خانه > اخبار کنپارس, کبک > اولین نامه مصاحبه نیروی متخصص کبک برای استانبول در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۱۱

اولین نامه مصاحبه نیروی متخصص کبک برای استانبول در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۱۱

۱۷ شهریور ۱۳۹۰

می دانم که دوستان زیادی منتظر این خبر بودند ولی امروز اولین مصاحبه کبک برای یکی از موکلین دریافت شد. شهر استانبول و نهم نوامبر, به این ترتیب اداره مهاجرت کبک از آنچه قول داده بود هم بهتر عمل کرد.

از دوستان تقاضا دارم از تماس با دفاتر, گذاشتن کامنتهای متعدد و ارسال ایمیل برای طرح سوالاتی نظیر:

۱- ایا مصاحبه من آمده است؟

۲- فکر می کنید ما کی مصاحبه می شویم؟

خودداری کنند. مطمین باشید به محض دریافت برگه دعوت مصاحبه به شما اطلاع می دهیم و امکان حدس و گمان در مورد وقت مصاحبه شما در آینده نیز وجود ندارد.

 

اضافه شده در پایان روز پنجشنبه ۸ سپتامبر ۲۰۱۱: 

خوشبختانه تعداد نامه های دعوت به مصاحبه تا پایان روز به ۵ مورد رسید که همه از کسانی هستند که قبلا وقت مصاحبه دریافت کرده بودند اما به دلیلی تعطیلی دفتر دمشق لغو شده بود.

  1. ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۲ | #1

    keyword ranking tool seo tips backlinks page rank backlinks

  2. پارسا
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۰۶ | #2

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من مدارک خود را در ۶ SEP امسال (کبک) فرستادم و وکیل هم نداشتم . آیا نیاز بود که ترجمه سابقه بیمه خود را در مدارک ارسال کنم یا اینکه فقط سابقه کار خود را از شرکت گرفته ام کافی بود ؟
    ممنون از راهنمایی شما .

  3. نسرین
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۴:۲۹ | #4

    سلام از شما بسیار سپاسگزارم که وقت میگذارید و به سوالات پاسخ میدهید کمتر چنین لطف و حوصله ای رو سراغ دارم.
    دو سوال دارم:-مدارکم رو ۲۳خرداد ۹۰فرستادم به خود کانادا. خیلی از دوستانم که بعد از من اقدام کردندفایل نامبر گرفتن.تا چه زمان برای پرونده های جدید نرمال است؟
    -اطلاعات امتیازات مشاغل رو کجا میشه پیدا کرد؟
    با تمام وجود ممنونم

  4. ناتاشا
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۸ | #6

    سلام.
    با تشکر فراوان از اطلاعات مفیىدتون.
    من در تاریخ ١نوامبر ٢٠١٠ فایل فدرال گرفتم.ان زمان مجرد بودم ولی الان ٣ماه ازدواج کردم. میخواستم بپرسم أیا میتونم اعلام کنم که همسرم نمیخواد به پرونده اضافه بشه چون مقیم سوءد است؟ ما هر ٢ زیر ٣۵ سال هستیم. من لیسانس بیولوژى و همسرم پزشک است. من ٣سال سابقه کار داشتم و مدرک TCF Q (b2). ممنون میشم اگر راه درست را به من نشان دهید.

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۵:۰۰ | #7

      بله می توانید ازدواج را اعلام کنید و موضوع عدم همراهی را هم مطرح کنید ولی توجه کنید که بعدها هم نمی توانید برای ایشان اقدام کنید

  5. hamideh
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۸ | #8

    جناب آقای دکتر مختاری من پرستار هستم اواخر دسامبر شما پرونده کبک برایم تشکیل داده اید ۴ماه بعد فایل نامبر گرفتم امتیاز من۱۶سن ۱۲رشته۱۰لیسانس سن همسر۳ مدرک همسر۳ فرزند۴ مالی۱ سابقه کاری با بیمه۸ وجمع ۵۷امتیاز بود اواسط خرداد مدرک tcfq b1 b2  توسط دفتر تهران به شما ارسال شد امتیاز انگلیسی من وفرانسه همسرم وتطابق را حساب نکردم اما درفرم انگلیسی ۴ از ۱۲ و۳ ۱ز ۱۲ فرانسه همسرم است درضمن همسرم سوابق کاری کامل با بیمه دارد که امتیازی ندارد ودر سکوی نفتی مهندس ابزار دقیق است به نظر شما احتمال ویو شدن هست یا زمان تخمینی مصاحبه ما کی است

  6. niloofarkiaeimehr
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۳ | #10

    با سلام و تشکر خدمت اقای مختاری عزیز
    ممنون از سایت فوق العاداتون.من واقعا کم سعادت بودم که بس از ارسال مدارکم از طریق مشاورم با
    سایت شما اشنا شدم.من نرس هستم و مدارکم رو اول زانویه ۲۰۱۱ به دمشق ارسال کردم ولی متاسفانه تا به امروز حتی فایل نامبری برای من نیومده.بارها این موضوع رو به مشاورم متذکر میشدم که این همه تاخیر عادی نیست که ایشون علت رو اغتشاشات سوریه میدونستن .ازطریق دفتر مونترال پیگیر شدیم.ایمیل و فکس زدیم ولی متاسفانه هنوز خبری نشده مشاورم میگه به تماسها دفتر مونترال به درستی جواب نمیده.کاملا ناامیدو نسبت به مشاورم بی اعتماد شدم.با توجه به تجربه و صلاحیتتون نظر صریح شما کورسوی امید منه.باز هم تشکر میکنم از حوصله و صبر و وقتی که میذارید برای خوندن و پاسخگویی بی شاثبه وبی جشمداشت.با ارزوی سلامتی روز افزون.منتظر جواب شما هستم.

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۵:۰۲ | #11

      امکان این وجود دارد که پرونده فایل نامبر گرفته باشد اما نامه به دست شما و یا مشاورتان نرسیده باشد. مشاور شما کجاست ایران یا کانادا؟

  7. رویا
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۷:۲۴ | #12

    جناب مختاری با سلام.من فایل نامبر از راه سرمایه گذاری کبک را اگوست ۲۰۱۰ دریافت نموده ام و حالا منتظر مصاحبه هستم میخواستم ببینم بعداز واریز ۱۲۰۰۰۰ دلار از چه راهی میتوانم خانواده ام را به کانادا ببرم چون بچه ها در مرحله ورود به دانشگاه هستند وحدود ۲ سال انتظار برای مدیکال و ویزا زمان زیادی برای انها میباشد.ایا باید ویزای کار بگیریم؟به چه شکل؟ ایا راه دیگری وجود دارد؟

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۵:۰۳ | #13

      می توانید برای بجه ها ویزای دانشجویی بگیرید و آنها را بفرستید به خود شما هم امکان دادن ویزای کار با شرایطی وجود دارد

  8. ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۷ | #14

    جناب آقای مختاری
    متاسفانه زمانی که من وکیلم را انتخاب کردم با شنا آشنا نبودم، امروز هم از طریق خبرنامه های شما خیلی مشتاقم از حضور شما استفاده کنم اما چند تا سوال دارم:
    ١- خیلی جدی می پرسم؟ آیا با توجه به اینکه فکر میکنم وکیلم عضو کانون وکلای کانادا یا کبک نیست آیا به علت سردرگمی در پاسخ و عدم دسترسی به وکیلم که در ایران نیست و عدم دریافت خدمات قابل قبول می توان وکیلم را عوض کنم؟ راه قانونی آن چیست؟
    ٢- من نامه ١٢٠ روز نمره امتحان فرانسه را دریافت کردم و در دو مهارت شنیدار و گفتار نمره های به ترتیب B1 و C1 را گرفتم سن خودم و همسرم زیر ٣٠ سال است و مهندس کامپیوتر هستم، عضو کانون انفرماتیک ایران و دارای ۴ سال سابقه کار تحصیلات لیسانس و نمره زبان انگلیسی ۵.۵ و همسرم ٧ ielts تحصیلات همسرم هم فوق لیسانس زبان انگلیسی و دارای نمره فرانسه B1 در هر دو مهارت . وکیل کن می گوید شما برای مصاحبه دعوت خواهید شد به احتمال قوی چون ما تلفنی صحبت کردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    با تشکر از توجه شما 

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۵:۰۸ | #15

      از ابراز لطف شما ممنونم
      ۱- تغییر نماینده قانونی نیاز به داشتن دلیل خاص نیست هر کس می تواند بدون هر توضیحی چنین کند. این حق شماست. می ماند مسایل مالی با وکیل قبلی شما که بسته به قرارداد شماست
      ۲- دعوت به مصاحبه به تشخیص افسر پرونده است و واقعا نمی توان گفت با قاطعیت که شما دعوت می شوید و یا نمی شوید

  9. آریا
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۰ | #16

    با سلام
    ممکن است بفرمایید که دریافت فایل نامبر پرونده کبک به چه معنی می باشد؟ مثلا ما زبان فرانسه را beginner 4 زدیم و رشته high Demand هستم ۱۲ امتیازی.(که حساب کردیم شد ۶۵ امتیاز بدون مصاحبه)
    این فایل نامبر یعنی اینکه آنها پرونده ما را بررسی کرده اند و امتیاز مارا محاسبه کرده اند و دیده اند که ماواجد شرایط بوده ایم و Qualify هستیم؟ یا فایل نامبر قبل از بررسی دقیق پرونده و محاسبه امتیاز صادر می شود و احتمال reject شدن بعداً وجود دارد؟

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۵ | #17

      فایل نامبر بعد از بررسی اجمالی پرونده صادر می شود و نه بررسی دقیق بنابراین تا بررسی نهایی نمی توان از عدم رد شدن مطمین بود

  10. رسول
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۴:۲۰ | #18

    سلام آقای دکتر مختاری

    من از موکلین شما و منتظر مصاحبه هستم. از آنجا که برای امتحان TCF ثبت نام کردم و در بروشور این امتحان گفته شده کارنامه مستقیما در پرونده مهاجرتی گذاشته می شود به نظر شما در صورت پایین بودن نمره مشکلی بوچود نخواهد آمد؟

    متشکرم

  11. داریوش
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۹ | #20

    با سلام آقای مختاری
    این جانب مدرک دیپلم ریاضی فیزیک، فوق دیپلم کامپیوتر و لیسانس رشته جغرافیا دارم آیا در امتیازبندی نیروی متخصص کبک می توانم علاوه بر ۶ امتیاز ردیف c بودن کامپیوتر ،امتیازی از سطح مدرک کامپیوتر(فوق دیپلم) کسب نمایم در عین حالیکه از لیسانس جغرافیا ۱۰ امتیاز از سطح تحصیل کسب می نمایم
    با سپاس فراوان از سایت بسیار دوست داشتنی شما

  12. محمد
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۵ | #22

    جناب آقای دکتر مختاری
    خیلی ممنون اینقدر سریع اطلاع رسانی می فرمائید . امید وارم در تمام مراحل زندگی خوش خبر و پیروز باشید .
    یک سوال کوچولو دارم . من از طریق موسسه شما و از طریق still worker کبک اقدام کردم که خودم هم main هستم مدرک تحصیلی خانم من ناتمام مونده و دانشگاه رو به دلیل ازدواج ترک کرده و ما هم اعلام کردیم ناتمام . ( فوق دیپلم علوم تربیتی ) دستور بفرمائید ما مدرک دیپلم رو ببریم ؟ یا کارت دانشجوئی به تاریخ ۸۵ کفایت می کنه ؟

  13. بهاره
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۱۱ | #24

    آقای دکتر یک مورد فراموش شد :
    آیا امکان دارد به جای مبلغی که قرار است وارد خاک کانادا کنم تمام یا بخشی از آن را بصورت طلای همراه داشته باشم؟(مبلغ اعلامی حدود ۵۲۰۰ $ کانادا میباشد)
    با تشکرمجدد

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۱ | #25

      شما اجباری به وارد کردن مبلغی به خاک کانادا ندارید
      طلا هم به درد شما نخواهد خورد برای فروش آن دچار مشکل می شوید فرض این است که شما هرینه سه ماه اول را با خود دارید حال این رقم می تواند بعدا به حساب شما از ایران ارسال شود

  14. بهاره
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۵ | #26

    آقای دکتر مختاری عزیز، سلام وپاینده باشید.
    اولا” ممنون از سخاوتتون در ارائه مطالب وراهنمایی هاتون،
    دوما” از موکلینتون نیستم ولی ۳ تا سئوال داشتم.
    ۱٫مدارکم را دسامبر۲۰۱۰ فرستادم ودر ماه می ۲۰۱۱ مبلغ ۳۹۰$ شارژشده ولی تا الآن فایل نامبری دریافت نکردم، نگرانم آیا باید بیشتر صبر کنم ؟ این تاخیر طبیعی است؟
    ۲٫اگر لازم باشه که اقدامی کنم ،چطور میتونم پیگیری کنم؟
    ۳٫آیا حسابداری جزء رشته های ارائه خدمات مدیران است؟
    از اینکه صبورانه مطالب را مطالعه میفرمایید وجواب میدید ، سپاسگزارم .سالم وشاد باشبد.

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۲ | #27

      از لطف شما ممنونم
      ۱- فایل نامبر شما ارسال شده و به دستتان نرسیده ارسال پستی است و هر اتفاقی می تواند بیافتد اما مصاحبه را برای شما ایمیل خواهند کرد می توانید مکاتبه کنید
      ۲- مکاتبه کنبد
      ۳- خیر
      موفق باشید

  15. شيدا
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۰ | #28

    با عرض پوزش از اشتباه املا ئی در ذکر نام اقای دکتر مختاری

  16. شيدا
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۸ | #29

    سلام آقای دکتر هختاری عزیز.و با قدردانی از شما و همکارانتان که موکل و غیر موکل را راهنمائی میکنید. آیاورود اعضای درجه اول خانواده(خواهر و برادرانم) که اخیرا به صورت غیر قانونی از ایران خارج شده اند و برای کانادا پذیرفته شده اند. میتواند در تسریع پرونده ی فدرال بنده تاثیری داشته باشد؟ البته این نظر وکیل بنده بود واز صحت و سقم ان اطلاعی ندارم.لطفا راهنمائی فرمائید. البته بنده مارچ ۲۰۱۰ فایل نامبرم را دریافت کردم که فعلا خبری از مدیکال نیست.لطفا در صورت امکان پاسخ به ایمیلم ارسال شود.بی نهایت سپاسگزارم.

  17. سهیلا
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۶ | #31

    با سلام وتشکر از سایت خوبتان
    من اوایل تیرماه امسال رفرانس نامبری را از طریق ایمیل دریافت کردم و نمیدونم آیا فایل نامبر دیگری نیز قبل از نامه دعوت به مصاحبه دریافت خواهم کرد یا نه؟ رشته شیمی هستم و کمتر از دو ماه بعد از ارسال مدارک ،رفرانس نامبر گرفته ام.لطفا راهنمایی نمائید.

  18. bahram
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۳ | #33

    با سلام خدمت آقای دکتر آیا این درست است که در مصاحبه اسکیل ورکر برای کبک فرد متقاضی حتما باید به زبان فرانسه صحبت کند و ضمنا مترجم هم نمیتواند بگیرد لطفاتوضیح بفرمایید

  19. امیرحسین
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۴ | #35

    سلام اقای دکتر بینهایت از وقت و حوصله گذاشتن شما ممنونم
    من ۱۹ ماه فایل فدرال گرفتم و منتظر مدیکالم دریغ از یه خبر بسیار ناامیدم و افسرده بنظر شما کی این مدیکاله میاد؟

  20. ماندانا
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۳:۳۶ | #37

    باسلام به آقای مختاری.همسرمن نفراصلی در پرونده مهاجرت به کبک از طریق نیروی متخصص است ورشته تحصیلی اش ۶امتیازیست.ماه دسامبرمدارک فرستادیم واپریل فایل نامبردریافت کردیم.رشته من۱۲امتیازیست ولی به دلیل نداشتن سابقه کاری کافی نفراصلی نشدم.میخواستم بدونم اینکه رشته من به عنوان همراه ۱۲امتیازیست رونددعوت به مصاحبه ماروسریعترمیکند یا اینکه رشته من بی تاثیراست؟

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۹ | #38

      تاثیر دارد و ممکن است کبک اساسا شما را متقاضی اصلی فرض کند به صورت خودکار

  21. علی
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۷ | #39

    آقای دکتر با سلام و وقت بخیر
    من سپتامبر ۲۰۱۰ فایل نامبرکبک گرفتم(skill worker) و۵ ماه بعد از من مدرک زبان فرانسه خواستند(فرانسه را در ابتدا ۹ از ۱۲ زده بودم) آزمونTCFQ دادم و خیلی از این سطح پایین تر شدم. ۵روز پیش برام ایمیل اومده و ۴۸ امتیازشدم( رشته ۶امتیازی وآیلتس ۴از۶ و سن ۱۲از ۱۶ مجرد و زبان فرانسه با مدرکی که من دادم ۷ از ۱۶ آفیسر بهم داده وامتیاز رشته وسابقه کار رو کامل گرفتم و وفق پذیری هم که داخل فیشم نبود- همه رو داخل فیش ارزیابی برام نوشته بود) و اضافه کرده که تا ۹۰ روز حق اعتراض یا ارائه مدارکی که نفرستادی را داری والا رد میشوی. به نظرتون اگر تواین ۹۰ روز امتحان مجددفرانسه بدم و سطح اونو بالا ببرم وکسری امتیازمو جبران کنم تاثیر داره و بهترین کار همینه؟ ترو خدا راهنمایی کنید دارم reject میشم
    خیلی سپاسگزارم

  22. مینا
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۸ | #41

    با سلام مجدد
    فکر میکنم نتوانستم منظور خود را واضح عنوان کنم
    سوال من این است که کسانی که مدارک خود را در خرداد و تیرماه سال ۹۰ به کبک ارسال کرده اند تا به حال (در این اوضاع ) برای کسی فایل نامبری ارسال شده است یا خیر؟

  23. مریم
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۵ | #43

    با تشکر خیلی زیاد برای پاسخ گویی سریعتون
    من ۲ سوال دیگه داشتم که ممنون میشم مثل همیشه با سعه صدرتون پاسخشون رو در اختیارم بذارید:
    ۱٫ کسی که خودش با اسپانسرشیپ رفته بعد از چه مدت می تونه برای پدر مادرش اسپانسر بشه؟ اینکه خواهر و برادرم کمتر از ۱۸ سال سن دارند آیا اونها هم شامل اسپانسرینگ والدین می شوند؟
    ۲٫ آیا میشود بعد از ازدواج با یک شهروند کانادا هم چنان پرونده مهاجرتی خودم رو باز نگه دارم؟ اسپانسریگ چه محدودویت هایی رو داره بجز اقامت مشروط؟( البته منطقی اینست که آن پرونده بسته بشود اما من نگران محدودیت هایی هستم که ممکن مسئله اسپانسر بودن برام داشته باشه, راهی هست که بتونم اون محدودیت ها رو مرتفع کنم؟)

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۵ | #44

      ۱- اقدام از طریق اسپانسرشیپ محدودیتی ایجاد نمی کند و شما هم در صورت کسب درآمد معینی در سال گذشته می توانید اسپانسر پدر و مادر خود شوید. خواهر و برادر زیر ۲۲ سال هم داخل پرونده هستند
      ۲- اگر اسپانسر شما نشود بله ولی معقول نیست

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۶ | #45

      ۱- بله می توانید اسپانسر پر و مادر خود و فرزندان زیر ۲۲ سال آنها شوید به شرط داشتن در آمد معین در یک سال قبل از تقاضا
      ۲- در صورت که ایشان برای شما اقدام نکند از طریق اسپانسرشیپ بله می شود و البته عاقلانه هم نیست

  24. مهاجر
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۹:۱۴ | #46

    سلام من و همسرم قصد مهاجرت به کبک را داریم. من متقاضی اصلی هستم (لیسانس مهندسی برق) با مدرک کارشناسی ارشد ICT مهندسی فناوری اطلاعات گرایش مخابرات امن. لطفا به سوالات من پاسخ دهید
    ۱٫رشته های IT , ICT چند امتیاز دارند؟ هیج اشاره ای به این رشته در لیست رشته ها نشده است. ایا ممکن است در زیر گروه علوم کامپیوتر واقع شود و ۶ امتیازی محسوب گردد؟!
    ۲٫ آیا امکان دارد که لیست رشته ها تغییر کند و مدرک زبان فرانسه در ماه اکتبر برای مهاجرت به کبک اجباری شود ؟
    ۳٫ آیا سابقه گواهی کار برای همسرم به عنوان همراه در مرحله اولیه ارسال مدارک الزامی است؟
    ۴٫ من و همسرم (ایشان مهندس متالورژی هستند و مرتبط با همین رشته اشتغال دارند)در زمینه تربیت بدنی هم فعال هستیم، آیا مدارک مربیگری که داریم، لازم است در مرحله اولیه ارسال کنیم؟ یا روز مصاحبه ارائه دهیم ؟ یا اصلا تاثیری ندارد؟
    با سپاس فراوان و ارزوی توفیق

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۱۱ | #47

      ۱- با مدرک خود به دفتر ما در تهران مراجعه کنید تا بررسی شود
      ۲- فعلا خبری نیست
      ۳- بله اگر سابقه دارند
      ۴- بد نیست اضافه کنید

  25. زهرا
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۶ | #48

    با سلام
    رشته بنده و سابقه کار بنده جز امتیاز آور های کبک نیست ولی امتیاز هایم کامل می شود
    آیا می تونم اقدام کنم ؟

  26. علیرضا
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۸ | #50

    @علی مختاری
    جناب آقای دکتر مختاری
    واسه افرادی که بدون وکیل اقدام کردن (مخصوصا کبک) و در میانه راه تصمیم میگیرن به شما ملحق بشن ، برنامه ای دارین؟

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۲:۳۹ | #51

      بله این افراد می توانند با مراجعه به دفتر ما قرارداد امضا کنند و روی پرونده آنها وکالت اعلام می کنیم. مشکلی نیست

  27. پویا
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۶ | #52

    با عرض سلام خدمت جناب دکتر مختاری:من قصد دارم از طریق کبک اپلای کنم رشته تحصیلیم حقوق(لیسانس)هست خواستم مطمئن شم حقوق جزو رشته های دیمند کبک هست یا خیر؟
    و اینکه انتظار مدیکال برای رشته من چه میزان خواهد بود؟
    با احترام .

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۱۳ | #53

      خیر حقوق جزو رشته های مورد نیاز نیست ولی با داشتن سطح زبان عالی می توانید پذیرفته شوید
      حداقل ۲ سال

  28. علی
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۳ | #54

    سلام آقای دکتر
    ممنون از توجه شما
    اگر کسی از مصاحبه معاف بشه چجوری این خبر رو دریافت میکنه ؟ با ای میل یا پست معمولی

  29. ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۰ | #56

    باعرض سلام خدمت شماآقای دکتر مختاری عزیز
    با تشکر از وقتی که جهت پاسخ گویی صرف میکنید:
    میخواستم بدانم مهاجرت از طریق سرمایه گذاری دولت فدرال آسان تراست یا کبک دوماًمصاحبه در هر دو روش انجام می شود،تفاوت فدرال با کبک برایم مهم است چراکه من در صدد اقدام برای شیوه سرمایه گذاری هستم و راهنمایهایی از طریق همکاراتون دریافت کردم ولی همجنان مرددم متشکرم

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۲۳ | #57

      شاهین عزیز اولا که برنامه سرمایه گذاری فدرال بسته است و تا تابستان آینده امکان اقدام نیست در آن زمان هم معلوم نیست وضع چه باشد. برنامه کبک هم شانس بسته شدن دارد اینجا را بخوانید

      برای مقایسه دو برنامه هم به شرط امکان اقدام این مقاله را بخوانید

      اگر تصمیم گرفتید برای اقدم از طریق کبک می توانید به دفتر ما در تهران مراجعه کنید

      موفق باشید

  30. ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۵:۱۵ | #58

    فراموش کردم بپرسم آیا داشتن مدرک IELTS می تواند دلیلی باشد که مصاحبه حذف شود؟

  31. مریم
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۵:۱۴ | #60

    با سلام خدمت جناب آقای مختاری وتشکر فراوان
    مامدارکمان را ۳۰اردیبهشت ۱۳۹۰فرستادیم و ۳۰ تیر فایل نامبر را دریافت کردیم ، آیا با توجه به اینکه من و همسرم مدرک IELTSبا نمرات ۶ و ۵/۶ داریم آیا تاثیری بر سرعت بخشیدن به پرونده دارد یا خیر ؟

  32. mohammad
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۰:۱۱ | #62

    جناب آقای مختاری
    با عرض سلام امیدوارم خوب وسلامت باشید
    تاریخ فایل نامبر سرمایه گذاری من بعداز واریز ۱۲۰۰۰۰دلار (سرمایه گذاری کبک) ۸ آگست سال ۲۰۱۰ است ومنتظر مدیکال هستم.حدودا تا چند ماه دیگر فکر میکنید طول میکشد؟ البته حدودا ۴ ماه بعد از واریز مبلغ سرمایه گذاری درخواست ویزای کاری کرده ؛گرفتم والان حدودا ۹ماه است در مونترال با خانواده ا م زندگی میکنم وتا ۳ ماه آینده ویزای من نیاز به تمدید داره؛ بچه ها مدرسه میروند و خودم هم بیزینسم راراه اندازی کردم ؛سوال دوم من اینه که آیا امکان داره اینجا در کبک برای تمدید ویزا با مشکل مواجه بشم یا اینکه جای نگرانی نیست؟
    بسیا ممنون از حوصله ای که برای جواب دادن به سوالهای همه دارید.
    محمد

    • ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۰:۱۴ | #63

      محمد عزیز
      تمدید ویزا ممکن است و مشکلی نخواهید داشت. مدیکال سرمایه گذاری کبک فعلا در ماه ۱۷ به بعد می آید یعنی ۵ یا ۶ ماه دیگر منتظر آن باشید

  33. مریم
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۲۷ | #64

    سلام, من جزو لیست ۳۸گانه در ماه مه ۲۰۱۰ اقدام کردم که فایل اولم با تاخیری حدودا ۷ ماهه فرستاده شد و نهایتا در مارچ ۲۰۱۱ فایل دوم رو گرفتم. رشته تحصیلی من ارشد آموزش زبان انگلیسی با ۴سال سابقه پاره وقت تدریس و ۳ سال ساقبه پاره وقت ترجمه(مدرک کارشناسی مترجمی دارم) با توجه به اینکه آیلتس توتال ۸٫۰ (L8.5-R8.0-W 7.5-S8.5) رو دارم:
    ۱: سرعت بررسی پرونده های فدرال چطور هست و آخرین مدارک بررسی شده فیل ۲ رو کی گرفتن؟ و پروندها کجا بررسی می شند؟
    ۲: چقدر احتمال داره که از من تجدید مدارک کاری و مالی بخوان؟ و آیا مصاحبه ای در کار خواهد بود؟
    ۳: اگر در این فاصله که منتظر هستم با کسی که شهروندی کانادا رو دارد ازدواج کنم آیا با توجه به اینکه خودم قبلا اقدام کرده بودم, باز هم این قانون جدید اقامت مشروط شامل من خواهد شد؟
    ۴: من برادر و خواهر ۱۳ و ۱۵ ساله دارم, چه مدت بعد از ورود و/یا مشغول به کار شدن در کانادا می تونم برای اسپانسر شدن آنها بدون اسپانسر شدن برای والدینم اقدام کنم؟ و اینکه اگر خودم با اسپانسرشیپ همسر وارد بشم آیا همچنان می تونم برای آنها اقدام کنم؟

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۹ | #65

      ۱- در این مورد در سایت مطلب زیاد نوشته شده شما لیست ۳۸ شغلی هستید و فعلا وضعیت مبهم است
      ۲- مصاحبه ای در کار نیست ولی تجدید مدارک ممکن است
      ۳- فرقی با کسی که پرونده ندارد نیست.آن یک پرونده جداست ربطی به این یکی ندارد
      ۴- هرگز نمی توانید برای آنها اقدام کنید. در مورد خ.اهر و برادر تنها در صورت نداشتن پدر و مادر و زیر ۱۸ سال بودن امکان اقدام هست

  34. نام :وحید
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۱ | #66

    سلام.از اینکه لطف فرمودید و ایمیلهای قبلی من را جواب دادید ممنونم.من فیزیوتراپیست هستم و همسرم پرستاره و از طریق ایشون برای کبک اقدام کردیم و فایل نامبرمون هم اردیبهشت ماه رسید.حدود ۲ هفته پیش که هنوز از برقراری مجدد روند مصاحبه کبک خبری نبود، شما فرمودید بهتره یه پرونده فدرال(از طریق خودم)باز کنیم. حال خواهشمندم به این سئوالات پاسخ بفرمایید:۱ ایا با توجه به شروع مجددمصاحبه ها همچنان گشایش پرونده جدید فدرال (با توجه به اینکه می تونه یک نکته منفی در پرونده کبک باشه)را پیشنهاد میفرمایید؟ ۲براساس تجربه حضرتعالی از پرونده های با سقف ۱۰۰۰ نفر فدرال (سال ۲۰۱۰)ایا فاصله زمانی دریافت فایل نامبر دوم تازمان انجام معاینات پزشکی نسبت به فاصله زمانی انجام مصاحبه کبک تا معاینات پزشکی کبک چقدر است(در برخی خبرها چنین عنوان شده است که فاصله مصاحبه و مدیکال کبک می تواند طولانی باشد.)
    صمیمانه سپاسگزارم و همیشه شما رابه دوستانم پیشنهاد میکنم.

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۶ | #67

      ۱- همچنان معتقدم که پرونده باز کنید
      ۲- برای فدرالی های جدید فعلا سریعتر است

  35. مینا
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۶ | #68

    با سلام و خسته نباشید
    از شروع مسائل پیش آمده در سوریه تا به حال فایل نامبری هم جهت افرادی که ازخردادو تیرماه مدارک خود را ارسال نموده اند ، امده است یا خیر (ارسال فایل نامبر فعال است ؟)

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۵ | #69

      فایل نامبر قرار نبوده از سوریه بیاید. برای فدرالی ها سیدنی فایل نامبر صادر میکند

  36. مهدی بنکدارزاده
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۳ | #70

    آقای دکتر مختاری سلام. من موکلتون هستم. من تمام نامه های سوابق کاری ام را همراه با قرارداد ها ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه فرستادم. چون سابقه بیمه ندارم نگرانم. آیا مشکلی بوجود خواهد آمد ؟ در مورد بیمه سختگیری می کنند ؟ ۷ سال سابقه کاری دارم.

    با تشکر از زحمات جنابعالی

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۲:۳۶ | #71

      خیر مشکلی نیست بیمه یکی از راههای اثبات سابقه کار است ارایه قرارداد کاری و یا فیش حقوقی همان کارکرد را دارد

  37. مينا
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۹ | #72

    آقای مختاری سلام
    لطفا”راهنمایی بفرمایید آیا از کسانی کهدرخواست امتحان TCFQ را کردند باز هم مصاحبه میخواهند؟مرسی

  38. پگاه
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۰۸ | #74

    با سلام و تشکر از خبر خوبی که به ما دادید.
    ۱٫اگر ممکنه بفرمایید که امکان حذف مصاحبه برای کسانیکه نیروی متخصص کبک هستند هست یا خیر ؟
    ۲٫آیا داشتن لوح تقدیر و تندیس skill worker ملی امتیازی دارد یا خیر؟
    ۳٫ آیا نیاز به امتحان یا داشتن مدرک delf & dalfهست ؟ وداشتن گواهینامه بعداز سپری کردن هر ترم به زبان فرانسه به صورت ترمیک (فشرده)،با مهر معتبراز موسسات نقطه مثبتی خواهد بود؟ و میبایست آنرا قبل از مصاحبه فرستاد یا روز مصاحبه باید با خود ببریم؟

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۱۵ | #75

      ۱- بله اگر مدرک فراسنه مناسب ارایه شود
      ۲- نه چندان
      ۳- قبل از مصاحبه بفرستید اما تا امتحان ندهید و نمره بالا نداشته باشید انتظار حذف نصاحبه نداشته باشید

  39. takin
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۸ | #76

    سلام.من شهریورپارسال مدارک فرستادم و دئ ماه فایل نامبر گرفتم اما اسم دخترم نبودو ما دوباره ترجمه شناسنامه فرستادیم و فایل نامبر جدید درتیرامسال امد.وقت مصاحبه ما با توجه به تاریخ ارسال مدارک داده میشه یا فایل نامبر جدید و یا فایل نامبر اولمون؟ ممنون

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۰۷ | #77

      عجیب است مگر با هر بار مکاتبه فایل نامبر می دهند؟ شما یک فایل نامبر بیشتر ندارید. مصاحبه ها هم به نوبت است بر اساس همان تاریخ ارسال اولیه

  40. ستاره
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۳ | #78

    با سلام
    جناب مختاری عزیز می خواستم بدونم که چرا مصاحبه ها به ترتیب کنسل شدن نمییاد؟
    مصاحبه من ماه آوریل کنسل شده ولی الان نامه مصاحبه بقیه دوستان که بعد من مصاحبه داشتن اومده؟

  41. حمید
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۴ | #80

    با سلام خدمت آقای مختاری عزیز
    حدود یک سال است که از مطالب سایت شما میخوانم. خواستم از زحمات شما در بروز رسانی و تهیه مقالات مفید تشکر کنم. اما یک سوال هم داشتم.
    آیا طی ماه گذشته هیچ پرونده فدرالی از دفتر سوریه تعیین وضعیت شده یا خیر؟
    با تشکر فراوان
    حمید

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۳ | #81

      منظور شما از تعیین وضعیت یعنی چه؟ اگر منظور اطلاعاتی است که سایت مهاجرت در مورد پرونده می دهد بارها گفته ام که اصلا قابل اتکا نیست این مقاله را بخوانید

  42. کاملیا
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۳ | #82

    آیا میدونید که بعد مصاحبه کسانی که قبول میشن مصاحبه رو، مدارک بعد مصاحبه که مربوط به فدرال میشه رو کجا باید سابمیت کنند؟ ممنون از شما و اطلاع رسانیتون

  43. پویا
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۷ | #84

    با سلام:بنده لیسانس حقوق داشته و از لحاظ زبان و میزان دارایی لازم هم برای اخذ اقامت از طریق کبک مشکلی ندارم-سوالم از خدمت شما این هست که سوابق کاری غیر مرتبط با رشته تحصیلی من از قبیل کارگری- فروشندگی و غیره هم جزء سوابق کاری لحاظ می گردد؟
    با احترام

  44. مانی
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۰ | #86

    سلام جناب آقای مختاری عزیز. من زمان ارسال مدارک ۳۷ سال و ۶ ماه داشتم که همان ۳۷ سال حساب کردم و ۱۲ امتیاز نوشتم. حالا به نظر شما آفیسر همان راقبول میکند یا ممکن است مرا ۳۸ سال و ۱۰ امتیازی محاسبه نماید. اگر اطلاعاتی دارید یا موکلی مثل من داشتید اعلام بفرمائید چگونه سن ایشان محاسبه شده. باتشکر و آرزوی موفقیت برای شما

  45. رضا
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۸:۰۸ | #88

    سلام آقای مختاری
    پرونده من جزو اسپانسر شیپ کبک (ازدواج)است.فایل نامبر من از ۳ آگوست ۲۰۱۰ در دمشق شروع بکار شده.وCSQ در سپتامبر ۲۰۱۰ انجام شده. تا به امروزهر چی ایمیل دریافت میشه از سفارت in queue for assessment and background check است. یعنی ۱۳٫۵ است.لطفا راهنمایی کنید بنده را که در این مرحله چکار میتونم انجام بدم؟
    مرسی

  46. ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۳:۵۸ | #90

    سلام آقای دکتر مختاری.وقت حضرتعالی بخیر.از اینکه با حوصله و شکیبایی به سوالات ما پاسخ می دهید و با پاسخ هاو نیز مطالب سنجیده و آگاهانه و صادقانه مربوط به مهاجرت روحیهء ما منتظران هجرت به کشور کانادا را همیشه سرزنده و بشاش نگه می دارید صمیمانه و از عمق وجود از شما سپاسگذارم.امید موفقیت روز افزون جنابعالی را از درگاه ایزد منان خواستارم.

  47. سهیل
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۸ | #92

    سلام.آدرس منزل من عوض شده چطور باید این رو اعلام کنم؟ شماره فایل من قبلا ارسال شده و رسیده.

  48. گیسو
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۲۸ | #94

    ممنون از اطلاعرسانیتون می شه بگین اونهایی که از طریق همسرشون که در کانادا است اقدام کردن بید کجا مصاحبه بشن و اگر مصاحبه ندارن ، چقدر طول می کشه تا نهایی بشه پرونده من ۸ ماهه که فرستاده شده و در سایت کانادا هم زده که مدارک به دستمون رسیده.

  49. مریم
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۸ | #96

    با سلام و خسته نباشید
    من و همسرم مرحله مصاحبه را گذرانده ایم و منتظر مدیکال هستیم .اگر بخواهیم از هم جدا شویم آیا سی اس کیو مربوط به من با توجه به این که همسرم نفر اصلی بوده است ، باطل خواهد شد یا اینکه من می توانم با همان سی اس کیو فقط آپدیت بفرستم و منتظر مدیکال باشم؟

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۱۲ | #97

      بله شما از گردونه خارج می شوید و همسر شما هم ممکن است نتواند برود به این دلیل که وضعیت ایشان بدون شما دوباره بررسی می شود و چه بسا امتیاز نگیرد. به هر حال باید به اداره مهاجرت کبک اطلاع دهید

  50. بهناز
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۲ | #98

    سوالی داشتم.آیا ممکن است رشته هایی که ۱۲ امتیازی هستند بعد از قبولی در مصاحبه بمدت ۲۴ ماه یا بیشتر ومدیکال آنها طول بکشد؟

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.