خانه > نوشته های غیر رسمی > سیاست یک بام و دو هوای دولت محافظه کار کانادا: مخالفت با تروریسم اما دوستی با حامیان تروریسم

سیاست یک بام و دو هوای دولت محافظه کار کانادا: مخالفت با تروریسم اما دوستی با حامیان تروریسم

۱۲ آبان ۱۳۹۳

این روزها شاهد آشوب جدیدی در دنیا هستیم و پدیده ای به نام دولت اسلامی یا همان داعش که در این سامان آنرا ISIS خوانند. می گویند پولدار ترین گروه تروریستی دنیاست و در اینکه چگونه این همه پول به این گروه تروریستی می رسد هم سخن بسیار است. قوی ترین گمان در مورد منبع تامین مالی این تروریستها که براحتی آب خوردن سر می برند کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان سعودی است. دولت محافظه کار کانادا در این میانه جنگنده های خود را برای بمباران مواضع این گروه فرستاده است و اتفاقا همان کشورهایی که مظنون به کمک مالی به این گروه هستند هم در ظاهر چنین کرده اند اما این ظاهر قضیه است همین دیروز گزارشی منتشر شد که سخن از حضور دیپلماتهای دولت اسلامی در دوحه دارد. نه آن کشورهای عرب سنی مایل به کنترل داعش هستند و نه دولت هارپر در ادعای مخالفت خود با تروریستهای داعش صادق است. برای اطلاعات بیشتر اینجا و اینجا را بخوانید.

 

 

دیگر کشورهای ریز و درشت عرب حامی داعش را وا می نهم و تنها به عربستان می پردازم کشوری که مهد پرورش تروریستهاست و به ندرت تروریستی دیده شده که به شکلی ارتباطی با این کشور نداشته باشد نگاهی بیندازید به لیست دست اندر کاران حمله یازده سپتامبر به روایت گزارشهای رسمی که اکثر قریب به اتفاق آنان از اتباع این کشور هستند. کشوری که کارنامه حقوق بشری آن چندان درخشان نیست و زنان همچنان از حقوق انسانی برخوردار نیستند. کشوری که هنوز قانون مدون ندارد و به صورت بسیار بدوی و قبیله ای اداره می شود.

همین کشور اما از دوستان نزدیک دولت محافظه کار است. هارپر ژانویه همین امسال از این کشور بازدید رسمی داشته است و حجم مبادلات تجاری با آنان در دوره هارپر افزایش یافته است. (اینجا را بخوانید) از سوی دیگر وزیر خارجه کانادا آقای جان برد هم او که بر خلاف قانون هر چه در توان دارد برای ایرانیان سنگ اندازی می کند و سیاست را بر قانون حاکم دانسته است در سفرهای پیاپی به عربستان پیام دوستی می برد.

سوال اینجاست که چگونه دولت محافظه کار کانادا در برخورد با عربستان و اتباع این کشور همه شعارهای دهان پر کن خود را به فراموشی می سپارد و با ناقضین حقوق بشر و پرورش دهندگان تروریستها دست دوستی می فشارد؟

آیا این سیاست یک بام و دو هوا نیست؟

 

آقای وزیر در شعبه تیم هوتونز در شهر جده عربستان

 

  1. امين اله دهقان
    ۲۶ آذر ۱۳۹۳ در ۰۹:۵۴ | #1

    سلام جناب دکتر
    ضمن خسته نباشید می خواستم بدونم اینکه ما را که برای مصاحبه دوم دعوت کردند مشکلی ندارد و اینکه چه مدت طول می کشد تا ویزای ما را بدهند البته اگه ویزا بدن؟ (لازم به ذکر است که پرونده من ابتدا دمشق بود و بعد از مصاحبه کبک و فایل نامبر فدرال و جنگ های داخلی سوریه به فرانسه رفت سال قبل اپتودیت امد که فرستادیم بعد هم مدیکال امد و انجام دادیم و حالا بعد از ١٠ ماه از انجام مدیکال ما را برای مصاحبه به انکارا دعوت کردند) میشه راهنمایی بفرمایید!
    با سپاس فراوان

  2. hoda
    ۲۵ آبان ۱۳۹۳ در ۲۱:۱۶ | #3

    با سلام مجدد
    جناب دکتر ایا پرینت حساب مالی ما در ایران بعد از لندینگ در کانادا در موارد دیگه هم میتونه لازم و یا کمک کننده باشه برامون؟ به عنوان مثال برای درخواست ویزا برای والدین و یا موارد احتمالی دیگری که نیاز به اثبات تمکن مالی باشه؟
    باز هم ممنون و عذرخواهم که وقتتون رو گرفتم

  3. شاهرخ
    ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۴:۰۷ | #5

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ما یک خانواده سه نفری هستیم که هفته گذشته ویزاها وفرمهایCPR را دریافت کرده ایم. متاسفانه در فرمهای CPR هر سه نفرما اشتباه وجود دارد.بطور مثال مرا مجرد ذکر کرده و یا همراهان همسرم را فقط اسم مرا ذکر کرده و نام فرزند سه ساله مان ننوشته.لطفا ما را راهنمایی بفرمایید که چکار باید بکنیم و ایا اصلاح این کار زیاد زمان میبرد چون ما می خواهیم برای اوایل Feb بلیط رزرو کنیم ایا امکان دارد فرمهای CPR تا ان موقع درست نشود؟
    پیشاپیش از جواب شما متشکرم

  4. بهنام
    ۲۲ آبان ۱۳۹۳ در ۰۷:۱۰ | #7

    با سلام و تشکر اگر ممکن است در رابطه با شرایط پیش خرید اپارتمان و نحوه خرید ان در شهر تورنتو مطالبی بنویسید .و آیا تازه واردان هم میتوانند پیش خرید کنند؟ با تشکر

  5. محسن
    ۲۰ آبان ۱۳۹۳ در ۰۸:۳۱ | #9

    ازماست که برماست. خودمان اینها را گنده کردیم و این حق ماست!!!

  6. hoda
    ۱۶ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۴ | #10

    با عرض سلام
    جناب دکتر میخواستم بدونم کسی که به تازدگی در کانادا لند کرده و اقامت دایم گرفته برای گرفتن ویزای توریستی برای پدر یا مادر چه مراحلی رو باید طی کنه و ایا الزاما باید شاغل باشه در کانادا؟
    با سپاس

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۸ | #11

      مراحلی ندارد که طی کند
      درخواست ویزا می دهید و بقیه به شانس و اقبال مربوط می شود

      سه شرط باید اثبات شود

      اینکه هزینه سفر دارند
      اینکه به دلیل موجهی درخواست می دهند
      و اینکه در پایان ویزا به ایران باز می گردند

دیدگاه ها مسدود است.