خانه > نیروی متخصص فدرال > اشاره به یک نکته: رای دادگاه در مورد حذف پرونده متقاضیان فدرال قبل از ۲۰۰۸

اشاره به یک نکته: رای دادگاه در مورد حذف پرونده متقاضیان فدرال قبل از ۲۰۰۸

۶ خرداد ۱۳۹۱

اگر چه من درگیر این موضوع نبودم اما در جریانم که دعاوی متعددی در مورد جلوگیری از حذف پرونده های قبل از ۲۰۰۸ در جریان است. در یکی از این دعاوی که به تازگی رسیدگی شده است قاضی پرونده دعوا را وارد ندانسته و این باعث شده است بسیاری از دوستان در این خصوص ناامید شوند.

این رای را خواندم و بدون اینکه در مورد کیفیت طرح این دعاوی اظهار نظر کنم به نظرم رسید یک نکته را اشاره کنم و آن اینکه دوستان دقت کنند در این دعوا قاضی وارد ماهیت موضوع نشده و نکته ظریفی را در نظر گرفته است.

آن نکته ظریف این است که هنوز رسما اتفاقی نیافتاده است و طبیعی است که نمی توان در مورد اتفاقی که هنوز نیافتاده است شکایتی را رسیدگی کرد.

آقای وزیر دولت محافظه کار که اکثریت پارلمان را هم در اختیار دارد تصمیم گرفته است در قالب یک قانون مصوب پارلمان نسبت به حذف ۲۸۰ هزار پرونده مربوط به متقاضیان نیروی متخصص فدرال مربوط به قبل از فوریه ۲۰۰۸ اقدام کند. این قانون یک مرحله تصویب را در پارلمان گذرانده است ولی هنوز دیگر مراحل آن و تبدیل آن به یک قانون را از سر نگذرانده و تا زمانی که این مراحل از جمله انتشار قانون در روزنامه رسمی طی نشود هنوز اتفاقی رسما نیافتاده است.

در اینکه این مراحل طی می شود شکی نیست چون مانعی بر سر راه دولت محافظه کار به دلیل در دست داشتن اکثریت مجلس نیست ولی ادعای قاضی هم در این زمان یعنی قبل از نهایی شدن قانون درست است.

  1. شبي
    ۲۴ آذر ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۰ | #1

    با سلام، من فایلم در دسامبر ٢٠٠۶ کشوده شد و updateمدارکم را در نیمه دوم دسامبر ٢٠١٠ فرستادم ولی متاسفانه بررسی صورت نکرفته ،ایا أمیدی هست با توجه به دریافت مدارک update ما هم جز فایلهای مورد بررسی قرار بکیریم؟

  2. رضا
    ۶ آبان ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۹ | #3

    جناب مختاری
    پرونده من بسته نشده (البته بزودی خواهد شد). من آخر دسامبر ۲۰۱۰ آپدیت کردم. تا ۲۹ مارچ ۲۰۱۲ کلی وقت بوده که حداقل امتیاز بدهند ولی متاسفانه ندادند و تا جایی که میدونم تقریبا همه فایل هایی که از این تاریخ به بعد آپدیت شدند امتیاز نگرفتند در صورتی که کسانی که مثلا نوامبر ۲۰۱۰ آپدیت کردند فایلشون ظرف ۲ یا ۳ هفته امتیازدهی شده. سوال من این بود که آیا بخاطر این قضیه میشود از آفیس ورشو شکایت کرد که تو این فاصله ۱۴ ماهه حتی امتیاز هم به فایل نداده؟

  3. رضا
    ۱ آبان ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۳ | #5

    جناب مختاری سلام
    آیا از سفارت کانادا در ورشو می توان شکایت کرد چون از تاریخ دریافت آپدیت تا ۲۹ مارچ ۲۰۱۲ (۱۵ ماه) پرونده را بایگانی کرده و امتیاز نداده است؟

    • ۳ آبان ۱۳۹۱ در ۱۸:۱۸ | #6

      یعنی چی بایگانی کرده
      اگر بسته اند حتما دلیلی دارد که باید مکاتبه کنید و توضیح بخواهید
      البته حتما نامه ای داده اند به دست شما نرسیده
      اگر منظور منتظر نگهداشتن شماست که عجیب نیست

  4. افسانه
    ۲۸ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۳۳ | #7

    با سلام و تشکر فراوان به خاطر وقتی که در اختیار ما می گذارید ،

    من قبلا این سوال را مطرح کرده ام ولی الان مقاله ای را در سایت شما مطالعه کردم با عنوان ” توقف روند بررسی پرونده های نیروی متخصص قبل از فوریه ۲۰۰۸ و استرداد هزینه ها ” ، حالا با توجه به این موضوع من در چه گروهی قرار می گیرم ؟
    از کجا میتوان فهمید که تقاضا نهایی شده است یا نه ؟
    درخواست اداره مهاجرت ورشو برای مدارک تکمیلی به معنی این است که متقاضی دارای شرایط لازم است ؟
    در ضمن وضعیت پرونده در سایت اداره مهاجرت کانادا In Process میباشد.

    (من سپتامبر ۲۰۰۶ به عنوان federal skilled worker در رشته کامپیوتر نرم افزاز برای مهاجرت به کانادا اقدام کردم .دسامبر سال ۲۰۱۱ بر اساس درخواست اداره مهاجرت ورشو مدارک تکمیلی را برای آنها در مهلت ۹۰ روزه ارسال کردم .میخواستم بدانم در حال حاضر با توجه به تغییرات اعمال شده در مهاجرت به کانادا و با توجه به اینکه هیچ نامه ای از ورشو مبنی بر کنسل شدن درخواست مهاجرت دریافت نکرده ام ،امکان دریافت نامه ی مدیکال وجود دارد ؟ تا کی باید منتظر بمانم؟)

    با تشکر فراوان

  5. صبا
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۳:۰۹ | #9

    با سلام
    آقای دکتر مطلبی که در مورد دادگاه ۵ جون در سایت کنپارس نوشته ده را خواندم ، میخواستم بپرسم معمولا چقدر طول میکشه تا جواب دادگاه اعلام بشه؟
    و اینکه آیا با توجه به روند پیشرفت دادگاه احتمال میدید که دادگاه به عدم حذف پرونده های شاکیان قبل از ۲۰۰۸ رای بده؟
    با تشکر

    • ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۴۱ | #10

      آن مقاله کامل است
      اینکه چقدر طول می کشد خدا می داند معمولا یک ماه
      نه من خیلی به این دادگاه امیدوار نیستم در مورد قبل از ۲۰۰۸ ها

  6. افشین
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۵ | #11

    متاسفانه هر وقت که نوبت ما می رسه آسمون می تپه ،بعد از ۵ سال خوردیم به …….. من ۲۷ جولای فایل نامبر گرفتم ۳ بار امتحان IELTS دادم تا ۷ رو تو این مملکت خراب شده بگیرم و کلی برای آینده ام برنامه ریزی کردم. گفتم از اونجایی که تو این …….. کسی جرات اعتراض نداره ،واعتراض من هم که یک بار در …………به کتک خوردن و زندان کشیده شد آینده خود و همسرم رو جای دیگه بسازیم اخرش شد این ،اگر چه هنوز چیزی معلوم نیست ولی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.

  7. ملینا
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۸ | #12

    سلام .خسته نباشید .
    با توجه به متنی که نوشته اید بنابراین به نظر می رسد که کار پرونده های قبل ۲۰۰۸ تمام است . پس بقیه پرونده های قبل ۲۰۰۸ که مدارک آپدیت در سال ۲۰۰۹ به سفارت تحویل داده اند تکلیفشان چه می شود ؟ آیا چیزی در این مورد گفته نشده است ؟
    ممنون از لطف شما

  8. sasan
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۷ | #14

    اقای مختاری با سلام و تشکر از سایت وزینی که دارید ایا کنپارس برنامه ای برای اقامه دعوا و هدایت یا کمک یا راهنمایی به کسانی که تنها راه و امید مهاجرتشان به کانادا همان پرونده قبل از ۲۰۰۸ بوده است ندارد؟

    • ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۵ | #15

      ممنون از لطف شما
      کنپارس در این زمینه اقدام نکرده است ولی کیسهایی در جریان است که می توانید به آنها بپیوندید

  9. نیکو
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۸ | #16

    باسلام وادای احترام
    من از جمله کسانی هستم که در دسامبر ۲۰۰۶ فایل نامبرم را در مجموعه نیروی متخصص فدرال گرفتم. وهنوز هیچ خبری ازرسیدگی به پرونده نیست خیلی دوست دارم که به نوعی اعتراض خودم را نشان دهم تا شاید تاثیری در روند رسیدگی داشته باشد.از شما ممنونم که وقت می گذارید و ما را راهنمایی میکنید.
    به نظر شما اگرنامه ای را به صورت جداگانه در این خصوص ارسال کنیم تاثیری دارد یا خیر؟

  10. Mehdi
    ۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۴۵ | #18

    آیا پس از تبدیل شدن این مصوبه به قانون امکان اعتراض به آن وجود خواهد داشت یا اینکه خواهند گفت که قانون است و به آن اعتراضی وارد نیست!؟

  11. رضا م پ
    ۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۲:۰۵ | #20

    با سلام، آیا در مورد پرونده های این گروه ( قبل از ۲۰۰۸ ) که آپدیت شده اند و احتمالاًً جزو ۲۰۰۰۰ پرونده حذف نشده اند، اقدامی شده یا کماکان مسکوت مانده اند؟ با سپاس از شما

دیدگاه ها مسدود است.