خانه > تحصیل در کانادا > سوال درباره تحصیل در رشته پزشکی در کانادا

سوال درباره تحصیل در رشته پزشکی در کانادا

۴ اسفند ۱۳۹۰

س:

در ایران دیپلم گرفته ام و علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی در کانادا هستم. آیا ممکن است؟

 

پاسخ:

در این مورد توصیه می کنم به وبلاگ دکتر منصوری و مقالات سایت کنپارس مراجعه کنید ولی به طور خلاصه پاسخ می دهم:

برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا شما بایستی:

  • یک لیسانس مربوط به علوم پایه داشته باشید که طول این دوره نبایستی کمتر از ۳ سال باشد(هرچند ممکن است با داشتن لیسانس کمتر از ۳ سال هم بتوانید در شرایط خاصی پذیرش بگیرید) . حداقل معدل برای پذیرش معمولا ۳ از ۴ می باشد و برای برخی از دیگر دانشگاه ها حداقل معدل ۴/۳٫۲ می باشد. در نظر داشته باشید که معدل دو سال آخر (ویا ۶۰ واحد) از اهمیت خاصی برخورداراست.
  • امتحان MCAT را گذرانده و نمره لازم را کسب کرده باشید.
  • تافل ۵۸۰ – یا تافل اینترنتی ۸۶ هر بند کمتر از ۲۰ نباشد که این حداقل نمره برای دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد.
  • مصاحبه
  • هزینه تحصیل در دوره پزشکی برای دانشجویان بین المللی حدود ۹۶,۰۰۰ دلارکانادا برای هرسال می باشد که این رقم برای هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد.

به دلیل وجود رقابت بالا برای ورود به رشته پزشکی در کانادا، شما نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارید و بایستی برای امتحانMCAT  آماده شوید و همزمان برای چند دانشگاه اقدام نمایید. توصیه می کنم که برای پذیرش فوق هم اقدام کنید که در صورت عدم گرفتن پذیرش برای پزشکی با پذیرش فوق وارد کانادا شده و پس گذراندن نیمی از دوره تحصیل تان برای دریافت اقامت دایم و پذیرش رشته پزشکی اقدام نمایید.در صورت دریافت اقامت دایم کانادا هزینه تحصیل شما به به یک چهارم کاهش خواهد یافت و می توانید تقاضای وام و بورس تحصیلی هم نمایید

  1. دریا
    ۵ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۰ | #1

    با سلام
    آقای دکتر من لیسانس رادیولوژی دارم با معدل ۱۷ میخواستم بدونم میتونم در مقطع ارشد و دکتری این رشتو رو تو خارج از ایران ادامه بدم.؟در کدوم دانشگاهها؟بعد از اینکه این مدرکو دادن میشه باهاش تو ایران موسسه رادیولوژی زد؟ممنون میشم اگه توضیح کامل بدید.

  2. فاطمه
    ۲ دی ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۶ | #3

    سلام خسته نباشین. آقای دکتر سوال بنده اینه که آیا من میتونم تا پایان ترم هفتم دکتری پیوسته بیوتکنولوژی که معادل کارشناسی میباشد را در ایران بگذرانم و برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا (البته با اخذ اقامت دائم) اقدام نمایم. از راهنمایی های شما نهایت سپاس را دارم.

    • ۵ دی ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۰ | #4

      سوالات عجیبی گاه دریافت می شود

      اینکه می توانید بله می توانید به ظرط اینکه شرایط پذیرفته شدن برای دانشکده پزشکی را داشته باشید یکی از این شرایط هم البته داشتن لیسانس در رشته های مرتبط است اینکه چقدر واحهای شما را می پذیرند و سرایط شخصی شما چیست وقتی روشن می شود که تشریف ببرید درخواست بدهید بررسی کنند و خدمت شما اعلام کنند

  3. الهه
    ۲۴ آذر ۱۳۹۲ در ۱۵:۴۸ | #5

    سلام آقای دکتر
    با تشکر از اطلاعاتی که قرار دادید…
    آقای دکتر من فارغ التحصیل رشته هوشبری با معدل ۱۷ هستم میتونم با این لیسانس خودمو برای پذیرش آماده کنم؟
    ممنون

  4. سحر
    ۲۱ آذر ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۳ | #7

    سلام
    می خواستم بدونم اگر بخوام دو سال در مجارستان درس پزشکی بخونم بعد برگردم ایران و در دانشگاه های بین الملی ادامه ی تحصیل بدم ممکنه؟چه شرایطی باید داشته باشم؟

  5. سارا
    ۱۲ آذر ۱۳۹۲ در ۰۳:۲۶ | #9

    دروسی که در مقطع کارشناسی تدریس میشوند مثل یوشیمی و … بیشتر به دروس علوم پایه کشور خودمان شباهت دارد یا دوره پیش دانشگاهی خودمان یا هیچ- به کل چیز متفاوتی ست؟
    میگویند پرشکی در کشور هایی مانند کانادا مشکل است این دشواری به علت سنگینی مطالب است یا رقابت سنگین دانشچویان آنجا؟

  6. عباس
    ۱۲ آذر ۱۳۹۲ در ۰۲:۱۵ | #11

    با سلام

    آیا برای ادامه تحصیل در رشته های داروسازی یا دندانپزشکی هم نیاز به اقامت دائم کانادا می باشد یا با هزینه شخصی یا بورس دولتی میتوان این دو رشته را نیز مطالعه نمود؟

    ممنون

  7. عباس
    ۱۲ آذر ۱۳۹۲ در ۰۲:۱۵ | #12

    با سلام

    آیا برای ادامه تحصیل در رشته های داروسازی یا دندانپزشکی هم نیاز به اقامت دائم کانادا می باشد یا با هزینه شخصی یا بورس دولتی میتوان این دو رشته را نیز مطالعه نمود؟

    ممنون

  8. سارا
    ۱۰ آذر ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۲ | #14

    میخواستم بدونم رتبه کنکور در ایران و تک رقمی بودن تاثیری در گرفتن پذیرش دانشگاه کانادا در کارشناسی دارد؟ آیا مدال المپیاد را یک نقطه مثبت لحاظ میکنند یا خیر تاثیر زیادی ندارد؟

  9. فاطمه
    ۳ آذر ۱۳۹۲ در ۲۲:۵۷ | #16

    سلام خسته نباشید
    من ۱۸ سال دارم امسال کنکور شرکت کردم و متاسفانه نتوانستم در دانشگاه سراسری در رشته مورد نظرم که پزشکی است قبول بشم. قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارم یعنی میخواهم پزشکی عمومی را در آلمان بگذرانم و بعد برای گرفتن تخصص در کانادا اقدام کنم. باتوجه به اینکه برای پذیرش در آلمان باید قبولی از دانشگاه سراسری در ایران را داشته باشم خواستارم بدانم که بهتر است در ایران عمومی را گذرانده و برای کانادا اقدام کنم و یا از آلمان اقدام کنم؟ البته در آلمان تقریبا یکسال باید زبان آلمانی آموزش ببینم. زبان انگلیسی در سطح advance هستم. از راهنمایی شما سپاسگذارم.

    • ۴ آذر ۱۳۹۲ در ۱۹:۰۶ | #17

      در کانادا بدون داشتن بورس دولتی چنین امکانی را ندارید وضعیت بورس دولتی هم روشن است
      در انگلیس و یا آفریقای جنوبی پزشکی بخوانید و بعد برای ادامه به کانادا بیایید تا بتوانید وارد سیستم هم بشوید البته داشتن اقامت کانادا در هر صورت لازم است

  10. بهنام
    ۱ آذر ۱۳۹۲ در ۰۵:۴۶ | #18

    با عرض سلام خدمت شما
    تشکر از بابت راهنمایی
    من دانشجوی ترم ۵پزشکی هستم(سراسری)میخواستم ادامه درسم رو برم یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکا.آیا امکانش هست؟باید درسم رو تموم کنم یا بعد از علوم پایه هم میشه اقدام کرد؟برای تحصیل و اقامت باید واسه زبان چه مدرکی داشته باشم؟تافل و یا …؟آیا معدل کل دانشگاهم تاثیر داره؟اگه امکانش هست آیا هزینه داره؟(خواهش میکنم خودتون جواب بدین.ممنون)

  11. بهنام
    ۱ آذر ۱۳۹۲ در ۰۵:۴۵ | #19

    سلام.درود بر شما.من دانشجوی ترم ۵پزشکی هستم(سراسری)میخواستم ادامه درسم رو برم یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکا.آیا امکانش هست؟باید درسم رو تموم کنم یا بعد از علوم پایه هم میشه اقدام کرد؟برای تحصیل و اقامت باید واسه زبان چه مدرکی داشته باشم؟تافل و یا …؟آیا معدل کل دانشگاهم تاثیر داره؟اگه امکانش هست آیا هزینه داره؟(خواهش میکنم خودتون جواب بدین.ممنون)

    • ۵ آذر ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۵ | #20

      تمام کنید بعد اگر جایی می خواهید بروید تمام نکرده مشکلات بیشتری دارید
      البته که معدل و زبان مهمند

  12. احمد
    ۲۷ آبان ۱۳۹۲ در ۱۸:۲۵ | #21

    سلام.خانوم من پزشک هستند از کشور لیبی میخواستم بدونم امکان ادامه تحصیل در کانادا رو دارن و چطور میشه به اونجا مهاجرت کنیم.

  13. maria
    ۲۲ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۴ | #23

    سلام
    پسر سال دوم رشته ریاضی هست برا ادامه تحصیل قصد دارم بفرستمش کانادا سوالم این هست که محدودیتی در این خصوص که رشته دبیرستانش ریاضی بوده وجود داره؟
    تشکر!

  14. maria
    ۱۵ آبان ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۲ | #25

    salsm
    pesare man sale dovome riazi hast va ghasd daram bara edame tahsil dar reshte pezeshki be kanada beferestamesh mukhastam bebinam mahdudiate dar khosuse reshtash ke riazi hast vojud dare ya kheir
    tashakor

  15. سارا
    ۶ آبان ۱۳۹۲ در ۰۴:۲۹ | #27

    @علی مختاری

    ببخشید منظورم رشته پزشکی تو دانشگاه بین المللی بود
    ولی من تو سایت دانشگاه تورنتو خوندم که برای دانشجوهای بین المللی پذیرش دارن.البته می دونم تعداد دانشگاه هایی که تو رشته پزشکی دانشجو بین المللی پذیرش میکنن کمن که دانشگاه تورنتو و مک مستر جزوشون هستن والبته تعداد افرادی هم که میپذیرن محدوده
    در هر صورت دوره علوم پایه پزشکی ایران میتونه جای لیسانس مرتبط حساب شه, یاحتما داشتن مدرک لیسانس لازمه؟

    ضمنا میتونم بپرسم با توجه به شرایطم که گفتم پیشنهاد شما چیه؟

    من مقاله دیگرتون رو هم خوندم که گفته بودید نوع ویزایی که درخواست میکنید باید مطابق نیت واقعیتون باشه .راستش من در اصل میخواستم که برای اقامت به کانادا برم ولی در حال حاضر شرایط مورد نیاز برای گرفتن اقامت دائم رو ندارم به همین خاطر میخواستم اول برای تحصیل به کانادا برم و بعد از یکی دو سال با داشتن سابقه تحصیل تو کانادابرای اقامت اقدام کنم در غیر این صورت فکر نمیکنم شرایطشو داشته باشم
    پیشنهاد شما چیه؟میشه راهنماییم کنید یکم سر در گم شدم
    ممنون

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۵ | #28

      اگر قصد شما این است برای یک فوق لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه پزشکی اقدام کنید در هر دانشگاهی مممکن است

  16. سارا
    ۳ آبان ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۲ | #29

    سلام

    من ۱۹ سالمه امسال کنکور داشتم و پزشکی بین الملل قبول شدم ولی در نظر دارم برای تحصیل به کانادا برم.میدونم که برای تحصیل در رشته پزشکی کانادا باید لیسانس مرتبط داشت و اینکه میشه از سال سوم لیسانس اقدام کرد.سوال من اینه که اگه من الان رشته پزشکی بخونم میتونم بعد از دوره علوم پایه وارد پزشکی کانادا بشم؟یعنی دوره علوم پایه میتونه به عنوان معادل لیسانس مرتبط حساب شه؟یا باید حتما مدرک لیسانس داشت؟
    من به پزشکی خیلی علاقه دارم اما حتی بیشتر از اون میخوام که به کانادا برم.امسال راحت میتونستم سراسری رشته های رادیولوژی یا علوم آزمایشگاهی رو برم اما تو انتخاب رشته نزدم.گاهی فکر میکنم اشتباه کردم خواستم اگه رشته های پزشکی داروسازی یا فیزیوتراپی رو قبول نشدم بمونم واسه سال بعد.الان که پزشکی بین الملل قبول شدم نمیدونم برم یا نه.از طرفی نمیدونم سال دیگه پزشکی سراسری قبول شم یا نه اما اگه یکم رتبم پایین تر بیاد فیزیوتراپی میتونم قبول شم.نمیدونم چه تصمیمی بگیرم که هم اینجا خوب باشه و هم فرصت رفتن به کانادا رو بهم بده
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • ۵ آبان ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۵ | #30

      پرشکی بین الملل چیست؟ نشنیده ام
      برای پزشکی در کانادا باید مقیم باشید و امکان وارد شدن بدون داشتن اقامت ندارید

  17. ازاده
    ۲ آبان ۱۳۹۲ در ۱۸:۴۳ | #31

    سلام برای سال ۲۰۱۴وضعیت مهاجرت پزشک عمومی چطوراست؟

  18. ۲۸ مهر ۱۳۹۲ در ۱۵:۱۹ | #33

    باسلام.دوره انترنی در کانادا برای بزشک عمومی چندسال است…..

  19. عباس
    ۲۳ مهر ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۰ | #34

    سلام

    ممنون از پاسختون. نمره زبان دارم اما اقامت خیر. میخوام بعنوان دانشجوی اینترنشنال اقدام کنم و امیدوارم بتونم با توجه به شرایط تحصیلی خوبم از دانشگاه شهریه رو بورسیه بگیرم. آیا بدون داشتن اقامت کانادا تحصیل در رشته پزشکی غیر ممکنه؟

    ممنون

  20. ۲۳ مهر ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۰ | #36

    باسلام..دوره انترنی برای بزشک عمومی در کانادا چقدر هست….تحصیل در اکراین میگن راحت تر است تا کانادا چون اقامت دایم لازم نیست ایا درسته.وسوال اخری اینکه درحال حاضر هزینه چهارسال تحصیل بزشکی در کانادا ترمی چقدره…

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۲ در ۱۹:۳۰ | #37

      مقایسه کشورها بی وجه است
      باید بدانید می خواهید کجا زندگی کنید اگر کانادا مورد نظر شماست مانادا تحصیل کنید اگر نیست که هیچ

  21. هدیه
    ۱۳ مهر ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۷ | #38

    با سلام مجدد
    میخواستم بدونم با توجه به شرایط پیش آمده در آنکارا و پرونده های ژانویه و فوریه، اقدام برای ویزای دانشجویی راه حل مناسبی نیست تا از این اتلاف وقت جلوگیری کرد؟
    واینکه به نظر شما دانشگاه مک گیل اهمیتی به س اس کیو برای دادن پذیرش میده (دندانپزشکی یا هر رشته دیگه)؟
    ممنون از توجه شما

  22. هدیه
    ۱۳ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۴ | #40

    سلام دکتر مختاری عزیز
    از فایل نامبرهای فوریه منتظر در آنکارا هستم.همانطور که احتمالا” میدانید پرستارم و زحمت ارسال مدارکم رو به سی-ان-او را هم کشیدین.دارم در مورد پذیرش دندانپزشکی دانشگاه مک گیل تحقیق میکنم.نظر شما چیه؟ شنیدم اصلا” لیسانس ایران رو قبول نداره، درسته؟ میدونم که دندانپزشکی سخته اما آر-ان و آیلتس آکادمیک ۷-۷٫۵ هم دست کمی از اون نداره!!!آیا در این خصوص تجربه ای داشتید که در شرایط من پذیرش شده باشه؟؟

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۰ | #41

      مدارک ایران را قبول دارند ولی موضوع تنها مدرک نیست
      تصمیم در این مورد به عوامل مختلف از جمله سن شما هم بستگی دارد

  23. ۱۳ مهر ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۴ | #42

    خسته نباشید دکتر…من دارای لیسانس زیست شناسی میباشم برای اینکه در کانادا در رشته پزشکی تحصیل کنم ایا گرفتن اقامت ۵ساله کافی است…..

  24. عباس
    ۱۳ مهر ۱۳۹۲ در ۰۴:۴۵ | #44

    آیا پس از گذراند امتحان جامع دکتری دامپزشکی در داخل کشور و اخذ مدرک معادل لیسانس میتوان از دانشگاه داخل انصراف داد و در آزمون ورودی رشته پزشکی شرکت کرد؟

    ممنون

    • ۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۲۰:۳۰ | #45

      اقامت کانادا را دارید؟ نمره زبان بالا دارید؟
      اگر دارید ممکن است البته با دانشگاه مورد نظر قبل از هر اقدامی تماس بگیرید

  25. ۱۱ مهر ۱۳۹۲ در ۰۵:۵۱ | #46

    باسلام.با داشتن مدرک زیست شناسی برای اینکه در رشته بزشکی در کانادا تحصیل کنی چند سال طول میکشه….ایا درسته چهار ساله…..مدرک زبان دارم اقامت هم دریافت کنم…..

  26. ۷ مهر ۱۳۹۲ در ۰۴:۴۷ | #48

    سلام دکتر.من تازه عضو شدم واین اولین سوالی بود که پرسیدم بعد نوشتید قبلا پاسخ داده ام….تشابه اسمی بوده…من ۲۴ سالمه و دارای مدرک کارشناسی ارشد ناپیوسته دامپزشکی هستم. ایا میشود برای تخصص کانادا چشم پزشکی بخونم…. دوره پزشکی که قبلش باید بگذرونم چند ساله………… خواهش میکنم مختصر برام بنویسید..

    • ۹ مهر ۱۳۹۲ در ۰۱:۵۷ | #49

      شما ایمیل زده بودید پاسخ شما را داده بودم سوال شما خاص است و تشابهی در کار نیست
      شما باید اقامت بگیرید پزشکی بخوانید و بعد تخصص بخوانید دوره پزشکی ۴ سال است

  27. حمید
    ۶ مهر ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۸ | #50

    سلام
    من توی فیلیپین دندانپزشکی میخوانم و سال دیگر تمام میشود و میخواهم برای ادامه تحصیل به آمریکا یا کانادا بروم .
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • ۹ مهر ۱۳۹۲ در ۱۵:۲۰ | #51

      در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ادامه تحصیل به عنوان دانشجوی خارجی بی معنی است البته در شرایط فعلی ایران
      شما باید فکر اقامت باشید و احتمالا بخشی از تحصیلات را هم دوباره انجام دهید
      مطلب مربوط به دندانپزشکی را در سایت پارس کانادا بخوانید http://www.parscanada.com/_32751

  28. ۶ مهر ۱۳۹۲ در ۰۶:۲۵ | #52

    سلام دکتر واقعا خسته نباشید.من دارای کارشناسی ارشد نابیوسته دامبزشکی میباشم.لطفا بگید برای اینکه در کانادا تخصص چشم بزشکی بخونم ایا باید قبلش دوره ۳ساله بزشکی رو بخونم یا یکسره میرم سراغ تخصص…لطفا برام بنویسید……

    • ۱۰ مهر ۱۳۹۲ در ۰۳:۳۱ | #53

      باید پزشکی بخوانید البته برای آن هم باید مقیم باشید
      مثل اینکه این سوال را چند بار پاسخ داده ام

  29. سمانه
    ۵ مهر ۱۳۹۲ در ۱۸:۲۴ | #54

    سلام می خواستم بدونم اگه شوهر ادم مقیم کانادا باشه و من خودم لیسانس رادیولوژی دارم واسه ادامه تهصیل در کانادا پزشکی بهتره؟ یا ادامه رادیولوژی؟

    • ۵ مهر ۱۳۹۲ در ۲۰:۲۰ | #55

      درس خواندن شما چه ربطی به شوهر شما دارد
      اگر خود اقامت بگیرید هر کدام از این رشته ها را که می پسندید بخوانید

  30. saeed
    ۴ مهر ۱۳۹۲ در ۰۷:۰۸ | #56

    با سلام. من دانشجوی دکترای دامپزشکی هستم ……… میتونم بعد اینکه علوم پایه ی ۴ سالمون رو با نمرات بالا گرفتم برا ادامه تحصیل تو رشته های پزشکی یا رشته های علوم پایه پزشکی تو کانادا اقدام کنم ؟ اگر با مدرک دکترای دامپزشکی ایران وارد کانادا بشم مدرکمو قبول میکنن ؟ شانسم تو پذیرش رشته های پزشکی چقدره ؟؟؟؟ با توجه به اینکه زبانم خیلی خوبه و مشکلی برای تافل یا آیلتس ندارم و میتونم یه رزومه ی علمی تو تحقیقات با اساتید علوم پایه مشترک پزشکی داشته باشم. ممنون میشم اگه پاسخ بدین

    • ۵ مهر ۱۳۹۲ در ۲۲:۴۶ | #57

      باید برای رشته پزشکی اقامت کانادا را داشته باشید
      بدون ددانش زبان هم که اساسا فراموش کنید

  31. محسن
    ۳ مهر ۱۳۹۲ در ۰۸:۲۳ | #58

    لطفل راهنماییم کنید..من ۲۴سالمه ودارای مدرک کارشناسی ارشد دامپزشکی هستم ایا میتونم بعد از گذراندن سه ساله دوره پزشکی تخصص چشم پزشکی بخونم…….

  32. جاسم
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۳:۵۶ | #60

    من فارق التحصبل رشتهی دکتری دامپزشکی هستم می خواستم ببینم میتونم توی آمریکا یا کانادگا یا اتریش تخصص چشم پزشکی بخونم؟؟؟؟
    با تشکر از شما

  33. مارال
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۷:۱۵ | #62

    سلام آقای دکتر – من ۳۱ سال دارم – قصد خواندن دندانپزشکی در کانادا را دارم -بدلیل هزینه های بالا ی تحصیل ترجیح می دهم اقامت کاری بگیرم ( دارای مدارک تخصصی ۱۴۰۰ ساعت فنی و حرفه ای زیبایی – ۱۴ سال سابقه مربیگری فنی و حرفه ای و جوایز کسب و سابقه بیمه تامین اجتماعی ومدارک معتبر زیبایی از خارج از کشور و ….. دارم -اقامت دایم کاری می توانم بگیرم -چون لیسانسم حسابداری است و مرتبط نیست شما من را راهنمایی کنید از لیسانس در کانادا شروع کنم و یا به کلاس کنکور و …. در ایران بروم و اینجا دندان بخوانم و یا از یک دانشگاه غیر انتفاعی در ایران لیسانس مرتبط بگیرم و بعد اقدام کنم … لطفا راهنماییم کنید

  34. هانیه
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۶:۰۵ | #64

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من رزیدنت سال دوم بیماریهای اطفال در دانشگاه تهران هستم ( سال دوم تخصص) . می خواستم بدونم برای ادامه تحصیل و فوق تخصص گرفتن در کانادا ایا مدرک تخصص پزشکی ایران قابل قبول است یا از ابتدای دوره عمومی می بایستی دوباره شروع کنم ؟
    و یا با گذراندن امتحان پزشکی می توانم تخصص خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهم ؟
    با تشکر

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۵:۵۱ | #65

      داستان پر آب چشمی است
      باید حتما مقیم باشید و راهی است پر فراز و نشیب
      در این مورد در سایت پارس کانادا مطالب زیادی هست بخوانید سمینارهایی هم داشته ایم که می توانید دی وی دی آنها را از دفتر ما بخواهید

  35. امیر
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۹ | #66

    سلام،
    من ۲۹ سالمه و دارای فوق لیسانس مهندسی هستم و قصد تغییر رشته دارم. می خواستم ببینم آیا امکان ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در یک رشته pre-med و بعد از آن پزشکی را در کانادا یا آمریکا از لحاظ پذیرش دانشگاه یا گرفتن ویزا دارم.
    از وقت و کمکتان متشکرم.

  36. مریم
    ۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۹:۲۱ | #68

    سلام.من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی هستم. میخوام ارشد رو اینجا بخونم و واسه ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا اقدام کنم. نمیدونم چه رشته ای بخونم که پذیرشم راحت تر باشه و شغلم تضمین شده. همین زبان یا مدیریت بازرگانی یا هر رشته ی دیگه …. خیلی وقت ندارم تا کنکور ارشد . لطفا زودتر راهنماییم کنین .خیلیییییییییییی ممنونم

    • ۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۶:۵۰ | #69

      گرفتن کارشناسی ارشد در ایران اتلاف وقت است و شروع درس خواندن در کانادا از مقطع دکتری هم بدون داشتن ارشد از کانادا توصیه نمی شود
      الان بیایید به نفع شماست

  37. سعيد
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۳۶ | #70

    با سلام. من دکترای عمومی دامپزشکی دارم. آیا برای ثخصص مینوانم اقدام کنم و اگر میشود چگونه؟

  38. مریم
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۰۸ | #72

    سلام آقای دکتر من لیسانس رادیولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارم معدلم هم ۱۸٫۵ هستش یک مقاله ISI سه سال هم هستش کلینیک دارم- شوهرم برای دانشگاه کالگری برای دکتری نفت پذیرش و فول فاند گرفته حالا چند سوال دارم
    ۱)آیا من هم میتونم باهاش همزمان به کانادا برم
    ۲)من علاقه شدیدی به ادامه در رشته پزشکی دارم اما متاسفانه انگار تو سایت دانشگاه هاشون زده که مخصوص PR ها citizen ها هستش رشته پزشکی -حالا ازتون راهنمایی میخوام با توجه به هزینه های سنگین این رشته

    • ۴ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۳:۳۱ | #73

      ۱- بله به شرط دریافت ویزا که در ۸۰ درصد موارد می دهند
      ۲- بله برای پزشکی باید مقیم باشید دانشجوی خارجی نمی تواند وارد دوره پزشکی شود

  39. محمد
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۷:۴۱ | #74

    با سلام و خسته نباشید
    من پزشکی عمومی را تمام کرده ام میخواستم بدونم میتوانم برای تخصص جراحی برای کانادا یا فرانسه اقدام کنم؟
    با تشکر

  40. محمد
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۴ | #75

    با سلام و خسته نباشید
    من امسال پزشکی عمومی را تمام می کنم
    میخواستم بدونم میتونم تخصص جراحی اقدام کنم؟ اگر ممکن هست چطوری باید درخواست بدم؟
    با تشکر!!

    • ۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۹ | #76

      داستان پر آب چشمی است و ادامه تحصیل معمولی نیست
      مقالاتی در این زمینه در سایت پارس کانادا هست بخوانید

  41. سارا
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۵۵ | #77

    با سلام خدمت شما اقای دکتر عزیز
    من ٢٣ سالمه و در ایران لیسانس رشته سلولی ملکولی گرفتم با معدل ١۴ میخواستم ببینم ایا با این معدل میتونم برای ادامه تحصیل(فوق لیسانس ) به کانادا برم مثلا در رشته های مرتبط با رشته ای که خوندم، یا ترجیحاً داروسازی یا پزشکی
    البته من مدرک ایلتس هم دارم میگیرم،لطفا اگر در این زمینه اطلاعاتی دارید منو راهنمایی کنیدکه چطوری میتونم به کانادا برم، چون خیلی تصمیمم برای رفتن به کانادا جدی هست و باتوجه به تحقیقاتی که کردم رفتنم به کانادا خیلی سخته !!( حتی اگه لازم باشه زبان فرانسه یاد میگیرم) با تشکر از شما

  42. فرخ
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۴:۴۴ | #79

    سلام
    من دانشجوی دانشگاه ازاد واحد فردوس و در رشته پرستاری مشغول به تحصیل میباشم
    معدل دیپلمم تقریبا ۱۱ و تا الان معدل دانشگاهم ۱۶ هستش میخواستم ببینم با این وضعیت میتونم در دانشگاه های خارج از کشور پزشکی بخونم؟ اگه میشه شرایطش رو برام بگین چون میخوام برم رشته پزشگی بخونم.
    معدلم پایینه و دانشگاهی هم که تحصیل میکنم موقعت جالبی نداره با این شرایط میشه رفت؟
    متشکرم

  43. رامین
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۶:۰۰ | #81

    بسیار ممنون

  44. رامین
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۱:۲۰ | #82

    واینکه میشه با این مدرک در اونجا بطور همزمان کار کرد مرسی

  45. رامین
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۱:۰۷ | #84

    سلام وقت بخیر من ایران دکتری داروسازی دارم می خواستم بپرسم شرایط ادامه در رشته پزشکی کانادا چیه واینکه ایا واحد های اینجا تطبیق می خورن یا اینکه باید از اول پزشکی رو شروع کرد؟ پزشکی کانادا دوره اش چندساله؟ و ایا امکان کوتاه دوره اش برای من وجود دارد یا خیر؟ در کل نظرتون رو در مورد مهاجرت من با توجه به این شرایط چی هست خیلی لطف می کنین راهنمایی کنید

    • ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۲:۰۰ | #85

      کلا نمی توانم نظر بدهم چون اطلاعات شما را ندارم مهمترین فاکتور البته سن شماست اگر زیر سی سال هستید موتفقم به شرط اینکه زبان انگلیسی را بسیار خوب بدانید
      دیگر اطلاعات را در سایت دانشکده پزشکی می توانید بیابید
      برای پزشکی باید یک لیسانس داشته باشید که احتمالا شما از آن معاف می شوید ولی بهتر است با مشاورین تحصیلی همان دانشکده مشورت کنید

  46. نگین
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۹ | #86

    ﺳﻼﻡ ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ
    ﻣﻦ ﭘﺮﺳﺘﺎﺭﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺧﻮﻧﺪﻡ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ مدرک ﻣﯽ‌ﺷﻪ ﺩﺭ ﮐﺎﻧﺎﺩﺍ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺷﺪ؟
    ﻣﻤﻨﻮﻥ

  47. Eliza
    ۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۷:۰۶ | #88

    ببخشید منظورتون از زحمت نمره ی زبانم هست ؟ البته که بنده ذکر کردم بیشتر نیازه و من خودم تصمیم دارم دوره امادگی زبان ببیبینم در دانشگاه دال هوسی، فکر نکنم معدلم مشکلی باشه چون شامل scholarship میشم من.

  48. Eliza
    ۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۶:۴۰ | #89

    سلام،من فارق التحصیل مدرسه امارات(دبی)هستم و میخواستم برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه دال هوسی کانادا بشم مدرک زبان ایلتس ۵دارم که البته فکر کنم بیشتر نیازه،۲ساله که دیپلم و گرفتم و به دلیل مشکلاتی نتونستم واسه دانشگاه زود اقدام کنم ، اگر سال دیگه اقدام کنم ایا منو پذیرش میکنند در رشته پزشکی؟ ومعدل ۹۵ هم دارم.ممنون از راهنماییتون

  49. sahar
    ۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۱ | #91

    سلام
    در استرالیا -کانارا و آمریکا پرستاری بهتر است یا پزشکی(از همه لحاظ)؟
    از لطفتون ممنون

    • ۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۹ | #92

      دو جنس متفاوت کار است
      بهتر از چه نظر؟

      اگر منظور درآمد است فکر نمی کنم مخفی باشد

  50. سارا
    ۳۰ تیر ۱۳۹۲ در ۲۲:۵۹ | #93

    سلام،من ترم آخرداروسازی دانشگاه تهران هستم ودرحال نوشتن یه مقالم،چطورمی تونم بدون هیچ کمک مالی از ایران برای ادامه تحصیل بورس یکی از دانشگاه های کانادارو بگیرم آیا برای من که هیچ سرمایه ای ندارم امکانش هست راستی مدرک تافل هم دارم

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.