خانه > اخبار کنپارس, نیروی متخصص کبک, کبک > وضعیت اداره مهاجرت کبک و یک گفتگو

وضعیت اداره مهاجرت کبک و یک گفتگو

۱۲ خرداد ۱۳۹۳

پیش از این در مورد وضعیت به هم ریخته اداره مهاجرت کبک نوشته ام. برداشتهای متفاوتی از آن شده است. عده ای نگران شده اند و عده ای دیگر متوجه شده اند که در این گیر و دار تنها نیستند و مشکل مخصوص آنها نیست. انگیزه من از نوشتن آن مطلب این بود که دوستان در جریان باشند و تصور یک سیستم بی عیب و نقص را از آن نداشته باشند به خصوص دوستانی که از ما در مورد پرونده سوال می کنند و خود نیز تماس می گیرند و پاسخ متفاوتی می شنوند. به این دوستان قول می دهم که اگر فردای همان روز زنگ بزنند سخن دیگری خواهند شنید.

از این همه به هم ریختگی متعجبم.

امروز مورد جالبی داشتیم. برای موکلی نامه دریافت کرده ایم که چرا در مصاحبه شرکت نکرده اید و اگر دلیل قانع کننده ای نداشته باشید پرونده را می بندیم. این همان موردی است که ما بارها در موردش از کبک سوال کره بودیم و بی جواب مانده بود. هرگز نامه ای برای مصاحبه وی دریافت نشده بود. امروز به کبک زنگ زدیم و افسر عزیز گفتند که در ماه نوامبر برایتان نامه آمادگی برای مصاحبه داده ایم ولی هرگز به مصاحبه دعوت نشده اید. گفتیم پس این چه حکایت است که می گویید دعوت شده ایدو نیامده اید و جویای علت نیامدن هستید. بنده خدا توضیحی نداشت و قرار شد بررسی کند. ما هم نامه ای را برای افسر ارسال کننده آن نامه کذایی نوشته ایم به امید جواب.

 

اما خبر خوب

دیروز فرصتی دست داد تا با یکی از نمایندگان مجلس کبک در این زمینه صحبتی داشته باشم. او نمی توانست این همه به هم ریختگی را در سیستم کبک باور کند. هر چه بیشتر می گفتم چشمان ایشان از تعجب بازتر می شد. قرارمان این شد که برای ایشان ایمیلی بزنم با توضیحات آنچه می گذرد و سپس جلسه ای داشته باشیم و شاید نیز ملاقاتی با وزیر محترم.  همین امروز صبح ایمیل را زدم و منتظر خواهم ماند تا ایشان مرا بخواهند در این میان دهها نمونه واقعی از به هم ریختگی را مستند خواهم کرد.

اگر شما هم وضعیت به هم ریخته کبک را تجربه کرده اید تجربه خود را در کامنتهای زیر همین مطلب برای من بنویسید.

  1. غزال
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۹:۵۶ | #1

    با سلام
    ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار همگان قرار میدید. من رشته ۱۲ امتیازی (مهندسی برق الکترونیک و ارتباطات) هستم با مدرک زبان فرانسه A1-B1 و ایلتس ۶ (سن :۳۰- سابقه کار و بیمه:۸ سال- فوق لیسانس مدیریت اجرایی) بعلاوه خواهر من ۱ سال است که به کانادا مهاجرت کرده است
    سوال من از جنابعالی این است که با این امتیازات میتونم اقدام کنم؟ ایا باید حتما نمره فرانسه B2-B2 بگیرم یا با همین نمره هم امکان پذیر هست؟
    با توجه به امتیاز رشته تحصیلی بهتر است فدرال اقدام کنم ( از امتیاز خانواده درجه اول استفاده کنم) یا کبک با امتیاز ۱۲؟
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید

  2. لیلا
    ۵ فروردین ۱۳۹۴ در ۲۲:۲۹ | #3

    باسلام و احترام
    ضمن عرض تبریک سال نو ، باستحضار میرساند براساس مشکلات بوجود آمده از طرف اداره مهاجرت کبک که بشرح ذیل خلاصه ای را خدمتتان عرض میکنم ، درخواست مشاوره و راهنمایی از حضورتان دارم .
    اینجانب در روزهای پایانی سال ۲۰۱۱ اقدام به مهاجرت کانادا بصورت اسکیل ورکر نمودم که حدود یک ماه بعد فایل نامبر ارسال گردید . پس از آن هیچگونه مکاتبه ای با بنده انجام نشد تا ۳ ماه گذشته که به بنده اعلام کردند بعلت کسری مدارک پرونده در حال بسته شدن می باشد . این درحالی بود که اینجانب مدارک سابقه کار ، دوره آموزشی گذرانده شده در سفارت فرانسه ، مدرک تحصیلی ( رشته برق ) همه را قبلا” ارسال نمودم ولی مجددا” ارسال کردم . حالا دوباره به بنده اعلام کردند که پرونده در حال بسته شدن می باشد و مدرک آموزشی گذرانده شده در سفارت را نپذیرفته اند . فرصت ۹۰ روزه برای درخواست نامه تجدید نظر داده اند .
    خواهشمند است بنده را راهنمایی فرمایید .
    پیشاپیش از لطف و عنایت شما کمال تشکر را دارم .

    • ۷ فروردین ۱۳۹۴ در ۲۰:۱۵ | #4

      ایمیل زده بودید پاسخ دادم
      مایل بودید به دفتر ما در تهران مراجعه کنید و با خانم امیریان صحبت کنید

  3. لیلا
    ۵ فروردین ۱۳۹۴ در ۲۲:۱۰ | #5

    باسلام و عرض تبریک سال نو
    باعرض پوزش سوالی داشتم . بنده در فوریه ۲۰۱۲ فایل نامبرم رو دریافت کردم . الان بنده ایمیلی دریافت کردم که بهم فرصت ۹۰ روزه جهت ارسال درخواست تجدید نظر بدلیل کسری امتیازدادند . میخواستم بدونم ارسال نامه تجدید نظرپرونده را در جریان می اندازد یااینکه مشخص نیست ؟

  4. مهدیه
    ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۰۶:۰۵ | #7

    با عرض سلام خدمت شما. من نیز یکی از قربانیان ثصمیم نا عادلانه اداره مهاجرت کبک میباشم از انجا که شما فرموده بودید که به شما اعلام کنیم من این کار را کردم .انها به خاطر اینکه مدارک ارسالی من مطابق با فرمت انها نیست مرا پس از ۴ سال انتظار رد کردهاند در صورتی که من تمام سعی خودم را کردهام که مدارکم طبق درخوهست انها باشد. لطفا مرا یاری کنید

    • ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۸ | #8

      با دفتر تماس بگیرید
      خانم امیریان
      اگر دلیل موجهی نباشد برایتان اعتراض می کنیم ولی خیلی امید نبندید به نتیجه آن و فکر اقدام مجدد هم باشید

  5. سلماز
    ۱۱ آبان ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۳ | #9

    با سلام
    من فایل نامبر آپریل ۲۰۱۳ و ۱۲ امتیازی هستم آیا این صحت داره که اداره مهاجرن کبک نامه های ۲۰۱۳ را به موازات سالهای دیگه داره پروسس میکنه ؟ من هرچی ۲۰۱۳ای دیدم براش آپدیت اومده بجز من . نگرانم به نظر شما این طبیعیه ؟

  6. حمید
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۰۸ | #11

    با سلام
    یکی از دوستانم متقاضی کبک است و هنوز دعوت به مصاحبه نشده. چندی پیش درخواست آپدیت کردند که تمامی مدارک را علاوه بر ترجمه رسمی، کپی برابر اصل نماید. تمامی مدارک کامل ارسال شد اما بعد از ۱۰ روز اعلام کردند که پرونده شما به دلیل نقص مدارک reject شده است. درحالی که مدارک کامل بود. با تماس تلفنی و ایمیل درخواست تجدید نظر کردیم. بعد ایمیلی زدند که اگر درخواست تجدید نظر دارید اصل مدارک را ارسال نمایید.
    آیا ارسال اصل مدارک منطقی است؟ آیا امیدی به این پرونده است؟ لطفاً راهنمایی نمایید.
    بسیار ممنون

  7. مریم
    ۲۲ تیر ۱۳۹۳ در ۰۸:۳۵ | #13

    سلام جناب آقای دکتر،
    بنده سه ماه دیگر اعتبار ۱۲ ماهه مدیکالم باطل می شود و هنوز ویزا دریافت نکرده ام و می بایست برای مصاحبه مجدد به آنکارا بروم، (متقاضی کبک هست) این درست است که اعتبار مدیکال ۱۸ ماه است؟

  8. مریم
    ۲۲ تیر ۱۳۹۳ در ۰۸:۳۲ | #15

    سلام جناب آقای دکتر خسته نباشید
    چنانچه در ایران صاحب ملک باشیم و بعدا بخواهیم آن را فروخته و مبلغش را به کانادا و به حسابمان منتقل کنیم باید در فرم b4 بنویسیم یا بعدا باید با بانک هماهنگ شود و حواله ارسال شود؟ آیا در فرم وجوه نقد و طلا را هم می توان نوشت؟
    مبلغ حاصل از فروش اموال نامبرده در فرم مهم است؟

    با تشکر از حوصله شما؟

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۲۱:۲۱ | #16

      فرم مربوطه ربطی به پول نقد ندارد
      در مورد اجناسی است که مورد استفاده شما بوده اند و می خواهید به کانادا بیاورید مثل ماشین جواهر مبلمان فرش

  9. محمد
    ۴ تیر ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۵ | #17

    با سلام مجدد
    سپاس فراوان که با اعلام ۱۸ ماهه بودن اعتبار مدیکال،تا حد زیادی خیال من را راحت کردید.در هنگام انجام آزمایشات مدیکال،تست x-ray همسرم را به دلیل باردار بودن انجام ندادیم و تاکنون هم که ۴ ماه از تولد فرزندمان گذشته ، انجام نداده ایم.آیا به نظر شما ایراد ندارد که صبر کنیم و با مدیکال بچه به صورت همزمان انجام دهیم؟ این تاخیر ایجاد اشکال نمی کند؟

    • ۱۰ تیر ۱۳۹۳ در ۱۷:۰۳ | #18

      با سفارت در این زمینه مکاتبه کنید و اعلام کنید به احتمال زیاد مشکلی ندارند با اینکه همزمان با بچه انجام شود

  10. محمد
    ۲ تیر ۱۳۹۳ در ۰۸:۴۶ | #19

    باسلام
    من و همسرم آزمایشات مدیکال را نوامبر ۲۰۱۳ انجام دادیم.دقیقا ۹۵ روز پیش مدارک فرزند تازه متولد شده مون را برای اضافه شدن به پرونده هم به کبک و هم فدرال فرستادیم. با اینکه دو ماه هست که پول رو برداشتن تا حالا نه تنها خبری نشده که وقتی ایمیل پیگیری هم زدم گفتن داریم به نوبت بررسی می کنیم و دیگه به ما ایمیل نزنین.فکر نکنم ارسال یک صفحه مدیکال فرزند و یک CSQ برای فرزند اینقدر زمان نیاز داشته باشه
    بدیهیه که مدیکال من تا چند ماه دیگه اعتبارش تموم می شه و یقینا در اینصورت من برای همیشه قید این کشور نامنظم و بروکراتیک رو خواهم زد.
    این رو نوشتم تا اگه نیاز به استنادی هست مدارکم هم موجود است

  11. فرزانه
    ۱ تیر ۱۳۹۳ در ۰۴:۵۸ | #21

    باسلام،
    بنده مدارکم رو جولای ۲۰۱۱ به مونترال فرستادم و سپتامبر همون سال فایل نامبر گرفتم.. با توجه به گذشت نزدیک به ۳ سال از زمان اقدام برای مهاجرت به کبک، تصمیم دارم یک نامه حاکی از ابراز نگرانی درمورد وضعیت پرونده ام برای اداره مهاجرت بفرستم (با پست سفارشی و نه با ایمیل یا فکس) بلکه خبری از نامه آپدیت مدارک یا دعوت به مصاحبه بشه.. در ضمن من مجردم، ۳ سال هست که فرانسه میخونم و امتیازاتم بدون درنظر گرفتن نمره زبان ۴۳ هست و درحال حاضر دارم برای مدرک ب۲ آماده میشم.. میخواستم اگه براتون ممکنه یک متن پیشنهادی جهت مطرح کردن این قضیه که منو به جواب قانع کننده ای برسونه روی سایت بگذارید.

    پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگزارم

    • ۴ تیر ۱۳۹۳ در ۰۲:۱۷ | #22

      یعنی بنده نامه شما را تهیه کنم
      خودتان زحمت بکشید
      در ضمن تلفن بزنید موثر تر از ارسال نامه سفارشی است این روزها

  12. مسعود
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۳:۲۹ | #23

    جناب آقای مخناری
    با سلام
    یک انتقاد دارم از موکلین شما هستم چند وقتی میشود که برای شما ایمیل دادم و جوابی دریافت نکرده ام …

    • ۴ تیر ۱۳۹۳ در ۰۲:۲۶ | #24

      من چک کردم و ایمیلی که پاسخ نداده باشم از شما نداشتم
      در مورد دیگر موارد به دفتر ارجاع دادم

  13. Amir k
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۳:۰۰ | #25

    با سلام
    لطفا راهنمائی فرما یید
    من مدت ٢٠ روز است که در مونترال لند کرده ام و میخواهم سه روز دیکر به ایران برکردم.سوالم أینست که بهتر است یا بایستی به أداره مهاجرت اطلاع دهم که بخاطر کاری بسیار ضروری مجبورم کانادا را قبل از کرفتن کارت أقامت ترک کنم یا اینکه نه أصلا نیازی نیست و ممکن است به دلیل این اطلاع رسانی کارم بیشتر تابلو شود و ضرر کنم. به من کفته شده بهتر است تا تماس بکریم جون در این صورت أداره مهاجرت میکوید شما فرم مربوطه را کامل کن تا در صورت لزوم بتوانی بدون کرفتن ویزای مجددا کانادا بیایی.
    لطفا مرا راهنمائی فرما یید که با أداره مهاجرت قبل از ترک کانادا تماس بکریم و اطلاع دهم بهتر است یا کلا اطلاع ندهم و برکردم ایران؟
    بسیار متشکرم

    • ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۰:۳۷ | #26

      لازم نیست به جایی اطلاع دهید تنها مطمین شوید نشانی که برای کارت داده اید درست است و در غیاب شما کارت دریافت می شود
      پس از دریافت کارت برای شما ارسال کنند
      اگر کارت نگرفتید هم هر زمان خواستید بیایید برگ سفر بگیرید

  14. sarah
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۳:۵۹ | #27

    سلام آقای مختاری،

    پرونده ما از سرمایه گذران کبک در مرحلهٔ فدرال هست با فایل نامبر ژولای ۲۰۱۱. وقتی‌ وضعیت پرونده را با فایل نامبر ای‌ که با حرف “ب” شروع میشود در وبسایت چک می‌کنیم، پیام زیر را میگیریم:

    We were not able to identify you using the information you provided. There could be three possible reasons

    آیا این نگران کننده هست؟ اطلاعت را هم درست وارد می‌کنیم. با سایر دوستان که صحبت می‌کنیم، حداقل آنها وضعیتِ پرونده خود را به صورتِ ” We received your application” میبیننند.
    خیلی ممنون از راهنمایی شما

    • ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۱ | #28

      جای نگرانی نیست
      به درستی وارد نکرده اید به خصوص اگر فامیل شما دو کلمه ای است

  15. عفت
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۰ | #29

    با سلام خدمت آقای مختاری و همکاران محترم
    فایل نامبر اسکیلد ورکر کبک را در ژانویه ۲۰۱۳ در رشته آمار گرفتم.چند ماه پیش نامه ای برای من ارسال شد و جمع امتیازات ما را ۵۳ بدون نمره زبان فرانسه طی جدولی اعلام کرده بود ( قبلا نمره B1 ارائه داده بودم).در زیر جدول به اشتباه نوشته شده بود چون شما ۴۳ امتیاز کسب کرده اید باید خود و همسر ۲ تا B2 ارائه دهید. در صورتیکه با توجه به امتیاز ۵۳ فقط من لازم است ۲ تا B2 ارائه دهم. حال این اشتباه را چطور می توانم به آنها حالی کنم؟ آیا ارسال نامه به اداره مهاجرت تاثیری خواهد داشت؟
    خیلی ممنون از راهنمایی شما

    • ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۶ | #30

      وضعیت کبک آنقدر نابسامان است که جای اعتراض و اصلاح نیست
      اراسال نامه البته مورد توصیه است

  16. ساسان
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۳۴ | #31

    سلام آقای مختاری عزیزلطفا اگر امکان دارد در مورد پرونده هاییکه به خاطر نداشتن تاییده وزارت خارجه به ناحق و پس از سالها انتظار رد شده اند نیز با نمایندگان کبک در میان بگذارید.همانگونه که میدانید پرونده بنده هم به همین دلیل ردشد و بنده ناچار شدم روز از نو وروزی از نو دوباره از صفر شروع کنم.انشالله که فرجی شود.باتشکر

    • ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۸ | #32

      درد کبک یکی دو تا نیست متاسفانه
      لیستی از مشکلات هست که در تلاشم به گوش وزیر برسانم اگر بتوانم

  17. nouri
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۲۷ | #33

    با سلام
    جناب آقای مختاری قربان بعد از مدت ها که در سایت کانادا نوشته بودند پرونده شما در ژانویه ۲۰۱۱ رسیده است حالا امروز مشاهده کردم نوشتند in proccesو ادامه اش که باز کردم نوشته اند که پرونده شما در تاریخ ۲jun apply شده است ما سرمایه گذاری کبک در مرحله فدرال هستیم و در این چند سال بعد از خدا واقعا تنها دلخوشیمان شمایید بنظر شما امیدی هست آپدیت یا مدیکالی بیاید. با تشکر

  18. بهنام
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۱:۴۶ | #35

    با سلام وتشکر بی نهایت در مورد واریز پول توسط دوستان در کانا دا به حساب اینجانب ایا محدویتی دارد .؟ و موجودی در حساب از چه مبلغی نباید بشتر شود؟

    • ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۷:۲۴ | #36

      باید قابل توجیه باشد
      اگر زمانی سوال کردند باید روشن باشد بابت چیست
      می تواند قرض باشد یا طلب یا هر چیز دیگر
      موجودی سقف ندارد مهم توجیه پولی است که وارد می شود باید منشا روشن باشد

  19. مریم
    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۷ | #37

    سلام

    جناب آقای مختاری از موکلین شما هستم و همانطور که استحضار دارید چند بار به صورت ایمیل و تلفنی با دفتر تهران و کانادا تماس گرفتم متاسفانه تا به حال هیچ نامه ای دریافت نکرده ایم ….

    • ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۱:۳۲ | #38

      موکلین عزیز از طریق ایمیل و تماس با دفاتر خدمت شما هستیم طرح موضوعات مربوط به پرونده شخصی در وبلاگ را توصیه نمی کنم

دیدگاه ها مسدود است.