خانه > اخبار کنپارس, نوشته های غیر رسمی > مرخصی وبلاگ تمام شد

مرخصی وبلاگ تمام شد

۱۷ شهریور ۱۳۹۱

خوشحالم که باز امکان نوشتن در وبلاگ برایم فراهم شد.  به دنبال اعلام مرخصی وبلاگ برخی دوستان را تصور بر این بود که به تعطیلات رفته ام. نه متاسفانه چنین نبود و درگیر پروژه ای عقب مانده بودم که باید تمام می شد ضمن اینکه امکان فاصله گرفتن از کار هم نبود از اینرو چاره در آن بود که برای مدتی از فضای وب خارج شوم و بر روی کار متمرکز باشم در این میان برای همراهی مصاحبه برخی دوستان هم سفری به پاریس داشتم که از فشار بسیار زیاد کار در آن سامان که بگذریم چند روزی فرصت استراحت ایجاد کرد.

در این دوره نبودن چندین اتفاق افتاد که یکی یکی و به تدریج درباره آنها خواهم نوشت. نامه ای که قرار بود برای دوستان کبکی منتظر در مرحاه فدرال بفرستیم را فرستادیم. در مورد بیمه تامین اجتماعی هم که کبک  به نامه اعتراضی ما در مورد رد سوابق کاری بدون بیمه  پاسخ داده است.

از امور مهاجرتی گذشته یکی از اتفاقات هم انتخابات کبک بود که آقای بسطامی گزارشی در مورد آن در سایت کنپارس منتشر کرده اند و می توانید اینجا بخوانید. آن گزارش را با ارایه دو عکس از روز انتخابات در حوزه شهر ما تکمیل می کنم. من در منطقه ای که انگلیسی زبانها بیشتر هستند زندگی می کنم و برنده شدن خانم James از حزب لیبرال قطعی بود ولی این بار انگلیسی زبانهای شهر ما از ترس اینکه نکند حزب کبکی به اکثریت برسد با انگیزه بالایی در انتخابات شرکت کردند و نتیجه هم این بود که خانم سیاه پوست لیبرال شهر ما با رای بسیار بالایی انتخاب شد.

این هم عکسهای حوزه رای گیری و خیل منتظران برای رای دادن در ساعتهای پایانی روز  انتخابات:

در روزهای آینده

۱- به تدریج کامنتها را پاسخ خواهم گفت که عدد آن امروز ۱۶۲ است با اینکه در دوره غیبت هم گاهی پاسخ می دادم.

۲- در مورد لیست ۳۸ گانه و وضعیت شرکت کنندگان در شکایت خواهم نوشت.

۳- در مورد بیمه و برخورد کبک با موضوع خواهم نوشت.

بنابراین از ارسال مجدد کامنت و ایمیل در زمینه های بالا خودداری کنید و اگر کامنت یا سوالی فرستاده اید برای دریافت پاسخ صبوری کنید.

  1. سامان
    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۶ | #1

    اقای مختاری من شنیدم تو کانادا وضعیت کاری زیاد خوب نیست و اگه زبان هم خوب باشی کار کمه و به سختی میشه کار پیدا کرد خواهش میکنم کمکم کنید و جوابم را بدید تا بتونم تصمیم خوبی راجع به مهاجرت بگیرم.مرسی از لطفتون.

    • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۶ | #2

      با این فاکتور می خواهید تصمیم بگیرید؟ عجیب است

      کاریابی دهها فاکتور دارد که یکی از آنها وضعیت اقتصادی است که بالا و پایین دارد و این روزها آنقدر هم بد نیست

      البته نمی گویم باید مهاجرت کرد می گویم باید درست فکر کرد و فاکتورها را منطقی دید

  2. حميدي
    ۱۹ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۲۱ | #3

    با سلام خدمت آقای دکتر
    و تشکر از زحمات فراوان
    آیا جواب نامه ای که برای دوستان کبکی منتظر در مرحله فدرال فرستادید آمده است؟
    برای افزایش سهمیه ویزا بخش متخصص کبک در آنکارا چه کار میتوان کرد؟
    (همانطور که می دانید ۷۰۰ ویزا برای سال ۲۰۱۲ در این بخش در نظر گرفته شده است درحالی که حدود ۳۰۰۰ نفر از سال ۲۰۱۰ تا کنون در انتظار هستند)
    خواهشاً راهنمایی کنید. ممنون

  3. مهرداد
    ۹ مهر ۱۳۹۱ در ۱۷:۳۰ | #4

    با سلام دکتر مختاری عزیز
    پرونده ما که از ۳۸ رشته ای ها بودیم عاقبت به نتیجه رسید و ما هفته قبل ویزامونو از سفارت کانادا در آنکارا گرفتیم سوال من نحوه برنامه ریزی در خصوص نحوه استفاده از زمان باقی مانده تا رفتن به کانادا (اردیبهشت ۹۲) می باشد من زبان را تا fce خوانده ام در موسسه کنپارس کلاسی را برای من توصیه می کنید؟ آیا برای کار پیدا کردن توصیه ای دارید؟
    با سپاس از زمانی که اختصاص می دهید

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۵ | #5

      در مورد بازار شغلی خود بررسی کنید
      مقالات مرتبط با کاریابی را در سایت یک بار با دقت بخوانید

  4. مسعود محرابی
    ۹ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۰ | #6

    مرخصی وبلاگ تمام شد
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ علی مختاری:
    در این دوره نبودن چندین اتفاق افتاد که یکی یکی و به تدریج درباره آنها خواهم نوشت. نامه ای که قرار بود برای دوستان کبکی منتظر در مرحاه فدرال بفرستیم را فرستادیم. در مورد بیمه تامین اجتماعی هم که کبک به نامه اعتراضی ما در مورد رد سوابق کاری بدون بیمه پاسخ داده است.
    از امور مهاجرتی گذشته یکی از اتفاقات هم انتخابات کبک بود که آقای بسطامی گزارشی در مورد آن در سایت کنپارس منتشر کرده اند و می توانید اینجا بخوانید.

    سلام بر دکتر عزیز
    از اتفاقات بالا هیچ خبری نشد؟ فقط باید منتظر ماند؟ دلار شد ۳۰۰۰ تومان دکتر جان
    بخدا ریال درآوردن خودش به تنهایی یک طرف شب میخوابیم صبح بلند میشیم میبینیم ارزشش شده نصف دیروز هم یک طرف

  5. محمود زمانی زاده
    ۲ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۱۰ | #8

    سلام آقای دکتر،
    ۲ ماه قبل، تاییدیه سیدنی مبنی بر کامل بودن مدارک پرونده کبک و ریفرنس نامبر را گرفتم، ظاهرا سایتی هست که میتوان وضعیت پرونده را پیگیری کرد، لطفا این سایت را اعلام و راهنمایی بفرمایید، با تشکر از لطف حضرتعالی،

  6. Hamidreza
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۲:۱۹ | #10

    آقای دکتر دوباره سلام!
    امروز از آنکارا به من ایمیل زدند با این مضمون:
    We no longer have this document. You will need to request a certified copy to the Query Response Center in Ottawa. Visit our website: http://www.cic.gc.ca
    Our website requests applicants not/not to submit originals as we do not return documents.

    شما خودتون بهتر میدونید که برای گرفتن تراول داکیومنت باید اصل فرم رو می فرستادم.حالا با این ایمیل تکلیف من چیه؟آیا میتونم برگه المثنی بگیرم؟

  7. Hamidreza
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۴:۴۹ | #11

    با سلام خدمت دکتر مختاری عزیز،
    من از موکلین شما هستم که هم اکنون در مونترال زندگی می کنم.حدود ۶ ماه پیش لند کردم و ۴ ماه پیش قبل از دریافت کارت پی ار به ایران برگشتم و همان موقع اصل برگه لندینگ را برای گرفتن تراول داکیومنت به سفارت کانادا در تهران فرستادم.الان ۴ ماه از این جریان گذشته و هیچ خبری از بازگرداندن این مدرک نیست.به سفارت کانادا در آنکارا ایمیل زدم گفتند که به ورشو ایمیل بزنید! به ورشو ایمیل زدم که آنها یک ایمیل به من و یک نسخه به آنکارا زده اند.در این ایمیل فقط یک عدد موجود است و دیگر هیچ و آن عدد این است R300033502……این یعنی چه؟من برای پس گرفتن این مدرک مهم باید چه کارکنم؟
    باتشکر از شما

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۳:۰۴ | #12

      احتمالا شماره رفرنس در آنکاراست با آنها تماس بگیرید
      توصیه ما همیشه این بده که تا پی آر نگرفته اید کانادا را ترک نکنید
      اگر مایل هستید ما پیگیری کنیم باید وکالت جدید بدهید

  8. امید وطن پوش
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۲:۱۵ | #13

    با سلام خدمت شما
    من یک نامه دعوت به کار از یک رستوران کانادایی دارم و سابقه ۲سال کار در ایران در این شغل اما بدون بیمه دارم .به نظر شما با این شرایط موجود احتمال ویزا دادن وجود داره یا خیر؟
    البته این همان نامه HRSDC هست
    با تشکر

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۵۲ | #14

      بله ممکن است
      بسته به افسری است که قرار است به شما ویزا بدهد اگر بخواهد می تواند همین را بهانه کند
      مثبت اندیش باشید

  9. فرناز
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۴ | #15

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری:
    من یکی از موکلان شما از طریق نیروی متخصص کبک هستم. پس از تعطیلی سفارت در سوریه، در نامه های دریافتی سایت کبک موردی از دریافت نامه مدیکال متقاضیان رشته های غیر دیمند کبک ندیدم. آیا شما موردی از دریافت مدیکال کبک در رشته های غیر دیمند داشته اید؟

  10. حسین
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۱:۲۰ | #17

    جناب دکتر مختاری عزیز اگر لطف کنید و در مورد این دو شاخۀ جدیدا اضافه شده برای رشته های فنی کمی توضیح بدین و اینکه شامل چه رشته هایی میشه و اینکه آیا با مدرک لیسانس هم میشه برای این رشته ها اقدام کرد یا نه توضیح بدین بسیار ممنون شما خواهم شد.

  11. آیدا
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۱ | #19

    سلام آقای دکتر به نظر شما آیا تعطیلی سفارت کانادا در تهران بر روند بررسی پرونده های ایرانیان تاثیرگذار است؟

  12. کیانوش صفوی
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۳ | #21

    سلام
    من موکلتون هستم………….

  13. فرشيد رضايي
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۶ | #23

    سلام
    آیا به نظر شما با توجه به شرایط سیاسی موجود مصلحت نیست که تا زمان رسیدن جواب از اداره مهاجرت به کشور دیگری برویم. چون راستش رو بخواهید نشانه های موجود بیانگر خبرهای خوشی از آینده نیست.

  14. نرگس
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۸ | #25

    خداروشکرکه برگشتید.مامثلاوکیل هم داریم ولی اگرشمارونداشتیم دق میکردیم.

  15. ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۵:۱۱ | #26

    با سلام و سپاس فراوان خدمت شما
    ۱-می خواستم بدونم آیا این امکان وجود دارد که در رشته های کوتاه مدت مثل بهداشت کار دهان و دندان و یا دستیاری دندانپزشکی که در سایت توضیح فرموده بودید پذیرش گرفت؟اگر بله شرایط به چه صورتی میباشد؟
    ۲- اینکه آیا افرادی که به صورت تمام وقت در ایران سابقه کار دستیاری داشته باشند اما مدرک دستیاری آنها از لحاظ ساعتی ۱۵۵۰ ساعته نباشد(همچین دوره ای در ایران برگذار نمیشود) این امکان برایشان وجود دارد که از طریق اسکیل ورکر کبک اقدام کنند یا خیر؟
    ۳-آیا این امکان وجود دارد که ابتدا در این رشته ها پذیرش گرفت و بعد با توجه به سابقه کاری در ایران داشته ایم از خاک کانادا برای اسکیل ورکر اقدام کرد؟

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۰:۲۶ | #27

      ۱- پذیرش بله ولی ویزا سخت است
      ۲- نمی توانید روی پذیرفته شدن آن حساب کنید
      ۳- بله

  16. Alireza
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۲:۰۸ | #28

    یه وبلاگ بدون ذکر منبع خبر اعلام کرده که برای برخی از افرادی که داوطلب اسکیل ورکر کبک بودند و بعد از گرفتن سی اس کیو حالا تو صف مدیکال هستند درخواست ارائه مدرک زبان فرانسه اومده آیا شما در این زمینه نظری دارین ؟

    • ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۵ | #29

      چنین چیزی نیست وسخن بی مبنایی است
      برخی وبلاگها به دنبال جذب ویزیتور هستند و می دانند افراد زیادی در زمینه مهاجرت در وب می گردند

  17. ویدا
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۰ | #30

    جناب دکتر من شنیدم که سایت اداره مهاجرت زمان بررسی پرونده های اسکیل ورکر کبک رو از زمان فایل نامبر فدرال ۳۱ ماه تعیین کرده آیا در مورد سرمایه گذاری کبک چیزی اعلام کردند که مثلا از زمان دریافت فایل نامبر فدرال روند بررسی چند ماه خواهد بود ممنون میشم اگه جواب بدهید

  18. hosein barry
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۸:۲۷ | #32

    با عرض سلام و خسته نباشید من یکی از موکلین شما هستم که در تاریخ بیست وهشتم فروردین ۹۱ نامه مدیکال ما امد ولی تاکنون که حدودا ۵ ماه میگذرد هنوز نامه پاسپورت نیامده به نظر شما ما نباید در این مورد پیگیری کنیم ؟چون من شنیدم که اعتبار آزمایشات مدیکال محدود است با تشکر از زحمات شما حسین بری

  19. بهي
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۵:۱۴ | #34

    رسیدن به خیر:)

  20. عسل
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۴:۰۲ | #35

    جناب دکتر مختاری سلام و خسته نباشید
    امیدوارم با خبرهای خوب برای همه برگشته باشید و مخصوصاً در مورد بیمه که فکر میکنم دولت کانادا نمیدونه که توی ایران بخاطر نبودن فرصت شغلی صدهزار نفر امتحان میدن تا ۲۵۰۰ نفر استخدام بشن؟؟؟؟؟؟!!!!! میخواستم بدونم پیروزی این حزب چه تاثیراتی ممکنه بر امور مهاجرت و مهاجر پذیری استان کبک داشته باشه؟
    مرسی از وقتی که برای جوابگویی اختصاص میدهید

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۰:۴۵ | #36

      بعید می دانم این حزب بتواند تغییری در سیاست مهاجرت ایجاد کند دولت اقلیت است و کاری از پیش نمی برد

  21. نيما
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۳:۱۶ | #37

    جناب آقای دکتر مختاری عزیز
    وقت بخیر
    با توجه به اخبار شنیده شده در رابطه با قطع روابط سیاسی ایران و کانادا ، آیا در برنامه پذیرش مهاجران ایرانی علی الخصوص در رابطه با پروند ه های در حال بررسی نیروهای متخصص( کبک ) خللی وارد خواهد شد و یا اینکه تاثیری در فرآیند مهاجر پذیری از ایران نخواهد گذاشت ؟ با تشکر

دیدگاه ها مسدود است.