خانه > شکایت از وزیر امور خارجه > خبرهای تازه در مورد شکایت از وزیر خارجه کانادا – به شکایت بپیوندید

خبرهای تازه در مورد شکایت از وزیر خارجه کانادا – به شکایت بپیوندید

۷ آبان ۱۳۹۳

پیرو اطلاعات قبلی که در همین وبلاگ منتشر کردم متاسفانه در بر همان پاشنه سابق می چرخد و آقای جان برد همچنان از صدور مجوز انتقال پول ایرانیان متقاضی مهاجرت به کانادا خودداری می کند. این وضعیت باعث شده است عده زیادی از متقاضیان نتوانند پروسه مهاجرت خود را که تا حدود زیادی با دولتهای استان پیش رفته است تکمیل کنند که عملا منجر به تبعیض میان آنان و دیگر متقاضیان می شود.

این رفتار آقای وزیر خارجه البته با سیاست ایرنی ستیزی دولت محافظه کار هارپر همخوانی دارد اما به طور کامل غیر قانونی است و قابل پیگرد حقوقی است. خوشبختانه شرایط اقدام فراهم شده است و قرار است اقدام هماهنگی با حضور تعداد زیادی از دوستانی که در شرایط مشابه هستند. دوستان علاقمند به اقدام ومشارکت در این زمینه می توانند تا پایان روز جمعه با ایمیل به نشانی info@icaic.ca تماس بگیرند و برای حضور در شکایت اعلام آمادگی کنند.

از آنجا که به نظر نمی رسد آقای وزیر تغییر رویه دهد چنین اقدامی را به شدت توصیه می کنم.

 

80433563-3506109

  1. رضا
    ۱۷ دی ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۷ | #1

    جناب آقای دکتر مختاری
    با سلام وعرض ادب

    مطلع شدیم در اثر پیگیریهای حضرتعالی وسایر دوستان تعدادی از Permit ها صادر گردیده است سوالم این بود که مبنای صدور تاریخ درخواست بوده یا از قاعده دیگری پیروی مینماید

  2. pooria
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۲ | #3

    با سلام و عرض ادب
    من مدرک فوق لیسانس مهندسی برق قدرت از دانشگاه ازاد نجف اباد و مدارک فنی حرفه ای مرتبط با رشته ام دارم . دکتری برق دانشگاه ازاد قبول شده ام ولی به دلیل هزینه ی زیاد ان ونبودن هیچ تضمینی برای استخدام تصمیم به ادمه تحصیل در خارج از کشور را دارم. سن من ۲۴ سال است و متاسفانه هنوز خدمت سربازی نرفته ام به دلیل اینکه خدمت سال اینده ۲۴ ماه می شود دفترچه سربازی را پست کرده ام ایا با توجه به شرایط من امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور وجود دارد؟
    با تشکر

    • ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۳ | #4

      بله وجود دارد ولی اینجا دکترا نمی گیرند که کار پیدا کند
      هدف شغلی تعریف می کنند اگر لازم بود برایش درس می خوانند

  3. غزاله
    ۹ دی ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۹ | #5

    با سلام و خسته نباشید
    من با فردی ازدواج کردم که برای اقامت کانادا فایل باز کرده بود البته چون فایل ایشان مجردی باز شده بود عقدمان ثبت محضری نشده است ایشان بعد از ویزا برای لند کردن به کبک می ایند و تمایل دارند که وکالت به پدرشان برای ثبت عقد در اینجا بدهند و سپس اسپانسر من برای کانادا شوند سوال من این است که ایا بهتر است برگردند و خودشان عقد ثبت کنند یا اگر پدرشان این کار را قبول کرد و به صورت وکالتی انجام شد کار ویزای من به تعویق می افتد یا نه؟
    باتشکر

    • ۹ دی ۱۳۹۳ در ۲۰:۳۱ | #6

      بله بهتر است برگردند عقد کنند و مراسمی هم داشته باشید بعد برگردند و در کانادا برایتان اقدام کنند
      می توانید از خدمات کنپارس بهره بگیرید

  4. pooria
    ۵ دی ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۰ | #7

    با سلام و عرض ادب
    من مدرک فوق لیسانس مهندسی برق قدرت از دانشگاه ازاد نجف اباد و مدارک فنی حرفه ای مرتبط با رشته ام دارم . دکتری برق دانشگاه ازاد قبول شده ام ولی به دلیل هزینه ی زیاد ان ونبودن هیچ تضمینی برای استخدام تصمیم به ادمه تحصیل در خارج از کشور را دارم. سن من ۲۴ سال است و متاسفانه هنوز خدمت سربازی نرفته ام به دلیل اینکه خدمت سال اینده ۲۴ ماه می شود دفترچه سربازی را پست کرده ام ایا با توجه به شرایط من امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور وجود دارد؟
    با تشکر

  5. رضا
    ۲۳ آذر ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۹ | #9

    جناب آقای دکتر مختاری

    با عرض سلام وادب
    پیرو اطلاع رسانی حضرتعالی (که جای بسی تشکردارد) بنده نسبت به عقد قرارداد وواریز پول جهت شکایت در مورد پرمیتها اقدام نمودم آیا حضرتعالی در مورد فرآیند برنامه اطلاعی دارید ممنون میشم اگه اطلاع دهید

    • ۱ دی ۱۳۹۳ در ۰۵:۵۰ | #10

      متولی شکایت مجموعه ما نبود ما اطلاع رسانی کردیم
      با خانم اسکویی از طریق همان نشانی ایمیل تماس بگیرید

  6. کتایون
    ۲۶ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۰۸ | #11

    با سلام. یک سوال داشتم. بطور شخصی برای فایل کبک اقدام کردم، حدود سه ماه پیش نامه آپدیت مدارک آمد. کلیه مدارک را به دقت آماده کرده، نسخه انگلیسی به تایید امور خارجه و دادگستری رساندم و نسخه فارسی را به تایید مترجم رسمی. و اوایل مهرماه مدارک را ارسال کردم. دیروز نامه ای گرفتم که بدلیل عدم تایید مدارک بصورت صحیح پرونده ام ریجکت شده است. سوالم اینست که:
    ۱٫ از چه زمانی تایید مدارک فارسی از سوی صادرکننده مدرک یا محضر اجباری شده است؟
    ۲٫ آیا میشود به این تصمیم اعتراض کرد و یا مدارک را با تایید محضر دوباره فرستاد؟
    ۳٫ در موارد قبلی که کنپارس اعتراض و شکایت کرده آیا نتیجه داشته و این اینبار برای چنین موضوعی موکلان دیگری دارید که من هم بصورت مشترک با آنها اعتراض را انجام دهم؟
    سپاسگزار خواهم بود اگر به سوالهای پاسخ دهید.
    با تشکر

    • ۸ آذر ۱۳۹۳ در ۲۲:۱۳ | #12

      متاسفانه وضعیت کبک اسفناک است
      مدت زیادی است که خواسته اند به تایید دفاتر اسناد رسمی برسد و در ناه آنها چندان هم برجسته نشده است
      راه اعتراض نیست چون اراده رسیدگی نیست
      به فکر اقدام دوباره و این بار دقیق و با استفاده از خدمات حرفه ای باشید

  7. rozbeh
    ۲۵ آبان ۱۳۹۳ در ۲۰:۵۲ | #13

    سپاسگزارم جناب دکتر مختاری

  8. rozbeh
    ۲۳ آبان ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۹ | #14

    جناب دکتر مختاری با سلام و تشکر از سایت خوب و مفیدتان
    ما چند ماهی است PR card دریافت کرده و به ایران بازگشته ایم آیا این موضوع صحت دارد که هر شش ماه یکبار می بایست به کانادا ورود کنیم جهت تمدید PR card یا همان زمان حضور دو سال آخر تا قبل از انقضاء PR card کفایت میکند تشکر میکنم راهنمایی فرمایید.

  9. Farid
    ۱۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۰ | #16

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از زحمات شما از موکلین شما هستم که بلاخره بعد از۵سال ویزا را دریافت کردم و از همین جا از شما و پرسنل دفترتون در تهران بسیارسپاسگزارم .جناب دکتر مختاری من تا جولای فرصت لند دارم و قصد استفاده از پکیج شماراهم دارم که زمان مناسب نیمه دوم اوریل میباشد به نظر شما لازم است من تا پایان امتحانات بچه (دبستان)صبرکنیم و ترجمه کارنامه مدرسه برای ثبت نام در کانادا لازمه ؟ ممنون میشم در این زمینه راهنمایی بفرمایید

  10. mohsen
    ۱۴ آبان ۱۳۹۳ در ۰۵:۴۲ | #18

    سلام آقای دکتر

    من پی آر کانادا هستم و میخواهم اسپانسر همسرم شوم و بخشی از سوابق کاری همسر بنده در شرکت تحریمی است
    با توجه به اینکه در پروسه ی اسپانسرشیپی همسر سوابق کاری مهم نیست ایا این امکان وجود دارد که من همسر خودم را بیکار اعلام کنم؟

    ممنون میشوم از پاسخ شما

  11. علیرضا
    ۱۴ آبان ۱۳۹۳ در ۰۵:۱۱ | #20

    سلام آقای دکتر
    ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ بامدرک دیپلم ساخت و تولید(فرز کاری) و فوق دیپلم ساخت و تولید(ماشین ابزار) با سابقه ی کار مدارکم رو ارسال کردم و ۵ نوامر ۲۰۱۱ فایل نامبرم درب منزل به دستم رسید.از اون زمان دارم فرانسه میخونم. هنوز هیچ نامه ی آپدیت یا دعوت به مصاحبه ای هم دریافت نکردم. تصمیم گرفتم تا دیپلم مجدد بگیرم که عنوانش ماشین ابزار باشه تا ۱۶ امتیازی بشم.حالا سوالم اینه که تاریخ دریافت این دیپلم مشکل ایجاد میکنه چون ۲۰۱۴ میشه؟
    واینکه اگر گرفتمش بلافاصله برای دفتر مونترال پستش کنم یا اینکه منتظر شم نامه ی آپدیت بیاد برام و اون موقع ارسالش کنم؟ اصلا گرفتن دیپلم مجدد تاثیری در موفقیتم برای مهاجرت داره؟ و اینکه اونجا اصلا این ۱۶ امتیاز برام لحاظ میشه؟ یا همون ۶ امتیاز فوق دیپلمم رو در نظر میگیرن؟ شما میتونید حدس بزنید که آپدیتم کی میاد؟
    خواهش میکنم راهنماییم کنید آقای دکتر بد جوری توی برزخ موندم.
    با احترام.

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۲۶ | #21

      در مورد رفتار کبک نمی توانم اظهار نظر قطعی کنم

      مدرک را با آپدیت مدارک بفرستید

  12. پریسا
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۰ | #22

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری
    من کارشناس ارشد سیستم های انرژی و همسرم کارشناس ارشد مهندسی نفت هستند و ۸ سال سابقه کار در شرکت نفت دارند و تا ۴ ماه دیگه مدرک دکتری نفت رو هم دریافت می کنند.
    اما مدرک زبان هامون اکسپایر شده و تا ۴ ماه دیگه دوباره امتحان می دهیم
    با این شرایط من و همسرم برای ۲۰۱۴ که حدود ۲ هفته بیشتر زمان نداره می تونیم اقدام کنیم؟

  13. masoud
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ در ۱۳:۴۵ | #24

    سلام جناب مختاری ضمن تشکر از پاسخ شما در مورد سوال دوم و اینکه ویزای افرادی که از ورشو مدیکال دریافت کردن میبایست از ورشو دریافت شود یا از انکارا پاسخ ندادید؟ ممنون میشم و نیز از زمان ارسال ویزا چند ماه جهت رفتن به کانادا وقت میدن با تشکر

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۲ | #25

      جواب داده ام
      ویزا ها هماهنگ می شود و از آنکارا صادر می شود
      مهلت رفتن در نامه ارسالی به شما اعلام می شود بسته به شرایط متفاوت است از دو ماه تا ۱۲ ماه می تواند متغیر باشد

  14. محمد
    ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۱ | #26

    جناب آقای دکتر عزیز
    با سلام
    بالاخره پس از مدتها ویزای ما از لیست ۳۸ گانه دریافت گردید.
    برخود واجب می دانم از زحمات حضرتعالی -آقای مهندس حسین مختاری عزیز و تمامی پرسنل که بصورت کاملا حرفه ای و دلسوزانه پیگیری می نمایند قدردانی نمایم.
    با تقدیم احترام

  15. masoud
    ۱۱ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۹ | #28

    سلام جناب مختاری ما نه ماه پیش مدیکال و ابدیت رو فرستادیم چون فرزند جدیدی داشتیم بوسیله ایمیل موضوع رو اطلاع دادیم بلافاصله مدیکال بچه و مدارک و پول رو درخواست کردن که هفت ونیم ماه پیش فرستادیم چون بعد از شش ماه جواب پاس رکویر نشدیم نامه ای فرستادیم که بلافاصله جواب اومد که چون یکی از پسرها هجده ساله شده فرم اسکاجول وان برایش پر و به امضا اون برسه و ایمیل کنید که حدود دو ماه قبل انجام شد ولی از اون وقت دیگه جوابی نیامده حال سوال اینه با توجه به گزشت حدود ده ماه از ارسال مدیکال ما و هفت و نیم ماه از مدیکال بچه.ایا صلاح میدانید با توجه به نامه قبلی نامه جدیدی جهت تسریع در ارسال ویزا بفرستیم در ضمن مدیکال از ورشو اومده ایا ویزا رو باید از ورشو بگیریم ؟یا از انکارت؟ ممنون

  16. بهنام
    ۱۱ آبان ۱۳۹۳ در ۱۷:۱۳ | #30

    با سلام و تشکر مجدد در رابطه با پبش خرید اپارتمان در تورنتو اگر زحمتی نیست مقاله ای بنویسید با تشکر

  17. Nazi
    ۱۰ آبان ۱۳۹۳ در ۰۹:۳۵ | #31

    جناب مختاری سلام. آیا شرکت در لاتاری آمریکا براى پرونده در مرحله بعد مدیکال کانادا اشکالى ندارد؟

  18. مریم بانو
    ۹ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۷ | #33

    سلام
    خسته نباشید آقای مختاری
    ممنون از وبلاگ مفید و به روزتون
    من الان سه ماهه که از تاریخ لندینگم به کانادا میگذره ولی هنوز پی آرم به آدرسی که روز اول در فرودگاه دادم نرسیده. آیا این طبیعیه؟ فک میکنین تا کی طول بکشه؟ اگه نه چه اقدامی باید انجام بدم. من به ایران برگشتم و به توصیه شما قبل برگشتن هم عکس گرفتم و پیش دوستان گذاشتم.
    با تشکر از راهنمایی های ارزنده جنابعالی

  19. mohammad
    ۹ آبان ۱۳۹۳ در ۰۰:۴۲ | #35

    احمد :
    امیدوارم عملکرد بگونه ای باشد تا در قرائت و بررسی پرونده ها نیز بی تأثیر نباشد . بی گمان معتقدم عمدی در همه کارهای ایرانیان وجود دارد ؛ همچنین معتقدم دولت کانادا و وزیر امور خارجه ایشان میباید جوابگوی مادی و معنوی خسارتی باشند که ما متقاضیان مهاجرت به آن کشور با از دست دادن زمان مناسب و از دست رفتن موقعیتهای مهم سرمایه گذاری از دست بدهیم خود بنده نمونه ای از آن دسته هستم امیدوارم در این مورد صحبت شود که کی این فرصت های از دست رفته را میتواند جبران نماید

  20. shahrokh
    ۸ آبان ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۸ | #36

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    جناب دکتر بنده در دسامبر ۲۰۱۳ مدیکال خودرا دریافت نمودم و در ژانویه ۲۰۱۴ جواب مدیکال و مدارک خواسته شده را تحویل دادم . اما به اشتباه به جای اینکه اصل عدم سوئ پیشینه و ترجمه رسمی آن را بفرستم کپی آن و ترجمه رسمی از آن را فرستادم ،چند ماه بعد متوجه خطای خود شده و بدون اینکه هنوز سفارت از من در خواست مدارک اصلی رانماید شخصا مدارک اصل و ترجمه رسمی آنرا برای ایشان فرستادم (در ماه اپریل – حدودا ۴ ماه بعد ) حال باتوجه به سختگیریهای افسرهای مهاجرت در این اواخر و در نظر داشتن این مطلب که من وخانواده ام هنوز پاس ریکوئیست نشده ایم . آیا در زمان بررسی پرونده بخاطر عدم رعایت دقیق زمان بندی در ارسال مدارک خواسته شده احتمال رد درخواست ما میباشد یا خیر در ضمن پرونده ما در سفارت ورشو میباشد.
    باتشکر از شما خداوند همواره یارتان

  21. احمد
    ۸ آبان ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۵ | #38

    امیدوارم عملکرد بگونه ای باشد تا در قرائت و بررسی پرونده ها نیز بی تأثیر نباشد . بی گمان معتقدم عمدی در همه کارهای ایرانیان وجود دارد ؛ همچنین معتقدم دولت کانادا و وزیر امور خارجه ایشان میباید جوابگوی مادی و معنوی خسارتی باشند که ما متقاضیان مهاجرت به آن کشور با از دست دادن زمان مناسب و از دست رفتن موقعیتهای مهم سرمایه گذاری از دست بدهیم خود بنده نمونه ای از آن دسته هستم امیدوارم در این مورد صحبت شود که کی این فرصت های از دست رفته را میتواند جبران نماید

  22. عليرضا سليماني
    ۸ آبان ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۷ | #39

    سلام اقای دکتر عزیز در رابطه با شکایت از اقای وزیر فقط کسانی که در مرحله انتقال وجه سرمایه گذاری هستند می توانند به گروه شاکیان بپیوندند یا کسانی مثل ما که در مرحله انتظار برای دریافت مدیکال هستند هم می توانند شرکت کنند با سپاس

    • ۸ آبان ۱۳۹۳ در ۱۵:۴۸ | #40

      خیر به شما مربوط نمی شود تنها در مورد پرونده هایی است که پس از نوامبر ۲۰۱۱ قرارداد بسته اند

دیدگاه ها مسدود است.