خانه > نوشته های غیر رسمی > بانک TD و ادامه نقض حقوق ایرانیان – به این بانک اعتماد نکنید

بانک TD و ادامه نقض حقوق ایرانیان – به این بانک اعتماد نکنید

۱ آبان ۱۳۹۲

به تازگی اطلاع یافتم که بانک TD امکان دسترسی به حسابهای این بانک از ایران را مسدود کرده است بنابراین دوستانی که در بانک TD حساب دارند در سفر به ایران امکان دسترسی آنلاین به حساب خود در  این بانک را ندارند.  اگر در ایران هستید و بخواهید حساب خود را در کانادا در بانک TD چک کنید پیغامی دریافت می کنید مبنی بر اینکه از کشوری ممنوع به سایت این بانک وصل شده اید. جالب این است که به صفحه اصلی این سایت می توانید وصل شوید ولی به محض اینکه دگمه لاگین به حساب خود را بزنید این پیام که تصویر آنرا در زیر می بینید ظاهر می شود. این در حالی است که دیگر بانکهای کانادایی مشکلی از این جهت ندارند و شما می توانید بدون مشکل حساب خود را در بانک رویال نشنال و دیگر بانکها چک کنید.

این بانک مدتهاست که حساب بسیاری از ایرانیان را به بهانه های واهی و گاه بدون هر گونه توضیحی بسته است که پیش از این به آن پرداخته ایم. تلاشهایی هم در این ارتباط صورت گرفت که البته بیشتر به دلیل عدم انسجام و همدلی جامعه ایرانی به جایی نرسید. در این ماجرا بسیاری از ایرانیان با ایراد اتهامات واهی و از سر نادانی به آنانکه حسابشان بسته شده بود به تیم خودی گل زدند و توجیه گر این رفتار بودند که جای تاسف است.

این اقدام اخیر عملا این بار ایرانیانی را که هنوز در این بانک حساب دارند را هدف گرفته است. بسیاری از ایرانیان به هر دلیل گاه مجبور به سفر به ایران و در این سفر ناچار به کنترل امور مالی خود در کانادا به صورت آنلاین هستند. دسترسی آنلاین به حساب شخصی حق صاحب حساب است. این بانک با این حرکت عملا گام دیگری در نقض حقوق مشتریان ایرانی خود برداشته است آن هم به بهانه مقررات تحریم که هیچیک از بندهای آن مقررات که اتفاقا به شدت غیر اصولی و بسیار احمقانه نوشته شده توجیه گر این رفتار نیست.

بانک TD این روزها سر دمدار نقض حقوق ایرانیان کانادا شده است. تو گویی دشمنی با ایرانیان و نه دولت ایران را برای خود ماموریتی فرض کرده اند که بر آن پای می فشارند. این که چرا چنین است البته بر اهل فن پوشیده نیست.

بر ما ست که تا می توانیم در مورد رفتار این بانک اطلاع رسانی کنیم و دست کم به هموطنان در مورد این بانک هشدار دهیم به خصوص تازه مهاجرین که ممکن است در مدتی کوتاه پس از آمدن به این سرزمین بخواهند رقمی از اموال خود در ایران را منتقل کنند. رفتار این بانک به گونه ای است که با اولین انتقال پول از منشا ایران و یا به گمان ارسال از منشا ایران به هر دلیل و هر رقم حساب شما را می بندد بدون اینکه از شما توضیحی بخواهد.

به بانک TD اعتماد نکنید.

  1. مهدی نوری
    ۱۶ آذر ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۹ | #1

    با سلام و عرض خسته نباشید ، فرم ارزیابی رو روز سه شنبه مورخ ۱۲ آذر ارسال کردم ولی تا کنون برام جوابش نیامده چطور باید پیگیری کنم ؟

  2. Tala
    ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۶:۱۸ | #3

    جناب آقای دکتر با سلام و احترام

    اگر چه من جز موکلین شما نبوده ام اما همیشه از راهنمایی های شما استفاده کرده ام . از اینکه بدون دریافت هزینه وقت می گذارید و به سوالات همه پاسخ می دهید بسیار بسیار سپاسگزارم .

    برای شما سلامتی و سربلندی روزافزون آرزو دارم .

  3. مسعود
    ۱۱ آبان ۱۳۹۲ در ۲۱:۰۵ | #4

    سلام مجدد….در واقع ۹ ماه نه …۹ هفته گذشته…و هفته پیش پاسخی برای من ارسال شد مبنی بر اینکه هیچ رکوردی از پرونده شما در سیستم های ما ثبت شده و احتمالاً در صف است و اگر می خواهید دقیق تر بررسی بشود درخواست status Inquiry بدید ، من دقیقا نمی دونم این درخوسات چی هست و آیا به نظر شما این درخواست رو بدم که بدونم آیا پرونده من قبول شده یا خیر ون تقریباً رشته مهندسی عنوان ۲/۳ پر شده و من بسیار نگران هستم که شاید پرونده من رو جزو این ۲۰۰ نفر قرا نداده باشند.
    ممنونم

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۴:۴۱ | #5

      صبر کنید معلوم می شود
      پرونده های خارج از ظرفیت بر می گردد و آنها که در ظرفیت است فایل نامبر می گیرد

  4. فربد
    ۱۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۸ | #6

    سلام از ابوظبی خبری هست ؟

  5. nasrin
    ۱۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱۷:۲۱ | #7

    با سلام خدمت اقای دکتر در پاسخ یکی از دوستان نوشته بودید خبرهای خوبی رو به زودی خواهید داد ما هم سرمایه گذاران کبک بی صبرانه منتظر خبرهای شما هستیم تا مرهمی برای انتظار تلخمون باشه ممنون ما رو بی خبر نزارید

  6. googooli
    ۱۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱۵:۱۳ | #9

    جناب دکتر مختاری با سلام…این حرفی که می زنم صرفا شنیده شفاهی است و سندیت مکتوب ندارد..یکی از دوستان نازنین بنده که در بانک تی دی مرکزی یکی از شهر های استان اونتاریو مسئول سرورهای تراکنش حساب های جاری است در رابطه با بسته شدن حساب ایرانیان به بنده گفت که اولا بیشمار ایرانیان در تی دی حساب باز کرده اند و می کنند..دوما بانک در چندسال اخیر متوجه نقل و انتقال حجم بسیار عظیمی پول در حساب های برخی ایرانیان شده که بین امارات-مالزی-کانادا-ترکیه در تبادل بوده است.از آنجایی که بر طبق قانون منشا هر بارمالی در حساب های شخصی باید روشن و شفاف بوده باشد و همینطور مالیات بردرآمد آن پرداخت شده باشد لذا این جابجایی عظیم بسته های مالی-پولی برای بانک شفاف نبوده و قابل ردگیری هم نبوده است..در فراخوان برخی از این افراد که در کانادا کار و فعالیت نمی کرده اند و طبیعتا مالیاتی پرداخت نمی کرده اند به بانک متاسفانه این افراد نتوانسته اند ادله قابل قبولی در جهت توجیه کار خود و اقناع مسئولان بانک انجام دهند..بخصوص اینکه این نقل و انتقال در دوره تحریم های غرب رخ داده و رخداد آن نه بصورت معمول بلکه در حجم مالی بسیار عظیم حداقل چند صد هزاردلاری بوده است..
    بر روی همین اصل بانک تی دی حساس شده و امکان دسترسی حساب بانکی از ایران مسدود شده و همینطور هرگونه جابجایی و تراکنش مالی بین کشورهای یاد شده و همچنین ایران و کانادا منجر به بسته شدن حساب می شود..درحقیقت عده بی شماری از هم میهنان عزیزم همچون خود من قربانی سهل انگاری تعداد معدود افراد معلوم الحال با هویت مشخص که می توان حدس زد چه کسانی هستند و چه وابستگی های خاص دارند شده ایم.واقعا متاسفم..
    بنده از همان ابتدا با توجه به رهنمود شما بر خلاف توصیه دوستان در اینجا که تی دی را توصیه می کردند در اسکوشیا هم حساب باز کردم و خوشبختانه تا حدودی جلوی ضرر و زیان گرفته شد.

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۴:۵۸ | #10

      دوست شما همان ادعای رسمی بانک را مطرح کرده است که البته حقیقت ندارد. افراد زیادی را می شناسم که قربانی این رفتار بانک شدند بدون اینکه این داستانها را داشته باشند
      در مورد هر ملیتی هم که زوم کنند همین است ضمن اینکه با توجه به تحریم بانکهای ایران افراد چاره ای جز استفاده از بانکهای مالزی و ….و ندارند. افراد اینجا زندگی می کنند و طبیعی است که تراکنش مالی هم داشته باشند یکی برایش هزینه زندگی از ایران ارسال می شود و دیگری اجاره ماهانه مغازه اش را می گیرد آن دیگری خانه اش را فروخته و پولش را می آورد. از ایران که نمی توان فرستاد یکی از آلمان یکی از دبی یکی از مالزی و … می فرستد. این خباثت یک موسسه مالی است که به جای فهم مشکل شرایط تحمیل شده به این مردم را علیه خودشان استفاده می کند.
      موضوع به این سادگی نیست برنامه خاص تی دی است و ریشه در دشمنی آنها با ایران و ایرانی دارد اینها بهانه است.

  7. محمدرضا
    ۱۰ آبان ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۳ | #11

    درود
    تنها جهت اطلاع عرض می کنم که به نظرم این اتفاق از سال گذشته ، فکر کنم از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۲ رخ داد و بانک از حدود یک ماه زودتر در سایت خودش اعلام کرده بود که از این تاریخ به کشورهای خاصی ، مورد تحریم ، خدمات آنلاین نخواهد داد.
    متاسفانه در حال حاضر در ایران فقط با استفاده از وی پی ان به وبسایت بانک دسترسی وجود دارد.

  8. Tala
    ۷ آبان ۱۳۹۲ در ۱۸:۱۳ | #12

    جناب آقای دکتر با عرض سلام و وقت بخیر
    از آنجا که من بنا به ضروریاتی مجبورم در عرض ۵ روز پس از ورود به کانادا ، بدون دریافت کارت PR انجا را ترک کنم و من در یک سایت خواندم که

    اگر بدون داشتن کارت اقامت PR از کانادا خارج شوید حق ورود مجدد به این کشور را ندارید. تنها راه حل این است که به سفارت کانادا مراجعه و تقاضای Travel Document کنید. متاسفانه این طوری نیست که سفارت به راحتی به شما چنین مدرکی بدهد و حتی گاهی اوقات تقاضای شما را رد می کنند. اگر این طور بشود آن وقت باید از دست سفارت به دادگاهی به نام Immigration Appeal Division شکایت کنید که این یعنی استخدام وکیل و خرج هزاران دلار پول و اگر خدای نکرده در آن دادگاه بازنده شوید یا باید از خیر اقامت کانادا بگذرید و یا آنکه کار را به مراجع قضایی بالاتر یعنی دادگاه فدرال Federal Court و حتی دادگاه عالی کانادا Supreme Court بکشانید. البته در هر مرحله باید بیشتر از مرحله قبل هزینه کرد. اینها همه در مقابل چند هفته اقامت بیشتر در کانادا پیش از ترک آن است.

    آیا این مطلب درست است یا با مراجعه به سفارت کانادا در آنکارا می توانم به راحتی برای ورود مجدد مجوز دریافت کنم ؟

    با تشکر از راهنمایی های همیشگی شما

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۲ | #13

      خیر آنچه شنیده اید حرف مفت است
      در مورد کسی که تازه مهاجر شده اگر بدون پی آر خارج شود چند حالت دارد

      ممکن است در این فاصله کارت شما به نشانی مورد نظر بیاید که در این صورت کسی کارت شما را در ایران به شما می رساند و شما بی مشکل وارد می شوید
      اگر به هر دیلیل کارت صادر نشد و مشکلی ایجاد شد و خواستید بدون کارت به کانادا برگردید تا زمانی که مقررات اقامت را نقض نکرده اید یعنی شرط دو سال از ۵ سال مطرح نشده که در وضع شما می شود سه سال اول می تانید به سفارت مراجعه کنید و برگ سفر بگیرید و بدون مشکل می دهند
      بله کسانی که در کانادا نبوده اند و نمی توانند در ۵ سال اول ۲ سال از ۵ سال حضور را اثبات کنند برای گرفتن برگ سفر مشکل دارند ولی نه شما

      توصیه البته این است که بمانید کارت را بگیرید بعد بروید

  9. nouri
    ۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۴:۱۱ | #14

    با سلام جناب دکتر خواهشمندم جواب سوال من را بدهید قربان پرونده های سرمایه گذاری کبک که در مرحله فدرال از ژانویه ۲۰۱۱ مانده ایم احتمال دارد دوباره فدرال مصاحبه بگیرد و قربان میشود یکدفعه قبل ازآبدیت مدیکال بیاید. با تشکر از شما دکتر عزیز

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۱ | #15

      بعید است مصاحبه گذارند مگر در موارد خاص که مثلا شرکتی داشته اید که با موسسات خاص و یا در حوزه معین حساس کار کرده است

  10. مهشید
    ۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۷ | #16

    جناب دکتر مختاری عزیز با سپاس از شما گرانقدر که با اطلاع رسانی کردن راجب به پرونده های سرمایه گزاری کبک منتظر مدیکال و ویزا بسیاری از منتظران در این راه را از بلاتکلیفی در می آورید.
    امیدوارم که بزودی خبر خوش را از جنابعالی دریافت کنیم.

  11. حمید
    ۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۲ | #17

    سلام روز بخیر
    در ارتباط با عدم امکان دسترسی به حساب بانکی در TD Bank از داخل ایران، از طریق یکی از دوستان مقیم کانادا اطلاع یافتم که این موضوع مختص به ایران نیست و از سایر کشورها نیز نمی توان به حساب داخل کانادا دسترسی داشت مگر اینکه قبلا به بانک اطلاع داده باشید که می خواهید از کشور خاصی به حساب متصل شوید.
    البته شخصا مطمئن نیستم، آیا چنین است؟
    از توجه شما بسیار ممنونم

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۵ | #18

      اینطور نیست و از همه کشورها می شود دسترسی داشت من خودم از ترکیه فرانسه و سوییس صفحه لاگ این بانک را باز کردم و کار می کند
      برخی بانکها برای جلوگیری از دزدی هویت و از این قبیل می خواهند که طرف اعلام کند که کجاست. این بانکها هم پس از وارد کردن رمز به شما خبر می دهند که مشکلی هست نه اینکه کلا صفحه لاگ این برای ورود به بانک مسدود باشد
      در حباثت تی دی شک نکنید

  12. ali
    ۶ آبان ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۱ | #19

    با سلام و خسته نباشید

    من یک سوال دارم اگر کسی کارت اقامت داشته باشد و بخواهد برای انجام کاری به اروپا سفر کند حتما باید ویزا بگیرد یا خیر؟ یا تشکر فراوان

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۲ | #20

      ملاک ویزا پاسپورت شماست بنابراین بله
      البته به کسی که اقامت کانادا دارد براحتی ویزا می دهند چون ترس از ماندن و پناهندگی برای دولت مقصد منتفی است

  13. Tala
    ۵ آبان ۱۳۹۲ در ۱۸:۳۳ | #21

    جناب آقای دکتر با سلام و وقت بخیر

    من و همسرم ویزای خود را از طریق اسکیلد ورکر فدرال دریافت کردیم با توجه به اینکه من مین اپلیکنت هستم آیا امکان دارد که ابتدا همسرم به کانادا بروند و مقدمات ورود را فراهم کنند یا من حتما در اولین ورود باید همراه ایشان باشم.
    آیا برای PR کارت و سایر کارتها ما به آدرس نیاز داریم و یا می توانیم خودمان جهت دریافت مراجعه کنیم .

    با تشکر از زحمات همیشگی شما

  14. mn
    ۵ آبان ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۵ | #23

    اداره مهاجرت استان نیوبرانزویک برنامه سرمایه گذاری را تعطیل کرده خیلی از سایتهای مهاجرتی نوشته اند از شما خبری در اینمورد نیست

  15. سیروس
    ۵ آبان ۱۳۹۲ در ۰۷:۳۲ | #25

    سلام
    آقای دکتر بسیاری از سرمایه گذاران کبک صرفنظر از آنکه موکلین شما هستند یا خیر از نصایح شما استفاده می کنند و همه این افراد ارادت به شما دارند و دوست دارند از آخرین اخبار از وضعیت سرمایه گذاران کبک و مقایسه با پرونده شان اطلاع داشته باشند دکتر عزیز این روزها بسیاری از این عزیزان نگران پرونده خودشان هستند و همانطور که می دانید بسیاری فرزندانی دارند که آینده شان اهمیت بسیاری دارد ولی متاسفانه با تاخیرهای پیش آمده تمام برنامه ریزی ها بهم خورده است و چون جواب روشنی هم دریافت نمی کنیم دچار سردرگمی در زندگی شده ایم در شرایط کنونی انتظار و صبر تنها دارو بر این مرهم شده است ولی این مسکن واقعا تلخ شده است تقاضایی که از شما دارم این است پیگیر سرمایه گذاران کبک باشید که بیشترین انتظار و تحمل را این عزیران کشیده اند و سالها است که پرونده هایشان رسیدگی نشده است .و دارد خاک می خورد این در شرایطی است که گروه های مهاجرتی دیگر با تعداد بیشتر متقاضی پرونده هایشان مدیکال و ویزا دریافت می کنند .

    • ۵ آبان ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۰ | #26

      در جریان لطف دوستان هستم
      دعوای دادگاهی ما که اتفاقا چندان با استقبال دوستان مواجه نشد در شرایط خوبی است و به زودی خبرهای خوبی خواهم داشت
      امیدوارم

  16. masoud
    ۲ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۱ | #27

    با سلام و خسته نباشید
    من حدودا! ۹ هفته هست که برای نیروی متخصص فدرال اقدام کردم و همه مدارکم را تمام و کمال ارسال کردم اما بعد از گذشت ۹ هفته هنوز مدرک یا ایمیلی دال بر قبول پرونده یا فایل نامبر دریافت نکرده ام. زمان دریافت فایل نامبر از زمان ارسال فایل چقدر است؟ و در صورتی که مدارک مورد قبول نباشد چگونه مطلع می شویم؟
    قبلاً از پاسخ شما سپاسگذارم.

  17. بهروز
    ۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱۶:۳۸ | #29

    با سلام حضور شما و تشکر از اطلاع رسانی خوبتون . یک سوال خارج از موضوع دارم. میخواستم بدونم آیا داشتن csq میتواند کمکی برای گرفتن ویزای اروپا باشد. چون من در شرکتی که مشغول بکارم برای رفتن به ماموریت کاری در اروپا نیاز به ویزای آنجا دارم. پیشاپیش ممنون از پاسخ شما

    • ۱ آبان ۱۳۹۲ در ۲۱:۰۶ | #30

      نه لزوما البته برای سفارتی که مراجعه می کنید ممکن است دلیل خوبی بر عدم تمایل شما به ماندن در اروپا باشد

  18. kevin
    ۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۷ | #31

    سلام جناب دکتر
    واقعا درست درک نمیکنم، اگر کانادا دارای حداقل مکانیزم های یک جامعه مدنی هست (هست؟؟؟) و
    مردمش اگر توان به دست آوردن خواسته هاشون و تغییر قوانین نامناسب (هر چند به مرور زمان) هستند، چطور شده که من و امثال من که هنوز وارد این جامعه نشده ایم داریم ظلم دولتی و سیستماتیک رو تجربه میکنیم؟؟
    چگونه میشه به این جامعه و دولت که در ساده ترین کارکردهای خودش رفتارهای غیر دموکراتیک داره اعتماد کرد؟؟
    آیا واقعا جامعه مدنی کانادا *عملا* هم مدنی هست؟ یا همان تمهید قدیمی که “توانا ناتوان رو له کند” در جریان است؟
    انچه داره رخ مواقعا ناامید کننده است

    • ۲ آبان ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۱ | #32

      شما مفهوم جامعه مدنی را با مفاهیم دیگر مخلوط کرده اید …..
      مردم کانادا با اداره مهاجرت کار چندانی ندارند و آنچه شما می بینید رفتار اداره مهاجرت است
      ضمن اینکه حزب حاکم حزب محافظه کار به رهبری هارپر است که تنها ۳۰ درصد مردم به او رای داده اند و به شدت هم ضد مهاجر است
      امیدوارم با آمدن لیبرالها و راندن افراطی ها به عقب مشکلات حل شود

دیدگاه ها مسدود است.