خانه > سوالات گوناگون > سوال درباره عضویت ICCRC

سوال درباره عضویت ICCRC

۱۴ شهریور ۱۳۹۰

سوال:

۱-تفاوت افرادی که در ICCRC در لیست full member می باشند با transitional چیست؟ چگونه می توان مطمئن بود که تا آخر Oct. وارد لیست full member  می شوند.
۲- بسیاری از وکلا در ایران علی رغم اینکه ادعا دارند مجوز رسمی از دولت کانادا دارند نامشان در سایت ICCRC نیست ایا منبع دیگری برای چک کردن صحت ادعای ایشان وجود دارد؟

 

پاسخ:

۱- افرادی که در لیست Transitional هستند همان اعضای مجاز CSIC هستند که هنوز مدارک خود را برای ICCRC نفرستاده اند و یا مثل بنده فرستاده اند ولی هنوز وارد لیست اصلی نشده اند. آنهایی که در Full Members هستند کسانی هستند که مدارک را فرستاده اند و وارد لیست شده اند. همه اعضای CSIC بدون مشکل می توانند وارد لیست اصلی بشوند و همه تا پایان اکتبر برای ارسال مدارک و طی مرحله اداری وقت دارند و دلیلی ندارد کسی نتواند تا آن زمان وارد لیست شود.

خیلی از افراد مثل من به دلیل مسافرت کاری و … در ارسال مدارک عجله نکرده اند. من به محض بازگشت به مونترآل یعنی ۲۲ آگوست مدارک را ارسال کردم  و هنوز خبری نیست.

۲- اگر کسی مدعی است مجوز رسمی از کانادا دارد باید نامش در یکی از دو لیست ICCRC باشد البته با توجه به احتمال اشتباه این سازمان بد نیست در موارد شک سایت CSIC را هم چک کنید.

  1. نسیم
    ۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۴ | #1

    با سلام
    متشکرم می شوم اگر به سوال من در مورد خود اشتغالی پاسخ دهید.
    چون زمینه کاری من گرافیک است می خواستم بدانم آیا در این برنامه لازم است حتما کاری در حد بین الملل در رزومه کاریمان داشته باشیم یعنی باید در نمایشگاهی بین المللی شرکت کرده باشیم یا برای چنین نمایشگاهی کاری انجام داده باشیم ؟

  2. مسعود
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۴:۱۶ | #3

    از راهنمایی های خوبتان متشکرم

  3. مسعود
    ۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۴:۴۱ | #4

    سلام
    من می خواستم برای برنامه مهاجرتی به شیوه خود اشتغالی با خانم ……………..قرارداد ببندم اما همسرم نگران است که آیا ایشان از وکلای مجاز هستند یا خیر .بنابراین مزاحم شما شدم . آیا برای شما امکان دارد در این زمینه مرا راهنمایی کنید؟
    آیا در شیوه خود اشتغالی لزومی دارد که من یک کانادایی را استخدام کنم یا صرفا شروع یه کار برای خودم کافیست؟
    آیا می توانم با این روش یک آموزشگاه باز کنم ؟

    • ۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۳:۱۵ | #5

      بله این خانم مشاور مجاز هستند
      در مورد خوداشتغالی نیاز به استخدام کسی نیست و باید بتوانید برای خود کار کنید
      بله آموزشگاه محدود قابل تصور است

  4. نازنین
    ۱۶ آبان ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۵ | #6

    سلام . وکیل پرونده سرمایه گذاری کبک من آقای …….. هستند . آیا ایشان از موکلین مجاز دولت کانادا می باشند ؟ چون خودم نمی شناسمشان . از طریق شرکت …….. با ایشان مربوط شدم . ضمنا در ۹ می ۲۰۱۲ فایل نامبر دریافت کردم .می خواستم بدانم وضعیت پرونده ام را از طریق فایل نامبر در کجا می توانم چک کنم .

  5. نازنین
    ۱۲ دی ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۹ | #8

    با سلام و خسته نباشید . همسرم مشغول آماده کردن پرونده مهاجرتی در گروه سرمایه گذاری کبک است . ایشان با وکیلی قرارداد بسته اند که من نتوانستم اسمش را در csic و iccrc پیدا کنم . آیا شما می توانید اطلاعاتی در مورد گروه و شرکت ایشان بدست آورید و من را از نگرانی درآورید . اگر عضو این دو گروه نباشد چه اختلالی در روند پرونده ی ما پیش می آید ؟ آیا لازم است وکیل معتبرتری انتخاب کنیم ؟

    • ۲۱ دی ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۹ | #9

      بله ممکن است من بشناسم ولی حتما با فرد معتبری قرارداد ببندید ضمن اینکه در حال حاضر وضعیت سرمایه گذاری کبک روشن نیست

  6. amir
    ۶ دی ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۳ | #10

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما وهمکاران محترمتان
    ۲ تا سوال داشتم:
    ۱- آیا نشست های جدیدی رو مثل نشستهای مهرماه برنامه ریزی کرده اید؟

    ۲- خرید وبردن دلارآمریکا به کانادا مشکلی ایجاد نمی کندوبه صرفه است ودلار آمریکا را هم میشود در کانادا خرج کرد یا باید چنج شودو اگر چنج شود مشمول مالیات می شود؟

    باتشکر

    • ۶ دی ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۴ | #11

      ۱- نشستهای بهمن قطعی نشده اند
      ۲- می توانید دلار آمریکا ببرید ولی باید تبدیل به کانادایی شوند و مالیاتی هم ندارد

  7. مانلی
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۵:۴۱ | #12

    با سلام و تشکر از راهنماییهاتون:
    مشاور مهاجرت من در لیستICCRC-CRCIC اسمشون نیست ولی شماره CSIC به صورت approvedشده داره ولی تا به حال هر بار نامه و درخواستی به سفارت سوریه در مورد پیگیری مدیکال من یا دوستانم داده جوابش رو نمیدندو فقط میگه باید صبر کنیم.البته مدیکال دوستان که در دفتر مشاور دیگه فایل داشتند آمده. این معموله که اداره مهاجرت پاسخ مشاورین تایید شده اش رو نده یا چون اسمشون در لیست جدید نیست باعث این بی جواب گذاشتنهاست؟

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۶ | #13

      اگر تا آخر اکتبر نامش در لیست ICCRC نباشد مشکل دارد وگرنه خیر همین که عضو CSIC است کافی است

  8. كيوان
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۹ | #14

    سلام آقای مختاری لطفا آدرس وتلفن دفتر را برای مشاوره برام بفرستید ( اگه امکان داره چون همش تو سایت نیستم با شماره تلفن ۰۹۱۲۷۲۲۷۲۰۷ تماس بگیرید )
    با تشکر

  9. Maryam
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۸:۲۱ | #16

    Hello Mr.Mokhtai
    I’m a 36-year-old dentist with 6.5 Ielts and I think I could get a1-a2 level in
    French..
    My Language knowledge is the only problem.I don’t know how to start ? Is there
    still any chance for me to emigrate to Canada? If so,for which one I could start
    to apply: Federal or Quebec?

  10. ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۶ | #18

    با سلام خدمت همکار محترم جناب مختاری
    شاید لازم باشه دوستان کمی بیشتر از محتوی و ماهیت دو سازمان CSIC و ICCRC با خبر باشند تا رفع ابهام بشه. سازمان CSIC سابقاً مسئول کنترل و مجوز های مشاورین مهاجرت بوده و از آخر ماه جون توسط وزیر مهاجرت از درجه مسئولیت ساقط شد. به همین دلیل بسیاری از مشاورین مجاز، من جمله بنده، ضروری ندیدیم عضویت خود را در این ارگان تمدید کنیم. بخصوص که دلیلی برای اینکار وجود نداشت.
    ICCRC که بلافاصله جانشین CSIC شد، ارگان فعلی کنترل مشاورین مهاجرت میباشد که البته تنها ارگان نیز نیست. جناب آقای جیسون کنی (وزیر مهاجرت) به کلیه مشاورین حقوقی نیز اجازه ارائه پرونده به اداره مهاجرت را دادند که این به خودی خود موضوع را کمی پیچیده تر میکند. چرا که افرادی که تا دیروز بجز مراجعه به دادگاه های ترافیک و مسائل تصادفات جزئی تجربه دیگری ندارند، ناگهان مجاز هستند خود را به عنوان مشاور مهاجرت نیز معرفی کنند. از این افراد در تورنتو چند نمونه داریم!
    به هر حال متقاضی باید در اولین سئوالات خود قبل از عقد هر قراردادی از رسمیت و مجاز بودن و سوابق مشاور و وکیل خود اطمینان حاصل کند.
    ان شالله که همگی موفق باشید.

  11. فرهاد
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۰ | #20

    سپاسگزارم.

  12. فرهاد
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۹:۵۴ | #21

    با عرض پوزش، فقط میخواستم به متن بالا این رو هم اضافه کنم که با وجود suspend شدن ایشون در لیست CSIC، نام ایشون به عنوان full member در ICCRC موجوده.

  13. فرهاد
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۹ | #22

    سلام جناب دکتر مختاری،
    ضمن عرض تشکر بابت وقتی که برای پاسخ دادن به سوالهای ما صرف میکنید میخواستم نظرتون رو راجع به این مساله بدونم:
    من امروز متوجه شدم که نام representative من از تاریخ july 2011 در سایت CSIC به صورت suspend در اومده. میخواستم بدونم که این مساله چقدر در پرونده و مکاتبات اداره مهاجرت با ایشون در خصوص پرونده من موثر خواهد بود. من متقاضی مهاجرت به کبک هستم و دقیقا ۲۴ ماه میشه که از فایل نامبر فدرالم گذشته و هنوز مدیکالم رو دریافت نکردم. آیا ممکنه مکاتبات با ایشون قطع شده باشه؟ اگه اینطور باشه آیا بایستی نامه ای برای خلع ید کردن ایشون بزنم یا اداره مهاجرت نامه های جدید رو به خود من میفرسته؟
    پیشاپیش از پاسخ شما سپاسگزارم.
    فرهاد

  14. ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۴:۱۱ | #24

    چرا فقط جواب منو نمیدین 🙁

  15. mahsa
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۲ | #26

    با سپاس از پاسخ شما

  16. سمانه
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۸ | #27

    سلام جناب مختاری

    توی اخبار سایت خواندم که اسکناس کانادا در ماه دسامبر تغییر می کند. درواقع من مدتی است که ماهانه دلار کانادا می خرم اما اگر طبق اخبار اسکناس تغییر کند تکلیف دلارهای قدیمی چه می شود؟ باید تعویضشان کنم؟

    • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۳:۲۷ | #28

      چنین چیزی نیست و اسکناسها جایگزین نمی شوند بلکه اسکناسهای جدید پلاستیکی به بازار خواهد آمد. جای نگرانی نیست

دیدگاه ها مسدود است.