خانه > دریافت اقامت همسر > اقدام برای همسر و اجبار به ماندن در کانادا

اقدام برای همسر و اجبار به ماندن در کانادا

۹ شهریور ۱۳۹۰

سوال:

من یک سال پیش ازدواج کردم و همسر من  که سیتیزن  کا نا دا  و پزشک عمومی  میباشد  برای مهاجرت من از طریق  فامیلی کلاس همسر اقدام کرده و اسپانسر من شد.

در تاریخ ۲۵ زانویه ۲۰۱۱ فایل نامبر را به ما اعلا م کردند و بعد از ان هیچ  خبری  نشد! در حال حا ضر  چند موقعییت  شغلی تحصیلی  مثل رزیدنتی(تخصص) در استرا لیا  به همسرم  پیشنهاد شده است.

آیا بودن همسرم  در    کانادا  تا مشخص شدن وضعییت  فایل مهاجرتمان الزامیست؟ و مشغول شدن ایشان به تخصص  در استرالیا خللی در پروسه مهاجرتمان  ایجاد میکند؟

پاسخ:

در مورد افرادی که سیتی زن هستند برای اسپانسر کردن همسر لزومی ندارد حتما در کانادا باشند اما باید برنامه مشخصی برای زندگی در کانادا پس از دریافت ویزای همسر داشته باشند. این موضوع مورد سوال اداره مهاجرت خواهد بود بنابراین می توانید برنامه ریزی روشنی داشته باشید و به محض سوال در این خصوص آنرا اعلام کنید. مهم این است که پس از دریافت ویزا قصد اقامت در خاک کانادا را داشته باشید.

در مورد کسانی که پی آر دارند تنها در صورتی حق دارند برای همسر اقدام کنند که محل اقامت آنها کانادا باشد و اگر خار از کانادا باشند این درخواست پذیرفته نمی شود حتی اگر قصد داشته باشند بعد از دریافت ویزای همسر به کانادا بیایند.

  1. بهروز
    ۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۸ | #1

    سلام آقای دکتر و عرض تشکر به خاطر توجهتون
    آقای دکتر من با پرونده اسکیل ورکر کبک ، مدیکالم را انجام دادم و منتظر پاسپورت رکوئست هست. آیا نامزدم که هیچ پرونده مهاجرتی هم نداره، میتونه به صورت دانشجویی اقدام کنه و ما در کانادا ازدواج کنیم و از داخل خاک کانادا واسش پرونده اسپانسرشیپ باز کنم؟

  2. ونوس
    ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۱۲ | #3

    سلام
    من و نامزدم حدود ۶ سال هست که با هم هستیم ، هر جفتمون برای کبک اقدام کردیم ولی نامزدم چون ازش نمره زبان خواستن پیگیر پروندش نشد ولی من تا مرحله ارسال مدیکال رسیدم ، می خواستم بپرسم من بعد از گرفتن پی ار می تونم باهاش ازدواج کنم و براش اقدام کنم ؟ و ایا امکانش هست که من برنگردم ایران و غیابی ازدواج کنیم ؟ برنگشتن من به ایران برای ازدواج توی پرونده اسپانسری مشکلی ایجاد نمی کنه ؟

  3. سمیرا
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۰ | #5

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ۱٫ کسی که pr داره و از طریق اسپانسرشیب واسه همسرش اقدام کرده بعد از ارائه درخواست میتونه یه سفر چند ماهه به ایران داشته باشه تا کارای همسرش درست بشه، مشروط به اینکه منزلش رو در کانادا تخلیه نکرده و هر ماه مبلغ اجاره اونو پرداخت میکنه.
    ۲٫ هر دو طرف چه تعهداتی دارند؟
    ۳٫ تا چند وقت باید اسپانسر طرف مقابلش بمونه؟
    ۴٫ چقدر هزینه داره این ویزا؟
    با تشکر فراوان

    • ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۲:۳۹ | #6

      بله اما اگر بدانند مرکز امور وی کانادا نیست پرونده را می بندند

      ۲- در چه زمینه ای در برابر کی؟
      ۳- سه سال
      ۴- هزینه وکالت ۲۵۰۰ دلار است و هزینه های قانونی را به آن اضافه کنید حدود ۵۰۰۰ دلار در مجموع

  4. روشن
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۶:۲۷ | #7

    @روشن
    با سلام و تبریک سال نو حضور شما
    جناب دکتر، همانطور که در جریان هستید بنده به خاطر اینکه همسرم چند ماه ولفربودند و به محض ارسال پرونده به اداره مهاجرت از پوشش ولفر بیرون آمدند، قبلاً ایمیلهایی برایتان ارسال کرده بودم. ظاهراً الان اداره مهاجرت بر این مسئله ایراد گرفته و گفته که باید یکسال از زمان ترک ولفر بگذرد تا بتوانند شرایط اسپانسر را مورد بررسی قرار دهند. پرونده اکتبر ۲۰۱۲ ارسال شده و وکیل پرونده هم به ایشان گفته بود که شما به محض ارسال پرونده می توانید از پوشش ولفر بیرون بیایید ولی الان می بینیم که ایشان اطلاع درستی از روند کار نداشته و ما باید به خاطر ندانم کاری ایشان یکسال صبر کنیم. البته برخی وکلا هم نظر دارند که ۶ ماه کافی است. حالا به کدام حرف استناد کنیم؟؟؟ خیلی نگرانم از اینکه کلاً پرونده را رد کنند؟؟آقای مختاری شما را به خدا جوابم را بدهید که دلشوره مهاجرت و مشکلات پیش آمده مرا از لحاظ روحی داغون کرده. ممنونم

  5. مهرداد
    ۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۲۱:۴۹ | #8

    سلام.
    همسر بنده در رشته بیولوژی برای مقطع دکتری از دانشگاه لاوال در شهر کبک برای ماه سپتامبر ۲۰۱۳ پذیرش گرفتند. بنده خودم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی هستم و تمام مدارک مورد نیاز برای ویزا را برای سفارت کانادا در آنکارا فرستادیم. بنده از طریق ایشان می خواهم ویزا بگیرم و در آنجا برای ادامه تحصیل اقدام بکنم. چقدر احتمال دارد که به بنده هم ویزا بدهند. با تشکر از وقتی که گذاشتید.

  6. مهرداد
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۳:۴۰ | #10

    با سلام و تشکر فراوان از شما،
    جند روز پیش نامه ای در خصوص پرداخت لندینگ فی اومده.پس از پرداخت آن حدودا چقدر طول میکشه تا ویزا بگیرم و مرحله بعد از پرداخت لندینگ فی جی هست؟

  7. مهرداد
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۳:۳۱ | #11

    با سلام و تشکر فراوان از شما،
    جند روز پیش نامه ای در خصوص پرداخت لندینگ فی اومده.پس از پرداخت آن حدودا چقدر طول میکشه تا ویزا بگیرم.

  8. مهرداد
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۳:۳۰ | #13

    باسپاس جناب دکتر،باتوجه به این که فایل نامبر اول اومده و بعد از آن همسرم به ایران آمدند تا بعد از درست شدن کار ویزای من با هم به کانادا برگردیم،یعنی مشکلی در کار بوجود نمی اید؟

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۴:۳۲ | #14

      می تواند بوجود بیاید
      اگر ایشان در کانادا زندگی نمی کند نشانی هم ندارد و ….. ممکن است مشکلی ایجاد کند
      اما اگر نشانی دارد و در حال رفت و آمد است و در حقیقت مقیم کاناداست و گاه به ایران سفر می کند ایرادی نیست

  9. مهرداد
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۳:۳۰ | #15

    باسلام
    اقای دکتر،بنده حدود ۴ ماه پیش از طریق همسرم اقدام کردم و حدود ۱ ماه هست که فایل نامبر اول اومده.اما الان همسرم به دلیل تنها بودن در آنجا به ایران آمدندو می خواهند تا کار من درست بشود در ایران یماند.آیا مشکلی برای پرونده به وجود نمی آید؟
    باسپاس

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۲:۲۶ | #16

      ایشان اگر پی آر است باید قانونا در کانادا زندگی کند هر چند مسافرت منعی ندارد

  10. ستاره
    ۹ بهمن ۱۳۹۱ در ۲۰:۵۳ | #17

    با عرض سلام، خواستم بدونم گرفتن ویزا برای همسر آقایی که PR دارند مینیمم و ماکزیمم چقدر طول میکشه؟

    و آیا شرایط خاصی هست که روی این زمان تاثیرگذار باشه؟ با تشکر

  11. ali
    ۸ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۴ | #19

    ممنون آقای دکتر.من یند کردم اما همسرم هنوز لند نکرده و تصمیم جدایی داریم. چه وضعیتی پیش می آید ؟
    ممنون

  12. ali
    ۷ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۳:۴۷ | #21

    سلام آقای دکتر
    شرایط زوجی که بعد از دریافت ویزا تصمیم طلاق دارند چگونه است ؟ و آیا زوج می تواند بعد از دریافت ویزا درخواست کنسل کردن اسپانسرشیپ همسرش را بدهد ؟

    • ۷ بهمن ۱۳۹۱ در ۲۲:۲۵ | #22

      زن و شوهری که با هم اقدام کرده اند ربطی به موضوع اسپانسرشیپ ندارد و تعدی برای متقاضی ایجاد نمی شود
      اگر جدا بشوند و هنوز لند نکرده باشند باید اطلاع دهند و طبیعی است که همسر نمی تواند برود البته خود متقاضی اصلی هم ممکن است با مشکل مواجه شود اما بعد از لندینگ موضوع تمام است و هر کس پی آر خود را دارد با هم بمانند و نمانند تاثیری ندارد

  13. minu
    ۲۹ دی ۱۳۹۱ در ۰۸:۵۲ | #23

    آقای دکتر علاوه بر اینکه شانس کدام روش بیشتر است،معمولا ویزای همسری زودتر اکسپت میشود یا دانشجویی؟ ممنون

  14. minu
    ۲۹ دی ۱۳۹۱ در ۰۸:۴۱ | #25

    با سلام
    نامزد من در کانادا دانشجوی ترم اول phd هستن،ایشون به من گفتن اگر من اپلای کنم و از طریق ویزای دانشجویی اقدام کنم راحتتر ویزا میگیرم یعنی از طریق ویزای همسری اقدام نکنم،حالا بنظر شما این درست است؟یعنی من از طریق ویزای دانشجویی اقدام کنم راحتتر است یا نه میتوانم از طریق ویزای همسری هم اقدام کنم؟منظورم این است که شانس کدام بیشتر است؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
    با تشکر

  15. مهرداد
    ۲۲ دی ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۲ | #27

    با سلام
    من از طریق اسپانسرشیپ اقدام کردم.چند روزی هست که فایل نامبر اول امد میخواستم بپرسم ایا امکان بررسی پرونده ازطریق سایتی وجود داره؟

  16. mojtaba
    ۲۲ دی ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۶ | #29

    با سلام و احترام ؛ همسر بنده از یکی از دانشگاه های معتبر کانادا بورس تحصیلی در مقطع دکترا گرفته و میتونه برای گرفتن ویزای دانشجویی اقدام کنه . آیا بنده بعنوان همسر ایشون میتونم همزمان با ایشون بعنوان همراه اقدام به گرفتن ویزا کنم و آیا امکان داره به من ویزا ندن ؟

  17. See
    ۱ دی ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۶ | #31

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما!
    جناب دکتر از زمان نتیجه مدیکال چه مدت (یا به صورت تقریبی)تا صدور ویزای PR طول خواهد کشید؟
    البته همسرم در کانادا اسپانسر من هستند!
    با تشکر از شما و راهنماییهای جامعتون!

  18. فرنوش
    ۲۶ آذر ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۵ | #33

    با سلام و خسته نباشید
    من یک سال و نیمه که pr هستم و سه ماه که ازدواج کردم و برای اقامت همسرم از طریق اسپانسری اقدام کردم. سوالم اینکه بعد از در یافت csq همسرم ایا می تونم ۸ ماه برم ایران و برگردم ؟ ایا در پروسه خللی ایجاد نمیشه؟ لطف کنید به email من جواب را بفرستین.

    • ۲۹ آذر ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۶ | #34

      مهم این است که نشانی محل اقامت شما کانادا باشد و این یک مسافرت هر چند بلند مدت باشد. اگر قرار باشد که محل زندگیتان ایران باشد مشکل خواهید داشت

  19. روشن
    ۶ آذر ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۵ | #35

    در ضمن آقای دکتر سوالی هم داشتم در مورد آمدن همسرم به ایران به همراه دخترش که محصل می باشد، همسرم سیتیزن کاناداست و دخترش هم همینطوروقصد دارند تا جور شدن ویزا، از اکتبر سال ۲۰۱۳ نزد من باشند.همانطور هم که در کامنتهای فبلی برایتان نوشتم ما از اکتبر ۲۰۱۲ پرونده را به میسیسیگاوا ارسال کرده ایم و احتمال طولانی شدن پرونده تا آخر ۲۰۱۳ و یا حتی بیشترمی رود. حال به نظر شما اقامت چند ماهه تا یکساله ایشان در ایران مشکلی که برای پرونده مابه وجود نمی آورد؟البته قراره که دخترشون اینجا به مدت ۱ سال به مدرسه بره . در ضمن ایشان در کانادا منزل شخصی ندارند و قرار است منزل استیجاری را تحویل داده و به ایران بیایند و آیا این مسئله مشکلی از لحاظ آدرس ایشان در کانادا که به وجود نمی آورد؟ ممنون از پاسختان و زحمتی که برای رفع نگرانی های مهاجرین پراز استرس می کشید.

  20. یهزاد
    ۸ آبان ۱۳۹۱ در ۰۳:۳۵ | #37

    یا سلام
    نامزد من چند ماهه مه دانشجوی فوق در کبک هستند.ما از قبل اسکیل وورکر یصورت دو فکتو اقدام کردیم.در زمان درخواست دانشجویی هم اعلام کردن که نامزد دارن و من فرمی رو امضا کردم .می خواستم بدونم با وکالتی که خانوادش دارن اگه غیابی عقد کنیم می تونم ویزای همراه بگیرم.من چه شرایطی برای اخذ ویزای همراه باید داشته باشم؟

  21. پریسا
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۱۶ | #39

    با سلام .
    یه سوال داشتم.
    من ویزای دانشجویی ۴ ساله دارم و study permit دارم و الان کانادا هستم ، همسرم هم همینطور. من لیسانسم رو انتقال دادم به یکی از دانشگاههای کانادا ولی الان به دلایلی تصمیم گرفتم که برگردم و درسم رو در ایران تمام کنم و در این مدت به همسرم سر بزنم . برای اینکه مشکلی برای رفت و آمدم پیش نیاد و ویزام به خاطر درس نخوندنم اینجا باطل نشه می تونم ویزام رو همینجا به همسری تغییر بدم ؟؟؟ چطوری ؟؟؟

    ممنون

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۱۱ | #40

      این ویزای همسری چگونه ویزایی است؟
      شما بواسطه حضور همسر همیشه می توانید درخواست ویزای ویزیتور کنید

  22. سروش
    ۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۵ | #41

    سلام آقای مختاری
    عاجزانه یک سوال دارم خواهش میکنم جواب منوبدین…
    من PR دارم میخواهم برای همسرم درایران اقدان کنم…میخواستم بدونم اگربرای ایشون اقدام کنم میتونم بعد از۲ ماه از کانادا خارج بشم و برم ایران…?
    اگرممکنه جواب منو به ایمیل من بدبین…ممنون میشم
    serjooei1@yahoo.com

  23. حامد
    ۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۳۴ | #43

    با سلام
    من ۱ سال و ۷ ماه است که در کبک زندگی میکنم و PR هستم فغلا و به تازگی به صورت غیابی اما قانونی و وکالتی ازدواج کردم!
    می خواستم بدونم یه چه ظریق همسرم را میتونم بیارم کانادا!؟
    و ایا زمانی که همسر من وارد کانادا شد از خدمات بیمارستان و…. مثل من می تونه استفاده کنه یا بعد از زمان مشخصی این اتفاق می افتد؟
    ممنون میشم اگر راهنمایم کنید

  24. minu
    ۲ مهر ۱۳۹۱ در ۰۹:۳۰ | #45

    آیا احتمال بوجود آمدن مشکل وجود دارد؟اگر بعد از ورودشان به کانادا تغییر وضعیت را اعلام کنند مشکلی ندارد؟

  25. minu
    ۲ مهر ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۸ | #47

    @علی مختاری
    آیا احتمال به وجود آمدن مشکل وجود دارد؟

  26. minu
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۰ | #48

    سلام خسته نباشید
    نامزد من در کانادا بورسیه دکترا شدن.مدتی است ویزای ایشون اکسپت شده و انشالا ۲ ۳ ماه دیگه عازم هستند.ویزای ایشون مجرد است میخاستم بدونم اگه قبل از رفتنشون ما عقد کنیم ممکن است واسه رفتنشون مشکلی پیش بیاد؟

  27. رامین
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۵ | #50

    سلام آقای مختاری خسته نباشید

    می خواستم بدونم با توجه به اتفاقات اخیر کانادا آیا شاهد تاثیر منفی بر پرونده های ازدواج خواهیم بود؟ با تشکر

  28. ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۱ | #52

    سلام خسته نباشید

    نامزرد من یک ماهه رفته کانادا میزای work permit گرفته یکساله postdoc میخونه آیا من میتونم از طریق ایشون به کانادا برم ؟چه نوع ویزایی باید بگیرم؟ به من به عنوا پارتنر ایشون ویزا مدن؟

  29. بهار
    ۶ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۷ | #54

    با سلام. همسرم (سیتیزن کانادا) اکتبر گذشته برای اسپانسرشیپ من اقدام کردن و از ژوئن فایل ما In Process شده. در حال حاضر ایشون یک پیشنهاد کار از آمریکا قبول کردن و ویزای H1 گرفتن براشون و من هم می تونم ویزای H4 بگیرم. ۱- در صورتی که ما هر دو به آمریکا بریم باید application کانادا رو withdraw کنیم؟
    ۲- برای من وقت سفارت آمریکا رو هم گرفتن. اگر ویزای آمریکا رو قبل از کانادا بگیرم آیا باز هم بهم ویزای کانادا رو میدن؟
    ۳- اگر موقع landing ویزای H4 رو تو پاسپورت داشته باشم مشکلی پیش میاد؟
    ۴- شما پیشنهاد می کنین تو این شرایط چی کار کنیم؟

    واقعا ممنون از کمکتون … ما واقعاً موندیم که چی کار کنیم…

    • ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۳:۱۶ | #55

      ۱- چاره ای ندارید کسی که قصد زندگی در کانادا ندارد نمی تواند همسر خود را اسپانسر کند
      ۲- بعید است بدهند. مهم ویزای شما نیست مهم این است که اسپانسر شما نمی خواهد در کانادا زندگی کند و حق اسپانسر کردن شما را قانونا ندارد
      ۳- توضیح دادم
      ۴- هر زمان قصد زندگی در کانادا داشتید برای اسپانسر شیپ اقدام کنید

  30. kazemi
    ۳ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۹:۰۲ | #56

    با سلام، خانمی هستم که نامزد دارم و الان نامه مدیکال برام اومده، به نظر شما الان ازذواج کنم و به آنکارا اطلاع بدم (که در این صورت پروسه ویزا طولانی می شه) یا اینکه خودم ویزا بگیرم و برم و بعد همسرم رو اسپانسر کنم؟ لطفا” راهنمایی کنید. (با توجه به شرایط ایران که هر روز قوانین تغییر می کنه و احتمال جنگ هست)

    • ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۰ | #57

      اگر قرار است ویزا بگیرید و بعد اینکار را انجام بدهید باید ازدواج هم بعد از رفتن ثبت لندینگ و بازگشت شما باشد

  31. ماری
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۲ | #58

    در مورد کسانی که پی آر دارند تنها در صورتی حق دارند برای همسر اقدام کنند که محل اقامت آنها کانادا باشد و اگر خار از کانادا باشند این درخواست پذیرفته نمی شود حتی اگر قصد داشته باشند بعد از دریافت ویزای همسر به کانادا بیایند.

    با توجه به عرایض فوق همسر حداقل چه مدت باید کانادا زندگی کرده باشد تا بتواند درخواست بدهد؟

    • ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۴۴ | #59

      بله حتی اگر قصد داشته باشد به کانادا بیاید

      حداقل ندارد همین که در کانادا ساکن است امکان اقدام دارد

  32. bestmbaman
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۶:۰۶ | #60

    بادرود خدمت جناب مختاری عزیز
    بنده در شرف عقد(هنوز عقد نکردم)هستم و مهاجرتم در انتظار دریافت پاس ریکوئست شدن است. حال می خواهم ببینم که زمان عقد را چگونه تنظیم کنم که در کمترین زمان بتوانم پس از دریافت پی آر برای همسرم هم اقدام برای دریافت ویزا کنم؟ آیا اگر ایشان برای ادامه تحصیل اپلای کنن چی؟ بهتر یا بهتره از کانادا اپلای کنن؟ احتمال نگرفتن ویزا برایشان هست؟
    باسپاس پیشاپیش

    • ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۵۰ | #61

      اگر می خواهید بروید و بعد ازدواج نید زمان عقد باید بعد از لندینگ شما در کانادا باشد تا بتوانید ایشان را اسپانسر کنید
      اگر قبل از لندینگ اقدام به ازدواج کنید باید اعلام کنید و مراحل اضافه شدن ایشان به پرونده و صدور ویزا طی شود بعد می توانید با هم بروید بنابراین در این حالت بهتر است همین الان ازدواج کنید هر چه زودتر بهتر

  33. امیر
    ۴ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۶ | #62

    سلام فرناز خانوم میتونم بپرسم ویزاتون چقدر اعتبار داره و آیا ازتون مدیکال مجدد خواستند؟

  34. رامین
    ۳ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۳۵ | #63

    سلام آقای مختاری و تشکر از وقتی که میزارین… من سیتیزن کانادا هستم و مدت ۱۳ ماهه که برای همسرم از طریق اسپانسرشیپ درخواست دادم ولی تا حالا خبری نشده. در ضمن ۳ ماه پیش آنکارا از من لندینگ فی خواستن و من فرستادم. میخواستم ببینم آیا این طبیعیه؟
    همچنین من در ایران هستم آیا این مساله مشکلی برای پرونده ما ایجاد میکنه؟

  35. فرناز
    ۳ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۰۰ | #65

    باز هم ممنونم از پاسختون

  36. سام
    ۲ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۲ | #66

    جناب مختاری ، من به لحاظ کاری در سفر هستم و چند ماه از سال را در ایران و یا کشورهای دیگر سپری میکنم ، از طرفی در کانادا خانه – ماشین و همه لوازم زندگی را دارم چون خانه اصلی من اینجاست و کلی ماهانه پول شارژ ساختمان – و قبوض مختلف پرداخت میکنم ، حالا با این توصیف ، آیا اجبار به ماندن در کانادا در مورد اسپانسر همسرم زیر سوال رفته ؟ منظور از ماندن در کانادا در چه حدی است ؟ ماموریت کاری و شرکت در نمایشگاهها و مسافرت هم منعی دارد ؟

  37. فرناز
    ۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۸ | #68

    با سلام و خسته نباشید….آقای مختاری من هم بالاخره پاس ریکویستم اومد وبه آنکارا رفتم و ویزام را گرفتم. پروندم اسپانسرشیپ همسر بود و ۱۴ ماه طول کشید.میخوام از راهنماییهاتون تشکر کنم.
    فقط یک سوالی داشتم از خدمتتون…همسرم در حال حاضر پهلوی من ایران هستن و به خاطر کارشون تا چند ماه آینده باید ایران بمونن…من میتونم خودم به تنهایی برم کانادا لند کنم؟مشکلی به وجود نمیاد؟

  38. katty
    ۲۶ تیر ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۵ | #70

    با سلام و خسته نباشید همسر من پی آر کانادا دارن و برای من اقدام کردند دیروز فایل نامبر برای ایشون پست شد. با توجه بی اینکه فایل ها به آنکارا فرستاده می شوند ممکن است بفرمایید حدودا جقدر زمان می برد تا کار من درست شود؟ممنونم

  39. امیر
    ۲۶ تیر ۱۳۹۱ در ۱۵:۰۸ | #72

    سلام آقای مختاری
    پرونده من از نوع اسپانسر شیپ است الان از من خواسته اند که لندیگ فی رو همسرم که در کانادا است پرداخت کند آیا لندینگ فی را قبل از بک گراند چک میخواهند یا بعد از بکگراند چک؟

  40. مریم
    ۱۶ تیر ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۸ | #74

    ممنون از راهنماییتون
    آقای دکتر آیا پاسپورت رو میتونم اسکن کنم و ایمیلش بکنم یا حتما باید کپی پاس رو پستش کنم؟

  41. مریم
    ۱۲ تیر ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۱ | #76

    سلام آقای مختاری همسر من اسپانسر من شده, پاسپورت من اکسپایر شده و پاسپورت جدید گرفتم آیا باید به آنکارا اعلام بکنم که من پاسپورت جدید دریافت کردم؟ آیا کپی پاسپورتم رو باید براشون بفرستم؟

  42. سام
    ۱۱ تیر ۱۳۹۱ در ۱۵:۰۲ | #78

    آقای دکتر سوال قبلی مرا که نخواندید ، امیدوارم این سوال مرا جواب دهید : که آیا میشود از مقایسه پرونده ها نتیجه گرفت کی زمان بررسی پرونده خود ما میرسد ؟ مثلا” در پرونده اسپانسری فردی از اشنایان که دو هفته قبل مدیکال مجدد خواستن با پرونده من که در سایت اداره مهاجرت با دو هفته اختلاف نسبت به همین آشنا ثبت شده ، میتوان نتیجه گرفت الان باید از من هم مدیکال بخوان ؟ و یا اینکه امکان مقایسه پرونده ها اصولا” پایه و اساس ندارد ؟

    • ۱۶ تیر ۱۳۹۱ در ۰۰:۱۳ | #79

      بله تا حدودی می توان ولی بررسی امنیتی برای همه یکسان نیست از این جهت نمی توان خیلی روی مقایسه حساب کرد

  43. مهسا
    ۱۱ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۳۹ | #80

    آقای دکتر دیروز همسر من ایمیلی دریافت کرده از آنکارا که گفتن کسی که اسپانسر شما شده هزینه لندینگ فی رو پرداخت کنه با اینکه مدیکال ما از یکسال گذشته ولی مدیکال رو ازش نخواستن ممکنه بعدا از ما مدیکال رو بخوان ؟ بعد از پرداخت لندینگ فی ما باید منتظر چه چیزی باشیم؟
    ممنون از راهنمایی شما

  44. سام
    ۵ تیر ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۶ | #82

    سلام مجدد خدمت دکتر عزیز،
    یک خبر خوب که کار خانم رامینا درست شد ( چند کامنت بالاتر ) و پاس ریکویست شدن و اما یک سوال در مورد خودم ، از یکی از وکلاء اینجا شنیدم که برای کیس اسپانسری با اینکه مدیکال از یکسال گذشته بود ، مدیکال مجدد نخواستن و مستقیما” پاس ریکویست کردن، آیا همچین چیزی امکان داره؟ آیا قانونی در این زمینه هست ؟ ممکنه کیس من هم بدون مدیکال مجدد (با توجه به اتمام یکسال از زمان ارائه ) پاس ریکویست بشه ؟

    ارادتمند

  45. مهسا
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۱ | #84

    سلام آقای مختاری
    من برای همسرم از طریق اسپانسر شیپ اقدام کردم بعد از یکسال توی سایت, وضعیت پرونده همسرم in prosces شده و نوشتن ۶ جون ۲۰۱۲ استارت پرونده رو زدند مدیکالش هم از یکسال گذشته میخواستم بپرسم ممکنه به زودی با ما تماس بگیرند؟ و بعد از اینکه وضعیت in prosces میشه تقریبا چقدر به گرفتن ویزا نزدیک میشیم.
    با تشکر.

  46. سام
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۴:۵۱ | #86

    @رامینا قربانی
    ببخشید ایمیل من بود : sambanica@yahoo.ca

  47. سام
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۱:۰۱ | #87

    دکتر عزیز ، راستی چند روز پیش به من گفتند میتوانی از MP ( نماینده پارلمان انتاریو ) استفاده کنی که ایشان پیگیر پرونده باشند و بگویند الان کجاست و در چه مرحله ای است ، من هم به نماینده محل ایمیل زدم و خواستم بدلیل تاخیر پیگیر باشند که از طرف دفتر نماینده پارلمان دو سری فرم ارسال شد که من پر کنم و آنها پیگیری کنند. حالا به نظر شما در این مرحله این کار مفید است ؟ ایرادی ندارد که نماینده پارلمان از سفارت جواب بخواهد ؟ آنها از این کار بدشان نمیاید و تاثیر منفی در روند پرونده نمیگذارد ؟
    ممنون میشوم که این مورد را هم پاسخ دهید .

    ارادت

  48. رامینا قربانی
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۱۸ | #89

    @سام
    سلام ،من به شما ایمیل دادم ولی‌ فرستاده نشد،شما به من ایمیل بدین لطفا ramina_gh@hotmail.com

  49. سام
    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۵ | #90

    @رامینا قربانی
    خانم رامینا قربانی اگر برای شما خبری شد یا بلعکس به لطف اقای مختاری که پرونده ها را به هم نزدیک میکنند به هم خبر بدیم با من میتوانید با آدرس ایمیل sambanica@yahoo.com در تماس باشید.

  50. رامینا قربانی
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۵۱ | #91

    @سام
    هم دردیم,

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.