خانه > نوشته های غیر رسمی, نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک > لغو ویزا بعد از صدور به دلیل مدرک تقلبی: داستان غم انگیز یکی از قربانیان موسسات متقلب

لغو ویزا بعد از صدور به دلیل مدرک تقلبی: داستان غم انگیز یکی از قربانیان موسسات متقلب

۸ آذر ۱۳۹۰

چندی پیش در سایت نوشتم که اداره مهاجرت در ورشو و دمشق به دنبال حساسیت کبک به مدارک تقلبی اقدام به استعلام مدارک تحصیلی و کاری کرده اند و خواهش کردم که برای حفظ آبروی ایرانیان و برای جلوگیری از ایجاد بد بینی نسبت به همه ایرانیان اگر کسی با یکی از این موسسات متقلب پرونده باز کرده است و احتمال می دهد مدرک تقلبی روی پرونده اش باشد درخواست بستن پرونده را ارایه کند. تاکید کردم که به این امید که شاید متوجه نشوند و مدرک تقلبی شما برایتان ویزا بیاورد نباشید چون موضوع جدی است. حتی کسانی که با این مدارک ویزا گرفته اند و به کانادا آمده اند نیز نمی توانند احساس امنیت کنند و بسیار محتمل است که بار دیگر پرونده آنها مورد بازبینی قرار گیرد و از کانادا اخراج شوند.

شاهد از غیب رسید و امروز خانمی اصفهانی با من تماس گرفت و داستانی را برای من تعریف کرد که باورش سخت بود به خصوص وقتی چنین اتفاقی برای یک اصفهانی زرنگ!!! (البته من خودم هم اصفهانی ام به اصفهانی ها بر نخورد) می افتد. حکایت این است:

خانم دال به اتفاق شوهر در سال ۲۰۰۹ به موسسه س در اصفهان مراجعه می کنند و درخواست می کنند که با توجه به اینکه در لیست ۳۸ گانه به عنوان مدیر ساخت و ساز واجد شرایط بوده اند برای آنها پرونده فدرال تشکیل شود. مدتها می گذرد و خبری نمی شود و هر روز بهانه ای از سوی آقای س تراشیده می شود تا اینکه لیست مشاغل در ماه جون ۲۰۱۰ عوض می شود و بعد از پیگیریهای این خانواده بی اطلاع به آنها گفته می شود که اگر آیلتس در دست دارند برای باز کردن پرونده مراجعه کنند. خانم آیلتس ۶.۵ داشته است اما آقا در مورد زبان مدرکی در دست نداشته آقای س می فرمایند مشکلی نیست بهتر است خانم که ظاهرا مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی داشته است و سابقه قابل ارایه ای هم نداشته متقاضی اصلی شود. وی می پرسد چگونه؟ آقای متقلب می گوید ما می دانیم چه کنیم شما نگران نباشید. قانون مهاجرت ریزه کاریهایی دارد که ما می دانیم. شما کارتان نباشد و به ما بسپارید.

خانم دال آیلتس و مدارک دیگری را که داشته اند تحویل می دهند و منتظر می شوند.  حدود مارس ۲۰۱۱ برای آنها فرمهای مدیکال می آید و آنها سرخوش از سرعت رسیدگی به پرونده فرمها را از آقای س می گیرند. هنگام مراجعه به پزشک آقای س به آنها تلفن می زند و می گوید فرمهایی را پزشک برای امضا به شما می دهد که در آن از شغل شما پرسیده اند شما بنویسید پرستار و آقا بنویسند معمار. خانم دال تازه می فهمد که جریان چیست و اعتراض می کند و می گوید قصد نداشته با تقلب به کانادا برود.

خانم دال با خواهرش در تورنتو تماس می گیرد و خواهر می گوید چرا چنین کرده ای و از او می خواهد که با واقعیت روبرو شود و قید این پرونده را بزند و با رو کردن دست آقای س متقلب سابقه منفی در اداره مهاجرت نگذارد. خواهر حتی ابراز نگرانی می کند که برای او هم ممکن است خوب نباشد و دردسرهایی ایجاد کند.

خانم دال به آقای متقلب مراجعه می کند و او با اعتماد به نفس جمله ای جادویی می گوید ای خانم این چه حرفی است من به خاطر خود شما چنین کرده ام و اگر آن زمان به شما می گفتم قبول نمی کردید اما الان  می بینید که کار شما انجام شده است و این آخرین مرحله کار است. بد به دل راه ندهید من ده ها ویزا به همین صورت گرفته ام.

خانم دال خام می شود و به طمع گرفتن ویزای کانادا به مطب دکتر می رود و فرمها را مطابق خواسته آقای متقلب تکمیل می کند.

سه ماه بعد نامه درخواست ارسال پاسپورت برای خانم دال ارسال می شود و خانم دال با خوشحالی تمام پاسپورت را برای صدور ویزا روانه سفارت می کند. با خوشحالی با جعبه شیرینی به دفتر آقای متقلب می رود تسویه حساب می کند و  خوشحال باز می گردد و ظرف یک ماه خانه و ماشین و وسایل را با قیمتی نازل می فروشد و با همسر به خانه پدر می روند تا دوره ای کوتاه را تا رفتن به کانادا در آنجا باشند.

یکی دو ماه می گذرد و خواهر از کانادا زنگ می زند که ای خواهر چه نشسته ای که از سفارت کانادا در دمشق با من تماس گرفته اند و در مورد رشته و کار تو و شوهرت می پرسند و در صددند با تو تماس بگیرند و از من شماره موبایل تو را خواسته اند در ضمن گفته اند به خواهرتان بگویید اگر بلیطی خریده اند کنسل کنند چون باید برای مصاحبه بیایند به دمشق.

خانم دال هنوز تلفن خواهر را قطع نکرده تلفنی از سفارت در دمشق دریافت می کند که با سردی به او می گویند منتظر نامه ای باشد و با مدارک تحصیلی به دمشق بیاید برای مصاحبه.

خانم دال با آقای متقلب تماس می گیرد و آقای متقلب اطمینان میدهد موضوع مهمی نیست و گاهی پیش می آید. فقط برای چند سوال و جواب ساده است نگران نباشید در ضمن مدارک شما پیش ماست و به او مدارک تقلبی پرستاری و معماری را برای بردن به دمشق تحویل می دهد.

خانم دال با استرس فراوان به دمشق می رود. با او برخورد سردی می شود سلامش پاسخ نمی گیرد و چون مجرمین از او می پرسند که کی و در کجا تحصیل کرده است و …… هزاران سوال که یکی از آنها را نیز خانم دال نتوانسته حقیقت بگوید چون آقای متقلب به او گفته بود مبادا بگویی که مدارک تقلبی است. او در مورد آقای متقلب هم هیچ نمی گوید ……

 

چیزی نمی گذرد و نامه ای دریافت می کند که خانم دال با توجه به اینکه ما را در بررسی پرونده گمراه کرده اید و مدرک تقلبی به ما ارایه کرده اید تا دوسال دیگر حق ندارید هیچ درخواستی به دولت کانادا ارایه کنید.

خانم دال باخته است کانادا که هیچ خانه و کاشانه را نیز از کف داده است. شوهرش هم از شغلش استعفا داده است و ……… اما آقای متقلب پولی به جیب زده و به نام خانم دال مرتکب جرم شده است و ……

خانم دال همان شب با چشمی گریان نامه را برای من می فرستد که چه کنم؟

شما جای من باشید به خانم دال چه می گویید………

 

 

  1. ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۵ | #1

    با سلام خدمت همه دوستان

    با توجه به کلاه برداری های بزرگ و این بی آبرویی بزرگی که برای همه ایرانیان صورت گرفته لطفا همه دوستانی که با چنین موسساتی قرارداد داشته اند هرچه سریعتر اقدام به شکایت کنند .. بنده با پیگیری هایی که انجام داده ام ۱۰۰٪ اطمینان دارم که کلیه دوستان به حق خودشون خواهند رسید اگر سریع تر اقدام کنند .. با توجه به نداشتن مجوز از طرف دولت برای هر دو شرکت س و ع کلیه قرارداد ها به عنوان قرارداد کلاهبرداری اعلام گردیده و هر دو مجرم بایستی اصل پول دریافت شده به علاوه خسارت به اشخاص برگشت کنند و طبق قانون کیفری از یک سال تا ۱۰ سال حبس را تحمل کنند.

    چه دوستانی که آگاهانه و بدون داشتن شرایط مهاجرت اقدام نموده اند وچه دوستانی که با داشتن شرایط قربانی شده اند بدون ترس این کار را انجام دهند تا این دو کلاهبردار و مجرم محاکمه شوند.

    س ع با چندین فقره محکومیت کیفری اعم از مواد مخدر تا جعل مدارک و اسناد دولتی به خودی خود محکوم میباشد ..
    این فرد با گذاشتن سند ملکی واقع در خیابان چهارباغ بالا در اصفهان براورد شده ۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان هم اکنون بعد از گذشت چندین ماه در خارج از اصفهان به اصفهان برگشته و مجبور به پرداخت کلیه بدهی ها به شاکیان میباشد در غیر اینصورت سند این شخص به مزایده گذاشته و بدهی ها پرداخت و مجرم به زندان خواهد رفت ..

    هر دو دفتر تعطیل میباشند و شخص س س بنا به گفته خود در خارج از ایران و س ع پس از فرار به ترکیه و اخراج در منزل مشغول پرونده سازی برای کلیه موکلان خود میباشد ..

    هرچه سریع تر اقدام نمایید ..

  2. امیر علی
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۹ | #2

    آقاSOHEIL
    به نظر تون بهتر نیست اسم خانم آ.م را که می گید کارمند قبلی آقای س بوده را بنویسین تا از این طریق کمکی به همشهری ها مون کرده باشید تا فریب شون رو دوباره نخورند …
    حتی اگر شما رو بشناسه – شما کار خیری انجام می دین باور کنین چون تبعات بعدی اون خیلی می تونه زیاد باشه .ممکنه کسی مطلب شما رو بخونه واسه کس دیگه که سرش به خطر اتفاقی بگه یا تو سایت دیگه منعکس کنه که واقعا واسه کسی دادرس باشه ………روش فکر کنید لطفا

  3. ماری
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۰۹ | #3

    این آقای پرهام امینی که ازشون اسم میبرین باید همونی باشن که الان یه گروه فیس بوکی زدن به اسم کبک فرندز و اونجا مشغول راهنمایی متقاضیان مهاجرت به کبک هستند (االبته میدوارم که همین باشه)، داستان مهاجرت هم متاسفانه آب گل آلود خوبی شده برای ماهی گرفتن؛ …
    فکر میکنم برای همینجور مسائل بوده که دولت کانادا جدیدا دیگه فقط افراد ثبت شده در سیستم خودش رو به عنوان وکیل مهاجرت قبول داره

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۲:۵۶ | #4

      شنیده ام ایشان ادعا کرده است با ما همکار بوده اند و با من کار می کرده اند اگر چنین چیزی گفته شده است تکذیب می کنم بنده هرگز ایشان را ندیده ام و به هیچ وجه با ایشان کار نکرده ام حتی برای یک روز

  4. مریم
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۱ | #5

    سلام و خسته نباشید مجدد آقای مختاری،

    ممکنه آدرس ایمیلتون رو داشته باشم چون فرموده بودید برای شما ایمیل بفرستم در کامنت قبلی (چون من درست توضیح نداده بودم).من فرم ارزیابی را هم ۱ هفته است پر کردم اما هنوز جوابی برام فرستاده نشده.
    باز هم بی نهایت ممنون.

  5. ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۲ | #7

    اقای مختاری نامه توسط بانک صادر شده ولی مبلغ ان صحت ندارد.
    از زحمات دلسوزانه شما بسیار سپاسگذارم.

  6. bita
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۲۶ | #9

    با سلام و درود بی پایان خدمت آقای مختاری
    رشته من شیمی هست و فارغ التحصیل از اصفهان و با ۴سال سابقه کار بیمه در شرکت کیمیا رازی مجرد هستم و مدرک زبان ب۲ دارم.
    من در تهران زندگی میکنم و مدرکم از اصفهان است. سوال من این است با توجه به شیرین کاری این انسان …. با توجه به بدبینی کبک به مدارم اصفهان من شخصا اقدام به پر کردن فرمهای کبک بکنم و ارسال کنم و یا از طریق یک شرکت مهاجرتی معتبر و خوش سابقه مثل کنپارس یا….. اقدام به مهاجرت کنم.
    در کل می خواهم بدانم ایا اقدام از طریق ۱موسسه معتبر و شریف تاثیری در دیدگاه مثبت آفیسر دارد یا خیر؟ و اصل بودن مدارک خود به خود تاثیر مثبت دارد؟
    من کسی را میشناسم که با وجود صحت تمام مدارک تحصیلی و کاری اش فقط به خاطر اینکه مدارک وی از دانشگاه اصفهان بوده وحتی مدارک کاری با بیمه داشته و وکیل نداشته است آفیسر وی را در مصاحبه رد کرده و نیز رفتار بسیار بدی با او داشته است.

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۰۹ | #10

      بله سخن شما درست است و بهتر است از خدمات یک موسسه به انتخاب خودتان بهره بگیرید
      بر خلاف سابق با توجه به آنچه پیش آمده است افسران به پرونده هایی که وکیل و یا مشاور ندارند بیشتر مشکوکند دلیل آن هم این است که متقلبان ردی از خود در پرونده ها نمی گذاشتند و به امضای متقاضی پرونده را می فرستاده اند بنابراین شک کمتری به افرادی که با موسسات معتبر کار کرده اند دارند

  7. متين
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۵ | #11

    با سلام و خسته نباشید
    من برای کبک اقدام کردم و فوریه ۲۰۱۰ فایل دریافت کردم با توجه به روند کند این کار تصمیم گرفتم از طریق job offerاقدام کنم اگرم نشد دانش جویی به کبک مهاجرت کنم چون واقعا خسته شدم از این بلاتکیلیفی.شما بمن کمک کنید من دانشجویی اقدام کنم شدنی؟یا نباید این کارو کرد.وکیلی بمن گغته با ۱۰۰۰۰دلار میتونه job offer بگیره آیا درست؟ مرسی از راهنماییتون

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۱۴ | #12

      پیشنهاد گرفتن جاب آفر معمولا با تقلب همراه است و این کار را نکنید و در مورد دانشجویی شرایط شما را نمی دانم تا اظهار نظر کنم به شرکت ایمیل بزنید تا بررسی شود

  8. ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۴ | #13

    سلام
    اقای مختاری من از خرم اباد مزاحم میشوم اگر کسی نامه بانکی اش صد در صد درست نباشد اما سی اس کیو کبک و فایل فدرال را داشته باشد ومنتظر مدیکال باشد با این اتفاقات اخیر فکر می کنید
    احتمال گرفتاری هست یا فدرال در پرونده کبک نقشی نمی تواند داشته باشد بجز مدیکال وچک امنییتی.
    از شما سپاسگذارم وعذر خواهی مئ کنم.

  9. لیلی
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۰۰ | #15

    جناب مختاری با سلام و درود
    من برای کبک ۲۰۱۰ اقدام کردم نوامبر ۲۰۱۰ هم فایل نامبرم اومد.دقیقا یکسال بعد نوامبر۲۰۱۱ ایمیلی دریافت کردم با این متن که منتظرتاریخ مصاحبه باشید.سوال من اینکه به نظر شما زمان احتمالی مصاحبه من تا چند وقت دیگه مشخص میشه؟(رشته ام دیمند نیست)
    با سپاس فروان

  10. امیر علی
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۸ | #17

    آقای HOMAYOON
    اگه شما همون poya یعنی خود س هستی که هیچی-اگرم نیستی خدمتتون عرض شود که عزیز دل برادر از قدیم الایام گفتند شاهنامه آخرش خوشه .در ضمن کانادا که بی حساب کتاب نیست……..آقای مختاری راست می گن .زیاد دلخوش نباش و از س نمی خواد طرفداری کنی چون باید دید تا می آیید سیتیزن بشید اوضاع و احوالاتتون به چه صورت خواهد بود و اصلا سیتیزن میشید یا تشریف می آرین همینجا در خدمتتون باشیم …

  11. مهران
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۶ | #18

    جناب مختاری عزیز
    ضمن تشکر از راهنمایی های شما من ۲ سوال در مورد ۲ پرونده دارم. اگر لطف کنید کمک کنید خیلی ممنون خواهیم شد
    ۱- ما اصفهانی هستیم. همسر بنده پرستار است و پرونده برای مهاجرت فدرال باز کرده. ۳ سال از ۴ سال سابقه کاری ایشان، کار در مطب خصوصی یک پزشک بوده که چون پزشک مذکور از اقوام همسرم است فقط با یک قرارداد دو طرفه و بدون بیمه کردن کار همسرم در مطب ایشان شروع شد و پس از ۳ سال تمام شد. سابقه کاری همسرم را هم از همان پزشک در سربرگ مطب خودش گرفتیم که به تایید سازمان نظام پرستاری هم رسیده است و آنرا ترجمه کردیم و فرستادیم. حال آن پزشک مطب خود را بسته و خود را بازنشسته کرده و در کشور دیگری زندگی می کند و هیچکس در محل مطب قبلی ایشان نیست و تلفن آنجا هم دیگر برقرار نیست. با توجه به اینکه مامورین مهجرت نسبت به مدارک اصفهانی ها حساس شده اند، اگر بخواهند در مورد ۳ سال سابقه کار همسرم تحقیق یا استعلام کنند هیچ جواب یا اثبات یا تاییدی نمی توانیم ارائه دهیم. آیا ممکن است مشکلی در این زمینه برای ما به وجود آید؟ ضمنا” اگر امتیاز آن ۳ سال سابقه کاری همسرم را از ما بگیرند امتیازمان دیگر برای مهاجرت کافی نخواهد بود.
    ۲- برادر من از طریق همان وکیل مذکور (آقای س) پرونده باز کرده است ولی مدارکش همگی اصلی هستند و هیچ جعلی در کار نیست چون خود برادرم وسواس دارد و همه مدارک را اول چک کرده و از آقای س گرفته و پس از اطمینان از درست بودن همه چیز به ایشان اجازه ارسال داده. حال سوال این است که با توجه به اینکه آقای س به متقلب بودن مشهور شده و خیلی از پرونده های ایشان رد شده است، آیا ممکن است پرونده برادر من که هیچ نکته منفی و تقلبی ندارد، فقط به دلیل اینکه توسط آقای س و آن شرکت کذایی انجام شده رد شود؟
    با تشکر پیشاپیش از شما

    • ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۵۷ | #19

      آقای متقلب ردی از خود در پرونده نمی گذاشته البته سعی می کرده اما به هر حال پرونده ها قابل تشخیص است
      نگران نباشید حتی اگر بدانند با ایشان کار کرده اید به این دلیل پرونده را رد نمی کنند همه مدارک تحصیلی را استعلام می کنند.

  12. رضا
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۰۸ | #20

    سلام آقای مختاری عزیز و تشکر از زحمات بی دریغ شما
    من هم از موقعی که این ماجرا رو خوندم واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم ، من خودم با همین آقای س و ع برای مهاجرت مشاوره کردم و خوشبختانه یکی از دوستان من رو مطلع کردند از اینکه ایشان و همکارانشان به جعل مدارک به صورت حرفه ای دست زدند و واقعا خوشحالم که در دام چنین افرادی نیافتادم ، البته هنوز هم باقیمانده های این گروه در اصفهان به فعالیت میپردازند که یکی از این افراد همان مسئول دفتر ع ، امینی است که به همراه شخصی به نام ذ دست به جعل مدارک و همینطور سند سازی و روش پارتنری زدند که خدا به داد کسانی برسد که به کمک اینها پرونده باز کردند ، به هر حال متاسفم و امیدوارم این افراد به سزای عملشان برسند .

  13. آیدا
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۴ | #21

    ببخشید من دوباره می پرسم برگه confirmation dentervue در پایینش نوشته شده است motif de absence اصلا جای امضا ندارد
    آیا همان چند خط که پایین گذاشته جای امضا است؟ بعضی می گویند بالای صفحه رو امضا کن . ولی من گفتم نظر شما درست است.

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۳۲ | #22

      شما باید زیر این عبارت را امضا کنید

      PRÉSENCE À L’ENTREVUE

      o Je confirme ma présence à l’entrevue et, s’il y a lieu, celle de mon époux ou conjoint de fait ou épouse ou conjointe de fait au jour et à l’heure fixés.

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۳۸ | #23

      به شما دو انتخاب داده شده که باید اولی را انتخاب کنید و مقابل یا زیر آن امضا کنید اکر نمی توانید بروید باید دومی را انتخاب کنید و دلیل را زیر آن بنویسید و امضا کنید

  14. میثم
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۴۱ | #24

    با تشکر از زحماتتان آقای مختاری
    قصد شایعه سازی ندارم اما به نظر عجیب می رسد اکثر کسانی که رد شده اند دارای مدرک دیماند شیمی بوده اند! آیا قوانین امتیاز رشته ها در حال تغییر است ویا مدارک تقلبی ارایه شده مربوط به رشته شیمی بوده است؟!

    • ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۰:۰۱ | #25

      مدارک ارایه شده تقلبی همه دیمند بوده اند شیمی و پرستاری و …
      در فدرال معماری فیزیوتراپی و ….

  15. مریم
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۶ | #26

    آقای مختاری بی نهایت لطف میکنید که برای جواب دادن به این کامنت ها وقت میگذارید،محبت بزرگی می کنید .
    همانطور که در کامنت های قبلی نوشتم ما هم از قربانیان موسسه عالم رایزن در اصفهان هستیم وچون متوجه شدم که در ارائه مدارک ما هم تقلب صورت گرفته (متاسفانه خیلی دیر فهمیدم)تصمیم گرفتم هرچه سریعتر اطلاع بدم فقط سوالی که از شما دارم این هست که من مهندسی متالورژی خوندم با ۱۰ ماه سابقه کار بدون بیمه وهمسرم دانشجوی ارشد کارگردانی تئاتر هست با ۴ سال سابقه کارومتاسفانه هرجفتش صفرامتیازی هست اما من سال گذشته از جهاد دانشگاهی مدرک دستیار دندانپزشکی گرفتم با ۸۵ ساعت دوره آموزشی و ۲سال به صورت پارت تایم در این زمینه کار کردم،و صادقانه بعد از این حوادث نمی تونم به کسی اعتماد کنم بنابراین می خواستم از شما بپرسم که از طریق کدام یک از ما و با کدام رشته اقدام کنیم با توجه به این که من مدرک DELF B1و همسرم مدرک DELF A2دارد؟
    از شما با تمام وجود سپاسگذارم،ممنون میشم اگر راهنمایی ام کنید.

    • ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۵۴ | #27

      مریم عزیز اطلاعاتی که داده اید کافی نیست جزیی تر بنویسید و ایمیل بزنید در بررسی ها سن شما و اینکه فرزند دارید یا ندارید و داشتن یا نداشتن خویشاوند هم مهم است تا اینجا می توانم بگویم اگر همسر شما بیمه دارد وضعیتش بهتر است
      البته این نکته را هم بدانید که کبک هنگام بررسی پرونده ها در صورتی که شانس نفر دیگر را بالاتر بدانبد خودبخود فرد دیگر را متقاضی اصلی فرض می کند. این بارها اتفاق افتاده است

  16. آتوسا
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۰ | #28

    دیدگاه شما پس از تائید مدیر سایت نمایش داده می شود.

    جناب مختاری با سلام من خودم برای کیک اقدام کردم چون هزینه گرفتن وکیل برایم سنگین بودچندسوال از حضورتان داشتم
    ۱:اگه مدارکم ۲۲نوامبر رفته به دست آنها رسیده باشداحتمال اینکه بعد از شروع سال جدید بررسی بشه چقدره وآیااگر این اتفاق بیفتد شامل قوانین ۲۰۱۲ میشوم چون سن من بالا است و میترسم امتیازم نرسد؟
    ۲:من الان ۳۹سال و۵ ماه دارم طبق قانون فعلی۸ یا ۶ امتیاز حساب میشه؟و آیا افیسر میتونه هر جور خواست تصمیم بگیره یعنی بگه چون ۳۹ رد شده ۴۰ حساب میشه؟
    و در آخر بعضی ها میگویند چون سنت بالا رفته با وجود ۲ بچه رشته ۱۲ امتیازی وسابق کار کامل بازم احتمال قبول کردنت کم است مگه شانس بیاری و افیسزه بهت گیر نده شما که یک وکیل حرفه ای هستید چه نظری دارید؟
    لطفا پاسخ من را بدهیدبا تشکر از راهنمائیهای مفیدتان

  17. مهاجر کانادا
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۳ | #29

    سلام. من و همسرم قصد مهاجرت به کبک را داریم. البته هفته گذشته مدارک خود را پست نمودیم. اما از آنجایی که رشته های ما صفر امتیازی محسوب می شود، قصد داریم که تا زمان محاصبه مدرک فنی حرفه ای که جز رشته های امتیاز دار کبک می باشد را از سازمان فنی حرفه ای دریافت کرده و در روز مصاحبه همراه داشته باشیم. آیا اخذ چنین مدارکی بعد از ارسال مدارک اولیه امتیاز خواهد داشت؟ و یا بر عکس تاثیر منفی دارد؟ که چرا بعد از ارسال مدارک به این فکر افتاده ایم؟!!!
    در ضمن دوره های مذکور مرتبط با رشته های دانشگاهی ما هستند، ولی بر خلاف آنها مورد نیاز کبک بوده و امتیاز دارند!
    ممنون از راهنمایی شما

  18. آتوسا
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۴ | #31

    در ضمن آقای مختاری عزیز وقتی مدارکم را پست کردم در سایت مهاجرت کبک متوجه شدم ظاهرا”در قسمت آدرس پستی قدری تغییر کرده(چند روز قبل از ارسال مدارک من)ولی تغییرات مهمی نبود فکر میکنید مشکلی باشه؟؟؟

  19. آتوسا
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۳:۳۵ | #33

    جناب مختاری با سلام من خودم برای کیک اقدام کردم چون هزینه گرفتن وکیل برایم سنگین بودچندسوال از حضورتان داشتم
    ۱:اگه مدارکم ۲۲نوامبر رفته به دست آنها رسیده باشداحتمال اینکه بعد از شروع سال جدید بررسی بشه چقدره وآیااگر این اتفاق بیفتد شامل قوانین ۲۰۱۲ میشوم چون سن من بالا است و میترسم امتیازم نرسد؟
    ۲:من الان ۳۹سال و۵ ماه دارم طبق قانون فعلی۸ یا ۶ امتیاز حساب میشه؟و آیا افیسر میتونه هر جور خواست تصمیم بگیره یعنی بگه چون ۳۹ رد شده ۴۰ حساب میشه؟
    و در آخر بعضی ها میگویند چون سنت بالا رفته با وجود ۲ بچه رشته ۱۲ امتیازی وسابق کار کامل بازم احتمال قبول کردنت کم است مگه شانس بیاری و افیسزه بهت گیر نده شما که یک وکیل حرفه ای هستید چه نظری دارید؟

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۸ | #34

      ۱- مقررات زمان وصول بر پرونده شما حاکم است
      ۲- شما امتیاز ۳۹ سال را می گیرید
      ۳- دلیل نمی شود

  20. نوید
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۱ | #35

    سلام جتاب آقای مختاری
    من و همسرم در تاریخ دسامبر ۲۰۱۰ مدارک مهاجرتی خود را جهت اسکیل ورکر کبک ارسال و در تاریخ آوریل ۲۰۱۱ فایل نامبر خود را دریافت کرده ایم.
    ۱- آیا با توجه دیمند بودن رشته هر دوی ما و طولانی شدن روند پرونده نیاز به ارسال نامه پیگیری میباشد؟
    ۲-کدام یک از آزمون های تعیین سطح زبان فرانسه برای ما مناسب تر میباشد؟
    (TEF,TEFaQ,TCF,TCFQ,DELF,DALF)
    ۳-با توجه به اینکه در زمان ارسال مدارک ,دانشجوی فوق بوده ام و در پرونده مهاجرتی نیز این موضوع را عنوان کرداه ام در حال حاظر لازم است مدرک تحصیلی مذکور را ارسال نمایم؟
    با سپاس فراوان

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۱ | #36

      ۱- خیر هنوز چندان دیر نشده اگر تا یک ماه دیگر خبری نشد مکاتبه کنید
      ۲- tcf
      ۳- ار تحصیل را تمام کرده اید بله بفرستید

  21. parisi
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۹ | #37

    سلام من دیپلمه هستم و همسرم لیسانس زبان انگلیسی – مدارک را ارسال کردم و فایل نامبرم را گرفتم حدود ۴۶۰۰۰ و می خواستم بدونم مصاحبه ام حدوداً برای کی می باشد و احتمال قبولیم در مصاحبه چقدر می باشد
    متشکرم از راهنمایی های جنابعالی

  22. Soheyl
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۴۱ | #39

    خانم دال :سلام جناب آقای مختاری…خوندن این مطالب و مرور کردنش به اندازه خود اتفاق دردناک بود برام. ولی خوشحالم که حداقل از طریق شما شاهدی باشم برای کسانی که آرزو دارن زندگی بهتری برای فرزندنشون بسازن. به قول آقای سین شاید وزیر مهاجرت نباشید ولی صادق هستید. مسلما از شما توقع خاصی ندارم فقط دلم میخواد همه افرادی که از طریق این شرکت اقدام کردن…اینطور که من میدونم ۴۰۰ تا پرونده… باهم صادقانه یکپارچه عمل کنیم تا اول به همه ایرانیها و بعد شاید به خودمون کمک کنیم…. در ضمن از همه دوستان به خاطر ابراز همدردیشون ممنونم و همچنین شماجناب مختاری . اقای سین میدونم هر روز به این وبلاگ سر میزنید… محرومیت من ۲ ساله و پسرم هنوز ۴ ساله و فرصت های قانونی بسیار ما واجد شرایط بودیم و در آینده هم امید دارم که باشیم. شما چند سال از برگشتن به ایران محرومید؟

    خانم دال لطفا تماس با این شماره و حتی مراجعه حضوری به دادگستری را پیگیری کنید خیلی خیلی کمک میکنه…بهتون اطمینان میدم . این شکایت حتی در بازکردن مجدد پرونده مهاجرتی به شما کمک میکنه که بیگناهیتون اثبات بشه و در مصاحبه احتمالی بتونید از خودتون دفاع کنید.

  23. امیر علی
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۲ | #40

    و تو آقای س س
    مطمئن باش هر جای دنیا که باشین تقاص کلاهبرداری تون رو پس می دین .خدا جای حق نشسته .
    کسانی که از تو کلاهبرداری های خیلی خیلی خیلی گنده تر کرده بودن به سزای اعمالشون رسیدن تو که جای خود داری بدبخت بی نوا

  24. Volkan
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۰ | #41

    آقای دکترباسلام، ببخشیدیه سوال داشتم،اینکه من درزمان مشاغل ۳۸ گانه فایل نامبردریافت کردم ولی به علت اینکه نتونستم نمره زبان روبیارم درفرصت ۱۲۰ روزه دیگه پیگیرفایلم نشدم، آیابایددراون موقع کاری انجام می دادم وآیاالان برای شروع مجددبایددومرتبه همه فرمهاروازاول بفرستم یاهمون فایل رومیشه پیگیری کنم؟ باتشکرفراوان

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۷ | #42

      اگر مدارک نفرستاده اید در مهلت ۱۲۰ روزه پرونده بسته شده و پول شما را هم برگردانده اند اگر دریافت نکرده اید پیگیری کنید
      بله باید فایل جدید با همه مدارک باز کنید

  25. ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۱۰ | #43

    من خوشحالم که بتونم خدمتی کنم هدف هم روشن است آگاهی بخشی به مردم که به وضع شما دچار نشوند و جلوگیری از ایجاد بدبینی نسبت به همه ایرانیان.
    آقای س مطالب را می خواند و هر از گاهی پیامهای تهدید آمیز و گاه رکیک می فرستد اما اهمیت ندارد. همین که این موضوع بتواند مانع از این شود که افراد به این راه غلط ادامه دهند کافی است. امیدوارم دوستانی که مدرک تقلبی داده اند و با این موسسات کار کرده اند برای بستن پرونده خود اقدام کنند و بی جهت امیدوار نباشند. هم کبک و هم فدرال عزم خود چزم کرده اند که این پرونده ها را شناسایی کنند. آن افرادی که ویزا گرفته اند هم در امان نیستند حداقل خبر دارم که کبک در پی بازنگری پرونده های قبلی است. بدجوری به آنها برخورده است که اینچنین احمق فرض شوند و به صورت سیستماتیک پرونده جعلی دریافت کنند. @خانم دال

  26. خانم دال
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۴۰ | #44

    سلام جناب آقای مختاری…خوندن این مطالب و مرور کردنش به اندازه خود اتفاق دردناک بود برام. ولی خوشحالم که حداقل از طریق شما شاهدی باشم برای کسانی که آرزو دارن زندگی بهتری برای فرزندنشون بسازن. به قول آقای سین شاید وزیر مهاجرت نباشید ولی صادق هستید. مسلما از شما توقع خاصی ندارم فقط دلم میخواد همه افرادی که از طریق این شرکت اقدام کردن…اینطور که من میدونم ۴۰۰ تا پرونده… باهم صادقانه یکپارچه عمل کنیم تا اول به همه ایرانیها و بعد شاید به خودمون کمک کنیم…. در ضمن از همه دوستان به خاطر ابراز همدردیشون ممنونم و همچنین شماجناب مختاری . اقای سین میدونم هر روز به این وبلاگ سر میزنید… محرومیت من ۲ ساله و پسرم هنوز ۴ ساله و فرصت های قانونی بسیار ما واجد شرایط بودیم و در آینده هم امید دارم که باشیم. شما چند سال از برگشتن به ایران محرومید؟

  27. خانم دال شاهد از غیب رسیده
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۵ | #45

    تمام اتفاقاتی که نوشته شده عین حقیقته به غیر از این که من اصفهانی زرنگ نیستم که اگه بودم … و از بد حادثه چند سالی اصفهان زندگی کردم
    می خواستم عکس العمل آقای س س رو که از طریق ایمیل به همسر من رسیده رو روی سایت بذارم
    پیشاپیش از فینگیلش بودن آن عذرخواهی میکنم چونکه نمی خواستم مطالب دستکاری بشه

    safiran 20 Wed, Nov 30, 2011 at 1:15 PM
    To: ……..@gmail.com>
    Reply | Reply to all | Forward | Print | Delete | Show original

    kare khubi nakardid.

    har chand ke az iran omadam va kasi nemitone ba man kari bokone vali doost nadashtam kasi poshte saram az in harfa bezane.
    har chand ke rahat mitonestam javabeton ro bedam va begam hich poli beheton nemidam. ama goftam ta hala daghigh cheghadr pol dadin.
    har chand ke ab az sare man gozashte va bayad begam che ye vajab o che…
    har chand ke baray kare amsale shomaha alan vaziyatam in shode va bayad begam hadeaghal pol nemidam…..

    mikhastam poletono dar hadde tavanam bargardonam har chand ke kheili hazine kardam bara amade kardane madareketon.
    vali dar hadde tavanam …..

    vaghean ke khob shod chenin afradi haddeaghal canada nemiran. man shakhsan hazeram zarare inkaro bedam ke amsale shomaha narid canada. khoshhalam ke in ettefaghat oftad.

    man be khatere masayele pish omade alan ozam ine. age midonestam kar be inja mikeshe hichvaght inkaro nemikardam va khodeton ham ino behtar az man midonid. man inkara ro ba barnamerizi nakardam. ghasdam in bod ke kari bokonam. na inke poli be jib bezanam.

    shoma kolahbardar nadidid. hastan sherkataei ke file numbere doroghi midan o medicale doroghi dorost mikonan o….
    ma hich kodom az in kara ro nakardim. o alan ham natijash in shode.

    fekr kardid ke telephone ro bar darid o har chi har ja o be har ki begin maslan visa canadaton dorost mishe. fek kardid mokhtari vazire mohajerate….
    khob hala ham behesh begin poletono bede o ye zang bezane edare mohajerat hamechi ro dorst kone.

    moteasefam , bara shoma va bishtar bara khodam.

  28. عليرضا
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۷ | #46

    جناب آقای دکتر مختاری با عرض پوزش من صحبت شما را با وکیلی که برایم اقدام کرده است مطرح کردم ایشان اعتقاد دارند که تا موقع مصاحبه صبر کن بعد در زمان مصاحبه مدارک اشتغال به کار جدید را همراه ببر.آیا شما فکر میکنید که به وکیل اصرار کنم الان مدارک را بفرستد یا تا موقع مصاحبه صبرکنم؟همچنین تلفن محل کار همسرم هم تغییر کرده است؟و کارخانه ای که ایشان کار میکند بیان کرده سربرگ با شماره تلفن جدید هنوز آماده ندارد.برای آن چکارکنم.البته لیست بیمه خودم و همسرم را برای پرونده ارسال کردم که در پرونده ثبت شده است.

    • ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۷ | #47

      من نظر خودم را گفتم تصمیم با شماست
      اگر وقت مصاحبه نگرفته اید تا آماده شدن سربرگ هم صبر کنید

  29. ناشناس
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۸ | #48

    آقا من اتفاقی اومدم تو این سایت.اما این س س رو خوب میشناسم.یکی دیگر از شیرین کاریاشون جعل مدرک آیلس هست…ایشون همه فن حریفن!

  30. بهناز
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۰۷ | #49

    سلام جناب آقای مختاری
    با تشکر از پاسخ شما.
    شما به این سوال من جوابی ندادید. جدیدا آدرس محل کار همسرم عوض شده.عنوان شغلی و نام شرکت و سمت همان است.اما فقط آدرس عوض شده.لازم است اطلاع دهیم؟

  31. بهرام
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۲ | #51

    پرونده ما اسکیل ورکربرای کبک است . لطفا مارا راهنمایی کنیدبه چه آدرسی نامه ارسال کنیم

    @علی مختاری

  32. سیاوش
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۰ | #53

    سلام جناب آقای دکتر مختاری
    من هم اصفهانیم و من و همسرم از اصفهان از طریق یکی از موسسات اصفهان اقدام کردیم و سال ۲۰۰۹ مصاحبه داشتیم و قبول شدیم و الان منتظر مدیکالیم. البته من مطمئنم که مدارک ما درست ارسال شده و در کار ما تقلبی صورت نگرفته چون روز مصاحبه افسر مربوطه یکی یکی مدارک ما را آورد و با اصلش که پیش من بود چک کرد و در ضمن خودم هم مدارکی که برام ارسال شده بود را دیدم.ولی حالا با این اوضاع شک و تردیدی که به اصفهانیا دارن میخواستم از حضورتون بپرسم که روز مصاحبه خانم من دانشجو بود و ما فقط براش نامه گواهی تحصیلی برده بودیم ولی الان درسش تموم شده و مدرکش را گرفته آیا
    ۱- لازم هست که ما این را به سفارت اعلام کنیم یا خیر؟
    ۲- اگر بله، آیا فقط اعلام کنیم یا مدرک و ترجمش را هم براشون بفرستیم؟
    در ضمن عرض میکنم که مین من هستم.
    سپاسگزارم از راهنماییتون

    • ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۰ | #54

      سیاوش عزیز اگر مدرک جعلی نداده اید نباید نگران نباشید. در مورد شرایط جدید هم اگر از شما آپدیت خواستند ارسال کنید وگرنه اقدامی ندارید

  33. عليرضا
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۳:۰۳ | #55

    باسلام
    جناب آقای دکتر مختاری ببخشید مزاحم میشم من شنیدم که روی پرونده هایی که از اصفهان هست حساسیت پیدا شده من از طریق وکیل رسمی اداره مهاجرت در اصفهان اقدام کرده ام آیا بازهم امکان دارد مشکلات بودن مدرک تغلبی مطرح شود؟
    در ضمن من فایل نامبرم را دریافت کرده ام و بعد از دریافت فایل نامبر محل کارم را عوض کرده ام آیا لازم است الان دوباره گواهی اشتغال به کار بفرستم؟یا اینکه در روز مصاحبه برگه گواهی اشتغال به کاررا ببرم؟

    • ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۵۴ | #56

      تغییرات را اعلام کنید ولی اگر با این موسسات متقلب کار نکرده اید و مدارک تحصیلی شما واقعی است دلیلی ندارد نگران باشید
      البته بله این درست است که روی پرونده اصفهانی ها حساسند از بس مدرک تقلبی از سوی اصفهانی ها البته بواسطه این موسسات فریبکار ارسال شده است

  34. بهناز
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۶ | #57

    ببخشید یک مطلب دیگر
    مدیر عامل شرکتی که من در آن کار میکنم هم عوض شده.اطلاع دادن این موارد قبل مصاحبه لازم است؟

  35. بهناز
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۰ | #59

    سلام جناب آقای مختاری
    من از موکلین شما هستم.جهت کبک اقدام کرده ام.فایل نامبر دارم و رشته ام دیمند است.منتظر مصاحبه ام.نفر اصلی من هستم . جدیدا آدرس محل کار همسرم عوض شده.عنوان شغلی و نام شرکت و سمت همان است.اما فقط آدرس عوض شده.لازم است اطلاع دهیم؟

  36. صفورا
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۰۵ | #60

    با سلام و خسته نباشید . من متقاضی از طریق اسکیل ورکر فدرال ۲۹ رشته ای با تاریخ فایل نامبر ۱۴ آوریل ۲۰۱۱ هستم . با توجه به تاریخ های اعلام شده در سایت شما در خصوص مدیکال های رسیده ، آیا نیازی نمی بینید تا من جهت این تاخیر نامه نگاری کنم . با تشکر

  37. بهرام
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۲۵ | #62

    سلام
    من و همسرم نیز از قربانیان س س هستیم . میخواستم آدرس ایمیل و یا پست که باید با آن به اداره مهاجرت اطلاع بدهیم را اگر امکان دارد اعلام نمایید .متشکرم

    • ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۱۸ | #63

      بسته به اینکه پرونده فدرال و یا کبک داشته اید متفاوت است برای کبک باید با دفتر مونترآل مکاتبه کنید و اگر پرونده فدرال دارید بسته بهاینکه در دمشق و یا ورشو باشد متفاوت است

  38. مریم
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۱ | #64

    بسیار ممنونم آقای مختاری،
    من ترجمه مدارک اصلی و ترجمه قراردادم رو می فرستم برای سفارت در اسرع وقت.نامه فرقی نمی کند که به زبان فرانسه باشد یا انگلسیی؟ فقط سوالی که داشتم من می تونم با همون فایل نامبر قبلی اما با مدارک اصلی خودم همچنان پرونده ام رو ادامه بدم یا مانی اوردرهای قبلی ام ازبین می روند و دوباره مجدداد باید مانی اوردر بخرم و از اول پرونده ای باز بکنم؟
    آقای مختاری من ۲ سال هست که تمام وقت و انرژی و هزینه ام رو صرف مهاجرت وخواندن زبان کردم و آغاز دوباره این مراحل برای من مثل کابوسه اما در عین حال به هیچ عنوان نمی خواهم که کارهام غیرقانونی باشه،می دونم که کاملا درک می کنید از همین جهت هست که میگم اگر ممکن باشه با همان فایل قبلی اما با مدارک درست ادامه بدم.آیا امکانش هست؟
    آقای مختاری به خاطر وقتی که می گذارید بی نهایت ممنونم.

    • ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۵۷ | #65

      فرقی نمی کند به زبان فرانسه و یا انگلیسی
      شما باید واقعیت را اعلام کنید و منتظر تصمیم آنان باشید طبیعی است اگر شما را مقصر ندانند و بر اساس مدارک واقعی هم امتیاز کافی داشته باشید دلیلی ندارد پرونده جدید باز کنید

  39. آیدا
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۵ | #66

    با سلام من برای ژانویه مصاحبه دارم نامه ایی که مکان و زمان مصاحبه رو به اطلاع می رشونه ۷ صفحه است. من الان می خوام کانفرم کنم آیا باید کل نامه را بفرستم یا همون یک صفحه confirmation رو ؟؟
    الان جایی برای امضا نگذاشته است آیا باید امضا هم بکنم ؟
    ممنون می شم جواب بدهید.

  40. مریم
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۱۲ | #68

    سلام آقای مختاری،

    باتشکر فراوان از اطلاع رسانی شما من هم قربانی موسسه ع هستم،بعداز اطلاع رسانی شما من با مراجعه به معاون قبلی ایشان متوجه شدم در مورد مدرک من هم تقلب صورت گرفته و من که ازاین مطلب تا امروز خبرنداشتم ،در عین حال۲ماه پیش ایمیلی از سفارت دریافت کردم مبنی بر گذشتن تاریخ انقضای مانی اوردر قبلی وبنابراین مجددا مانی اوردر ارسال کردم و فایل نامبر دریافت کردم بدون اینکه از محتوی مدارک ارسال شده با خبر باشم. حالا بااین وجود شما چه پیشنهادی به من میکنید که بتونم مدارک اصلی ام رو به سفارت ارائه بدم در عین اینکه برام تقلب محسوب نشده و پرونده ام با اطلاعات اصلی همچنان در جریان بمونه با توجه به همه ی هزینه های گزاف وزمان طولانی که تا امروز متقبل شدم استدعا میکنم من رو راهنمایی کنیدخواهش میکنم .لازمه که با شما تماس بگیرم؟

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۸ | #69

      توصیه من این است که طی نامه ای به سفارت همین موارد را توضیح دهید و اینکه قربانی یک موسسه غیر مجاز شده اید و از اینکه مدارک غیر واقعی برای شما ارسال شده مطلع نبوده اید با ارسال مدارک درست خود. من جای شما باشم ریسک نمی کنم چون اگر آنها خود به تقلبی بودن مدرک پی ببرند عواقب خوبی ندارد.

  41. علی
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۲۴ | #70

    با سلام
    آقای دکتر مختاری عزیرز
    از قدیم گفقه اند بار کج به منزل نمی رسد من فکر می کنم دوستانی که با مدرک جعلی می خواهندمهاجرت کنند راه بادیه در پیش گرفته اند
    از همه دوستانی هم که می خواهند از طریق وکیل اقدام کنند انتظارمی رود که ازطریق موسسه و وکیل هایی که سابقه خوبی در امر مهاجرت دارند استفاده کنند تا به مشکلی بر نخورند

  42. pooneh
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۰۳ | #71

    با سلام و تشکر از زحمات شما
    من ساکن اصفهان هستم و واقعا چنین اتفاقاتی در اصفهان افتاده است.

  43. صادق
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۳:۳۲ | #72

    با سلام خدمت دکتر مختاری
    من یه سوال از خدمت شما داشتم ، من برای کبک اقدام کردم رشتم مهندسی کامپیوتره گرایش نرم افزار – وقتی فرم هارو پرمیکردم فرم مربوط به شغل هایی که در کبک نظام مهندسی دارند را پر کردم در صورتی که شغل من ادمین شبکه می باشد با NOC کد ۲۲۸۱ در حالیکه این شغل نیاز به مجوز و بحث نظام مهندسی ندارد ، حال به نظر شما روز مصاحبه این مساله رو توضیح بدم یا الان اظلاع بدم ؟ با سپاس از شما

  44. مهکامه
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۲۲ | #74

    با سلام.سوالی برام پیش اومده. من نامه سابقه کاریمو موقعی دادم که ۳ سال بود دیگه در آن شرکت کار نمیکردم هر چند که ۴ سال سابقه کاری مربوط به رشته تحصیلیمو در همون شرکت پر کرده ام که البته متاسفانه فقط ۱ سالشو در آنجا بیمه بودم و هیچگونه فیش حقوقی و غیره هم نداشتم چون یه شرکت کوچکی بود و روال معمول پرداخت حقوقی یا امضا قرارداد کاری مانند شرکتهای بزرگتر رو نداشت و من هم به دلیل کمبود کار در رشته تحصیلیم برای خانوما که یه رشته مردونه بود مجبور بودم همون نیمچه کار رو هم دودستی بچسبم. در حال حاضر هم برای گذران زندگی در یک زمینه دیگه مجبور به کار شده ام.ولی مساله اینه که شنیدم شرکت مربوطه در مرز ورشکستگی قرار داره و ممکنه بسته بشه.در ضمن محلش هم تغییر کرده.آیا من باید الان خبر بدم یا باید منتظر باشم آپدیت مدارک ازم بخوان.چون با توجه به اینکه جز ۳۸ رشته ای ها هستم ممکنه حالا حالاها به پرونده ام رسیدگی نشه و تا اون موقع هم شرکت باز تغییر مکان بده.پیشاپیش از جوابتون ممنونم.

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۳ | #75

      هر چه می توانید مدارک جمع کنید تا بعدا بتوانید این موارد را اثبات کنید مثلا ممکن است بتوانید نامه جدیدی از آنها بگیرید و یا مدارکی دال بر تغییر مکان و یا ورشکستگی و …. ممکن است آسان نباشد اما غیر ممکن نیست

  45. محمد
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۰۴ | #76

    سلام. من از طریق ۲۹ شغله فدرال اقدام کرده‌ام. شغل همسر من در دانشگاه به عنوان استاد دانشگاه تمام وقت و در یک شرکت خصوصی به صورت نیمه وقت است. محل این شرکت خصوصی تغییر کرده است. به نظر شما لازم هست تغییر محل کار همسر اعلام شود؟

  46. لیلی
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۰۳ | #78

    رییس شرکت جدید خود همسرم هست. ما رسما نوشتیم که قبول داریم اشتباه کردیم و باید اطلاع میدادیم و… امیدوارم مدارک جدید رو که ارائه میدیم قبول کنن. ممنون از راهنماییتون. موفق باشین که واقعا دلسوزانه کار میکنین.

  47. لیلی
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۰۰ | #80

    آقای مختاری عزیز لطف میکنین منو راهنمایی کنین؟ هرچی فکر میکنم به جایی نمیرسم چون مدرک ما جعلی نبوده اما بخاطر طولانی شدن پروسه جوابگویی اونها، محل کار تغییر کرده و ما اعلام نکرده بودیم. یعنی نمیشه از راههایی که به بقیه گفتین استفاده کنیم و مثلا بگیم پرونده دست وکیل جاعل بوده. خودمون خبر ندادیم و یه بار هم توضیح دادیم اما دوباره پرسیده من چطور باید به این پاسخ اعتماد کنم و لطفا ظرف ۲۸ روز توضیح بدین و شما جینین نیستین و ۳ سال نمیتونین واسه استرالیا اقدام کنین… این یعنی چی؟ نمیشه متقاعدشون کرد؟

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۳۱ | #81

      دلیل دروغ ارایه نکنید همان که اتفاق افتاده را اثبات کنید مثلا از رییس فعلی بخواهید که تایید کند شما در آن شرکت سابقه دارید و مدیریت تغییر کرده است و یا اینکه مدارک دیگری مانند مکاتبات اداری و گزارشات و … که معمولا در آن موقعیت شغلی تهیه و امضا می شود ارایه کنید. اگر فکر کنید ممکن است خیلی موارد قابل ارایه داشته باشید

  48. ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۳ | #82

    من چند روز دیگر مصاحبه دارم.شما با این کارتان شاید به دیگران اطلاع رسانی کنید
    اما تا جایی که من خواندم اون اقا که در رفته وشما با این کار ضربه ای سخت
    به ریشه ی کسانی مثل من دارید میزنید که همین الان هم هزاران استرس جوراجور دارند.

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۲۸ | #83

      خیر چنین نیست اگر مشتری موسسه س هستید ضربه را آقای متقلب به شما زده است و خبر ندارید. اگر مدرک تقلبی داده اید داوطلبانه پرونده را ببندید سنگین ترید. تصور نکنید که متوجه تقلب نمی شوند ….. از ما گفتن

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.