خانه > دسته‌بندی نشده > بازگشت از سفر دو هفته ای

بازگشت از سفر دو هفته ای

۱۲ اسفند ۱۳۹۲

پس از دو هفته سخت از سفر بازگشتم. سمینارهای خوبی در تهران برگزار شد. در این مدت دوستان زیادی ابراز محبت کرده اند که نتوانسته ام پاسخ پیام آنها را به موقع بدهم. بیش از ۱۰۰ کامنت پاسخ نداده دارم و صدها ایمیل که امروز به همه آنها خواهم رسید.

در مورد پست قبلی همین وبلاگ هم نکاتی هست که در پاسخ به کامنتها خواهم گفت.

Categories: دسته‌بندی نشده Tags:
  1. agora
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۲۹ | #1

    سلام جناب مختاری، یه سوال داشتم از خدمتتون، می تونم مدارک کامل رو برای FSW بفرستم برای یکی آشنایان در کانادا تا ایشون به جای من فایل رو پست کنن به سیدنی؟ در اینصورت لازمه فرم use of a representative پر بشه از طرف من و ایشون؟ یا اینکه اون فرم برای پست کردن صرف لازم نیست؟ ممنون از شما

  2. علی
    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۸:۵۵ | #3

    جناب آقای دکتر با درود و عرض تبریک سال نو و سالی پر بار وهمراه سلامتی برای شما آرزو مندم
    و ضمن تشکر از اینکه با رهنمودهای شما بعد از ۴ سال موفق به دریافت ویزا کانادا شدم

    ۱- من در ایران آپارتمانی دارم که حدود ۱۵۰ هزار دلار ارزش دارد که وقتی میروم نمی فروشمش ولی ممکن است در آینده بفروشم و پولش را بخواهم به کانادا انتقال دهم آیا باید اون را در زمان ورود در لیست لوازمی که بعدا به کانادا می آوریم اعلام کنیم که مالیات شاملش نشود؟
    ۲- اگر این را اعلام کنم باعث نمی گردد که دیگر وام و بورس و کمکهای دولتی به من تعلق نگیرد؟
    ممنونم که وقت می گذارید برای پاسخ به سوالات من
    موفق و پیروز باشید

  3. مریم
    ۶ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۸ | #5

    سلام و عیدتون مبارک
    من از لیست ۳۸ گانه هستم که بعد از ۴سال پاسپورت ریکویست شدم و چند سوال ازتون داشتم.
    ۱) من در پستی مربوط به ۲سال پیش خوندم که در جواب کسی گفته بودید که اگر کسی با پرونده فدرال در مونترال لند کنه و اونجا درخواست سی اس کیو بده, درخواستش پذیرفته میشه, می خواستم ببینم آیا هنوز هم این درست هست یا تغییر کرده؟! و اینکه چقدر احتمال داره موافقت نکنند؟! چقدر بررسیش طول میکشه؟! و برای این درخواست در زمان ورود به کجا باید مراجعه کنم و در خواستم رو به چه صورتی بیان کنم؟! (من ۲سال زبان فرانسه خوندم, به خوبی انگلیسیم نیست اصلا (آیلتس ۸ دارم) ولی این زبان رو دوست دارم.)
    ۲) من رشته ام ارشد آموزش زبان انگلیسی بود و از اونجایی که امید زیادی به پیدا کردن کار و وضعیت کلی موقعیت های کاری موجود برای رشته ام ندارم برنامه ام ادامه تحصیل در رشته دیگه و یا شروع از پایه در یک رشته دیگست. و تا جایی که اطلاع پیدا کردم کبک برای تحصیل تازه واردین و مهاجران امکانات و کمک های بهتری رو ارایه میده ولی آیا استان دیگه ای هم هست که در این زمینه با کبک قابل مقایسه باشه ؟!
    ۳)من اکثر کسایی رو که در کانادا می شناسم ساکن تورنتو هستند و مونترال آشنایی ندارم, آیا جامعه ایرانیان در تورنتو به اصطلاح ولکامینگ تر هستند یا مونترال؟!
    ۴) و سوال آخر اینکه اگر بعد از گرفتن ویزای فدرال و قبل از لندینگ ازدواج کنم, بررسی مجدد پرونده از چه مرحله ای دوباره شروع میشه؟! غیر از مدارک همسر معمولا چه آپدیت مدارکی رو از من میخوان؟! و اینکه همراه با نامه اطلاع ازدواج میشه مدیکال و سوء پیشینه و بقیه مدارک تحصیلی و شغلی رو قبل اینکه سفارت بخواد بفرستیم تا پروسه اش سریع تر طی بشه؟! و یا اگه بعد لندینگ ازدواج کنم این پروسه کوتاهتر میشه؟!
    بازم مثل همیشه از شما ممنون هستم.

    • ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۱:۲۳ | #6

      ۱- اگر بخواهید به اداره مهاجرت مراجعه می کنید ولی اصولا نیازی به سی اس کیو ندارید قبلا در این مورد نوشته ام
      ۲-همه استانها امکاناتی دارند ولی کبک بیشتر است
      ۳- قاعده کلی ندارد همه هموطنند
      ۴- از ابتدا کبک پرونده را بررسی می کند فرقی بین قبل و بعد از صدور ویزا تا قبل از لندبنگ نیست
      بعد از لندینگ داستان دیگری است و ربطی به پرونده مهاجر خود شماندارد پرونده جدیدی است

  4. nader
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۱ | #7

    با سلام لطفا در مورد دادگاه سرمایه گزاران و نتیجه آن هم اگر میشود توضیح دهید با تشکر

دیدگاه ها مسدود است.