خانه > سوالات گوناگون, نیروی متخصص فدرال > سوال درباره امکان شکایت متقاضیان نیروی متخصص قبل از فوریه ۲۰۰۸

سوال درباره امکان شکایت متقاضیان نیروی متخصص قبل از فوریه ۲۰۰۸

۵ اسفند ۱۳۹۰

این کامنت یکی از خوانندگان وبلاگ است:

اخیراً مشاهده می شود رویکرد دیگر مشاوران مهاجرت نسبت به طرح دعوا علیه وزیر مهاجرت در خصوص تعلل در رسیدگی به پرونده های مهاجرت تغییر کرده و برخی از آن ها از موکلان خود می خواهند که برای شرکت در شکایت اقدام کنند. من قبلاً از شما در مورد متقاضیان قبل از ۲۰۰۸ پرسیدم که فرمودید این دسته از متقاضیان امکان شرکت در این دعوا را ندارند. حال مجدداً میخواهم بپرسم آیا موارد مشابه ( قبل از ۲۰۰۸ ) باید کماکان منتظر باشند یا برای آنها نیز توصیه به پیگیری از راه شکایت می کنید؟ در مقاله سایت شما خواندم که دو مورد شکایت دیگر در دادگاه مطرح است که افراد متقاضی قبل از ۲۰۰۸ نیز در آن شرکت دارند.لطفاً راهنمائی فرمائید. با سپاس

 

 

پاسخ:

من هنوز شکایت را مفید می دانم کذشته از نتیجه آن؛ صدایی است که از ما بلند می شود و وزیر خاطی می فهمد که با عده ای بی زبان و تو سری خور طرف نیست.
آن موردی که گفتم در مورد متقاضیان قبل از ۲۰۰۸ در پروسه رسیدگی است و تعداد زیادی فایل هندی و پاکستانی و بنگلادشی است که از سوی آقای لیهی به دادگاه برده شده بیش از ۴۰۰ نفر هستند و ایرانی در میان آنها تا آنجا که می دانم نیست. با توجه به اینکه این پرونده در دادگاه است و برای آن وقت رسیدگی تعیین شده نمی توان به آن پیوست.

ما در این گروه موکل زیادی نداریم ولی اگر بدانم متقاضی شکایت زیاد است این امکان را دارم که برای یک شکایت بزرگ هماهنگی های لازم را داشته باشم. توجه داشته باشید که ما در مورد موکلین خود در مورد پرونده شکایت ۳۸ رشته ایها هزینه زیادی را متحمل شدیم هر چند که از گوشه و کنار تهمتهای زیادی هم نثار ما شد و در این مورد نمی توانیم هزینه ای بکنیم اما حاضریم بدون چشمداشت برای گروهی از دوستان وکیل استخدام کنیم و این کار انجام شود. اگر ۵۰ درخواست برسد شروع خواهیم کرد.

  1. رامین
    ۶ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۷:۱۰ | #1

    سلام یه کسی ۶ماه پیش به من اشتباهی زنگ زد وبعدش باهم حرف زدیم بعدش ازخونشون به من زنگ زد وچندتا ازموبایل ها ولی من بایک شماره تماس گرفتم امروزداداشش زنگ زده ومیگه میرم ازت شکایت کنم من الان چیکارکنم وشهراونا با شهرما ۱۸۰ کیلومتر فاصله داره من الان چیکارکنم لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

  2. mehrnaz
    ۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۸ | #3

    سلام آفای مختاری من فایل نامبرم برای اکتبر ۲۰۰۷است در حال حاضر که معلوم نیست جه بلایی سر پرونده های ما اومده بنظرتون بهترین کار چیه آیا اگه بشه یه جاب آفر بگیرم امیدی یه درست شدن کار هست لطفا منو راهنمایی کنید

  3. sasan
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۶ | #5

    سلام
    باتوجه با اخبار اخیر لطف کنید اعلام عمومی بدهید فکر میکنم از ۵۰ درخواست هم که فرموده اید بالا تر میزند.

  4. farid
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۰۵ | #6

    سلام جناب آقای مختاری
    در اواخر اسفند نامه ای مبنی بر امکان حضور در برنامه استانی آلبرتا به دستم رسید.رشته من مهندسی مکانیک و کارم در زمینه نفت و گازاست و برای ارسال مدارک تا ۱۲خرداد وقت دارم. با توجه به اینکه یکی از مدارک لازم ایلتس اورال ۶٫۵ هست و من ۲۳ اردیبهشت امتحان ایلتس دارم، نگرانم که مدارکم به موقع به دست اداره مهاجرت نرسه. آیا میتونم بقیه مدارکمو بفرستم و هر موقع مدرک ایلتسم اماده شد ،جداگانه براشون ارسال کنم. ذر ضمن یه مدرک ایتس ۶ هم دارم. میتونم فعلا این مدرک ایلتسی که اماده هست براشون بفرستم و بهشون توضیح بدم که به محض دریافت اخرین امتحانم اون را براشون ارسال میکنم؟ لطفا مرا راهنمایی کنید.
    با سپاس فراوان.

  5. سایه
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۴:۰۳ | #8

    علی مختاری :دعوای آقای لیهی در مورد این گروه منتفی است و صورت مسیله پاک شده استبا مدرک جعلی اقدام نکنیدبله تناقض باعث از دست رفتن فرصت شما خواهد شد

    آقای دکتر من با مدرک جعلی نمیخوام اقدام کنم ، محیط کار ما طوری ست که یک مهندس برق کارهای متفاوتی باید انجام بده و مرزتعریف شده ای وجود نداره ضمن اینکه معمولا هر چند سال یکبار پستهای سازمانی ما و به دنبال آن مسوولیتها هم عوض میشه ، با توجه به شرح وظایفی که در noc برق صنعتی آمده میتونم برخی از پروژه هایی که انجام دادم و به اون نزدیک هست رو به عنوان سابقه کار از محل کارم بگیرم (با امضای کلیه مدیران کارخانه) به نظرتون توی این فرصت کمی که دارم مدارکم رو بفرستم یا خیر؟

  6. سایه
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۱ | #10

    @sepid
    سلام
    میشه بفرمایید فایل نامبرتون رو چه ماهی گرفید؟

  7. sepid
    ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۵ | #11

    آقای دکتر مختاری گرامی

    با عرض سلام و احترام

    من فایل نامبرم را در ۲۰۰۶ گرفتم و در ۲۵ اسفند نامه ای مبتنی بر امکان حضور در برنامه استانی انتاریو به دستم رسید.رشته من IT می باشد و برای ارسال مدارک تا ۱۵ اردیبهشت وقت دارم. می خواستم لطف کنید و نظر خود را درباره این رویکرد جدید کانادا بفرمایید که آیا اقدام کنیم یا خیر؟
    با سپاس فراوان

  8. بهرام
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۰۰ | #13

    با سلام جناب مختاری،

    نظرتون درباره این ایده احمقانه اداره مهاجرت برای کنسل کردن پرونده های قبل از ۲۰۰۸ چیست؟ پرونده من هم مربوط به اون زمان میشه. چه باید کرد، اینها با عمر و سرمایه ما کلی بازی کردن و حالا به همین راحتی میگن نه ! حالا که کلی شرایط مهاجرت سخت تر شده، میگن دوباره اقدام کنین. لطفا راهنمایی بفرمایید که چه باید کرد.

    با تشکر

  9. سایه
    ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۸:۳۸ | #15

    باسلام
    با توجه به تصمیم اداره مهاجرت در مورد متقاضیان قبل از ۲۰۰۸ ، به نظر شما چقدر احتمال داره که دعوی حقوقی آقای لیهی در مورد این گروه به نتیجه برسه؟
    من سال ۲۰۰۶ برای برق قدرت اقدام کرده بودم که در حال حاضر توی لیست نیست و میتونم برای برق صنعتی هم سابقه کار بگیرم با توجه به اینکه این رشته هنوز به سقف نرسیده پیشنهاد شما چیه؟ ضمن اینکه مدرک زبان من تا ۱۶ جون اعتبار داره و دادگاه آقای لیهی ۵ جون هست.
    اگر بخوام مجددا اقدام کنم آیا پرونده جدیدم به خاطر تغییر سابقه کار با قبلی به تناقض نمیخوره ؟
    با یکی دیگه از وکلا که مشورت کردم گفتن در حال حاضر پرونده های جدید داره برگشت میخوره و باید چند ماه صبرکنی تا لیست جدید اعلام بشه و برای زبان هم دوباره اقدام کنی ولی همه میدونن که امتحان آیلتس دادن به این راحتی نیست که بخوام الان که همه شرایط رو دارم اجازه بدم اکسپایر بشه و از کجا معلوم که لیست جدید که بیاد رشته من توی لیست باشه؟
    آیا شما هم رد شدن پرونده های فایل شده جدید رو تایید میکنید؟

    • ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۵:۳۰ | #16

      دعوای آقای لیهی در مورد این گروه منتفی است و صورت مسیله پاک شده است
      با مدرک جعلی اقدام نکنید
      بله تناقض باعث از دست رفتن فرصت شما خواهد شد

  10. پویش
    ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۵ | #17

    آقای دکتر مختاری گرامی با سلام و خسته نباشید.
    اگر یکسال سابقه کار در شغلهای ۳۸ تایی اعلام شده فدرال ارائه داده و سه سال مابقی در شغلهای دیگر یا همان کد مهندسی الکترونیک باشد همه ۴ سال سابقه را در امتیاز دهی محاسبه میکنند یا خیر؟
    با تشکر

  11. mg
    ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۹ | #19

    سلام آقای دکتر. فایل نامبر من برای مهاجرت تخصصی در جولای ۲۰۰۷ بدست من رسیده است. بعد ازحدود ۵ سال انتظار، خبر احتمال لغو پرونده من واقعا ناراحت کننده بود. من واقعا نمی دانم چکار باید بکنم. لطفا من را راهنمایی کنید.

  12. پویش
    ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۳:۴۸ | #21

    آقای دکتر مختاری گرامی با عرض سلام و تشکر.
    آیا در گواهی عنوان شغلی باید عینا همان باشد ؟و آیا یک یا دو مورد شرح وظایف مشابه کفایت میکند؟

  13. پویش
    ۹ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۹ | #23

    آقای دکتر مختاری با تشکر از پاسخ شما.
    اگر یک مهندس برق الکترونیک برخی از بندهای شرح وظایفش با برقکار صنعتی تطبیق داشته باشد قابل قبول است؟و آیا همان گواهی اشتغال کافی است؟

    • ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۰ | #24

      باید افسر را قانع کنید که زیر آن عنوان (برقکار صنعتی) و بر اساس آن شرح وظایف کار می کرده اید.

  14. پویش
    ۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۶ | #25

    آقای دکتر مختاری گرامی با سلام و تبریک سال نو.
    آیا مهندس الکترونیک شاغل در مخابرات بهتر است کد ۷۲۴۲ را انتخاب کند یا ۷۲۴۱؟
    با تشکر

    • ۸ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۹ | #26

      هیچکدام شما نه برقکار هستید و نه برقکار صنعتی
      البته بسته به این دارد که شغلی که به آن مشغولید دقیقا چیست و جه شرح وظایفی دارد ولی با این اطلاعاتی که داده اید پاسخ هیچکدام است

  15. شهاب
    ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۳ | #27

    آقای مختاری
    با توجه به اینکه ورشو پرونده های بیست و نه رشته ای رو متوقف کرده و پرونده های سی و هشت رشته ای رو به جریان انداخته، آیا شما تخمینی از زمان به جریان افتادن دوباره پرونده های بیست و نه رشته ای دارید؟
    من چهارماهه که مدیکال تستم رو فرستادم ولی هنوز هیچ خبری نشده. به نظر شما آیا میتونم برای آخر اردیبهشت روی گرفتن ویزا حساب کنم.
    با تشکر فراوان

    • ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۴ | #28

      اینکه روند رسیدگی به ۲۹ رشته ای متوقف شده است را از کجا می گویید؟ تغییری در وضعیت آنان نیست
      مدت انتظار برای ویزا پس از مدیکال الان بالای ۵ ماه است

  16. ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۷ | #30

    http://www.canada.com/business/Kenney+points+transformational+changes+immigration+systory.htmlstem/6266131/
    نظر شما نسبت به حرف های جدید وزیر چه می باشد ؟

  17. مریم کیانی
    ۹ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۹ | #32

    با سلام به شما و همکاران گرامی
    ایا برای پرونده های قبل از ۲۰۰۸ معلوم شده تا چه سالی برسی شده؟
    و سوال دوم من این است که ایا ترتیب بررسی براساس زمان و تاریخ فرستادن در سال می باشد و یا بر اساس فاکتور های دیگر است؟ به عنوال مثال سن و رشته تحصیلی؟

    • ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۶ | #33

      آنها هم متوقف هستند تا نیمه ۲۰۰۶ آودیت خواسته اند البته سال گذشته و بعد از آن خبری نیست

  18. احسان
    ۹ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۵:۴۱ | #34

    با سلام و احترام
    جناب مختاری میخواستم بپرسم برای کسیکه دارای لیسانس مهندسی برق-قدرت سابقه کار مرتبط ۳سال (پرداخت حق بیمه بمدت ۴۲ماه)
    ودارای مدرک آیلس ۶٫۵بوده و متهل نیز هستم که همسرم دانشجوی ترم آخر مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) میباشد و خدم هم دارای مدرک فنی حرفه ایی
    برقکار درجه دو بمدت ۹۰۰ساعت میباشم سوال من اینست که آیا میتوانم برای کد رشته Noc:7241 or 7242در قانون ۲۹رشته اقدام کنم و آلان وقت مناسبی برای فایل باز کردن در این قانون هست یا خیر؟ با تشکر

    • ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۶ | #35

      اگر در یکی از این دو رسته شغلی در ده سال گذشته حداقل یک سال سابقه کار قابل اثبات دارید بله وگرنه خیر

  19. Luna
    ۸ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۲ | #36

    آیا این مساله شامل کارکنان ماهر کبک که در مصاحبه شرکت کرده و پذیرفته شده و CSQ دریافت کرده اند و تاریخ فایل نامبر فدرال آنها قبل از ۲۶ ژوئن است می شود یا خیر؟ منظور من آن دسته از کسانی است که منتظر مدیکال هستند. آیا آنها نیز می توانند در این دعوا شرکت کنند تا روند مهاجرت آنها سریعتر شود؟

  20. رضا م پ
    ۷ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۳:۰۸ | #38

    با سلام، ممنون از پاسختان در مورد پرونده‌های قبل از ۲۰۰۸٫ بسیار راهنمائی مفیدی بود. من به طور شخصی منتظر باز خورد پیشنهاد شما بین سایر دوستان با وضعیت مشابه هستم تا به امید خدا وارد پروسه شویم. خواهشمندم در صورت امکان هزینه ها نیز بررسی و اعلام شود تا همه بهتر بتوانند تصمیم گیری کنند. با سپاس فراوان

    • ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۹:۱۹ | #39

      هزینه بسته به تعداد افراد دارد می دانید که هزینه یک دعوا در دادگاه فدرال ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار است ولی با داشتن تعداد قابل توجهی کیس می توان در این مورد امیدوار بود

  21. سایه
    ۷ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۸ | #40

    با سلام
    اون پرونده ها فقط مختص پاکستانیها و هندیها و بنگلادشیها نیست .اتفاقا پرونده ما مربوط به ۲۰۰۶ هست و جزء همون پرونده هایی هست که آقای لیهی در دادگاه دنبال میکنن .

    • ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۵ | #41

      بله تعداد کمی ایرانی در پرونده های قبل از ۲۰۰۸ ایشان هست ولی عمده مربوط به همان کشورهاست

  22. Nasim
    ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۴ | #42

    با سلام
    من فایل نامبرم رو اکتبر ۲۰۰۶ دریافت نموده ام و تا کنون هیچ نامه ای دریافت ننموده ام.آیا روند بررسی این پرونده ها متوقف شده و امیدی نیست؟ لطفاً راهنمایی بفرمایید که الان چه کاری می توانم انجام دهم و پیشنهاد شما چیست؟ این بار دوم هست که از شما راهنمایی می خوام و متاسفانه جوابی دریافت نکرده ام.

    • ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۲:۵۶ | #43

      فعلا در مورد این گروه خبری نیست از تعدادی آپدیت هم خواسته اند ولی مدتهاست خبری نشده
      اگر به روش دیگری امکان اقدام دارید پرونده جدیدی باز کنید

  23. ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۰ | #44

    با سلام و تشکر از زحمات شما
    من در گروه ۳۸ رشته هستم و پرونده ام در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۱ به ورشو فرستاده شد.وضعیتم اکنون به Your application was reviewed and we started processing on February 16, 2012. تغییر یافته این به چه معناست؟

    • ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۲:۵۵ | #45

      یعنی قرار است یک روزی رسیدگی شود منتظر نامه آپدیت در ایمیل خود باشید مطالب سایت ما را هم دنبال کنید parscanada.com

  24. غزل
    ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۲ | #46

    سلام اقای دکتر کاش یک شکایتی هم برای سرمایه گذاری فدرال می کردید تا تکلیفمون معلوم بشه .با سپاس

    • ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۶ | #47

      اتفاقا این گروه بسیار جای کار دارد. ۲۴۰۰۰ پرونده منتظر و توقف کامل در رسیدگی

  25. نرگس
    ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۹:۱۱ | #48

    سلام جناب مختاری عزیز.لطفا بفرمایید هزینه ی دولتی برای سرمایه گذاری کبک چقدره و درکدام مرحله پرداخت میشه؟با سپاس

    • ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۳:۰۴ | #49

      هزینه کبک ۴۰۰۳ دلار برای متقاضی اصلی و برای هر همراه ۱۵۶ دلار اضافه می شود که همان آغاز پرداخت می شود و در مرحله فدرال هم که هزینه های فدرال پرداخت می شود (۱۰۵۰ برای متقاضی اصلی ۵۵۰ برای وابستکان بالای ۲۲ و ۱۵۰ دلار برای زیر ۲۲ سال)

دیدگاه ها مسدود است.