خانه > درخواست شهروندی > یک نامه سرگشاده آنلاین در اعتراض به لایحه جدید قانون شهروندی Bill C-24

یک نامه سرگشاده آنلاین در اعتراض به لایحه جدید قانون شهروندی Bill C-24

۵ خرداد ۱۳۹۳

قانون شهروندی کانادا در شرف تعییر است. این تغییرات به ضرر متقاضیان است و شرایط سخت تری را برای دریافت تابعیت پیش بینی کرده است. این پتیشن أنلاین از سوی حقوق دانان کانادایی و در اعتراض به این لایحه تهیه شده است و تاکنون ۲۰ هزار امضا دریافت کرده است.

شما هم امضا کنید

 

Canadian Government: Stop Bill C-24

Don’t turn millions of us into second class Canadian citizens

  1. Amir
    ۱۳ آذر ۱۳۹۳ در ۲۱:۵۶ | #1

    ممنون آقای دکتر،
    یعنی‌ این سالهایی که در کانادا دانشجو هستم جزو سال‌های حضورم برا گرفتن شهروندی حساب میشود؟
    نمیگن شما Skilled worker بودی پس باید کار میکردی؟

  2. Amir
    ۳ آذر ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۲ | #3

    سلام آقای دکتر،
    ممنون از مطالب مفیدتان،
    یه سوال داشتم از خدمتتون. اگه کسی‌ که پر (PR) کانادا هست و در طول این ۳ یا ۴ سال حضور جهت گرفتن شهروندی، یک دوره فوق لیسانس بره دانشگاه برای گرفتن مدرک فوق لیسانس. آیا این سالهایی که دانشجو بوده، برای گرفتن شهروندی حساب می‌شه یا نمی‌شه؟

    • ۸ آذر ۱۳۹۳ در ۲۳:۳۰ | #4

      خیر
      برای شهروندی باید درکانادا حضور فیزیکی داشته باشید مگر در موارد خیلی خاص

  3. Amir
    ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۱ | #5

    سلام آقای دکتر،

    ممنون از مطالب مفیدتان. یه سوال داشم از خدمتتون.

    اگه کسی‌ که مقیم کانادا هست نتونه از ۶ سال، ۴ سال رو پر کند برا گرفتن شهروندی باید چیکار کند؟

    پروسه از نوع شروع می‌شه یا اینکه باید بیشتر بمونه تا ۴ سال پر شه؟ یعنی‌ مثلا توی ۷ سال ۴ سال رو پر کنه می‌تونه شهروندی بگیره؟

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۶ | #6

      زمانی می تواد اقدام کند که در ۶ سال قبل از تاریخی که درخواست می دهد ۴ سال در کانادا بوده باشد
      البته اگر این قانون به سامان برسد الان که ۳ سال در ۴ سال قبل ملاک است

  4. مریم
    ۴ تیر ۱۳۹۳ در ۱۳:۵۱ | #7

    @علی مختاری
    بله!هم پاسپورت دارم هم برث سرتیفیکیت!ولی سین نامبر و اوهیپ ندارم.یک حساب بانکی هم دارم.به نظر شما من محض احتیاط چه اقدامی انجام بدهم که صد در صد مطمعن بشم که تا ۳ سال دیگه حق شهروندیم لغو نمیشه؟ایا اگه فقط برای ۱ ماه بیام و سین نامبر بگیرم و مالیات این چند سال را بدهم کافیست؟اصلا لازمه که من مالیات بدم؟با توجه به اینکه فعلا نه تو ایران از خودم درآمد دارم نه تو کانادا…

  5. مریم
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۸:۲۳ | #9

    سلام ممنون از سایت خوبتون.من الان ۲۳ سالمه و کانادا متولد شدم.فقط تا ۳ سالگی کانادا بودم و بعدش اومدم ایران و تا الان هم اصلا کانادا زندگی نکردم . فقط یه مسافرت ۱ ماهه رفتم.میخواستم ببینم با توجه به این قانون جدید و با توجه به اینکه تابعیت ایرانی هم دارم آیا ممکنه حق شهروندی من لغو بشه؟فعلا هم تا ۳ سال دیگه به خاطر تحصیلم نمیتونم به کانادا برم.توروخدا راهنماییم کنین من خیلی نگرانم.ممنون.

  6. amir peyman
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۷ | #11

    سلام من در تیرماه امسال با ویزای آمریکا با همسرم قصد ورود به آمریکا برای کاری داریم
    آیا با این ویزا میتونیم برای دیدن برادرم وارد کانادا بشیم؟
    درصورتی که با پرواز ترانزیت در کانادا لندینگ کنیم چطور؟

  7. parham
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۳۷ | #13

    آقای مختاری:
    با سلام وخسته نباشید.
    سال گذشته ۲۰۱۳ به همراه خانواده به کانادا لندینگ داشتیم آدرس هم دادیم و پس ازیک ماه خارج و به ایران بازگشتیم .پس از گذشت ۷ ماه pr نیامد.ازطریق وکیل مکاتبه شد دو جواب متفاوت دادند .۱- آدرس نداده اند.۲-به آدرس رفته و نبوده اند.گفتند مجددا” اقدام شود.مجددا” از طریق وکیل در کانادا اقدام و مدارک جدید و آدرس برای prدادیم . اکنون پس ازگذشت ۴ ماه هنور نیامده است.چکار کنیم.آیا اگر از طریق travel document اقدام کنیم pr اگر صادر شده باشد لغو می شود؟.لطفا” راهنمایی کنید

  8. مهين سرمدي
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۷ | #15

    با سلام و خسته نباشید.

    ما پاس ریکوئیت شدیم و قرار است که آکوست بصورت مهاجر به مونترال برویم. می خواهم دخترم را که سوم دبیرستان می باشد برای برنامه پیش دانشگاهی جهت ترم پاییز در یکی از کاج‌های دولتی انگلیسی زبان در مونترال ثبت نام کنم. ولی در سایت کالج ها و در سایت SRAM نوشته شده که جای خالی نداریم. سوال من این است که آیا اداره مهاجرت کانادا در این مورد می‌تواند کمکی بکند؟ آیا شما راهی برای ثبت نام دخترم پیشنهاد می‌کنید؟

  9. بهنام
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۸:۳۰ | #17

    با سلام و تشکر از زحمات شما اقای مختاری با توجه به این که اینجانب از طریق سرمایه گذاری کبک اقدام کرده ام و می بایست در کبک لندینگ کنم ایا بعد از مراحل اداره مهاجرت در فرودگاه همان روز می توانم به تورنتو بروم ؟ و ایا می توانم جهت گرفتن کارتpr ادرسی در تورنتو بدهم؟

  10. فرزانه
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۸ | #19

    با سلام با توجه به اینکه حدود ۲۸ ماه ا ز فایل نامبر فدرال سرمایه گذاری کبک می گذرد و پسرم وارد سن ۱۹ سالگی شده است ایا نوشتن نامه به فدرال به صورت جداگانه اثری دارد یا خیر؟ با توجه به تجربه با ارزش شما پسرم رشته حسابداری یا معماری را در ایران انتخاب کند که در کانادا نیز اهمیت داشته باشد با تشکر

  11. پوریا
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۳:۵۵ | #21

    سلام آقای مختاری و سپاسگذارم بابت وقتی که میذارین و به سوالم جواب میدین
    یکی از دوسای من ازطریق سرمایه گذاری کبک اقامت گرفته حالا سوالش اینه که اگه خودش نتونه ۴سال پر کنه برا سیتیزنی آیا همسر و فرزنداشون که به ایشون. وابسته هستن میتونن سیتیزن بشن پاسپورت بگیرن یا نه؟
    ایشون به علت کاری بیشتر در ایرانه و نگرانه که همسر و بچه هاش پاسپورت میگیرن یا نه در حالیکه فرد اصلی خودشه و ممکنه نتونه ۴ سال پر کنه.
    ممنونم

  12. Aknoon
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۱:۱۸ | #23

    Done

  13. علیرضا
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۹ | #24

    واقعا راسیسم تا کی و تا کجا ؟؟؟ این کشور کمی هم باید دموکراسی و احترام به حقوق انسانی را از همسایه جنوبی اش با سیصد میلیون جمعیت یاد بگیرد اینها به بهانه افزایش ضریب امنیت و جلوگیری از جرم اینکار را میکنند در حالیست که میتوانستند بهتر از این عمل کنند

  14. امیر
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۲ | #25

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری سوالی دارم که تنها جواب شما شک من رو برطرف می کنه من امسال لاتاری آمریکا برنده شدم و قسمتی توی فرمها که دارم پر می کنم هست که بعد از اینکه Country/Region of Origin می پرسه سوال بعد این هست که….
    Do you hold or have you held any nationality other than the one you have indicated above خانم من PR کانادا هست و توی فرم خانمم نمی دونم این رو چی بزنم اکثرا می گن PR که ملیت نیست و باید NO زد اما این مساله من رو به شک انداخته که وقتی YES می زنم می پرسه آیا پاس این کشور رو هم دارن یا نه..پس شاید PR رو که مرحله ی قبل از گرفتن پاس هست به این سوال مربوط بشه و باید YES زد ممنون می شم راهنمایی کنید

  15. فربد
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۴۰ | #27

    آقای مختاری سلام، امیدوارم که سرحال باشید. خواستم بپرسم کسی که از طریق اسکیل ورکر وارد کبک شده چقدر بعد از لندینگ میتونه برای خانواده درجه یک مثل پدر و مادر و برادر دعوت نامه بفرسته؟ و آیا لازمه که حتما مقیم کبک باشه یا میتونه بعد از لندینگ و برگشتن به ایران هم در این زمینه اقدام کنه؟ مرسی

    • ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۰:۳۴ | #28

      هر زمانی می توان دعوت نامه داد ولی وقتی کسی در ایران است دعوت به کانادا چه معنی دارد؟ از دیگران دعوت می کنید بیایند شما را ببینند وقتی شما خودتان ایران هستید دلیل سفر منطقی نیست

  16. آناهیتا
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۳۹ | #29

    با سلام و خسته نباشید
    آقای مختاری من هفته دیگه عازم مونترال هستم . از طریق اسکیل ورکر اقدام کردم . تصمیم دارم بعد از گرفتن پی آر ازدواج کنم و همسرم آمریکا دانشجو هست و من برای ازدواج باید به آمریکا سفر کنم . مدت زمانی که بعد از ازدواج طول میکشه تا همسرم به کانادا بیاد چقدر هست؟ آیا راهی هست که بشه سریع تر بیاد و اینکه حتما باید عقد ایرانی بکنیم یا ازدواج کانادایی؟
    ممنون

  17. فرهاد
    ۹ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۹ | #31

    با سلام و خسته نباشید به شما و همکارانتان.میخواستم سعوال کنم اینکه .مدیکال من که از طریق سرمایه کذاری اقدام کردم نوبتش بشود از طریق وکیلمان به ماابلاغ میشه ؟ویابه خودم اطلاع میدهند ؟ جونکه دلیل دارم وکیلمان با ما تصفیه حساب کرده .بی زحمت راهنمایی بفرماعید .و تلفن دفتر تهرانتون را برایم بنویسید ممنون میشوم.

  18. امیر حسین
    ۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۷:۱۳ | #33

    ممنون اقای دکتر بابت اطلاع رسانی. ما هم به سهم خودمون اطلاع رسانی کردیم.
    این قانون چقدر احتمال پیروز شدن داره؟ و آیا این همون قانونی هست که قراره مدت زمان انتظار رو از ۳ سال به ۴ سال افزایش بده؟ اگر لغو بشه کماکان همون مدت زمان سه سال برای دریافت پاسپورت کانادایی کافی خواهد بود؟

  19. hoda
    ۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۲:۳۲ | #35

    با عرض سلام
    جناب دکتر میشه توضیحات بیشتر و شفاف تری در مورد مفاد این لایحه و احتمال تصویب شدنش بدید؟یعنی اخه اینقدر الکی؟؟؟ایا در مورد افرادی که شهروندی رو قبلا گرفتند هم صدق میکنه؟ایا اگر بعد از دریافت حق شهروندی برای مدت زیادی از کانادا خارج باشیم حق شهروندی سلب میشه؟پیشاپیش از توضیحات بیشترتون سپاسگزارم

  20. بابک امینی
    ۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۰ | #37

    حضور محترم جناب آقای دکتر مختاری
    با عرض سلام و احترام
    پس تکلیف ما منتظران پرمیتی های وزارت خارجه و تجارت بین الملل کانادا چه می شود؟
    با هر کس از دوستانم در ایران اعم از فامیل و نیز انجمن های مهاجرتی که صحبت می کنم می گویند که :
    – چرا به دادگاه های کانادا و دادگاه های بین المللی شکایت نمی کنید؟
    – چرا اکنون که حدودا ۱ سال قبل از انتخابات سراسری کانادا بوده و حزب محافظه کار کانادا به رهبری آقای هارپر به رأی جامعه ایرانیان نیاز مبرم دارد ، این مورد نقض آشکار حقوق بشر از سوی آقای برد وزیر خارجه ایشان را با رسانه های رسمی کانادا از جمله … , CBC , The Globe and Mail در میان نمی گذارید و موضوع را رسانه ای نمی کنید؟
    – چرا مانند همین موضوع طوماری تهیه نمی کنید و آن را برای مقامات ذیصلاح کانادا ارسال نمی کنید؟
    – و …
    با تشکر از شما بابت صرف وقت خواندن مطلب حقیر
    ارادتمند شما و خانواده محترم

دیدگاه ها مسدود است.