خانه > سوالات گوناگون, لندینگ در کانادا, نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک > سوال در مورد پول نقد همراه مهاجرین تازه وارد

سوال در مورد پول نقد همراه مهاجرین تازه وارد

۲۱ دی ۱۳۹۰

سوال:

چند سوال دارم، پیشاپیش مرسی از توجه شما
۱- آیا این درسته که نمیشه در هنگام لندینگ بیشتر از یه حدی (۱۰۰۰۰$) پول نقد با خود به همراه داشت ؟
۲-برای انتقال بی خطر پول در هنگام لندینگ چه گزینه های دیگه ایی وجود داره؟
۳-داستان معاف از مالیات بودنِ پولی که هر مهاجر برای بار اول وارد خاک کانادا میکنه چیه؟ آیا صحت داره؟
۴-آیا لازم هست مقدار پولی که به عنوان اثبات تمکن مالی اعلام کردیم در بدو ورود به کشور کانادا همراهمون باشه و بتونیم اینو ثابت کنیم یا نه بعد از دریافت ویزا دیگه بحث اثبات تمکن مالی بی معنی هستش ؟

پاسخ:

 

۱- خیر شما می توانید بیش از این مبلغ هم پول داشته باشید البته با توجه به قانون تحریم سعی کنید کمتر از ۴۰ هزار دلار باشد. در هنگام ورود به کانادا از شما می پرسند که ایا کمتر از ۱۰ هزار دلار دارید یا بیشتر؟ اگر بیشتر داشته باشید باید بگویید بله و آنوقت در مورد اینکه این پول از کجا آمده است کجا می رود و دلیل حمل آن چیست از شما سوال می کنند که در مورد تازه واردین مهاجر پاسخها روشن است و حساسیت هم کم است تنها دقت کنید که به هیچ وجه سعی نکنید پولی را مخفی کنید و رقم کمتری ادعا کنید چون در این صورت در دردسر بزرگی خواهید افتاد و می توانند پول شما را مصادره کنند.
۲- بهتر است همان کمتر از ۱۰ هزار دلار با خود بیاورید و بعد در کانادا حساب باز کنید و باقی مانده را از طریق صرافی های معتبر حواله کنید البته اگر دلار اسکناس دارید این توصیه کمی هزینه بر است و البته وضعیت ارسال پول از طریق صرافها هم که این روزها نابسامان است ولی امیدوارم شرایط بهتر شود. در مورد اینکه چقدر پول نیاز دارید در ابتدای کار مقالاتی در سایت کنپارس هست.
۳- این تصور که هر پولی شما داشته باشید باید مالیات بدهید غلط است و اساسا این سوال با این فرض که هر پولی باید مالیات بدهد نوشته شده که فرض غلطی است در این مورد  این مقاله را در سایت بخوانید خیر مالیاتی تعلق نمی گیرد
۴- خیر به هیچ وجه لازم نیست آن مبلغ همراه باشد و بعد از ویزا موضوع منفی است

 

  1. ترانه
    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۳ | #1

    آقای مختاری من به زودی لندینگم به مونترال خواهد بود و بعد از یک روز به ونکوور میرم. با توجه به این که هیچ آشنایی در مونترال ندارم آیا آدرسی که در فرودگاه برای ارسال pr اعلام میکنم حتما باید در کبک باشه و مثلا نمتونم آدرس خواهرم در ونکوور رو بدم؟
    اگر این آدرس باید حتما متعلق به کبک باشه آیا دفتر شما خدمات یا سرویسی برای این موارد داره؟؟

    • ۴ تیر ۱۳۹۳ در ۰۱:۵۳ | #2

      اگر از طریق کبک اقدا کرده اید بله حتما باید نشانی که می دهید در کبک باشد
      در صورت استفاده از خدمات پس از ورود کنپارس این مشکل قابل حل است

  2. علی
    ۴ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۸ | #3

    سلام آقای دکتر. میخواستم بدونم مبلغ ۱۰۰۰۰ دلار مربوط به هر نفر هست؟ یعنی اگه من و همسرم به عنوان مثال ۱۵۰۰۰ دلار همراه داشته باشیم باید اعلام کنیم یا میشه بین دو نفر تقسیمش کرد؟

    • ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۶ | #4

      هر فرم برای یک خانواده است بنابراین هر جند نفر که هستید اگر بالای ۱۰ هزار دارید اعلام می کنید

  3. افشين
    ۳ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۳:۲۶ | #5

    یه لینکی تو یوتوب دیدم در مورد یه دو ایرانی که مقداری پول نقد داشت ولی مشخص نکرده بود:
    http://www.youtube.com/watch?v=J0rhFxeQnfY
    http://www.youtube.com/watch?v=Q-Iq3G3E1IE

    باز با این همه اگر یکی یه مبلغ بزرگی (خیلی خیلی بزرگی) اختلاس کنه و ببره مطمئن باشید به استقبالشم میان!

    • ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۰۷ | #6

      ربطی نداره و از کسی استقبال نمیشه
      در این دو فیلم افراد الزام قانونی خود را انجام نداده اند یعنی همان اعلام اینکه بیش از ده هزار دلار پول همراه دارند در فرمی که در هواپیما به آنها داده شده

  4. somaye
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۱:۴۱ | #7

    ما فروردین ۹۳ لند کردیم و نزدیک به هفتاد هزار دلار آمریکا همراهمون بود (۲ نفر) نه تو ایران باهامون کار داشتند و تو کانادا فقط پرسیدند چقدر پول همراهتون هست

    • ۹ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۵ | #8

      در مورد ایران را نمی دانم من هم ندیده ام مزاحم کسی بشوند
      در مورد کانادا بر اساس قانون باید بالای ده هزار دلار را اعلام کنید در همان فرمی که در هواپیما می گیرید. اگر این کار را نکرده باشید وقتی افسر از شما می پرسد چقدر همراه دارید اگر حقیقت را بگویید به عنوان تازه وارد به شما سخت نمی گیرد.
      سخت گیری زمانی است که در فرم نزنید که بالای ده هزار دلار دارید و زمانی هم که از شما هم سوال کند خلاف بگویید و بعد روشن شود خلاف گفته اید

  5. ناهید هراتی
    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۴:۵۴ | #9

    سلام جناب آقای مختاری با تشکر از کمکهای بیدریغ شما ، سوالی از حضورتان داشتم من و همسرم ویزای اقامت کانادا را داریم آیا برای لندینگ لازم است میزان پولی را که قبلا در مدارک ارسالیمان اعلام و ثابت کرده ایم حتما به همراه داشته باشیم چون در حال حاضر برایمان مقدور نیست . وکیلمان گفته که ضروریست و افسر مهاجرت می خواهد که پول را ببیند و یا حتی بشمرد که دقیقا همان مبلغ اعلام شده باشد اگر نباشد ویزا منتفی است و بر میگردانند. خواهش میکنم ما را راهنمایی کرده تا نگرانیهایمان برطرف شود. با تشکر

    • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۳ | #10

      پاسخ ایمیل را داده ام
      خیر لازم نیست
      می توانید پول را از طریق صراف بعدا حواله کنید

  6. پریسا
    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۰:۱۷ | #11

    آیا نمیپرسند که این پول از کجا و چرا به حسابتان واریز شده ؟
    فرمی نیست که بدین وسیله اطلاع بدهم ؟

    • ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۰:۵۰ | #12

      شما فقط گواهی ارایه کنید که این پول را دارید
      اگر توضیح خواستند ه نمی خواهند آنگاه دلیل ارایه کنید برای ارقام کوچک از شما توضیح نمی خواهند

  7. پریسا
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۲:۵۰ | #13

    با سلام خدمت شما جناب دکتر

    اگر قرار باشد مقداری پول توسط برادرم از امریکا پس لندینگ به عنوان setteler و باز کردن حسابم واریز شود کدام فرم را باید پر کنم .
    e668 یا e 677 ?
    پیشاپیش از جوابتان سپاسگذارم

  8. رویا
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۶:۵۱ | #15

    با عرض سلام و ادب.آقای دکتر مختاری عزیز سوالی در مورد فرم اظهارنامه گمرکی داشتم در مورد محصولات حیوانی آیا لباس ،کیف و کفشی که از چرم گاوی تهیه شده باید اعلام شود و اگر اعلام شود مشکلی ایجاد خواهد کرد یا کلا از همراه داشتن آن در موقع لندینگ خودداری کرد.و دیگر اینکه اگر تعداد موارد و تعداد فرمهای B4 زیاد باشد جالا چه بعدا به طور قطع فریت کنیم یا نه مشکل ساز خواهد بود.و سوم اینکه طلا و جواهراتی که بعدا بخواهیم همراهمان ببریم در سفرهای بعدی دقیقا کجا باید اعلام شود و عکسی هم که از آنها تهیه شده تحویل دهیم؟بسیار سپاسگزارم

    • ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۱ | #16

      خیر کیف و کفش …. مهم نیست
      ایرادی ندارد ولی زیاده روی نکنید
      همه در همان فرم

  9. حمصام
    ۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۵:۰۱ | #17

    خیلی ممنون از پاسخ سریعتون
    یک سوال دیگه! آقای دکتر عزیز با توجه به اینکه سه ماه اول از بیمه خدمات درمانی نمیتوان استفاده کرد، آیا میشه از ایران اقدامی کرد که از بدو ورود بیمه داشته باشیم؟
    مرسی از توجهتون

  10. حمصام
    ۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۷:۱۲ | #19

    سلام جناب دکتر واقعاً از صبوری ولطف شما تشکر میکنم. دکتر من میخواستم بدونم آیا کلاس زبان انگلیسی رایگان در مونترال و تورنتو هم وجود داره؟
    و اینکه با توجه به اینکه میگن نوبت کلاس فرانسه گاهاً ۶ ماه هم طول کشیده، اگر ما در مونترال لندینگ کنیم و بعداز تقاضای sin و pr به ایران برگردیم، تا نوبت کلاس زبانمان شود، مشکلی بوجود نخواهد امد؟ و آیا شما اساساً این روش را پیشنهاد میکنیدو یا توصیه خاصی در این مورد دارید؟
    ازتون بخاطرصبوریتون و اینکه بی منت وقت میگذارید از صمیم قلب تشکر میکنم

  11. حامد
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۶:۳۵ | #21

    آقای دکتر سلام و عرض خسته نباشید

    مهاجرت دایم من از طریق کبک بوده و من برای هفته آینده به مونترال پرواز دارم اما باتوجه به داشتن دوست نزدیکی در ونکوور بعد از ۴ روز اقامت در هتل از مونترال به ونکوور پرواز خواهم کرد. فقط در مونترال حساب بانکی باز خواهم نمود اما برای SIN , کارت PR بعد از رسید ن به ونکوور اقدام خواهم نمود.
    خواهش می کنم بفرمایید آیا بعد از رسیدن به ونکوور من از امکان کلاس رایگان زبان انگلیسی می توانم استفاده کنم ؟

    واقعا کمک بزرگی می کنید بفرمایید این برنامه با توجه به اینکه کم هزینه هایم را برای چند ماه اول پایین می آورم مشکلی دارد یا خیر؟
    ممنون

  12. نوری
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۷ | #23

    سلام اقای دکتر
    من می خواهم در مورد قوانین کانادا راجع به انتقال پول از ایران به کانادا اطلاعاتی کسب کنم. آیا سایت یا رفرنسی در این مورد سراغ یا خودتان اطلاعاتی را دارید؟ به طور مشخص می خواهم بدانم:
    اگر من بخواهم مقداری پول در بانک در ایران سرمایه گذاری کنم و هر ماهه سودش را دریافت و برایم به صورت دلار کانادا حواله شود اشکالی پیش نخواهد آمد، مثلا مشمول پرداخت مالیات به دولت کانادا نخواهد شد؟ آیا مشمول بحث تحریم ها و مبارزه با پول شویی نمی شود؟
    همین موضوع در مورد حقوق بازنشستگی چه وضعیتی خواهد داشت؟ آیا کسی از ایران براحتی می تواند حقوق بازنشستگی را به صورت مرتب به حساب من به کانادا بفرستد؟
    اگر من الان نخواهم آپارتمان خودم بفروشم و بخواهم آن را اجاره دهم و فردی اجاره منزل را به صورت دلار برای من به کانادا بفرستد منع قانونی ندارد و یا مشمول مالیات نمی شود؟
    اصولا آیا لازم است من تمام دارایی های خودم را به کانادا اعلام کنم؟ چگونه و کی باید این کار را انجام دهم؟
    آیا در موارد فوق در صورتی که من بخواهم فقط دو سه ماه برای گرفتن پی آر بیام یا برای همیشه همان ابتدا بیایم تفاوتی دارد؟
    خیلی ممنون از لطف همه شما

    شاد و سلامت باشید.

    • ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۳:۵۱ | #24

      پاسخ به این سوالات جار چند مقاله است
      در مورد مالیات مطلبی در سایت پارس کانادا هست بخوانید
      وقتی کانادا آمدید رزیدنت کانادا هستید و قوانین تحریم شامل شما نمی شود
      بقیه را نمی توانم پاسخ کتبی دهم خواستید تشریف بیاورید سمینار اسفند ماه ما در تهران که حتما اینها مطرح خواهد شد

  13. amir
    ۲۴ دی ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۸ | #25

    با سلام جناب مختاری،
    من ویزام رو از طریق دفتر شما تهران گرفتم و تا ژولای ۲۰۱۴ ویزام معتبره. می‌خواستم ببینم آیا زودتر رفتن من برای اقدام به گرفتن کارت اقامت دائم تاثیری در معاف شدن از قانون جدید که میخوان مدت سکونت رو افزایش دهند خواهد داشت؟

    به عبارات دیگه آیا این قانون جدید که میخوان تصویب کنن در مورد افزایش مدت اقامت و سوکنت شامل حال همه می‌شه یا افرادی که هنوز کارت اقامت نگرفته اند.

    Ba Tashakor,
    Amir

    • ۲۹ دی ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۹ | #26

      هنوز قانون نیامده است تا نختصات آن روشن باشد و اگر هم بیاید طبیعی است شامل درخواستهای تابعیت می شود و شما تا آن زمان دست کم سه سال باید صبر کنید تا بر اساس قانون فعلی اقدم کنید پس فعلا دغدغه شما امور مهمتر باشد

  14. صفورا
    ۲۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱۸:۵۰ | #27

    با سلام و احترام.
    متقاضی مهاجرت به کبک از طریق تخصص هستم. حدود دو ماه هست که مدیکال رو انجام دادیم. و وضعیت پرونده ما در مرحله دریافت مدیکال هست. هزینه لندینگ رو از یک بانک در پاریس واریز کردیم و تصویر رسید واریز وجه رو برای سفارت در پاریس email کردیم. پرسش من این هست که آیا الزامی در ارسال پستی اصل رسید برای سفارت وجود دارد؟
    نگرانی من از این بابت هست که مدیکال رو با دوستم در یک روز ارسال کردیم ویزای ایشون در دو هفته آماده شد ولی بعد از دو ماه ما هنوز تغییری در پروندمون صورت نگرفته است.
    با تشکر

  15. صفورا
    ۲۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱۸:۴۸ | #28

    با سلام و احترام.
    متقاضی مهاجرت به کبک از طریق تخصص هستم. حدود دو ماه هست که مدیکال رو انجام دادیم. و وضعیت پرونده ما در مرحله دریافت مدیکال هست. هزینه لندینگ رو از یک بانک در پاریس واریز کردیم و تصویر رسید واریز وجه رو برای سفارت در پاریس ارسال کردیم. پرسش من این هست که آیا الزامی در ارسال پستی اصل رسید برای سفارت وجود دارد؟
    نگرانی من از این بابت هست که مدیکال رو با دوستم در یک روز ارسال کردیم ویزای ایشون در دو هفته آماده شد ولی بعد از دو ماه ما هنوز تغییری در پروندمون صورت نگرفته است.
    با تشکر

  16. مرجان
    ۲۲ مهر ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۳ | #29

    با سلام و خسته نباشید
    من و همسرم تا چند ماه دیگر عازم مونترال هستیم من فوق لیسانس شیمی و همسرم مهندس کامپیوتره. من هم سوال بالایی رو که آقای رضا مطرح کردند دارم: همه کارتها رو توی کلگری درخواست کنیم؟؟؟؟ حتی حساب هم باز نکنیم؟ خوهش میکنم در این مورد اگه ممکنه لطف کنید توضیح بدید؟

  17. رضا
    ۱۸ مهر ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۲ | #31

    اقای دکتر مختاری عزیز و گرامی سلام
    ما چند وقت دیگر عازم مونترال هستیم البته از طریق کبک اقدام کردیم وقصد داریم حدود یک هفته تا ده روز مونترال بمانیم و بعد به شهری غیر از استان کبک مثل کلگری یا تورنتو برویم . باا توجه به اینکه هر استانی قوانین خاص خود را دارد به نظر شما چه کارهایی را در مونترال انجام دهیم و بعد از مونترال خارج شویم ؟ (مثل SIN و باز کردن حساب و درخواست کارت سلامتی ) ایا انجام امور اولیه در مونترال را در کمتر از یک هفته هم می توان انجام داد ؟
    و سوال دیگر اینکه با توجه به اینکه ما در هنگام تکمیل مدارک اولیه فرم تمایل اقامت در کبک را تکمیل کردیم ایا بعد از ترک ده روزه مونترال مشکلی به هنگام درخواست شهروندی برای ما ایجاد نمی شود ؟

    • ۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۰۶:۱۱ | #32

      می توانید کبک را ترک کنید
      کارتها را هم در جایی که قرار است بمانید درخواست کنید

  18. فريد
    ۱۱ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۳ | #33

    جناب آقای مختاری
    با سلام
    من از جواب های شما اینطور برداشت کردم که در هنگام لندینگ میشود کمتر از مبلغی که در جریان پروسه مهاجرت از ما خواسته شده بوده را همراه داشته باشیم .ولی برای اینکه دل من قرص بشود خودم این را سئوال میکنم:
    با توجه باینکه ما یک خانواده ۴ نفری هستیم بایستی حدود ۲۰۰۰۰ دلار همراه داشته باشیم . حالا میشود پول همرا ما کمتر از این باشد؟مثلاً ۱۰۰۰۰ دلار و نیازی هست که اعلام بکنیم این مبلغ بعداً حالا از طریق صرافی برای ما ارسال خواهد شد؟
    ممنون از وقتی که میگذارید و پاسخ میدهید.

  19. babak
    ۶ مهر ۱۳۹۲ در ۲۲:۳۷ | #35

    سلام
    جناب آقای دکتر می خواستم بدانم اگر در بدو ورود مبلقی بیش از ۴۰۰۰۰$ به همراه داشته باشیم آیا منجر به مصادره پول خواهد شد؟ چه عواقبی در پی خواهد داشت؟

    با تشکر

    • ۹ مهر ۱۳۹۲ در ۰۱:۵۹ | #36

      چرا بشود؟
      اعلام می کنید در فرمی که در هواپیما می دهند و نگرانی ندارد
      منشا پول را برایش توضیح داشته باشید مثلا فروش ماشین خانه و یا ….

  20. سودا
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۹:۰۷ | #37

    سلام آقای مختاری گرامی
    من در تعهدی که در اول اقدام به مهاجرت دادم نوشتم که تا ۳۵۰۰ دلار کانادا را با خود به همراه خواهم برد. حالا اگر پس از اخذ ویزا همین مقدار یا مثلاً ۴۰۰۰ دلار با خود به کانادا ببرم اشکالی پیش می آید؟ آیا بیشتر از این مبلغ باید با خود ببرم. مثلاً ۱۰۰۰۰ دلار؟

    پیشاپیش از پاسخ شما سپاسگذارم.
    سودا

  21. مونا
    ۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۷ | #39

    با سلام
    من برای مهاجرت از طریق فدرال حدود ۳٫۵ ساله که اقدام کردم و وضعیت پرونده از مارچ ۲۰۱۲ “در حال رسیدگی ” هست. الان که قصد ازدواج دارم اگر بخوام همسرم رو وارد پرونده کنم چه تغییری از نظر شرایط و زمان مهاجرت تو پرونده پیش میاد؟ آیا ارزش داره من صبر کنم و بعد از اومدن ویزا همسرم رو وارد شناسنامه خودم کنم؟

    • ۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۰:۵۵ | #40

      در مورد برنامه فدرال لازم نیست صبر کنید می توانید همین الان ایشان را به پرونده اضافه کنید

  22. سارا
    ۱۵ تیر ۱۳۹۲ در ۱۴:۱۵ | #41

    سلام اقای دکتر ،من و همسرم گفتاردرمانگر هستیم.رشته مون در اعلام نیاز ۲۰۱۳هست.مهاجرت از طریق استفاده ازین رشته و کار امکان پذیره؟
    حداقل پولی که برای ۲ نفر لازم است؟
    و اینکه باید صبر کنیم سربازی همسرم تموم بشه بعد اقدامات رو شروع کنیم؟حدود ۴ تا ۶ ماهم برای گرفتن ایلتس مونده همه ی شرایط که اوکی شد تازه شروع کنیک یا زودتر اقدام کنیم؟

  23. بابک
    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۱:۰۷ | #43

    ضمن عرض سلام. با توجه به اینکه درهنگام تندینگ داشتن مقادیر پول بیش از۱۰۰۰۰ دلار نیاز به اظهاروپرکردن فرم مخصوص دارد آیا من وهمسرم بصورت جداگانه میتوانیم تا زیر این سقف دلار همراه داشته باشیم؟مثلا مجموغا ۱۹۰۰۰دلار؟ با تشکر از لطف شما

  24. داود
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۹:۲۰ | #45

    با تشکر ار پاسخ شما
    ایا اصلا همچین امکانی به عنوان کمک برای مهاجران وجود دارد در صورتی که پول نداشته باشند و کار هم نداشته باشند و به اصطلاح از عهئه مخارج خود بر نیایند؟ دولت کانادا حمایت می کند؟

    • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۱ | #46

      فرض این است که مهاجر حداقل برای ۶ ماه پول دارد و آن رقمی که باید در حساب نشان دهید برای همین است
      بعد از این بله حمایت هست بخور و نمیر البته برای آن برنامه ریزی نکنید فکر کار باشید

  25. داود
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۷:۱۰ | #47

    سلام اقای دکتر
    آیا این موضوع با توجه به دغدغه دوستان مهاجر حقیقت داره؟
    جدیداً یک چیزی شنیدم که نمی دانم چه قدر صحت داشته باشه، ولی گفته می شود که ایرانی های مهاجر به دولت کانادا اعتراض کردند که با این همه سال هایی که باید در صف مهاجرت بمانند و در نهایت بعد از چند سال بخواهند بیایند، با این وضعیت وحشتناک تحریم ها و دلار و این که عملاً ریال بی ارزش ترین پول دنیا شده، اغلب شان مشکل مالی دارند و نمی توانند زندگی خودشان را در کانادا، اون طوری که روز اول تصمیم به مهاجرت، فکر می کردند می توانند شروع کنند، آغاز کنند. دولت کانادا هم این مسئله را پذیرفته و قرار شده که فقط به تازه واردین ایرانی که پس اندازشان به زیر ۱۲۰۰$ دلار برسه، کمک مالی کند. این موضوع شامل افرادی می شود که از اواخر ۲۰۱۲ به بعد، وارد کانادا شده اند. من نمی دانم این موضوع چه قدر درست هست، اما امیدوارم درست باشد تا از نگرانی خیلی ها کم شود، هر چند که خودم به شخصه، دلم نمی خواهد از این کمک ها استفاده کنم و امیدوارم هر چه زودتر، کار پیدا کنیم.اگر چه با این اوضاع دلار فقط ۱۰۰۰۰ دلار میتونیم ببریم

  26. احسان
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۲ | #49

    سلام جناب دکتر.این کد ۱۳۰ که توی سی اس کیو بعضی ها وجود داره معنی خاصی داره؟

  27. علی
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۹:۰۱ | #51

    @علی مختاری

    با عرض سلام ، من هم در برگه لندینگ مقصد تورنتو مشخص شده ولی قصد لندینگ در ونکوور را دارم… در صورتیکه افسر فرودگاه ونکور مرا مجبور به ذکر آدرس در تورنتو بکند، در چنین صورتی با کدام تلفن برای تغییر آدرس باید تماس بگیرم… شماره را از کجا پیدا کنیم

    • ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۸ | #52

      شماره در برگه های شما هست تلفن اداره مهاجرت است اما با نشانی آماده تورنتو بیایید و بعد برای تعویض آن از طریق سایت و یا تلفن اقدام کنید اگر نشانی مطمین است اصلا عوض نکنید بهتر است

  28. نوشین
    ۸ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۸:۲۳ | #53

    سلام با تشکر از شما و راهنمایی هایتان من هم در فرم های اولیه کلگری را مقصد اعلام کردم ولی میخوام ونکوور اقامت کنم با توجه به اینکه پرواز مستقیم از ایران به کلگری نیست ما هم باید یک آدرس از کلگری آماده داشته باشیم؟

  29. رضا
    ۱۵ دی ۱۳۹۱ در ۲۱:۴۸ | #55

    با سلام و تشکر از فرصتی که در اختیار هموطنان میگذارید و مطالب ارزشمند خود را به اشتراک میگذارید
    من از طریق نیروهای متخصص فدرال اقدام کردم و در برگه لندینگ که همراه ویزا داده شده قید شده مقصد ورود تورنتو(البته در فرمهای اولیه من تورنتو رو انتخاب کرده بودم) اما الان تصمیم دارم در ونکوور لندینگ و زندگی کنم. میخواستم بدونم امکان پذیره و مشکلی واسه ورود ایجاد نمیکنه؟
    ممنونم

    • ۲۰ دی ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۷ | #56

      قانونا مشکلی نیست ولی برخی از افسران بی تجربه در فرودگاه ونکوور اذیت می کنند در این صورت بهتر است یک نشانی تورنتو هم دست و پا کنید که اگر به تور یکی از همینها خوردید بفرمایید نشانی تورنتو را ثبت کنند و بعدا نشانی را تلفنی عوض کنید
      در هر صورت مشکلی نیست و می توانید به ونکوور بروید

  30. بهروز
    ۲۶ آذر ۱۳۹۱ در ۰۹:۴۹ | #57

    سلام . یک سوال دیگه:
    منظور از شماره CSQ کدوم است؟
    ۱-Numero du dossier یا
    ۲- numero de reference individuel
    با سپاس از پاسخ شما

  31. بهروز
    ۲۵ آذر ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۸ | #59

    سلام یک سوال دیگه آیا در این مرحله می توانم هر دو را با دو certified cheque پرداخت کنم؟

  32. بهروز
    ۲۴ آذر ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۴ | #61

    با سلام و تشکر از پاسخهای شما.
    من قصد دارم هزینه پروسس فی فدرال را با کردیت یکی از دوستانم در تورنتو پرداخت کنم اما اطلاعی از چگونگی پرداخت لندینگ فی ندارم.میخواستم بدونم
    ۱- چه روشهای برای پرداخت لندینگ فی وجود داره ؟میشه با کردیت کارت پرداخت کرد؟
    ۲- آیا پرداخت نکردن لندینگ فی همزمان با پروسس فی میتونه پروسه مهاجرت رو به تاخیر بندازه؟
    ممنون

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۶ | #62

      ۱- تنها با درفت بانکی امکان پرداخت هست یا واریز به حساب سفارت در ترکیه
      ۲- خیر اصلا لازم هم نیست در این مرحله پرداخت شود

  33. mohammad
    ۷ آبان ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۷ | #63

    salam khedmate jenabe doctor mokhtari aziz.ba tashakkor az mohabbat va hoseleie shoma.man dar tarikh 15 march 2012,file number dovvom dariaft kardam va bad az oon ettela dadand ke parvande be varsho rafte va ta alan khabari nashode?aia in parvandeha dar jaraian ast?

  34. دانیال
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۳ | #65

    با عرض سلام و تشکر از راهنمایی های شما

    I was just wondering if I might be asked to show the proof of fund when I am landing in Canada . I have red in others web pages that skilled worker immigrant may be asked to show their one year proof of fund .

    I have had this document when I was submitting and updating my immigration application

    many thanks in advance
    daniel

  35. ۶ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۸ | #67

    با سلام و احترام خدمت آقای دکتر مخناری

    من و همسرم ۱۴ اکتبر عازم مونترال هستیم و تصمیم داریم در فرودگاه آدرس خونه دوستمون رو برای کارت PR بدیم و یک هفته بعد به ایران برگردیم. البته توی اون یک هفته هم که اونجا هستیم افتتاح حساب بانکی و دریافت SIN رو هم انجام خواهیم داد. حالا سوالم اینه :

    ۱- آیال ممکن هستش که برای کارت اقامت یا PR ما مشکلی پیش بیاد و لازم باشه که ما خودمون حضور داشته باشیم ؟

    ۲- با توجه به اینکه ما تصمیم داریم سال آینده به کانادا برگردیم ولی این مرتبه به تورنتو بریم آیا لازم هستش که در این مدت یک هفته درخواست کارت خدمات بیمه بدیم؟ البته همونطور که میدونید برای درخواست کارت خدمات درمانی حتماً باید قرارداد اجاره خونه به نام خودمون داشته باشیم. ولی با توجه به اینکه این کارت حداقل ۳ ماه بعد از حضور در کانادا به دستمون خواهد رسید و ما در آینده هم تصمیم به زندگی در تورنتو داریم آیا اصلاً لازمه که درخواست این کارتو بدیم یا نه؟

    آیا در آینده برای ما مشکلی بوجود خواهد اومد یا نه ؟ چون در تورنتو هم باید درخواست کارت خدمات درمانی بدیم.

    ۳- برای افتتاح حساب بانکی چطور ؟ لازمه در مونترال افتتاح حساب کنیم یا تا سال آینده صبر کنیم تا در تورنتو افتتاح حساب داشته باشیم؟

    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

    • ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۳:۱۲ | #68

      ۱- ۵۰٪ احتمال دارد که شما را به بهانه ای بخواهند ولی مشکلی نیست چون اگر مشکلی پیش بیاید با برگ سفر از آنکارا می توانید به کانادا بیایید
      ۲- بهتر است برای کارت خدمات کبک اقدام کنید هر چند اصراری نیست سال بعد هم به اداره بهداشت انتاریو بروید و آنجا درخواست کارت بیمه کنید
      ۳- حساب بانکی را در همین سفر باز کنید فرقی نمی کند کجا باشید

  36. مهاجر
    ۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۹:۰۰ | #69

    با سلام و سپاس از شما، من به زودی راهی کانادا هستم و در ایران سپرده ی بلندمدت دارم. نزدیکانم می توانند سود این سپرده ها را از طریق صرافی برایم بفرستند. پرسشم این است که من باید هنگام ورود به کانادا این موضوع را اعلام کنم؟ و بگویم ماهیانه مبلغی (که زیاد هم نیست، حدود ۲۰۰۰ دلار) از راهی که گفتم برایم فرستاده میشود؟ با توجه به مسائل و قوانین اخیر، مشکل قانونی که ندارد؟ سوال دیگرم این است که این پول می تواند عنوان هدیه بگیرد و از مالیات معاف شود. سپاسگزارم

  37. کیا
    ۵ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۱۷ | #71

    سلام آقای دکتر مختاری
    با تشکر از راهنماییهای شما

    میخواستم بدونم بهترین راهی که شما برای انتقال پول (در حدود $۵۰۰۰۰ )از ایران به کانادا میکنید چیست؟با توجه به اینکه انتقال توسط صرافی ها هزینه زیاد اضافی را میطلبد( خرید حواله معمولا حدود ۳۰ تومان به ازای هر دلار گرانتر از قیمت دلار در بازار می باشد)ر .ودرپایان آیا شرکت شما در این زمینه خدماتی ارایه میدهد؟

  38. شهریار
    ۵ تیر ۱۳۹۱ در ۰۹:۰۷ | #73

    سلام آقای دکتر
    من و همسرم چند روز پیش پی آر شدیم و به امید خدا در چند ماه آینده وارد مونترال میشیم
    آیا برای خدمات بعد از مها جرت می تونم به دفتر شما در تهران مراجعه کنم؟
    با تشکر

  39. کیا
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۳ | #75

    با سلام آقای دکتر مختاری
    من سپتامبر ۲۰۰۷ به مونترال لندینگ کردم ، اما قبل از گرفتن کارت PR خود به ایران برگشتم و بدلیل مشکلات شخصی تا سال ۲۰۰۹ در ایران بودم. در ژانویه ۲۰۰۹ از طریق گرفتن Travel Document به مونترال برگشتم و برای گرفتن کارت PR اقدام کردم.کارت PR جدید صادر شده دارای اعتبار ۵ ساله بوده که تاریخ انقضای آن ژانویه ۲۰۱۴ میباشد.(و نه از زمان لندینگ سال ۲۰۰۷).
    برای حفظ شرایط اقامت دایم که میبایست ۷۳۰ روز در عرض ۵ سال در کانادا باشم ،آیا این تاریخ از ۲۰۰۷ (زمان لندینگ ) شروع میشود یا ملاک تاریخ اعتبار درج شده بر روی کارت PR (سال ۲۰۱۴ ) ،برای شروع محاسبه روزها میباشد؟
    از لطف شما و وقتی که برای راهنمایی مراجعه کنندگان به این وبلاگ بسیار وزین میگذارید سپاسگذارم.
    کیا

    • ۱۰ تیر ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۷ | #76

      هر زمان که قصد تمدید کارت را دارید حساب کنید در ۵ سال قبل از آن دو سال در کانادا بوده اید یا خیر

  40. ايمان دستيار
    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۵۱ | #77

    جناب مختاری با سلام،
    بنده متقاضی کبک و منظر مدیکالم. سوالی در مورد خروج پول داشتم.

    اگر من قبل از اینکه وارد خاک کانادا شوم، از طریق فامیل که به کانادا رفت و آمد میکنند پولم را خرد خرد خارج کنم و وقتی خودم رفتم آنها به یکباره مبلغ رو به حسابم در کانادا بریزند، به پول من مالیات میخورد و درامد محسوب میشود؟

  41. مرجان
    ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۵:۰۱ | #79

    سلام
    ممنون از پاسخ شما
    دوسوال از حضورتون داشتم
    ۱٫آیا در ورود برای اولین بار هر میزان پولی که وارد کانادا کنیم مالیات به آن تعلق می گیرد؟
    ۲٫چه وسایلی وچه مقدار می توانیم با خودمان ببریم؟
    با تشکر

    • ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۲ | #80

      ۱- به پول شما مالیاتی تعلق نمی گیرد به مقاله سایت در این زمینه مراجعه کنید
      ۲- در این مورد هم مقالاتی در سایت کنپارس هست توصیه می کنم بخوانید

  42. eskandar
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۵:۱۲ | #81

    سلام آقای دکتر با تشکر از بذل محبت جنابعالی در پاسخ به سوالات می خواستم زحمتتان داداه سئوال کنم که اگر زن مین اپلیکنت باشد ولی پول اثبات تمکن مالی به حساب شوهر باشد پرینت حساب شوهر مورد قبول است یا باید جابجائی صورت گیرد. واگر جابجائی صورت گیرد اثبات ملکیت پول توسط پرینت ۶ ماهه حساب شوهر کافی است
    و سئوال دیگر این که برای عدم سوپیشینه از کشور دیگر یک ماه وقت داده اند در صورتی که حداقل ۲ ماه طول میکشد آیا با ایمیل زدن به ورشو این زمان قابل افزایش است یا خیر

    • ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۷:۲۹ | #82

      پاسخ هر دو سوال مثبت است فرقی بین حساب زن و شوهر نیست و امکان درخواست وقت هم هست ولی بیش از یک ماه به سادگی وقت نمی دهند

  43. Reyhaneh
    ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۷ | #83

    با سلام و تشکر از وبلاگ خوبتان
    پس از جون ۲۰۱۰ برای مهاجرت اقدام کرده ام. دو سوال داشتم:
    ۱- ۵ ماه پیش مدیکال خود را ارسال نموده ام ولی هنوز جوابی داده نشده است یک بار هم e mail زدم به سفارت کانادا در ورشو و سوال کردم که جواب دادند :
    Please note that your application is under review due to background checks. No further correspondence will be entered into until we are in a position to communicate a decision or further requirements.
    نظرتان در این مورد چیست؟

    ۲- اعتبار پاسپورتم ۱/۲۰۱۴ است. آیا بهتر است قبل از صدور ویزا برای تمدید آن اقدام کنم؟ در این صورت این مسئله را به چه صورت به سفارت کانادا اعلام کنم؟

    با تشکر بسیار

    • ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۲:۵۵ | #84

      مدت انتظار شما عجیب نیست منتظر باشید
      در مورد پاسپورت هم خیر نیازی به تعویض ندارید البته بعید می دانم اداره گذرنامه حتی اگر بخواهید این کار را انجام دهد

  44. pardina
    ۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۷ | #85

    با سلام
    آقای دکتر ار راهنمایی و پاسخ شما متشکرم

  45. pardina
    ۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۸:۲۸ | #86

    با سلام و تشکر از توجه شما
    ماه گذشته ویزای مهاجرت گرفتم. از من خواسته شده مبلغی همراه داشته باشم تا به immigration officer ثابت شه که من قادر به تأمین هزینه زندگیم هستم(resettlement found). سؤال من:
    ۱) این مبلغ باید چقدر باشد؟(در گذشته ۱۱۲۰۰$ بود)
    ۲) طبق قانون جدید ایران حمل پول بیشتر از ۵۰۰۰$ قانونی نیست. پس چطور میشه که این پول را در ورودی فرودگاه ارائه کرد؟
    ۳)آیا ارائه money order که از بانک کانادا صادر شده و به نام من باشه قابل قبول است؟( خواهر من citizen هست و اون میتونه این چک را برام ازسال کنه)
    متشکرم

    • ۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۹ | #87

      شما همان ۵ هزار دلار را ببرید و اگر سوال شد بفرمایید محدودیت خروج ارز دارید در این مورد سخت گیری نمی شود و الزامی به داشتن همه مبلغ مورد نظر نیست
      نگران نباشید

  46. خديجه سرسپار
    ۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۶ | #88

    باسلام لطفا درمورد نوبت های مدیکال بفرمائید چه مدت باید صبر کرد واساسا روند انها چطور است واینکه ظاهر سفاتخانه ها در دمشق دارند تعطیل میشوند وضعیت مدیکال ها چه میشود ممنونم

    • ۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۵ | #89

      متاسفانه هیچ خبری نمی دهند باید منتظر بود

      می دانم وضعیت شما را ولی چاره ای نیست

  47. susan
    ۲۹ دی ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۴ | #90

    Hello Dr.Mokhtari
    I’m so proud of you and thank you for your efforts

  48. علیرضا آرزومند
    ۲۷ دی ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۳ | #92

    @علی مختاری

    با سلام

    جناب مختاری، من ساکن کانادا نیستم و سال گذشته به صورت توریستی به کانادا مراجعه کردم. باید به عرض برسانم که بدون هیچ مشکلی در TD Bank حساب باز کردم و حتی Visa Card هم گرفتم. جهت افتتاح حساب هیچ مانعی وجود ندارد فقط باید پاسپورت همراه داشته باشید.

    با تشکر

  49. علی
    ۲۴ دی ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۶ | #94

    با سلام
    آیا کسانی که سی اس کیو دریافت کرده اند می توانند قبل از رفتن به کانادا در رویال بانک ویا سایر بانکها حساب باز کرده و پول خود را از همین حالاازایران واریز نمایند اگر امکان پذیر هست از چه راهی می توان آن را انجام داد؟
    باتشکر از پاسخ شما

  50. ماری
    ۲۱ دی ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۹ | #96

    ممنون از پاسخ.

برگه نظرات
1 2 711
دیدگاه ها مسدود است.