خانه > نیروی متخصص کبک > رادیو کانادا صدای متقاضیان ایرانی (پرونده های مانده در آنکارا) را انعکاس داد

رادیو کانادا صدای متقاضیان ایرانی (پرونده های مانده در آنکارا) را انعکاس داد

۲۶ مهر ۱۳۹۲

آقای بهادر خان ذبیحیان خبرنگار ایرانی کانادایی صدای متقاضیان ایرانی که پرونده آنها در آنکارا مانده است و با تاخیر بی مورد اداره مهاجرت مواجه شده است انعکاس داد. بهادر به درستی از فرصتی که متقاضیان با گذاشتن یک پتیشن آنلاین ارسال ایمیل و نیز استفاده از توییتر و فیسبوک در خصوص وضعیت پرونده ها در آنکارا ایجاد کرده بودند استفاده کرده و در تماس مستقیم با برخی متقاضیان هم بوده است.

این نکته که آنکارا در پی تماسهای متعدد و کمپین آنلاین متقاضیان با لحن تندی آنها را از ارسال پیامهای پیاپی در این زمینه بر حذر داشته بود و این بهانه مناسبی برای برجسته کردن موضوع برای یک روزنامه نگار حرفه ای است.

بهادر در واقع رسما خبرنگار نشریه Devoire است و  از زمان انتشار گزارش مربوط به همین موضوع در روزنامه Lapresse دست کم سه بار با من تلفنی صحبت کرده است و په شدت یپگیر وضعیت رسیدگی به پرونده ها و جزییات شرایط رسیدگی در آنکارا بود.

بهادر به سختی پارسی صحبت می کند ولی نگرانی اش برای هموطنانش قابل تقدیر است. توجه داشته اشیم که موضوعاتی از این قبیل مورد توجه افکار عمومی کانادایی ها نیست و درگیر کردن مطبوعات و رسانه ها در این موضوعات آسان نیست از اینرو تلاش متقاضیان و نیز همت بهادر به طور مضاعف تحسین برانگیز است. 

این هم گزارش بهادر خان در سایت رادیو کانادا 

Les candidats à l’immigration ne doivent plus envoyer de tweets au ministre Alexander

 

The immigration applicants should not send tweets to Minister Alexander

  1. فرناز
    ۱۶ آذر ۱۳۹۲ در ۱۹:۲۴ | #1

    با سلام

    پدر و مادر من ۱ سال و ۳ ماه می‌شه که منتظر پس رکویست هستند.خیلی‌ نگران هستم.فکر نمی‌کنین این زمان بیش از حد معمول طول کشیده؟

    با تشکر

  2. مژده
    ۱۲ آبان ۱۳۹۲ در ۰۶:۵۲ | #3

    با سلام
    جناب آقای مختاری ، با توجه به اینکه زمان رسیدن مدارک من در سایت ۲۸ ژانویه ۲۰۱۳ اعلام شده و زمان دریافت فایل نامبر دوم ۳ مارچ ۲۰۱۳ می باشد . آیا مدیکال من دیر نشده ؟ (پرونده من مهاجرت استانی برای وینی پگ هست). چگونه می توانم پیگیری کنم ؟
    با سپاس از راهنمایی تان

  3. جمیله درویان
    ۱۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱۹:۲۲ | #5

    با سلام و سپاس بیکران شما جناب مختاری بنده چندین بار مزاحمتان شدم و از شما راهنمایی گرفتم لطف نمایید و بار دیگر بنده را راهنمایی کنید و به سوال بنده پاسخ دهید ۱-آیا بعد از ۹ سال ملطلی وتقاضای مهاجرت از طریق کارآفرینی امکان رد شدن وجود دارد.۲-پرونده ما به آنکارا منتقل شده و برای بار دوم حدود ۲ سال پیش مدارک جدید خواستند ولی دیگر خبری نشد آیا میتوانیم از طریق مکاتبه جواب بگیریم.۳-ما در ریچموند هیل خانه خریده ایم آیا تاثیری در روند پرونده دارد. ۴- پرونده های کارآفرینی تا چه سالی بررسی شده اند. باتشکر از همراهی شما عزیز گرامی.

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۴:۴۳ | #6

      ۱- بله تا زمان صدور ویزا این احتمال هست
      ۲- چرا که نه
      ۳- اگر در همان استان مورد نظر در پرونده کارآفرینی خریده اید بله وگرنه خیر به ضرر هم هست چون دلیلی است بر اینکه قصد زندگی در آن استان را ندارید
      ۴- کدام برنامه کارآفرینی استانی کبک فدرال؟؟؟؟؟؟

  4. آناهیتا
    ۱۱ آبان ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۷ | #7

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز

    من چند روز پیش هم همینجا کامنت گذاشتم ولی امروز نه کامنتمو دیدم و نه جوابشو این بود که باز هم مزاحم شدم
    skillworker quebec هستم پروندم پاریس هست از فروردین آپدیت و لندینگ خواستند از من که همه را ارسال کردم ولی از مدیکال خبری نیست ضمن اینکه csq من تا زانویه ۲۰۱۴ اعتبار داره خواهش میکنم راهنماییم کنید لازمه مکاتبه کنم برای اعتبار csq؟

    یک دنیا ممنون و متشکر از مشاوره همیشه انلاین و حضور پر رنگتون

  5. محمد
    ۱۰ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۵ | #8

    سلام
    جناب مختاری بنده به تازگی به مصاحبه دوم رفته ام(مصاحبه امنیتی) رشتم هوافضاست و متقاضی بخش کبک… میخواستم ازتون سوال کنم که بعد این مصاحبه چه اتفاقی میفته؟ چون افیسر گفت از نظر من مشکلی نیست ولی نظر بقیه مهم هست!(به نظر طرف داشت گزارشی تهیه میکرد…)

  6. لیلی
    ۱۰ آبان ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۹ | #10

    یعنی هنوز وبرای همیشه سرنوشت ما در هاله ای از ابهام پیچیده شده وباید دور آمدن به کانادا را در این دنیا خط بکشیم که فرمودید سوال تکراری است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  7. لیلی
    ۱۰ آبان ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۵ | #12

    سلام
    فکر میکنید کسانیکه پرونده مهاجرت از طریق بیزینس از کبک(۱۸۰ هزار دلاری)داشتند و پس از دریافت csq وپرداخت پول فوریه ۲۰۱۲ فایل نامبر فدرالشان را دریافت کردند چند ماه یا سال دیگر باید منتظر مدیکالشان باشند

  8. سعید
    ۹ آبان ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۷ | #14

    درود بر آقای مختاری عزیز
    با سلام
    اینجانب متقاضی نیروی متخصص کبک رشته هوا فضا و ۱۲ امتیازی هستم.نوامبر ۲۰۱۱ در استانبول csq دریافت کردم.آگوست ۲۰۱۲ مدیکال خود را ارسال کردم و پرونده ام هم به پاریس ارسال نشده و در آنکارا است و در حال حاضر ۱۵ ماه است که منتظر ویزا هستم.تمام کسانی که با من و مدتی بعد از من اقدام نموده اند (کسانی که بنده میشناسم )ویزای خود را ماهها است که گرفته اند:
    ۱-به نظر شما دلیل تاخیر در پرونده من رشته ام است و چه باید کرد؟
    ۲-واقعا هیچ راهی برای پیگیری و تسریع در روند کار نیست؟

    بسیار نگران هستم لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر فراوان

  9. لیلا
    ۹ آبان ۱۳۹۲ در ۱۵:۱۲ | #16

    با سلام
    آقای دکتر فایل نامبر من هم ۳ ژانویه ۲۰۱۳ است. ولی من در ماه می امسال نامه آپدیت از پاریس دریافت کردم و مدارک خواسته شده در نامه آپدیت رو به سفارت کانادا در پاریس هم ارسال کردم . اما الان دارم می شنوم که فایل نامبر های ژانویه و فوریه ۲۰۱۳ در آنکارا مانده اند . حالا می خواستم بپرسم که به نظرشما قطعا پرونده من در پاریس هست ؟ با توجه به دریافت نامه آپدیت از پاریس ؟ والا تا حالا مدیکال برای من ارسال نشده و این موضوع باعث شده که من با وجود دریافت نامه از پاریس کمی نگران بشم و فکر کنم که شاید پرونده من هم در آنکارا مانده . یه جورایی میشه گفت شک کردم…از اینکه به من پاسخ بدید متشکرم

  10. حمید
    ۹ آبان ۱۳۹۲ در ۱۴:۴۸ | #18

    @ریحانه
    خیلی ممنون،ما به عنوان نیروی متخصص فدرال با کمک کنپارس در ۲۰۱۱ فایل نامبر و در مارچ۲۰۱۳ مدیکال و در
    اکتبر ۲۰۱۳ویزامون از آنکارا رسید.

  11. آناهیتا
    ۸ آبان ۱۳۹۲ در ۰۵:۱۱ | #19

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز

    پرونده من از فروردین امسال به پاریس رفته و آپدیت مدارک و لندینگ فی هم پرداخت کردم ولی خبری از مدیکال نیست ضمن اینکه اعتبار CSQ من در ژانویه ۲۰۱۴ به پایان میرسد تکلیف چیه من چکار کنم. skill worker Quebec هستم.

    متشکر از همدلی و راهنماییهاتون

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۷ | #20

      اعتبار سی اس کیو البته مهم نیست ولی در مورد اصل پرونده از پاریس پیگیر باشید هر چند دیر هم نشده

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۳ | #21

      با لیست نامه های ما مقایسه کنید لازم بود ایمیل بزنید به پاریس
      البته غیر طبیعی نیست

  12. ladan
    ۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۵ | #22

    سلام
    آقای دکتر , ضمن تشکر از وقتی که برای پاسخگویی می گذارید , می شه لطف کنید بفرمایید این خبر که پرونده های سرمایه گذاری به سیدنی منتقل شده و در آنجا داره رسیدگی می شه صحت داره یا خیر؟

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۲ | #23

      خیر
      همه پرونده های فدرال ابتدا به سیدنی ارسال می شود و از آنجا به ویزا آفیس مربوطه می رود
      سیدنی محل بررسی نیست محل دریافت همه پرونده های فدرال است و توزیع آنها

  13. hoda
    ۶ آبان ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۶ | #24

    با عرض سلام
    جناب دکتر آیا دفتر ورشو هنوز در اعتصاب است؟چند هفته از اتمام اعتصاب میگذرد اما در لیست نامه های دریافتی کنپارس مدیکالی از ورشو دیده نمیشود.
    سپاس

  14. ریحانه
    ۴ آبان ۱۳۹۲ در ۱۹:۰۹ | #25

    با عرض تبریک به اقای حمید میشه در مورد روش مهاجرت و توع پرونده تون بیشتر بنویسید

  15. علیرضا
    ۲ آبان ۱۳۹۲ در ۲۱:۴۳ | #26

    @علی مختاری
    سلام آقای دکتر ممنون ار پاسخ شما
    میشه منو بیشتر راهنمائی کنید که به کجا ایمیل بزنم و اینکه من فبلی رو دارم و این سی اس کیو که دارم تاریخش گذشته و یک سال دیگر تمدید کردن که انو من کم کردم بعضی از دوستان میکن لازم نیست ولی توی نامه ای که موقع گرفتن ویزا به من دادن کفتن سی اس کیو شما باید ولید داشته باشه ممنون میشم منو راهنمائی کنید

  16. مريم
    ۲ آبان ۱۳۹۲ در ۰۹:۴۳ | #28

    سلام جناب اقای دکتر مختاری و اقای بهادر خان . ممنون بابت تلاشی که برای پرونده های انکارا میکنید، انشااله با تداوم مکاتبات شما اثر بخش خواهد بود. سپاس.

  17. حمید
    ۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱۳:۳۹ | #29

    سلام دکتر
    با تشکر فراوان از شما و مجموعه همکاران خوبتان و دوستانی که پیگیر پرونده های آنکارا بودند،ویزامون رسید.

  18. سوین
    ۱ آبان ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۴ | #30

    سلام جناب مختاری
    من قبلا سوالی از شما پرسیده بودم مبنی بر ارسال لندینگ فی بدون ضمیمه ایمیل و فایل نامبر و شما
    در پاسخ من گفتید اگر صدایی ازشون در نیاد یعنی مشکلی نیست
    یک ماه میگدره و هنوز صدایی در نیومده ازشون
    میخوام بدونم تا کی باید صبر کنم؟
    مرسی

  19. محسن
    ۳۰ مهر ۱۳۹۲ در ۱۸:۴۰ | #31

    جناب آقای مختاری عزیز
    با سلام و احترام
    اینجانب از موکلین شما از طریق نیروی متخصص کبک و ۱۲ امتیازی هستم.نوامبر ۲۰۱۱ در استانبول csq دریافت کردم.آگوست ۲۰۱۲ مدیکال خود را انجام دادم و در حال حاضر ۱۵ ماه است که منتظر ویزا هستم.تمام کسانی که با من و مدتی بعد از من اقدام نموده اند (کسانی که بنده میشناسم و بعضا از موکلین شما بوده اند)ویزای خود را ماهها است که گرفته اند….
    ۱-به نظر شما تکلیف چیست و چه باید کرد؟
    ۲-واقعا هیچ راهی برای پیگیری و تسریع در روند کار نیست؟
    ۳-علت این همه تاخیر چیست؟با توجه به اینکه اعتصابات تمام شده و تعدادی از دوستان از آنکارا پاس ریکوئست شده اند و پرونده بنده نیز در آنکارا میباشد….
    بسیار نگران هستم لطفا راهنمایی بفرمایید……

  20. mehran
    ۳۰ مهر ۱۳۹۲ در ۱۵:۳۳ | #32

    جناب مختاری عزیز

    با این فضایی که ایجاد شده و این مقاله که چاپ شده حل شدن این موضوع نیاز به یه ضربه نهایی داره،
    اونم فقط کار خودتونه.

    ممنون از همدلی های همیشگیتون

  21. Arya
    ۳۰ مهر ۱۳۹۲ در ۰۵:۲۰ | #33

    با سپاس از شما جناب دکتر و جناب بهادر خان ذبیحیان بابت انعکاس این موضوع

    باید توجه داشت که این مساله تاخیر فقط مربوط به پرونده های کبکی نیست البته که این دوستان هم بسیار معطل شده اند اما باید به این مساله مهم هم توجه داشت که بسیاری از افراد گروه ۲۹ شغله سقف ۱۰۰۰ برای هر رشته، هم از این مساله شاکی هستند.
    ما که پرونده مان در یکی دو ماه انتهایی پایان این برنامه (می و جون ۲۰۱۱) ارسال شده است در مقایسه با سایر گروهها مورد ظلم بیشتری واقع شدیم و همیشه شاهد این هستیم که دوستانی که چند هفته تا چند روز پیش از ما اقدام کرده بودند یا آنهایی که حتی تا ۴ یا ۵ ماه بعد از ما اقدام کرده بودند و پرونده شان به ورشو رفته بود بسیار کارشان از ما جلوتر بود و حتی تعدادی از افرادی که ۴ یا ۵ ماه بعد از ما مدارکشان را فرستاده بودند الان چندین ماه است که در کانادا لند کرده اند.
    واقعا ظلمی که در حق افرادی که پرونده شان تقریبا از اواخر می ۲۰۱۱ تا اواخر جون ۲۰۱۱ به دفتر مرکزی رسیده اگر بیشتر از سایر گروهها نباشد کمتر نیست و در مقام مقایسه با سایر گروهها این گروه با تاخیر بیشتر برخورد کردند. در پرسش و پاسخی که با تعدادی از دوستان ذکر شده داشتیم دیدیم که پرونده ما از ابتدا به دمشق رفته بعد مساله تعطیلی سفارت در ایران بعد مساله تعطیلی سفارت در دمشق بعدش انتقال پرونده های ما به آنکارا بعد مسایل تعطیلی های مقطعی سفارت در آنکارا بابت شرایط آن کشور و بحث اعتصاب کارکنان و هزار یک دلیل گفته یا ناگفته دیگه باعث شده که پرونده ها این همه معطل بشوند و ماها بالای ۲۷ یا ۲۸ ماه از تشکیل پرونده مان میگذرد و همچنان منتظریم تا بگویند پاسپورت را بفرست. بالاخره ما برای این انتخابی که کرده ایم بر اساس تاریخها و زمان بندیهای خود سازمانهای مربوطه و دفتر مرکزی که گفته حداکثر ۲۵ ماه طول میکشد، برنامه ریزی کرده ایم یا میخواهیم برنامه ریزی کنیم اما با این معطلی هایی که حتی پاسخگوی ایمیلهای ما نیستند این امکان برنامه ریزی از ما گرفته میشود.

    ممنون از لطف و همکاری صمیمانه شما جناب دکتر

  22. محمد علی
    ۳۰ مهر ۱۳۹۲ در ۰۳:۵۴ | #34

    با سلام به شما . آقای دکتر جدیدا اکثر پروندهای کبکی را بعداز ۴سال انتظار در سایت اداره مهاجرت وضغیتشان را به این کلمه تغیر دادن decision made معنی واقعی این کلمه از نظر شما چبست . چونکه هرکسی یه چیزی میگه باتشکر

  23. parisa
    ۲۹ مهر ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۷ | #36

    با سلام و تشکر از راهنمایی ها
    من از متقاضیان ۳۸ رشته ای فدرال هستم و در تاریخ ۲۱ ژوئن مدیکال دریافت کردم ولی تا الان پاس رکوئست برام نیومده ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید در خصوص روال پاس رکوئست ها چون ظاهرا از روال نامه های دریافتی شما چند هفته ای است که برای کسی پاس رکوئست نیامده

  24. علیرضا
    ۲۸ مهر ۱۳۹۲ در ۱۵:۳۹ | #37

    سلام و خسته نباشید

    از موکلان خودتان در برنامه اسکیلد ورکر کبک و فایل نامبر فدرال ژانویه ۲۰۱۳ هستم. به تازگی متوجه موضوع باقیماندن پرونده های ما در انکارا شدم و صحبتهای برخی از دوستان در خصوص فراموش شدن این پرونده ها یا تا خیر ۳ ساله در بررسی انها. لطف میکنید برداشت خودتان و دورنمای موضوع را با توجه به تجربه و احاطه تخصصی نسبت به این امر رو برای ما جاماندگان توضیح دهید. در واقع. ایا این احتمال وجود دارد که اصلا پرونده ها بررسی نشود؟ یا موضوع فقط تا خیر فراوان خواهد بود. با سپاس

  25. احسان
    ۲۸ مهر ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۸ | #39

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری:
    میخواستم از خدمتتون بپرسم که ایا امار پرونده های بررسی شده تا تاریخ ( July 2013 (Permanent Resident Inventory نا کنون اعلام نشده است؟ با تشکر از مطالب مفید و احبار به روزتان.

  26. علیرضا
    ۲۸ مهر ۱۳۹۲ در ۰۵:۴۳ | #41

    سلام آقای دکتر من یک مشکلی خوردم و تقاضا دارم شما منو راهنمائی کنید من دو هفته پیش پس از پاس ریکوئست شدن ویزامو در آنکارا گرفتم و دیروز متوجه شدم مدرک سی اس کیو من نیست مدرک سی اس کیو من دوباره تمدید شده ود برای یک سال، من می خواستم اگه من مدرکمو پیدا نکنم منو راهنمائی کنید که چی کار باید بکنم ممنون و متشکرم

  27. هستی
    ۲۷ مهر ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۳ | #43

    با سلام

    آقای دکتر ما از شما که همیشه کنار مهاجرین و هموطنانتون بودیدخواهش میکنیم که توی این اعتراض مارو یاری کنید.

    ما به یک پشتیبان که توی این امور متخصص ودر عین حال مورد اعتماد باشه واقعا نیاز داریم.

    لطفا مارو تنها نگذارید.البته تا همینجا هم با گذاشتن این مطالب تو سایتتون واقعا برما منت گذاشتید.

    ممنونیم

  28. علیرضا
    ۲۷ مهر ۱۳۹۲ در ۰۶:۳۸ | #45

    دست همه درد نکنه مخصوصاً بهادر عزیز و موفق

  29. فرامرز
    ۲۷ مهر ۱۳۹۲ در ۰۳:۵۷ | #46

    با سپاس و احترام امیدوارم این نوع اقدامات گامی موثر برای پرونده هایی که ۵ سالی شده است که دارد در انکارا خاک می خورد باشد و متقاضیان کبک که مدت ها منتظر دریافت مدیکال هستند و بدون هیچ دلیلی مدیکالی صادر نشده است و این تیعیض باید اطلاع رسانی شود تا پاسخی قانع کننده ای به متقاضیان داشته باشند .

  30. mehran
    ۲۶ مهر ۱۳۹۲ در ۲۰:۰۹ | #47

    سلام جناب مختاری عزیز،

    اولاً سپاس از شما بخاطر انتشار این خبر و همدلی های همیشگیتون.

    همونطور که میدونید ما اسکیلد ورکر های کبک با فایل نامبر های فدرال ژانویه و فوریه ۲۰۱۳ هستیم که پرونده هامون بدون هیچ دلیلی به پاریس منتقل نشده و در آنکارا مونده.

    بیش از ۲ ماهه که داریم به آقای الکساندر و خانم دو کوقسی و CIC و … توییت و ایمیل و فکس و … می فرستیم. اما دریغ از یک جواب از سوی آقای الکساندر. تازه از سوی آنکارا تهدید هم شدیم! آیا این طبعیه توی کشوری که اینقدر دم از آزادی و حقوق بشر و … میزنه ؟
    یعنی ماها مستحق یه جواب کوچیک نبودیم ؟
    خانم دوکوقسی یه جوابی به ما داد و حتی گفت که خانم سیلوی بولیو رو مأمور پیگیری کرده، ولی از ایشون هم خبری نشد.

    ما خیلی تلاش کردیم برای این گزارش، ولی حالا چجوری باید از این خبر استفاده کرد؟؟
    اگر ممکنه شما مارو راهنمایی کنید و در بهره برداری از این خبر یاریمون کنید.

    سپاس از شما

    • ۲۸ مهر ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۷ | #48

      تا می توانید موضوع را در فیس بوک و توییتر share کنید
      همین خبر کار خود را می کند همانگونه که خبر lapresse باعث انتقال پرونده ها به پاریس شد
      دولت محتوای مطبوعات را مرور می کند و پیام رسیده است
      در مورد موضوع پاسخ نامناسب هم خیر اداره مهاجرت را از دیگر بخشهای کانادا جدا بدانید به خصوص در دوره زمامداری آقای استفان هارپر

دیدگاه ها مسدود است.