خانه > نیروی متخصص فدرال, کانادا > من در سیدنی: ماجرای تحویل آخرین پرونده های نیروی متخصص فدرال به اداره مهاجرت کانادا

من در سیدنی: ماجرای تحویل آخرین پرونده های نیروی متخصص فدرال به اداره مهاجرت کانادا

۹ دی ۱۳۹۳

امروز سی ام دسامبر است و تقریبا آخرین روز کاری سال ۲۰۱۴ و این یعنی تنها یک روز مانده به بسته شدن سیستم فعلی دریافت پرونده نیروی متخصص فدرال به صورت مستقیم از سوی دفتر سیدنی موسوم به CIO و بسته شدن فصلی دیگر در تاریخ مهاجرت به کانادا.

از اول ژانویه قرار است پرونده متقاضیانی بررسی شود که وارد سیستم EE شده و دعوتنامه اقدام از سوی دولت  فدرال به شرحی که پیش از این نوشته ام دریافت می کنند.

از روزهای اولیه ماه دسامبر فشار کار در این حوزه افزایش یافت و با دریافت هفتگی پرونده ها از تهران و بررسی فوری و اعمال تغییرات لازم در مونترال با پست سفارشی به دفتر اداره مهاجرت در سیدنی فرستاده می شد. از آنجا که ارسال پرونده ها نیازمند دریافت ارزیابی مدرک تحصیلی و نیز نتیجه آزمون آیلتس بود امکان ارسال برخی از آنها تا دریافت این مدارک ممکن نبود. طرفه آنکه تعداد قابل توجهی از متقاضیان نتایج خود را بین ۲۲ تا ۲۶ دسامبر دریافت کردند و پرونده آنها در دقیقه نود آماده شد به گونه ای که به هیچوجه امکان پست آنها و تضمین رسیدن آنها تا قبل از سال جدید نبود.

 

IMG_1634

فرودگاه مونترآل

 

تیم کنپارس در دفتر تهران با برنامه ریزی دقیق و کار شبانه روزی کارکنان موفق شد علاوه بر جمع آوری دقیق مدارک و آماده سازی پرونده ها با استفاده از لطف دوستانی که ویزا گرفته بودند و راهی مونترآل بودند دو بسته بزرگ پرونده ها را جمعه شب گذشته به مونترآل بفرستد. دوستان همکار در مونترآل نیز با وجود اینکه فضا فضای تعطیلات و کریسمس بود با کار شبانه روزی پرونده های رسیده را نهایی کردند. پرونده ها تا ساعت ۵ بعد از ظهر روز ۲۹ دسامبر آماده شد و نگارنده این سطور خود چمدان پرونده ها را برداشته و ساعت ۸ شب به وقت مونترآل راهی شهر سیدنی در استان نوا اسکوشیا شدم برای تحویل مدارک به دفتر اداره مهاجرت یا همان CIO.

اداره مهاجرت در سیدنی به روی عموم باز نیست و باید حتما موسسات پستی یا پیک برای تحویل پرونده به کار گرفته شوند. قبل از حرکت از مونترال تلفنی با یکی از این موسسات فعال در سیدنی صحبت کردم و قرار ما این شد که صبح ساعت ۸:۳۰ یعنی نیم ساعت قبل از یاز شدن اداره مهاجرت به هتل من مراجعه کرده و پرونده ها را برای تحویل ببرند.

سیدنی شهر کوچکی است با پروازهای محدود و ناگزیر باید ابتدا به هالیفاکس رفت و از آنجا راهی سیدنی شد. در تمام راه نگرانی ام این بود که نکند با وجود این همه زحمتی که تیم کشیده است به هر دلیلی از تحویل آنها باز بمانم . هر چیزی ممکن بود که گم شدن چمدان و تاخیر در تحویل آن با توجه به پروازهای محدود به این شهر کوچک یکی از آنها بود به خصوص اینکه دو پرواز بود و این امکان وجود داشت که چمدان ما از هالیفاکس به درستی به هواپیمای راهی سیدنی منتقل نشود.

IMG_1639

فرودگاه هالیفاکس

IMG_1644

 فرودگاه سیدنی – مسافران با استفاده از یک رمپ پیاده شده و وسط باند فرودگاه قدم می زنند تا ساختمان کوچک فرودگاه

 

IMG_1643

بار مسافرین قرار است روی این وسیله قرار گیرد و به سالن برده شود

خوشبختانه همه چیز به خوبی پیش رفت و پرواز من در فرودگاه بسیار کوچک سیدنی به سلامت نشست و چمدان هم رسید. راننده ای تپل و مهربان هم با تاکسی مرا به هتل محل اقامت رساند با هزینه ای ۱۵ دلاری در حالی که همین مسیر در مونترآل دست کم ۶۰ دلار هزینه دارد. به او بیست دلار دادم که باورم نمیشد ۱۵ دلار طلب کند و او خوشحال شد از ۵ دلار انعامی که انتظار نداشت.

حدود ۱۲ شب به وقت سیدنی با لبخند از تاکسی پیاده شدم و در هتل Spanish Bay Inn  که از قبل رزرو شده بود را بسته دیدم. یاداشتی روی در خطاب به من گذاشته بودند.  کد در ورودی را نوشته بود کد را زدم و داخل شدم و در نامه توضیح داده بود که کلید کجاست و اتاقم کدام است. یعنی هر کسی می توانست من باشد و با کد وارد شود و اتاق مرا اشغال کند ولی دغدغه ای نبود که شهری امن است. زیبا بود هتلی قدیمی و شیک در مرکز شهر بدون اینکه کسی منتظرت باشد اما قهوه داغ آماده بود، میوه و کیک و کلوچه هم روی میز چیده بود و مدیر هتل عزیز و نادیده من در نامه گفته بود که حتما از خودم پذیرایی کنم. سوییت بسیار تمیز و شیکی در طبقه دوم منتظر من بود. فکر می کنم تنها مسافر هتل ۱۰ اتاقه من بودم.



IMG_1645

ورودی ساختمان فرودگاه از باند

 

IMG_1647

تنها نوار چرخان یا همان کاروسل در فرودگاه سیدنی

 


IMG_1648

 

چمدان را گذاشتم و به رختخواب رفتم به این امید که استراحتی بکنم و صبح ساعت ۸ و نیم بدون دغدغه پرونده ها را تحویل پیک بدهم پاسخ به چند ایمیل و بررسی چند مطلب رسیده باعث شد تا ساعت ۲ بامداد بیدار بمانم. حدود ساعت ۴ صبح با صدای تلفن از خواب پریدم. بچه های تهران زنگ می زدند تلفن را برداشتم در آن تاریکی و پاسخ دادم. بله می خواستند مطمین شوند همه چیز درست است و زحماتشان به بار نشسته است آن هم نیمه شب. نمی دانستم چه بگویم مهربانانه صحبت کردم و حالی کردم که نیمه شب است و من نیاز به استراحت دارم.

صبح به لابی رفتم و در تنهایی در آن هتل تر و تمیز بدون صاحب بر اساس نوشته مدیر هتل، وسایل صبحانه ای را که آماده بود روی میز آوردم و مشغول شدم هنوز کسی نبود. حدود ساعت ۸ خانمی مسن که مدیر هتل بود آمد و صبح بخیر گرمی گفت و عذرخواهی از اینکه نمیتوانسته تا آمدن من بماند.

ساعت ۸ و نیم شد و آقای پیک هم آمد. از او پرسیدم تاکنون مدارک به این نشانی خاص برده است که سری تکان داد به نظر نمی رسید واقعا به همین نشانی قبلا چیزی برده باشد. در هر صورت گفتم که می تواند چمدان را ببرد محتویاتش را تحویل بدهد و چمدان را برگرداند و او سر تکان داد. مرد خونگرمی بود!! از او پرسیدم قبض تحویل دارد و گفت همه چیز دارد و به قول خودش very well equipped بیچاره مشکل زانو هم داشت و برای بردن چمدان تا طبقه زیرین به او کمک کردم و راهی ماموریت شد.

نیم ساعتی گذشت از لابی زنگ زد . گفت که نمی گیرند. دنیا دور سرم چرخید پرسیدم چرا گفت مدرک دیگری می خواهند. پله ها را دو تا یکی رفتم پایین ببینم دقیقا چه می گوید. در بین راه احتمال دادم روز آخر سال است و بهانه آورده اند. شاید اشتباه رفته است؟ شاید …….. رسیدم پایین و او گفت می گویند اینطوری نمی گیرند. گفتم تو چطوری برای تحویل بردی گفت چمدان را دادم گفتم بسته های داخل مال شماست و آنها گفتند اینطوری نمی گیریم باید روشن باشد مال کیست از کجا آمده است و …. آرام شدم فهمیدم مشکل از دوست مهربانمان است و نه اداره مهاجرت. برایش توضیح دادم که برادر من باید چمدان را باز می کردی و یکی یکی تحویل می دادی همه اطلاعات مورد نظر آنها روی هر بسته هست.

دوست عزیز ما متوجه قصه شد و بازگشت برای تحویل آنها این بار یکی یکی و بعد از نیم ساعت با چمدان خالی بازگشت و خوشحال از اینکه پرونده ها را تحویل داده است.

به خانم مدیر هتل گفتم تا ساعت چند می توانم بمانم گفت تو نیاز به استراحت داری تا هر وقت می خواهی بمان و من می مانم تا زمان پرواز که ۷ شب به وقت سیدنی است. کلا شهر مهربانی است این سیدنی.

خوشحالم به اطلاع برسانم که همه افرادی که با ما قرارداد نیروی متخصص فدرال داشتند و مدارک ارزیابی آنها تا لحظه رفتن من به سیدنی به دست ما رسید به اداره مهاجرت رسیدند و هیچ پرونده ای به اما و اگر تحویل پستی موکول نشد.

از تک تک همکارانم در دفاتر تهران و مونترآل نهایت تشکر را دارم می دانم که بسیار زحمت کشیدند و بی خوابی تحمل کردند. از دوستان موکلی هم که در این روزها تلاش داشتند با ما تماس داشته باشند و به دلیل مشغله ویژه دوستان پاسخ مناسب دریافت نکردند پوزش می خواهم. اوضاع از این پس عادی است و همکاران مانند قبل درخدمت دوستان موکل هستند.

  1. فرشته
    ۱ فروردین ۱۳۹۴ در ۰۸:۱۸ | #1

    سلام
    آقای دکتر ،پرونده ما (skill worker 2014 ٢٣ دسامبر به دست اداره مهاجرت رسید ولی ده روز پیش نامه تکمیل ظرفیت فرستادن،در حالی که هنوز از تکمیل شدن ظرفیت شغل همسرم باقی مانده بود،آیا ممکنه وکیل کوتاهی کرده باشد؟چون من عضو خبرنامه هفتگی شما هستم و خبرها رو دنبال میکردم و از تکمیل ظرفیت در این شغل هنوز باقی مانده بود !!!!ایا قابل پیگیری هست؟ممنون

    • ۷ فروردین ۱۳۹۴ در ۲۰:۲۷ | #2

      آنچه که اعلام می شود شامل پرونده های رسیده و باز نشده نیست بنابراین عجیب نیست

  2. فرشته
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۲ | #3

    با سلام
    آقای مختاری در مورد برنامه skill worker 2014,پرونده ما در تاریخ ٢٣ دسامبر به دست اداره مهاجرت رسید و فایل نامبرهم به ما دادن اما در تاریخ ١٠ مارس نامه تکمیل ظرفیت رو فرستادن در حالی که زمانی که ما پرونده رو فرستادیم از ظرفیت تکمیل اساتید هنوز باقی مانده بود و در ان زمان تقریبا ۵٠٠ نفر بود،می خواستم لطفا بفرمایید اشکال کار کجا بوده؟؟ممنون

  3. سمیرا
    ۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۹:۰۲ | #5

    سلام.آقای دکتر می خواستم ببینم مدارکی که ۳۱ دسامبر به سیدنی رسیده مورد قبول اداره مهاجرت هست؟از کجا باید بفهمیم که پرونده ما در دست بررسی هست یا خیر؟ ممنون

  4. حمید
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۷:۳۵ | #7

    با سلام و درود
    آقای دکتر اصلا قرار هست فدرال تعداد پرونده های دریافتی ۲۰۱۴ رو اعلام کنه؟ الان اصلا نمیدونیم مدارک ما قبل از پر شدن ظرفیت رسیده یا بعد از اون. به نظر شما باید صبر کنیم فایل نامبر بیاد یا اعلام رسمی دیگری هم در راه است؟ امتیازمون برای کبک هم خوبه ولی باید مدرک b2 بگیرم.به نظر شما صبر کنم یا به سرعت فرانسه بخونم ؟ممنون از زحمات شما

  5. حسین
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۷ | #8

    باسلام
    اهمیت سطور فوق را اینجانب بیشتر از همه درک می کنم که شرایط مشابهی داشتم ولی متاسفانه به دلیل تجربه کم یا بی مسئولیتی وکیل مربوطه متاسفانه پرونده اینجانب و چند نفر دیگر به موقع به سیدنی نرسید .
    همین موضوع دلیل خوبی برای شروع مجدد برنامه با کنپارس می باشد .ولی متاسفانه بعد از تحمیل هزینه های زیاد و از دست دادن فرصت ۲۰۱۴
    باتشکر

  6. سیامک
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ در ۲۳:۴۸ | #9

    با سلام
    در کشور خارجی به مدت ۲ سال کار کردم به صورت منقطع ۲ماه کار و ۲ هفته مرخصی برگشت به ایران
    با توجه به اینکه به صورت ممتد ۶ ماه در آن کشور نبودم، آیاسوء پیشینه آن کشور برای ارائه به اداره مهاجرت لازم است؟
    با توجه به مطالب نوشته شده در فرم ذیل:
    http://www.cic.gc.ca/english/pdf/kits/forms/IMM5750E.pdf

    In row 16 wrote about Police Certificates and Clearances as following:
    You must get a police certificate from each country or territory where you have lived for six or more months in a row

  7. مهسا
    ۳ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۶:۵۲ | #11

    با عرض سلام و خسته نباشید
    اقای دکتر همسرم برای skill worker 2014 اقدام کرد پرونده ما دقیقه نود یعنی سی دسامبر به دست اداره مهاجرت رسید ما برای هیات علمی اقدام کردیم ولی هنوز خبری نشده حتی پروندمون را بررسی هم نکردن چون اگر بررسی میکردن پول از حسابی که داده بودیم کسر میشد . اخرین ظرفیتی که از اعضای هیات علمی اعلام کرده بودن ۸۱۳ نفر بود ایا امکان دارد که پر شده باشد و اگر این طور بود نباید به ما اطلاع میدادند . ما به شدت نگران هستیم. من یک بار دیگر هم به شما میل زدم ولی متاسفانه جوابی دریافت نکردم ممنون میشم راهنماییم کنید
    با تشکر

  8. اناهیتا
    ۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۳:۰۱ | #13

    سلام
    واقعا از شما ممنونم لطف کردید درست می فرمایید برای من نامه امده که در ماه فوریه برم دادگاه اگر من در دادگاه بگم جدی نبوده ممکنه منو محکوم کنند و بندازند زندان؟
    ممکنه من با دفتر شما تماس بگیرم و تلفنی یه موضوعی رو با شما مطرح کنم؟

  9. اهورا
    ۲۹ دی ۱۳۹۳ در ۱۳:۱۵ | #15

    سپاس فراوان از پاسخ شما

  10. آنجلا
    ۲۳ دی ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۸ | #16

    سلام آقای مختاری .با خواندن متن جالبتون ماهم دچار دلشوره و در پایان خوشحال شدیم. ما در سال ۲۰۱۴ فدرال اسکیلد ورکر ، اقدام و فایل نامبرمون روهم حدود یکماه پیش دریافت کردیم. دیروز ایمیلی برامون زدن که گفتند مدیکال بدید و نفری ۴۵۰ دلار و ترجمه پایان خدمت رو هم بفرستید. البته این ایمیل رو از سفارت کانادا در فرانسه زدند. به نظر شما آیا طبیعیه که پس از دریافت فایل نامبر با این فاصله زمانی کوتاه، مدیکال بدیم؟ به نظرتون با این سرعت رسیدگی به پرونده، چقدر زمان میبره که برای ویزا خبرمون کنند؟ ممکنه کلاهبرداری باشه یا طبیعیه این ارسال این ایمیلها؟ میشه لطفا سریعتر جواب بدید؟ چون محدودیت زمانی گذاشتند برای ارسال مدارکی که خواستند. خیلی ممنونم.

  11. طلا
    ۲۲ دی ۱۳۹۳ در ۲۰:۲۷ | #18

    جناب آقای مختاری با سلام و احترام
    با راهنمایی های ارزشمند و البته رایگان شما من و همسرم موفق به اخذ ویزای کانادا و سپس کارت اقامت شدیم و الان هم در کانادا زندگی می کنیم.
    سوالی که الان دارم در مورد خواهرم است که در جولای ۲۰۱۳ برای Permanent worker کبک اقدام کرد و در آگوست ۲۰۱۳ مبلغ ۷۵۰ دلار از کردیت کارت برداشت شد. اما نه فایل نامبری دریافت کرد و نه نامه ای . در این مدت چندین بار تلفن با سفارت تماس گرفیتیم که در نهایت گفتند که اسم ایشان در سیستم است و باید فرم تغییر اطلاعات را پرکنی و به همان آدرس قبلی در مونترال پست کنی و بپرسی چرا رسید پولی که از کردیت کارتت کم شده و فایل نامبر بهت ندادند.
    اما متاسفانه ما نتوانستیم آدرس را پیدا کنیم .و نهایتا باز هم کلید حل مشکل را در دست شما دیدیم . اگر در این خصوص راهنمایی بفرمایید بسیاز سپاسگزار خواهیم بود.

    با تشکر از زحمات همیشگی شما
    طلا – تورنتو

    • ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۳:۲۷ | #19

      بفرمایید خواهر بروند دفتر ما در تهران وکالت بدهند در خدمت ایشان هستیم
      از لطف شما سپاسگزارم

  12. امید
    ۲۲ دی ۱۳۹۳ در ۲۰:۲۱ | #20

    سلام جناب آقای مختاری متقاضی سرمایه گذاری هستم و ۲۰۱۳ فایل فدرال گرفتم
    الف_ پرونده فدرال تا چه سالی مدیکال گرفته
    ب_ زمان رسیدگی به ۴۷ ماه افزایش پیدا کرده ایا این تغییر شامل حال ما میشه یانه؟

    • ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۳:۲۸ | #21

      زمانهای اعلامی در سایت را جدی نگیرید مبنا ندارد

      در هر صورت قابل پیش بینی نیست ولی زیاد طول نخواهد کشید

  13. اناهیتا
    ۲۱ دی ۱۳۹۳ در ۱۷:۰۹ | #22

    سلام
    جناب مختاری من سوالی دارم ولی نمیدونم در حیطه کاری شما باشه یا نه درهر صورت چون نها وکیلی که میشناسم از قبل شما هستید مزاحمتون شدم در صورت امکان حوابمو بدین
    من و همسرم مونترال زندگی میکنیم یروز دعوامون شد و همسرم منو کتک زد من به ملیس زنگ زدم اومدن دستبند زدن دستش بردنش بعدش من به پلیس گفتم فقط معذرت خواهی کنه اجازه بدین بیاد خونه گفتند دیگه ادامه پرونده رو شما تصمیم گیری نمیکنید قانون کانادا تصمیم میگیره حالا قراره دوشنبه ببرنش دادگاه نمیدونم بهید چکار کنم مستاصل هستم میشه کمکم کنید
    ممنونم

    • ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۳:۲۹ | #23

      درست است و دست شما نیست البته شما را هم خواهند خواست و می توانید اعلام کنید موضوع جدی نبوده و بخواهید پیگیری نشود چند ماهی دردسر دارید ولی حل می شود

  14. اهورا
    ۲۱ دی ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۷ | #24

    آقای مختاری عزیز
    درود فراوان
    خسته نباشید
    با تبریک سال نو میلادی و آرزوی تندرستی و پیروزی برای شما و تیم کنپارس

    برای کسانیکه با برنامه اسکیل ورکر ویزای اقامت دائم میگیرن، فرایند دانشگاه رفتن در کانادا به چه صورتی هست؟
    مثلا هزینه ها، نحوه پذیرش و . . .
    internatinal یا نه؟ وام به اونها تعلق می گیره؟

    با سپاس

    • ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۸ | #25

      شما دانسجویی بومی استان محل اقامت خود خواهید بود فرقی نمی کند با چه برنامه ای آمده است
      در این مورد مقاله هست بخوانید در سایت پارس کانادا

  15. ادهم
    ۱۹ دی ۱۳۹۳ در ۲۱:۲۹ | #26

    سلام. ما از موکلین شما هستیم و جزو پرونده های دقیقه نود فدرال که بالا ذکر کرده اید. عذر می خوام که این سئوال رو به شکل عمومی می پرسم ولی فکر کردم شاید لازم باشه بقیه هم بدونن. موقع عقد قرارداد به ما گفتن که حداکثر زمان فاصله از لحظه رسیدن مدارک به سیدنی تا صدور ویزای دائم دو ساله (اگر پرونده قبول بشه). در نامه های دریافتی منتهی به ۲ ژانویه ۲۰۱۵ لیستی از کسانی هست که ازشون درخواست پاسپورت شده برای ویزای دائم. اغلب این متقاضیان تاریخ تشکیل پرونده شون ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و در واقع مربوط به حدود پنج سال پیشه. لطف می کنید در این باره توضیح مختصری بدید که چرا انقدر طول کشیده و درباره پرونده های جدید چند درصد همچین احتمالی وجود داره. ممنون

    • ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۳:۳۱ | #27

      ما در قرارداد به هیچوجه قول زمان نداده ایم
      پرونده ها هم قابل مقایسه نیستند
      پرونده های ۲۰۱۴ سریع در حال رسیدگی هستند و این در حالی است که پرونده های ۲۰۱۰ و گاهی ۲۰۰۹ هم داریم

      زمان تضمین نمی شود هم در مشاوره هم در قرارداد اعلام می شود آنچه می گویند تخمین است و تعهدی در کار نیست چون در اختیار من و شما نیست

  16. شهاب
    ۱۷ دی ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۸ | #28

    ببخشید من متوجه پاسخ شما نشدم.منظور بنده این بود که با توجه به اینکه بنده نامه ریجکت را دریافت کردم آیا امکان بابینی مجدد پرونده من هست؟ با توجه به اینکه من درخواست بازبینی دادم و اصل بیمه را ارسال کردم.
    با تشکر

    • ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۶ | #29

      امکان هست ولی عادلانه رسیدگی نمی شود و تجربه نشان از عد موفقیت در این زمینه دارد

  17. ایرانپور
    ۱۵ دی ۱۳۹۳ در ۱۷:۳۷ | #30

    با درود و آرزوی بهترین ها در سال جدید برای شما و همکاران محترم
    بار دیگر از این که مجموعه کنپارس را انتخاب نموده ام خوشحالم. امیدوارم زحمت شما مانند همیشه ثمربخش باشد. به نظر شما با بسته روش FSW روند رسیدگی به پرونده های باقی مانده و یا دریافت فایل نامبر تسریع نخواهد شد؟
    با تشکر

  18. afsaneh
    ۱۵ دی ۱۳۹۳ در ۱۴:۳۹ | #33

    سلام جناب مختاری من ازموکلین شما هستم ….

    • ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۱ | #34

      موکلین هر سوال و یا مطلبی در مورد پرونده دارند باید ایمیل بزنند وبلاگ جای طرح مطالب خاص پرونده شما نیست

  19. فربد
    ۱۴ دی ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۳ | #35

    آقای مختاری سلام. من تازه با کمک شما به کبک مهاجرت کردم و پس از گرفتن پی آر برای انجام کارهای باقی مانده به ایران برگشتم و الان قصد دارم دوباره به کبک بازگشته و برای دوره پسا دکتری یا post doc بیوانفورماتیک در دانشگاه مک گیل اقدام کنم. آیا باید از بخش دانشجویان بین المللی اقدام نمایم یا به عنوان دانشجوی کبکی (این را از آن جهت میپرسم که هیچکدام از مدارک تحصیلی من مربوط به کانادا نیست)؟ شما برای این فرآیند اکی-والان کردن مدارک خدماتی ارائه می کنید؟ مثلا مدارک لیسانس و فوق لیسانس و ریز نمراتم را به همکارانتان در تهران بدهم تا از طریق شما قبل از ورود من این پروسه در کانادا انجام و نتیجه آن به من بازگردانده شود؟ چون شنیده ام که فرآیند زمان بَری است. با تشکر

    • ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۸ | #36

      شما دانشجوی کبکی هستید
      متاسفانه خدماتی در این خصوص نداریم ضمن اینکه این نوع درخواست مستلزم حضور و دیدن استادان و مجموعه دانشگاه است
      در تصمیم گیری دقت کنید و مطمین شوید کار درستی می کنید

  20. شهاب
    ۱۴ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۵ | #37

    خسته نباشید جناب دکتر. درود بر شما و حس مسئولیتتان
    یک سوال داشتم از خدمتتون. من جز آندسته بدشانس قدام کنندگان مهاجرت به کبک هستم که مشمول تغییر قوانین و سختگیریهای بعد از آن و نهایتا ریجکت به خاطر عدم ارسال اصل بیمه شدم. میخواستم بدونم آیا امیدی به پذیرش درخواست تجدید نظر من که همراه با اصل بیمه ارسال شد هست یا کلا پرونده را در ذهن و فکر خودم هم ببندم؟؟ من حدودا ۲۰ روز بعد از دریافت نامه ریجکت اصل بیمه خودم و همسرم باه همراه یک نامه رسمی درخواست تجدید نظر به بخش revision administrative فرستادم.
    با تشکر

  21. نرگس
    ۱۴ دی ۱۳۹۳ در ۰۸:۵۰ | #39

    ببخشید من یه سوال داشتم …چرا مدارک به مونترال ارسال شد ، مکه از طریق دی اچ ال نمیتونستین مستقیم به سیدنی بفرستین؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدین

    • ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۷ | #40

      دفتر در مونترآل است و باید همه پرونده ها قبل از ثبت بازبینی و تایید نهایی بشوند از سوی بنده
      روی دی اچ ال و سایر سرویسها در شرایط اینچنینی نمی توان حساب کرد کافی است بسته گم شود یا با تاخیر یک روزه برسد

  22. شهرام
    ۱۳ دی ۱۳۹۳ در ۱۳:۵۳ | #41

    سلام آقای دکتر مختاری
    سال نوی شما به خیر و یک خسته نباشید اساسی برای به نتیجه رسیدن کار در دقیقه نود که لذتش بعضا از موارد معمول بیشتره. شاید برای اینکه استرس بیشتری تحمیل میشه!
    مدارک ارسالی من اوایل نوامبر به اداره مهاجرت سیدنی رسیده ولی تا الان خبری بهم داده نشده (فایل نامبر) ضمنا از حساب کردیت کارتی هم که اعلام کردم هنوز کسر نشده. این به مفهوم اینه که مدارکم مورد تایید نبوده؟
    با تشکر فراوان

  23. بهنام
    ۱۳ دی ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۰ | #43

    با سلام وتبریک سال نو میلادی خدمت اقای مختاری.با توجه به این که اینجانب از طریق سرمایه گذاری کبک اقدام نموده و قرار است در مونترال لندینگ کنیم ایا مراکز خاصی برای اجاره یک شب هست ؟ چون فردای انروز می خواهیم با قطار به تورنتو برویم.هچنین ایا قطار هر روز به تورنتو حرکت دارد؟ و ایا محدویت بار در قطار هم وجود دارد؟ با تشکر

  24. احمد
    ۱۳ دی ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۱ | #45

    سلام دوست خوب من ؛ سال نو زمان خوبی برای اندیشه های نو خواهد بود و من با امید موفقیت برای همه انسانهایی که به همنوعانشان با عشق و دوستی مینگرند بهترینها را آرزومیکنم ؛ از توضیحتان در مورد شهر کوچک و… ممنون اما همانطور که در جواب یکی از دوستان که سئوالفرموده بودند چرا کارهای دولتی و اداراتش در شهر های کوچک است … فرموده اید ؛ جهت تمرکز زدایی و ایجاد کار برای ساکنین آن شهرها ؛ من هم نظرم این است که اگر اطلاعاتی در مورد اینگونه شهرها داشته باشیم شاید بتوان ایده های خوبی را در آن مطرح کرد همانند تاجر معروف کفش که در یک شهر کوچک افریقایی بیشترین سود را در میان تمام شعبات تولیدی خود در دنیا برده بود !!! بهر حال اگر امکانش باشد و تعاریفی از این شهرها داشته باشیم شاید بتواند مؤثر باشد اگر چه میدنم شما باورتان این است کلان تر فکر کنیم و در مقیاس بالا سرمایه گذاری کنیم ( کارگاه کنپارس -۱۳۹۲ … ) .قربانت احمد

  25. حمید
    ۱۳ دی ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۶ | #47

    با سلام خدمت شما بزرگوار.
    واقعا به شما خسته نباشید میگم و به موکلینتون تبریک.همیشه دوست داشتم از خدمات شما استفاده کنم اما بنا بع مسائل مالی این شانس رو از دست دادم و هودم اقدام کردم.من هم پرونده ام ۳۰ دسامبر تحویل اداره سیدنی شد.آقای دکتر یک سوال داشتم در مورد امتیاز سابفه کار که من به تمام امتیازش نیاز داشتم.من بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارم که نامه های شغلیشو ( ۵ سال پارت تایم ۲۲ ساعت در هفته) و ۴ سال فول تایم ارسال کردم .مشکل فقط سابقه بیمه بود که حدود ۵ سال هست و تو یه مقاطعی بیمه برام رد نشده از اون شرکت ها.اما حتی فیش حقوقی و قرارداد ها رو هم کامل فرستادم.بنا به تجربه شما آیا امتیاز کار رو کامل میده آفیسر یا نه؟ باز هم از شما به خاطر خدمات حرفه ای و اخلاق حرفه ای تشکر میکنم.

  26. زهره
    ۱۲ دی ۱۳۹۳ در ۰۹:۲۹ | #49

    سلام خدا قوت به شما در سیدنی، حتی خواندنش نفس گیر بود، برایتان در سال جدید روزهای سرشار از سلامتی و موفقیت آرزومندم.
    جناب مختاری هر چه بیشتر سایت شما رو مطالعه میکنم بیشتر به این نتیجه میرسم که هدف اصلی مهاجرت باید موفقیت در سرزمین جدید باشد همان چیزی که شعار شماست.

  27. مجید
    ۱۲ دی ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۳ | #50

    اقای مختاری سلام.بعد از ۶ سال بالاخره ویزای من صادر شد و در نهایت ۴ ماه دیگر عازم هستم . من مهندس عمران هستم واین سوال را دارم برای اخذ مدرک P.engدر حال حاضر چکار بایستی انجام دهم و یا وقتی به شهر تورنتو رسید چه اقدامی باید کنم.ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  28. محمود
    ۱۲ دی ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۴ | #52

    سلام
    بله همین احساس مسولیت بی مانند است که مختاری عزیز را در میان همه وکلا و مشاورین مهاجرتی نه تنها در ایران بلکه در بین تمامی کشورهای خاورمیانه یگانه و ممتاز نموده است.
    آقای مختاری از موکلین شما هستم (سرمایه گذاری کبک) و منتظر پرمیت مانی ترانسفر. اگر برایتان امکان دارد در آن مورد هم برایمان بنویسید

  29. hoda
    ۱۱ دی ۱۳۹۳ در ۲۱:۲۰ | #53

    با عرض سلام مجدد
    جناب مختاری آیا از نظر قانونی منعی برای آوردن کارت پی آر دوستان از کانادا به ایران وجود داره؟یعنی اگر ما از یکی از دوستانمون بخوایم کارت پی آرمون رو بیاره و خودمون زودتر برگردیم آیا ممکنه توی فرودگاه کارت رو پیدا کنند و منع قانونی داشته باشه این کار؟
    با سپاس

  30. hoda
    ۱۱ دی ۱۳۹۳ در ۲۱:۱۵ | #55

    جناب مختاری واقعا خسته نباشید و خدا قوت.واقعا خدا میدونه چند نفر رو از نگرانی دراوردید.من از پنج سال پیش موکل شما هستم و هر روز بیشتر از روز قبل از انتخابم مطمین میشم.از همینجا به تمامی همکاران شما که بعد از این همه مدت دوستان عزیز من هم هستند خسته نباشید میگم و از همگیتون تشکر میکنم.من دو هفته دیگه عازم تورنتو هستم اگه از دست ما هم یه وقت کاری بربیاد خوشحال میشیم.

  31. سیاوش
    ۱۱ دی ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۷ | #57

    با تبریک سال نو میلادی و خسته نباشید به شما
    برنامه ورود سریع آغاز بکار کرد امروز و شرایط در سایت اداره مهاجرت نوشته شده است ولی انکار قرار نیست ابهامات بر طرف شود در یکجا ابتدا شرط برای ورود به استخر را از طریق اسکیل ورکر ۶۷ قید می نماید و سپس در ادامه می گوید تازه شما واجد شرایط برای ورود سریع هستید و وارد رقابت با سایر مهاجران بالقوه شده اید و باید حالا با سیستم امتیاز بندی جامع و ارتباط با کارفرما رقابت کنید . این توضیحات واقعا تفاوت دارد و این منتخب استانها با ظرفیت کمی که اعلام کرده اند تا اعلام فقط کافی است ۳ روز تا پر شدن صبر کنید واقعا اعلام کنند ما انتخاب می کنیم و هر که دلمان می خواهد را انتخاب می کنیم بهتر نیست
    تا اینکه الان بدون ظرفیت و امتیاز معینی مااجر انتخاب می کنند .
    ۲- می گویند این سیستم از استرالیا و نیوزنلند الهام گرفته با توجه به اشرافی که شمل دارید ایا این کشورها به این شکل مهاجر میگیرند ؟ البته فکر نکنم!

    • ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۹ | #58

      اشکال دارد ولی این سیستمی است که باید با آن کار کرد

      مایل بودید مراجعه کنید از خدمات دفتر استفاده کنید

  32. fidim
    ۱۱ دی ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۳ | #59

    درود بر شما
    سال نو را خدمتتان شادباش عرض میکنم و برایتان شادی و سلامتی آرزومندم.
    پیروز باشید

  33. مهرداد
    ۱۱ دی ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۳ | #60

    آخرین مرحله کارمون تموم شد.ما ویزامون تو همین روزهای تعطیل با استفاده از سرویس پیک شما گرفتیم ، خیلی ممنون!!۵سال و نیم طول کشید ولی بالاخره ختم به خیر شد. خسته نباشید

  34. ا.ن
    ۱۱ دی ۱۳۹۳ در ۱۴:۲۶ | #62

    سلام
    شما فوق العاده اید جناب دکتر مختاری جدا کیف کردم از این همه تلاش

  35. مازیار
    ۱۱ دی ۱۳۹۳ در ۱۳:۴۲ | #63

    آقای مختاری عزیز
    نصر شیوا و جذابی دارید بد نیست در کنار کار اصلی دستی هم به قلم داشته باشید.
    من صرفا در پرونده شکایت ۳۸ رشته ای ها موکل شما بودم ولی در طول ۴-۵ سال انتظار، اینجا و در ویلاگ باره ها از راهنمایی های بی شائبه و بسیار مفید شما سود بردم.
    و اکنون نیز که در حال آماده شدن جهت عزیمت به کانادا هستم همیشه این سایت را یکی از بهترین منابع جهت کسب اطلاعات مربوطه می دانم.
    از تمام زحمات شما نهایت تشکر را دارم.

  36. کیهان
    ۱۱ دی ۱۳۹۳ در ۱۳:۳۹ | #64

    سلام خدمت اقای دکترگرانقدر.همسربنده پرستار که ۴سال ونیم سابقه کارداره ما در سیستم قبلی نیروی متخصص فدرال ۶۵امتیاز داشتیم خواستم بدونم با شروع روش eeما بااین ۶۵امتیاز میتونیم اطلاعاتمونودربانک اطلاعاتی ثبت کنیم یاحتماباید اون ۶۷امتیازوکسب کنیم.؟سوال دومم اینه اگه ما اطلاعاتمونودربانک اطلاعاتی ثبت کنیم همزمان میتونیم تو پروسه مهاجرت به کبک اقدام کنیم؟

  37. آذرخش معصومی
    ۱۱ دی ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۸ | #66

    با عرض سلام خدمت آقای مختاری و تیم کنپارس
    من یکی از موکلین شما برای پرونده های فدرال ۲۰۱۴ هستم . هنوز فایل نامبر من نیامده البته هنوز ۱۲۰ روز نشده . از اونجایی که در فضای استرسی به سر میبرم هر روز هم سایت شما و اسپردشیت های ایرانی و جهان و …..رو چک می کنم . امروز این مطلب شما رو در اینجا خواندم و از اینکه اینقدر در مورد موکلین خود احساس مسوولیت می کنیدو با تمام توان و امکانات از موکلین خود پشتیبانی می کنید از شما سپاسگذارم . گروه کن پارس وکالت رو به معنای واقعی برای موکلین خود انجام داده اند .
    با تشکر فراوان و خسته نباشید .

  38. کیهان
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۲۴ | #68

    سلام اقای دکتر عزیز.کریسمس مبارک.ببخشید یک سوال از مظهرتون داشتم ما که موفق نشدیم امسال پروندمونوارسال کنیم اگه اطلاعاتمونوتوبانک اطلاعات ثبت کنیم بعد پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای کانادایی بهمون پیشنهاد نشه تو یک سال تکلیفمون چی میشه؟

    • ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۲۰:۳۷ | #69

      در پایان سال دوباره باید نام خود را وارد کنید

      شما نمی توانید بنشینید تا برایتان کارفرما پیشنهاد شود باید فعالانه عمل کرد. می توانید از برنامه کنپارس اقدام کنید و شانس خود را افزایش دهید

  39. Alireza
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۱۶:۰۷ | #70

    جناب دکتر خسته نباشید. من همیشه برام سوال بوده کانادا چرا ادارات دولتی اش تو شهرهای کوچیک است؟

  40. rozbeh
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۱۴:۵۰ | #72

    جناب دکتر مختاری ضمن عرض سلام و خسته نباشید به جنابعالی و تیم موفقتان.
    جناب دکتر امکانش هست لطف بفرمایید و مطلبی در سایت در مورد تاثیر منفی کاهش قیمت جهانی نفت بر بازار کار نفت و گاز کانادا (آلبرتا) اختصاص دهید تا متوجه نوسانات و تصمیم درست در مورد انتخاب محل کار و زندگیمان در کانادا شویم.
    با تشکر فراوان از حمایتهای همیشگی شما

  41. Sh
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۵ | #74

    با سلام و تبریک سال نو میلادی.
    با آرزوی بهترین ها برای شما و تیم کنپارس.
    پایدار باشید.

  42. neda
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۰۹:۵۴ | #75

    دکتر مختاری عزیز بهترین ها را برای شما و تیم کنپارس آرزو دارم.

    ندا و سعید (اصفهان)

  43. احمد
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۵ | #76

    ببخشید که این سئوال را اینجا مطرح میکنم اما امکان دارد راهنمایی بفرمایید در مورد شهر سیدنی و هالیفکس در کنپارس یا در سایت اطلاعاتی هست یا خیر ؟ وقتی در مورد اینکه فرودگاه کوچکیست و مسافران باید پیاده بروند داخل سالن و … چیزی شبیه فرودگاههای شهرستانهای خودمان است مثل رشت رامسر و … اما اینکه هتلی با اون مدیریت اینقدر مسئولانه و منظم و متعهد باشند اصلأ در ایران جدید پیدا نمیشود فکر کردم در مورد این شهر بیشتر بدانم شاید بتوان در آن زندگی آرام و سرمایه گذاری مناسبی راه اندازی نمود اگر بشود راهنمایی بفرمایید . باز هم ببخشید

    • ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۶ | #77

      انتخاب شهر کوچک توصیه نمی شود
      برای انتخاب شهر ابتدا باید هدف شغلی شما تعریف شود و متناسب با آن بررسی کنید
      هر جا کار بود آنجا مناسب است

  44. احمد
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۰۷:۴۴ | #78

    آقا کلأ ما دوستت داریم ؛ داستانی داشتی و داستان نویسی اتان خیلی جالب تر از خود داستان ؛ بهر حال از اینکه اینهمه تلاش نمودید تا به نتیجه برسید و بنظر میرسد از این حیث بسیار خوشحالید ؛ من نیز خوشحالم ؛ امیدوارم یه جوری بشه که با خبری خوش از پرونده های سرمایه گذاری بنویسید ؛ پرونده هایی که فکر میشد یکساله ، نهایتأ ۱/۵ ساله تکلیفشان تمام شود و ما بتوانیم آرامش بگیریم اما ظهرأ هر روز بدتر از دیروزمان میشود . بهر حال از تلاشی که مینمایید من هم به نوبت خود از شما متشکرم . احمد

  45. سارا
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۰۵:۴۰ | #80

    واقعا بخاطر تلاش شبانه روزی تان ممنون و خیلی خوشحالم که پرونده ها به موقع رسیدند ولی …وکیل عزیز این را هم در نظر بگیرید که برای انجام کار دوستان کار بسیاری را متوقف نگه داشتید و حتی دوستان ما در تهران حاضر به جوابگویی به موکلین قدیمی تر نبودند … به امید موفقیت های بیشتر شما …

    • ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۹ | #81

      کار هیچ موکلی متوقف نماند تنها درمواردی که افراد سوال داشتند و یا کاری بود که محدودیت زمانی نداشت به بعد از ماه دسامبر موکول شد
      اگر احساس کردید کارتان زمین مانده است عذر مرا بپذیرید

  46. farid heidari
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۰۵:۱۸ | #82

    با سلام
    مایلم بدانم با توجه به برنامه ی EE ایا میتوان همزمان علاوه بر اقدام در این برنامه در برنامه های PNP استانهای نوا اسکوشیا یا ساسکاچوان نیز اقدام نمود؟
    با تشکر.

  47. Rouzbeh
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۰۲:۵۵ | #84

    دقیقا به دلیل همین احساس مسولیت شماست که با اینکه من موکل شما نبودم اما همیشه به هر کدام از دوستانم که در جستجوی وکیل بوده اند شما را معرفی کرده ام.

  48. شادان
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۰۱:۵۳ | #85

    جناب آقای دکتر مختاری
    با سلام و عرض خسته نباشید. بنده یکی‌ از موکلین شما برای برنامه نیروی متخصص فدرال هستم که اتفاقا پرونده اینجانب نیز جز همان گروه آخری بود که شما امروز زحمتش را کشیدید. با دیدن این مطلب بسیار خوشحال شدم و گفتم اینجا چند جمله‌ای بنویسم و تشکر کنم بابت هماهنگی‌ و زحماتی که برای رساندن پرونده‌های ما به اداره مهاجرت کشیدید.اینکه در ایام تعطیلات ژانویه ،وقتی‌ که همه فارغ از کار و مسائل کاری هستند،امور موکلینتان را اینطور مسئولانه پیگیری می‌کنید،ستودنیست.
    باز هم تشکر بابت تمامی‌ زحماتتان و ممنون که امشب با دادن خبرخوش رسیدن پرونده‌ها به اداره مهاجرت ، خوابی‌ آرام را به من هدیه می‌دهید.
    امیدوارم که سال بسیار بسیار خوبی‌ را هم پیش رو داشته باشید.
    سپاس فراوان

  49. طیب
    ۹ دی ۱۳۹۳ در ۲۱:۴۹ | #86

    درود بر شما و همه عزیزان کنپارسی
    گرچه شخصا بسته ای در اون چمدان زیبا نداشتم ولی از به موقع رسوندنش با لطف دوچندان و امانتداری شما بسیار مسرورم. پروردگار این نیکی ها رو با نیکی پاسخ خواهد داد.

  50. فرشته
    ۹ دی ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۷ | #87

    با سلام و بهترین آرزوها برای سال جدید میلادی ،
    مطلب آخر شما را که دیدم بیشتر متوجه احساس مسئولیت شما شدم راستش کیف کردم و اینکه واقعا از دل و جان با همکاران خوبتان وقت و حوصله گذاشته اید باز هم تشکر بابت زحماتتان .
    بعد از گذشت بیش از یک سال از مدیکال ، تازه درخواست مصاحبه از ورشو آمده و قرار است طبق برنامه برویم اگر ممکن است کمک کنید و راهنمایی فرمایید :
    – فضای مصاحبه چگونه است ؟ با چه تیپ و حتی لباسی بهتر است حاضر شویم؟
    – آیا در پایان ، نتیجه را خواهند گفت ؟
    – برگشت من فردای روز مصاحبه است ممکن است بگویند بیشتر در ورشو بمانید تا ویزا را بگیرید؟ در این صورت معمولا چقدر باید ماند؟ اگر این احتمال قوی باشد بهتر نیست موقع رفتن همه پاسپورتها عکسها و مدارک را با خود ببرم؟
    – به نظر شما برای احتیاط لازم است برخی مدارک مانند عدم سو پیشینه را مجددا گرفت و ترجمه و آماده کرد با خود برد چون مانند مدیکال بیش از یک سال از اعتبار آنها گذشته است. آیا ممکن است مجددا آپدیت بخواهند؟
    باز هم تشکر

    • ۹ دی ۱۳۹۳ در ۲۰:۲۷ | #88

      دوست عزیز

      از لطف شما ممنونم

      خیر نیاز نیست بیشتر بمانید نتیجه را هم به شما نخواهند گفت
      مصاحبه امنیتی است و با سر و لباس شما کاری نیست مهم پاسخ درست به سوالاتی است که از شما می شود و عدم مغایرت آنها با آنچه قبلا گفته اید

      مدارک لازم نیست ببرید هر آنچه در دعوتنامه خواسته اند همان را همراه داشته باشید

      خیر ویزایی در کار نیست و چند ماهی باید برای نتیجه صبر کنید

برگه نظرات
1 2 2275
دیدگاه ها مسدود است.