خانه > نوشته های غیر رسمی > شبکه ماهواره ای و ادعاهای واهی: افسر مهاجرت یا دربان سفارت انگلیس؟؟؟؟

شبکه ماهواره ای و ادعاهای واهی: افسر مهاجرت یا دربان سفارت انگلیس؟؟؟؟

۸ اسفند ۱۳۹۲

دوستی لینکی از یوتیوب برای من فرستاده است که ویدیویی است از یکی از برنامه های زنجیره ای یک شبکه ماهواره ای با حضور فردی به نام ن س که مدعی است افسر سفارت انگلستان در ایران بوده، در بخش ویزا کار می کرده و در مورد درخواستهای ویزا در حوزه های مختلف شامل دانشجویی و سرمایه گذاری  تصمیم گیری می کرده است. این البته شرح وظایف کنسول سفارت است ولی ایشان به ادعای خود به عنوان کارمند محلی سفارت اختیاراتی فراتر از کنسول داشته است. همه می دانند که کارمندان محلی سفارتخانه ها اختیار محدودی دارند البته اگر واقعا کارمند بخش ویزا باشند.

این دو فایل صوتی را اینجا و اینجا گوش کنید

اطلاعات رسیده از منابع دیگر حاکی از آن است که وی نه تنها سمتی در بخش ویزای سفارت انگلستان نداشته که به عنوان دربان سفارت در تهران مشغول بوده است.

این داستان از دو جهت باعث تاسف من شد یکی اینکه آن همکار مهاجرتی را که فرد محترم و موجهی است را درگیر چنین سوژه ای دیدم و نمی دانم تا چه حد در جریان حقیقت ادعاهای این فرد است و بعید نمی دانم که خود او نیز قربانی ادعاهای این فرد شده است. دوست دیگری را می شناسم که مدتی خام ادعاهای این فرد شده بود و بنای همکاری با وی داشت که با روشن شدن نادرست بودن ادعاهای او از او فاصله گرفت و همین دوست است که اطلاعات این پست را در اختیار من گذاشته است.  دوم از آن جهت که این فرد آنقدر مخاطبان را ساده فرض کرده که جرات می کند با  ادعایی واهی در قد و قواره یک متخصص مهاجرت در رسانه ای عمومی ظاهر شود.

این نوع کارها و استفاده از این روشها باعث بی اعتمادی به همه افرادی است که در حوزه مهاجرت به کار مشغولند و از این جهت نیز بسیار اسفناک است. این فرد نه مجاز است در زمینه مهاجرت کار کند و نه سمتی در سفارت داشته است. اطمینان دارم دولت انگلستان نیز در این زمینه ساکت نخواهد بود و چنین ادعایی از سوی دربان سفارت در تهران را پیگیر خواهد شد.

 

  1. حسن
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۱:۴۲ | #1

    سلام

  2. kevin
    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۰ | #2

    مینا :
    سلام
    عین صحبت شما را در چند خط بالا درج می کنم:”اطلاعات در مورد ایشان را کسی به من داده است که از نزدیک ایشان و پیشینه ایشان را می شناسد بدون واسطه”
    پس اگر کسی من بعد در اینترنت همین جمله (با عکس) را در مورد شما نوشت!!! و اتفاقا به لطف شبکه ای از سایتهایش و رتبه آلکسا و رنکینگ و SEO ،توانست مثل شما در هیبت رقیبتان ظاهر شود، خرده نگیریم.
    بالاخره این جملات در cache گوگل می ماند. ولی نگران نباشید، بالاخره همه مرتکب کاری خواهند شد، حتی شما.

    این رنکینگ آلکسا نیست که محبوبیت حقیقت گویی را نشان میده، اگر اقای مختاری توی این برهوت حق خواهی و بی عدالتی به دادن اطلاعات همت کردند (که به مدد ضعف سیستم نظارتی و قضایی در ایران و ضعف اطلاع رسانی درست از شغل به اصطلاح وکالت مهاجرت جز فاجعه ای برای کلاه برداری و دروغ گویی چیزی نگذاشته) شما چرا ناراحت میشید؟ گویا به اطلاع رسانی که در دمکراسی حرف اول رو میزنه اعتقادی ندارید یا گویا سود دیگری در این ماجرا میبینید؟؟؟
    موضوع چیه؟

  3. مینا
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۹:۰۶ | #3

    سلام
    عین صحبت شما را در چند خط بالا درج می کنم:”اطلاعات در مورد ایشان را کسی به من داده است که از نزدیک ایشان و پیشینه ایشان را می شناسد بدون واسطه”

    پس اگر کسی من بعد در اینترنت همین جمله (با عکس) را در مورد شما نوشت!!! و اتفاقا به لطف شبکه ای از سایتهایش و رتبه آلکسا و رنکینگ و SEO ،توانست مثل شما در هیبت رقیبتان ظاهر شود، خرده نگیریم.

    بالاخره این جملات در cache گوگل می ماند. ولی نگران نباشید، بالاخره همه مرتکب کاری خواهند شد، حتی شما.

    • ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۰:۳۴ | #4

      این را باید یک تهدید از طرف یک همکار محترم حساب کنم؟

      نمی دانم چرا خاطر شما اینقدر ازرده شده که در مورد یک فرد متقلب نوشته ام تا آنجا که تهدید می کنید.
      باعث تاسف است

  4. نادرد
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۳ | #5

    سلام
    آقای مختاری
    ای کاش در زمان انتشار این خبر عکسی که استفاده می نمود نام آن همکار محترمتان را انتشار نمی داده اید و این حرکت کاملا” غیر حرفه ای بود !
    من همیشه از خودم می پرسیدم که چرا انجمن مشاوران و وکلا ایرانی باهم انسجام ندارند تا یک موضوع را با قدرت پیش ببرند دلیلش را حالا متوجه شدم ! و ما همه فقط بدنبال کوچک کردن رقبا هستیم و تا خود را بالا بکشیم ! به جایی که با هم کار کنیم !
    و صرفنظر از اینکه این آقا دربان است یا کارشناس مهاجرت سفارت ! درست نیست نام آن خانم همکارتان را در تصویر می برده اید و لذا جا دارد این تصویر اصلاح شود تا سو برداشت ها اندکی بر طرف شود !

    • ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۲ | #6

      ایراد شما وارد است و قبل از تذکر شما عکس اصلاح شد
      عمدی در کار نبودضمن اینکه نام هم خوانا نبود

  5. ياسمين
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۲:۴۲ | #7

    با سلام و تشکر از شما،
    ایشون به عنوان کارمند من در یک شرکت مهاجرتی بین المللی استخدام و مشغول کار شدن. بعد از اینکه با کمال تعجب با عدم اطلاعات ایشون راجع به هرگونه ویزا و یا برنامه مهاجرتی انگلستان مواجه شدیم ، شروع به تحقیق کرده و نتیجه همان شد که شما در بالا ذکر کردید، ایشون همچنین بدون داشتن تخصص و أجازه داشتن در رابطه با مشاوره راجع به مهاجرت و با استفاده از ادعاهای دروغین برای خود مشغول به فعالیت راجع به کانادا هم هستن که این موضوع به أشخاص مسوول گزارش شده و در حال پیگیری میباشد. با تشکر از اطلاع رسانی شما

  6. مینا یوسفی
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۵:۴۴ | #8

    سلام
    جناب مختاری عزیز! ، حرکت غیر حرفه ای انجام داده اید. هیچ کس خبر ندارد که پیشینه افراد “دربان” است، یا “افسر سفارت”… کاملا موارد شما را دروغ و تهمت به همکارمان می دانم.
    به امید دیدگاهی مثبت تر

    • ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۶:۲۲ | #9

      خانم یوسفی عزیز کاملا با شما مخالفم. نخست اینکه نمی دانید منبع من برای اینکه کار ایشان در سفارت چه بوده است چیست و دوم اینکه اصلامن قصد ضربه زدن به همکار عزیز را ندارم. از سوی دیگر نمی دانم اینکه هیچ کس نمی داند طرف دربان بوده یا افسر سفارت چه تاثیری در موضوع دارد؟ از شما بعید است. ما تعهد حرفه ای داریم و نمی توانیم در یک رسانه عمومی دروغ تحویل مردم بدهیم و از دربان سفارت بخواهیم خود را افسر تصمیم گیرنده سفارت جلوه داده و سوالات تخصصی مردم را پاسخ دهد. یعنی همینکه کسی حقیقت را نمی داند کافی است؟؟

      مهم نیست ایشان دربان است یا اشپز سفارت مهم این است که ایشان به دروغ مدعی است که در مورد پرونده ها تصمیم می گرفته است و الان در قامت یک کارشناس رویروی دوربین رسانه نشسته و اظهار نظر می کند. ما خود باید پاسدار سلامت صنف خود باشیم و میدان دادن به شیادانی چون این فرد ضربه به خود ما و اعتمادی است که مردم به ما دارند. یقین دارم که دوست همکارمان همه چیز را درمورد ایشان نمی دانند وگرنه به این فرد اجازه نمی دادند اینچنین او را به بازی بگیرد.

      منبع اطلاعاتی شما کجاست که با اطمینان می فرمایید آنچه نوشته شده دروغ است. چطور است با وزارت امور خارجه انگلستان در مورد این فرد مکاتبه کنید. اگر تایید کردند که ایشان تصمیم گیرنده در مورد صدور ویزاهای دانشجویی، سرمایه گذاری و …. بوده اند من از ایشان و همه آنها که درگیر این موضوع هستند عذرخواهی خواهم کرد.
      اطلاعات در مورد ایشان را کسی به من داده است که از نزدیک ایشان و پیشینه ایشان را می شناسد بدون واسطه

  7. پویا
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۳:۵۱ | #10

    با درود و آرزوی سلامتی

    با سپاس از اینکه وقت گرانبهاتون رو برای این وبلاگ میزارید میخواستم بپرسم آمار مربوط به inventory پرونده‌ها فقط سالی یکبار منتشر میشه؟ برای ما سرمایه‌گذاری ها که هیچ ایده‌ای از وضعیت خودمون نداریم و هیچ اطلاعاتی در مورد اوضاعمون وجود نداره این ‌inventory تنها چیزیه که میتونیم بهش رجوع کنیم تا ببینیم چند سال دیگه باید منتظر بشینیم

    متشکرم

    • ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۰:۱۸ | #11

      هیچ قاعده ای ندارد و آنچه شما می خواهید نشدنی است یعنی اینکه بتوانید معیاری برای حساب و کتاب پیدا کنید

  8. سارا
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۵ | #12

    سلام
    خواهشی که دارم آقای مختاری این است که جواب کامنت ها را سریعتر پاسخ دهید و غیبت های طولانی خود را کم کنید
    آقای مختاری در سایت شما خبر تغییرات جدی و زیر بنایی برای اسکیل ورکر کبک درج شده است و در این خبر گفته شده است ایا این قانون از ماه مارچ اجرایی می شود ؟
    ۲- آیا پیش بینی شما درباره لیست اسکیل ورکر فدرال برای سال آینده چیست؟ تغییر می کند یا تجدید می شود ؟ و یا بطور کل مثل کبک قرار است تغییر کند ؟ با سپاس

    • ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۰:۱۷ | #13

      فدرال قبل از کبک تغییرات را اعلام کرده و در حقیقت کبک در حال پیروی از حرکت غلط فدرال است
      با دقت سایت و وبلاگ را بخوانید و دنبال کنید

  9. الهام
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۴ | #14

    سلام آقای مختاری
    خسته نباشید
    سوالی که داشتم سن فرزندان بالای ۲۲ سال اگر دانشجو باشند می توانند در لیست باشند یا خیر ؟
    چون شما گفته بوده اید سن بچه ها در اوایل سال ۲۰۱۴ به ۱۹ سال کاهش می یابد و دانشجو بودن هم حذف خواهد شد این قانون درست است ؟

  10. فرشاد
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۰ | #16

    سلام
    این تغییرات که اعمال شده اند و یک سری دیگر اعمال نشده اند در قانون مهاجرت را مشخص کنید :
    ۱- قانون اسکیل ورکر سال آینده حتما تغییر می کند ؟ که خبری در سایت خود نوشته اید
    ۲- قانون اسکیل ورکر کبک آن چطور آیا حتمی است ؟ یا فقط حرف است
    لطفا” قانون های که قرار است تغییر کند را اطلاع دهید ؟

  11. فرشته
    ۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۹:۲۶ | #18

    اقای دکتر خواهش میکنم زودتر بگید نتیجه دادگاه چی شد؟

دیدگاه ها مسدود است.