خانه > سوالات گوناگون > طولانی شدن فاصله انجام مدیکال و درخواست ارسال پاسپورت برای صدور ویزا

طولانی شدن فاصله انجام مدیکال و درخواست ارسال پاسپورت برای صدور ویزا

۸ فروردین ۱۳۹۱

تماسهای زیادی را دریافت کرده ام از موکلین و غیر موکلین که مدتهاست منتظر هستند نامه درخواست ارسال پاسپورت را از اداره مهاجرت دریافت کنند.  برخی از این دوستان مدیکال خود را از دمشق دریافت کرده اند و در فاصله انجام مدیکال و دریافت نامه ارسال پاسپورت سفارت کانادا در دمشق تعطیل شده است و پرونده ها به آنکارا رفته است و این دوستان تاخیر قابل ملاحظه ای را تجربه می کنند. در حالت عادی زمان انتظار بین ۴۵ روز تا ۳ ماه بود ولی اکنون افرادی هستند که ماه ششم انتظار را سپری می کنند.

در مورد پرونده های ورشو نیز وضع به همین ترتیب شده است و زمان زیادی به مدت انتظار عادی اضفه شده است و برخی از این افراد هم ۶ ماه است منتظرند.

هر یک از این عزیزان به دلیل بی خبری از دیگر افراد تصور می کنند که چه بسا پرونده آنها مشکلی دارد که طولانی شده است و روز به روز نگران تر می شوند و این نگرانی و انتظار فشاری را هم به مجموعه ما وارد می کند از جهت پاسخگویی به سوالات تکراری تلفنی و ……

اما پاسخ:

این انتظار کاملا طبیعی است و در مورد پرونده های آنکارا ناشی از انتقال پرونده ها از دمشق به آنکاراست و در مورد ورشو نیز ظاهرا حجم پرونده ها باعث این تاخیر شده است. در هر صورت شما تنها نیستید. این انتظار ممکن است بیشتر از ۷ یا ۸ ماه هم بشود. اگر هر هفته بیننده بخش نامه های ما در سایت کنپارس باشید می توانید از شروع دریافت نامه درخواست پاسپورت از آنکارا و ورشو برای موکلین کنپارس مطلع شوید.

  1. رضا
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۳۰ | #1

    سلام آقای دکتر مختاری
    بنده و همسرم از موکلین کنپارس هستیم و منتظر اعلام تاریخ مصاحبه…
    امروز حالا یا خوشبختانه یا…همسرم در قرعه کشی لاتاری آمریکا ۲۰۱۳ برنده شد و ما که در پروسه مهاجرت کبک هستیم و در حال یادگیری شدید زبان فرانسه کمی تمرکز خودمون را بابت این موضوع از دست دادیم .سوالم این است آیا شما صلاح میدانید در کنار پیگیری پروسه مهاجرت به کبک برنامه گرین کارت آمریکا را هم دنبال کنیم یا نه؟البته میدانم شرایط قابل مقایسه نیست فقط جهت تجربیات ارزشمندی که در وجود شما سراغ دارم میخوام نظر شما را هم بدونم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و همچنین آیا شرکت کنپارس در مورد پیگیری برنامه لاتاری میتونه کمکی به موکلینش بکند یا خیر؟
    با سپاس

    • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۰ | #2

      بله پیگیری آن ایرادی ندارد
      فرصتی است که نباید از دست بدهید با این حال آنرا قطعی ندانید چون چند برابر ظرفیت اعلام می کنند و ممکن است در مراحل بعدی حذف شوید
      متاسفانه کنپارس نمی تواند خدماتی در این زمینه ارایه کند

  2. حمید رضا اکبری
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۴ | #3

    سلام آقای دکتر مختاری
    با توجه به طولانی شدن فاصله مدیکال تا پاس ریکوئست ، (۲۹ شغله های فدرال) آیا شما صلاح می دانید که برای موکلین کنپارس یک پی گیری به صورت ایمیل از سفارت آنکارا به عمل آورید؟
    زیرا با توجه به گزارش نامه های رسیده در هر هفته توسط سایت کنپارس مشاهده می گردد که حجم پاس ریکوئستی های آنکارا به خصوص در یکی دو ماه اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

    با تشکر

  3. پیمان
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۲ | #5

    با سلام و احترام؛ میخواستم بدانم برای ارسال کیپس به ورشو چه اقداماتی انجام دهم؟ آیا هزینه ای نیز باید بپردازم و اگر لازمست مبلغ آن چه مقدار است؟

  4. دوست
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۸:۰۹ | #7

    با عرض سلام و تشکر از توجه و پاسخگویی شما . من متقاضی اسکیل کبک و فایل فدرال سپتامبر ۲۰۰۹ . ۴ ماه پیش مدیکال دادم برای کل خانواده . برای کار اداری به آنکارا رفتم و به سفارت مراجعه کردم ولی گفتند مدیکال ۲ نفر رسیده ولی ۲ نفر از خانواده نرسیده . من چند سوال دارم ممنون میشوم پاسخ من را بدهید :۱- با توجه به اینکه پزشک همه مدیکال ها را با هم فرستاده آیا چه اتفاقی برای مدیکال من و همسرم افتاده ؟و آیا پاریس جواب مدیکال را به صورت فرم به سفارت جواب میدهد و یا به صورت آنلاین ؟ و آیا این امکان وجود دارد که جواب مدیکال ما گم شده باشد ؟ آیا پزشک من میتواند از پاریس استعلام بگیرد و دلیل نرسیدن مدیکال ما را جویا شود ؟ و من به شکل میتوانم این قضیه را پیگیری کنم ؟ پیشاپیش سپاسگذارم از پاسخ شما

  5. الناز
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۰ | #9

    سلام عرض می کنم
    آقای دکتر سوالی دارم
    ما پاسپورتامونو از طریق دفتر شما فرستادیم ورشو حدودیک ماه پیش آیا تعطیلی بخش ویزای سفارت شامل ما می شود؟چه مدت زمان باید صبر کنیم برای دریافت ویزا ؟
    ممنون از شما

  6. ماری
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۱:۲۳ | #11

    سلام آقای دکتر مختاری
    ما از موکلین فدرال شما هستیم . دیگه داریم وارد ۸ ماه می شیم که مدیکال را فرستادیم . در حقیقت تاریخ ارسال مدیکال ما ۳۱ آگوست بود.
    واقعا نگرانیم و بلاتکلیف . پرونده یکبار هم چک شده ولی نمی دونیم چرا اینقدر دست دست می کنند. به نظر شما علت این امر چیست با توجه به اینکه
    پرونده هایی که مدیکالشان از ما دیرتر بوده هم پاس رکوییست شدند. ممکنه مدرکی را گم کرده باشند و یا ………..؟
    ممنون می شویم ما را از نگرانی نجات دهید.

    با تشکر
    ماری

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۷ | #12

      پرونده ها قابل مقایسه نیست و گاه بررسی امنیتی فردی بیش از فرد دیگر طول می کشد

  7. کیان
    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۱ | #13

    سلام جناب مختاری
    با عرض سلام و خسته نباشید و ممنون از جوابهایتان به سوالات
    من برای برنامه اسکیلدورکر کبک اقدام کرده ام و فایل نامبر فدرالم می ۲۰۱۰ می باشد. با توجه به طولانی شدن زیاده از حد انتظار برای مدیکال و اینکه تمام زندگیم به خاطر این موضوع تحت الشعاع قرار گرفته می خواستم بدانک با توجه به اینکه سابقه کاریم در زمینه نفت و گاز می باشد و ظاهرا ایالت آلبرتا نیازمند این زمینه کاری می باشد، آیا می توانم مستقیما از طریق استانی برای مهاجرت به آلبرتا اقدام کنم یا اینکه برنامه استانی مستقل نداشته و از طریق اسکیلدورکر فدرال انتخاب می کند؟
    پیشاپیش ممنون

  8. پیمان
    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۷ | #15

    با سلام و تشکر از جنابعالی آیا در خصوص پرونده های ۲۰۰۶ که آپدیت مدارکشان را ارسال کرده اند؛ خبر تازه ای نرسیده است؟ معمو.لا تا زمان مدیکال میانگین چقدر بطول می انجامد؟ متشکرم

  9. مونا
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۴۰ | #17

    سلام
    من جرو متقاضیان کبک هستم که پاس ریکوئست شدم .می خواستم بدونم که در صورت مراجعه حضوری به آنکارا ویزا رو میتونم به راحتی بگیرم و این که چند روز طول میکشه معمولا و چه روزهایی از هفته میشه به سفارت مراجعه کرد و مهمتر اینکه اگر کسی را از جانب خودم بفرستم(چون ممکنه خودم نتوانم بروم) آیا به چز مدارک درخواستی مدرک دیگری لازم است؟ مثلا وکالت محضری یا …..؟؟؟؟
    ممنون میشوم اگز زاهنمایی کنید

  10. ریحانه
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۴:۵۶ | #19

    با سلام و خسته نباشید
    بعد از جون ۲۰۱۰ برای مهاجرت اقدام کرده و ۷ ماه پیش مدیکالم را ارسال کرده ام ولی هنوز پاس ریکوئست نشده ام. پرونده ام در ورشو می باشد. یک بار هم ۳-۲ ماه پیش e mail زدم و گفتند در حال بررسی است. معمولا صدور ویزا چقدر طول می کشد؟
    با تشکر فراوان

  11. نازي
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۷:۰۱ | #21

    با سلام و تشکرمن به سفارت ایمیل زدم که وضعیتمون رو سوال کنم چون تو سایت صفحه ما باز نمی شد سفارت جواب داد که پرونده شما process شده اولا این به چه معناست و ما باید الان منتظر چی باشیم؟

  12. hesam
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۶ | #23

    با سلام و تشکر

    جناب دکتر من مصاحبه ام جون ۲۰۱۰ آنکارا بوده کبک

    پرونده ی من الن در آنکارا است؟

  13. الناز
    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۱:۰۸ | #25

    باسلام وقدردانی از زحمات شما

  14. بابك
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۵:۱۹ | #26

    با سلام و احترام فراوان
    من از طریق family stream اقدام کردم و ۱۲دسامبر ۲۰۱۱ از سفارت سوریه نامه ای گرفتم که چک را دریافت کرده و رسید را برایمان ارسال کردند،ما آبان ماه هم مدیکال داده بودیم ، هنوز پاس ریکوست نشده ایم؟
    ۱-زمانی که خواهرم اقدام کرد در ایالت آلبرتا بوده ولی الان در ونکوور است مشکلی پیش نمی آید لندینگ ما هم در ونکوور باشد؟
    ۲-خیلی دیر نشده ؟
    با سپاس فراوان از صبر و حوصله شما.

  15. ر م پ
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۹ | #28

    ساناز :
    سلام جناب دکتر مختاری عزیز
    می خواستم بدانم چقدر احتمال دارد پزشکان در لیست جدید نباشند؟ واینکه در مورد فایل دسامبر ۲۰۰۶ بنده که فرمودید ممکن است جزو حذفی ها نباشد در سایت مهاجرت فقط In Process نوشته شده حتی نمی دانم که پرونده ام دمشق است یا ورشو یا…؟ از صبر و حوصله شما بسیار سپاسگزارم

    سلام بر ساناز! آیا شما هم جزو متقاضیان ۲۰۰۶ هستید. اگر مایلید تماسی داشته باشیم. mhosseinpan@gmail.com

  16. ر م پ
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۳ | #29

    @پیمان
    سلام بر پیمان! از متقاضیان ۲۰۰۶ هستم و ۱۶ ماه است آپدیت فرستادم. ایمیل من mhosseinpan@gmail.com است. اگر براتون امکان داره تماسی داشته باشیم.

  17. الهام
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۹:۱۲ | #30

    با سلام و احترام به جنابعالی
    جناب اقای دکتر بنده و همسرم از موکلین کنپارس هستیم. اما همسر بنده به دلیل عجله و استرس چند شب پیش یک ایمیل به سفارت آنکارا دادند مبنی بر اینکه چرا فاصیه بین مدیکال و پای رکوئست ما طولانی شده ( بدون اینکه به شماره پرونده اشاره کرده باشند) من با دوستان که صحبت می کردم می گفتند که نباید به سفارت ایمیل داد والا پروسه را عمدا به تاخیر می اندارند.
    جناب اقای دکتر آیا از روی ایمیل یا اسم شخص می تونند متوجه هویت فرد بشوند؟ و مشکل آفرین شود ؟
    با تشکر

    • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۱۹ | #31

      آنچه شنیده اید درست نیست اما شما بر اساس قرارداد نباید تماسی با سفارت بدون هماهنگی ما داشته باشید
      البته اداره مهاجرت چون ایمیل شما را نمی شناسد به این تماس پاسخی در هر صورت نمی داد
      جای نگرانی نیست

  18. ارمین
    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۸ | #32

    سلام اقای دکترمی خواستم بدونم ایا از ورشو مدیکالی برای ۳۸ رشته ایها صادر شده؟ اگر جواب بله میباشد تاریخ فایل نامبرشون چه زمانیه؟

  19. hana
    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۵۲ | #33

    آیا امکان ادامه تحصیل با لیسانس شیمی دارویی ایران در رشته داروسازی هست؟

  20. پیمان
    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۷:۰۷ | #35

    با سلام و ادب؛ فکر میکنید کی تکلیف ۲۰۰۰۰پرونده قبل از ۲۰۰۸ روشن میشود؟ کی از بلاتکلیفی در می آییم؟

  21. مرجان
    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۵:۲۳ | #37

    آقای دکتر من واقعا از شما ممنون هستم
    من این طور متوجه شدم با توجه به شرایط من که در ماه ۷بارداری وارد کانادا می شوم از نظر بیمه برای زایمان مشگل پیدا نمی کنم.
    شما در جای دیگه فرمودید سه ماه وقت لازمه که ما بیمه بشویم من را نگران کرد که بیمه شامل من نشود .چون تا سه ماه بعداز ورود بگذره تاریخ زایمان گذشته ومن فکرمی کردم باید هزینه را خودم بپردازم.
    پس با توجه به اینکه در سه ماه اول ورود زایمان زیر پوشش دولت آیا لازم می دانید بیمه خصوصی بگیرم؟گرفتن ان لازم می باشد با توجه به شرایط من؟
    اگر لازم است از ایران وشرکتهای بیمه نوین وبیمه ایران تهیه کنم؟
    بسیار ممنون وقدردان شما هستم که به سوالات ما پاسخ می دهید

  22. پیمان
    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۳:۰۷ | #39

    با سلام و احترام به جنابعالی و تشکر فراوان
    آیا ورشو نیز در حال بررسی پرونده ها( ۲۰۰۶) هست یا فعلاپرونده ها مسکوت مانده است؟ مدت ۱۳ ماه از ارسال آپدیت مدارکم میگذرد و هنوز منتظر مدیکالمان هستیم.فکر میکنید چقدر بطول می انجامد؟ متشکرم

  23. نصیر
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۲:۱۳ | #41

    سلام دکتر
    با توجه به اینکه من جز ۳۸ رشته ای فدرال هستم، و پرذونده ام به ورشو رفته. زمان انتظار طبق اعلام سایت مهاجرت ۳۲ ماه می باشد. لطفا راهنمایی کنید که این زمان از فایل نامبر بوده و یا از زمان دیگری مورد محاسبه قرار می گیرد.

  24. ماری
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۲:۰۹ | #43

    ممنون آقای دکتر مختاری
    امیدوارم همیشه پایدار و موفق باشید .و ممنون از اینکه به تک تک سوالات با صبر و حوصله پاسخگو هستید.

  25. مرجان
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۵ | #44

    ممنون از شما
    بیمه خصوصی را از کجا باید بگیریم؟ایا هزینه های زایمان را پوشش می دهد؟

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۶ | #45

      بیمه خصوصی را شرکتهای متعددی می دهند
      زایمان در همان سه ماه اول هم زیر پوشش دولت است

  26. ماری
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۶ | #46

    سلام آقای دکتر مختاری ، چرا جواب من را ندادید؟

  27. زهره
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۴:۵۳ | #47

    جناب آقای مختاری
    با سلام و خسته نباشید
    همسر من PR هستند و به تازگی مراحل اسپانسرشیپی برای من را آغاز کردند، فکر می کنید تا ۱ سال آینده من میتونم ویزا بگیرم؟ دکتری که تست مدیکال من رو انجام داد معتقد بود که تازگیها اکثر پرونده های اسپانسری Re-medical میشن نظر شما چیه؟

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۹ | #48

      به دلیل وضعیت دمشق کمی طولانی شده است اما با توجه به انتقال پرونده ها به آنکارا امیدوار باشید کمتر طول بکشد

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۴ | #49

      تاخیر قبلا به دلیل وضعیت دمشق بود بعید است شرایط برای شما بهتر نشود

  28. مهاجر
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۴ | #50

    سلام آقای دکتر مختاری عزیز
    می خواستم ضمن تشکر از لطف دائمی شما در پاسخگویی به سوالات همه دوستان ، چه موکل و چه غیر موکل ، خبر خوبی را به شما و دوستان بدم.
    من دیروز ، بالاخره بعد از سه ماه و اندی از رسیدن مدیکالم به دمشق ، پاسپورت ریکوئست شدم. یکی دیگه از دوستانم هم با شرایط بسیار شبیه من پریروز ایمیل پاسپورت ریکوئست رو دریافت کرده که این نشون میده آنکارا حسابی روی دور افتاده .
    خدا رو شکر می کنم و برای همه منتظرا ، آرزوی رسیدن به خواسته شون رو دارم.
    باز هم از لطف شما ممنونم. پیروز باشید.

  29. ایلیار بیدار
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۴ | #52

    سایت کنپارس و راهنمایی های دکتر مختاری برای متقاضیان مهاجرت بسیار کارگشه و سودمند است

  30. ایلیار بیدار
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۲ | #53

    با سلام وتشکر فراوان از زحمات شما
    فوق لیسانس شیمی هستم و دریافت انتظار مصاحبه ۲۵فروردین – همراه همسرم اقدام کرده ام
    ۱-حدودا چه زمان مصاحبه میرویم و تا دریافت ویزا حدودا چقدر زمان می برد
    ۲- آیا من در ابتدای ورود به مونترال دکتری بگیرم بعد وارد بازار کار شوم بهتر است
    ۳- همسرم فوق لیسانس زیست شناسی است آیا می تواند با معادل سازی برخی دروس در رشته داروسازی ادامه تحصیل دهد یا بهتر است دکتری رشته خودش را بخواند
    ۴- اگر در مورد رشته و بازار کار داروسازی ما را راهنمایی کنید ممنون می شویم
    با آرزوی سلامت و موفقیت برای آن استاد فرهیخته و گرانقدر

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۱۰ | #54

      ۱- نمی توانم در مورد زمان نظر بدهم
      ۲- خیر به هیچ وجه داشتن دکترا به بهتر یافتن کار کمک نمی کند. مقالات تحصیلی ما را بخوانید
      ۳- حالت اول ممکن است
      ۴- در سایت کنپارس در این خصوص نوشته ایم

  31. ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۹:۴۳ | #55

    با تشکر از زحمات شما.

  32. ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۹:۳۱ | #56

    با سلام وخسته نباشید, همسر من شهروند کانادا است تیرماه سال ۹۰ازسوریه به ما ایمیل زدند که مدارکمون به دستشون رسیده و در اون نامه نوشته شده بود که اولویت با کیس ماست وتا ۱۱ماه دیکر جوابمون میاد,بعد از ۹ماه ایمیل زدند که مدارکمون در انکارا بررسی میشه ومن تا۴۰ روزوقت دارم که مدیکال رو براشون دوباره بفرستم و من هم مدیکالمو زود انجام دادم و دکترم مدارکم رو به فرانسه ارسال کرد,جند مدت زمان می بره که باس ریکویستم بیاد؟احتمال داره که سؤبیشینه هم دوباره ازم بخوان؟

  33. روشنک
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۴:۰۲ | #58

    سلام آقای مختاری عزیز
    من از طریق کبک(با فایل فدرالم آگوست ۲۰۱۰) اقدام کردم و به تازگی پاسپورت خود را عوض کردم. با توجه به اینکه سفارت اعلام کرده که هیچ تغییری را اعلام نکنید مگر تغییر آدرس یا انصراف رو، پس من هم باید صبر کنم تا ازم آپدیت بخوان و در نامه آپدیت اعلام کنم که پاسپورتم عوض شده؟؟ یعنی تا زمانی که ازم آپدیت نخواستن نباید اعلام کنم که پاسپورت جدید گرفتم و این مسئله مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟
    و اگر شما پیشنهاد میکنید که تعویض پاسپورت را اعلام کنم، باید به کجا و یا چه آدرسی مدارکم رو ارسال کنم؟؟
    با تشکر

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۷ | #59

      پرونده شما در آنکاراست و می توانید با این سفارت مکاتبه کنید و مراتب را اطلاع دهید

  34. ماری
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۸:۳۹ | #60

    سلام آقای مختاری
    الان در حدود ۷ ماه است که از ارسال مدیکال ما گذشته و ما هنوز منتظریم . ۱) امکان داشته کسی در مرحله بعد از مدیکال بدون دلیل رد شود؟ ما بسیار نگرانیم .
    ۲) آیا این طولانی شدن بین مدیکال و پاس ریکوییست فقط برای ایرانی هاست ؟وآیا ممکن است به خاطر شرایط سیاسی حاکم باشد ؟

    اگر در این میان کسی هست که به تازگی پاس ریکوییست شده ممنون می شم اطلاع بده.
    با تشکر از صبوری جنابعالی

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۳ | #61

      ۱- تنها در صورتی که مشکل امنیتی و یا سابقه کیفری داشته باشید که حتما ندارید
      ۲- خیر ربطی به سیاست ندارد

  35. مرجان
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۰ | #62

    باسلام
    من صمیمانه از شما سپاسگزارم به دلیل صبر وحوصله در پاسخ دهی
    ما از طریق دفتر شما پاسپورت را به ورشو ارسال کردیم.چندتا سوال داشتم
    ۱٫ایا مااززمانی که وارد کانادا می شویم بیمه هستیم یا باید تا گرفتن پی آر صبر کنیم؟اگردر این زمان احتیاج به دکتر یا دارو داشته باشیم باید چه کار کنیم؟
    ۲٫گرفتن بیمه سفر از ایران لازم می باشد؟

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۲ | #63

      شما در سه ماه اول ورود به کانادا بیمه نیستید ولی بعد از آن زیر پوشش هستید ربطی به کارت پی آر ندارد باید برای کارت بهداشت در استان محل اقامت اقدام کنید
      برای آن سه ماه باید بیمه خصوصی بگیرید
      بیمه سفر از ایران برای زمان قبل از بیمه خصوصی بد نیست

  36. پیمان
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۲:۲۰ | #64

    ا سلام و ادب؛ مدت ۱۳ ماه است که آپدیت مدارکم را برای ورشو ارسال کرده و منتظر مدیکال هستم. فکر نمیکنید زمان خیلی طولانی شده است؟ آیا فکر میکنید قانون جدید مهاجرت در خصوص پرونده های قبل از فوریه ۲۰۰۸ شامل پرونده های که آپدیت مدارکشان را ارسال کرده اند( ابتدای ژانویه ۲۰۰۶) نیز میشود؟ با تشکر

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۴ | #65

      این پرونده ها منتظر تصمیم کلی بوده اند شما احتمالا جزو ۲۰ هزار پرونده غیر حذفی هستید
      جای امیدواری هست

  37. محسن
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۹ | #66

    با تشکر بسیار بابت بزرگواری و صبوری شما :
    جناب دکتر من وهمسرم در موقع apply اعلام نکردیم که در حال حاضر دانشجوی کاردانی به کارشناسی و در حال ادامه تحصیل هستیم (بنا به پیشنهاد وکیل محترم )آیا با اعلام تاریخ شروع و خاتمه تحصیلات در مدرک ما , این برای پرونده ما بد نمیشود ؟

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۶ | #67

      خیر اگر همین توضیح را که به من داده اید و بفرمایید در فرمها سهوا ننوشته اید ایرادی ندارد

  38. اریا
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۳۵ | #68

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز
    می خواستم بدانم ایا همه ی پرونده های ۳۸ تایی الان ورشو هستند؟ واینکه ایا فکر می کنید برای این گروه در اینده نزدیک خبرهای خوش در راه باشد؟ انمی دانید از اینکه به روشنی پاسخگوی ما هستید چقدر سپاسگزارم….

  39. کسری
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۹ | #70

    جناب آقای مختاری
    از بابت پاسخ به سوالم کمال تشکر را دارم.

  40. آصف
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۳ | #71

    Dear Dr Mokhtari,
    Have I done anything wrong or have I asked a wrong question that you do not answer me 🙁

  41. سارا
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۳:۴۰ | #73

    سلام آقای دکتر.ممنون از راهنماییهای بسیار خوبتون
    می خواستم بدونم که در نامه CSQ که ما دریافت کردیم جمله زیر نوشته شده اما راستش مفهومش را بدرستی متوجه نمی شویم. ممنون می شم اگه راهنمایی بفرمایید
    LA DEMANDE DE VISA DE RESIDENT PERMANENT DOIT ETRE PRESENTEE AU BUREAU CANADIEN DES VISAS AU PLUS TARD LE 14 MARS 2012 A DEFAUT DE QUOI LE PRESENT CERTIFICAT DEVIENT CADUC.

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۶:۴۱ | #74

      می گوید درخواست فدرال شما باید تا قبل از ۱۴ مارس ۲۰۱۲ به اداره مهاجرت فدرال رسیده باشد

  42. آصف
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۳ | #75

    با سلام خدمت دکتر مختاری عزیز …
    ممنون از همه راهنمایتون. چند سوال داشتم، خیلی ممنون میشم جواب بدید..
    ۱) کسی که از طریق کبک اسکیلد ورکر ویزا گرفته بعد از لندینگ در مونترال میتونه بره ایالات دیگه؟ و حقوق PR رو همه جا داره برا تحصیل و کار؟
    ۲) اونوقت از ایالت جدیدش میتونه با نامزدش تو ایران ازدواج غیابی کنه و اونرو سپونسر کونه؟ مشکلی پیش نمیاد؟
    ۳) اگر تغیر نام بده (تو ایالت بریتیش کلمبیا پرمانانت رزیدنت بعد از ۳ ماه اقامت میتونه درخاست تغیر نام بده به اسم مستعارش) تو اسپانسر کردن همسرش و باقی مسائل مشکلی پیش نمیاد؟
    واقعا کاش همه وکلای ایران مثله شما بودند،صادق، بی ریا، خیرخواه

  43. بابك
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۴:۰۹ | #77

    با سلام
    واقعا از زحمات شما ممنون هستم که با حوصله تمام پاسخ می دهید .
    متشکرم.

  44. ساناز
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۳:۳۹ | #78

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز
    می خواستم بدانم چقدر احتمال دارد پزشکان در لیست جدید نباشند؟ واینکه در مورد فایل دسامبر ۲۰۰۶ بنده که فرمودید ممکن است جزو حذفی ها نباشد در سایت مهاجرت فقط In Process نوشته شده حتی نمی دانم که پرونده ام دمشق است یا ورشو یا…؟ از صبر و حوصله شما بسیار سپاسگزارم

    • ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۴ | #79

      قابل پیش بینی نیست مقررات قرار است متحول شوند
      پرونده احتمالا ورشوست
      منتظر باشید

  45. کمبوجیه
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۰ | #80

    با درود-آقای دکتر،آنکارا پس از تغییر و تحولات اخیر ، آیا برای کسی ویزا صادر کرده؟تقریبآ ۳ ماه از فرستادن مدیکالم میگذره.میخوام ازتون بپرسم که جای نگرانی هست ؟امکان داره مشکلی پیش اومده باشه؟ممنون از لطف شما

  46. پیمان
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۰ | #82

    ا سلام و ادب؛ مدت ۱۳ ماه است که آپدیت مدارکم را برای ورشو ارسال کرده و منتظر مدیکال هستم. فکر نمیکنید زمان خیلی طولانی شده است؟ آیا فکر میکنید قانون جدید مهاجرت در خصوص پرونده های قبل از فوریه ۲۰۰۸ شامل پرونده های که آپدیت مدارکشان را ارسال کرده اند( ابتدای ژانویه ۲۰۰۶) نیز میشود؟ با تشکر

  47. حمید رضا اکبری
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۱:۴۳ | #84

    سلام آقای دکتر مختاری
    اینجانب حمیدرضا اکبری از موکلین شما در ۲۹ رشته ۲۰۱۰فدرال،مدارک خود را در سپتامبر ۲۰۱۰ فرستادم،فایل نامبر خود را در ژانویه ۲۰۱۱ دریافت و آپدیت مدارک را درجولای ۲۰۱۱ فرستادم و مدیکال و رزیدنت فی را فوریه ۲۰۱۲ ارسال کردم.
    ۱-چطور از رسیدن پول به دست اداره مهاجرت میشه مطلع شد.؟
    ۲-زمانی که بنده اقدام کردم جزء اولین نفراتی بودم که برای ۲۹ رشته ای ۲۰۱۰ اقدام می کردند( چون از جون ۲۰۱۰ اول مدرک آیلتس خواستند بهمین دلیل یه مقدار اولش تقاضا ها کندتر شده بود) اما با این وجود از خیلی از دوستانی که مثلا ژانویه ۲۰۱۱ !!!! اقدام کرده اند پروسه ام عقب تره. جناب دکتر باور بفرمایین من به خاطر رهنمود های جناب دکتر بسطامی و شما سعی کرده ام که روز به روز از حجم کارها کم بکنم(بخصوص بعد از آمدن مدیکال) و مثلا در مورد شغلم سعی می کنم تا پروژ ه ای جدید را آغاز نکنم تا هنگام مهاجرت تعهد ناتمامی نداشته باشم.اما باور بفرمایین با این اوضاع اقتصادی خراب ایران نمی دونم که تا کی می بایست تنها از حجم کارها کاست و منتظر بود.
    ۳-جناب دکتر در نامه فایل نامبر به دمشق اشاره شده بود، از کجا می شه فهمید که پرونده ما الان کجاست؟
    با تشکر فراوان

    • ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۶ | #85

      ۱- همه مدارک ارسالی شمار پیگیری دارد نگران نباشید
      ۲- متاسفانه ما کنترلی روی زمان پروسه نداریم و باید منتظر باشید. البته دلیل تاخیر تغییر ویزا آفیس و مشکلات دمشق بوده است
      ۳- پرونده شما به احتمال زیاد در آنکاراست

  48. afsane
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۴ | #86

    @afsane
    سلام وبا تشکر بسیار
    من ۲۰۱۱ از طریق فدرال نیروی کاری اقدام کردیم و مدیکال را ۱ دسامبر دریافت کردیم و نتایج ارسال شد همسرم به دلیل عمل ریه(تصادف ۶ سال قبل)باید دوباره آزمایش بدهد اما مشکل این است که نامه مربوطه به دلایلی با ۲ ماه تاخیر دست ما رسید و آزمایش نیاز به ۲ ماه زمان دارد در حالی که از تاریخ نامه ۳ ماه به ما فرصت جهت ارسال نتایج دادند.لطفا راهنمایی فرمایید

    • ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۹ | #87

      اشکالی ندارد برای آزمایش مراجعه کنید و مراتب دریافت نامه با تاخیر را طی نامه ای به اداره مهاجرت اعلام کنید

  49. سینا
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۷:۰۸ | #88

    جناب آقای دکتر مختاری با سلام
    ضمن تشکر از اینکه وقت با ارزش خود را صرف اطلاع رسانی به مهاجران اعم از موکل و غیر موکل می کنید:
    من از گروه اول ۲۹ شغله ها هستم الان ۱۱ ماه از ارسال مدیکالم می گذرد و حتی اگر جواب هم بدهند فرصت گرفتن سو پیشینه و بلیط و … نمی شود .
    می خواستم بدانم ممکن است ب این علت ما را رد کنند ؟ (یا دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد )
    تکلیف مدیکال منقضی شده اگر آنها جواب ندهند چه می شود ؟
    اگر در روزهای مانده جواب بیاید ولی ما نتوانیم ظرف یک ماه لندینگ کنیم چه می شود ؟

    • ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۵۳ | #89

      خیر این نمی تواند موجب رد باشد در موارد نادر درخواست تکرار مدیکال می کنند

  50. بابك
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۴:۴۲ | #90

    با سلام و احترام
    از زحمات شما بسیار ممنونم ،همیشه از اطلاعات سایت شما استفاده می کنم و به دوستانم هم معرفی می کنم ،اگر ممکنه درمورد نحوه پاس ریکوئست از سفارت کانادا در ترکیه (آیا مثل سوریه امکان رفتن حضوری به سفارت وجود دارد؟یا خیر-از چه شرکت پستی بهتر است استفاده کنیم.tnt-aramex )توضیح دهید.
    پیشاپیش از مساعدت شما کمال تشکر را دارم.

    • ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۵۷ | #91

      امکان رفتن هست ولی این روزها باد با تی ان تی بفرستید سفارت در تهران و آنها برای آنکرار و یا ورشو ارسال می کنند

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.