خانه > تمدید کارت اقامت دایم > سوال درباره تمدید کارت اقامت

سوال درباره تمدید کارت اقامت

۲۰ مرداد ۱۳۹۰

سوال:

من از سال ۲۰۰۸ که وارد کانادا شدم تاالان ۲۰۱۱ مدت ۱۰۰ روز در کانادا بوده ام الان ایرانم و ۲۰ مارچ۲۰۱۳ کارتم باطل میشود لطفا راهنماییم کنید چطور میتونم بدون حضور در کانادا کارتم را تمدید کنم؟ لازمه عرض کنم من و همسرم ازهم جدا شدیم ایشان رفت کانادا و ماند ولی من نه.

طلاق را هم به دولت کانادا اعلان نکردیم فقط مالیات را جدا رد کردیم

پاسخ: 

شما راهی جز حضور در کانادا به مدت ۷۳۰ روز در یک دوره ۵ ساله ندارید و هیچ راه میانبری هم نیست. طلاق شما و وضعیت همسر شما هم ارتباطی به موضوع ندارد. توصیه می کنم به کانادا بروید و دو سال کامل بمانید و بعد برای تمدید اقدام کنید در زمانی که در کانادا هستید منقضی شدن کارت شما اهمیت ندارد و این کارت فقط برای ورود به کاناداست بنابراین در ارسال درخواست عجله نکنید و سعی نکنید سیستم را در این زمینه فریب دهید که برای خود دردسر بزرگتری ایجاد خواهید کرد.

  1. رخ
    ۹ تیر ۱۳۹۱ در ۱۲:۰۲ | #1

    میخوام بدونم کدوم یکی از کشورها هستن که عضو سازمان صلیب سرخ هستن و من میتونم با کمترین هزینه و زمان سیتی زن اون کشور بشم
    فرقی نمیکنه چه کشوری باشه

  2. parnian
    ۸ تیر ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۴ | #3

    جناب دکتر میشه لطفا سوال من رو هم جواب بدین.خیلی لطف میکنین الان چند روزه منتظر پاسختون هستم.بازم ممنون از توجهتون.

  3. farhad
    ۵ تیر ۱۳۹۱ در ۱۴:۲۳ | #4

    سلام جناب دکتر مختاری
    من با ویزای مهاجرت برای اولین بار در تاریخ ۲۸th May 2012 ، توی کانادا landing کردم ولی هنوز کارت اقامتم به دستم نرسیده (توی فرودگاه بهم گفتن یک ماه طول میکشه )، می خواستم ببینم چقدر طول میکشه که کارت اقامتم صادر بشه ؟

  4. parnian
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۲۰ | #6

    جناب آقای دکتر سلام .من حدود سه سال ونیم از لندینگم گذشته یکماه کانادا بودم وسه سال ونیمه ایرانم یعنی از دوره پنج ساله دوسال پرنمیشود .کارت پی آر کارت بیمه وکارت کتابخانه هم گرفتم تصمیم دارم طی یکی دوماه آینده برگردم کانادا بفرض اینکه افسر موقع ورود به کانادا متوجه عدم حضور ما شود چه اتفاقی برایمان می افتد؟ آیا ما را دیپورت میکنند یا به دادگاه میفرستند ؟؟امکان دارد از ورودمان به کانادا جلوگیری شود؟ لطفا دردسرهای احتمالی را توضیح دهید.با توجه به اینکه در این دوره سه ساله هم دانشجو بودم وهم از همسرم جدا شدم وبا بعهده داشتن حضانت فرزندم زندگی سختی در ایران داشتم بنظر شما اینها دلایل کافی برای مراجعت نکردن هست؟؟

    • ۹ تیر ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۱ | #7

      اگر افسر متوجه شود که تا پایان اعتبار کارت نمی توانید ۲ سال را پر کنید نامه ای به شما می دهد که باید به دادگاه مراجعه کنید نه بازگرداندنی در کار است و نه آزار و اذیتی. بعد یک وکیل پیدا می کنید و ایشان از شما دفاع خواهد کرد. شرایط شما و دلیل نبودن شما هم مهم است و در نهایت مشکلی نخواهید داشت.

  5. پریسا
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۱۹ | #8

    جناب آقای دکتر سلام .من حدود سه سال ونیم از لندینگم گذشته یکماه کانادا بودم وسه سال ونیمه ایرانم یعنی از دوره پنج ساله دوسال پرنمیشود .کارت پی آر کارت بیمه وکارت کتابخانه هم گرفتم تصمیم دارم طی یکی دوماه آینده برگردم کانادا بفرض اینکه افسر موقع ورود به کانادا متوجه عدم حضور ما شود چه اتفاقی برایمان می افتد؟ آیا ما را دیپورت میکنند یا به دادگاه میفرستند ؟؟امکان دارد از ورودمان به کانادا جلوگیری شود؟ لطفا دردسرهای احتمالی را توضیح دهید.با توجه به اینکه در این دوره سه ساله هم دانشجو بودم وهم از همسرم جدا شدم وبا بعهده داشتن حضانت فرزندم زندگی سختی در ایران داشتم بنظر شما اینها دلایل کافی برای مراجعت نکردن هست؟؟

  6. رخ
    ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۱ | #10

    یادم رفت بگم که من خانمم، مجرد و ۲۶ سالمه .تصمیم دارم فوق لیسانس مدیریت اجراییم رو در ایران بگیرم و بعد با حداقل زمان ممکن سیتی زن یکی از این کشورها بشم
    ممنون

    • ۸ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۴ | #11

      خوب از دست بنده چه کاری ساخته است
      فوق لیسانس شما البته کمکی به آن هدف نمی کند و اتلاف وقت است

  7. رخ
    ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۰:۱۹ | #12

    با سلام
    من میخوام تابعیت کشوری رو بگیرم که اون کشور یکی از عضوهای سازمان صلیب سرخ باشه.لیست این کشورها رو نمیدونم.هر چی توی سایت جستجو کردم پیدا نشد.اینطور که متوجه شدم ایران جزو این سازمان نیست.حالا میخوام بدونم کدوم یکی از این کشورها هستن که با سرعت بیشتری تابعیت میدن.از راه ازدواج صوری یا تحصیل؟
    اگه ممکنه شرایط رو کامل برام توضیح بدید و لطفا هزینه ها رو اگه ممکنه برام توضیح بدید

    • ۸ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۵ | #13

      شما بیشتر مطالعه کنید
      پیشنهاد می کنم حداقل مطالب همین وبلاگ را یکبار بخوانید

  8. navid
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۰۰ | #14

    با تشکر از جواب شما. میخوام بدونم که با شرایطی که من دارم، میتونم بی دردسر پی آرم را تمدید کرده و سیتیزن بشم، یا این که مرا به دادگاه میفرستند و گرفتار یک سرنوشت نامعلوم خواهم شد. ممنون

    • ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۶:۰۹ | #15

      عرض کردم اگر دو سال در کانادا بمانید و درخواست تمدید ندهید تا پایان این دو سال بله مشکلی نخواهید داشت اما قبل از آن گرفتار خواهید شد
      سیتی زنی هم بعد از سه سال اگر در کانادا باشید مشکل ندارد
      اما اگر بنا بر رفت و آمد دارید قید آن را بزنید

  9. navid
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۳:۰۷ | #16

    سلام جناب دکتر مختاری
    PR من دقیقا یک سال دیگه منقضی میشه. در چهار سال پیش فقط دو ماه کانادا بودم و بقیه مدت ایران بودم. الان برگشتم کانادا و یک هفته است که در مونترال هستم. موقع ورود به کانادا هم مشکل خاصی در فرودگاه پیش نیامد و بی دردسر از گمرگ گذشتم. لطفا راهنمایی ام کنید که حالا برای تمدید PR و سیتیزن شیپ چه کار باید بکنم. آینده من به جواب شما بستگی داره. ممنون هستم.

    • ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۸ | #17

      باید دو سال در کانادا بمانید و برای تمدید کارت هم اقدام نکنید پس از دو سال اقدام کنید در این دو سال هم نمی توانید از کانادا بروید چود بعدا نی توانید وارد شوید. در این دوره حتما مدارک کافی برای اثبات حضور در کانادا داشته باشید یعنی هر کاری می کنید مستند و قابل اثبات باشد حتی در حد عضویت یک کتابخانه عمومی
      سیتی زن شیپ هم بعد از ۳ سال از زمان ورود و بعد از تمدید کارت اقدام کنید

  10. علیرضا
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۱۴ | #18

    ممنون از راهنماییتون آقای مختاری

  11. علیرضا
    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۱ | #19

    ببخشید ، حالا اگه من نتونم ۲ سال از ۵ سال و اونجا باشم ، کلاً اقامتمو از دست می دم و باید دوباره از اول اقدام کنم ؟
    نمیشه یک جوری وضعیت سربازیمو توضیح داد و مثلاً یک سال برام تمدید کنن ؟ مادرم که منو داره ساپورت می کنه نمی تونه از کانادا با اداره مهاجرت مکاتبه داشته باشه برای تمدید کارتم ؟
    ئشئدخخد

    • ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۰۱ | #20

      شما را به دادگاه می فرستند تا قاضی تصمیم بگیرد و این موضوع یعنی مشکل سربازی می تواند توجیه خوبی باشد
      تمدید معنی ندارد

  12. بهار
    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۳ | #21

    ممنونم از راهنماییتون..
    من تا دو هفته دیگه انشا ا.. عازم هستم و فوق العاده استرس دارم و اولین موضوع اینکه :
    در جواب سوالی که توفرودگاه از من میپرسن که چه قد وقت در کانادا نبودم, من بایدچی بگم که واسم دردسر نشه ؟ یکی از وکلا به من گفتن نیازی نیس که راستش و بگم!ومثلا بگم: دقیقا یادم نمیاد.. دو الی سه ماه! این حرف چه قد سندیت داره؟و فرمی رو که باید پر کنم چه جوریه؟
    ممنونم..

  13. بهار
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۰۵ | #23

    با سلام
    ببخشید,من از زمانی که PRکارتم رو گرفتم,فقط ۸ماه اونجا بودم و طبق مطالبی که در سایت شما خواندم فهمیدم که واسه تمدید باید ۲ سا ل اونجا باشم ..ولی متاسفانه تا ۲ ماه دیگه expire میشه .امکان تمدید وجود داره؟؟ واسه نگه داشتنش چی کار میتونم انجام بدم؟؟

    • ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۴۶ | #24

      سریع خود را به کانادا برسانید و اگر بدون مشکل وارد شدید دو سال بمانید بدون ارایه درخواست تمدید
      بعد از اینکه دو سال ماندید درخواست کارت جدید کنید
      کارت بدون اعتبار داشتن ایرادی ندارد و تاثیری در وضعیت اقامت ندارد
      اگر با مشکل مواجه شدید باید وکیل بگیرید تا کرت را از دست ندهید
      مشکل هم یعنی افسر مرزی متوجه شود که شما دو سال را نبوده اید و تا پایان کارت هم نمی توانید دو سال را پر کنید
      اگر در این دوماه نیایید موضوع پیچیده می شود و شانس از دست دادن اقامت بالاست

  14. علیرضا
    ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۶ | #25

    دوباره سلام آقای مختاری
    من اول ازتون راجع به موردم سؤال کردم بعد رفتم نوشته های بالا و مطالعه کردم
    اینجور که من متوجه شدم ، از تاریخ صادر شدن کارت PR من ۵ سال مهلت دارم که ۲ سال را بگذرانم
    من به وسیله فامیلی و از طریق مادرم توانست پارسال (فروردین ۹۰) ویزای کانادا و بگیرم و وارد خاک کانادا بشم و برای Sin number اقدام کردم و کارای بیمه و انجام دادم و کارت Pr هم دارم (اگه یکم اطلاعاتم دست و پا شکستست چون خودم زیاد در جریان کارام نبودم و یکم با اصطلاحات آشنایی ندارم)
    زمانی که من وارد کانادا شدم Landing به حساب میاد . درسته ؟
    یه برگه certification هم دارم که نمی دونم اون برای چیه ولی گفتن که تا آخر عمر باید داشته باشیش
    به خاطر دانشگاه و وضعیت سربازیم من ۱۰ روز بیشتر نتونستن اونجا باشم و کارتایی که برام صادر شد الان در کانادا و نزد مادرم هست
    مشکلی که من دارم اینه که من برای شهریور امسال (۹۱) باید برم خدمت و تا مهر (۹۲) باید سرباز باشم .
    می خوام ببینم که برای حضورم در کانادا بعد از این مدت مشکلی پیش میاد یا نه؟
    یه تاریخ اعتبار رو certification paper هست و یه تاریخی هم مادرم گفت که تا ماه می سال ۲۰۱۳ بیشتر فرصت ندارم که میشه خرداد یا تیر (۹۲) . بعد از این مدت من دیگه اجازه ی ورود به کانادا ندارم ؟
    پس این ۲ سال از ۵ سال چی میشه؟ مگه ۵ سال فرصت ندارم ؟
    ممنون میشم کمکم کنید و راه حلی پیش روم بگذارید

    • ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۲۱ | #26

      شما تا سه سال بعد از اولین ورودتان به کانادا را هم که خارج از کانادا باشید ایرادی ندارد و مشکلی پیش نخواهد آمد

  15. علیرضا
    ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۱۰ | #27

    سلام و خسته نباشید
    من پارسال کار اقامتم درست شد و کارت PR گرفتم ولی چون مشمول خدمت سربازی هستم بیشتر از ۱۰ روز نمی تونستم بمونمو باید برمی گشتم و شهریور امسال هم به مدت ۱۳ ماه باید برم سربازی (یعنی تا مهر ۹۲) به من گفتن که مدت اعتبار کارت PR من تا تاریخ ۵ می سال ۲۰۱۳ هستش . خواستم ببینم من که تو اون زمان در دوره سربازی هستم . کاری می تونم انجام بدم که کارت و تمدید کنم ؟ و اگه تا اون تاریخ نتونم برم . اقامتم چی میشه ؟
    یه توضیح کامل و مختصر هم راج به PR و Certification paper هم بهم بدین ممنون می شم (اخه برگه certification هم تاریخ اعتبار داره ) ممنون

    • ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۳۰ | #28

      سوال تکراری است
      پاسخ دادم
      شما تا سه سال و ده روز از تاریخ اولین لندینگ هم که کانادا نباشید مشکلی نیست
      اگر پی آر هم اعتبار نداشت می توانید برگ سفر بگیرید از سفارت و بروید

  16. Esi
    ۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۷ | #29

    با سلام
    من چهار سال پیش پی آر گرفتم که یک سال دیگه منقضی میشه. در این مدت ایران بودم و چند سفر کوتاه به کانادا داشتم و هر دفعه هم در فرودگاه مونترال در فرم مربوط به آژانس مرزی کانادا، تاریخ خروجم را بصورت غیر واقعی اعلام کردم (مثلا اگر پنج ماه پیش از کانادا خارج شدم، در فرم زدم دو هفته پیش) تا بلکه بتوانم پی آرم را تمدید کنم. حالا میخوام برگردم و سه سال بمونم تا پاسپورت بگیرم. میخوام بدونم که در زمان درخواست تابعیت (بعد از اقامت سه ساله) این تاریخهای خروجی غیر واقعی روی فرم آژانس مرزی کانادا، اشکالی برام ایجاد نمی کنه؟
    با تشکر

    • ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۰:۵۳ | #30

      چه عرض کنم
      نکنید این کارها را
      اولا در صورت موفقیت به ورود بی دردسر این بار تا دوس ال کامل نمانده اید برای تمدید پی آر اقدام نکنید
      بعد از سه سال هم برای ستیزن شیپ اقدام کنید و تاریخها را هم دقیق مطابق واقع اعلام کنید

  17. hashemi
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۶ | #31

    با سلام
    من دارای کارت Pr هستم که به تازه گی تاریخ آن به اتمام رسیده و آخرین بار در فروردین ۹۱ کانادا بودم .
    لطفا” راهنمایی فرمایید برای تمدید کارت خود با توجه به شرایط جدید که سفارت بسته شده چه مراحلی را باید انجام دهم.
    و مدارک مورد نیاز برای تمدید کارت چیست؟

    با تشکر هاشمی

  18. علی
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۷ | #33

    سلام کسی که کارت دارد حداکثر چقدر می تواند خارج از کانادا باشد مثلا با ۹ ماه هنگام برگشت مشکلی ایجاد نمی شود

  19. مسعود
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۳:۴۹ | #35

    آقای دکتر سلام
    من از ۵ سال ۲ سال را پر نکرده ام و و اعتبار کارت هم تا ۲۰۱۳ می باشد
    ۱-اگر قبل از اتمام مهلت کارت برگردم و ۳ سال در ۵ سال آنجا باشم میتوانم برای سیتی زن اقدام کنم؟
    ۲-اگر همسرم با توجه به شرایط سوال ۱ سیتی زن شد من هم میتوانم به تبع ایشان سیتی زن شوم؟
    با تشکر

    • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۲۶ | #36

      ۱- بله به شرط اینکه هنگام ورود متوجه غیبت شما نشوند و اصل اقامت شما دچار مشکل نشود
      ۲- خیر به هیچ وجه

  20. سمیرا
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۵ | #37

    سلام، من و همسرم هر دو دانشجو در کانادا هستیم. همسرم از طریق نیروی متخصص برای اقامت اقدام کرد و من وابسته ی ایشان هستم. ایمییل تست مدیکال را به تازگی برای ایشان فرستادند که تست من رو برایم فرستادند. بنا بر پاره ای از اختلافات مدتی است که جدا از هم زندگی می کنیم. می خواستم بپرسم که:
    ۱) آیا همسرم بدون فرستادن مدارک من می تواند اقامت بگیرد؟
    ۲) آیا هنگام مصاحبه بر ای لندینگ باید با هم برویم؟
    ۳)آیا جدا زندگی کردن ما برای چند ماه می تواند اختلالی در اقامت من به عنوان وابسته ایجاد کند؟
    ۴)آیا در مرحله ی نهایی دریافت اقامت همسرم می توند من را حذف کند؟ (با توجه به اینکه رسماً جدا نشده ایم و مدرکی برای ارائه کردن ندارد.)
    ۵) آیا بعد از دریافت اقامت برای شهروند شدن در صورت طلاق مشکلی پیش می آید؟

    بسیار سپاسگزارم

    • ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۵۶ | #38

      ۱- خیر هر دو باید تست ودیکال و سکوریتی را انجام دهید مگر اینکه رسما جدا شوید
      ۲- خیر لزومی ندارد لندینگ می توان جداگانه اتفاق بیافتد
      ۳- خیر
      ۴- خیر
      ۵- به هیچ وجه

  21. رسا
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۱:۵۳ | #39

    با سلام …..ببخشید سوالی داشتم شوهرم بعد از گرفتن pr و گذشت ۴ ماه به ایران برگشتند.این درست است که بعد از ۶ ماه pr کارت برای برگشتن به کانادا اعتباری ندارد.ممنونم

  22. سپهر دنیاداری
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۷:۳۲ | #41

    نه جناب مختاری صوری نبوده و متاسفانه عدم سازش عامل بوده است وآیا گرفتن سیتی زن شیپ برای ایشان با مشکل مواجه نخواهد شد؟ 

  23. سپهر دنیاداری
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۴ | #43

    با عرض سلام برادرم و همسرشان در مصاحبه کبک قبول شده اند و همسر ایشان نفر اصلی اقدام کننده هستند اگر بعد از دریافت PR از هم جدا شوند مشکلی برای هیچکدام پیش می آید؟تا چند وقت باید با هم زندگی کنند؟

    • ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۲:۲۰ | #44

      جدایی پس از لندینگ ایراد ندارد و زمان خاصی هم لازم نیست منتظر باشند البته به شرط اینکه آن ازدواج و طلاق صوری نباشد

  24. فربد
    ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۸ | #45

    با سلام و سپاس
    اقای مختاری زمان PR من در خرداد ۹۱ تمام می شود و زمان لازم را در کانادا نبودم .به خاطر مشکل سربازی قادر به خروج از ایران نمی باشم.به نظر شما راهی برای من وجود دارد؟اگر من به صورت غیر قانونی وارد کشور ترکیه بشوم ایا سفارت کانادا کاری برای من می تواند بکند یا خیر؟

    • ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۷:۴۰ | #46

      سفارت کانادا در مورد شما تعهدی ندارد چون سیتی زن نیستید
      توصیه غیر قانونی نمی توانم بکنم
      البته چون امکان رفتن ندارید می توانید بعدا با اثبات شرایط خود مانع از ابطال اقامت شوید و باید وکیل بگیرید

  25. afsane
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۹:۱۲ | #47

    با سلام و سپاس
    آقای مختاری من چند ماهی است برای سیتی زت شیپ اقدام کردم و هنوز برای امتحان دعوت نشدم ولی الان تصمیم دارم withdrawl کنم. ممکنه لطف کنید و بفرمایید این عمل چه تبعاتی برای من می تواند داشته باشه؟ آیا اثری روی پرونده من برای اقدام مجدد در آینده برای سیتی زت شیپ خواهد گذاشت؟
    با تشکر

    • ۱۱ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۶ | #48

      اگر شرایط نداشته اید و اقدام کرده اید حتما این کار را بکنید
      تبعات خاصی ندارد ولی سابقه می ماند

  26. عباس
    ۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۲ | #49

    با سلام
    من و همسرم ىر سال ۲۰۰۷ به کانادا آمدیم و PR ما در ۲۰۱۲ باطل شد ( ىر کل مدت ۵سال قبل, فقط سال اول را ىر کانادا بودیم و ۴ سال بعد را درایران بوده ایم) قبل از باطل شدن PR , وارد کانادا شدیم و الان در کانادا حضور دلریم
    سوال من ازجنابعالی این است که آیا ما می توانیم با توجه به باطل شىن PR در کانادا برای ۲ سال بمانیم و آیا به ما بعد از ۲ سال اقامت در اینجا PR جدید خواهند داد و یا اینکه اقامت فعلی ما غیرقانونی است
    درصورتی که اقامت ما قانونی تلقی شود میتوان بعد از ۳ سال تقاضای سیتیزنی کرد با تشکر

    • ۸ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۵:۰۰ | #50

      بله شما در کانادا بمانید تا زمانی که مطمین شوید از زمان حضور دوباره دو سال را تکمیل کرده اید. در این دو سال چون کارت پی آر معتبر ندارید نمی توانید از کانادا خارج شوید چون برای ورود مجدد مشکل خواهید داشت ولی وضعیت اقامتی شما مشکلی ندارد. در این دو سال تلاش کنید که مدارک کافی دال بر حضور در کانادا در همین مدت را هم داشته باشید که بعدا همین دوره حضور شما هم زیر سوال نرود تا می توانید از خود در سیستم مالی اداری کانادا رد پا بگذارید اگر فرزند دارید البته مشکلی نیست چون مدرسه و مهد کودک فرزند گواه خوبی است
      اقامت فعلی شما کاملا قانونی است

      بله می توانید بعد از سه سال درخواست سیتی زن شیپ بدهید ولی قبل از آن یعنی پس از دو سال کارت را تمدید کنید و با کارت معتبر درخواست تابعیت بدهید

  27. کیان
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۳ | #51

    با سلنم و خسته نباشید

    در مورد این مدت ۲ سال از ۵ سال که برای تمدید کارت PR هستش یک سوالی داشتم٫ این بازه ی زمانی ۵ سال دقیقا از کی تا کی مد نظر گرفته میشود؟ از روز Landing تا روز انقضای کارت٫ یا از روز صدور کارت تا روز انقضای کارت ؟ چون روز landing با روز صدور کارت متفاوت هستش .

    با سپاس

  28. لیلا
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۶ | #53

    خیلی خیلی ممنون که اینقدر سریع برای من محبت کردین و جواب نوشتین. فقط یک سوال کوچک
    اگر کسی اقدام کنه و متوجه نبودش بشن چه جریمه ای شامل آن شخص می شه؟
    بازم متشکرم

    • ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۳:۵۵ | #54

      اگر منظورتان اقدام برای سیتی زن شیپ است که به شدت شما را از این کار منع می کنم تبعات خوبی ندارد و ممکن است برای همیشه این شانس را از دست بدهید

  29. لیلا
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۲:۰۶ | #55

    سلام جناب آقای مختاری
    همسر و دختر من (که سال گذشته در کانادا متولد شده)سیتیزن کانادا هستند. من در ۲۰۰۹ لندینگ کردم و حدود ۱ سال و ۹ ماه را در کانادا سپری کردم. در آن مدت هم کار کردم و هم درس خواندم.به نظر شما
    ۱٫شانسی دارم که بعد از گذشت ۳ سال از تاریخ ورودم برای سیتیرنی اقدام کنم؟
    ۲٫آیا با وجود نبودم در کانادا ،بخاطر زندگی با همسرم pr، من بی هیچ مساله ای قابل تمدیده؟
    پاسخ شما کمک خیلی بزرگی به من می کنه.
    پیشاپیش خیلی ممنونم

    • ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۴:۰۱ | #56

      ۱- خیر اگر در کانادا نبوده اید اقدام نکنید شانسی ندارید

      ۲- بله اگر با ایشان بوده اید مشکلی ندارید

  30. ندا
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۳:۰۹ | #57

    جناب آقای مختاری
    سلام
    یکی از دوستان من بانوع ویزای مهاجرت کبک ، ۶ ماه پیش وارد مونترال شده است(برای اولین بار) و پس از ۱ ماه قبل از اینکه کارت اقامت دایم خود را دریافت کند مجدد به ایران برگشته است. در حال حاضر پس از گذشت بیش از ۶ ماه کارت اقامت دایم خود به ادرس ذکر شده در زمان ورود هنوز نرسیده است.طی تماس تلفنی با Service canada از طریق دوستان جوابی دادند که سایز عکس مشکل دارد و بعد نامه ای به دست دوستان در منترال رسید که در تاریخ ۱۰ روز بعد از نامه برای گرفتن عکس شخصا مراجعه کند. لطفا راهنمایی کنید که در تراول داکیومنت چه دلیلی بیارد (در قسمت Humanitarian and compassionate grounds)؟ و آیا طی این ۱۰ روز سفارت کانادا در ایران تراول داکیومنت میدهد؟و اگر نه -امکان تماس با شماره Service canada از خارج از کانادا مقدور نمی باشد که از آنها بخواهد وقت بیشتری به دوستم بدهند(دیرتر برای گرفتن عکس مراجعه کند)
    سئوال:

    ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید.
    خیلی ممنون

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۴:۲۹ | #58

      ایشان باید به سفارت برود و درخواست تراول داکیومنت کند و مهم هم نیست چرا کانادا را ترک کرده است و دلیل واقعی را که معمولا جمع و جور کردن و سرو سامان دادن به امور قبل از اقامت دایم است را مطرح کند. کار ایشان غیر قانونی نیست که بترسند.
      اینکه سفارت ظرف این مدت اینکار را می کند یا خیر نمی دانم ولی این مهلت چندان مهم نیست بعد از آمدن به کانادا پیگیر شوند و کارت را بگیرند

  31. ترانه
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۳:۵۸ | #59

    با سلام وتشکرازلطفتون .چگونه میتوانم تقاضا راپس بگیرم؟من مدارک را ارسال کرده و هزینه را هم پرداخت کرده ام.حال در صورت متوقف نشدن تقاضا چه اتفاقی می افتد؟ممنون از پاسختون

    • ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۱۹ | #60

      مکاتبه کنید و درخواست withdraw کنید
      هزینه را هم پس می دهند اگر ندهند هم هم نیست مهم این است که دچار مشکل نشوید

  32. ترانه
    ۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۴ | #61

    سلام اقای دکتر عزیز .من دقیقا ۵ ماه دیگر ۷۳۰ روزم پر میشود و در همان موقع هم کارت اقامتم اعتبارش تمام میشود.و چون مدت ۱۵۰ روز طول میکشد کارت جدید به من برسد.من مدارکم را برای تمدید ارسال کردم.ایا این مساله مشکلی ایجاد میکند؟ممنونم

    • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۶:۰۵ | #62

      مهم نیست کی کارت اقامت شما بی اعتبار می شود مهم این است که قبل از تقاضا ۷۳۰ روز را تکمیل کرده باشید اقدام شما صحیح نبوده است تقاضا را پس بگیرید

  33. م
    ۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۱ | #63

    سلام جناب آقای دکتر مختاری
    یکی از دوستان من که برای مهاجرت به استان کبک اقدام کرده و مصاحبه هم شده و قبول هم شده و منتظر ویزا جهت ورود به استان کبک هستند می خواهد با فردی که پزشک متخصص هستند ازدواج کنند البته به دلیل یک سری شرایط بعد از ورود به کانادا ….
    ۱- بعد از ورودشان به کانادا چند مدت بعد بهتر است با ایشان عقد کنند تا همسرش هم بتواند به کانادا بیاید ؟؟
    ۲- آیا همسر دوستم به راحتی پس از عقد می تواند به کانادا بیاید ؟
    ۳- آیا انجام این کار در صدور کارت اقامت تإثیری دارد یا نه ؟
    ممنون از سایت خوب شما

    • ۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۱:۴۲ | #64

      ۱- اصلا مهم نیست به محض وقوع ازدواج می توانند اقدام کنند
      ۲- باید درخواست بدهند از طریق خویشاوندی که الان بیش از ۱ سال طول می کشد
      ۳- متوجه منظور شما نمی شوم. کسی که به کانادا آمد و مقیم شد کارت می گیرد

  34. m
    ۲۶ دی ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۹ | #65

    من رشته کامپیوتر هستم و درمرداد ۹۰ از مونترال فایل نامبر دریافت کردم . می خواستم از شما خواهش کنم مرا راهنمایی کنید که به نظر شما چه وقت حدس می زنید من دعوت به مصاحبه می شوم؟؟

  35. سهیل
    ۲۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۳۶ | #67

    سلام جناب آقای دکتر مختاری.من یک بار برایتان نوشتم و شما پاسخ دادید اما قانع نشدم.من ۱۴ماه در کانادا بودم بعد به مدت سه سال به ایران بررگشتم.دوباره به کانادا آمدم و تاماه جون سال آینده ۷۳۵ روز حضور در کانادا خواهم داشت.اما مساله اینجاست که افسر مهاجرت فرودگاه دروال گفت:شما خوب حساب کرده اید.اما اگراز کانادا خارج شوید،حتی برای مدت کوتاه ۲ماه،هر زمان که برگردید،من برای بررسی وضعیت حضور شما۵ سال به عقب بر خواهم گشت و شما باید از این ۵ سال ۲سال حضور در کاناداداشته باشی وچون شما یک غیبت ۳ساله دارید،با لحاظ کردن مدت مثلأ ۲ماهه عدم حضور شما در کانادا شما همان ۲ماه را کسر خواهید داشت واین میتواند برایتان مساله ساز شود.حال سوال من این است من که میخواهم برای تمدید کارتم اقدام کنم ایا بادریافت کارت جدید که ۵سال اعتباردارد،میتوانم برای مدت کوتاه ۲ماه به ایران سفر کنم؟ایا دربرگشت مشکلی برای من ایجاد نمی شود؟چون من میباید برای کاری تابستان به ایران برگردم.با توجه به خوشنامی و کاردانی تان ممنون میشومم پاسخم را بدهید.ایا ممکن است ایشان خواسته من را به گونه ای متقاعد کند که سریع تر به سمت سیتیزن شدن بروم و زمان بیشتری بمانم؟لازم به ذکر است که من کردیت خوبی دارم.با عرض تشکر

    • ۲۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۶ | #68

      خیر چنین نیست دوست عزیز
      تا زمان اعتبار کارت شما می توانید رفت و آمد کنید ولی هر زمان افسر می تواند بررسی کند که آیا با توجه به زمانی که از کانادا خارج بوده اید تا زمان انقضای کارت اگر در کانادا باشید آیا مدت دو سال در ۵ سال مدت اعتبار کارت را ر کانادا سر کرده اید یا خیر؟ مثلا اگر شما ۳ سال در ایران باشید و بعد به کانادا بروید و تا پایان اعتبار کارت بتوانید تعداد روزهای ۲ سال را منطقا در کانادا باشید مشکل ندارید اما اگر حتی ده روز کم بایورید می تواند کارت شما را باطل و شما را برای بررسی وضعیت اقامت به دادگاه بفرستد
      شما وقتی کارت جدید پی آر گرفتید باز هم می توانید ۳ سال از مدت اعتبار آنرا در ایران باشید

  36. یاشار
    ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۲ | #69

    من درست متوجه نشدم. درست است که نوع اقامت؛ دایم است ولی مشروط است. مشروط به حضور دو سال در پنج سال در کانادا. بنابراین وقتی کارت منقضی شود وشخص دو سال در کانادا نبوده باشد معنایش این است که به این شرط عمل نشده؛ بنابراین وضعیت شخص میشود غیر قانونی. میشود بیشتر توضیح دهید.

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۲ | #70

      خیر اگر با وجود اینکه کارت منقضی شده است او در کانادا باشد مشکلی نیست و اقامتش قانونی است
      برای ورود به کانادا نیاز به کارت معتبر دارد اقامت دایم است و تا زمان ابطال آن از سوی دادگاه معتبر است

  37. یاشار
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۷ | #71

    باسلام

    شما میگویید که«اگر در کانادا باشید و کارت اقامت شما منقضی باشد هم اشکالی ندارد». ولی این منطفی بنظر نمیرسد.کسی که در یک کشور خارجی زندگی میکند باید دارای ویزا یا اقامت معتبر باشد. اقامت با یک پی آر منقضی شده؛ به معنای اقامت غیر فانونی است. درصورت امکان میتوانید مستند فانونی ادعای خودتان را بیان کنید. با تشکر

    • ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۱ | #72

      خیر اقامت شما ۵ ساله و موقت نیست دایم است و دلیل آن برگه لندینگ شما و نه کارت اقامت که تنها برای ورود به کانادا لازم است. برداشت شما غلط است

  38. سام
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۲ | #73

    با سلام و خسته نباشید
    از آنجایی که من برای اقامت دائم کانادااقدام کردم و امتحان ان را هم دادم و منتظر جواب آن هستم از طرفی officer از من مدارک اضافی خواست و من فرستادم.به موازات آن pr کارت بنده ۴ دسامبر باطل شدو من قبل از باطل شدنم وارد کانادا شدمو از ۱۸ آگوست اقدام به تمدید pr کردم ولی با گذشت نزدیک به۱۲۰ روز تقریبا هنوز جوابی دریافت نکردم و چی کار باید بکنم چقدر طول می کشد این پروسه چراکه بنا به مشکلاتی برگردم ایران؟

  39. مریم
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۲۴ | #75

    سلام
    اخیرا متوجه شدم یکی از دوستان که حدود یک سال از دریافت فابل نامبرشان گذشته و هنوز دعوت به مصاحبه نشدند از سفارت دیروز نامه ای دریافت کردند که ۱۲۰ روز باید tefaqB2 ارائه دهند . ضمنا ایشان جوشکار هستند . می خواستم در صورت امکان توضیح دهید به نظر شما دلیل ارائه این مدرک چیست ؟امکان این هست کخ ارائه این مدرک باعث معافیت از مصاحبه باشد ؟؟ اگر در زمان مقرر نتوانند این مدرک را ارائه دهند رد می شوند ؟؟؟ در ضمن من خودم دارای tefaq B2 هستم ولی یکی دوماه دیگه بیشتر اعتبار نداره و ظاهرا اعتبار این مدرک ها یکساله است . آیا بعد اگر از من هم این مدرک را خواستند با توجه به پایان تاریخ اعتبار می توانم آن را ارائه دهم یا باید آزمون مجدد بدهم ؟؟؟؟؟ ممنون از سایت خوبتون و راهنمایی های مفیدتون

    • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۴ | #76

      شما اگر نمره کافی دارید همین الان بفرستید و منتظر درخواست آنها نشوید
      در مورد دوستتان هم بله ممکن است مدرک زبان ایشا را معاف کند از مصاحبه و اگر ارایه نکنند ممکن است پرونده رد شود ولی ۵۰ درصد شانس گرفتن مصاحبه نیز هست

  40. شهروز
    ۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۴ | #77

    سلام
    من رشته کامپیوتر هستم و درمرداد ۹۰ از مونترال فایل نامبر دریافت کردم . می خواستم از شما خواهش کنم مرا راهنمایی کنید که به نظر شما چه وقت من دعوت به مصاحبه می شوم؟؟

  41. مریم
    ۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۰۰ | #79

    سلام
    من بعنوان نیروی متخصص رشته نرم افزار کامپیوتر جهت مهاجرت به استان کبک اقدام کردم . خواهش می کنم که منو راهنمایی کنید که من می توانم زمان ورودم به کانادا شروع به تحصیل در رشته دندانپزشکی کنم ؟؟ چه شرایطی باید داشته باشم؟
    باتشکر از شما

    • ۵ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۰۲ | #80

      وروذ به این رشته آسان نیست ولی بله می توانید
      در این مورد در سایت نوشته ایم مقالات مربوطه را با سرچ کلمه دندانپزشکی بخوانید

  42. مریم
    ۲۶ آبان ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۹ | #81

    سلام
    من مجرد هستم و منتظر ویزا جهت ورود به استان کبک
    می خواستم بدونم چغدر بعد از ورودم به استان کبک می توانم با فردی که در ایران زندگی می کند ازدواج کنم و او هم به کانادا بیاید؟؟

  43. ليدا
    ۴ آبان ۱۳۹۰ در ۱۳:۰۳ | #83

    جناب آقای مختاری
    سلام
    یکی از دوستان من بانوع ویزای مهاجرت کبک ، ۳ ماه پیش وارد مونترال شده است(برای اولین بار) و پس از ۱ ماه قبل از اینکه کارت اقامت دایم خود را دریافت کند مجدد به ایران برگشته است. در حال حاضر پس از گذشت بیش از ۳ ماه کارت اقامت دایم خود به ادرس ذکر شده در زمان ورود هنوز نرسیده است. ولی کارت اقامت همسر ایشان که( Main applicant)بودند بعد از ۸ هفته دریافت شده است.طی تماس تلفنی با Service canada از طریق دوستان جوابی داده نشده است.و عنوان شده که تاخیر بیش از ۲ ماه عادی نمی باشد و مشکلی وجود دارد و خود ایشان بایستی پیگیری کنند.و از طرفی امکان تماس با شماره Service canada از خارج از کانادا مقدور نمی باشد.
    سئوال:
    با توجه به عدم حضور ایشان در کشور کانادا چگونه می تواند پیگیری وضعیت کارت اقامت حویش باشد؟ آیا برای پیگیری نیاز به حضور خود در کانادا می باشد و یا راه دیگری وجود دارد؟آیا از طریق سفارت کانادا در تهران می توان پیگیری نمود؟
    ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید.
    خیلی ممنون

    • ۷ آبان ۱۳۹۰ در ۰۱:۵۶ | #84

      تنها راه این است که به سفارت کانادا مراجعه کند و تراول داکیومنت برای سفر به کانادا بگیرد و برای حل مشکل مراجعه کند. سفارت در دادن تراول داکیومنت مشکلی ندارد و ایشان باید توضیح دهد که لند کرده است و نتوانسته بماند تا کارت را دریافت کند و الان می خواهد به کانادا برود. سفارت نمی تواند این مدرک را ندهد

  44. sara
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۷:۵۶ | #85

    آقای مختاری عزیز،وکیلی به من گفته که اگر یکی از زن و شوهر در کانادا اقامت ۲ از ۵ را بگیرد و دیگری ۳از ۴ سال را تکمیل کند،کسی که اقامت گرفته به خاطر اینکه همسر پاسپورت دارد،از آن به بعد نیازی به تمدید اقامت ندارد و دایمی میشود.این موضوع صحت دارد؟

    • ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۰:۵۸ | #86

      قطعا این که شما می فرمایید را نگفته اند.
      اگر کسی که پی آر دارد در خارج از کانادا با همسر کانادایی خود زندگی کند این زمان مانند حضور وی در خاک کاناداست و می تواند برای تمدید کارت, دوره ای را که با وی همراه بوده است را مانند حضور در خاک کانادا محاسبه کند و درخواست تمدید کارت کند. پس اینکه نیاز به تمدید کارت ندارد درست نیستو در ضمن همسر باید در همان محل زندگی شوهر زندگی کند نمی شود همسر کانادایی کانادا باشد و شوهر در ایران که در این صورت مانند کسی است که همسر کانادایی ندارد.

  45. مهدي
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۷:۵۷ | #87

    با سلام چه سوالاتی در رابطه با سرمایه گذاری کانادا موقع مصاحبه پرسیده میشود

    • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۱ | #88

      تقریبا همه چیز از سوابق مدیریت گرفته تا اینکه مثلا فلان منزل را در چه سالی و به چه قیمتی خریدید و ……
      داستان مفصلی است و باید از سوی کسی که پرونده شما را به عهده گرفته است سرویس مناسبی برای آمادگی دریافت کنید

  46. shahrzad
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ در ۲۱:۳۸ | #89

    وافعا ممنون از لطفتون.

  47. shahrzad
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۸:۲۹ | #90

    با سلام
    من و همسرم سپتامبر۲۰۱۰ به کانادا آمدیم و کارت pr گرفتیم و بعد از ۳ماه برگشتیم ایران.
    حالا می خواهیم مارچ۲۰۱۲ کلا بریم کانادا.آیا مشکلی برای اقامتمون می افته؟
    چون شنیدیم دولت کانادا کارت اقامت ۱۸۰۰ نفر رو باطل کرده.آیا این شایعه است یا حقیقت داره.خیلی نگرانیم.لطفا راهنمایی کنید.

    • ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۰ | #91

      خیر مشکلی ندارید شما تا سه سال هم می توانید در ۵ سال خارج از کانادا باشید به شرط آنکه بعد از آن دو سال مداوم بمانید. در مورد وزیر هم کارت اقامت باطل نکرده بلکه تابعیت آنها را باطل کرده آن هم به دلیل تقلب و دروغگویی و شما از آن دسته نیستید

  48. داود
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۳ | #92

    با سلام و احترام
    من به خاطر مشکلی که داشتم به ایران آمدم و بچه من در ایران به دنیا آمد و حالا یک ساله می باشد. می خواستم بپرسم برای این نوزاد جدید باید چیکار کنم. من دو سال هست که PR دارم و در کبک لندینگ کردم. و قصد بازگشت به کبک را در اسفند دارم. با سپاس فراوان

  49. سهیل منصوبی
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۲۱:۳۹ | #94

    با سلام.من جون ۲۰۰۷ به کانادا امدم و ۱۴ ماه ماندم.بعد به ایران برگشتم و ۳ سال ماندم.الان در کانادا هستم و تاحون ۲۰۱۲ مدت ۷۳۴ روز در کانادا خواهم بود.ایا با گرفتن کارت حدید میتوانم برای مدت کوتاه ۲۰ روز به ایران بیایم؟ایا در روز ورود مجدد به کانادا ۵ سال به عقب برمی گردند و بررسی میشود که فرد ۷۳۰ روز در کانادا بوده است؟
    با تشکر و ممنون از لطف شما.

    • ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۳ | #95

      ملاک محاسبه ۵ سال قبل از تقاضای تمدید است بنابراین هر زمان اراده کردید تمدید کنید باید ۵ سال قبل را از آن تاریخ در نظر بگیرید. بعد از گرفتن کارت جدید باز می توانید ۳ سال در ایران بمانید. در زمان ورود به کانادا بررسی می شود آیا تا پایان اعتبار کارت از آن وز امکان تکمیل ۷۳۰ روز هست یا خیر. کاری به ۵ سال قبل از آن ندارند.

  50. سعید
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۳ | #96

    با سلام، من تا حالا فکر می کردم باید ۳ سال در کانادا باشیم ولی طبق نوشتار بالا ظاهرا ۲ ساله، درسته؟؟

برگه نظرات
1 2 3 6 110
دیدگاه ها مسدود است.