خانه > نوشته های غیر رسمی, نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک > لغو ویزا بعد از صدور به دلیل مدرک تقلبی: داستان غم انگیز یکی از قربانیان موسسات متقلب

لغو ویزا بعد از صدور به دلیل مدرک تقلبی: داستان غم انگیز یکی از قربانیان موسسات متقلب

۸ آذر ۱۳۹۰

چندی پیش در سایت نوشتم که اداره مهاجرت در ورشو و دمشق به دنبال حساسیت کبک به مدارک تقلبی اقدام به استعلام مدارک تحصیلی و کاری کرده اند و خواهش کردم که برای حفظ آبروی ایرانیان و برای جلوگیری از ایجاد بد بینی نسبت به همه ایرانیان اگر کسی با یکی از این موسسات متقلب پرونده باز کرده است و احتمال می دهد مدرک تقلبی روی پرونده اش باشد درخواست بستن پرونده را ارایه کند. تاکید کردم که به این امید که شاید متوجه نشوند و مدرک تقلبی شما برایتان ویزا بیاورد نباشید چون موضوع جدی است. حتی کسانی که با این مدارک ویزا گرفته اند و به کانادا آمده اند نیز نمی توانند احساس امنیت کنند و بسیار محتمل است که بار دیگر پرونده آنها مورد بازبینی قرار گیرد و از کانادا اخراج شوند.

شاهد از غیب رسید و امروز خانمی اصفهانی با من تماس گرفت و داستانی را برای من تعریف کرد که باورش سخت بود به خصوص وقتی چنین اتفاقی برای یک اصفهانی زرنگ!!! (البته من خودم هم اصفهانی ام به اصفهانی ها بر نخورد) می افتد. حکایت این است:

خانم دال به اتفاق شوهر در سال ۲۰۰۹ به موسسه س در اصفهان مراجعه می کنند و درخواست می کنند که با توجه به اینکه در لیست ۳۸ گانه به عنوان مدیر ساخت و ساز واجد شرایط بوده اند برای آنها پرونده فدرال تشکیل شود. مدتها می گذرد و خبری نمی شود و هر روز بهانه ای از سوی آقای س تراشیده می شود تا اینکه لیست مشاغل در ماه جون ۲۰۱۰ عوض می شود و بعد از پیگیریهای این خانواده بی اطلاع به آنها گفته می شود که اگر آیلتس در دست دارند برای باز کردن پرونده مراجعه کنند. خانم آیلتس ۶.۵ داشته است اما آقا در مورد زبان مدرکی در دست نداشته آقای س می فرمایند مشکلی نیست بهتر است خانم که ظاهرا مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی داشته است و سابقه قابل ارایه ای هم نداشته متقاضی اصلی شود. وی می پرسد چگونه؟ آقای متقلب می گوید ما می دانیم چه کنیم شما نگران نباشید. قانون مهاجرت ریزه کاریهایی دارد که ما می دانیم. شما کارتان نباشد و به ما بسپارید.

خانم دال آیلتس و مدارک دیگری را که داشته اند تحویل می دهند و منتظر می شوند.  حدود مارس ۲۰۱۱ برای آنها فرمهای مدیکال می آید و آنها سرخوش از سرعت رسیدگی به پرونده فرمها را از آقای س می گیرند. هنگام مراجعه به پزشک آقای س به آنها تلفن می زند و می گوید فرمهایی را پزشک برای امضا به شما می دهد که در آن از شغل شما پرسیده اند شما بنویسید پرستار و آقا بنویسند معمار. خانم دال تازه می فهمد که جریان چیست و اعتراض می کند و می گوید قصد نداشته با تقلب به کانادا برود.

خانم دال با خواهرش در تورنتو تماس می گیرد و خواهر می گوید چرا چنین کرده ای و از او می خواهد که با واقعیت روبرو شود و قید این پرونده را بزند و با رو کردن دست آقای س متقلب سابقه منفی در اداره مهاجرت نگذارد. خواهر حتی ابراز نگرانی می کند که برای او هم ممکن است خوب نباشد و دردسرهایی ایجاد کند.

خانم دال به آقای متقلب مراجعه می کند و او با اعتماد به نفس جمله ای جادویی می گوید ای خانم این چه حرفی است من به خاطر خود شما چنین کرده ام و اگر آن زمان به شما می گفتم قبول نمی کردید اما الان  می بینید که کار شما انجام شده است و این آخرین مرحله کار است. بد به دل راه ندهید من ده ها ویزا به همین صورت گرفته ام.

خانم دال خام می شود و به طمع گرفتن ویزای کانادا به مطب دکتر می رود و فرمها را مطابق خواسته آقای متقلب تکمیل می کند.

سه ماه بعد نامه درخواست ارسال پاسپورت برای خانم دال ارسال می شود و خانم دال با خوشحالی تمام پاسپورت را برای صدور ویزا روانه سفارت می کند. با خوشحالی با جعبه شیرینی به دفتر آقای متقلب می رود تسویه حساب می کند و  خوشحال باز می گردد و ظرف یک ماه خانه و ماشین و وسایل را با قیمتی نازل می فروشد و با همسر به خانه پدر می روند تا دوره ای کوتاه را تا رفتن به کانادا در آنجا باشند.

یکی دو ماه می گذرد و خواهر از کانادا زنگ می زند که ای خواهر چه نشسته ای که از سفارت کانادا در دمشق با من تماس گرفته اند و در مورد رشته و کار تو و شوهرت می پرسند و در صددند با تو تماس بگیرند و از من شماره موبایل تو را خواسته اند در ضمن گفته اند به خواهرتان بگویید اگر بلیطی خریده اند کنسل کنند چون باید برای مصاحبه بیایند به دمشق.

خانم دال هنوز تلفن خواهر را قطع نکرده تلفنی از سفارت در دمشق دریافت می کند که با سردی به او می گویند منتظر نامه ای باشد و با مدارک تحصیلی به دمشق بیاید برای مصاحبه.

خانم دال با آقای متقلب تماس می گیرد و آقای متقلب اطمینان میدهد موضوع مهمی نیست و گاهی پیش می آید. فقط برای چند سوال و جواب ساده است نگران نباشید در ضمن مدارک شما پیش ماست و به او مدارک تقلبی پرستاری و معماری را برای بردن به دمشق تحویل می دهد.

خانم دال با استرس فراوان به دمشق می رود. با او برخورد سردی می شود سلامش پاسخ نمی گیرد و چون مجرمین از او می پرسند که کی و در کجا تحصیل کرده است و …… هزاران سوال که یکی از آنها را نیز خانم دال نتوانسته حقیقت بگوید چون آقای متقلب به او گفته بود مبادا بگویی که مدارک تقلبی است. او در مورد آقای متقلب هم هیچ نمی گوید ……

 

چیزی نمی گذرد و نامه ای دریافت می کند که خانم دال با توجه به اینکه ما را در بررسی پرونده گمراه کرده اید و مدرک تقلبی به ما ارایه کرده اید تا دوسال دیگر حق ندارید هیچ درخواستی به دولت کانادا ارایه کنید.

خانم دال باخته است کانادا که هیچ خانه و کاشانه را نیز از کف داده است. شوهرش هم از شغلش استعفا داده است و ……… اما آقای متقلب پولی به جیب زده و به نام خانم دال مرتکب جرم شده است و ……

خانم دال همان شب با چشمی گریان نامه را برای من می فرستد که چه کنم؟

شما جای من باشید به خانم دال چه می گویید………

 

 

  1. مریم
    ۸ دی ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۰ | #1

    وبا سلام،

    بنابراین با توجه به توصیه شمااگر پرونده را ببندم چه اتفاقی می افتد،آیادوباره مجددا می توانم پرونده را باز کنم؟بعداز چند مدت می توانم پرونده جدید رو باز کنم؟آیا مانی اوردر را هم برمی گردانند؟
    وآقای دکتر در نامه چه بنویسم که مبنی بر بستن پرونده باشد.آیامدارک اصلی تحصیلی وکاری خودم رو هم بفرستم همراه با قرارداد با اون موسسه و شکایتم یا اصلا مطلبی عنوان نکنم و فقط خواستار بستن پرونده باشم؟ .امیل بزنم یا نامه را پست کنم؟بی نهایت ممنون میشم راهنمایی ام کنید مثل همیشه خواهش می کنم.

    • ۹ دی ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۶ | #2

      قسمت اول را پاسخ دادم
      بله بنویسید که قربانی یک موسسه متقلب شده اید و نمی دانید در پرونده شما چه چیزی را اعلام کرده است و به این دلیل مایلید پرونده خود را ببندید و یا اگر می دانید که در چه موردی تقلب کرده است به آن اشاره کنید

  2. مریم
    ۸ دی ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۷ | #3

    با سلام،

    بنابراین اگر پرونده را ببندم چه اتفاقی می افتد،دوباره مجددا می توانم پرونده را باز کنم؟بعداز چند مدت می توانم باز کنم؟آیا مانی اوردر را هم برمی گردانند؟

    • ۹ دی ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۲ | #4

      اتفاقی نمی افتد پرونده بسته می شود البته سوابق می ماند
      بازگرداند پول بسته به مرحله ای است که در آن هستید اگر وارد بررسی شده باشند باز نمی گردد
      بله همیشه امکان باز کردن فایل هست

  3. ۷ دی ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۹ | #5

    مریم :سلام آقای مختاری،
    خسته نباشید،من نامه ای مبنی بر مورد سواستفاده قرار گرفتن توسط موسسه ع را همراه با ترجمه قرارداد وفیش هایی که به این موسسه پرداخت کرده بودم ومدارک اصلی تحصیلی و کارم همراه با ترجمه اش را فرستادم همراه مدرک delf A2 وielts(آقای مختاری این موسسه برای من رشته ی ۱۲ امتیازی فرستاده بود در صورتی که رشته من صفر امتیازی هست و اونقدر جای تاسف داره که برای همسرم هم همین کار رو کرده و امضای ما رو که در صفحه ی اول پاسپورت هست رو جعل کرده بود برای امضای application،من ای مسئله رو هم در نامه به سفارت نوشتم).من خدمت شما گفتم که ما ۲ماه پیش فایل نامبر دریافت کردیم.میدونم که عکس العمل سفارت قابل پیش بینی نیست ولی می خواستم نظر شمارو بدونم که آیا ممکنه پرونده ی ما کامل برگرده ومجبور باشیم مجددا از اول پرونده بفرستیم با قوانین جدید یا پرونده را با فایل نامبر قبلی و اطلاعات جدید بررسی می کنند؟(آقای مختاری با مدرک زبان امتیازی که من حساب کردم برای خودم وهمسرم ۵۳هست،البته ما هنوز نتیجه جدید امتحان دلف رو که خودم برای سطح B1 و همسرم A2 ریافت نکردیم که بفرستیم.)

    با تشکر از اقای مختاری عزیز.
    دوستانی که مثل خانم مریم این مشکلات را با این شرکتها دارند توجه داشته باشیند که بستن پرونده که پشنهاد اقای مختاری است بهترین راه حل است چرا که سفارت برای خودش دلایلی دارد و به احتمال خیلی زیادصحبتهای شما را در مورد دخالت و اطلاع نداشتن از نقش شما درجعل اسنادها را قبول نخواهد داشت واحتمالا شما را تا چند سال از باز کردن پرونده محروم میکند.

  4. امیر علی
    ۷ دی ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۴ | #6

    سلام جناب مختاری:
    خواستم سال نو روبهتون تبریک بگم…انش….که سال بسیار پربرکتی در پیش رو شما و خانواده باشه .

  5. ۴ دی ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۲ | #8

    یک سوال دیگه :این ارقامی که توی سایت نوشته یعنی اگه ۴۰۰ نفر رسیده همه پرونده ها کامل و ok هستن یا کلآ همه مواردی که به cio پست شده ؟

    • ۶ دی ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۱ | #9

      یعنی پرونده هایی که وارد سیستم شده اند و فایل نامبر گرفته اند خدا می داند چند پرونده پست شده اند و هنوز بررسی نشده اند

  6. ۴ دی ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۵ | #10

    سلام من اولین باره که سایتو میبینم و خیلی خوشحالم که میتونم سوالمو مطرح کنم
    ۳ ماه پیش خودم مدارکمون رو برای اسکیل ورکر فدرال فرستادم و همه البته اصله! من دندانپزشکی خوندم و مدارک اتمام طرح که حکم استخدامی بوده و۲ سالی که مطب همکارم کار میکردم رو ترجمه کردم.الان هم پروانه مطب دارم اونو هم فرستادم ولی الان ایمیل زدن که شما مدارک کافی که نشون بده action های شغلی رو ارایه نکردید و پولتونو پس میفرستیم.میخواهم بدونم الان میتونم نامه جدیدی که جزییات شغلیمو نوشته باشه از مرکز طرح و همکارم بگیرم براشون ارسال کنم؟اگه میشه به کدوم ادرس؟یا باید دوباره از اول مدارکمو ترجه کنم و بفرستم ؟ البته اصل نمره زبانمو که فرستادم.
    خیلی ممنون اگه راهنمایی کنید.

    • ۶ دی ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۲ | #11

      متاسفانه باید پرونده را دوباره کامل بفرستید و به منزله اقدام جدید است و البته بعید است که به ظرفیت برسید در این موارد ما از دوستان می خواهیم که ا می توانند مدرک ارایه کنند ضمن آنکه یم اظهار نامه نیز ضمیمه کنند

  7. مریم
    ۴ دی ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۷ | #12

    سلام آقای مختاری،

    خسته نباشید،من نامه ای مبنی بر مورد سواستفاده قرار گرفتن توسط موسسه عالم رایزن را همراه با ترجمه قرارداد وفیش هایی که به این موسسه پرداخت کرده بودم ومدارک اصلی تحصیلی و کارم همراه با ترجمه اش را فرستادم همراه مدرک delf A2 وielts(آقای مختاری این موسسه برای من رشته ی ۱۲ امتیازی فرستاده بود در صورتی که رشته من صفر امتیازی هست و اونقدر جای تاسف داره که برای همسرم هم همین کار رو کرده و امضای ما رو که در صفحه ی اول پاسپورت هست رو جعل کرده بود برای امضای application،من ای مسئله رو هم در نامه به سفارت نوشتم).من خدمت شما گفتم که ما ۲ماه پیش فایل نامبر دریافت کردیم.میدونم که عکس العمل سفارت قابل پیش بینی نیست ولی می خواستم نظر شمارو بدونم که آیا ممکنه پرونده ی ما کامل برگرده ومجبور باشیم مجددا از اول پرونده بفرستیم با قوانین جدید یا پرونده را با فایل نامبر قبلی و اطلاعات جدید بررسی می کنند؟
    (آقای مختاری با مدرک زبان امتیازی که من حساب کردم برای خودم وهمسرم ۵۳هست،البته ما هنوز نتیجه جدید امتحان دلف رو که خودم برای سطح B1 و همسرم A2 ریافت نکردیم که بفرستیم.)

    • ۶ دی ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۷ | #13

      من جای شما بودم درخواست بستن پرونده را می کردم
      در هر صورت امتیاز شما برای قبولی کافی نیست مگر اینکه نمره خوبی ارسال کنید

  8. مرتضي ليواري
    ۴ دی ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۳ | #14

    @علی مختاری
    ممنون از توجه شما منو از بلا تکلیفی در آوردید.

  9. مرتضی لیواری
    ۳ دی ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۳ | #15

    با سلام و خسته نباشید و سپاس از زحمات شما
    من با مدرک مهارت فنی حرفهای برای کبک اقدام کردهم و منتظر مصاحبه هستم اما مشکلی هست و اینکه اعتبار گواهینامه مهارت من ۵سال است و تا چند روز دیگر فاقد اعتبار است و باید دوباره آن را تمدید کنم و در صورت تمدید گواهینامه قبلی باطل و گواهی جدید صادر میشود/ آیا عوض شدن مدرک موجب شک و بدبینی آفیسر نمیشود؟ و آیا لازم به تمدید هست یا اصلا نیازی به تمدید مدرک نیست؟ اگر تمدید نکنم در روز مصاحبه مدرک من از لحاظ زمانی فاقد اعتبار است. ممنون از راهنمایی شما.

    • ۳ دی ۱۳۹۰ در ۲۰:۴۷ | #16

      خیر به هیچ وجه مشکلی نیست
      کپی قبلی را همراه داشته باشید و موضوع را هم توضیح دهید

  10. احمدی
    ۱ دی ۱۳۹۰ در ۲۱:۲۰ | #17

    سلام آ قای ما چند سال قبل اقدام به تشکیل فایل کردیم در شرکت س حالا نمی دانیم باید چکار کنیم

  11. امیر علی
    ۳۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۲ | #19

    متشکرم از وقتی که می گذارید .موفق و موید باشید انشا…

  12. مهران
    ۲۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۹ | #20

    جناب مختاری عزیز
    ضمن تشکر از راهنمایی های شما من یک سوال دارم. اگر لطف کنید کمک کنید خیلی ممنون خواهیم شد
    ۱- ما اصفهانی هستیم. همسر بنده پرستار است و پرونده برای مهاجرت باز کرده. ۳ سال از ۴ سال سابقه کاری ایشان، کار در مطب خصوصی یک پزشک بوده که چون پزشک مذکور از اقوام همسرم است فقط با یک قرارداد دو طرفه ی ساده و بدون بیمه کردن، کار همسرم در مطب ایشان شروع شد و پس از ۳ سال تمام شد. سابقه کاری همسرم را هم از همان پزشک در سربرگ مطب خودش گرفتیم که به تایید سازمان نظام پرستاری هم رسیده است و آنرا ترجمه کردیم و فرستادیم. حال آن پزشک مطب خود را بسته و خود را بازنشسته کرده و در کشور دیگری زندگی می کند و هیچکس در محل مطب قبلی ایشان نیست و تلفن آنجا هم دیگر برقرار نیست. با توجه به اینکه مامورین مهاجرت نسبت به مدارک اصفهانی ها حساس شده اند، اگر بخواهند در مورد ۳ سال سابقه کار همسرم تحقیق یا استعلام کنند هیچ جواب یا اثبات یا تاییدی نمی توانیم ارائه دهیم. آیا ممکن است مشکلی در این زمینه برای ما به وجود آید؟ ضمنا” اگر امتیاز آن ۳ سال سابقه کاری همسرم را از ما بگیرند امتیازمان دیگر برای مهاجرت کافی نخواهد بود

    • ۳ دی ۱۳۹۰ در ۲۱:۱۶ | #21

      متاسفم از اینکه فضا اینقدر برای همشهریان اصفهانی به دلیل تقلب یک عده سودجو به اینجا رسیده است اما شما نگران نباشید در مورد اصفهانی ها بیشتر روی مدرک زبان و مدرک تحصیلی متمرکز شده اند

  13. SARA
    ۲۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۵ | #22

    جناب اقای دکتر مختاری با سلام و خسته نباشید .
    من برای نیروی متخصص فدرال اقدام کرده ام و گواهی کار واقعی تحویل داده ام . اما چندی پیش برای گرفتن ویزای شینگن و انگلستان از شرکت شوهرم گواهی کار گرفتم و ارایه دادم چون خودم در یک ارگان نیمه دولتی و حساس یا بهتر بگوییم فضول به مسافرتهای خارج از کشور کارمندان کار می کنم و باید به ۱۰۰۰ نفر جواب بدهم که چرا می خواهم به خارج از کشور حتی سفری یک روزه داشته باشم . الان که می خواهم آپدیت مدارک را بفرستم ممکن است سفارت کانادا با سفارت آلمان و انگلستان چک کند و در این زمینه که چرا گواهی کارها متفاوت است مشکلی پیش بیاید ؟
    با تشکر از راهنمایی های شما

  14. امیر علی
    ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۷ | #24

    سلام آقای مختاری عزیز:
    در خصوص خبر اخیر” بسته شدن برنامه سرمایه گذاری کبک برای ایرانیان” سوالی دارم ممنون می شم اگر لطف کنین پاسخ بدین.
    با توجه به اینکه(به گفته خودشان)دلیل اصلی این تصمیم دولت کانادا تحریم ها علیه ایران است
    ……آیا به ضرر ماها(که از طریق یکی از روشهای گروه ثخصصی فدرال شامل سیمپلیفایدو ۲۹شغله و۳۸شغلی قبلااقدام کردیم )هم میشه ؟ یا خیر ؟
    چون وقتی به این قضیه نگاه کنیم اونا از بانکهای ایران فقط تاییدیه حساب و دارایی ها رو می گیرند پس یک طورایی در بقیه روشها هم با بانک ها در تماسند ..حالا تکلیف کسانی که قبلا از یکی از این سه روش اقدام کردن چیه؟ واسه ماها چجوری می تونن استعلام بگیرن به نظرتون؟ مشکلی واسمون پیش نمیاد؟
    متشکرم …………..

    • ۲۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۵۸ | #25

      نه این موضوع تنها در مورد سزمایه گذاری کبک و فدرال مطرح است که برنامه فدرال اساسا از تابستان متوقف بود

  15. بابک
    ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۵ | #26

    با سلام و عرض خسته نباشیدخدمت جناب دکتر،
    سوال من اینه که مدرک زبان فرانسه برای تمام افراد اجباری هستش ؟ حتی برای مدرسین زبان فرانسه که دارای مدرک دانشگاهی زبان فرانسه می باشند ؟
    از لطفتون پیشاپیش تشکر می کنم

  16. بهروز
    ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۵ | #28

    با سلام خدمت جناب مختاری عزیز.
    بنده نوامبر سال ۲۰۰۹ در مصاحبه کبک قبول شدم و در مارچ ۲۰۱۰ نامه مدیکالم آمد که همراه با آن نامه ایی بود که صرفا تغییراتی را که در این یک سال به لحاظ تحصیلی و خانوادگی اگر داشته ام میباست ذکر میکردم و در ارتباط با کار نیز یک سری سوالات در ارتباط با حوزه وظایفم در شرکت و فعالیتهای محل کارم بود و از من هم نامه مجدد یا چیز دیگری نخواستند در ارتباط با کارم. من هم بعد از فرستادن آنها ویزامو دریافت کردم و آلان دو ماه است که کانادا هستم.چیزی که با خواندن این خبر مرا نگران کرد در ارتباط با پیگیری پرونده هست حتی برای افرادی مثل من که الان کانادا هستیم. شرکتی که بنده در آن کار میکردم کاملا منحل شده و من از اینجا هیچ دسترسی به آنها ندارم. اگر قرار به پیگیری باشه و با محل کارم تماس داشته باشند و جوابی نگیرند به مشکل بر میخورم؟ من بدون وکیل کارمو انجام دادم و تمام مدارکم کامل و صحیح هستند..من حتی مدارک تحصیلیمو برای تاییدیه به دولت کبک داده ام تا معادل سازی کنند.فقط در ارتباط با آدرس و تلفن محل کارم نگرانم..اگه جوابه منو بدین ممنونتون میشم…با آرزوی پیروزی

    • ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۸ | #29

      شما نباید نگران باشید و نگرانی شما کاملا بی وجه است
      گروه خاصی از افراد که مدارک تحصیلی جعلی داده اند و معمولا مشتری موسسات خاص متقلب هستند باید نگران باشند

  17. علیرضا
    ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۸ | #30

    باسلام خدمت دکتر مختاری عزیز
    من یکی از موکلین شما هستم که از طریق همسرم که رشته پرستاری بود برای کبک اقدام کردیم. مشکل اینجاست که در مدارک من که مهندس کامپیوتر هستم اولا سوابق کاری مخابراتی ارسال گردیده (چون حدود ۳٫۵ سال من در قسمت هایی از مخابرات با مدرک مهندسی کامپیوتر مشغول به کار بودم) و ۳ سال آخر سابقه مهندسی کامپیوتر ارسال گردیده . آیا این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند؟ سوال دوم اینکه من در این ۶٫۵ سال در ۶ شرکت مختلف کار کردم که زمانیکه سابقه بیمه را گرفتم متوجه شدم در تاریخ های بیمه و سابقه کار های من ناهماهنگی وجود دارد به عنوان مثال سابقه بیمه از ۱/۲/۸۳ تا ۳۰/۹/۸۳ بوده ولی سابقه کاری که به من داده اند از ۱/۱/۸۳ تا ۱۵/۹/۸۳ بوده. ممنون میشوم مرا راهنمایی کنید .

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۵ | #31

      در مورد شما حقیقت سوابق شما ابراز شده است اگر مغایرتی با بیمه شما هست نامه های جدید هماهنگ با بیمه بگیرید برای آنها ارسال خواهیم کرد و به اشتباه نامه های قبلی نیز اشاره می کنیم

  18. T
    ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۴۹ | #32

    @خانم دال
    خانم دال شرایط من هم مثل سماست با این تفاوت که به جای اومدن نامه پاس ریکویست نامه ای گرفتم مبنی بر اینکه یک مدرک تقلبی فوق لیسانس از دانشگاه اصفهان توی مدارکتون هست و به من ۳۰ روز فرصت داده از خودم دفاع کنم ، من کاملا شوگه شدم و نمبدونم این آدم از خدا بی خبر جی توی این پرونده رد کرده، ای کاش میتونستم با ایمیل باهاتون در تماس باشم

  19. رضا
    ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۲۱ | #33

    سلام جناب مختاری جند سوال از خدمتون داشتم.

    ۱- من چند ماهی هست در یک محل جدید مشغول به کارم آیا باید این موضوع را اطلاع دهم؟

    ۲- شنیده شده که آفیسرها کلا روی اسم اصفهان هم حساس شدند و یکی از دوستان که از مرکز اصفهان TCFQ گرفته بود آفیسر گفته این مدرک تقلبی را چند خریدی اون بنده خدا هم بعد از ۱۰۰۰ بار قسم خوردن آفیسر گفته ما می دونیم ۴ میلیون میگیرن مدرک زبان جعل می کنن.
    برو شما مشروط تا ما مدرکتو چک کنیم. نظر شما چیه؟ با توجه به بسته شدن بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران ریسکی در امتحان دادن در مرکز اصفهان نیست؟

    در ضمن من اگر بجای اون خانم بودم همون موقع که می فهمیدم بجای اینکه برم آزمایش مدیکال بدم میرفتم خانه یک میل به اداره مهاجرت می زدم و تمام حقایق را می گفتم و بعد شکایت می کردم و پولم را هم پس می گرفتم.

  20. الناز
    ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۵ | #35

    به جای اینکه منتظر باشید کائنات و …… حق شمارو بگیرند خودتون حواستونو جمع کنید گول نخورید کائنات هیج وقت حق نمی گیرند این مزخرفات جیه این تفکرات مسخره جیه ……. واقعاً که…..

  21. آقا مهدی
    ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۴ | #36

    بهروز :
    من چند روز دیگر مصاحبه دارم.شما با این کارتان شاید به دیگران اطلاع رسانی کنید
    اما تا جایی که من خواندم اون اقا که در رفته وشما با این کار ضربه ای سخت
    به ریشه ی کسانی مثل من دارید میزنید که همین الان هم هزاران استرس جوراجور دارند.

    آقای بهروز :
    امیدوارم به شخصه ببینم اون روزی رو که یه نفر ایرانی فقط به فکر خودش و منفع خودش نباشه……..منطقی فکر کنید …بنده خدا آقای مختاری لطف کردن این مطلب و بدون هیچ هزینه ای واسه اطلاع رسانی ماایرانی ها تو سایتشون گذاشتن (اگه نذاشته بودن ما اصفهانی های بدبخت از کجا باید می فهمیدیم !).اونوقت حالا چون شما مصاحبه داری …..باید حقیقت رو کتمان کرد….چرا متوجه نیستید که چندین نفر آدم حسابی که مدارک اصل ارائه داده بودند رو -تازه بهشون کم محلی کرده آفیسره تو خودتو بذار جای اونا -ردشون کردند کلا .تازه با اون همه هزینه کردن واسه یادگیری زبان+امتحان زبان+وکیل+سفر به ترکیه و ….
    بازم می گی راجع به این موضوع هیچ کس هیچی نگه ! …….

  22. SARA
    ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۱۴ | #37

    @علی مختاری
    جناب دکتر مختاری
    واقعا از اینکه لطف می کنید و به افرادی مثل من که با شما قرار داد نداریم پاسخ می دهید بسیار سپاسکزارم و همیشه برای شما از خداوند بهترین ها را می خواهم .
    با تشکر فراوان .

  23. عباس ميرزايي
    ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۳ | #38

    سلام ماری خانم
    کاملا با نظر شما موافقم…برای مقابله با چنین افرادی من هر کاری که از دستم ساخته باشه انجام میدم.خوشحالم که اون روز ماهیت واقعیه این افراد رو نمایان کردم،هر چند که دیگه به این پیج دسترسی ندارم ولی هر جا که بتونم حقیقت رو بیان میکنم.

  24. آقا مهدی
    ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۴ | #39

    ماری :
    آقای عباس میرزایی خوشوقتم،
    ظاهرا تعداد اخراج شدنگان از گروه کذایی کبک فرندز داره خیلی زیاد میشه. تاسف من از اینجاست که کلاهبردار هایی مثل آقایون و خانمها سخایی منش و امینی و سپاهی و امثالهم فردا میشن نماینده من و شما و هزاران هزار ایرانی بی آزار دیگه ایی که دارن خارج از کشورشون زندگی میکنن و به کمی مقبولیت در میان ساکنین جوامع میزبان احتیاج دارن. نتیجه اینطور جاه طلبی ها و زیاده خواهی ها همین میشه که دو فردای دیگه آفیسر مصاحبه گر به خودش این اجازه رو بده که همه ایرانیها رو یکجا دزد و دروغگو و هزار و یک چیز دیگه خطاب کنه… وای بر ما …

    خانم ماری :
    مطمن باشید خدا جای حق نشسته و این افرادی که حق الناس کردن یا دارن می کنن …..حتی اگر م سر موکلای بیچارشون رو کلاه گذاشته باشن ..کائنات اونها رو به سزای اعمالشون می رسونه………..-البته در مورد خراب کردن وجهه بقیه که ریگی به کفش ندارن حق با شماست …………..
    بازم ممنونم از دکتر مختاری که مسئله کلاهبرداری در پرونده های مهاجرتی اصفهانی ها رو خیلی شفاف در سایتشون گذاشتن……..آخه بعضی سایتا تا همچین چیزایی تو سایتشون می نویسن ملت (واسه اطلاع رسانی به هموطنانشون) پیغام رو که حذف می کنن هیچ …آدم رو هم اخراج می کنن ….

  25. آقا مهدی
    ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۸ | #40

    سلام
    ضمن تشکر از saraواسه شیر کردن اطلاعات مصاحبه دوستشون(از آقای مختاری مختاری عزیز )۲ سوال دارم که ممنون می شم جواب بدن……….من مدرکم مال یکی از داشگاه آزادای اطراف اصفهانه-البته مضاف برداشتن ریز نمراتم که به تایید دفتر علیرضا سامت -رئیس داشگاه آزاد اسلامی درتهران رسیده -برگه مهر شده ثبت نام هر ترم+کارنامه مهر شده هر ترم را هم تا الان نگه داشتم و می تونم بهشون ارائه بدم .حالا شما فکر می کنین به خاطر تخلفای صورت گرفته رو مدارک تحصیلی اصفهان……آیا به مدارک دانشگاه آزادهای اصفهان هم احتمال داره گیر بدن ؟
    ۲٫آیا غیراز تایید دفتر علیرضا سامت -واسه مدارک دانشگاه آزاد (آیا کسی از دوستان که مطالب این سایت خوب رو می خونن یا خود جناب مختاری می دونن که)آیا تا امروز همین تایید کافیهیا نه؟ -منظورم اینه که نباید جای دیگه ای ببریم واسه تایید – آخه تایید سامت رو من ۳ سال پیش گرفتم گفتم شاید تا الان قوانین جدیدی چیزی گذاشته باشند …..

    خیلی متشکرم ………

    • ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۵۰ | #41

      اگر مدارک شما تقلبی نیست که نیست جای نگرانی ندارد
      در مورد نحوه تایید مدارک در اصفهان و اقای سامت من اطلاع خاص ندارم

  26. pardina
    ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۳ | #42

    Hi,
    the story was really scary , I have sent my passport for getting visa, but in the letter which I was asked to send my passport it was written as follow ”your file is at the final stage, the officer will check your file again”After reading of this webpage although all of my documents are completely real Iam frightened. Because in 2004 when my sister got her last mail for issuing visa the text of letter was started with ”congratulation” but for me they have written the officer will check again to issue the visa or not!!!! Is this letter the same for others who were asked for sending their passport or it is just for me? greatly thank you for your attention

  27. محمد یوسف تبریزی
    ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۷ | #44

    سلام،
    چون خیلی وقت از پر کردن فرمها توسط یکی از دوستانم میگذرد یادم نمیآید که سطح زبان انگلیسی و سطح زبان فرانسه ام را چند زده ام.
    با این دوستم هم دیگه ارتباطی ندارم و فرم ها رو به من نمیده. شماره فایل نامبرم رو دارم. یک ایمیلی زدم به اداره مهاجرت کبک که توش گفتم لطفا سطح زبان فرانسه و انگلیسی من رو بهم بگید دقیقا یادم نمیاد چند زدم فرم هایم را هم گم کرده ام، مشکلی پیش نمیاد که انشالله؟ در ضمن آیا این دوست من ممکنه بتونه توی پرونده من مشکلی ایجاد کنه؟

  28. yalda
    ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۰۶ | #46

    با سلام خدمت جناب اقای دکتر مختاری
    من با سایت شما از طریق یکی از دوستانم اشنا شدم . من هفته پیش برای انجام مصاحبه به ترکیه رفتم . رشته من مهندسی کشاورزی و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته محیط زیست آب و فاضلاب هستم . مصاحبه حدود یک ساعت و نیم اول به زبان فرانسه و بعد انگلیسی بود . متاسفانه من سابقه بیمه را چون نمی دانستم تحویل نداده بودم بعد از بررسی کلیه مدارک آقای مصاحبه کننده از من پرسید شماره بیمه ام چند است که آنرا هم حفظ نبودم اما گفتم تا رفتم ایران می توانم بفرستم اما ایشان گفتند لازم نیست . مدارکم را چندین بار چک کردند و همه را به من تحویل دادند و گفتند امتیازت مرز است اما نسبت به رشته فوق لیسانسم خیلی اظهار علاقه نشان دادند . اما گفتند جواب را برایم پست می کنند الان ۸ روز می گذرد جوابی نگرفته ام . به نظر شما لازم است سابقه بیمه را بفرستم یا منتظر جواب آنها بمانم .
    در آنجا به اکثر افراد می گفتند قبول یا رد اما به من گفتند نامه می فرستند شما این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید.
    با تشکر
    یلدا

  29. بابک
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۹ | #48

    با سلام خدمت دوست عزیز جناب مختاری
    سوالی خدمتتون داشتم که اگه حواب بدین سپاسگزار می شم : اگه فرد متاهلی بخواهد فعلا بدون همراهی همسر برای نیروی متخصص کار کبک اقدام کنه، آیا امکان پذیره ؟ و در صورت امکان پذیر بودن، آیا باید سند ازدواج رو هم ترجمه کنه ؟ و در فرم Demand باید قسمت مربوط به مشخصات همسر رو تکمیل کنه؟(Declaration des epoux)
    با سپاس

  30. سایه
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۴ | #50

    اقای مختاری عزیز
    چرا پست من را پاک کرده اید؟

  31. sara
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۲ | #52

    با سلام
    یکی از دوستان من که برای مصاحبه کبک رفته بود دیشب از ترکیه برگشت . می گفت مصاحبه اش با آقایی به نام بابک بوده که خیلی خوش برخورد بوده و مصاحبه حدود یک ساعت و جهل دفیفه طول کشیده . می گفت اولین سئوال هم این بوده که از کدام شهرید و آیا از اصفهان اقدام کرده اید که خوب خوشبختانه دوست من از شیراز اقدام کرده بود اما می گفت چندین بار مدرک دانشگاهی را نگاه کرد و با دست برای صحت آن آنرا لمس کرد و به خانم اصلی مصاحبه کننده هم نشان داد .
    دوستم عقیده داشت به دلیل مسائلی که در اصفهان اتفاق افتاده نسبت به ایرانی ها بسیار سخت گیر هستند اما خوشبختایه دوست من قبول شد . اما خودش می گفت یک ساعت اول که گذشت دیگر استرسم ۱۰۰ برابر شده بود اما کلا برخورد این آقای ایرانی الاصل بسیار متین و خودمانی بوده است . پس لطفا سعی کنیم اگر دروغی در پرونده مان نداریم انقدر نترسیم .
    عفل و شعور خود را دست دیگران نسپاریم و با دروغ و دغل دنبال مهاحرت نباشیم تا نه آبروی ایرانی را ببریم و نه راه را برای افراد صادق ناهموار کنیم .
    از قدیم گفته اند یک دیوانه سنگی در چاه می اندازد و صد تا عاقل هم نمی توانند درش بیاورند ، این شده حکایت کار ما ایرانی ها .
    با تشکر

  32. ماري
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۴۹ | #53

    آقای عباس میرزایی خوشوقتم،
    ظاهرا تعداد اخراج شدنگان از گروه کذایی کبک فرندز داره خیلی زیاد میشه. تاسف من از اینجاست که کلاهبردار هایی مثل آقایون و خانمها سخایی منش و امینی و سپاهی و امثالهم فردا میشن نماینده من و شما و هزاران هزار ایرانی بی آزار دیگه ایی که دارن خارج از کشورشون زندگی میکنن و به کمی مقبولیت در میان ساکنین جوامع میزبان احتیاج دارن. نتیجه اینطور جاه طلبی ها و زیاده خواهی ها همین میشه که دو فردای دیگه آفیسر مصاحبه گر به خودش این اجازه رو بده که همه ایرانیها رو یکجا دزد و دروغگو و هزار و یک چیز دیگه خطاب کنه… وای بر ما …

  33. امیر علی
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۳ | #54

    سلام آقای مختاری
    خواستم تشکر کنم جهت وقتی که گذاشتید و جواب دادید …….انشا..که خدا پشت و پناه شما و خانواده محترمتون باشه .

  34. sara
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۸ | #55

    جناب آقای مختاری با تشکر از شما و اینکه برای پاسخ به سوالات وقت می گذارید .
    من قبلا با شماره ۱۶۳ از شما سوال پرسیده بودم.
    کارشناس ارزیاب خسارت بیمه هستم و برای فدرال اقدام کردم اما متاسفانه سابقه بیمه را ارسال نکرده ام آیا لازم است آنرا هم ضمیمه کنم ؟
    دوم اینکه من در دو ماه اخیرا سفرهایی به ایتالیا آلمان و انگلستان داشته ام آیا لازم است صفحات ویزا و ورود و خروج را کپی کنم و ارسال کنم و آیا آنها به مهر دالترجمه یا دادگستری نیاز دارند ؟
    سوم اینکه اخیرا من دوره آموزش فرانسه را شروع کردم و الان ترم سوم است آیا فرستادن مدرک پایان هر ترم در روند پرونده موثر است ؟

    با خواندن مسایلی در مورد مهاجرت به سبک شرکت اصفهانی بسیار متاسف شدم کاش همه افراد مانند شما در موقعیت شغلی خود احساس وظیفه می کردند و با هم وطنانشان رفتاری که در شان انسان ها و در مقام انسانیت نیست رفتار نمی کردند.

    با تشکر از زحمات شما

    • ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۲۱ | #56

      ۱- بله بهتر است این کار را انجام دهید
      ۲- همه صفحات گذرنامه را بفرستید ولی نیاز به تایید دارالترجمه ندارد
      ۳- خیر

      لطف دارید

  35. sara
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۶ | #57

    جناب آقای مختاری با تشکر از شما و اینکه برای پاسخ به سوالات وقت می گذارید .
    من قبلا با شماره ۱۶۳ از شما سوال پرسیده بودم.
    کارشناس ارزیاب خسارت بیمه هستم و برای فدرال اقدام کردم اما متاسفانه سابقه بیمه را ارسال نکرده ام آیا لازم است آنرا هم ضمیمه کنم ؟
    دوم اینکه من در دو ماه اخیرا سفرهایی به ایتالیا آلمان و انگلستان داشته ام آیا لازم است صفحات ویزا و ورود و خروج را کپی کنم و ارسال کنم و آیا آنها به مهر دالترجمه یا دادگستری نیاز دارند ؟
    سوم اینکه اخیرا من دوره آموزش فرانسه را شروع کردم و الان ترم سوم است آیا فرستادن مدرک پایان هر ترم در روند پرونده موثر است ؟

    با خواندن مسایلی در مورد مهاجرت به سبک شرکت اصفهانی بسیار متاسف شدم کاش همه افراد مانند شما در موقعیت شغلی خود احساس وظیفه می کردند و با هم وطنانشان رفتاری در شان انسان ها و در مقام انسانیت نیست رفتار نمی کردند.

    با تشکر از زحمات شما

    • ۲۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۵ | #58

      سلام
      مدرک بیمه جزو مدارک ضروری برای اقدام فدرال نیست. البته برای برخی از پرونده ها در مراحل بعدی خواسته شده.
      سفرهایتان را در صورتی که آپدیت از شما خواسته شد اعلام کنید. نیازی هم به ارسال مدرک فرانسه تان نیست.

  36. ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۲ | #59

    خواهش مئ کنم جواب من فراموش نشود.

  37. ناجی
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۴۱ | #60

    درود بر اقای مختاری با راهنمایی های زیبا و متینشون.

  38. فروغ
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۶ | #61

    میگم که بار کج به منزل نمیرسه و همیشه این حقیقته که پیروزه.

  39. محسن
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۴۹ | #62

    ا سلام خدمت دوستان عزیزم.منم از فریب خوردگان سخایی منش هستم که الان ۱۰ ماهه که سرکارم گذاشته و تا الان به بهانه های مختلف منو برای فایل نامبر دنبال خودش کشونده هنوزم از رو نرفته و میگه تا آخرش پای پروندتون وایسادم.حالا میخوام برم ازش شکایت کنم و سریع نامه به سفارت بزنم که پروندمو ببندم که اوضاع از این بدتر نشه.از راههنماییهای آقای مختاری و سایر دوستانم بسیار ممنونم

  40. لیلا
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۰۱ | #63

    خسته نباشید
    من از موکلین شما هستم ۶ آپریل ۲۰۱۱ فایل نامبر برای من صاذر شده اما هنوز خبری از تاریخ مصاحبه نیست

  41. ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۶ | #65

    سلام
    اقای مختاری با سپاس از زحمات و تلاشهای بی شاعبه جنابعالی کسی که سی اس کیو کبک را کرفته
    و منتظر مدیکال است با امدن ایمیل ابدیت ممکن است که چه مدارکی بخواهند تا انها را اماده کنیم چرا که زمان برای ما حیاتیست.
    و اینکه ممکن است نامه مدیکال را بفرستند وبعد از ان مدارکی را که خواسته اند(سو پیشینه و..) را بعد از انجام مدیکال برایشان بفرستیم.
    و خواهش میکنم بگویید که در این مرحله چه کارهایی روئ پرونده ما انجام میشود.
    بدرود وپاینده باشی

    • ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۰۱ | #66

      برای ارسال مدارک خواسته شده آپدیت باید تا آمدن آن نامه صبر کنید
      نامه سو پیشینه را باید زمانی بگیرید که نزدیک به ارسال باشد
      کار خاصی لازم نیست انجام دهید

  42. hassan
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۷ | #67

    @خانم دال شاهد از غیب رسیده
    چون متن لاتین به زحمت خوانده می شه اونو به فارسی تبدیل کردم:

    کار خوبی نکردید.

    هر چند که از ایران اومدم و کسی‌ نمیتونه با من کاری بکنه ولی‌ دوست نداشتم کسی‌ پشت سرم از این حرفا بزنه.
    هر چند که راحت می‌تونستم جوابتون رو بدم و بگم هیچ پولی‌ بهتون نمیدم. اما گفتم تا حالا دقیق چقدر پول دادین.
    هر چند که آب از سر من گذشته و باید بگم چه یه وجب و چه…
    هر چند که برای کار امثال شماها الان وضعیتم این شده و باید بگم حداقل پول نمیدم…..

    می‌خواستم پولتنو در حد توانم برگردونم هر چند که خیلی‌ هزینه کردم برا آماده کردن مدارکتون.
    ولی‌ در حد توانم …..

    واقعا که خوب شد چنین افرادی حداقل کانادا نمیرن. من شخصا حاضرم ضرر اینکارو بدم که امثال شماها نرید کانادا. خوشحالم که این اتفاقات افتاد.

    من به خاطره مسایل پیش اومده الان اوضام اینه. اگه میدونستم کار به اینجا میکش هیچوقت اینکارو نمیکردم و خودتون هم اینو بهتر از من میدونید. من اینکارا رو با برنامه‌ریزی نکردم. قصدم این بود که کاری بکنم. نه اینکه پولی‌ به جیب بزنم.

    شما کلاهبردار ندیدید. هستن شرکتأی که فایل نامبر دروغی میدان و مدیکال دروغی درست می‌کنن و….
    ما هیچ کدوم از این کارا رو نکردیم. و الان هم نتیجه این شده.

    فکر کردید که تلفن رو بر دارید و هر چی‌ هر جا و به هر کی‌ بگین مثلا ویزا تون درست می‌شه. فک کردید مختاری وزیر مهاجرته….
    خوب حالا هم بهش بگین پولتنو بده و یه زنگ بزنه اداره مهاجرت همه چی‌ رو درست کنه.

    متاسفم ، برا شما و بیشتر برا خودم

  43. مریم
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۳ | #68

    با سلام
    دکتر مختاری عزیز در تایید حرف البرز تمام نگرانی ما سیستم اداری ایران است ، اینکه مدرک واقعی داشته باشی اما دانشگاه جواب استعلام اداره مهاجرت را ندهد و درنتیجه پرونده رد شود!

  44. بابک
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۷ | #70

    با سلام خدمت دوست عزیز جناب مختاری
    سوالی خدمتتون داشتم که اگه حواب بدین سپاسگزار می شم : اگه فرد متاهلی بخواهد فعلا بدون همراهی همسر برای نیروی متخصص کار کبک اقدام کنه، آیا امکان پذیره ؟ و در صورت امکان پذیر بودن، آیا باید سند ازدواج رو هم ترجمه کنه ؟ و در فرم Demand باید قسمت مربوط به مشخصات همسر رو تکمیل کنه؟(Declaration des epoux)
    با سپاس

    • ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۴۲ | #71

      بله ولی فعلا نداره در چنین صورتی دیگر نمی توانید برای همسر اقدام کنید مگر خود وی امکان اقدام مستقل داشته باشد
      بله لازم است

  45. البرز
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۹ | #72

    سلام جناب مختاری عریز

    سئوالم این بود که ایا اداره مهاجرت به صورت کتبی از دانشگاه استعلام میکنه؟

    و دوم اینکه به وضع اداری حاضر ادارات حضورا پاسخ نمیدن وای به حال یک استعلام از یک کشور دیگه؟

    ایا استعلام قبل از مصاحبه هست؟و ایا به هم راه داشتن اصل مدارک در روز مصاحبه کفایت نمیکنه؟

    ممنمون میشم توضیح و پاسخ بدین

    • ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۸ | #73

      اینکه آنها استعلام می کنند و کتبی است را می دانم اما اینکه چگونه پاسخ می گیرند را نمی دانم برخی از افرادی که مدرک جعلی فرستاده بودند از طرف آگاهی مورد سوال واقع شده اند یعنی دانشگاهها از آنها شکایت کرده اند
      اگر مدرک تحصیلی شما تقلبی است در اینکه کشف می کنند شک نکنید و اگر مدارک شما درست است که چرا نگرانید و چه تفاوتی می کند

  46. sara
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۱۵ | #74

    با سلام و خسته نباشید .
    من به عنوان کارشناس ارزیاب خسارت بیمه – بیمه خودرو در بیمه ایران مشفول کار هستم و رشته دانشگاهیم کشاورزی بوده و ۴ سال سابقه کار در شرکت فضای سبز و بعد با گذراندن ارزیابی خسارت خودرو به مدت ۷۴۰ ساعت ۴ سال در شرکت بیمه را دارم و نمره ایلتس جنرال ۸ و آکادمیک ۸٫۵ ارسال کرده ام و در فروردین ماه بدون وکیل برای نیروی متخصص فدرال اقدام کرده ام و بعد چند دوره از جمله ارزیاب خسارت بیمه محصولات کشاورزی — باربری — اتشسوزی — عمر را گذرانده ام و مدارک آنها را گرفته و ترجمه کرده ام حدود ۴ ماه پیش فایل نامبر را دریافت کرده ام . به نظر شما لازم است که مدارک جدید را پست کنم یا اینکه زمان مصاحبه آنها را تحویل دهم . در ضمن از بعضی دوستان شنیدم که مصاحبه برای فدرال انحام نمی شود ایا حقیقت دارد؟

  47. عباس ميرزايي
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۷ | #76

    با سلام خدمت دکتر مختاری عزیز…
    بنده از موکلین شما هستم و تا چند روز پیش در همین گروه کبک فرندز عضو بودم صرفا جهت آشنایی با افرادی که قصد مهاجرت دارند و کانکت بودن با آنها.
    چند روز پیش بصورت تلفنی راجع به ادعاهای پرهام امینی در کبک فرندز با شما صحبت کردم و اینکه این فرد ادعای حتی همکاری با شما را دارد!!!فردای آن شب وقتی راجع به این قضیه کاملا مطمئن شدم که این فرد هیچ گونه همکاری با شما نداشته و از عاملین موسسات جعل در اصفهان بوده،شخصا در صفحه کبک فرندز به مشاجره با او پرداختم و خواستم به تمام اعضا پاسخگو باشد و راجع به گذشته ی او و فعالیتهای انجام داده اش توضیح خواستم تا تمام افراد بدانند از چه فرد متقلبی مشاوره میگیرند و چگونه با آینده ی خود بازی میکنند!متاسفانه نه تنها جوابی ندادند بلکه به توهین به بنده پرداخته و حتی جنابعالی را مورد اتهام قرار دادند!!!!
    جالب اینجاست که موسسات متقلب در اصفهان را به شما نسبت داده و جدیدا ادعا نموده که خود او باعث بسته شدن این موسسات شده است!!!بحرحال من هر چه تقلا نمودم پاسخی از این فرد دریافت نکردم جز اینکه این متقلب به همراه سایر ادمین های گروه (آزیتا سپاهی) تمام پیام ها و سوالات بنده را از پیج حذف نموده و مرا نیز از پیج اجراج کردند!!!
    در هر صورت من نیازی به خدمات چنین افرادی نداشته و نخواهم داشت چون وکیل قابلی چون شما عهده دار پرونده ی من میباشد…و درگیری و مداخله ی من بر اساس تعصبی ست که به هموطنان خود دارم و ارادتی که نسبت به شخصیت و جایگاه شما..از فردای این قضیه ایشان با به دست آوردن تلفن همراه من از صفحه ی شخصی ام تا توانسته اس ام اس های رکیک با الفاظ زشت ارسال نموده و در جالبترین ادعا بیان داشته که نامه ای به اداره مهاجرت ارسال نموده و بیان کرده که مختاری در پرونده ی تو جعل کرده است تا تو و مختاری را دچار چالش کند!!!!
    از آنجا که بنده دیگر به این پیج دسترسی ندارم تا به تمام اعضا که تعدادشان نیز کم نمیباشد اطلاع رسانی کنم از شما خواهشمندم بخاطر هموطنان عزیزمان در سایت رسمی خود اطلاع رسانی کنید،زیرا با توجه به شخصیت شناخته شده جنابعالی بر تمام کسانی که با واژه ی صداقت و مهاجرت آشنایی دارند بتوان دست این شیادان را کوتاه نمود…بنده گزارش کامل جریانات فوق را برای شما ایمیل نموده ام و آمادگی این را دارم که حتی در جهت اقدامات قانونی جنابعالی همکاری لازم را داشته باشم…به امید سربلندی هر چه بیشتر هموطنان عزیزمان در جای جای نقاط دنیا…
    خداوند نگهدارتان باشد

  48. امیر علی
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۴ | #77

    قابل توجه اصفهانی ها و تهرانی ها:
    با توجه به اینکه وبسایت موسسه مهاجرتی ” ع” در اصفهان-علی رغم پلمپ بودن شرکت- هنوز دایر می باشد لطفا متوجه این موضوع باشید . در تهران هم دفتر دارند نمی دانم باز است یا نه

  49. امیر علی
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۵ | #78

    با سلام و عرض ادب و تشکر از دکتر مختاری

    سوالاتی دارم ممنون می شم اگه لطف کنین جوابم رو بدین.
    ۱٫اگر کسی حدود ۵٫۵ سال سابقه کاری واقعی داشته باشه با سابقه بیمه آیا بازم امکان داره -با این جریان تخلفاتی که ۲موسسه مذکور در اصفهان انجام دادند- بیان گیر بدن ….اگر گیر دادن دیگه ماچکار می تونیم بکنیم واسه متقاعد کردن اونها -بخصوص وقتی سابقه کار و بیمه مربوط به محلی باشه که الان شاغل نیستیم.
    ۲٫مگر اونها از اداره بیمه استعلام نمیکنن -دیگه توی بیمه که کسی تاحالا نتونسته سابقه جعلی ارائه بده آیا اونها این مسئله رو در نظر نمی گیرن – (منظورم واسه متقاضی فدرال هست نه کبک)
    ۳٫می شه لطف کنین راهنمایی کنین بایددیگه چه مدارکی واسه سابقه کار ارائه بدیم که واقعا متقاعد بشن و جای هیچ شک و شبهه ای واسشون نمونه ؟ …………….آخه الان واسه ترجمه مدارک سابقه کار دارترجمه هامیگن -واسه گرفتن تایید دادگستری – ما بایدازکارفرمامون واسشون آگهی تاسیس شرکت رو ببریم اونا ممکن ۱٫۰ % با ما همکاری نکنن……..حالا گیرم هم که بردیم .سوالم اینه که چنانچه این محل کار ما ۱۵ سال پیش تاسیس شده باشه که دوباره اونا مثلا می تونن گیر بدن از کجا بدونیم حالا و الان این شرکت وجود خارجی داره-چیزی که به یه بنده خدا متقاضی کبک گفته بودن – می شه لطف کنین ما باید چکار کنیم؟ راستش این مسئله ذهن منو خیلی بخودش مشغول کرده .
    پیشاپیش از اینکه وقت می گذاریدوزحمتی که می کشین متشکرم …خدا اجرتون بده

    • ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۹ | #79

      اگر بیمه دارید جای نگرانی نیست
      حساسیت زیادی روی مدارک تحصیلی ایجاد شده است به خصوص در مورد پرونده های اصفهانی
      به هر حال نشان دادن آگهی تاسیس یا آخرین روزنامه رسمی شرکت به این معنی است که چنین شرکتی تاسیس شده است هر چند که به وجود فعلی آن دلالت ندارد. برای تایید دادگستری می خواهند نام مدیران شرکت را ببینند یعنی کسی که نامه را امضا کرده است به لحاظ ثبتی سمت دارد یا خیر

  50. آتوسا
    ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۸ | #80

    جناب مختاری با سلام من خودم برای کیک اقدام کردم چندسوال از حضورتان داشتم
    ۱:اگه مدارکم ۲۲نوامبر رفته به دست آنها رسیده باشداحتمال اینکه بعد از شروع سال جدید بررسی بشه چقدره وآیااگر این اتفاق بیفتد شامل قوانین ۲۰۱۲ میشوم چون سن من بالا است و میترسم امتیازم نرسد؟
    ۲:من الان ۳۹سال و۵ ماه دارم طبق قانون فعلی۸ یا ۶ امتیاز حساب میشه؟و آیا افیسر میتونه هر جور خواست تصمیم بگیره یعنی بگه چون ۳۹ رد شده ۴۰ حساب میشه؟
    و در آخر بعضی ها میگویند چون سنت بالا رفته با وجود ۲ بچه رشته ۱۲ امتیازی وسابق کار کامل بازم احتمال قبول کردنت کم است مگه شانس بیاری و افیسزه بهت گیر نده شما که یک وکیل حرفه ای هستید چه نظری دارید؟
    لطفا”سوالات بنده را بی جواب نگذارید ما امید به راهنمائیهای شما داریم-با تشکر
    لطفا پاسخ من را بدهیدبا تشکر از راهنمائیهای مفیدتان

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.