خانه > اخبار کنپارس > معلم زبانی که با ادعای نمایندگی کنپارس از متقاضیان مهاجرت کلاهبرداری می کرد دستگیر شد

معلم زبانی که با ادعای نمایندگی کنپارس از متقاضیان مهاجرت کلاهبرداری می کرد دستگیر شد

۶ مرداد ۱۳۹۴

امروز خوشبختانه خبر دستگیری فردی را دریافت کردم که ظرف ماههای گذشته با سو استفاده از نام کنپارس و ادعای نمایندگی ما پولهای کلانی را از قربانیان خود به سودای مهاجرت از روشهای غیر معمول دریافت کرده بود. دستگیری وی با شکایت و پیگیری وکیل کنپارس و همکاری دست کم سه نفر از قربانیان میسر شد و آقای کلاهبردار اکنون در بازداشت پلیس است و پرونده وی در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران باز است.

داستان از این قرار است که حدود یک ماه پیش فردی با من در دفتر مونترآل تماس گرفت و در مورد برنامه های مهاجرتی مختلف سوال کرد.

از ایشان خواستم که شرایط خود را برای من توصیف کند و او نیز چنین کرد. سپس سخن از قیمت خدمات شد و من در این زمینه نیز آنچه باید را گفتم.

او بدون مقدمه سوالی عجیب کرد اینکه آیا من آقای به نام م ش ز که خود را دکتر ز معرفی می کند می شناسم یا خیر ؟ گفتم خیر نمی شناسم او کیست و چرا سوال می شود در مورد او.

او بدون پاسخ به این سوالات سوال دیگرش را مطرح کرد اینکه آیا فردی با این نام هرگز با کنپارس همکاری داشته است یا خیر که پاسخ شنید خیر چنین کسی را نمی شناسم و تاکید بر اینکه ما جز کسانی که در سایت نام برده ایم نماینده و یا همکار دیگری نداریم.

در ادامه ایشان در مورد دفتر دبی پرسید و پاسخ شنید همه دفاتر فعالیتهایشان زیر کنترل دقیق مونترال است و کسی بدون هماهنگی مونتٰرال امکان مراجعه ندارد.

از ایشان خواستم که واضح صحبت کند و اینکه این شخص کیست و داستان چیست.

dreamstime_xs_29091624

او گفت که فردی که خود را آقای دکتر ز یا همان م ح ز یا آقای ز معلم زبان است و کلاسهای خصوصی آمادگی IELTS در منزل خود دایر کرده است و مدتهاست که با ایشان و گروهی از دوستان ایشان در ارتباط است. دوستان ایشان مایل بوده اند مهاجرت کنند به دفتر کنپارس مراجعه کرده اند و به آنها گفته شده در شرایط فعلی چنین امکانی نیست.

آقای ز از قصد آنها برای مهاجرت آگاه می شود گفته است که او می تواند به ترتیبی دیگر کار آنها را انجام دهد به شرط اینکه مبلغی کلان بپردازند رقمی در حدود ۸۰ میلیون طلب کرده است.

در پاسخ سوال دوستان که ایشان قرار است چگونه این کار را انجام دهد اقای کلاهبردار مدعی شده است که نماینده کنپارس است و با مدیر کنپارس یعنی بنده در تماس ویژه است.

به اقای کلاهبردار گفته اند که ما خود به کنپارس مراجعه کرده ایم و به ما گفته شده شرایط اقدام نداریم و حاضر نشده اند قرارداد ببندند چگونه است که شما می توانید آن خدمات را از همان دفتر برای ما دریافت کنید؟

اینجاست که نبوغ کلاهبرداری آقای ز خود را نشان می دهد و از سادگی افراد بهره می گیرد. در پاسخ می گوید کنپارس و مدیر آن امکانات ویژه ای دارند که تنها از طریق دفتر دبی و به افراد خاص ارایه می شود و هزینه آن بالاست. به طور عادی مراجعه کنید پاسخ منفی خواهید شنید ولی از طریق من اقدام کنید می پذیرند.

کوتاه کلام اینکه پس از این مکالمه تلفنی این دوست عزیز یکی دو نفر از دوستان قربانی اقای کلاهبردار خود را خبر می کند و با هم به دفتر ما در تهران می روند و تازه انجا ابعاد ماجرا آشکار می شود که آقای ز یا م ش ز یا دکتر ز با همین شگرد از افراد متعددی پول گرفته است و این دوستان ساده انگارانه ادعاها را پذیرفته اند و مال باخته اند. هر کدام از این افراد قربانیان دیگری را می شناختند که با همین شگرد خام شده بودند.

وکیل حقوقی کنپارس در تهران ماجرا  را در دادگستری پیگیری کرد و به دنبال شکایت رسمی ما و سه تن از قربانیان آقای کلاهبردار جلب شده است و هم اکنون پرونده وی در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران (الهیه) در دست رسیدگی است.

تحقیقات بعدی ما نشان داد که ایشان اساسا کلاهبرداری است حرفه ای و در زمینه تهیه مدارک IELTS تقلبی نیز  بسیار فعال بوده است. از دوستانی که در مورد این فرد اطلاعاتی دارند و یا اینکه قربانی وی واقع شده اند تقاضا داریم با ما تماس بگیرند و زیر همین مطلب کامنت گذاشته و شماره تماس خود را در صورت لزوم اعلام کنند. همه قربانیان احتمالی ایشان می توانند به شعبه بازپرسی مراجعه کرده و شکایت خود را برای رسیدگی ثبت کنند.

بار دیگر تاکید می کنم که کنپارس تنها از طریق دفاتر رسمی خود ارایه خدمات می کند و به هیچ وجه هیچ فردی خارج از دفاتر ما نمایندگی ما را بر عهده ندارد. تقاضا داریم در صورتی که با فردی برخورد کردید که خود را نماینده ما می داند با تلفن ۰۲۱۸۲۸۰۲۴۴۹ تماس گرفته و حتما پیغام بگذارید تا با شما تماس بگیریم.

  1. Sasan
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۵:۰۸ | #1

    با عرض سلام ، ببخشید اخرین تاریخ برای ورود به کانادا که پی ار دارند در صورتی که ٢ سال از ۵ سال رو پر نکرده باشند ولی بعد از ورود به کانادا قصد قطعی اقامت همیشگی در کانادا رو دارند ، ۵ سال بعد از تاریخ لندینگ است یا تاریخ expire که روی پی ار ثبت شده است ؟

  2. mirtan
    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۳:۳۷ | #3

    با تشکر از اطلاع رسانیتون
    دکتر ز همراه با همسرش خانم ک پدر خیلی هارو در اوردن. بهر حال ایشون با وعده های پوچ از خلق الله پول یامفت میگرفتند و مدتها پیش از موسسه الف به خاطر همین کارا اخراج شدن..
    انشالا مردم به حقشون برسن..ممنون از جناب مختاری عزیز و پیگیریشون..

    تشکر ازشما

  3. حامد
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۴ | #4

    به نظر میرسه که از خیلی افراد کلاهبرداری کرده. من نمیدونم چرا هنوز یکسری افراد هستن که بابت نمره ایلتس پول زیادی رو میدن. چون واقعا نمیشه با پول نمره ایلتس گرفت و این ادعایی دروغین است.

  4. مینا
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ در ۰۱:۱۴ | #5

    ایشون از بنده هم ۴ میلیون تومان بابت مدرک جی آر یی گرفتند و من اسم همکارانشون که گروهی کلاهبرداری می کنند رو می دونم لطفا با من از طریق ایمیل تماس بگیرید.

  5. م.
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۷:۵۹ | #6

    سلام من هم به این آقای دکتر زارع پول دادم که کارم رو برای مهاجرت درست کنه ولی نشد
    چطور می توانم پیگیری کنم و پولم رو پس بگیرم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید
    باتشکر

  6. م.
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۷:۱۵ | #8

    سلام من هم به این آقای دکتر زارع ۱۰ میلیون دادم که کارم رو برای مهاجرت درست کنه ولی نشد
    چطور می توانم پیگیری کنم و پولم رو پس بگیرم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید
    باتشکر

  7. مهرناز شریفی
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ در ۰۷:۱۱ | #9

    سلام میخواستم بپرسم ای آقایی که نا بردید احتمالا اسمش دکتر زارع نیست چون این آقا بابت مدرک آیلتس سر خیلیهارو که حداقل من ۱۰ تاشون را میشناسم و میخواهیم از ایشان شکایت کنیم کلاه گذاشته انداگر ممکنه با شماره۰۹۱۰۲۱۰۵۰۶۷تماس بگیرید در صورتیکه این آقا باشند ما هم از ایشان حتما شکایت می کنیم در این شعبه

دیدگاه ها مسدود است.