خانه > دریافت اقامت همسر, سوالات گوناگون > دقت در توصیف وضعیت تاهل- در ایران legally Separated نداریم

دقت در توصیف وضعیت تاهل- در ایران legally Separated نداریم

۱۰ آذر ۱۳۹۰

دوستی با من تماس گرفت و اظهار داشت که از سوی اداره مهاجرت متهم به اظهار خلاف واقع شده است. داستان این بود که ایشان از همسرش بدون اینکه طلاق بگیرد جدا زندگی می کرده است و هنگام تکمیل فرم legally separated را انتخاب کرده است. بعدها اداره مهاجرت از وی مدرک می خواهد در این خصوص و طبیعی است که او مدرکی برای اثبات این حالت نداشته است و اظهار کرده است که ما هنوز طلاق نگرفته ایم و مدرکی نداریم و  تنها سند رابطه ما سند ازدواج است.

اینجاست که اداره مهاجرت وی را به تلاش برای گمراه کردن سیستم و دادن اطلاعات غلط متهم کرده است که البته موضوع قابل توضیح و حل شدنی است.

دوستان توجه داشته باشند که ما در ایران در قوانین خانواده حالت جدایی قانونی یا legally Separated که در حقوق بعضی از کشورها وجود دارد نداریم و در ایران افراد یا مجرد Single؛ متاهل Married؛مطلقه Divorced و یا بیوه Widow هستند و حالت دیگری وجود ندارد.

سوال این است که تکلیف کسانی که هنوز طلاق نگرفته اند ولی جدا زندگی می کنند چیست؟

ساده است این افراد هنوز متاهل هستند و باید Married را انتخاب کنند اما می توانند اعلام کنند که همسر را با خود نخواهند برد و او را Non-Accompanying اعلام کنند.

توصیه می کنم افرادی که به اشتباه legally Separated را انتخاب کرده اند فرمهای خود را طی نامه ای تصحیح کنند و یا طلاقنامه ارسال کنند تا مثل آن دوست ما متهم به اظهار خلاف واقع Misrepresentation نشوند.

  1. فرناز
    ۱ آبان ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۶ | #1

    سلام من قصد دارم با یک مرد مقیم کانادا ازدواج کنم که البته قصد داریم وکالتی انجام دهیم که هم من بتوانم برای ویزای ویزیتوری اقدام کنم و هم او برای کار اقامت من اقدام کند چند سوال از حضور محترمتان دارم۱- آیا عقد ما باید درایران حتما صورت بگیرد یا میتوان به سیستم آنها عقد کرد؟؟و آیا اگر عقد در اینجا باشد از لحاظ قانونی و حقوق زن و مرد قوانین کدام کشورشامل می شود؟؟و اینکه اگر در ایران عقد کنیم آیا لازم است در کانادا نیز عقد کنیم ؟برای داشتن حقوق مساوی ؟؟ممنون می شوم از جوابتان

    • ۳ آبان ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۴ | #2

      اینکه وکالتی عقد می کنید تا ویزای ویزیتوری بگیرید را نفهمیدم. به شما ویزا نخواهند داد و باید منتظر ویزای اقامت دایم باشید.
      ۱- مهم نیست عقد کجا انجام می شود مهم زن و شوهر واقعی بودن است
      ۲- سوال مبهمی است حقوق در کدام زمینه به طور کلی قراردادها تابع محل وقوع هستند
      ۳- خیر لازم نیست دوباره در کانادا عقد کنید

  2. هانیه
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۲۳:۰۶ | #3

    سلام
    برای من نامه پاس ریکوئست اومده و دو هفته از وقتم برای ارسال پاسپورت به ورشو باقی مونده. در همین حال من و شوهرم قصد داریم از همدیگه جدا بشیم (که البته چند ماهی زمان میبره) و اون هیچ همراهی برای ارسال پاسپورت و .. نمیکنه. آیا می‌تونم الان همزمان با ارسال پاسپورت نامه عدم همراهی رو هم بنویسم و بفرستم؟ یا باید اول نامه بفرستم و بعد با مدارک جدید که ‌خواهند خواست پاسپورتم رو ارسال کنم؟
    پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون

  3. دانیال
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۰ | #5

    سلام آقای دکتر مختاری.

    همسرم قصد همراهی با من را در ادامه پروسه مهاجرت را نداشته و هم اکنون در پروسه جدایی قرار داریم. با توجه به اینکه مدیکال ما مدتی است دریافت شده و ایشان بالطبع قصد انجام مدیکال نیز ندارد. می خواستم در صورت امکان بفرمایید:

    ۱- اعلام این موضوع به ویزا آفیس آنکارا با ایمیل کافی است یا اینکه باید نامه رسمی و محضری تهیه، ترجمه و ارسال شود؟
    ۲- آیا برای بیان رسمی این موضوع به آنکارا فرم مخصوصی وجود دارد یا خیر؟
    ۳- ارسال مدیکال من (که متقاضی اصلی پرونده هستم) به تنهایی که مشکلی ایجاد نمی کند؟

    سپاسگزارم.

  4. علی
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۲ | #6

    با سلام …

    در صورتیکه پیش از آمدن مدیکال همسر جدا شده باشد و مایل به آمدن نباشد و هنوز جدایی هم واقع نشده باشد چطور این موضوع را می توان به اطلاع اداره فدرال در آنکارا رساند، آیا فرم خاصی برای اظهار رسمی این موضوع وجود دارد؟ (یعنی با ثبت محضری)

    ممنونم.

    • ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۹ | #7

      فرم خاصی نیست باید اطلاع دهید و بعد به شما اطلاع می دهند که چه خواهند خواست. مدارکی را باید در محضر امضا کنید

  5. sogol
    ۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۵ | #8

    سلام جناب آقای مختاری
    از حضورتون سوالی داشتم. من پارسال بعد از اینکه در ایران همسرم جدا شد بخاطره بیماری که گرفتم…چون pr کارد داشتم آمدم کانادا و مدرکه طلاق با ترجمه رو دادم به وکیل و گفتن باید ۱ سال از طلاق ایرانی بگذره الان که زمانش شده ی دفع وکیل از من عقد نامه با ترجمش میخوان درحالیکه تا الان حرف از اینها نمیزدن و تاکید هم میکردن که طلاقنامه با ترجمش کافی بود ؟!
    ممنون میشم اگه روشنم کنید موندم که چی شده چون وکیلم رو برای اموره مهاجرتی معرفی کردم به خانوادیه همسرم، حالا احساس میکنم من رو فراموش کرده؟!!! ایشون که میگفتن از ی سال پیش همین طلاق نامت کافیه؟!
    ممنون از کمکتون

  6. saba
    ۱۷ تیر ۱۳۹۱ در ۱۷:۳۱ | #10

    سلام آقای مختاری.
    من در حال حاضر در کانادا هستم و به زودی فرمهای مربوط به اسپانسرشیپ همسرم رو ارسال خواهم کرد. چند تا سوال داشتم اگه لطف کنید مثل همیشه راهنمایی کنید ممنونتون میشم:
    ۱- من هنوز نتونستم کار پیدا کنم و درآمد نشون بدم. (البته از زمان دریافت پی آر تا الان ۲ ماه بیشتر در کانادا نبودم) آیا این مساله تاثیر منفی داره؟ پیشنهاد شما چیه؟
    ۲- با توجه به اینکه توی فرمها من unemployed هستم، آیا لازمه که فرم Tax Return رو هم به همراه سایر مدارک ارسال کنم؟ اگه پاسخ مثبته کدوم فرم از فرمهای CIC رو باید پر کنم؟ (اگه شماره فرم رو بهم بگین سپاسگذار خواهم بود.)

    با تشکر.

    • ۱۷ تیر ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۰ | #11

      ۱- تاثیر مستقیم ندارد البته نباید از کمکهای اجتماعی استفاده کنید
      ۲- بله همه فرمها را مطابق خواسته آنها بفرستید. از چک لیست خود آنها استفاده کنید

  7. فاطمه
    ۱۶ تیر ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۵ | #12

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما. میخواستم بپرسم ببینم آیا این خبر صحت دارد یه نه؟

    وزیر مهاجرت کانادا جیسن کنی ، خبر از جلوگیری جدی از ازدواج های مصلحتی داد:

    وزیر مهاجرت کانادا جیسن کنی در تاریخ دوم مارچ ۲۰۱۲ در تورنتو خبر از جلوگیری جدی از ازدواج های مصلحتی را برای آمدن به کانادا را اعلام کرد.
    تغییرات جدید در این فرایند مهاجرتی به این صورت می باشد که ، فردی که مورد تکفل و حمایت همسر خود قرار می گیرد و اقامت دائم کانادا را دریافت می نماید، از زمانی که وارد کانادا می شود به عنوان یک فرد با اقامت دائم کانادا ، به مدت ۵ سال پس از ورود و اخذ اقامت دائم کانادا نمی تواند فردی را همسر تحت تکفل قراردهد و یا به اصطلاح آن را اسپانسر کند.

  8. shahram
    ۱۰ تیر ۱۳۹۱ در ۲۰:۵۶ | #14

    جناب اقای دکتر مختاری

    دو سوال داشتم یکی اینکه من قبلا” متاهل با همسر به کانادا آمدیم و شش ماه بعد جدا شدیم بعد از دو سال الان اسپانسر همسر جدید خود شده ام آیا در مدارک ، طلاق کانادایی باید ارسال شود یا ایرانی ؟
    در ضمن من در دوران جدایی تا صدور طلاق کانادایی با همسر جدیدم آشنا شدم و پس از آن باهم ازدواج کردیم آیا این مسئله مشکلی ندارد؟

    با سپاس فراوان

    • ۱۶ تیر ۱۳۹۱ در ۰۰:۲۳ | #15

      هر سند طلاقی دارید بدهید اگر کانادایی دارید آنرا بدهید
      نه مهم ازدواج است که بعد از طلاق بوده

  9. سودا
    ۱۰ تیر ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۳ | #16

    در ضمن جناب مختاری ایا امکان دارد که زمانی پرونده های اسپانسشیپ همسررا هم به حالت تعلیق درآورند؟؟مثل پرونده های سرمایه گذاری و فدرال وغیره؟؟ یا اینکه نه ؟؟

  10. سودا
    ۱۰ تیر ۱۳۹۱ در ۰۹:۱۵ | #18

    با سلام مجدد. جناب مختاری خیلی ممنونم بابت جوابی که به بنده دادید و من و همسرم تصمیم گرفتیم عقدحضوری در ترکیه داشته باشیم. هر چند که پرونده مان قدری با تاخیر به جریان می افتد ولی امیدوارم که حداقل از سخت گیری های اداره مهاجرت تا حدی در امان باشیم و نگویند که چرا عقدتان غیرحضوری بوده و نمی دانم شاید هم پرونده زودتر به نتیجه برسد. به هر حال ممنون می شوم در این مورد هم اگر تجربه ای دارید در اختیارم بگذارید که آیا عقد حضوری در تسریع کار پرونده مان اثر دارد و آیا واقعاً مانع بهانه گیری مسئولین اداره مهاجرت می شود که چرا مثلاً عقدتان وکالتی بوده یا نه فرق آنچنانی ندارد ( البته با توجه به تمامی شرایط زندگی ما که در ایمیلهای قبلی برایتان نوشتم). به هر حال ممنونم از راهنمایی تان. سرافراز و پاینده باشید.

  11. سودا
    ۷ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۲ | #20

    با سلام حضور جناب مختاری، درادامه ایمیل شماره ۶۳ خواستم سوال کنم که عقد غیابی که در آن ایشان به خود من وکالت داده اند تا از سوی ایشان امضا کنم، بهتر است یا عقد در یک کشور ثالث مثل ترکیه ؟؟ که البته شهریور امسال یک سفر سه هفته ای به ترکیه خواهیم داشت و ایشان به دلایل کاری امکان آمدن به ایران و عقد در ماه تیر و مرداد برایشان مقدور نیست. حال به نظر شما بهتر است که همین طور غیابی در ایران ازدواج کنیم یا دو ماه بعد در ترکیه؟ کدام حالت برای پرونده مان بهتر خواهد بود؟ ممنون می شوم که جواب دهید.

  12. مهدي
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۸ | #22

    سلام
    من جایی دیگه که در مورد misrepresenting باشه پیدا نکردم که سوال خودم رو بپرسم ناچارا اینجا میپرسم.
    جناب آقای مختاری
    من لیسانس کامپیوتر و فوق لیسانس مدریت دارم و ۸ سال سابقه کار مرتبط با لیسانسم دارم و با مدرک ارشدم که ۳ سال هست گرفتم هیچ گونه سابقه ای ندارم. من پارسال مدراک و فرمها رو فرستادم و فایل نامبر هم گرفتم و الان منتظر مصاحبه هستم. من بخاطر اینکه کلیه سوابق کاریم مرتبط را رشته لیسانسم بود، مدرک فوقم رو اعلام نکردم. الان یه مدته که شدیدا فکر مشغوله که آیا ممکنه این عدم اعلام بعدا برام مشکل آفرین بشه؟؟ و اگه آره چه جوری میتونم مشکل رو رفع کنم؟ آیا اگه الان مدرک فوق رو با فرم به روز شده بفرستم درست است یا نه؟؟ یا با خودم روز مصاحبه ببرم؟؟ خواش میکنم منو راهنمایی کنید

    • ۱۰ تیر ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۶ | #23

      فرمها را تصحیح کنید و دوباره ارسال کنید و بگویید در فرم اشتباهی بوده که اصلاح کرده اید مدرک فوق لیسانس را هم بفرستید
      خودتان اصلاح کنید ایراد ندارد

  13. فاطمه
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۶ | #24

    ممنون از جواب شما.

  14. فاطمه
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۸ | #25

    با سلام

    میخواستم بپرسم پرسه طلاق در تورنتو تقریبا چقدره طول میکشه؟ جواب این سوال حتی اگه تقریبی هم باشه خیلی برای من مهمه. حتما باید سیتی زن باشی یا همین که PR کارت داشته باشی کافیه؟ از لطفتون ممون.

    • ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۵ | #26

      اینکه چقدر زمان می برد را نمی دانم ولی می دانم حداقل یک سال باید جدا زندگی کنند. فرقی بین پی آر و سیتی زن و …. نیست

  15. علی.آ
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۲۳ | #27

    سلام،
    هم اکنون من با همسرم اختلاف داریم و ایشون جدا زندگی میکنند و معلوم نیست که تا چه وقت به طلاق بینجامد.در ضمن یک پسر ۵ ساله داریم که معمولا با من هست. چند سوال دارم:

    ۱) آیا من با همین وضعیت میتونم برای مهاجرت به کبک اقدام کنم؟ یعنی بدون اطلاع ایشون اقدام به مهاجرت کنم و بچه رو با خودم ببرم کبک؟ با توجه اینکه شما میگید legally separated در ایران نداریم باید وضعیتم رو در فرمها married اعلام کنم؟
    ۲) اگر میتونم، باید امتیاز مجرد رو بیارم یا متاهل؟
    ۳) اگر طلاق انجام بشه یا حتی در وضعیت بند یک بالا هم باید رضایتنامه محضری از ایشون برای خروج بچه از ایران بگیرم و با مدارک دیگه ارسال کنم؟

    علی.آ

    • ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۵۱ | #28

      ۱- بله همسر را غیر همراه اعلام می کنید. بله Married هستید ولی همسر را نمی برید Non Accompanying
      ۲- امتیاز مجرد
      ۳- به هر حال باید رضایت ایشان را در مورد بچه داشته باشید چه طلاق انجام شود چه نشود

  16. سودا
    ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۳:۳۸ | #29

    واقعاً از لطفی که به بنده داشتید خیلی ممنونم. امیدوارم همانطور که مرا از نگرانی نجات دادید، خداوند مهربان نیز در لحظات سخت زندگی پشت و پناهتان باشد. پروسه مهاجرت سخت و پراسترس است، حتی برای منی که روانشناسم.

  17. سودا
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۹ | #31

    در ضمن جناب مختاری برای بنده و ایشان که ازدواج دوممان است آیا مراسم ازدواج و لباس عروس و غیره الزامی است و آیا نداشتن مراسم ازدواج و صرفاً رفتن به ماه عسل و داشتن عکسهایی مربوطه به خانواده ۵ نفری مان و بلیطها و ایمیلها و تلفنهای مکرری که به هم داریم کفایت می کند و ایرادی نمی گیرند؟ ممنون از اینکه حوصله به خرج داده و سوالات مرا که بسیار سردرگم شده ام پاسخ می دهید. خیلی نگرانم که ازدواج کنم و بعد به دلایلی که در ایمیل قبلی و این ایمیل ذکر کردم کار مهاجرتمان خدای نکرده به بن بست بخورد. شما را به خدا راهنمایی کنید.

  18. سودا
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۰۰ | #33

    با عرض سلام حضور جناب مختاری
    من قبلاً سوالاتی در رابطه با مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ همسر از حضورتان داشتم که شما طی نامه ۵۸ در بالا جواب دادید . حال سوالی که برایم مطرح شده این است که با توجه به شرایط کاری من و همسرم که نمی توانیم در کنار هم زندگی کنیم( برای من و بچه ها که ویزای مسافرتی به کانادا نمی دهند و ایشان هم به خاطر شرایط کاری و حضانت دخترشان و از سویی تحصیل وی نمی توانند به ایران بیایند تا حداقل برای چند مدت در کنار هم زندگی کنیم)آیا این مشکل روندی در پرونده ما به وجود می آورد؟(البته قرار است دختر ایشان مرداد ماه در ایران باشند تا بچه ها با هم بیشتر اخت بگیرند و بعد به اتفاق هم در شهریورماه به ترکیه برویم و همسرم هم از تورنتو به ترکیه بیاید تا ۱۸ روز درکنار هم باشیم)
    سوال بعدی اینکه ایشان ۱۸ سال بزرگتر از من هستند و آیا این مسئله نیز مشکل زا می شود؟ از سویی عقد ما در مرداد ماه بصورت وکالتی انجام خواهد گرفت( ایشان من را به عنوان وکیل خود انتخاب کرده و برگه قانونی در این خصوص برایم فرستاده اند) که آیا عقد وکالتی که در کشور ما قانونی است در کانادا هم قانونی به شمار می آید و یا اینکه کلاً به وکالتی بودن عقد ایراد ی گیرند؟
    و سوال بعدی اینکه آیا زندگی بصورت چند هفته آنهم بصورت سفری که در عید داشتیم و در شهریور هم به مدت ۱۸ روز که قرار است در ترکیه باشیم از مصادیق زندگی در کنار هم به شمار نمی آید؟
    و در آخر آیا به نظر شما اگر ما در ترکیه عقد کنیم آزمایشهای خاص قبل از ازدواج مخصوص به کشور ترکیه را از ما می خواهند که بایستی در آن کشور انجام بگیرد یا اینکه اگر همین آزمایشهای قبل از ازدواج در ایران را برایشان ببریم کافی است ( شایان ذکر است ایشان آزمایشات قبل از ازدواج را در کانادا انجام داده و پس ازبه تایید رساندن در وزارت بهداری و سفارت برایم ارسال کرده اند و وزارت علوم پزشکی ایران نیز آنرا تایید کرده) در ضمن جناب مختاری، بنده اطلاعات کامل مربوط به ازدواج در ترکیه را از کجا می توانم به دست بیاورم تا ایرادی بر وکالتی بودن عقد گرفته نشود؟ بسیار ممنون می شوم به این دغدغه های من پاسخ دهید.

  19. saba
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۴۹ | #35

    سلام آقای مختاری،
    اگه خاطرتون باشه، قصد اسپانسر همسرم رو دارم. مجدداً سؤالی داشتم از حضورتون. آیا ممکنه برگه use of representative رو به اسم خودم پر کنیم که اگه لازم بشه من اونجا به جای ایشون حق امضا و انجام سایر کارها رو داشته باشم؟

  20. سودا
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۰۳ | #37

    با عرض سلام حضور جناب مختاری
    در مورد مدت زمان واقعی رسیدگی به پرونده های ازدواج و دریافت ویزا سوال داشتم. در حدود ۴ ماه است که با یکی از بستگانم که ۲۰ سال است سیتزن شیپ کاناداست مرتبا ارتباط تلفنی و ایمیلی داریم و عید امسال ۱۴ روز را به همراه فرزندان ۱۱ و ۱۲ ساله من و فرزند دختر ۱۳ ساله ایشان در ترکیه بودیم تا همدیگر رابهتر بشناسیم و عکس و فیلم از مسافرتمان تهیه کردیم(شایان ذکر است همسر بنده ۱۶ ماه قبل فوت کرده و ایشان همسرشان را طلاق داده اند) و من ایشان را در یک مراسم عروسی قبل از فوت همسرم در ایران ملاقات کرده(سپتامبر ۲۰۱۰) و ایشان بعد از برگشت به کانادا از سال ۲۰۱۰ایمیل و تماس تلفنی جهت تشکر برای من و همسرم ارسال داشتند. حال با توجه به اینکه قرار است ماه آینده بصورت وکالتی عقد کنیم و شهریور ماه نیز به مدت ۱۸ روز دوباه به همراه فرزندانمان در ترکیه همدیگر را ملاقات کنیم( بلیطها آماده اند) و دختر ایشان به مدت یکماه(مرداد ماه) را نزد ما در ایران باشند، به نظر جنابعالی امکان موفقیت و تسریع پرونده ما چه قدر است؟
    در ضمن میدکال پرونده های ازدواج باید همراه پرونده آماده و ارسال شود یا پس از تایید پرونده؟
    در ضمن بنده فوق لیسانس روانشناسی می باشم و در حال حاضر در یک مرکز دولتی معتبر مشغول کارم و آیا تحصیلات و شغلم تاثیری در روند پرونده دارد؟

    • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۴ | #38

      وضعیت شما ایرادی ندارد ولی نمی توان در مورد زمانی که طول می کشد تا این اتفاق بیافتد یعنی ویزا بگیرید قضاوتی داشت
      بعید می دانم کمتر از یک سال طول بکشد
      تحصیلات و شغل شما در این زمینه بی اثر است

  21. saba
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۹:۴۸ | #39

    @علی مختاری
    واقعا” ممنون از پاسخگویی سریعتون. خیالم راحت شد.
    یک سوال دیگه هم داشتم، اگه در اون مورد هم راهنمایی کنید یک دنیا سپاسگذار خواهم بود.
    من کارت پی آر رو آگست ۲۰۱۱ گرفتم و قراره فعلاََ با برادرم در آپارتمانی که اجاره کرده زندگی کنم تا کار همسرم درست بشه. از مدارکی که توی فرم اسپانسرشیپ برای اثبات اقامت ذکر شده چیزی ندارم. در قسمت Other چه مدرک دیگه ای میتونم بذارم که برای افسر قابل قبول باشه؟

    • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۱۴ | #40

      سعی کنید رد پا بگذارید داشتن اکانت تلفن
      کردیت کارتی که استفاده شود
      عضویت در کتاخانه ها و ….
      شرکت در دوره های زبان و …
      همه مفیدند و مدارک اینها همان Other است

  22. saba
    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۹:۰۶ | #41

    سلام آقای مختاری،
    در رابطه با اسپانسرشیپ همسر سؤالی دارم.
    من تا ۲۵ روز دیگه به کانادا میرم تا پرونده همسرم رو بفرستم. همسرم هفته یش آزمایشها را انجام داد و دیروز نتایج را پیش دکتر برد. ظاهرا” ما کمی زود برای مدیکال اقدام کردیم و من برای بعد از برگشت به کانادا به حدود یک ماه و نیم یا بیشتر زمان نیاز دارم تا مدارک لازم برای اثبات اقامتم در آنجا را تکمیل کنم.
    ۱- اگر مدیکال همسر زودتر از پرونده به دست سفارت برسه، چه اتفاقی می افته؟ آیا باید آزمایشها دوباره تکرار بشن؟
    ۲- اگر این مساله باعث نقص در پرونده بشه چقدر طول میکشه که ما رو مطلع کنن؟
    ۳- در مورد مدارک میخواستم بدونم که برای اثبات اقامت، اینکه اسم من توی قبض برق باشه کفایت میکنه؟
    ۴- من در حدود ۱۰،۰۰۰ دلار در حسابم در کانادا هست. آیا این مبلغ کافیه؟
    ۵- آیا اگر سند ملک یا حساب بانکی در ایران را به پرونده اضافه کنم کمکی میکنه یا تاثیری نداره؟

    با تشکر.

    • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۰:۵۰ | #42

      ۱- ایرادی ندارد
      ۲- مشکلی نیست
      ۳- بله اما اگر سیتی زن نیستید و افسر به آن بسنده نمی کند سعی کنید مدارک محکمتری بدهید
      ۴- الزامی در این رابطه نیست
      ۴- لازم نیست

  23. ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۰ | #43

    ممنون از راهنماییتون .
    اما من که گفتم زندگی خوبی دارم این یعنی همسر خوبی دارم.و وقتی ازون راضی هستم یعنی همدیگرو دوست داریم پس از اینکه نگرانم یعنی وجودش واسم مهمه .و ما مشکلی خدارو شکر نداریم.
    واستون توضیح دادم .
    این پیامها رو که خوندم که موقع تشکیل پرونده مزدوج بودن اما بعداز درست شدن کارشون ازهم جدا شدن.این پیامها کمی نگرانم کرد.
    شما ببخشید که من دلیل سوالم رو واضح ننوشتم.
    ازتون متشکرم .

  24. ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۲:۰۵ | #44

    سلام آقای دکتر .
    واضح صحبت کنم بهتره.
    من ۳ ساله ازدواج کردم و زندگی خوبی دارم.همسرم هنوز واسه اقامت اقدامی نکرده اما تصمیمش قطعیه..آیا ایگر عملی بشه واسه زندگی من مساله ساز خواهد شد.چون اطلاع زیادی ندارم میخوام بدونم در اون مدتی که همسرم میره و آیا این امکان وجود داره در نبود من با کسی آشنا شه و بقولش عمل نکنه ومنو نبره یا نخواد.در اون صورت چون در ایران نیست کا ر قانونی از من ساخته هست یا خیر من این وسط بلاتکلیت و قربانی میشم.آیا چارچوب و تعهد اخلاقی واسه مهاجرین وجود داره.
    جسارت نباشه .من چون دیدم هرکس رفته به کشوری خواسته آزاد باشه و سعی کرده از طرفش جدا شه این سوال رو پرسیدم.

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۴ | #45

      مگر در این موارد قانون کلی وجود دارد؟ هرکس بر اساس روش خود عمل می کند اینکه مهاجرین اینجا تعهد اخلاقی دارند یا خیر سوال غلطی است و پاسخ ندارد. هیچ قاعده کلی وجود ندارد. مشکل شما داخلی و شخصی است بین شما و همسرتان ……….

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۸ | #46

      در ضمن همسر شما وقتی برای اقامت اقدام می کند شما هم در پرونده ایشان هستید لازم نیست به تنهایی برود

  25. ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۰۱ | #47

    Thank you

  26. yekta
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۴۴ | #48

    سلام.همسرم میخواهد در کانادا اقامت بگیرد و قول داده بعداز چند ماه مرا نیز خواهد بردضآیا میتونم به ایشان اعتماد کنم یا نه.

    • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۳ | #49

      من همسر شما را نمی شناسم ولی در شرایط فعلی زودتر از یک سال نمی تواند شما را ببرد

  27. saba
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۲ | #50

    با سلام،
    در فرمهای مربوط به اسپانسرشیپ همسر، فرم مدیکال وجود داره و جزو مدارک، عدم سو پیشینه هم ذکر شده. سوال من ازحضور شما اینه که آیا تکمیل و انجام آنها مربوط به قبل از ارسال پرونده میشه یا بعد از approve شدن باید انجام بشن؟
    ممنون.

  28. علیرضا
    ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۰ | #52

    با عرض سلام و تبریک سال نو
    همسر من از روش اسپانسرشیپی برای مهاجرت من ۱۵ ماه قبل اقدام کرده و پس از حدود یکسال ایمیلی از دمشق مبنی بر آپدیت مدارک و پرداخت RPRF (لندینگ فی) گرفتم که از آنجا که همسر من ایران بود ،یکی از دوستان با کردیت کارت خودش از طریق سایت cic ،مبلغ ۴۹۰$ برایم پرداخت کرد و من هم رسید آنرا همراه مدارک دیگر ۳ ماه قبل فقط به دمشق فرستادم.چند روز قبل ایمیلی از آنکارا گرفتم که درخواست پرداخت RPRF بود،به نظر شما اشکال کار کجاست؟
    اینکه دلیلش پست نکردن رسید به مرکز میسیساگا بوده یا اینکه با کردیت کس دیگری پرداخت شده یا چیز دیگری؟

    پیشاپیش ممنون از راهنمایی شما

    • ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۷ | #53

      رسیدها را دوباره بریا آنکارا بفرستد اگر پرداخت انجام شده باشد مهم نیست چگونه پرداخت شده

  29. ارش
    ۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۳۶ | #54

    با عرض سلام و تبریک سال نو
    میخواستم بدونم اگر همسرم را non-accompaning اعلام کنم بعدا می تونم همسرم رو با خودم به کبک ببرم؟ ممنون

  30. سارا
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۴ | #56

    سلام اقای مختاری من طلاق گرفتم و میخواستم بدونم که برای مصاحبه چند امتیاز لازم دارم و امتیاز بچه رو هم میارم یا خیر چون تا چند وقت دیگه زمان مصاحبه ام هست ممنون میشم جواب بدین

  31. مرجان
    ۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۱ | #58

    سلام در مورد بارداری اگر بعداز انجام وارسال مدیکال باشد آیا باید اطلاع داده شود؟

  32. sara
    ۲۵ دی ۱۳۹۰ در ۱۷:۲۵ | #60

    خیلی از پاسخگویی سریعتان ممنونم.

  33. sara
    ۲۴ دی ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۶ | #61

    سلام آقای مختاری
    با تشکر از زحماتتان
    من قبلا سوالاتی مطرح کردم ولی نمی دانم چرا پاک شد یا من پیدا نمی کنم کجا هستند.
    من sep2009مدارک(noc4131) فرستادم.اون موقع متاهل با یک فرزند بودم.بعد از اینکه نامه مصاحبه اومد توافقی جدا شدیم و ایمیل زدم که جدا شدم و تنها به مصاحبه رفتم و قبول شدم فقط چون نامه موافقت همسر برای بردن بچه را نداشتم فایل فدرال تشکیل نشد و مدارک رو بعدا فرستادم و فایل csqاومد۲۰۱۰ ولی وقتی مدارک فدرال رو فرستادم برکردوند و گم شد تا من دوباره بفرستم ۱ سالی طول کشید تا خودم ۲۰۱۱مدارک رو شخصا به سوریه بردم و در رانویه ۲۰۱۱ فدرال رو گرفتم.در فرم ها ادرس همسر سابقم و من یک آپارتمان می باشد با واحدهای مختلف که در واقعیت همین است.۱)آیا این موضوع شبهه انگیز است؟۲)در سایت وضعیت من app;ication recieved است یعنی مدارکم به سیدنی رفته؟۳)ان موقع از من مدرک زبان نخواستند با اینکه ایلتس و a2داشتم و در پرونده ام هیچ مدرکی نیست مشکلی ندارد؟
    ممنونم از پاسخگوییتان اگر تعداد سوالاتم زیاد و وقتگیر است لطغا فقط به سوال یک پاسخ دهید.

    • ۲۵ دی ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۸ | #62

      ۱- خیر
      ۲- ربطی به سیدنی ندارد
      ۳- اگر فایل کبک هستید و سی اس کیو دارید خیر نمره زبان از شما نمی خواهند

  34. مسافر
    ۷ دی ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۹ | #63

    سلام اقای دکتر

    چندی پیش در مورد لگالی سپریشن با شما مشورت کردم

    خوشبختانه طبق راهنمایی شما عمل کردم وموفقیت امیز بود. برایم یه تعهدنامه فرستادن که باید محضری امضا کنم و بفرستم.با افراد زیادی مشورت کردم .اگر با شما مشورت نمیکردم مسلما دچار مشکل جدی میشدم

    از شما کمال تشکر را دارم

    از صمیم قلب برایتان ارزوی موفقیت دارم

  35. roya
    ۶ دی ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۳ | #65

    خیلی خیلی ممنون از راهنمایی خوب شما. هیچ کدوم از سایتها و وبلاگها جواب من رو به این واضحی نداده بودند.باز هم از لطف شما سپاسگزارم.

  36. roya
    ۳ دی ۱۳۹۰ در ۲۲:۳۱ | #66

    باعرض معذرت…اگر درارسال مدارک آپ دیت فقط عدم سوپیشینه خودم رو ارسال کنم و همسرم رو non accompening ذکر کنم و بعدا در مدیکال تست به تنهایی آزمایشات رو انجام بدهم ،مشکلی در روند مهاجرت پیش می آید؟

    • ۶ دی ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۸ | #67

      اگر قرار است ایشان را همراه نبرید باید نامه بزنید فرمها را هم آپدیت کنید و فرم مربوطه را هم در محضر امضا کنید

  37. roya
    ۳ دی ۱۳۹۰ در ۲۲:۲۲ | #68

    باسلام .وقت شما به خیر. سوال بنده این است که زمانی که برای مهاجرت به کانادا اقدام کردم مزدوج بودم و مدارک همسرم رو هم همراه مدارک خودم ارسال کردم اما الان که این پراسس هستم و پرونده دارد پیش می رود حدود ۱ سال است که ازهمسرم جدا زندگی میکنم وبرای طلاق اقدام کرده ام اما هنوز موفق به جدایی نشده ام چون حق طلاق با زن نیست.درصورتی که سفارت آپ دیت مدارک رو ازمن بخواهد، باید به سفارت بگویم نمیخواهم همسرم را همراه ببرم (که سو پیشینه اورا برای آپ دیت ارسال نکرده ام) یا بگویم دارم پروسه طلاق را ادامه میدهم (که ممکن است چند سال دیگر هم وقت بگیرد)؟؟
    خیلی ممنون میشم از پاسخ شما

    • ۶ دی ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۹ | #69

      شما تا زمانی که طلاق نگرفته اید متاهل هستسد و باید اعلام کنید که مایل نیستید همسر را با خود ببرید

  38. سوال
    ۳۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۵۲ | #70

    با سلام؛
    از اصفهان هستم. من هم متاسفانه قربانی تقلب در پرونده توسط موسسه سفیران شدم. برای من مدرک شیمی درست کردند. و الان هم نمی دونم باید چکار کنم. اگر باید نامه بنویسم لطفا متن پیشنهادی خودتون رو بفرمایید.
    با تشکر

    • ۶ دی ۱۳۹۰ در ۰۵:۴۸ | #71

      متن پیشنهادی ندارم
      نامه بنویسید و پرونده را ببندید و هر چه زودتر هم اینکار را انجام دهید بهتر است

  39. ali
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۸ | #72

    آقای مختاری با عرض سلام وخسته نبا شید خدمت شما وهمکاران محترمتان بنده تاریخ مصاحبه ام ۵اکتبر بوده ولی هنوز ویزا ندادهاند با توجه به اینکه ۱۶ هفته از تاریخ ارسال مدارکم به سفارتخانه میگذرد هنوز پاسخی از طرف سفارت نیا مده چه باید کنم

  40. Nima
    ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۱۱ | #74

    علی مختاری :
    می تواند کپی برابر اصل پرونده را از دادگاه بخواهد آن وقت همه مدارک را دارد
    کسی که مطلقه است باید خود را مطلقه اعلام کند

    سلام
    خب، وقتی طبق قوانین کشور، دادگاه و دفتر ثبت طلاق و سازمان ثبت احوال نخواستن اثری از طلاق طرفین در مدارک باشه چه لزومی داره مطلقه اعلام بشه؟ مگه دونه دونه استعلام میکنن که آیا هر یک از افراد در عمرش ازدواج یا طلاق داشته یا نه؟ چه فایده ای و تاثیری برای کانادا داره؟

    تازه بعدش باید سفارتو توجیه کنی حالا که پرونده از دادگاه گرفتی و برابر اصل کردی، خب چرا ثبت طلاق در شناسنامه شما نیست!!!!!!! خب چه کاریه؟؟؟؟؟؟؟

    با تشکر از پاسخ های شما

    • ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۲۸ | #75

      شمناسنامه ملاک نیست و تنها در ایران این وقایع در شناسنامه درج می شود و اگر نشود تعجبی بر نمی انگیزد و نیاز به توجیه ندارد
      موضوع مهم است از این جهت که تعهد دارید حقیقت بگویید
      تصمیم با شماست

  41. maryam
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۲۷ | #76

    با سلام
    من زمانی که برای مهاجرت اقدام کردم مزدوج بودم، حتی برای مصاحبه نیز با همسرم به سوریه رفتیم و امتیاز ۷۹ کسب کردیم، در حال حاضر ۱۸ ماه است که منظر مدیکال هستم و چند ماه است که رسما جدا شده ام، می خواستم بدانم اگر بخواهم همسر سابقم هم از پرونده حذف نشود چگونه می توانم اقدام کنم، ایا اعلان نکردن وضعیت جدیدم مشکل برای من فراهم می کند و آیا دوباره ترجمه جدید شناسنامه از من درخواست می شود؟

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۰۶ | #77

      اعلام نکردن طلاق تخلف است و شما خود نیز ویزای کانادا را از دست می دهید شما موظف هستید هر گونه تغییر در وضعیت خانوادگی را ظرف ۱۵ روز اعلام کنید
      راهی برای بردن همسر سابق ندارید چون ایشان همسر شما نیست

  42. Nima
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۷ | #78

    @علی مختاری
    سلام
    سند طلاق که نداره. عقد نامه هم تحویل دادگاه شده. چیزی با عنوان سند طلاق هم صادر نشده. با این اوضاع، تکلیف چیست؟ !!!! اگر خودشو مطلقه معرفی کنه باید اسنادشو هم ارائه بده. اما وقتی اسنادی جود نداره………؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۳۰ | #79

      می تواند کپی برابر اصل پرونده را از دادگاه بخواهد آن وقت همه مدارک را دارد
      کسی که مطلقه است باید خود را مطلقه اعلام کند

  43. مسافر
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۲۶ | #80

    با سلام
    در صورتی که دو نفر جدا هستند و لی طلاق کامل نگرفته اند اگر خودشان را بعنوان marriedمعرفی کنند بر فرض که همسرشان را non accompnying درج کنند ایا لازم نیست فرمها توسط همسرشان تکمیل شود؟ در این حالت اگر همسر همکاری نکند به مشکل بر میخوریم.ایا از فرد non accompnying تعهدنامه مبنی بر عدم همداهی همسرشان نمیخواهند؟

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۷ | #81

      خیر در این حالت همسر فرمی امضا نمی کندتعهدنامه را هم خود متقاضی امضا می کند و نه همسر

  44. Nima
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۶ | #82

    سلام آقای مختاری

    کسانی که بعد از عقد و قبل از شروع زندگی مشترک طلاق میگیرند، از دادگاه و دفترخانه ثبت طلاق برای ثبت احوال نامه ای میگیرند که شناسنامه جدید برای انها صادر شود تا ثبت طلاق در شناسنامه انها باقی نماند و این یک روال نرمال است.
    سوال: آیاچنین فردی که شناسنامه بدون ثبت طلاق دارد باید خود را single معرفی کند یا divorced?
    اگر خود را divorced معرفی کند که مدارکی مبنی بر طلاق ندارد، پس باید خود را single معرفی کند. درسته؟

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۳۱ | #83

      خیر گرفتن شناسنامه جدید جقیقت را عوض نمی کند و چنین فردی باید خود را مطلقه اعلام کند و سند طلاق را هم بفرستد

  45. بهی
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۳ | #84

    درود آقای دکتر مختاری عزیز
    ببخشید که ناچارا یکی از “نوشته های تازه” را برای طرح سوال غیر مرتبط انتخاب کردم…
    خواهر من که مقیم تورنتو است برای پدر،مادر و برادرم که اکنون ۲۲ ساله است از طریق sponsership تشکیل پرونده دادند: ۱٫۵ سال پیش..اما من امیدوار نیستم که به زودی نتیجه بگیرند و برادر من هم تا ۲ سال دیگر درسش تمام میشود… برادر من فوق دیپلم عمران را تمام کرده و دانشجوی لیسانس است و ۳ سال سابقه کار با بیمه دارد…و ظاهرا کبک به این رشته ۱۲ امتیاز میدهد…و خودمهم امیدوارم تا ۶ ماه آینده از طریق کبک ویزای مهاجرت بگیرم…

    ممنون میشویم اگر شما در این مورد راهنمایی بفرمایید:
    ۱- آیامی توان امیدوار بود که پرونده کفالت ظرف مدت ۲ سال جواب بیگیرد؟
    ۲- آیا میتوان به صورت همزمان پرونده کبک هم برایش تشکیل داد؟
    خیلی سپاسگزارم از این محبت بی دریغ و با آرزوی موفقیت

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۴۳ | #85

      ۱- برادر شما کار کرده است و سابقه کار دارد بنابراین به لحاظ مالی به پدر و مادر وابسته نیست و حتی اگر دانشجو هم بماند شرط لازم را از دست داده است بهتر است برای کبک اقدام کند
      ۲- همزمانی در کار نیست ایشان در پرونده پدر نیست

      لطف دارید

  46. بهناز
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۴ | #86

    سلام جناب مختاری
    من از موکلین شما هستم و برای کبک اقدام کرده ام. نزدیک ۲ سال است که ازدواج کرده ام.اما در خانه پدری هستم.در فرم ها من آدرس خانه پدری و همسرم هم آدرس خانه پدری خود را داده اند.چون واقعا آنجا زندگی میکنند.ما در دوران عقد هستیم و نمیخواهیم در ایران زندگی مشترک خود را شروع کنیم.با این اوصاف که آفیسرها معنی دوران عقد و … را نمیدانند در زمان مصاحبه نمیگویند اگر شما ازدواج کرده اید چرا جدا زندگی میکنید؟این مساله مشکل ساز نیست؟
    با تشکر از پاسخگویی شما

  47. ن
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۱:۳۶ | #88

    سلام
    یعنی وقتی شخصی با همسرش مصاحبه کبک را قبول شدند .بعدش می تونه همسرش رابا خودش به کبک نبره بدون اینکه طلاق بگیرند ؟از امتیازشون کم نمیشه؟!

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۹ | #89

      این سوال سختی است و من مجبور شدم با چند تن از وکلا مشورت کنم
      بله این ممکن است تنها تغییر وضعیت تاهل قبل از ویزا باید به اطلاع کبک برسد و در این حالتی که شما می گویید تغییر در وضعیت تاهل ایجاد نشده است

  48. tolou
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۲۴ | #90

    thank you for your quick and complete answers,the fact of matter is that we are worry about the situation in iran and we think that it is the last chance for us .

  49. tolou
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۹ | #91

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من از موکلین شما هستم و پرونده ام بعد از تکمیل شدن به دفتر شما در مونترال فرستاده شد.از آن زمان تا کنون هیچ اطلاعی از اینکه پرونده ام کجا است ندارم.فقط به ما گفته اند پرونده تان را فرستادیم به سیدنی. هیچ چیزی به عنوان شماره یا رسید به ما نمی دهند که ما مطمئن باشیم پرونده مان رسیده است؟ چون رشته ما در حال پر شدن است و حتی یک روز هم برای ما بسیار مهم است. با تشکر

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۰ | #92

      خانم قدری پرونده شما به سیدنی ارسال شده است و آن اداره نیز آنرا دریافت کرده است. تا زمان دریافت فایل نامبر از سیدنی که گاه تا ۳ ماه طول می کشدخبری نمی توانیم به شما بدهیم. برای دریافت شماره ردیابی بسته مدارک ارسالی به سیدنی می توانید به ما ایمیل بزنید

  50. مانیا
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۶ | #93

    سلام آقای دکتر مختاری عزیز
    من زمانی که برای باز کردن پرونده اقدام کردم هنوز رسماجدا نشده بودم ولی جدا از همسرم زندگی می کردم، که همکاران شما در دفتر تهران وضعیت من رو در فرم اولیه legally Separated عنوان کردند ولی مشخصات همسرم رو هم در فرمها وارد کردند و بعد در زمان ازسال مدارک چون جدا شده بودم وضعیت من رو به Divorced اصلاح کردند.
    می خواستم بدونم با توجه به اینکه مدارک من اصلاح شده مشکلی وجود داره یا نه؟
    و اینکه اگر وضعیت legally Separated در ایران واقعا تعریف نشده است چطور این اشتباه از طرف مشاوران دفتر تهران پیش آمده؟ آیا در اون زمان مشکل ساز نبوده؟
    متشکرم.

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۰ | #94

      همه فرمها در مونرآل بازبینی می شود و هیچ فرمی از کنپارس با چنین اشتباهی فایل نمی شود و اگر تهران هم اشتباه کند در مونترآل تصحیح می شود.
      به هر حال اگر فردی هم به اشتباه این آپشن را انتخاب کرده باشد و سپس طلاقنامه بفرستد مشکل حل می شود

برگه نظرات
1 2 3 641
دیدگاه ها مسدود است.