خانه > اخبار کنپارس, نیروی متخصص فدرال > در مورد لیست ۳۸ گانه و اقدامات مفید ممکن

در مورد لیست ۳۸ گانه و اقدامات مفید ممکن

۱۰ شهریور ۱۳۹۰

دوست عزیزم آقای بسطامی در اینجا و نیز وبلاگ خود خود نظرات خود را در مورد موضوع تاخیر اداره مهاجرت در مورد لیست ۳۸ گانه نوشته است و نظرات مفیدی را ابراز کرده اند که خواندن آنرا توصیه می کنم.

لازم دیدم به قولی که در این مطلب داده ام نکته ای را اضافه کنم و آن اینکه تیم حقوقی کنپارس متشکل از بنده و دو نفر وکیل کانادایی همکار در نظر داریم به موازات کار با احزاب رقیب, پرونده ای را در دادگاه بر علیه وزیر مهاجرت به جریان بیاندازیم. محور این شکایت این است که ….بر چه اساسی صاحبان مشاغل مورد نیاز کانادا در لیست ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ بر همکاران آنها در همان مشاغل که سال ۲۰۰۹ پرونده باز کرده اند ترجیح داده می شوند.

اقدامات ما هیچ منافاتی با اقدامات فردی متقاضیان ندارد و من نیز بر اینکه لازم است افراد تا می توانند نامه نگاری کنند تاکید می کنم. از دوستانی که بنا دارند به توصیه متین آقای بسطامی عمل کنند و با نمایندگان مجلس مکاتبه کنند توصیه می کنم:

۱- روی موضوع تبعیض بین افراد چانه در بالا توضیح دادم تاکید ویژه ای داشته باشند چرا که این وضعیت با هیچ محملی قابل توجیه نیست و عملا پاشنه آشیل بحث است.

۲- در نامه ها رعایت ادب و نزاکت فراموش نشود و احساساتی نشوید

۳- از اعلام نام و مشخصات و نیز فایل نامبر خود احتراز نکنید. برخی از دوستان در تماس با ما می گویند نکند به دلیل اعتراض پرونده ما عقب بیافتد. خیر دوستان عزیز چنین نیست. داد زدن با ترس و بدون ابراز هویت هیچ خاصیتی ندارد. اعلام مشخصات هیچ تبعاتی را در بر نخواهد داشت جز اینکه به نفع شما خواهد بود و صدای شما شنیده می شود.

۴- توصیه می کنم به افراد پارلمان نامه بزنید ولی این دو نفر را به طور ویژه در نظر داشته باشید چون طرف مذاکرات ما برای فشار به دولت نیز خواهند بود:

الف: آقای توماس موکلیر از حزب ان دی پی (اطلاعات بیشتر در مورد وی)  این هم نشانی و اطلاعات تماس با توماس

ب- آقای ژوستین ترودو  نماینده ای جوان از حزب لیبرال و فرزند نخست وزیر اسبق کانادا (این هم وب سایت و اطلاعات تماس ایشان)

 

  1. سارا
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۱ | #1

    با عرض سلام مجدد.لطفا بفرمایید اولویت رشته های لیست ۳۸ تایی به چه ترتیبی است؟ در باره امتیاز دهی به سن، ملاک حال است یا زمان ارسال مدارک؟ اگر سن الان۵۴ سال باشد آیا ایرادی پیش خواهد آمد؟موقع ارسال کل امتیاز ات ۶۷ بود و مشکلی نداشت.

    • ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۲:۳۰ | #2

      در این مورد به آخرین مقاله ام در سایت کنپارس مراجعه کنید
      http://www.parscanada.com/_2102
      سن زمان اقدام ملاک است یعنی زمان رسیدن پرونده به اداره مهاجرت
      اگر به ۶۷ برسید ایرادی نیست

  2. مرتضی
    ۱۹ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۱ | #3

    من از موکلین شما هستم که دوسال پیش فایل نامبر دوم را از دمشق دریافت کردم و بعنوان عضو قدیمی لیست۳۸ گانه حتما در طرح شکایت شرکت میکنم ولی دو سوال دارم:
    با توجه به گذشتن دوسال ازامتحان ایلتس دوباره باید امتحان بدهیم یاملاک تاریخ دریافت مدارک است؟
    ملاک نمره دهی به سن زمان دریافت مدارک است یازمان بررسی؟
    موفق باشید و به حرفهای ناامید کننده گوش ندهید.

    • ۲۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۱:۵۹ | #4

      ملاک زمان وصول ئرونده به اداره مهاجرت است و نیازی به تکرار امتحان زبان ندارید

  3. پدرام
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۱۷:۴۲ | #5
  4. علی از اصفهان
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۷ | #7

    سلام
    یک نامه در اعتراض به وضعیت اداره مهاجرت وخطاب به آقای جیسون کنی در این سایت تهیه شد که من وتعداد زیادی آنرا امضا کردیم ولی هیچ اطلاعی راجع به سرانجام آن منتشر نشد.ایا آن نامه فرستاده شدوجوابی داده شده است؟

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۷ | #8

      علی عزیز
      نامه ارسال شد و متاسفانه پاسخی نیامد به همین دلیل بنا داریم حرکت موثری در این زمینه ساماندهی کنیم فراتر از ارسال نامه خواننده سایت ما در هفته اینده باشید

  5. هدی
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۲۵ | #9

    با سلام
    جناب دکتر من در جاهایی که کار می کردم فیش حقوقی نداشتیم حتی در قراردادها هم ذکر شده که حقوق بصورت ماهانه و نقدی پرداخت می شه.می خواستم بدونم من همین قرارداد ها رو بفرستم درسته؟
    سپاسگزارم

  6. پویه
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۲ | #11

    با سلام
    همانطور که نوشته بودم و منتشر نشد، این اقدام از وظایف شما وکیل گرامی است .

    • ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۰:۰۲ | #12

      کار بنده اثر خود را دارد و کار شما نیز اثر خود را. اقدام موکلین با تعداد زیاد نشان دهنده نارضایتی گسترده از سیستم است که به نتیجه بخش بودن اقدامات ما کمک می کند.

  7. Hamed
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۲ | #13

    با سلام،
    بنده متقاضی مهاجرت از طریق کارکنان ماهر فدرال هستم. فایل نامبر اول اینجانب مربوط به جون ۲۰۱۰ میباشد،چند روز پیش پیشنهادی مبنی بر طرح دعوا در دادگاه کانادا جهت رسیدگی سریعتر به پرونده امدریافت نموده ام. اصولا چنین اقداماتی را توصیه می کنید؟ آیا این اقدام باعث بروز مشکلاتی در پروسه مهاجرت من نمی شود؟

    • ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۱ | #14

      باعث بروز مشکل که نمی شود ولی هزینه زیادی می کنید و با این استدلال نتیجه نمی گیرید می گویند پرونده زیاد است و باید به نوبت رسیدگی کنیم. با یک پرونده نمی شود بر علیه سیستم استدلال کرد

  8. مهدی
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۵ | #15

    با سلام
    بنده از موکلین کنپارش هستم.
    از این که این موضوع به صورت رسمی پی گیری خواهد شد، سپاسگزارم. بنده قطعا نسبت به ارسال نامه به این نمایندگان اقدام خواهم کرد.
    موضوع پتیشن هم می تواند مد نظرتان باشد، اگرچه تصور می کنم که یک تجربه ناموفق در این زمینه داشته اید.

    و در پایان یک پیشنهاد:
    اگر روی این موضوع فکر شود که متقاضیان مهاجرت بر مبنای زمان های تقریبی اداره مهاجرت کانادا برنامه ریزی هایی انجام داده اند و زندگی خود را دستخوش تغییراتی جزیی یا کلی نموده اند، با این تاخیرهای ناموجه و بی حساب، زیان های مادی و معنوی فراوانی را متحمل می شوند. این کار با دریافت اطلاعات، آمار و ارقام از موکلین و انجام مطالعه تطبیقی روی آن ها ظرف چند هفته قابل انجام است.
    بنده اطمینان دارم که بسیاری از موکلین از جمله خود بنده در این زمینه با کنپارس همکاری نموده و حتی در انجام این پژوهش آماده همکاری خواهند نمود.
    منتظر دریافت نظر شما وکیل گرامی خواهم بود.

    • ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۴ | #16

      ممنون از ابراز لطف شما
      پتیشن در زمان اکثریت بودن محافظه کاران خیلی کارساز نیست. به فکر طرح دعوا هستیم در دادگاهها

  9. وحید
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۸ | #17

    جناب دکتر مختاری
    موکلین شما هم می توانند اعتراض کنند یا شما خودتان صدای ما را به گوش احزاب رقیب می رسونین .

    • ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۷:۲۵ | #18

      ما کار خودمان را می کنیم ولی ارسال نامه از سوی شما هم مفید است. این کار را بکنید

  10. محمد
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۷ | #19

    با سلام
    از عنایت و توجه ویژه ای که به موکلین خود و بویژه متقاضیانی که حدود ۲ سال در لیست انتظار هستند بسیار بسیار سپاسگذارم.
    از انتخاب شما به عنوان وکیل مهاجرتی خود و سفارش انتخاب برای دیگران هر روز بیشتر مفتخر هستم.
    یا احترام
    محمد طالبیان
    موکل شما در مشهد

  11. محمد حسين
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۶ | #20

    جناب آقای دکتر مختاری
    با عرض سلام و تشکر از راهنمایی های مفید شما
    بنده با حرکتی که پیشنهاد داده اید بسیار موافقم و از همین الان هم با چندین نفر از دوستانم در حال صحبت هستم تا مانند من مبادرت به این مهم کنند. تنها یک مورد کوچک است و آن اینکه فکر میکنم بسیاری از ما ایرانیان هنوز قادر به یک مکاتبه رسمی نباشیم. صرف گرفتن نمره خوب در آیلتس (نمره خود بنده در رایتینگ ۷٫۵ بوده است) گمان نمی کنم برای انجام یک مکاتبه صحیح کافی باشد. جهت احتراز از موارد ناخواسته، و با توجه به اینکه جنابعالی سابقه طولانی در این زمینه دارید، امکان دارد که منابعی را برای بهبود دانش ما در زمینه مکاتبه رسمی ارائه فرمایید؟ نمونه های مکاتبات شما نیز می تواند در این زمینه راهگشا باشد، با ذکر این نکته که دوستان باید از کپی کردن متن شما پرهیز کنند و صرفا جهت آشنایی (مثلا در مورد چگونگی خطاب قرار دادن مخاطب، نحوع بیان مطلب بصورت مودبانه، جمله بندی و …) از این متون بهره گیرند.
    بار دیگر از توجه شما سپاسگذاری می کنم.

  12. هدی
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۶ | #22

    سلام
    جناب دکتر با تشکر از راهنمایی شما من و دوستانم به نوبه خودمون حتما به توصیه ی شما عمل خواهیم کرد.با تشکر از راهنمایی و پیشنهاد جنابعالی

دیدگاه ها مسدود است.