اینک مبلغی بیشتر در حدود مثلا ۳۰ میلیون تومان در حساب باشد بهتر است یا مبلغ دیگری ؟
    و نکته آخر اینکه با توجه به سوابق آیا تابحال برای افرادی از گروه ۳۸ گانه ویزا یا درخواست پاسپورت صادر شده اگر بوده حدودا چند ماه بعد ویزای آنها صادر گردیده. باز هم به نوبه خود از پیگیری ها و همراهی شما ممنون و سپاسگزارم.

    • ۸ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۳ | #48

      ۱- مورد شما جای نگرانی ندارد و به این دلیل رد نمی شوید
      ۲- تا توجیه نخواسته اند لازم نیست مدرکی ارسال شود و از شما نخواسته اند
      ۳- در این مورد صفحه نامه های سایت را هر هفته ببینید. قاعده و نظم بخصوصی ندارد

  26. پریسا
    ۷ تیر ۱۳۹۱ در ۰۵:۵۰ | #49

    سلام
    من عدم سوء پیشنه را ۱۵ فروردین فرستادم، ولی تا حالا که ۷ تیرماه است، مدیکال برای ما نیامده است، اصولا این مرحله چقدر طول می کشه؟

  27. حمید رضا اکبری
    ۶ تیر ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۸ | #51

    سلام آقای دکتر
    چرا سایت کنپارس نامه های هفتگی رو نمی زاره روی سایت
    با تشکر

  28. زیبا
    ۲ تیر ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۶ | #53

    با سلام وتشکر اززحمات بیدریغتان
    سوم اپریل ۲۰۱۱ مصاحبه در سوریه انجام دادم ومدارک مدیکال رادریافت ودرتاریخ ۲۷ اپریل مدیکال انجام شد
    ودرتاریخ اول مارچ۲۰۱۲ پرونده به ترکیه ارسال شد ودرطول این زمان نیز دوبار باسفارت سوریه وترکیه تماس
    گرفتیم که در جواب گفته شد صبر کنید
    مدت ۲ ماه است که مدیکال باطل گریدیده ومدیکال جدید نیز ارسال نگردیده به نظر شما چه باید کردایامراجعه حضوری نتیجه دارد یاخیر .در ضمن درخواست اینجانب سرمایه گذار استانی بوده ومبلغ ۷۵۰۰۰دلار دوسال پیش سرمایه گذاری نموده ایم

    • ۱۴ تیر ۱۳۹۱ در ۰۲:۳۳ | #54

      واقعا نظری ندارم شرایط عجیبی است و رفتن به آنکارا هم بعید است مفید باشد نامه بزنید

  29. shayan
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۱ | #55

    با عرض سلام خدمت شما آقای دکتر
    آیا ممکن است فاصله مدیکال تا پاس ریکوست در کیس sponsorship به علت متقاضی کمتر کوتاه تر از کیسهای دیگر باشد یا اینکه پرونده های کیسهای مختلف با هم و در یک بخش برسی می شود؟

    و آیا فصل تابستان نیز در این پروسه زمانی تاثیر دارد یا خیر؟

    با تشکر از شما

  30. saeed
    ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۳ | #56

    سلام آقای دکتر مختاری
    من تا کمتر از یک ماه دیگه در تورنتو لندینگ خواهم داشت، به خاطر شرایط کاری همسرم باید بعد از لندینگ در کمتر از یک ماه از کانادا خارج شویم، آیا امکانی وجود داره که کارت “پی آ ر” زود تر از حد معمول به دستمون برسه.. میدونم که انجام این درخواست خیلی صورت خوشی نخواهد داشت ولی متاسفانه این حد اکثر زمانی است که میتونیم اونجا بمونیم .
    ممنون از راهنماییتون

    • ۸ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۷ | #57

      قبل از دریافت کارت هم می توانید بروید بعدا برای شما کارت را دوستانتان بفرستند اگر مشکلی بود هم با برگه سفر از سفارت کانادا می توانید برگردید

  31. کمبوجیه
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۳:۳۸ | #58

    با درود آقای دکتر.
    در سایت cic نوشته که پروسسینگ تایم برای پرونده های استانی ، از وقتی کار فدرالشون در آنکارا شروع میشه ، ۲۳ ماه طول میکشه.به نظر جنابعالی برای ما که ۵ ماهه مدیکال دادیم ، این زمان چجوری حساب میشه.؟
    در ضمن میخواستم بپرسم که پاسپورت خانمم یکسال دیگه اعتبار داره.با توجه به این شرایط ، نیازی به تمدیدش هست.؟
    ممنون از پاسخ شما.

    • ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۰:۴۳ | #59

      اطلاعات مربوط به زمان در سایت CIC معتبر نیست خود را درگیر آن نکنید
      در مورد پاسپورت اگر تا ۶ ماه دیگر خبری نشد برای تمدید حتما اقدام کنید

  32. مهیار
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۱:۰۴ | #60

    با سلام جناب مختاری:
    من فوریه ۲۰۰۹ فایل باز کردم و امروز نامه مدیکالم رو برام از ورشو ایمیل کردند.ممنون اگه جواب بدید

    ۱-فایل پی دی اف تو ایمیل برای انجام امور مدیکال قابل قبوله یا باید منتظر اصل نامه باشم
    ۲-من در حال گذراندن دوره تخصصی پزشکی در اروپا هستم و هنوز ۳٫۵ سال مونده.مهلت مدیکال هم ۱ ماهه.چه راهی داره که زمان امدن به کانادا را به تاخیر بیندازم که هم گرفتن ویزای اقامتم به خطر نیافته و هم با دیرتر وارد شدن به کانادا برای تمدید پی ار به مشکل نخورم.البته منظورم ا ماه رفتن برای گرفتن پی ار نیست ولی با شرایط موجود ۴ سال دیگه میتونم توکانادا کاملا مستقر بشوم.

    تصمیم من کاملا بستگی به نظر ثائب شما داره.

    • ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۳ | #61

      ۱- بله
      ۲- شما مدیکال را در همان اروپا انجام دهید و بفرستید خود اداره مهاجرت به اندازه کافی این روزها تاخیر ایجاد می کند فاصله مدیکال تا ویزا این روزها همان یک سال است و شما مشکل نخواهید داشت. راهی برای ایجاد تاخیر جز اقدام در انتهای هر ددلاین نیست.

  33. محمودي
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۵ | #62

    سلام اقای مختاری
    من جز گروه ۳۸ گانم و پرونده من ۱ ماه پیش پروسس شد ولی الان امکان ورود به استاتوس نیست ارور میده می خاستم بدونم دلیلش چیه؟؟
    با تشکر

  34. حمید رضا اکبری
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۱ | #64

    سلام آقای دکتر
    من امروز متوجه شدم که در سایت CIC وقتی که E-CAS رو چک کردم متوجه شدم که آدرس کنپارس که قبلا وجود نداشت اضافه شده این چه مفهومی می تونه داشته باشه؟
    —————————————————————————-
    We received your application for permanent residence on September 24, 2010.

    We reviewed your application and sent you a letter on January 26, 2011 to Suite 900 1980, Sherbrooke W Canpars Immigration Services Inc, Montreal, Quebec, Canada, H3H 1E8. Please consider delays in mail delivery before contacting us. If we have sent the letter to the wrong address, please contact us.

    Your application was reviewed and we started processing on April 20, 2011.

    Medical results have been received.
    ——————————————————————
    در صورتیکه تا دیروز به این فرمت بود:
    We received your application for permanent residence on September 24, 2010.

    We reviewed your application and sent you a letter on January 26, 2011. Please consider delays in mail delivery before contacting us.

    Your application was reviewed and we started processing on April 20, 2011
    Medical results have been received.

  35. الهام
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۱:۵۳ | #66

    سلام آقای دکتر . ببخشید من سیتیزن کانادا هستم و الان تقریبا یک سال و یک ماهه که برای همسرم در خواست دادم . از ترکیه اقدام کردم . مالزی هم که رفتیم پرونده مون فرستاده شد به کوالالامپور . خیلی که طولانی شد به دلیل سخت بودن اوضاع برگشتیم ایران . حالا بعد از این همه وقت گفتند که مدارکمون فرستاده شده آنکارا . همین . همسرم هم مدیکالش رو داده که البته فکر کنم چون یک سال بیشتر شده باطل شده . هم عدم سوپیشینه اش رو فرستاده . می خوام ببینم این همه تاخیر طبیعیه ؟ و این که آیا میشه فعلا به عنوان توریست اقدام کنه برای دیدن خانواده ی من ؟ یا خیر .
    ممنونم .

  36. فرناز
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۰۱ | #68

    Dear Dr.Mokhtari
    seems you answer all questions except mine! I would be so thankful if u answer mine too,it would really help me out.

  37. فراز
    ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۹ | #69

    سلام .جواب سوالم را کجا و کی میدهید .با تشکر

  38. Saeed
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۵ | #70

    سلام آقای دکتر و ممنون از ارسال جواب های مفیدتون
    میخواستم بدونم
    ۱- من برای دریافت کارت پی آر باید به تورنتو برم آیا می‌تونم به محض ورود آدرس یکی‌ از دوستانم در ونکوور یا کلگری یا مونترآل رو برای گرفتن این کارت بدم ؟ در صورت پاسخ مثبت(کدام یک از این شهر ها را بهتر است برای دادن آدرس دوستانم انتخاب کنم )
    ۲- ایا در این صورت,, خروج از خاک کانادا بدون کارت پی آر مشکلی ندارد؟
    ۳- آیا اصولاً این کار درست است یا بهتره در کانادا بمونیم تا کارت صادر بشه و به دستمون برسه؟
    ۴-چه مدارکی را باید از ایران برای صدور کارت پی آر با خودمون ببریم ؟
    ۵-منظور از لندینگ فی چیست ؟

    ممنون

    • ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۲ | #71

      ۱- مونترآل خیر ولی بقیه مشکلی ندارد فرقی هم نمی کند. نشانی دوستی را بدهید که ثابت است و نشانی عوض نمی کند
      ۲- خیر موقع خروج مدرکی از شما نمی خواهند
      ۳- بهتره بمانید تا صادر شود در این مورد قبلا در همین وبلاگ نوشته ام بخوانید
      ۴- در بسته ای که به شما می دهند همه را توضیح داده اند
      ۵- هزیه ای است که هنگام صدور ویزای اقامت دریافت می شود The right to permanent resident fee

  39. فرناز
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۲:۰۴ | #72

    Dear Dr.Mokhtari
    I have a question and would be very pleased if you answer me
    My husband sponsored me and now I’m asked to update my medical after a year.I wonder what the next step is.should i wait for my pass request?since i haven’t sent them any photos to prove my relation with my husband.I would like to know what it means when some one(sponsored by her/his spouse) is asked for the second medical? is it waiting for the pass request or….?thanx

  40. sanaz
    ۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۸ | #73

    سالم خدمت آقای دکتر و عرض خسته نباشید:
    با توجه به اینکه ۸ ماه از تاریخ انجام مدیکال من می گذرد و در گروه شغلی ۲۹ با ظرفیت ۱۰۰۰ تایی هستم آیا از نظر شما با اومدن ماه جون و شروع سهمیه های جدید برای صدور ویزا ( البته طبق گفته خودشون ) می توان امیدی برای صدور پاس رکویست داشت .
    با سپاس فراوان از راهنماییهای همیشگیتون.

  41. Saeed
    ۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۰ | #75

    سلام آقای دکتر مختاری
    قبلا عرض کرده بودم که من و همسرم از لندن اقدام کردیم و ۳۰ روز بهمون فرصت دادن که عکس و پاسپورت و فرم رو براشون بفرستیم ،پاسپورت همسرم که الان درانگلیس دانشجو هست در حال حاضر برای تمدید ویزای انگلیس داره مراحل خودش رو طی‌ می‌کنه و ممکنه تا ۳۰ روز دیگه براش ارسال نشه,,

    آیا اجباراً همهٔ پاسپورت‌ها باید با هم تحویل سفارت بشه یا من می‌تونم برم انگلیس و ویزا رو بگیرم و برگردم، چون نمیتونم طولانی‌ اونجا بمونم
    باتوجه به اینکه آرامکس و دی اچ‌ ال‌ قبول نمیکنن پاس رو بفرستن ، آیا ارسال پاسپورت با شرکت تی‌ ان تی‌ مطمئن هست؟
    با توجه به اینکه ما در انگلیس حساب بانکی‌ داریم آیا حتما بعد از ورود به کانادا نیاز به باز کردن حساب بانکی‌ داریم؟و آیا بابت صدور کارت پی‌ آر و ورود به خاک کانادا از ما هزینه گرفته می‌شه ؟

    • ۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۳ | #76

      خیرلزومی نداره همه با هم تحویل سفارت شود
      امکان ارسال پاسپورت با هیچ پستی نیست
      حساب بانکی در صورت نیاز باز کنید حساب انکلیس ربطی به کانادا ندارد
      ورود به خاک کانادا و پی آر هزینه ندارد هزینه ها را قبلا پرداخته اید

  42. saeed
    ۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۸ | #77

    سلام آقای دکتر مختاری
    قبلا عرض کرده بودم که من و همسرم از لندن اقدام کردیم و ۳۰ روز بهمون فرصت دادن که عکس و پاسپورت و فرم رو براشون بفرستیم ،پاسپورت همسرم که الان درانگلیس دانشجو هست در حال حاضر برای تمدید ویزای انگلیس داره مراحل خودش رو طی‌ می‌کنه و ممکنه تا ۳۰ روز دیگه براش ارسال نشه,,

    آیا اجباراً همهٔ پاسپورت‌ها باید با هم تحویل سفارت بشه یا من می‌تونم برم انگلیس و ویزا رو بگیرم و برگردم، چون نمیتونم طولانی‌ اونجا بمونم
    باتوجه به اینکه آرامکس و دی اچ‌ ال‌ قبول نمیکنن پاس رو بفرستن ، آیا ارسال پاسپورت با شرکت تی‌ ان تی‌ به آدرس همسرم مطمئن هست؟
    با توجه به اینکه ما در انگلیس حساب بانکی‌ داریم آیا حتما بعد از ورود به کانادا نیاز به باز کردن حساب بانکی‌ داریم؟و آیا بابت صدور کارت پی‌ آر و ورود به خاک کانادا از ما هزینه گرفته می‌شه ؟
    ممنون از راهنماییتون

  43. saeed
    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۶ | #79

    سلام آقای دکتر مختاری
    من چند روز پیش پاس رکوست شدم ، من و همسرم از لندن اقدام کردیم و ۳۰ روز بهمون فرصت دادن که عکس و پاسپورت و فرم رو براشون بفرستیم ،پاسپورت همسرم که الان درانگلیس دانشجو هست در حال حاضر برای تمدید ویزای انگلیس داره مراحل خودش رو طی‌ می‌کنه و ممکنه تا ۳۰ روز دیگه براش ارسال نشه، آیا این موضوع مشکلی‌ در صدور ویزا ایجاد خواهد کرد؟، و آیا باید به سفارت کانادا این موضوع رو بگیم یا نه؟ ضمنا تا ابطال مدیکال حدود پنج ماه باقی مونده…
    ۲- از لحظه ورود به کانادا تا زمانیکه کارت پی‌ ار به دستمون برسه حدودا چند روز طول میکشه ( اگه مقصد تورنتو باشه )
    ۳- با توجه به بسته بودن سفارت انگلیس در ایران، آیا من می‌تونم وقتی‌ به کانادا رفتم برای تمدید ویزای‌ انگلیس (که الان دارم ازش استفاده میکنم ) به کنسولگری انگلیس در کانادا مراجعه کنم؟

    ممنون از راهنماییتون

    • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۲:۴۷ | #80

      ۱- بله باید مکاتبه کنید و موضوع را اعلام کنید وقت بیشتری می دهند
      ۲- متوسط ۴۵ روز
      ۳- قاعدتا بله ولی می توانید از سفارت انگلیس در اتاوا برای اطمینان سوال کنید

  44. حمید رضا اکبری
    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۳:۲۵ | #81

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری
    بنده و همسرم از متقاضیان ۲۹ رشته ای ۲۰۱۰ فدرال هستیم و مدیکال خود را ۳٫۵ ماه پیش انجام داده ایم. با توجه به طولانی شدن فاصله مدیکال تا پاس ریکوئست ما تصمیم گرفتیم که برای جلوگیری از اتلاف وقت و تقویت زبان ( با توجه به توصیه های اکید آقای بسطامی در همایش ) در یک دوره ۴ تا ۶ ماهه در یکی از کالجهای زبان مطرح مالزی برای تیر ماه ثبت نام کنیم .

    ۱- آیا این مساله تاثیر منفی بر روی پرونده ما خواهد داشت؟
    ۲- اگر در این مدت ما پاس ریکوئست شدیم مساله به چه شکل خواهد شد؟

    • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۶ | #82

      ۱- به هیچ وجه
      ۲- هیچ از همان جا پاسپورتها را می فرستید و ویزا می گیرید تشریف می برید کانادا

  45. saeed
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۳ | #83

    سلام آقای دکتر
    من دیروز پاس رکوئست شدم و یکماه وقت دارم تا پاسپورت را برای صدور ویزا تحویل بدم ..اگر به هردلیلی این زمان از یکماه بیشتر شود (پاسپورت همسرم گم شده و ممکنه بیش از یکماه زمان ببره) ایا ممکنه این موضوع مشکلی در صدور ویزا ایجاد کنه ؟ ضمنا هنوز تا ابطال مدیکال ۵ ماه مونده….
    ۲- از لحظه ورود به کانادا تا وقتی کارت پی آر به دستمون برسه حدودا چقدر طول میکشه؟
    ممنون از راهنماییتون

  46. کمبوجیه
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۲:۵۶ | #85

    بادرود- دکترمختاری عزیز، من یه دختر ۶٫۵ ساله دارم که امسال مدرسه ای میشه.الان ۴ ماه از مدیکالم گذشته.اگه احیانا پس از شروع مدرسه ها برسیم کانادا،بچه ها باید تا سال دیگه صبرکنند؟ممنون از محبت شما

  47. saeed
    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۸:۱۳ | #87

    Hi
    We have a file which has been in process since February 2007 in London, My wife is the main applicant and study in London, and I work in Iran,
    Now it’s about 7 months that we have sent them our medical results and landing fees, my medical has been done in Iran and for her it was done in London.
    My questions are
    -If we were requested for passport, can I send my passport to my wife in London or I should go there in person?
    -Does such a long delay between the medical the pass request because our situation in terms of living in two different countries?
    Thank you in advance
    Best regards,

    • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۱ | #88

      ۱- you will have problem with sending your passport out of Iran no courier services will do that for you so it is better to be ready for a short trip to London

      ۲- I do not think so but no one can find out what exactly they really look for during the background check

  48. ماری
    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۵ | #89

    سلام آقای دکتر مختاری
    مدت مدیکال تا پاس ریکویست ما در حدود ۹ ماه شده آیا باز هم جای نگرانی نیست ؟
    با توجه به اینکه تقریبا برای همه ۲۹ رشته ایی ها این تاخیر به وجود آمده ؛ آیا صلاح می دانید یک ایمیل پیگیری کلی برای همه ارسال نمایید؟
    برای ما که یک بار ارسال نمودید و جوابی دریافت نشد. شاید به صورت گروهی اثربخش تر باشد. می توان گفت تقریبا تمام افرادی که در این مرحله هستد به نوعی فقط زنده هستند و زندگی نمی کنند. خواهش می کنم در این مورد اقدامات اساسی را انجام دهید.

    با تشکر از صبر تون

    شاد -سربلند و موقث باشید
    م / فرمانی

  49. ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۱۴ | #91

    سلام آقای مختاری عزیز من و همسرم از متقاضیان کبک هستیم و مدیکالمون طبق اعلام سفارت جولای ۲۰۱۲ باطل میشه و هنوزپاس ریکوست نشدیم آیا ممکن است پرونده های ما هم مثل فدرالی های ۲۰۰۸ باطل بشه؟آیا جز صبر کاری میشود کرد چون فکر میکنم افسران سفارت آنکارا اصلا نمیدونن مدیکال ما داره باطل میشه.آیا مراجعه حضوری به سفارت میتونه کمک کنه؟چون هر چی ایمیل و فکس میزنم جواب نمیدن.

    با تشکر

  50. Ali
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۳ | #93

    Dear Sir
    Im not one of your clients but I have a question for you,Ihave posted my passport about one month ago for immigration visa(Warsaw),till now when Icheck my online satus it just shows in process !is there anything to be worried aboutthanks for your time.
    regards

برگه نظرات
1 2 3 4 5 7 889
دیدگاه ها مسدود است.