خانه > نوشته های غیر رسمی > در راه استانبول

در راه استانبول

۱۸ آذر ۱۳۹۰

از امروز برای چند روز به استانبول می روم برای چند مصاحبه سرمایه گذاری. ممکن است کمتر بنویسم و امکان پاسخگویی به کامنتها و ایمیلها را مانند قبل ندارم. به بزرگواری خودتان ببخشید

  1. محمد
    ۱۷ آذر ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۴ | #1

    سلام آقای دکتر،
    من pr کارت کانادا را دارم ولی بعلت مشکلات زیاد مثل مریضی همسرم و تعهدات شغلی و….کارت خودم و خانواده أم expire شده است.تمنا دارم راهنمایی بفرمایید که چگونه مىتوانم کارتم را valid کنم.
    سپاسگزارم.

    • ۱۸ آذر ۱۳۹۱ در ۱۶:۴۰ | #2

      کجا هستید؟ چند وقت کانادا نبوده اید و چقدر بوده اید؟
      باید به سفارت در آنکارا مراجعه کنید و درخواست برگ سفر کنید بیایید کانادا و تمدید کنید
      اگر تعهدات خود را ایفا نکرده باشیدیعنی در ۵ سال دو سال در کانادا نبوده اید البته کار مشکل است

  2. الهه
    ۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۱۰ | #3

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری

    من و همسرم هفته پیش در مصاحبه در استانبول قبول شدیم ولی متاسفانه الان برای پر کردن فرمها به مشکل خوردیم یک سئوال از شما داشتم شماره CSQ دقیقا کدوم شمارس که توی فرمها از ما خواسته توی نامه ما فقط تاریخ CSQ زده و سئوال دوم اینکه فرم تشخیص هویت برای آخرین مرحله فدراله ؟ چون ما برای یک مدتی توی یک کشور دیگه زندگی میکردیم( خارج از ایران ) و الان ما درخواست پلیس چک دادیم ولی به ما میگن بین ۴ تا ۶ ماه طول می کشه ولی یک نامه به شما میدیم که مدارکتون توی پروسه است، اگر شما اطلاعاتی در این مورد دارید ممنون میشم راهنماییم کنید

    با سپاس

    • ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۱:۳۱ | #4

      هر کدام از شماره های DA را وارد کنید ایرادی ندارد
      به سفارت کشور خارجی مراجعه کنید راهنمایی می شوید

  3. علیرضا
    ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۶ | #5

    سلام آقای دکتر مختاری
    من فایل نامبر دوم (فدرال) پرونده کبک را در نوامبر ۲۰۰۹ گرفتم و در مارج ۲۰۱۱ نیز آپدیت مدارکم به سفارت نحویل شده، سئواات من به شرح زیر است:
    ۱- با توجه به شرایط فعلی و آمدن مدیکال های کبک، به نظر شما تا چه زمانی مدیکال برای من ارسال خواهد شد و آیا آپدیت مجدد درخواست می گردد؟
    ۲- در صورت بسته شدن سفارت در سوریه، ارسال مدیکال متوقف خواهد شد و یا به سفارت دیگری منتقل می گردد؟
    ۳- در صورتی که بعد از انجام و ارسال آزمایشات پزشکی مرتبط با مدیکال سفارت بسته شود، آیا ویزا صادر و به سفارت کانادا در ایران و یا کشور دیگر ارسال میگردد؟
    با تشکر فراوان از راهنمایی های شما

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۲۷ | #6

      ۱- قابل پیش بینی نیست
      ۲- هنوز که بسته نشده اگر بشود هم زیاد طول نخواهد کشید
      ۳- قابل پیش بینی نیست

  4. minoo
    ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۷ | #7

    با سلام و خسته نباشید.
    من در تاریخ ۸ نوامبر در استامبول مصاحبه داشتم و بدلیل اینکه نتوانستم امتیاز لازم در زبان فرانسه را کسب کنم رد شدم . رشته تحصیلی م و شغلم حسابداریست. حال میخواهم دوباره اقدام کنم . نمیدانم که برای فایل جدیدم چه مدارکی باید به فایل قدیمیم اضافه کنم.ایا فقط مدرک tcf باید اخذ کنم؟ (در فایلم وکیلم نمره ۸ را برایم درج کرده بود) 
    با توجه به شرایط موجودکه سفارت فرانسه هم در ایران تعطیل شده من چطور میتونم دراین آزمون شرکت کنم.
    پیشاپیش ممنون از لطفتون.

  5. کورش
    ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۴ | #8

    آقای دکتر خدا قوت! چه خبر از مصاحبه های سرمایه گذاری؟ ایا ۱۸۰ تایی بودند؟ چطور پیش رفت؟

  6. کتایون
    ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۰ | #10

    با سلام و تشکر از اطلاعات مفید و ارزشمندتان…
    ممکن است بفرمایید براساس تخمین و تجربه شما، فایل نامبر من که در تاریخ ۲۴ فروردین ۹۰ به دستم رسیده و رشته ام ۶ امتیازی است، حدودا جه زمانی دعوت به مصاحبه میشوم؟
    ممنون

  7. شهباز
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۳ | #12

    با سلام و عرض تشکر
    جناب آقای دکتر به نظر شما قبولی های ۲۰۱۰ تا کی باید منتظر مدیکال بمانند؟؟؟؟؟؟؟؟ ظاهرا سفارت در دمشق خیلی پویا نیست هر چند برای ژانویه ای ها و فوریه ای ها نامه آپ دیت مدارک آمده است.

  8. زهرا
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۳ | #14

    با عرض سلام و معذرت دوباره،
    آقای دکتر طبق فرموده های قبلی شما، متاهلین بدون گواهی تمکن مالی و امتیاز فرزند و زبان اگر به ۵۰ امتیاز می رسند مدارکشون را بفرستند. بنده بدون گواهی تمکن مالی و امتیاز فرزند و زبان به امتیاز ۵۰ می رسم در حالی که مدرک آیلتس نمره بالای ۶ دارم و در حال خواندن فرانسه هستم.
    اگر بنده مدرک آیلتس رو با مدارکم بفرستم و نامه ای روی مدارک ارسال کنم که در حال خواندن فرانسه هستم و تعهد بدهم به محض اینکه مدرکم رو گرفتم براشون می فرستم.
    به نظر شما مدارکم رو با این شرایط ارسال کنم؟
    ممنون میشم نظرتون را بفرمایید.

  9. زهرا
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۵۳ | #16

    سلام
    آقای دکتر واقعیت دارد که می گویند پرونده هایی که تا آخر این ماه ارسال شود را سخت گیری نمی کنند در رابطه با مدرک تف
    در ضمن پرونده ما به دلیل مشکل مانی اوردر در تاریخ ۳ دسامبر توسط اداره مهاجرت کبک ریجکت شده و امتیاز ما بدون فرزند و تمکن مالی با ایلس من که مین هستم ۵۶ و بدون ایلس ۵۰ امتیاز میشه بنظر شمادوباره ما منتظر دریافت پرونده ریجکت شده نباشیم چون دیر میرسد و دوباره پروندهمان را ظرف هفته آینده بفرستیم( بدون تف)
    بسیاز از راهنمایی شما متشکرم

    • ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۵۷ | #17

      من نشنیده ام که سختگیری نکنند
      قانون قانون است و برای همه اعمال می شود
      بدون تف نفرستید

  10. مریم
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۲ | #18

    سلام
    پرونده من پارسال دقیقا همین امروز به سیدنی رسید! ۲۵ مارچ هم فایل نامبر گرفتم(۲۹ رشته ای اول فدرال)آگوست هم فایل نامبر ورشو. با توجه به آمار هر هفته ای شما در سایت خیلی از کسانی که حتی ماه ها بعد من فایل نامبر گرفته اند، مدیکال دریافت کرده اند. اما من هنوز منتظرم!!! به نظر شما چه مشکلی میتونه پیش اومده باشه و من تا کی باید منتظر بمونم؟

    • ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۳ | #19

      پرونده های فدرال خیلی بر اساس نوبت پیش نمیروند. با این حال میتوانید یک نامه پیگیری از پرونده تان ارسال کنید

  11. مهران
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۵۳ | #20

    سلام
    من مطمئن هستم که در استانبول خیلی خوش میگذره. در ضمن یک سوال دارم، شماره CSQ کدام آیتم آن است؟؟ من روی CSQ ام شماره جدیدی نمی بینم!!

  12. شيوا
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۷ | #22

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری
    امیداوارم که مسافرت موفقی داشته باشید و از آن لذت ببرید میخواستم از زحمات همیشگی و پایدار شما در رابطه با راهنمایی و هدایت متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا و رفع ابهامات آن هم بدون منت و خالصانه از شما تشکر کنم.امیدوارم که در هر جا که هستید شاد و سلامت باشید.
    شیوا

  13. آروين
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۳۵ | #24

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من مارچ ۲۰۱۱ فایل اسکیلد ورکر کبک باز کردم و در جولای هم فایل نامبر گرفتم.من فوق لیسانس رشته برق دارم و مدرک فوقم رو از دانشگاه صنعتی …….که زیر نظر وزارت ….. هست گرفتم.البته من از طریق کنکور سراسری وزارت علوم رفتم اونجا و در واقع سهمیه وزارت علوم محسوب می شدم نه وزارت دفاع.حالا سوال من از حضور شما اینه که با توجه به اینکه کلیه تحقیقات و فعالیتهای ……. کشور توی دانشگاه ……… انجام میشه آیا ممکنه این دانشگاه من واسم مشکل ساز بشه؟
    سوال دومم هم اینه که این روزها به نظر میاددرصد قبولی ها توی مصاحبه خیلی پایین تر از قبل شده.آیا این قضیه ربطی به شرایط سیاسی داره یا همچنان واقعا کسانی قبول نمیشن که امتیاز لازم رو ندارن؟ من ۳۰ ساله هستم و مین اپلیکنت و شوهرم ۳۲ ساله و مهندس شیمی و یک فرزند ۴ ساله هم داریم و یک و نیم ساله که دارم با اشتیاق فرانسه می خونم ولی راستش با این اوضاع کمی ترسیدم!

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۵ | #25

      لزوما ایرادی ندارد و تنها چک امنیتی را طولانی می کند
      پایین آمدن آمار قبولی به دلیل شاهکار متقلبین اصفهانی است و ربطی به سیاست ندارد

  14. مریم
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۳:۲۲ | #26

    سلام
    پرونده من پارسال دقیقا همین امروز به سیدنی رسید! ۲۵ مارچ هم فایل نامبر گرفتم(۲۹ رشته ای اول فدرال)آگوست هم فایل نامبر ورشو. با توجه به آمار هر هفته ای شما در سایت خیلی از کسانی که حتی ماه ها بعد من فایل نامبر گرفته اند، مدیکال دریافت کرده اند. اما من هنوز منتظرم!!! به نظر شما چه مشکلی میتونه پیش اومده باشه و من تا کی باید منتظر بمونم؟

  15. آرام
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۸ | #28

    سلام جناب آقای مختاری
    ضمن تشکر از شما
    برای مهاجرت از طریق نیروی متخصص کبک می خواهم اقدام نمایم. با توجه به اینکه رشته من ۱۲ امتیازی است و بیش از ۷ سال از آخرین مدرکم می گذرد. و حتما سابقه کار مرتبط لازم است که من در دانشگاه در رشته مرتبط مشغول به کار هستم و گواهی سابقه کار و اشتغال به کار از محل کار با ذکر عنوان شغل( که مرتبط است) ولی بدون ذکر وظایف مربوطه دارم.آیا بایدسابقه بیمه هم ارایه دهم؟ با توجه به اینکه بیشتر شغل های دولتی بیمه خدمات درمانی هستند این بیمه مثل بیمه تامین اجتماعی سابقه نمی دهد. آیا بهتر است من بیمه ام را به تامین اجتماعی تبدیل کنم؟ ضمنا همسرم نیز بیمه شرکت نفت است و برای ایشان هم شرایط مشابه من است. ممنون از زحمات بیدریغ شما
    سفر خوشی برایتان آرزومندم

    • ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۰۹ | #29

      سعی کنید در رزمه خود به شرح وظایف اشاره کنید
      لازم نیست بیمه خود را تغییر دهید و همان بیمه ها کافی است
      فیش حقوقی و قرارداد کار هم با خود به مصاحبه ببرید

  16. tolou
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۵ | #30

    با عرض سلام و خسته نباشید
    می خواستم بدانم چند روز بعد از ارسال مدارک از ایران به مونترال(دفتر شما)مدارک ما به دست اداره مهاجرت می رسد تا بررسی شود؟
    با تشکر

    • ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۷ | #31

      بستگی به فاکتورهای متعددی دارد ولی نهایت تلاش می شود اولین فرصت این کار بشود

  17. موکل مشهد
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۱۷ | #32

    سلام آقای دکتر
    در مورد هوای مونترآل میخواستم گوشزد کنم خدمت شما که از قدیم گفته اند جوجه را آخر پاییز میشمارند (من مطمئنم منظور کسی که این ضرب المثل را گفته انتهای پاییز-اوایل زمستان) بوده است. ضمنا شما چرا گول این هواشناسی ها رو میخورید؟ درسته دما ۰ هست اما real feel اونجا رو نوشته ۸- . سفر خوب و خوشی داشته باشید 😉

  18. شهنام
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۱ | #33

    با سلام و آرزوی سلامتی
    جناب دکتر مختاری
    از اینکه شما به عنوان یک ایرانی متخصص و تحصیل کرده به سوالات ما هموطنان بدون چشمداشت پاسخ داده و ابهامات ما را برطرف می نمایید بسیار از شما متشکرم پس از تشکر یک سوال هم خدمتتان دارم که سوال بسیاری از ما پذیرفته شدگان سال ۲۰۱۰ می باشد به نظر شما که به هر حال بیشتر از همه ما از روال کارها مطلعید تا چه زمانی ما باید برای دریافت مدیکال و ویزا منتظر بمانیم شخص من الان ۱۹ ماه است که سی اس کیو گرفته ام ولیکن تا کنون هیچ خبر خاصی اتفاق نیفتاده بجز اینکه در بسیاری از وبلاگها مطلع شده ایم که برای پذیرفته شدگان ژانویه و فوریه ۲۰۱۰ یک ایمیل جهت آپدیت مدارک ارسال شده میخواستم نظر شما را به عنوان یک متخصص و مطلع جویا شوم که این خواب سفارت یا شاید اداره مهاجرت تا کی طول میشکد؟؟؟
    با تشکر

    • ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۱ | #34

      به نظر می رسد سهمیه ۲۰۱۱ ویزای کبک تمام شده و از سال جدید مدیکالها شروع می شود
      نگران نباشید

  19. امیر ترکمن
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۹ | #35

    با سلام

    جناب دکتر مختاری
    ضمن تشکر از زحمات بی دریغ شما در جهت پیشبرد مسائل مهاجرین و همچنین اطلاع رسانی و آگاه سازی ، سفر خوبی را برایتان آرزومندم و امیدوارم در آینده ای نه چندان دور جامعه ایرانی را در جوامع بین المللی سربلندتر از قبل ببینیم.

    باتشکر
    امیرترکمن

  20. Bahareh
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۹ | #36

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر یک سوال از خدمت شما دارم
    آبا اگر کسی اطلاعات روی فرم سی اس کیو من را داشته باشد از قبل فایل نامبر فدرال نام کامل و مشخصات شناسنامه و غیره ولیکن به ایمیل آدرسی که با سفارت در تماس هستم هیچگونه دسترسی ندارد آیا این شخص امکان سو استفاده از این اطلاعات را دارد ؟؟؟؟ و اگر دارد برای جلوگیری از این سو استفاده چه کاری میتوان انجام داد؟؟؟

    • ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۶ | #37

      نه تنها به ایمیلی پاسخ می دهند که در فرمها ذکر شده باشد یعنی فقط به مکاتبات دریافتی از ایمیلی که شما در فرمها نوشته اید پاسخ می دهند

دیدگاه ها مسدود است.