خانه > نوشته های غیر رسمی, نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک > لغو ویزا بعد از صدور به دلیل مدرک تقلبی: داستان غم انگیز یکی از قربانیان موسسات متقلب

لغو ویزا بعد از صدور به دلیل مدرک تقلبی: داستان غم انگیز یکی از قربانیان موسسات متقلب

۸ آذر ۱۳۹۰

چندی پیش در سایت نوشتم که اداره مهاجرت در ورشو و دمشق به دنبال حساسیت کبک به مدارک تقلبی اقدام به استعلام مدارک تحصیلی و کاری کرده اند و خواهش کردم که برای حفظ آبروی ایرانیان و برای جلوگیری از ایجاد بد بینی نسبت به همه ایرانیان اگر کسی با یکی از این موسسات متقلب پرونده باز کرده است و احتمال می دهد مدرک تقلبی روی پرونده اش باشد درخواست بستن پرونده را ارایه کند. تاکید کردم که به این امید که شاید متوجه نشوند و مدرک تقلبی شما برایتان ویزا بیاورد نباشید چون موضوع جدی است. حتی کسانی که با این مدارک ویزا گرفته اند و به کانادا آمده اند نیز نمی توانند احساس امنیت کنند و بسیار محتمل است که بار دیگر پرونده آنها مورد بازبینی قرار گیرد و از کانادا اخراج شوند.

شاهد از غیب رسید و امروز خانمی اصفهانی با من تماس گرفت و داستانی را برای من تعریف کرد که باورش سخت بود به خصوص وقتی چنین اتفاقی برای یک اصفهانی زرنگ!!! (البته من خودم هم اصفهانی ام به اصفهانی ها بر نخورد) می افتد. حکایت این است:

خانم دال به اتفاق شوهر در سال ۲۰۰۹ به موسسه س در اصفهان مراجعه می کنند و درخواست می کنند که با توجه به اینکه در لیست ۳۸ گانه به عنوان مدیر ساخت و ساز واجد شرایط بوده اند برای آنها پرونده فدرال تشکیل شود. مدتها می گذرد و خبری نمی شود و هر روز بهانه ای از سوی آقای س تراشیده می شود تا اینکه لیست مشاغل در ماه جون ۲۰۱۰ عوض می شود و بعد از پیگیریهای این خانواده بی اطلاع به آنها گفته می شود که اگر آیلتس در دست دارند برای باز کردن پرونده مراجعه کنند. خانم آیلتس ۶.۵ داشته است اما آقا در مورد زبان مدرکی در دست نداشته آقای س می فرمایند مشکلی نیست بهتر است خانم که ظاهرا مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی داشته است و سابقه قابل ارایه ای هم نداشته متقاضی اصلی شود. وی می پرسد چگونه؟ آقای متقلب می گوید ما می دانیم چه کنیم شما نگران نباشید. قانون مهاجرت ریزه کاریهایی دارد که ما می دانیم. شما کارتان نباشد و به ما بسپارید.

خانم دال آیلتس و مدارک دیگری را که داشته اند تحویل می دهند و منتظر می شوند.  حدود مارس ۲۰۱۱ برای آنها فرمهای مدیکال می آید و آنها سرخوش از سرعت رسیدگی به پرونده فرمها را از آقای س می گیرند. هنگام مراجعه به پزشک آقای س به آنها تلفن می زند و می گوید فرمهایی را پزشک برای امضا به شما می دهد که در آن از شغل شما پرسیده اند شما بنویسید پرستار و آقا بنویسند معمار. خانم دال تازه می فهمد که جریان چیست و اعتراض می کند و می گوید قصد نداشته با تقلب به کانادا برود.

خانم دال با خواهرش در تورنتو تماس می گیرد و خواهر می گوید چرا چنین کرده ای و از او می خواهد که با واقعیت روبرو شود و قید این پرونده را بزند و با رو کردن دست آقای س متقلب سابقه منفی در اداره مهاجرت نگذارد. خواهر حتی ابراز نگرانی می کند که برای او هم ممکن است خوب نباشد و دردسرهایی ایجاد کند.

خانم دال به آقای متقلب مراجعه می کند و او با اعتماد به نفس جمله ای جادویی می گوید ای خانم این چه حرفی است من به خاطر خود شما چنین کرده ام و اگر آن زمان به شما می گفتم قبول نمی کردید اما الان  می بینید که کار شما انجام شده است و این آخرین مرحله کار است. بد به دل راه ندهید من ده ها ویزا به همین صورت گرفته ام.

خانم دال خام می شود و به طمع گرفتن ویزای کانادا به مطب دکتر می رود و فرمها را مطابق خواسته آقای متقلب تکمیل می کند.

سه ماه بعد نامه درخواست ارسال پاسپورت برای خانم دال ارسال می شود و خانم دال با خوشحالی تمام پاسپورت را برای صدور ویزا روانه سفارت می کند. با خوشحالی با جعبه شیرینی به دفتر آقای متقلب می رود تسویه حساب می کند و  خوشحال باز می گردد و ظرف یک ماه خانه و ماشین و وسایل را با قیمتی نازل می فروشد و با همسر به خانه پدر می روند تا دوره ای کوتاه را تا رفتن به کانادا در آنجا باشند.

یکی دو ماه می گذرد و خواهر از کانادا زنگ می زند که ای خواهر چه نشسته ای که از سفارت کانادا در دمشق با من تماس گرفته اند و در مورد رشته و کار تو و شوهرت می پرسند و در صددند با تو تماس بگیرند و از من شماره موبایل تو را خواسته اند در ضمن گفته اند به خواهرتان بگویید اگر بلیطی خریده اند کنسل کنند چون باید برای مصاحبه بیایند به دمشق.

خانم دال هنوز تلفن خواهر را قطع نکرده تلفنی از سفارت در دمشق دریافت می کند که با سردی به او می گویند منتظر نامه ای باشد و با مدارک تحصیلی به دمشق بیاید برای مصاحبه.

خانم دال با آقای متقلب تماس می گیرد و آقای متقلب اطمینان میدهد موضوع مهمی نیست و گاهی پیش می آید. فقط برای چند سوال و جواب ساده است نگران نباشید در ضمن مدارک شما پیش ماست و به او مدارک تقلبی پرستاری و معماری را برای بردن به دمشق تحویل می دهد.

خانم دال با استرس فراوان به دمشق می رود. با او برخورد سردی می شود سلامش پاسخ نمی گیرد و چون مجرمین از او می پرسند که کی و در کجا تحصیل کرده است و …… هزاران سوال که یکی از آنها را نیز خانم دال نتوانسته حقیقت بگوید چون آقای متقلب به او گفته بود مبادا بگویی که مدارک تقلبی است. او در مورد آقای متقلب هم هیچ نمی گوید ……

 

چیزی نمی گذرد و نامه ای دریافت می کند که خانم دال با توجه به اینکه ما را در بررسی پرونده گمراه کرده اید و مدرک تقلبی به ما ارایه کرده اید تا دوسال دیگر حق ندارید هیچ درخواستی به دولت کانادا ارایه کنید.

خانم دال باخته است کانادا که هیچ خانه و کاشانه را نیز از کف داده است. شوهرش هم از شغلش استعفا داده است و ……… اما آقای متقلب پولی به جیب زده و به نام خانم دال مرتکب جرم شده است و ……

خانم دال همان شب با چشمی گریان نامه را برای من می فرستد که چه کنم؟

شما جای من باشید به خانم دال چه می گویید………

 

 

  1. بابك
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۰ | #1

    با سلام. جناب مختاری ایا سفارت کانادا تمامی مدارک تحصیلی را در تمامی مقاطع از چه سازمانی یا مستقیم از خود دانشگاه مربوطه استعلام میکند؟ بنده مدرک معادل فوق دیپلم از دانشگاه فنی و حرفه ای دارم با کارنامه ریز نمرات ولی در حال حاضر مدرک من بنا به مسائلی از درجه اعتبار ساقط است

  2. سارا
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۹ | #3

    با سلام خدمت شما،ممنون میشم اگر ممکنه منو راهنمایی کنید.
    من حدود ١ سال پیش ازدواج مجدد با اقایی از انگلستان کردم .از ازدواج أولم یک پسر ١۴ ساله داشتم که بیماری صرع دارد.همسر أولم وقتی متوجه ازدواج من شد تصمیم گرفت فرزندم رو از من بگیره.اون زمان مدارک شغلی همسر دومم هنوز اماده نبود که بتونه سریع ویزا برای ما بگیره.به همین خاطر من برای اینکه بتونم پسر رو زودتر خارج کنم به پیشنهاد یکی از دوستان تصمیم گرفتم برای پسرم ویزای پزشکی بگیرم جهت درمان و ساپورت هزینه ها رو همسر دومم أعلام کردم و در فرم درخواست أعلام نکردم که ایشون انگلیس زندگی میکنه ویک گواهی اشتغال به کار در ایران براشون گذاشتم که واقعی نبود،درخواست ویزای ما رد شد،الان می خواستم بدونم من دیگه از طریق ازدواج نمی تونم أقدام کنم؟؟؟ اگر یک بار دیگه با کیس ازدواج أقدام کنم و معلوم بشه همسرم اون موقع انگلستان ساکن بوده چه اتفاقی میوفته؟

  3. طيبه
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۶ | #5

    با سلام من مدرک کارشناسی بیهوشی دارم وسابقه کاری چهارساله ودرحال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد هستم میخوام یا برای گرفتن پذیرش دکتری یا برای ویزای کاراقدام کنم اما سوالم اینه که مدرک من دقیقا چی ترجمه میشه تا جایی که من میدونم باید پرستار بیهوشی باشه شما میتونید در این مورد منو راهنمایی کنید ؟واینکه آیا برای کبک حتما مدرک زبان فرانسه نیاز هست؟

    • ۳ مهر ۱۳۹۳ در ۰۴:۴۲ | #6

      به نظر بنده شما پرستار نیستید و مدرک شما پرستاری نیست
      کبک فعلا بسته است ولی اگر باز بود بله برای اقدام برای اقامت فرانسه لازم است
      در مورد دانشگاهها بسته به دانشگاه است که کدام زبان لازم باشد

  4. علی
    ۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۷:۴۸ | #7

    سلام. وقتتون بخیر و ممنون از مطالب خوبتون.
    یکی از دوستان بنده با پرداخت هزینه ای هنگفت تونسته نمره ۷ آیلتس جنرال رو اخذ کنه و پروسه مهاجرتش به کانادا و همزمان برای استرالیا رو استارت زده.. میخواستم ببینم از چه طریقی میشه چک کرد که یک مدرک صادر شده به عنوان مثال آیلتس یا تافل یا GRE اصل هست و تقلبی نیست؟ از طریق وب سایت خاصی میشه این موضوع رو استعلام کرد؟ با سپاس.

    • ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۷:۰۴ | #8

      کسی که دانش زبان دارد نیازی به صرف هزینه ندارد
      کار دوست شما غیرقانونی است و پول خود را هدر داده است

  5. مهرنوش نصر
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۳۹ | #9

    سلام، میخواستم سوال یکی از دوستانم رو بپرسم، ممنون
    دوستم حدود ۲سال قبل به یک پسری ک دوستش بود خواست کمک کنه و با اون پسر رفت آزمایشگاه و بعدش اون پسر با مشخصات این خانم یک عقدنامه جعلی صادر کرد که تو اداره ثبت احوال ایران ثبت نشده و تو شناسنامه ی این خانوم هم نیومده، اما این عقدنامه تو پرونده ی مهاجرت به کانادا اون آقای دوست هست، حالا این خانوم میخواد با یه آقای دیگه که مقیم کاناداست ازدواج کنه، باید چیکار کنن که اون عقدنامه ابطال بشه و توی ازدواج و رفتن ای خانوم به کانادا مشکلی ایجاد نشه؟
    ممنون

    • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۵:۲۲ | #10

      در مورد افرادی که تقلب کرده اند امکان ارایه مشاوره ندارم

      از نظر اداره مهاجرت آن فرد متاهل است و در صورت ازدواج باید طلاقنامه رسمی ازدواج قبلی ارایه شده باشد

  6. لیلا
    ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۶:۵۷ | #11

    سلام اقای مختاری من کارمند بانک هستم. بانک به من نامه اشتغال به کار حاوی سمت سازمانی و شرح وظایف نمیده. به نظر شما راه کار چیست؟؟ تشکر میکنم بابت راهنمایی های همیشگی

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۳ | #12

      شرح وظایف و چارت سازمانی بانک را که به طور کلی دارید پیوست کنید همان که به شما ابلاغ شده است

  7. الهام کریمی
    ۸ تیر ۱۳۹۳ در ۱۴:۲۰ | #13

    با سلام من برای فدرال از طریق skill worker میخواهم اقدام کنم میخواستم بدونم اگر من main باشم ایا بجز مدارک من که باید ازاد شود و دانشنامه باشد. باید مدارک همسرم هم ازاد کنم یا با مدرک موقت همسرم در لیسانس و فوق لیسانس میتوانم اقدام کنم؟

  8. ehsan
    ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۴:۲۳ | #15

    با عرض سلام خدمت شما

    بنده تصمیم دارم واسه ایالت نوااسکوشیا از طریق تخصص اقدام کنم نمره ایلتس ۷ دارم ولی فقط یه مقداراز سابقه کارم که ۱۱ماه است از طریق بیمه رد شده است سوالم اینکه ایا سابقه کاری ۲ساله از طرف کارفرما توی سربرگ شرکته مربوطه با مهر وامضا واسه اداره مهاجرت نووااسکوشیا قابله قبوله؟یا اینکه سابقه کاره ۲ساله فقط باید از طریقه اداره بیمه باید ارائه شود؟با تشکر فراوان

  9. كيان
    ۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۱:۵۱ | #17

    با عرض سلام وخسته نباشید
    جناب آقاى دکتر من مدارکم را از قبیل پاسپورت،دو قطعه عکس،گواهى تمکن مالى و مقدارى پول به یه آقاى دادم که قراره ویزاى شینگن به من بده، خواستم بدونم که از کجا متوجه بشم که ویزا اصل مى باشد؟

    با تشکر

  10. گلریز
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۶ | #19

    با سلام

    من در ماه اکتبر در مصاحبه کبک قبول شدم و اواخر دسامبر مدارک لازم را فرستادم امکان پیگیری وجود دارد که فایل نامبر فدرال صادر شده یا زمان دقیق رسیدن مدارکم به سیدنی چه تاریخی بوده ؟

    با تشکر

  11. درناز
    ۲۴ دی ۱۳۹۲ در ۱۴:۱۰ | #21

    سلام
    من برای ویزای شینگن خواستم اقدام کنم ولی چون حساب بانکی قابل ارایه و سند ملکی ای نداشتم، یکی از دوستان کسی رو به من معرفی کرد که اون میتونه کارو برات انحام بده.این شخص مدتی پیش با من تماس گرفت و گفت که در فلان روز من وقت سفارت دارم و جهت ارایه مدارک همراه من به سفارت میاد، ولی دقیقا روز قبلش با من تماس گرفت که برنامه عوض شده و از اونجایی که قانون سفارت هم تغییر کرده به ما گفتن که نیازی نیست افرادی که از طرف شما به ما معرفی شدند در سفارت حضور داشته باشند ، ما خودمان برای انها ویزا صادر میکنیم .سوال من اینکه چجوری بفهمم ویزای صادر شده برای من اصل هست یا نه؟

  12. مهدی
    ۹ آذر ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۵ | #23

    سلام آقای مختاری
    یه سوال داشتم اگه مطلع هستیدلطفاراهنماییم کنید:من ودوستم برای ویزای توریستی قابل استعلام فرانسه اقدام کردیم وآژانس به ما گفته که مدرکی غیرازاصل پاسپورت و دوقطعه عکس نیازنیست(بااطلاع ازرفتن وبرنگشتن ما)
    وبه ماگفته که مدارک موردنیاز(چک ضمانت برگشت،سندملکی،وغیره)راخودش جورمیکنه ۵۰%پول رو اول ومابقی
    روموقع تحویل ویزادریافت میکنه،ازکسبه محله پرسیدیم گفتندچهارساله اونجامستاجر هستن وتاحالامشکلی نبوده،
    بنظرتون این آژانس ویزای قابل استعلام برای خروج ازکشوربه ما میده یا۸۰روزکاری باپول ماکارمیکنه وآخرش میگه ویزاتون
    جورنشد؟

برگه نظرات
1 3 4 5 630
دیدگاه ها مسدود است.