خانه > اخبار کنپارس, نیروی متخصص کبک > تذکر مهم در مورد الزام داشتن مدرک زبان برای برنامه نیروی متخصص کبک

تذکر مهم در مورد الزام داشتن مدرک زبان برای برنامه نیروی متخصص کبک

۱۷ آذر ۱۳۹۰

در چند روز گذشته کامنتهای زیادی در مورد این موضوع دریافت کرده ام و ظاهرا سیستم تلفنی دفاتر ما هم به دلیل تماسهای بی وقفه دوستان برای روشن شدن چند نکته مختل شده است. تقاضا دارم دوستان به نکات زیر توجه کنند و از تماس و سوال در این خصوص خودداری کنند:

۱- این تغییرات به هیچ وجه شامل کسانی که قبلا فایل نامبر گرفته اند نمی شود.

۲- این مقررات شامل کسانی که می خواهند تغییراتی را در پرونده اعمال کنند مانند اضافه کردن همسر و یا فرزند هم نمی شود.

۳- پرونده کسانی که در تاریخ ۵ دسامبر و یا قبل از آن به پست تحویل شده اند شامل این مقررات نمی شود و مهم نیست چه زمانی به اداره مهاجرت وصول می شوند ملاک تاریخ مهر اولیه اداره پست مبدا است.

۴- پرونده همه دوستانی که با کنپارس قرارداد دارند و پرونده آنها تا تاریخ ۵ دسامبر به مونترآل رسیده است فایل شده و این شامل همه کسانی است که تا قبل از تعطیلات فرمهای خود را امضا کرده اند.

  1. ساناز
    ۳۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۲۹ | #1

    با سلام،
    من فرم ارزیابی را پر کردم و برای شما فرستادم، ولی تاکنون جوابی دریافت نکرده ام. طبق نوشته سایت حداکثر ۴۸ ساعت پس از ارسال پاسخ می دهید ولی من تاکنون پاسخی دربافت نکرده ام.

    • ۶ دی ۱۳۹۰ در ۰۵:۵۷ | #2

      من از شما در این مورد عذر می خواهم لطف کنید با دفتر ما در تهران تماس بگیرید و بای یکی از کارشناسان صحبت کنید

  2. shima
    ۳۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۵۲ | #3

    سلام آقای دکتر می خواستم بدونم چند روز طول می کشه که مدارک از دفتر تهران به مونترال ارسال بشه و به دست آنها برسه، من مدارکم در ۲۳ نوامبر ارسال شده احتمالش هست که بعد از ۵ دسامبر مدارک به دست مسئولین رسیده باشه؟

  3. ۲۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۳ | #5

    بله

  4. فرناز
    ۲۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۷ | #6

    جناب دکتر مختاری عزیز
    یک سوال از حضورتان داشتم
    من و همسرم بدون در نظر گرفتن امتیاز زبان و انطباق پذیری در مجموع ۵۷امتیاز داشتیم و مدارکمون را بعد از پنج دسامبر فرستادیم.می خواستم بدونم فکر می کنید تا کی باید منتظر بمونیم که آیا مدارک را برای بررسی (بدون مدرک زبان) قبول میکنند یا ریجکت میکنند
    , و از چه طریقی متوجه میشویم که مدارکمون را برای بررسی قبول کرده اند
    با تشکر

  5. يلدا
    ۲۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۵۴ | #8

    با سلام
    اولا تشکر از کمک وراهنمایی شما
    ۱-من استخدام رسمی هستمآیا حکم کار گزینی برای سابقه کار کافی است یادر مصاحبه کبک نیاز به ارایه بیمه دارم؟نامه از رییس چطر؟ فیش حقوق مارا به هیچ وجه مهر نمیزنند برای گرفتن نامه از رییس با توجه به محیط کارم شاید مشکلاتی به وجود بیاید.آیا با توجه به حکم کارگزینی نیازی به این موارد هست؟

  6. پوریا
    ۲۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۸ | #10

    با سلام
    من فایل نامبر خود را در تاریخ ۱۵/۴/۲۰۱۱ دریافت کردم (مهندس مکانیک)و هر چند کمتر هم میشد اما امتیاز ۸ از۱۲ فرانسه زدم که در حال تلاش برای کسب آن هستم وانگلیسی را هم متوسط(اینترمدیت)اعلام کردم.آیا باید برای هر دو زبان مدرک ارایه دهم یا این موضوع را در نامه مصاحبه به من اعلام خواهند کردکه باید چه کنم؟
    یک سوال دیگر هم دارم من ویزای مهاجرت استرالیا را ۱۰ ماه پیش دریافت کردم و مهر ورود هم زده ام ولی به دلایلی قصد رفتن به کانادا دارم آیا این موضوع می تواند مشکلی در روند مصاحبه یا مهاجرت به کانادا ایجاد کند و آیا ایلتسی که برای مهاجرت به استرالیا دادم (حدود یک سال پیش اکسپایر شده)میتواند در مصاحبه مفید و موثر باشد یا باید دوباره امتحان دهم؟
    با تشکر

    • ۳ دی ۱۳۹۰ در ۲۱:۱۸ | #11

      ۱- اگر به نمره زبان انگلیسی احتیاج دارید باید مدرک آیلتس معتبر و نه تاریخ گذشته ارایه کنید
      ۲- اینکه اقامت استرالیا را دارید ایرادی ندارد مهم این است که بعد از داشتن آن ترجیح می دهید بروید کبک

  7. Niloufar
    ۲۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۸ | #12

    سلام جناب دکتر مختاری

    مدرک زبان فرانسه من ۵ ماه دیگر اعتبارش تمام میشود.از طرفی سال در حال اتمام است آیا احتمال دارد لیست رشته های مورد نیاز تغییر کند؟
    رشته تحصیلی من مترجمی زبان فرانسه هست و مدرک tef دارم ولی مدرک IELTS ندارم.
    آیا امکان دارد بدون مدرک زبان انگلیسی مدارکم را پست کرده و ذکر کنم که IELTS را ۲ ماه بعد میفرستم؟(امتیازم بدون انطباق پذیری و زبان انگلیسی ۴۹ هست)
    با تشکر

  8. shima
    ۲۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۹ | #14

    سلام آقای دکتر
    من یکی از موکلینتون هستم که در ماه نوامبر مدارکم رو به اداره مهاجرت ارسال کردم
    نیاز به مدرک زبان در سطح B2 دارم ز افردای که قبلاً روند مهاجرت رو تجربه کرده بودم شنیدم که اگر سطح از A2 بالاتر باشه باید مدرک زبان ارسال کنم ولی من الان واقعاً د راین سطح B2 نیستم و در حال حاضرم نمی تونم امتحان بدم و برای ماه تیر می تونم ثبت نام کنم، اما موضوع اینجاس که اگر من برای تیر ماه امتحان دادم و سطحم پایین تر از B2 شود چه مشکلی برای مهاجرتم پیش می یاد ، رد می شم و حتی مصاحبه هم دعوت نمی کنن، ( من از ۱۶ امتیاز نیاز به ۱۰ امتیاز دارم تا امتیازاتم به ۶۳ برسه و من main هستم)، احتمال اینکه پرونده من رد بشه زیاد هست یا به جای دعوت به مصاحبه بهم وقت مجدد می دن تا زبانم رو به اون حد برسونم؟
    ممنون از راهنماییتون

    • ۳ دی ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۶ | #15

      کسی جز شما نمی تواند موفقیت پرونده شما را تضمین کند. بخضی از داستان هم قابل پیش بینی نیست ولی گاهی می توان برای ارسال نمره زبان مهلت گرفت
      به جای طرح این نگرانی شما مصمم شوید در اینزمان معین خود را با تلاش شبانه روزی به آن سطح برسانید

  9. مسعود محرابی
    ۲۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۷ | #16

    با سلام خدمت جناب آقای دکتر مختاری
    آقای دکتر یک پیشنهاد داشتم اونم اینکه با توجه به اینکه موکلین و همچنین دوستانی که جدیدا به جمع موکلین شما خواهند پیوست همگی به نمره زبان فرانسه احتیاج دارند فکر کنم خوب باشه اگه دفتر شما در تهران بتونه با رایزنی با موسسات ق و ک(فقط این دو موسسه الان در حال حاضر امتحان میگیرند که ق تا خرداد ماه و ک نیز تا مرداد سال آینده ظرفیتتشون پر شده) برای موکلین امتحان خارج از نوبت برگزار کنه تا کمی از نگرانی های ما تو این اوضاع به هم ریخته کم بشه.

  10. نادر
    ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۰۷ | #18

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری
    من قصد ارسال مدارک پروسه نیروی متخصص کبک را دارم فعلا مدرک زبان ندارم پس اگر تیک عدم ارسال مدرک زبان بزنم وهمراه مدارکم یک نامه مبنی بر اینکه مدرک زبان را بعدا میفرستم را ضمیمه کنم آیا قبول میکنند یاخیر؟آیا فایل نامبر میدهند یا خیر؟چون با توجه به احتمال تغییر قوانین وامتیاز زشته ها در سال جدید اگر بخواهیم ارسال مدارک را تا گرفتن مدرک زبان
    بتعویق بیندازیم ممکن است امیتاز از دست داده و کار برایمان سخت تر گردد.لطفا راهنمایی بفرمایید در شرایط فعلی صلاح کارمان در چیست؟در ضمن رشته ما دیمند و بدون وفق پذیری و زبان ما (متاهل) ۵۰ امتیاز داریم. با تشکر

  11. roya
    ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۰۵ | #19

    سلام
    لیسانس حسابداری هستم .و متاسفاته به مشکل قانون زبان برخوردهام.با ۴ سال کار ودر مجموع ۲ سال سابقه بیمه و زبان انگلیسی در حد ۶ (فعلا) و الان هم به دلیل گرفتن زبان مشغول به کار نمی باشم (۳۲ ساله) آیا مشمول میشوم آگر میشوم چه نموه برای tef لازم دارم و چه زمانی برای نشکیل پرونده دوباره تصمیم بگیرم و برای فدرال هم پرونده ارسال کرده بودم که در سال۸۷ که در سال ۸۸ برگشت کامل خوردم.متشکرم

  12. امیر
    ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۴ | #21

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    من مدرک زبان فرانسه دارم و مجموعه امتیازاتم با احتساب این مدرک : ۴۶ امتیاز میشه ( بیمه ۶ امتیاز،زبان فرانسه ۸ امتیاز،رشته تحصیلی ۶ امتیاز،مدرک تحصیلی ۱۰ امتیاز،سن ۱۶ امتیاز =۴۶)آیا با این امتیاز میتونم فرما رو پر کنم و ارسال کنم؟ در چند ماه آینده مدرک زبان انگلیسی رو هم میتونم بگیرم و به پروندم اضافه کنم.اما میشه با این امتیاز فایل نامبرم رو بگیرم ؟

  13. مهدیه
    ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۳ | #23

    سلام خدمت آقای دکتر یه سوالی از خدمتتون داشتم با توجه به اینکه فایل نامبر من اومده وقصد ازدواج دارم و همسر آیندم دانشجوی کاردانی عمران می باشد آیا ایشان با مدرک اشتغال به تحصیل در رشته عمران می توانند امتیاز این رشته رو بگیرن(با ارائه ریز نمرات گذرانده شده ) یا بنظرتون اگر برای مصاحبه قبل از اتمام درس ایشوندعوت شدم خودم به تنهایی برم و مدارک اشون را پس از اخذ مدرکشون ارائه بدیم چون با مدرک دیپلم امتیاز خیلی کمی بهمون تعلق می گیرد و می ترسم در مصاحبه رد بشیم پیشاپیش از اینکه وقت میگذارید و به سوالات ما جواب میدهید بسیار ممنونم

    • ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۴ | #24

      ازدواج را تا گرفتن مدرک به تاخیر بیاندازید ایشان امتیاز را در زمان دانشجویی نخواهند گرفت

  14. مریم
    ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۲ | #25

    با سلام
    من یک ایمیل جنرال برای سفارت فرستادم که تکلیف من که ۴ دسامبر مدارکم رو ارسال کردم چیه متاسفانه فقط یک جواب کوتاه داده Votre envoi ne peut pas être acheminé.و در آخر هم گفته به سایت مراجعه کنید

  15. ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۲ | #27

    ما مشمول قانون جدید نیستید

  16. امین بلندی
    ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۰۰ | #28

    سلام، من خواستن مدرک زبان فرانسه را به فال نیک گرفته ام.و از شما تقاضا می کنم تا کتابها و صوت و تصاویری که برای آماده شدن، و سپس قبول شدن در این امتحانات لازم است، ماها را راهنمایی بفرمایید.( باور بفرمایید داشتن یکی دو منبع نسبتا” مفید برایمان ضرورت دارد.)
    متشکرم و سلامت باشید
    امین بلندی

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۵۶ | #29

      توصیه می کنم در برنامه آموزش درستی ثبت نام کنید پیشنهاد من کلاسهای آقای دکتر اسفندی در کنپارس است اگر جا باشد

  17. محمدرضا
    ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۶ | #30

    سلام جناب دکتر
    ۲۸ ساله هستم وهنوز هیچ اقدامی برای مهاجرت انجام ندادم
    البته کلاس زبان فرانسه رو از ۲ ماه پیش شروع کردم
    فوق دیپلم الکترونیک دارم مدرک حسابداری ۹۰۰ ساعته دارم
    منو راهنمایی کنید جناب دکتر
    ممنونم.

  18. امیر
    ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۵۸ | #32

    سلام جناب دکتر مختاری

    لطفا ممکن راهنمایی فرمائید مجموع امتیاز من با در نظر گرفتن مدرک زبان انگلیسی و بدون درنظر گرفتن مدرک زبان فرانسه و بدون نمره انطباق پذیری ۴۹ می باشد . آیا امکان دارد برای کبک اقدام کنم یا منتظر گرفتن مدرک زبان فرانسه باشم و بعدا” اقدام کنم – با تشکر

  19. محمد
    ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۲۷ | #34

    سلام جناب دکترمختاری
    ایارشته علوم ازمایشگاهی که در ایران کارهای پارزیتولوژی هماتولوژی بیوشیمی و…که در لیست فدرال بعنوان زیر شاخه بیولوزیستها هستند را انجام میدن میتوانند برای فدرال اقدام کنند؟ خیلی ممننوننننن

  20. مهدی فلاح
    ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۰ | #36

    با سلام
    می خواستم بدونم برای امتحان فرانسه کبک، غیر از سفارت فرانسه چه مراجع دیگه ای وجود دارد؟

  21. مهدي
    ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۹ | #38

    مهدی :
    سلام جناب دکتر
    ضمن تشکر میخواستم بپرسم مدارک بنده هنوز ارسال نشده است با توجه به تبصره اینکه بدون در نظر گرفتن امتیاز زبان و … متاهلین دارای ۵۰ امتیاز امکان ارسال مدارک رو دارند میخواستم بدانم که آیا در صورت ارسال مدارک تا زمان دریافت مدرک زبان و ارسال آن ، امکان اینکه در کبک پرونده بنده بررسی نشه و یا عودت بشه هست ؟ و یا اینکه بررسی خواهد شد؟

  22. ساغر
    ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۹ | #40

    با سلام
    لطفا راهنمایی بفرمایید که آیا دریافت فایل نامبر به منزله قبول اولیه مدارک می باشد و یا ممکن است در مرحله بعدی بررسی، مدارک برگشت داده شود؟ زیرا من قصد دارم برای ادامه قراردادم با شرکت مهاجرتی (دیگری) که با آن قرارداد دارم چنین شرطی بگذارم. زیرا به علت تعلل ایشان مدارک من قبل از ۵ دسامبر ارسال نشد. نظر شما چیست؟

  23. عليرضا
    ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۴۳ | #42

    سلام آقای دکتر من از موکلین شما هستم.من از شما یک گله دارم.من موضوع درخواست مدرک زبان فرانسه را برای متقاضیان متخصص کبک از طریق یکی از اقوام خانمم در اسفند ۸۹ شنیدم ولی چون از طریق کارشناسان شما به من چیزی در این خصوص گفته نشد من این موضوع را جدی نگرفتم.در سایت هم این موضوع اطلاع رسانی نشد.تا اینکه پس از تماس تلفنی خودم با کارشناس مربوطه ام این موضوع اخیرا به من اطلاع داده شد.حالا من اولین نوبت امتحانTEF را آنهم در اصفهان نه در تهران برای فروردین ۹۱ ثبت نام کردم.فکر میکنید دیر نیست ؟ من رشته ام مکانیک است.و فایل نامبرم ۱۹ ماه می ۲۰۱۱آمده است.

    • ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۳ | #43

      موضوع درخواست زبان برای افرادی است که پرونده جدید باز می کنند برای پرونده های قدیمی در برخی موارد درخواست می شد که هنوز هم همان است. تا نامه ای درخواست نکرده اید لازم نیست اقدام کنید

  24. صادق
    ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۵۸ | #44

    با سلام خدمت دکتر مختاری
    من ۲ سوال داشتم :
    ۱- مدارک TCFQ و TEFAQ از نظر اداره مهاجرت و آفیسرها تا چند ماه یا چند سال اعتبار دارند و پذیرفته می شوند ؟
    ۲- من موقع تکمیل فرمها برای همسرم با توجه به اینکه دیپلم بود ولی تازه دانشگاه قبول شده بود و پیش بینی میکردم تا زمان رفتن به مصاحبه مدرکشو نمیتونه بگیره ، تو فرمها نوشتم دارای مدرک دیپلم می باشد. همچنین ننوشتم که دانشجو است چون ترسیدم موقع مصاحبه آفیسر با سوالاتش همسرمو که مین نیست و زبانش بالطبع ضعیف تره بپیچونه. حالا همسرم مدرک فوق دیپلم گرفته و من موندم اونو ترجمه کنم و بفرستم یا نه موقع مصاحبه با خودمون ببریم یا نه ؟ حالا اگه تو مصاحبه ارائه کنیم ممکنه آفیسر بپرسه چرا تو فرمها ننوشتین که همسرتون دانشجو بوده ؟ ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنین که چکار کنم ؟

    • ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۶ | #45

      سلام
      در فرمهای کبک تحصیلات خاتمه یافته و سوابق شغلی پرسیده می شود، بنابراین شما میتوانید مدرک جدید را به همراه یک نامه برای اداره مهاجرت ارسال کنید

  25. ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۲ | #46

    درود جناب دکتر مختاری
    خیلی سپاسگذارم بخاطر همه زحمات بی وقفه شما…
    چند روزی است که بعضی از دوستانی که فایل دوم را از سوریه گرفتند و CSQ هم دارند بینشان شایع شده که شاید از انها در این زمان مدرک زبان فرانسه خواسته شود…به عبارتی ایا در این زمان که منتظر اپدیت یا مدیکال هستیم ممکن است برای ما نیز بعد از گذشت ۲۲ ماه از فایلمان مدرک زبان فرانسه خواسته شود ایا چنین چیزی امکان دارد یا خیر؟؟؟؟

  26. سارا
    ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۵۵ | #48

    با سلام،
    جناب آقای دکتر مختاری من مدارک خود را اواخر سپتامبر ارسال کردم و ۱ ماه پیش هم فایل نامبر را دریافت کردم.
    در موسسه زبان به چند مورد برخورد کردیم که اداره مهاجرت نامه ای به افرادی که فایل نامبر دریافت کرده اند، ارسال کرده مبنی بر این که ظرف مدت ۶۰روز باید نمره امتحان فرانسه را بفرستند در غیر ای صورت پروسه آن ها متوقف می شود.
    با توجه به اینکه فقط ۲ موسسه در ایران امتحان زبان فرانسه معتبر برگزار می کنند و از هم اکنون تا امتحان اردیبهشت ماه هم پر شده و نمی توان ثبت نام کرد، پیشنهاد شما چیست؟

    • ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۲ | #49

      پیشنهاد من به دوستان این است که منتظر درخواست اداره مهاجرت برای مدرک زبان نشوند و هر زمان که برایشان مقدور بود در امتحان شرکت کنند

  27. مریم هاشمی
    ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۴ | #50

    اقای مختاری عزیز
    با سلام
    من وهمسرم از موکلینتون هستیم که متاسفانه شامل این قانون شدیم.۲تا سوال خدمتون دارم ۱٫ایااین تبصره که اگرامتیاز به ۵۰ برسه امکان ارسال مدارک بدون ارسال مدارک زبان فعلامیباشد درسته؟وسوال بعدی اینکه ما با توجه به امتیاز فوق دیپلم عمران که بهمون گفتن مدرکش ۱۰ امتیاز داره ۵۰ امتیازی میشیم.ایا فرستادن مدرک فوق دیپلم همراه لیسانس باعث نمیشه امتیاز فوق دیپلم رو از دست بدیم؟

  28. عمران کیا
    ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۰۸ | #52

    با سلام
    با اعمال تغییرات فعلی در قانون چقدر احتمال تغییرات دوباره است ؟
    اگر هست تا کی ؟
    آیا ممکن است شرایط به گونه ای تغییر کند که دیگر امتیاز لازم زا نیاوریم؟

  29. حمید
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۰۱ | #54

    سلام. من دارای مدرک فوق دیپلم عمران و لیسانس عمران هستم. پرونده ام را برای کبک پست کردم. با توجه به اینکه سابقه کار ۴سال اخیر من مربوط به لیسانس هست،آیا امکانش هست که فوق دیپلم منا که ۱۲ امتیازی هست برام منظور کنند یا خیر. باآرزوی بهروزی مستدام

    • ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۷ | #55

      با توجه به این که رشته لیسانس و فوق دیپلم شما عملا به هم مربوط است شانس برای پذیرش ۱۲ امتیازی آن وجود دارد

  30. عباس ميرزايي
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۱ | #56

    جناب مختاری این سئوال را قبلا نیز پرسیده بودم ولی نمیدانم چرا قبل از پاسخ جنابعالی حذف شد
    با سلام خدمت شما
    جناب دکتر مختاری،بنده راجع به مشکل یکی از دوستانم مزاحم وقت جنابعالی میشوم.یکی از همکاران بنده یک ماه پیش مدارک خود را برای اداره مهاجرت ارسال نمود که چند روز پیش کلیه مدارک به همراه یک نامه از اداره مهاجرت با مضموم عدم برداشت وجه از کارت اعتباری که ایشان توسط یکی از دوستانش در مونترال اعلام نموده بود برگشت داده شد و در نامه اعلام کرده بودند که به دلیل مشکل فوق پرونده شما ارجاع داده میشود تا پس از حل آن پرونده را مجددا ارسال نمائید.میخواستم بدانم با شرایط جدید اعلام شده،پرونده ایشان نیز شامل قانون ارسال مدرک زبان میشود؟با توجه به ارسال مدارک قبل از این قانون و اینکه یکبار مدارک ایشان در اداره مهاجرت رسید شده است دیگر شامل قانون جدید نخواهد شد؟توصیه جنابعالی در مورد ایشان چیست؟
    با تشکر از حسن توجه جنابعالی

    • ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۹ | #57

      سلام
      معمولا در این موارد اداره مهاجرت فرصتی شصت روزه برای اصلاح پرداخت میدهد. اگر چنین موضوعی در نامه اشاره نشده باید بررسی بیشتری روی نامه و دلیل برگشت داشت.

  31. غفوري
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۴ | #58

    جناب آقای مختاری
    باسلام
    من و همسرم در تاریخ ۱۰ آذر (۱ دسامبر) فرمها رو امضا کردیم و مقرر شده بود شنبه (۱۲آذر یا ۳ دسامبر ) مدارکمون پست بشه . لطفا راهنمایی کنید که مشمول بند ۳ و ۴ خبرنامه می شویم یا خیر .
    با سپاس

  32. امیر
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۱۳ | #60

    سلام
    من فایل نامبرم صادر شده در مارس۲۰۱۱
    الان من زبان فرانسه را ۵ از ۱۲ زدم و انگلیسی را ۶ از ۱۲ می خوام ببینم با تغییرات جدید چه مدرک زبانی لازم است و در ضمن ایا من الزامی برای گرفتن مدرک زبان دارم یا نه ممنون می شوم راهنمایی کنید

  33. شاپور عظیمی
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۴ | #62

    جناب آقای مختاری
    با سلام
    من مدارک خود را حدود ۴۰ روز پیش به اداره مهاجرت کبک ارسال کردم ولی با توجه به کسر یکی از فرم ها، مدارک به همراه یک نامه به تاریخ ۲۲ نوامبر، بطور کامل برگشت خورده و در آن از ما خواسته شده پس از تکمیل فرم، مدارک به همراه همین نامه عودت شود. حال سئوال این است که آیا مدرک زبان برای ما نیز الزامی است یا خیر؟
    با سپاس از وقتی که برای این کار اختصاص می دهید.

    • ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۰۷ | #63

      متاسفانه به نظر پاسخ مثبت است اما شما سعی خود را بکنید و مدارک را به همراه نامه ای با شرح آنچه فرمودید بفرستید احتمال اینکه بدون نمره زبان بپذیرند زیاد است

  34. آزاده
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۳۰ | #64

    باسلام مجدد شب گذشته مطلع شدم تا ۹ماه آینده آزمون زبان فرانسه درایران برگذار نخواهد شد آیا صحت دارد؟ اگر چنین باشد تکلیف ایرانیان در ارائه مدرک چیست آیا میشود درکشورهای همجوار آزمون داد چگونه

    • ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۰۹ | #65

      سفارت فرانسه تنها مرجع برای دادن امتحان نبوده به موسسات دیگر هم می توانید مراجعه کنید

  35. ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۸ | #66

    درود جناب دکتر مختاری
    خیلی سپاسگذارم بخاطر همه زحمات بی وقفه شما…
    چند روزی است که بعضی از دوستانی که فایل دوم را از سوریه گرفتند و CSQ هم دارند بینشان شایع شده که شاید از انها در این زمان مدرک زبان فرانسه خواسته شود…به عبارتی ایا در این زمان که منتظر اپدیت یا مدیکال هستیم ممکن است برای ما نیز بعد از گذشت ۲۲ ماه از فایلمان مدرک زبان فرانسه خواسته شود ایا چنین امکان دارد یا خیر؟؟؟؟

  36. مهدي
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۴۰ | #68

    سلام جناب دکتر
    ضمن تشکر میخواستم بپرسم مدارک بنده هنوز ارسال نشده است با توجه به تبصره اینکه بدون در نظر گرفتن امتیاز زبان و … متاهلین دارای ۵۰ امتیاز امکان ارسال مدارک رو دارند میخواستم بدانم که آیا در صورت ارسال مدارک تا زمان دریافت مدرک زبان و ارسال آن ، امکان اینکه در کبک پرونده بنده بررسی نشه و یا عودت بشه هست ؟ و یا اینکه بررسی خواهد شد؟

  37. آذر
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۴۲ | #70

    جناب آقای مختاری
    سلام
    می خواستم یک سئوال از خدمتتون بکنم. ما در ماه می امسال (۲۰۱۱) فایل نامبرمون رو دریافت کرده ایم و تاکنون هیچ نامه یا ایمیلی مثل نامه ی آپدیت دریافت نکرده ایم. می خواستم بدونم شما می تونید به صورت حدودی به ما بگید زمان مصاحبه ی ما چه موقع خواهد بود؟ من و همسرم می خواهیم زبان فرانسه رو براساس زمانی که داریم ادامه بدیم و اگر زمان بیشتری داشته باشیم طبعن نوع کلاسی که خواهیم رفت متفاوت خواهد بود.
    ممنون

    • ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۱۹ | #71

      در حال حاضر رشته های غیراولویت دار مربوط به آگوست و سپتامبر ۲۰۱۰ به مصاحبه دعوت میشوند

  38. حسین
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۶ | #72

    سلام آقای دکتر و ضمن تشکر از اخبار بروزتان
    میشه توضیح بدید چه کسانی میتوانند بدون مدرک زبان پرونده را ارسال کنند. اگر فقط کسانی میتوانند که نیازی به نمره زبان نداشته باشند منظورتان از اینکه در وبسایتتان نوشته اید که متقاضی متاهل اگر بدون درنظرگرفتن امتیاز زبان، فرزندان و خوداتکائی مالی ۵۰ امتیاز داشته باشد میتواند پرونده را بفرستد یعنی چی؟ با تشکر

  39. آزاده
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۵۱ | #74

    سلام آقای دکتر من طبق نظر شما با کارشناس مربوطه در دفتر تهران تماس گرفتم وایشون فرمودند شما تهران تشریف میاورید و با مشاورین حقوقی کنپارس در تهران دررابطه با موضوع پیش آمده نشست خواهید داشت ا

  40. عباس ميرزايي
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۹ | #76

    با سلام خدمت شما
    جناب دکتر مختاری،بنده راجع به مشکل یکی از دوستانم مزاحم وقت جنابعالی میشوم.یکی از همکاران بنده یک ماه پیش مدارک خود را برای اداره مهاجرت ارسال نمود که چند روز پیش کلیه مدارک به همراه یک نامه از اداره مهاجرت با مضموم عدم برداشت وجه از کارت اعتباری که ایشان توسط یکی از دوستانش در مونترال اعلام نموده بود برگشت داده شد و در نامه اعلام کرده بودند که به دلیل مشکل فوق پرونده شما ارجاع داده میشود تا پس از حل آن پرونده را مجددا ارسال نمائید.میخواستم بدانم با شرایط جدید اعلام شده،پرونده ایشان نیز شامل قانون ارسال مدرک زبان میشود؟با توجه به ارسال مدارک قبل از این قانون و اینکه یکبار مدارک ایشان در اداره مهاجرت رسید شده است دیگر شامل قانون جدید نخواهد شد؟توصیه جنابعالی در مورد ایشان چیست؟
    با تشکر از حسن توجه جنابعالی

    • ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۴ | #77

      توصیه می کنم دوباره با حل مشکل بفرستند و نامه قبلی را هم ئیوست کنند و در نامه ای هم توضیح دهند که مدارک پس از حل آن مشکل دوباره ارسال می شود بعید است مشمول قانون جدید شود

  41. مرجان
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۲:۱۰ | #78

    آیا کسی که در دانشگاه فرانسوی زبان درس خونده باز هم نیاز به ارایه مدرک زبان دارد؟

  42. نيما
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۳ | #80

    جناب آقای دکتر مختاری
    وقت بخیر
    من از موکلین شما هستم و فرم های مربوطه را به تاریخ ۲۸/۱۱/۲۰۱۱ امضا نمودیم ولی مدارک از دفتر تهران تا بعد از تعطیلات (۰۸/۱۲/۲۰۱۱) به دفتر مونترال ارسال نشده بود ، به این ترتیب راهنمایی فرمائید ما در چه وضعیتی قرار داریم ، لازم به ذکر است مجموع امتیاز من و همسرم بدون درنظر گرفتن زبان انگلیسی و فرانسه و بدون نمره انطباق پذیری ۵۷ می باشد – با تشکر

  43. ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۴۶ | #82

    درود جناب دکتر مختاری
    خیلی سپاسگذارم بخاطر همه زحمات بی وقفه شما…
    چند روزی است که بعضی از دوستانی که فایل دوم را از سوریه گرفتند و CSQ هم دارند بینشان شایع شده که شاید از انها در این زمان مدرک زبان فرانسه خواسته شود…به عبارتی ایا در این زمان که منتظر اپدیت یا مدیکال هستیم ممکن است برای ما نیز بعد از گذشت ۲۲ ماه از فایلمان مدرک زبان فرانسه خواسته شود ایا چنین امکان دارد یا خیر؟؟؟؟
    بدرود

  44. سارا
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۶ | #84

    با سلام خدمت آقای مختاری عزیز
    در ابتدا از شما به خاطر اطلاعات سودمند و پاسخ های دلسوزانه تان تشکر می نمایم
    مدارک من در تاریخ ۱-۱۲-۲۰۱۲ از طریق پست به اداره مهاجرت در مونترال تحویل داده شده است. می خواستم ببینم در مورد هزینه های جدید مهاجرت هم مواردی که در این تاپیک اعلام نمودید صادق است؟ یعنی مانی اوردر من که براساس ۳۹۵ دلار فرستاده شده قابل قبول می باشد یا نه؟ در ارتباط با این موضوع خیلی نگرانی دارم

  45. آزاده
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۴۳ | #86

    سلام آقای دکتر من از موکلین کنپارس هستم متن قرارداد رو به انضمام ۹۰% از مدارک رو در مردادماه فرستادم دفتر تهران ۱۰% نقص باقیمانده در ۷دسامبر ارسال شده با محاسبات خودم من جزو نفراتی که در مرحله دوم ارسال مدرک زبان الزامیست قرارمیگیرم و بنابراین من ۸ماه بیشتر فرصت ندارم درحال حاضر ترم ۳فرانسه و۹انگلیسی هستم امتیاز مورد نیاز برای انگلیسی ۳وفرانسه ۸هست من چه کنم گرفتن ۲مدرک در این تایم تقریبا” فکر نمیکنم مقدور باشه من میتونم درخواست مهاجرتم رو از طریق دفتر شما به کشور دیگه ای مثل ترکیه یا هرمکان دیگه تغییر بدم هرچند تلخ وسخت اما نمیخوام به هردلیلی رفتنم کنسل شه خواهش میکنم بگید من چه کنم

    • ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۱ | #87

      دوست عزیز با اطلاعاتی که دادید متوجه نشدم پرونده شما باز شده است یا خیر
      با مدیر دفتر و یا کارشناس خود در دفتر تهران هماهنگ کنید اما امکان اقدام از طریق سایر کشورها نیست

  46. Ali
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۰۷ | #88

    با سلام

    من از موکلین شما هستم و فرمها رو قبل از تعطیلات(قبل از ۵ دسامبر) امضا کردم ، اما هنوز پست نشدند تا جای که من میدونم ، آیا این قانون شامل حال من می‌شه یا باید صبر کنم و امتحان زبان بدم و بعد دوباره بفرستم ،

    با سپاس

  47. زحل
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۳۲ | #90

    با سلام
    رشته تحصیلی من هم حسابداری است (۶ امتیازی) اما دئ سال سابقه کار دولتی در بخش بیمه داشتم که (۱۲ امتیازی) است. ملاک امتیاز رشته تحصیلی است یا سابقه کار؟ من ۴ سال حسابدار و در دو سال اخیر کارشناس بیمه یک شرکت معتبر بوده ام. چند امتیاز برای من لحاظ می شود.

  48. امین
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۱ | #92

    با سلام

    آقای مختاری من از موکلین شما هستم.لیسانس حسابداری و فوق لیسانس مدیریت تکنولوژی دارم.پرونده من ۱۸ اکتبر از دفتر تهران به مونتریال جهت مهاجرت کبک ارسال شده.باوجودی که در لیست روی سایت کنپارس فایل نامبر افرادی که در این تاریخ ها پرونده های آنها ارسال شده موجود هست؛هیچ اطلاعی از فایل نامبر من وجود ندارد.با این تغییراتی هم که در قوانین بوجود آمده،هم مضطربم و هم به این فکر می کنم آیا ممکن هست پرونده های ما هم مثل بسیاری از پرونده های سالهای اخیر،تدریجاو به مرور زمان با این بی خبری ها فقط بایگانی شود؟

  49. مهرناز
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۵۶ | #94

    با سلام
    من نامه کانفرم مصاحبه رو امضا کردم و اسکن کردم به آدرس biq.damas@micc.gouv.qc.ca که خودش گفته بود فرستادم که یک نامه اتوماتیک اومد که تمام کارها از سوریه به مونترال منتقل شده ولی آدرس ایمیل همون بود یعنی به دستشون رسیده ؟ من نامه رو به صورت پی دی اف و اتچ فرستادم مشکلی نیست؟ آیا فایل اتچ هم باز می شود؟مرسی از کمکتون.

  50. مهسا
    ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۷ | #96

    ۵۴٫

    ا سلام و احترام

    رشته تحصیلی من حسابداری است و متاسفانه قصد ارسال مدارک در ۲ روز آینده را داشتم که با توجه به وضعیت فعلی و نیاز به نمره زبان مقدور نیست. با توجه به مدت زمان مورد نیاز برای گرفتن مدرک چقدر احتمال حذف رشته من از لیست مشاغل وجود دارد؟ سوال بعد اینکه آیا رشته حسابداری به رشته هتی مورد نیاز فدرال بر خواهد گشت؟ با سپاس

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۹ | #97

      کبک لیست منحصر ندارد و حذف بی معنی است تنها بعضی رشته ها امتیاز بالاتر دارد که در مورد آنها نیز قرار نیست تغییری باشد

برگه نظرات
1 2 662
دیدگاه ها مسدود است.