خانه > دریافت اقامت همسر > اقدام برای همسر و اجبار به ماندن در کانادا

اقدام برای همسر و اجبار به ماندن در کانادا

۹ شهریور ۱۳۹۰

سوال:

من یک سال پیش ازدواج کردم و همسر من  که سیتیزن  کا نا دا  و پزشک عمومی  میباشد  برای مهاجرت من از طریق  فامیلی کلاس همسر اقدام کرده و اسپانسر من شد.

در تاریخ ۲۵ زانویه ۲۰۱۱ فایل نامبر را به ما اعلا م کردند و بعد از ان هیچ  خبری  نشد! در حال حا ضر  چند موقعییت  شغلی تحصیلی  مثل رزیدنتی(تخصص) در استرا لیا  به همسرم  پیشنهاد شده است.

آیا بودن همسرم  در    کانادا  تا مشخص شدن وضعییت  فایل مهاجرتمان الزامیست؟ و مشغول شدن ایشان به تخصص  در استرالیا خللی در پروسه مهاجرتمان  ایجاد میکند؟

پاسخ:

در مورد افرادی که سیتی زن هستند برای اسپانسر کردن همسر لزومی ندارد حتما در کانادا باشند اما باید برنامه مشخصی برای زندگی در کانادا پس از دریافت ویزای همسر داشته باشند. این موضوع مورد سوال اداره مهاجرت خواهد بود بنابراین می توانید برنامه ریزی روشنی داشته باشید و به محض سوال در این خصوص آنرا اعلام کنید. مهم این است که پس از دریافت ویزا قصد اقامت در خاک کانادا را داشته باشید.

در مورد کسانی که پی آر دارند تنها در صورتی حق دارند برای همسر اقدام کنند که محل اقامت آنها کانادا باشد و اگر خار از کانادا باشند این درخواست پذیرفته نمی شود حتی اگر قصد داشته باشند بعد از دریافت ویزای همسر به کانادا بیایند.

  1. رامینا قربانی
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۴۸ | #1

    سلام من فرمهای مخصوص اسپانسرشیپ همسرم رو دسامبر ۲۰۱۰ فرستادم ولی‌ هنوز بد از گذشته ۱۵ ماه ویزای شوهرم نیومده خواهش می‌کنم به من بگید چی‌ کار کنم ،پرونده‌ها در آنکارا است تو رو خدا جواب بدین خیلی‌ ناراحتم, آیا این که ۱۵ ماه طول بکشه نرمال هستش?

  2. سام
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۰ | #3

    با سلام مجدد خدمت دکتر عزیز،
    در سوال قبلی (بنده با پی آر نزدیک ۱۴ ماه است که برای همسرم اقدام کردم ولی هنوز نامه مدیکال مجدد نیامده ، مشکل کجاست ؟ ) شما فرمودید : ( مشکل کم کاری سفارت است و تعطیلی دمشق شما تنها نیستید ) ، میخواستم بدانم شما هم دقیقا” پرونده ای مشابه من از نوع اسپانسری دارید که ۱۴ ماه را رد کرده باشد؟ یعنی غیر از صبر ، راه دیگری برای پیگیری پرونده نیست ؟

  3. مریم
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۰۷ | #5

    سلام آقای مختاری
    من اسپانسر همسرم شدم الان مدیکال همسرم از یکسال گذشته اگر دوباره از ما درخواست مدیکال کنند به من اطلاع میدهند یا به ایمیل همسرم ؟ با تشکر

  4. shahram
    ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۷ | #7

    با سلام دکتر

    ممنون میشم پاسخ مرا بدهید

  5. shahram
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۶:۰۱ | #8

    با سلام دکتر

    من مدت طولانی است که منتظر جواب اسپانسری همسر خودم هستم و سوالی داشتم ، میخواستم بدانم آیا در این مرحله که پرونده اسپانسری همسر من مطرح است و افیسر ها باید آنرا بررسی کنند آیا به پرونده من هم که از طریق مهارت های شغلی آمده بودم دوباره رجوع میکنند و آنرا هم بررسی دوباره خواهد کرد؟
    چون در آن زمان من مدرک موقت فارغ التحصیلی داده بودم و چون ریز نمرات ترجمه شده داشتم پذیرفتند و حالا میخواهم بدانم آیا ممکنه در این مرحله دوباره از من ترجمه مدرک اصلی فارغ التحصیلی بخواهند ؟ چون در آن صورت باید بروم ایران و مدرکم را از دانشگاه آزاد کنم …

    ممنون میشم پاسخ مرا بدهید

  6. سام
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۳:۲۷ | #10

    @علی مختاری
    با سلام مجدد و تشکر از پاسخ گویی. فکر میکنم در حال حاضر شما تنها کسی باشید که پاسخ گوی آنلاین همه سوالات مهاجرت هستید ، هم بشما تبریک عرض میکنم هم آرزوی موفقیت برای شما دارم. و مطمئن هستم با این روش بیش از پیش بعنوان یک وکیل مهاجرت شناخته شده تر و موفق ترخواهید شد.

  7. سام
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۲:۴۷ | #12

    با سلام،
    در رابطه با پرونده ای اسپانسری همسر چند سوال داشتم :
    ۱- آیا فرقی بین اسپانسر سیتیزن و پی آر در مدت زمان بررسی پرونده هست ؟
    ۲- به وضعیت های اعلامی در سایت رهگیری پرونده مهاجرت میشه صد در صد اعتماد کرد ؟
    ۳- بنده با پی آر نزدیک ۱۴ ماه است که برای همسرم اقدام کردم ولی هنوز نامه مدیکال مجدد نیامده ، مشکل کجاست ؟
    ۴- بعد از درخواست مدیکال یعنی بررسی پرونده تمام شده یا هنوز در جریان است؟
    با تشکر فراوان

    • ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۹ | #13

      ۱- خیر
      ۲- خیر
      ۳- مشکل کم کاری سفارت است و تعطیلی دمشق شما تنها نیستید
      ۴- درخواست مجدد مدیکال معمولا به معنی اتمام رسیدگی است

  8. صفا
    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۶:۲۴ | #14

    سلام آقای مختاری
    من نامزدم ۶ سال که کانادا زندگی می کنند یعنی دانشجو هستند و در حال حاضر کار هم می کنند من می خواستم برای دکتری پذیرش بگیرم اما به دلایلی این امر میسر نشده می خواستم بدونم
    ۱امکان داره من از یک کالج زبان پذیرش بگیرم در این صورت به من ویزا می دن
    ۲ اگه از کالج برای زبان پذیرش بگیرم این که قبل از اون عقد کرده باشم یا نه متفاوته
    ۳ و این که اگه هیچ کدوم رو انجام ندمچند درصد داره امکان به عنوان همسر دانشجو پذیرش بگیرم و معمولا این پروسه چه قدر زمان بره

    • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۳۹ | #15

      ۱- به ندرت برای زبان ویزا می دهند با این استدلال که امکان زبان آموزی ارزانتر در خارج از کانادا هست
      ۲- اگر عقد کنید نیازبه پذیرش نیست می خواهید نزد همسر خود باشید
      ۳- شانس بالایی دارید که ویزا بگیرید

  9. علی جاوید
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۵ | #16

    سلام

    خواهر من گرافیست است. با ۵ سال سابقه کار و بدون سابقه تامین اجتماعی. ایشان در حال ارسال مدارک به کبک بودند که قوانین جدید وضع شد و عملا شانسش رو برای مهاجرت از طریق تخصص از دست داد . اما کماکان برای امتحان tcfq در مرداد ماه ، زبان فرانسه را دنبال می کنه.
    ۱- آیا واقعا شانسی در این زمینه دارد یا خیر؟
    ۲- آیا ایشان می توانند از طریق خود اشتغالی که برای گروه هنرمندان – کشاورزان و ورزشکاران هست اقدام کند؟
    ۳- اگر نه ، شما چه راهی برای مهاجرت ایشان که سابقه کار در گرافیک و انیمیشن حرفه ای را دارند، پیشنهاد می کنید؟

    با کمال احترام و تشکر

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۲۹ | #17

      به دفتر ما برای مشاوره رایگان مراجعه کنید
      بله شانس اقدام دارند ولی باید بررسی شود

  10. علیرضا
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۲:۵۷ | #18

    سلام مجدد خدمت شما جناب مختاری و ممنون بابت پاسخگویی به سوالات قبلی‌ من

    غرض از مزاحمت مجدد طرح سوالات دیگری هست و ممنون میشم من را رهنمایی کنید

    ۱- بیشترین مقداری که ممکن است بررسی پرونده اقامت همسرم از طریق اسپانسرشیپ طول بکشد چقدر است؟ من تا ۳ سال هم از افراد مختلف شنیده ام، آیا این صحیح است؟

    ۲- در صورت اقدام از طریق اسپانسرشیپ چه مدارکی ما رو کمک خواهد کرد که اثبات کنیم این ازدواج صوری نیست و زودتر بتوانیم به نتیجه برسیم؟

    ۳- اگر در حین بررسی پرونده همسرم از طریق اسپانسرشیپ همسرم موفق به پذیرش در یکی‌ از دانشگاه‌های معتبر در رشته معتبر (پزشکی‌) شد میتواند برای ویزای دانشجوی اقدام کند؟ و آیا به ایشان ویزا میدهند؟ یا اینکه پرونده اسپانسرشیپ ایشان باعث میشه برای ویزای دانشجویی رّد کنند ایشان را؟

    ۴- اصلا پروسه ویزای دانشجویی میتونه مرتبط با پرونده اسپانسر شیپ اشان بشه؟ یعنی‌ اگر ببینند ایشون پرونده از طریق من دارند از دادن ویزای تحصیلی‌ به ایشان صرف نظر کنند تا وضعیت پرونده اقامت ایشان مشخص شود؟

    بسیار ممنونم

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۲۸ | #19

      ۱- حداقل یک سال است
      ۲- عکس نامه بلیط مسافرت و هر چیز دیگری که سابقه آشنایی را ثابت کند
      ۳- معمولا ویزا نمی دهند
      ۴- بله معمولا همینطور است

  11. saba
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۷ | #20

    سلام آقای مختاری ممنون از پاسخها و وقتی که میزارید همسرم میخواد برای ارشد یکی از دانشگاههای کانادا اقدام کنه آیا به من هم ویزا همراه میدن در ضمن من کار آموز وکالت هستم و خواهر اینجانب هم سیتیزن کاناداست.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  12. علیرضا
    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۴:۵۷ | #22

    سلام خدمت جناب مختاری

    من دانشجوی دکترا هستم که تقریبا ۱ سال هست مشغول به تحصیل هستم در دانشگاه تورنتو. اخیرا ۳ سال اقامت PR من تمام شده و بزودی برای سیتیزنشیپ اقدام می‌کنم و مدارکم رو میفرستم جهت بررسی.

    ۱- با توجه به اینکه تا چند ماه دیگر امکان ازدواج برایم فراهم هست و من در فرم‌های سیتیزنشیپ به عنوان مجرد خودم را معرفی‌ کردم، آیا در پروسه بررسی مشکلی‌ به وجود خواهد آامد اگر وضعیت من از مجرد به متأهل تغییر پیدا کند؟

    ۲- در صورت تغییر وضعیت از مجرد به متأهل، سازمان مهاجرت کانادا را باید از این وضعیت با خبر کنم؟

    ۳- بهترین و سریع‌ترین راه برای ویزا گرفتن همسرم چه خواهد بود؟

    ۴- بعد از ازدواج، آیا این امکان هست که همسرم به جای اقدام برای گرفتن PR از طریق من (که ممکن است ۱۴ ماه به طول بینجامد)، برای ویزای تحصیلی‌ اقدام کنند (اگر از دانشگاه تورنتو پذیرش بگیرند)؟

    ۵- اگر همسرم برای ویزای تحصیلی‌ اقدام کنند در حالی‌ که قبلا پرونده مهاجرت از طریق من ندارند، آیا PR یا سیتیزن بودن من نکته منفی‌ در پروسه ویزای تحصیلی‌ ایشان است؟

    ۶- آیا بهتر این هست که برای ازدواج دست نگاه داریم تا همسرم از طریق ویزای دانشجویی اینجا بیان و بعد ازدواج کنیم؟ بهترین و سریع‌ترین راه کدام است؟ من نگران این هستم که همسرم موقعیت خوب برای ادامه تحصیل اینجا پیدا کنند اما به خاطر مساله ویزا گرفتن و تاخیر در پرونده‌ها این موقعیت رو از دست بدهند.

    ممنون میشم اگر من رو راهنمایی کنید،

    • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۸ | #23

      ۱- باید تغییر را اطلاع دهید
      ۲- بله
      ۳- اسپانسرشیپ
      ۴-بله ولی در آ صورت دانشجوی بین المللی است ضمن اینکه احتمال دارد اصلا ویزا هم نگیرند کار عاقلانه اثدام برای دریافت اقامت دایم ایشان از روش اسپانسرشیپ است
      ۵- احتمال دریافت ویزا م است معمولا نمی دهند
      ۶- این بحث دیگری است ازدواج نکنید ایشان ویزا بگیرد و بعد از آمدن به کانادا ازدواج کنید و بعد برای اقامت ایشان اقدام کنید

  13. مهاجر
    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۹:۴۳ | #24

    سلام
    همسر من سیتیزن کانادا هست و مارچ ۲۰۱۱ گذاشته برای مهاجرت من اقدام کردند ایپریل گذشته اسپانسرشیپی قبول شد و پرونده من را به دمشق فرستادند ……… اما تا الان که یک سال گذشته پرونده من در سفارت همچنان در نوبت رسیدگی است و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته به نظرشما فرستادن ایمیل تاثیری دارد و اینکه این پروسه بیشتر از ۱۴ ماه پرطول خواهد کشید؟؟؟
    با سپاس

    • ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۷ | #25

      مکاتبه بی ضرر است اما وضعیت بسیاری از افراد مانند شماست در ضمن پرونده ها در آنکاراست

  14. مهرانا
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۰ | #26

    با سلام
    همسر من دانشجوی دوره دکترا در دانشگاه اتاواست، آیا من میتوانم به عنوان همراه در مدت تحصیل همسرم درخواست ویزا کنم؟ (ما بعد از درخواست ویزای دانشجویی همسرم و قبل از صدور ویزا عقد کردیم). اگر امکان گرفتن ویزا برای من هست ممنون میشوم راهنمایی کنید
    با تشکر

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۹ | #27

      بله هست اقدام کنید و اگر رد شد همسر شما می توانند از کنسولگری نیویورک برای شما اقدام کنند

  15. فاطمه
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۷ | #28

    @علی مختاری
    خیلی خیلی متشکرم از پاسختون.

  16. سارا
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۳ | #29

    با سلام
    پرونده من از نوع اسپانسرشیپ از طریق همسر است.با توجه به طولانی شدن زمان این پرونده ها آیا لازم است آزمایشهای پزشکی را دوباره انجام بدیم؟ اگر بله به کجا و چطور باید بفرستیم؟

  17. فاطمه
    ۸ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۶ | #31

    سلام
    من همسرم در کانادا مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند. ویزای ایشون هم ویزای تحصیلی هست.
    زمانی که ویزا گرفتن مجرد بودن و بعد رفتن ازدواج کردیم.
    برای اینکه من به عنوان همسر ایشون بتونم برم باید درخواست ویزای اقامت موقت کنم؟ فکر می کنین چقدر طول می کشه؟ اصلا احتمال اینکه به من ویزا بدن چقدر هست؟
    مدیکال برای من لازمه؟
    مدیکال شامله چیا میشه؟ مشکلات معمولی مثل تیروئید و اینا مشکل ایجاد می کنه.
    با تشکر

    • ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۷ | #32

      شانس ویزا گرفتن بالاست و اگر ندادند با زهم درخواست کنید
      همسر شما می تواند در صورت رد ویزا به دفتر یکی از نمایندگان پارلمان برود و او را در جریان بگذارد معمولا با فشار نمایندگان می دهند
      بله مدیکال لازم است
      در این مورد در وبلاگ نوشته ام بخوانید ولی بعید است این موضوعاتی که مطرح کردید مانع باشد

  18. sara
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۱:۲۸ | #33

    بی نهایت از پاسختون ممنونم.امیدوارم همیشه شاد باشید.

  19. sara
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۷ | #34

    خیلی ممنون از پاسختو کامنت بالا هم واسه من هست اگه پاسخ بدین ممنون میشم .چون واقعا نمی دونم چی کار کنم.مرسی.

  20. sara
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۶ | #35

    ۵-این جا موند:اصلا بدون PR امکان اقدام برای ویزای من دارن؟به عنوان همسر.

  21. sara
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۹ | #37

    با سلام و تشکر
    امیدوارم عنوان درست رو انتخاب کرده باشم.
    من دانشجوی کارشناسی ارشد بیولوژی هستم.همسر من نزدیک به۳ سال کانادا هست.دانشجوی دکترای بیولوژی در دانشگاه مونترال.prندارن.می خواستم بدونم
    ۱-اگه بیان ایران و ما عقد کنیم و واسه ویزای همسری اقدام کنن آیا بی درد سر به من ویزا می دن؟حداکثر چقدر طول میکشه؟امکانش هست اصلا بهم ویزا ندن؟
    ۲-اگه در حین اینکه ایشون واسه ویزای همسری اقدام کردن من زودتر بتونم ویزای تحصیلی بگیرم و برم کانادا دولت کانادا ایرادی می گیره؟
    ۲-اگه عقد کنیم ولی واسه ویزای همسری اقدام نکنن و به جاش من ویزای تحصیلی بگیرم وبرم اونجا آیا از نظردولت کانادا تخلف محسوب میشه؟
    ۳-کدوم راهه آسونتریه برای رفتن پیش همسرم؟
    ۴- یا اینکه بهتره من از طریق ویزای تحصیلی برم اونجا و بعد عقد کنیم؟

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۹:۱۶ | #38

      ۱- احتمال گرفتن ویزا زیاد است
      ۲- خیر مشکلی نیست
      ۳- خیر به هیچ وجه
      ۴ و ۵- قابل قضاوت نیست اگر می توانید قبل از عقد ویزای دانشجوی بگیرید اقدام کنید اگر ندادند بعد از عقد به عنوان همسر اقدام کنید

  22. pardina
    ۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۳:۰۶ | #39

    با سلام
    من هم با آقای سینا موافقم. تا به حال چندین بار با مشکل مواجه شدم که آقای دکتر مختاری با راهنمایهای صحیح به من و افرادی مشابه من کمک کردند. صمیمانه از وقتی که برای پاسخ به سؤالات صرف می کنید متشکرم.

  23. فرناز
    ۲۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۸ | #40

    ممنون ازاینکه به سؤال من جواب دادید.

  24. فرناز
    ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۴۸ | #41

    ممنون ازجوابتون.به این دلیل این سوال راکردم که شنیدم باسخت شدن قوانین اکثر موردهای ازدواج مصاحبه دارند,ایاصحیح است؟ودرضمن من فکر کنم ازمدیکال من یک سال می کذرد!

  25. فرناز
    ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۲۱ | #43

    باعرض سلام
    همسرم سیتیزن کاناداساکن تورونتوست و۸ماه است که برایم اقدام کرده.
    میخواستم بدونم زمان مصاحبه و مدیکال درهمین ۴ تا۱۴ ماه است یا بعداز۱۴ماه بایدمنتظرمصاحبه و…باشم؟
    با تشکر

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۲۳ | #44

      در مورد اسپانسر شیپ همسر مدیکال قبل از تقاضا انجام می شود و مصاحبه هم استثناست

  26. کیمیا
    ۱۶ آبان ۱۳۹۰ در ۰۲:۰۶ | #45

    با عرض سلام و تشکر از سایت خوبتون،
    ۱- من PR هستم و پرونده اسپانسرشیپ همسرم آوریل ۲۰۱۱ از میسی ساگا به دمشق منتقل شد. با توجه به اینکه من PR هستم و در طی این پروسه باید ساکن کانادا باشم، انجام یک سفر یک ماهه به ایران اشکالی در پرونده من که ایجاد نمی کند؟
    ۲- زمانی که برای اسپانسرشیپ اقدام کردیم وضعیت من در کانادا unemployed بود، اما اخیراً مشغول به کار شده ام، آیا لازم هست که این موضوع رو به اطلاع دفتر دمشق برسونم؟
    بسیار ممنونم.

  27. امید
    ۱۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۹ | #47

    منم با آقا سینا موافقم واقعا شما خیلی خیلی خیلی گل هستید آقای مختاری دوستت دارم

  28. آلاله
    ۴ آبان ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۲ | #48

    با عرض سلام

    ۱- من PR رو ماه پیش گرفتم و به ایران برگشتم تا عقد کنم و برای همسرم اقدام کنم . آیا می توان در ایران بمانم و از اینجا برای همسرم اقدام کنم تا او هم ویزا بگیرد و با هم به کانادا برویم؟
    ۲- اگر امکان پذیر است چقدر طول خواهد کشید؟
    ۳- با توجه به اینکه من فقط مدت ۲ ماه در مونتریال بودم برای گرفتن کارت اقامتم و مجددا به ایران باز گشتم، اگر تا مدتی که کارهمسرم درست شود اینجا بمانم برای ورود مجدد به کانادا دچار مشکل نمیشوم؟

    با تشکر

    • ۷ آبان ۱۳۹۰ در ۰۲:۰۲ | #49

      ۱- خیر برای اقدام حتما باید در کانادا زندگی کنید
      ۳- شما باید تا زمان انقضای کارت پی آر خود حداقل ۲ سال را در کانادا بگذرانید

  29. سینا
    ۳ آبان ۱۳۹۰ در ۰۳:۲۲ | #50

    سلام مجدد…
    یک تعریف کوچولو ازتون بکنم… بنظرم شما انقلابی کردین تو وکالت در زمینه مهاجرت… وظیفه ام بود بگم و تشکر کنم که اطلاعاتتون رو با ما تقسیم می کنین… من چون خودم وکیل داشتم و ۵۰۰۰ دلار ۵ سال پیش رو پرداخت کردم ولی دریغ از کوچکترین جواب… تازه وکیل محترم به کارمندهای دفترشون سفارش اکید کرده بود که هیچ اطلاعاتی به کلاینتها داده نشه! شما بسیار حرفه ای هستین و نگران نیستین که با چهار تا سوال معمولی و حتی سوالهای شخصی موقعیتتون از دست بره و بنظرم تا حالا قطعاً فیدبکشو گرفتین از مردم… اینا رو گفتم که دوستان قدر اشخاصی مثل شما رو بدونن… واسه تک تک این سوالها چه خواهشها، التماسها و حتی تهدیدهایی می کردیم… من حاضرم بصورت داوطلب باهاتون همکاری کنم هر کمکی که ازم ساخته است…

  30. فاطمه
    ۲۵ مهر ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۱ | #52

    سلام

    من چند تا سوال داشتم . ممنون میشم اگه جواب بدین.

    همسر من در کانادا، شهر واترلو دانشجوی دکترا است. البته هنوز به علت دریافت پی آر همسرم، ازدواج نکردیم. منتظریم پی آر بیاد بعد عقد کنیم. چون نظر همسرم این بود که اگر وسط این فرایند واسه ازدواج اقدام کنیم این فرایند به تاخیر می افته. از طرفی تصمیم گرفتیم برای اینکه زودتر زندگی مشترک را شروع کنیم من برای دانشگاه های کانادا از لحاظ تحصیلی اقدام کنم تا بتوانم ویزای تحصیلی بگیرم. حالا سوالات من اینه:

    ۱٫ اگه من ویزای تحصیلی در حالت مجردی بگیرم بعد همسرم بیاد ایران و عقد کنیم، آیا برای پروسه پی آر همسرم مشکل بوجود میاد یا به تاخیر می افته؟ ( حتی اگه ما اعلام نکنیم که عقد کردیم )
    ۲٫ در حالت بالا، اگر ویزای تحصیلی مجردی بگیرم و بعد ازدواج کنم برای خروج از ایران از لحاظ ویزای خودم دچار مشکل میشوم؟ یا فقط با برگه محضری و اجازه همسر در این حالت امکان خروج از کشور هست؟
    ۳٫ اگر ۲ مورد بالا را انجام ندهیم و در انتظار رسیدن پی آر باشیم ، آیا بعد از دریافت پی آر شوهرم من از طریق درخواست ایشون میتوانم به راحتی ویزا بگیرم و وارد کانادا بشوم؟
    ۴٫ بعد از دریافت پی آر همسرم ، اگر خودم بخواهم واسه همین موضوع اقدام کنم چقدر زمان میبره؟ تا اون زمان میتونم به کمک پی آر همسرم و درخواست ایشون وارد کانادا بشم؟
    ۵٫ پروسه پی آر همسرم در این مرحله است که ایشون در انتظار جواب مدیکال هستن. حالا در این شرایط چقدر زمان میبره تا پی آر را دریافت کنند؟ ( ایشون ماه فبریه ۲۰۱۰ واسه پی آر اقدام کردند. )
    ممنونم ازاینکه به سوالات من جواب میدهید.

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۹ | #53

      ۱- خیر مشکلی نیست
      ۲- خیر بعید است ولی به هر حال این را ایران سوال کنید
      ۳- بله ولی ۴ تا ۱۴ ماه طول می کشد
      ۴-وقتی همسر شما برایتان اقدام می کند پی آر می گیرید نیاز به اقدام شما نیست
      ۵- ایشان از گروه ۳۸ گانه است و وضعیت پرونده روشن نیست. مقالات سایت ما را در مورد این گروه بخوانید و از ایشان بخواهید به شکایت ما علیه وزیر مهاجرت بپیوندند

  31. pardina
    ۲۵ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۲۹ | #54

    با سلام و تشکر از جناب آقای دکتر مختاری
    بر اساس قانون ۲۰۱۰ -۲۹ شغل فدرال اقدام کردم، هفته گذشته ویزا دریافت کردم.به نظر شما سریعترین روش برای اقدام برای نامزدم جیست؟ آیا تقاضا برای ویزای تحصیلی روش سریعتری هست؟ پرونده های درخواست برای همسر معمولأ چقدر طول می کشند؟
    با تشکر
    پاردینا

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۲ | #55

      بعد از دریافت پی آر ازدواج کنید و بعد اقدام کنید به فکر موتاه کردن هم نباشید که در نهایت بیشتر گرفتار می شوید
      زمان ۴ تا ۱۴ ماه برای همسر

  32. سینا
    ۲۵ مهر ۱۳۹۰ در ۰۲:۴۶ | #56

    با سپاس از توجهتون، ایشون هم پروندشون برای کبکه فایل نامبرشون جولای ۲۰۱۰ است ولی هنوز خبری از مصاحبشون نیست…

  33. سینا
    ۲۳ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۵ | #58

    سلام من پی آر کبک هستم می خوام برم ایران عقد کنم. نامزدم پرونده اسکیل ورکر داره خودش و منتظر مصاحبه است. آیا باید برای اسپانسر شدن اول پرونده نامزدم رو ببندیم یا منافاتی نداره؟ کلاً مزایا و معایب دو پرونده داشتن چیه؟ گیج نمی کنه سفارت رو؟ چقدر زمان می بره بعد از ارسال مدارک که ویزاش بیاد حدوداً؟ با سپاس فراوان…

    • ۲۳ مهر ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۴ | #59

      منافاتی ندارد هر وقت به نتیجه نزدیک شدید ببندید. بقیه سوالات بسته به این است که این پرونده ایشان کی باز شده اگر فدرال است و قبل از جون ۲۰۱۰ باز شده که فعلا تفاوتی نمی کند.

  34. امیرحسین
    ۱۹ مهر ۱۳۹۰ در ۲۱:۳۶ | #60

    با سلام خدمت شما جناب مختاری
    از این که صبورانه پاسخگوی ما هستید واقعا سپاسگذارم. می خواهم بدانم به نظر شما پرونده اسکیل وورکر خود را ببندم یا جهت ادامه پرونده امتحان ت س اف را که از من خواسته اند برایشان بفرستم.باز هم از شما تشکر و قدر دانی میکنم.

    @علی مختاری

  35. پناهي
    ۱۸ مهر ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۶ | #62

    با سلام و عرض ادب

    بنده قبلا بصورت ایمیلی با شما در ارتباط بودم و از حسن توجه شما ممنونم

    بنده از طریق قانون ۳۸ گانه برای پروسه فدرال اقدام نموده و بخاطر کمبود ۲امتیاز دختر عمه ام را بعنوان پارتنر معرفی نمودم فایل نامبر دوم بنده در شهریور پارسال به دست نم رسید و اکنون فایلم در سایت In Processشده است
    بنده در تیر ماه امسال ازدواج نمودم میخواستم بدانم برای دریافت اقامت همسرم چند ماه اجباری باید در کانادا اقامت کنم و چه مراحلی را باید برای اقامت همسرم انجام دهم,شرایط پارتنرم طوری هستش که نمیتوانم او را از فایلم حذف کنم پیشنهاد شما برای چگونگی ادامه ی این پروسه چیست؟

    • ۱۹ مهر ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۲ | #63

      من متوجه نمی شوم. یعنی شما به صورت غیر واقعی فردی را پارتنر و یا همسر خود اعلام کرده اید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این تخلف از مقررات و تقلب است و در این موارد بنده نظری ندارم

  36. امیرحسین
    ۱۷ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۱۹ | #64

    سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای مختاری
    من یکسال است که پرونده مهاجرت اسکیلد وورکر دارم که تازه از من مدرک زبان خواستند،البته رشته تحصیلی من دیمند نیست. و همسرم هم در کبک زندگی میکند که الان دو ماهه برای من پرونده اسپانسری تشکیل داده ، به نظر شما کدام پرونده زودتر به نتیجه میرسد ؟ به نظر شما من جهت اخذ مدرک زبان و فرستادن آن به مونترال اقدام کنم یا بگذارم آن پرونده بسته شود. از راهنمایی شما بسیار سپاسگذارم.

  37. زهرا
    ۱۵ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۰ | #66

    سلام آقای مختاری
    من مونترال زندگی میکنم و میخوام اسپانسر همسرم بشوم.
    تقریبا ۸۰ روز که مدارک همسرم رو به می سی ساگا فرستادم ولی هنوز فایل نامبر دریافت نکردم از چه طریقی میتونم پیگیری کنم چون یکی از دوستانم ۵۰ روزه فایل نامبر گرفت البته ایشون تورنتو زندگی میکنند.

  38. بهاره
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۱ | #68

    با سلام و خسته نباشید
    همسر من حدود یک سال پیش طی تقاضای پناهندگی دراستان کبک در ماه می سال ۲۰۱۱ جواب گرفت و دادگاه تقاضای ایشان را قبول کرد . و ایشان ۱ ماه بعد از آن مدارک و هزینه های لازم برای در خواست اقامت ما را به اداره مهاجرت فرستادند. سوالم اینست که چه مدت من و دخترم باید منتظر گرفتن ویزاو سپری شدن این مدت باشیم . با تشکر

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۶ | #69

      متاسفانه در خصوص موضوعات مربوط به پناهندگی امکان ارایه مشاوره ندارم. این سیاست اعلام شده شرکت کنپارس است.

  39. مهدی
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۰۷ | #70

    با سلام و خسته نباشید
    جناب مختاری آیا در کشور کانادا برای مهندسین عمران شرایط شغلی مناسب وجود دارد؟

  40. ابوالفضل
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۷:۲۲ | #72

    علی مختاری :
    خیر تاثیری ندارد

    بسیار از شما ممنون! موفق باشید

  41. ابوالفضل
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۱ | #73

    بسیار ممنون از پاسخ شما، منظور بنده این بود که با توجه به اینکه پذیرش من Funded است برای اداره مهاجرت در دمشق بفرستم آیا تاثیری در روند و تسریع کار دارد؟
    دوم اینکه اگر استاد سوپروایزر من در مونترال نامه ای به سفارت دمشق بزند مبنی بر اینکه ساپورت کامل از من میکند و من از نظر تحصیل و سپس کار در لابراتور ایشان جایگاه مشخص دارم، آیا به نفع است ؟ این چنین نامه ای را توصیه میکنید یا خیر؟
    (بنده سی اس کیو اوگوست ۲۰۰۹ داشته و الان ۲۰ ماه است منتظر مدیکال از فدرال هستم!)
    در ضمن برای مشاوره حضوری با خود شما چگونه باید اقدام کرد؟

    بسیار تشکر از راهنمائی شما.

  42. ابوالفضل
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۵ | #75

    بسیار ممنون از راهنمائی تخصصی شما،
    ۲ تا سوال دیگه دارم ممنون میشم پاسخ بدید.
    ۱) آیا فرستادن ایمیل و فاکس متعدد به سفارت در دمشق یا وزارت مهاجرت در مونترال نکته منفی به حساب نمیاد؟
    ۲) من پزشک عمومی هستم، ولی از دانشگاه مونترال پذیرش PhD برای ترم ژانویه ۲۰۱۲ دارم، آیا ارائه این مدرک پذیرش به سفارت میتواند تاثیری در روند کار داشته باشد (مثبت یا منفی)؟
    باز هم از راهنمائی شما ممنون امیدوارم بشه جبران محبت شمارو کرد

    • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۳:۵۳ | #76

      ۱- خیر به هیچ وجه
      ۲- ارایه پذیرش به سفارت برای دریافت ویزای دانشجویی اثری در پرونده مهاجرت شما ندارد

      از محبت شما ممنونم

  43. ابوالفضل
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۱ | #77

    علی مختاری :
    از محبت شما ممنونم
    مدیکال پرونده های کبک بسته به رشته شما متغیر است و از ۶ تا ۱۸ ماه ممکن است طول بکشد در مورد زمان هم دریافت فایل نامبر از فدرال ملاک است

    سلام جناب مختاری عزیز،
    من مصاحبه کبک را اگوست ۲۰۰۹ انجام دادم و ژانویه ۲۰۱۰ پرونده فدرال و فایل نامبر گرفتم، الان دقیق ۲۰ ماه میشه و نا تنها هیچ خبری از سفارت نیست بلکه حتا ایمیل پیگیری هم که میزنم هیچ جوابی نمیدن! میشه بگید اولا آیا این طبیعی هست ؟ و اینکه آیا هیچ اقدامی میشه کرد برای اینکه مدیکال زودتر صادر بشه؟
    بسیار ممنون از راهنمائی شما!

    • ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۲ | #78

      خیلی غیر طبیعی نیست گاهی طولانی تر از حد متوسط است به خصوص که این روزها کارکنان دفتر دمشق کم شه اند به دلیل اوضاع سوریه. کار خاصی نمی توان کرد جز ارسال ایمیلهای پیاپی

  44. سلام آذری
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۱:۳۱ | #79

    سلام
    بنده لیسانس بهداشت دارم و ۳۷ سال دارم آیا می توانم از طریق گرفتن مرک فنی حرفه ای در رشته برق برای مهاجرت اقدام کنم
    با تشکر

    • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۳:۴۹ | #80

      زبان فرانسه شما هم خوب است؟
      اگر پاسخ منفی است خیر شانس چندانی ندارید با توجه به اینکه سن شما هم تا زمان گرفتن مدرک بالاتر می رود

  45. ابوالفضل
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۴ | #81

    سلام جناب مختاری عزیز،
    من مصاحبه کبک را اگوست ۲۰۰۹ انجام دادم و ژانویه ۲۰۱۰ پرونده فدرال و فایل نامبر گرفتم، الان دقیق ۲۰ ماه میشه و نا تنها هیچ خبری از سفارت نیست بلکه حتا ایمیل پیگیری هم که میزنم هیچ جوابی نمیدن! میشه بگید اولا آیا این طبیعی هست ؟ و اینکه آیا هیچ اقدامی میشه کرد برای اینکه مدیکال زودتر صادر بشه؟
    بسیار ممنون از راهنمائی شما!

  46. فیروزه
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۵:۴۳ | #83

    جناب آقای مختاری با سلام و شکر از راهنمایی های مفیدتون :چند سوال داشتم :
    ۱٫من لیسانس شیمی هستم و دارم فوق مدیریت بازرگانی ام را میگیرم .البته ۱۴ سال تجربه کاریم در زمینه شیمی است . میخواستم ببینم آیا مفید هست مدارک فوق لیسانسم را هم بفرستمیا نه ؟
    ۲٫مدارک من کامل شده ولی بعد از اغتشاش سوریه نمیدونم آیا آدرس تغییر کرده یا نه . اگر امکان ارسال آدرس برای شما هست ممنون میشم .
    ۳٫ آیا نیاز به ترجمه مدارک تحصیلی پسرم که کلاس چهارم ابتدایی میباشد هم هست ؟
    با تشکر

    • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۳:۳۶ | #84

      ۱- هنوز که فوق را نگرفته اید پس فرستادن ندارد
      ۲- آدرس دفتر اداره مهاجرت کبک در مونترآل است که در سایت ما هست.
      ۳- خیر

  47. ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۹:۵۹ | #85

    با سلام و وقت بخیر من ارشد جامعه شناسی و مدرس در رشته خودم می باشم می خواستم ببینم آیا کاندا برای این رشته جای خوبی می تواند باشد؟
    با سپاس

    • ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۷:۰۹ | #86

      بستگی دارد به برنامه آینده شما و اینکه مطلوب چیست. می توانید در زمینه های تحقیقاتی آینده خوبی داشته باشید

  48. مهدی
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۲ | #87

    با سلام و سپاس از زمانی که در این وبلاگ صرف می فرمایید

    یکی از دوستان صمیمی من از طریق برنامه نیروی متخصص کبک اقدام نموده است. ایشان در ایپریل ۲۰۱۰ برای مصاحبه به سوریه رفت و در جون ۲۰۱۰ هم آزمایش های پزشکی را انجام داده است، ولی از آن زمان تاکنون هیچ خبر تازه ای نشده. تا جایی که بنده اطلاع دارم، چند باری هم از طریق ایمیل پی گیری نموده که پاسخی دریافت ننموده است.
    ۱) آیا چنین تاخیری موجه است؟
    ۲) سقف مشخص یا معمولی برای این مرحله از انتظار وجود دارد؟
    ۳) با توجه به گذشت بیش از یک سال از انجام آزمایش های پزشکی، آیا همچنان اعتبار این آزمایش ها به قوت خود باقی است؟
    ۴) اگر قالب ویژه و استانداردی برای پی گیری وجود دارد، راهنمایی فرمایید.

    با سپاس فراوان

    • ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۳ | #88

      احتمالا در بخش بررسی امنیتی مشکلی هست. معمولا ظرف ۳ تا ۶ ماه این مرحله تمام می شود. اعتبار گواهی پزشکی یک سال است و ممکن است از ایشان بخواهند تجدید کند. قالب خاصی نیست ایمیل بزنید به این نشانی re-damascus-im-enquiry@international.gc.ca

  49. مریلا
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۸ | #89

    با سلام و تشکر از جناب مختاری عزیز.از شما سپاسگزارم که در زمینه مهاجرت ما رو یاری می کنید و به سوالات ما پاسخ می دهید.فرایند پر استرس مهاجرت برای ماها بسیار سخت هست چه برسه به اینکه از مدت زمان قانونی خودشون هم طولانی تر بشه.اقای مختاری عزیز ما زانویه ۲۰۱۰ سی.اس .کیو گرفتیم و بی .فایل ما در ۱۳ اوریل ۲۰۱۰ صادر شده .مدت زمانهای اعلام شده در سایت از کی حساب می شه از سی.اس.کیو یا بی فایل؟به نظر شما ما تا کی باید بلاتکلیف و منتظر باشیم.هنوز خبری از مدیکالها نیست؟تو رو خدا یه خبری به ما بدید که داریم دیوانه می شیم.ایا امیدی هست که تا اخر سال ۹۰ ما از ایران بتونیم بریم یا نه؟شما که از اخبار درست اطلاع دارید تو رو خداما رو راهنمائی کنید.

    • ۱۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۶ | #90

      از محبت شما ممنونم
      مدیکال پرونده های کبک بسته به رشته شما متغیر است و از ۶ تا ۱۸ ماه ممکن است طول بکشد در مورد زمان هم دریافت فایل نامبر از فدرال ملاک است

برگه نظرات
1 2 3 232
دیدگاه ها مسدود است.