خانه > اعلام تغییرات به اداره مهاجرت > اضافه کردن نوزاد به پرونده فدرال

اضافه کردن نوزاد به پرونده فدرال

۱۶ مرداد ۱۳۹۰

سوال:

بنده از ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۰ است که فایل نامبر دوم را برای فدرال اسکیلد ورکر گرفته ام  و سوالات زیر را دارم:

۱- با توجه به اینکه یک ماه پیش نوزاد ما به دنیا آمده من چطور باید به افسر پرونده اطلاع بدم؟

۲- با توجه به اینکه از زمان دریافت فایل نامبر دوم مدت زیادی گذشته من چطور باید پیگیری کنم با توجه به اینکه زمان رسال مدارک ۱۸ مارچ ۲۰۱۰ بوده و تحت عنوان مدیر آی تی اقدام کرده بودم. متشکرم

پاسخ:

۱- برای فرزندتان گذرنامه بگیرید و با ترجمه شناسنامه وی و نیز یک مانی اردر ۱۵۰ دلاری طی نامه ای به اداره مهاجرت اعلام کنید توصیه می کنم فرم درخواست و نیز Additional Family Information را هم تجدید کنید

۲- طی همان نامه می توانید در خصوص پرونده نیز سوال کنید هر چند که پاسخ قانع کننده ای نخواهید گرفت.

  1. سعید
    ۲۱ آذر ۱۳۹۲ در ۱۶:۵۶ | #1

    سلام جناب دکتر, با تشکر از مطالب خیلی مفید و راهنماییهاتون
    من از ۳۸ شغله ها هستم , و ۲۰۱۰ مدارکمو ارسال کردم و پدر , مادر و داداشم تازگی PR شون اومده . حالا من نمیدونم که اینو باید واسه ورشو update بفرستم یا نه؟ دوم اینکه این پروسه سکوریتی چک رو زیاد میکنه یا نه؟

  2. کامران
    ۱۷ آذر ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۳ | #3

    سلام جناب دکتر ، شرمنده ام از ایحاد زحمت برای شما
    مبلغ ۱۵۰ دلار باید به آنکارا واسه فرزند تازه متولد شده ام ارسال کنم، آیا میتونم بحای درفت چک از کارت اعتباری مورد قبولشون مثل ویزا و مستز وامریکن اکسپرس( توضیح داده شده در فرم imm5620) کسی که در کاناداس استفاده کنم با امضای خودش .

  3. یوسف
    ۱۳ آذر ۱۳۹۲ در ۰۷:۳۳ | #5

    با سلام و احترام،
    من ماه می ۲۰۱۱ از دمشق CSQ و شماره پرونده فدرال گرفتم، و می ۲۰۱۳ پرونده خودم را که به پاریس منتقل شده بود Update کردم و نوشتم که همسرم باردار است و الان فرزندم بدنیا آمده. پاریس گفته که چه مدارکی را باید بفرستم و لی گفته که که از همانجایی که برای خودت CSQ گرفته تماس گرفته و سوال کن چطور باید برای این بچه نیزبگیری و به ما خبر بده. الان که دفتر دمشق بسته است آیا باید با مونرال مکاتبه کنم؟ کدام آدرس یا ایمیل؟ هزینه اش را هم اگر بفرمایید تا به همراه فدرال تهیه کنم بسیار عالی است.
    پیشاپیش از شما سپاسگذارم

  4. کامران
    ۸ آذر ۱۳۹۲ در ۲۱:۳۲ | #7

    با عرض سلام وتشکرفراوان

    من۲۰۱۱ federal skill worker اقدام کرده بودم .که پس از صدور ویزا برای من وهمسرم ، فرزندم به دنیا امده.
    ۱-آیا با بدنیا امدن فرزندم ،ویزاهای مارا باطل نمی کند؟
    ۲-ایا بایستی پس از اعلام تولد فرزندم منتظرجواب انها برای ارسال مدارکش باشم یا همراه با اعلام ، هدارک رابفرستم؟
    ۳-مدارک را به انکارا بفرستم یا سیدنی؟و ۱۵۰دلار اولیه برای فرزندم راچطور؟(به انکارا یا سیدنی؟)
    ۴-ایا با توجه به اینکه برای لندینگ ۳ ماه فرصت داریم،چه تصمیمی در باره او می گیرند؟آیاویزای او هم می اید؟واگر نیامد ایا راهی هست که او را هم با خود ببریم؟

    • ۱۲ آذر ۱۳۹۲ در ۰۰:۱۰ | #8

      ۱- خیر سریع اعلام کنید تا برای فرزند هم مدیکال و یزا صادر شود. ویزا باطل نمی شود ولی نمی توانید از آن استفاده کنید
      ۲- همه مدارک را هم زمان با اعلام بفرستید
      ۳- به آنکارا هم مدارک هم پول
      ۴- توی سه ماه انجام می شود

  5. REZA
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۳۲ | #9

    سلام اقای دکتر
    من فایل نامبرم ژانویه ۲۰۱۳ اومده و شهریور ماه هم مصاحبه داریم ولی مشکل ایجاست که من فوق دیپلم نقشه کشی صنعتی داشگاه علمی کاربردی(تاریخ اخذ ۱۳۹۰) را تو فرم ها به انها اعلام نکردم و فقط دیپلم ماشین ابزار(تارخ اخذ ۱۳۸۱) را اعلام کردم البته با ۱۴ سال تجربه و بیمه و فیش حقوقی در رشته ماشین ابزار حالا می خواهم بدانم ۱-تو فرم هایی که باید از اول پر کنم و با خودم برای مصاحبه ببرم فوق دیپلمم را اعلام کنم یا نه۲ -اگر اعلام کنم چه برخوردی با پروندم می شه) ۳- بعد از قبولی در مصاحبه اگر تو فرم های فدرال فوق دیپلمم را اعلام کنم مشکلی واسم پیش نمی اید یا اصلا انجا هم اعلام نکنم ۴-توی فرم های اولی شغل همسرم را در مونترال شغل معلمی زبان عربی زدیم ولی بعدا فهمیدیم هم شغل معلمی زبان عربی بازارش خیلی خیلی بد هم احتیاج به شرایط خیلی سختی داره پس تو فرم های جدید باز معلمی را بزنیم و ازش روز مصاحبه دفاع کنیم یا مثلا اشپزی یا ارایشگری بزنیم و بگیم از خیر معلمی گذشته ایم.

  6. الهام
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۵ | #11

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من حدود ۱ ماه است که فایل نامبر دریافت کرده ام و ایمیلی تحت عنوان اینکه به محض تغییرات در وضعیت شما مثلا تاهل و یا غیره…. از طریق سایت اعلام شده آنرا به آنها گزارش دهم و هم اکنون منتظر دعوت به مصاحبه می باشم و به تازگی باردار شده ام . می خواستم بدانم آیا هم اکنون باید وضعیت بارداری خود را به آنها اطلاع دهم یا خیر؟

  7. هورا
    ۲۶ تیر ۱۳۹۲ در ۰۸:۲۸ | #13

    @هورا
    در ضمن برای واضحتر شدن سوالم: آیا میتوانم الان به همراه همسرم اپلای کنم و بعد در حین پروسس شدن ویزا بمحض دنیا آمدن بچه اطلاعات را آپدیت کنم؟ میدانم که چنین امکانی برای متقاضیان PR هست اما درباره متقاضیان ویرای موقت چطور؟؟؟
    اضافه شدن نوزاد شانس ما را در گرفتن ویزا کم میکند؟؟؟

  8. هورا
    ۲۱ تیر ۱۳۹۲ در ۲۱:۴۴ | #15

    با سلام
    من آفر کار از یکی از دانشگاههای اونتاریو دارم و می بایست هرچه سریعتر برای ویزای کار اقدام کنم تا در ابتدای سال میلادی آینده در آنجا شروع بکار کنم. همسرم هم با من همراه خواهد بود ولی مسئله اینجاست که من ۶ ماهه باردارم. از آنجاییکه پروسه ویزا طولانی است فرزند من قطعا در ایران متولد میشود. سوال من اینجاست که
    ١- آیا من الان باید اعلام کنم که باردارم؟ اگر بله چگونه؟؟ در فرم ها چیزی ندیدم.
    ٢-بعلاوه من نگرانم که وجود یک فرزند باعث رد شدن ویزای ما بشود؟؟؟ نظر شما چیست؟ برخی اعتقاد دارند که بعد از دنیا آمدن بچه باید برای ویزا اقدام کنیم، چون اگر ویزا صادر شود و برای پیکاپ معلوم شود که در این فاصله نوزادی متولد شده ویزا ریت سده و کل پروسه از اول باید انجام بشود.
    ٣- حقوق من ٣٠ هزار دلار کانادا با بنفیت (بیمه) برای یکسال است. حداقل چقدر حساب بانکی باید نشان دهیم که برای ویزای سه نفره (با وجود یک نوزاد) کافی باشد؟؟؟
    امیدوارم جوابی از طرف شما دریافت کنم چون واقعا گیج و مستاصل هستم.
    با تشکر فراوان

    • ۲۷ تیر ۱۳۹۲ در ۰۳:۵۲ | #16

      ۱- خیر
      ۲- فرزند اثر چندانی در موضوع ندارد و به محض تولد باید اطلاع دهید
      ۳- حقوق شما برای زندگی کافی است – هزینه سفر و جا افتادن اولیه را داشته باشید کافی است

  9. رضا
    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۴:۴۴ | #17

    سلام
    آقای مختاری برای متقاضی کبک با فایل فدزال ۲۰۱۱ امکان دارد بعد از فرستادن آپدیت و قبل از مدیکال فرزند خوانده اضافه کرد؟
    با تشکر

    • ۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۲:۲۶ | #18

      نمی دانم در ایران پرسه فرزند خواندگی چگونه است اما اگر پروسه قابل قبولی داشته باشد مانند تولد فرزند است و مشکلی نیست

  10. سارا
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۹:۲۹ | #19

    با عرض سلام
    در ایمیلی که از اداره ویزا به منظور آپدیت و ارسال مدارک دخترم ( که تازه بدنیا آمده ) دریافت کردم دو سوال داشتم که ممنون می شوم اگر راهنمائی بفرمائید :
    ۱٫با توجه به اینکه این فرمها را باید آپدیت و ارسال کنم –
    Generic Application Form
    Schedule A
    Supplementary Information – Your Travels
    Additional Family Information
    ، آیا علاوه بر پر کردن فرمها باید قراردادهای کاری که در زمان بعد از applyتا updateبسته شده را با ترجمه و تائید دادگستری و امور خارجه برای اداره ویزا بفرستم یا فقط پر کردن فرم کافی است؟
    ۲٫در مدارک درخواستی دخترم –
    Your updated Family List (reflecting your new family configuration), خواسته شده که نمی دانم منظورشان فرم Additional Family Information است یا فرم دیگری است؟

    • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۴:۱۹ | #20

      هر ادعای جدیدی می کنید باید مدارک آنرا هم بفرستید
      بله همان فرم منظور است

  11. رضا
    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۷:۳۸ | #21

    با سلام و تشکر از راهنمایی های خوبتان
    همسر من الان ۴ ماهه بارداه و میخواستم بدونم الان در مرحله آپدیت مدارک فدرال باید اعلام بکنیم یا نیازی نسیت؟(skill worker کبک اقدام کرده بودیم و الان فایل نامبر فدرال رو دریافت کردیم) و سئوال دوم اینکه اگر در مرحله بارداری ، مدیکال بیاد میتونیم آزمایشهای مدیکال رو بدیم یا باید منتظر تولد بچه باشیم.
    ممنون از لطفتون

    • ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۲ | #22

      لازم نیست اعلام کنید
      اگر مدیکال آمد و از نظر پزشک امکان انجام آزمایشات نبود باید اطلاع دهید تا مدیکال را به بعد از زایمان موکول کنند

  12. محمد مرتضایی
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۰ | #23

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون.
    هنوز که برنامه جدید skilled worker اعلام نشده ولی اگر سوال من را با در نظر گرفتن شرایط پیشین پاسخ دهید بینهایت ممنون می شوم.

    ۱-من تصمصم دارم برای برنامه مذکور اقدام کنم.همسر بنده چهار ماهه باردار هستند.برای پرینت حساب جهت تمکن مالی مبلغ حساب من باید برای دونفر کافی باشد یا اینکه باید نوزاد به دنیا نیامده را هم حساب کنم و برای سه نفر اعلام تمکن مالی نمایم.
    ۲- زمانی که پرینت حساب را دریافت می کنیم نرخ برابری دلار نرخ خدابیامرز دولتی (۱۲۲۶ تومان) در نظر گرفته خواهد شد یا نرخ مرجع (۲۵۰۰تومان) یا نرخ آزاد(۳۵۰۰ تومان)

    ۳- اگر هنگام ارسال مدارک شش ماه از وجود پول در حساب نگذشته باشد ولی تا قبل از زمان مصاحبه این زامان تکمیل گردد آیا میتوان برای صرفه جویی در زمان فعلا تنها پرینتی از حساب را فرستاد که مبلغ آن مناسب باشد و بعدا ظرف مدت دو سه ماه دیگر پرینت اصلاحی فرستاد که هم مبلغ مناسب داشته باشد و هم ششماه از آن گذشته باشد؟

  13. محمد مرتضایی
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۷ | #25

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون.
    هنوز که برنامه جدید skilled worker اعلام نشده ولی اگر سوال من را با در نظر گرفتن شرایط پیشین پاسخ دهید بینهایت ممنون می شوم.

    ۱-من تصمصم دارم برای برنامه مذکور اقدام کنم.همس بنده چهار ماهه باردار هستند.برای پرینت حساب جهت تمکن مالی مبلغ حساب من باید برای دونفر کافی باشد یا اینکه باید نوزاد به دنیا نیامده را هم حساب کنم و برای سه نفر اعلام تمکن مالی نمایم.
    ۲- زمانی که پرینت حساب را دریافت می کنیم نرخ برابری دلار نرخ خدابیامرز دولتی (۱۲۲۶ تومان) در نظر گرفته خواهد شد یا نرخ مرجع (۲۵۰۰تومان) یا نرخ آزاد(۳۵۰۰ تومان)

    ۳- اگر هنگام ارسال مدارک شش ماه از وجود پول در حساب نگذشته باشد ولی تا قبل از زمان مصاحبه این زامان تکمیل گردد آیا میتوان برای صرفه جویی در زمان فعلا تنها پرینتی از حساب را فرستاد که مبلغ آم ناسب باشد و بعدا ظرف مدت دو سه ماه دیگر پریتن اصلاحی فرستاد که هم مبلغ مناسب داشته باشد و هم ششماه از آن گذشته باشد؟

    • ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۱:۲۴ | #26

      ۱- حساب در زمان صدور ویزا چک می شود و تا آن موقع سه نفرید بنابراین برای سه نفر برنامه ریزی کنید
      ۲- نرخ دولتی ملاک است
      ۳- بله می شود

  14. امیر
    ۲ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۶ | #27

    با عرض سلام ، من و همسرم سال ۲۰۰۹ به عنوان اسکیل ورکر اقدام کردیم ، در آن سال من معافیت سربازی داشتم اما هم اکنون من مشمول خدمت سربازی شده و امکان تمدید پاسپورت تا زمان اتمام سربازی را ندارم ، در عین حال ۵ ماه پیش ما صاحب فرزند شده ایم که هنوز اعلام نکرده ایم. و مدیکال ما هم ۲ روز پیش آمده است. آیا با توجه به شرایط ما امکان به تاخیر انداختن پروسه وجود دارد؟ با توجه به فرصت محدود ۲ ماهه آیا شما پیشنهادی برای ما دارید و ما میتوانیم با دفتر شما برای کمک بیشتر تماس بگیریم؟

  15. سار
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۵ | #29

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من و همسرم برای مهاجرت از طریق کبک اقدام کردیم و جزء گروه ۶ امتیازی بودیم در حدود ۲۰ ماه پیش فایل نامبر دوم رو دریافت کردیم می خواستم ازتون بپرسم با توجه به اینکه هنوز مدیکال نیومده آیا ممکنه که تو پروندمون مشکلی پیش اومده باشه؟ و اینکه چجوری و تو چه سایتی میشه بفهمیم که پروندمون در جریانه؟ از طرفی وکیلمون میگه ممکنه تا یکسال دیگه هم طول بکشه آیا این واقعیت داره؟ ممنون از وقتی که می گذارین برای جواب دادن به سوالم

  16. سارا
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۸ | #31

    ببخشید ۲ بار تایپ شد.ایمیل ها رابه هر دو آدرس با reو بدون re فرستادم

  17. سارا
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ در ۲۰:۱۷ | #32

    با سلام
    من در ماه می ۲۰۱۱ از طریق FSW برای مهاجرت به کانادا اقدام کردم و ۲ ماه بعد فایل نامبرم رو دریافت کردم. و فعلا در application status نوشته شده recieved visa office و ظاهرا باید مدارک دخترم رو که تازه به دنیا اومده رو برای اداره ویزا بفرستم .
    اما نمی دونم که به اداره ویزای آنکارا بفرستم یا ورشو؟ من ایمیلی به آنکارا و ورشو (با آدرسهای زیر) فرستادم ولی متاسفانه جواب مشخص کننده ای ندادند.
    ankara-im-enquiry@international.gc.ca
    warsaw-im-enquiry@international.gc.ca
    به نظر شما اگر

    با سلام
    من در ماه می ۲۰۱۱ از طریق FSW برای مهاجرت به کانادا اقدام کردم و ۲ ماه بعد فایل نامبرم رو دریافت کردم. و فعلا در application status نوشته شده recieved visa office
    و ظاهرا باید مدارک دخترم رو که تازه به دنیا اومده رو برای اداره ویزا بفرستم .
    اما نمی دونم که به اداره ویزای آنکارا بفرستم یا ورشو؟ من ایمیلی به آنکارا و ورشو (با آدرسهای زیر) فرستادم ولی متاسفانه جواب مشخص کننده ای ندادند.
    re-ankara-im-enquiry@international.gc.ca
    re-warsaw-im-enquiry@international.gc.ca
    اگر لطف کنید و راهنمایی بفرمایید ممنون میشوم

    • ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۴ | #33

      سایت را چک کنید ببینید پرونده کجاست ضمن اینکه اعلام فرزند جدید با ایمیل کافی نیست و باید مدارک و هزینه هم بفرستید با پست
      اینکه جوابی نگیرید البته تعجب چندانی ندارد

  18. بیژن
    ۵ بهمن ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۴ | #34

    درود فراوان بر آقای دکتر مختاری
    ما برای Federal Skill Worker اقدام کرده ایم، لطفا راهنمایی بفرمایید Money Order مربوط به لندینگ فی و اضافه کردن نوزاد را باید به ورشو بفرستیم یا سیدنی کانادا؟ سایر مدارک کربوط به اضافه کردن نوزاد را چطور؟
    با سپاس فراوان

    • ۶ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۴:۰۹ | #35

      به آفیسی که پرونده شما در آن در حال بررسی است که البته نمی تواند سیدنی باشد یا آنکارا و یا ورشو که به نظر می رسد می دانید ورشوست

  19. ساسان
    ۲۴ دی ۱۳۹۱ در ۰۶:۳۸ | #36

    سلام مجدد آقای دکترو متشکر از پاسخ به سوال قبلی من
    من قبل از اینکه نوزاد جدید و به فایلم اضافه کنم فرم مدیکالم رسید حالا باید چکار کنم
    با تشکر

  20. ساسان
    ۱۹ دی ۱۳۹۱ در ۰۶:۴۳ | #38

    سلام آقای دکتر
    با عذر خواهی من یک سوال دارم که قبلا هم جواب دادید امابا توجه به تغییر شرایط دوباره مطرح می کنم . پرونده مها جرتی skilled workerبه تاریخ جون ۲۰۱۱ دارم که آفیس منطقه ای دمشق که الان به آنکارا منتقل شده برای اضافه کردن نوزاد جدید به فایل مهاجرتم همان روشی که در پست تاریخ ۱۶/۶/۹۰ توضیح دادید عمل کنم و مدارک را به آنکارا بفرستم یا روش دیگری باید انجام بدم
    با تشکر

  21. بهرنگ
    ۲۷ آبان ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۱ | #40

    آقای دکتر سلام
    من ۱ نوامبر ۲۰۱۲ برام نامه ی درخواست پاسپورت از اداره ی ویزای آنکارا اومده برای صدور ویزا که از طریق اسکیل ورکر اقدام کرده بودم.همسرم الان ۵ ماهه بارداره (در زمان فرستادن مدیکال باردار نبود) و تاریخ وضع حملش با تاریخ انقضای ویزا که تو نامه اومده تقریبا یکیه(اواخر اسفند ۹۱)آیا باید این وضعیت رو بهشون اطلاع بدم(بارداری همسرم رو) یا میشه تو این موقعیت مکاتبه کنم که تاریخ اعتبار ویزا رو تمدید کنن ؟چون ترجیح می دیم که با توجه به شرایطمون بچه تو ایران به دنیا بیاد.اگه بخوایم بچه کانادا به دنیا بیاد و تا اون موقع ۳ ماههمون پر نشده باشه همسرم تحت پوشش بیمه قرار میگیره یا نه؟

    • ۲۷ آبان ۱۳۹۱ در ۲۲:۰۱ | #41

      اطلاع دادن نیاز نیست
      تمدید ویزا هم به دردسرش نمی ارزد
      در سه ماهه اول در برخی استانها زایمان زیر پوشش است. در مورد استان مورد نظر خود بررسی کنید

      بهتر است سه ماه قبل از زایمان بروید تا همه مشکلات حل شود

  22. saman
    ۲۶ آبان ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۰ | #42

    سلام جناب آقای دکتر
    من و همسرم اقامت دایم استرالیا داریم فرزندمان هم متولد استرالیاست .(۵ ماه دیگر هم خودمان پاسپورت استرالیایی میگریم) پرونده کانادا هم از سال ۲۰۰۶ داریم که در ورشو است و آپدیت شده و منتظر مدیکال میباشیم. اگر فرزندمان را اظافه نکنیم چه خواهد شد ؟ (فرزند نوزادمان چون پاس استرالیایی دارد ظاهرا مشکلی در ورود به خاک کانادا نخواهد داشت ) آیا اظافه نکردن نوزاد خلاف است یا اآبشنال. حقیقتش تصور من این است که آپدیت کردن فرم ها اثر منفی بر پرونده ما بگذارد لذا دنبال راهی میگردم که تا صدور ویزا شرایطو تغییر ندهم

    • ۲۸ آبان ۱۳۹۱ در ۰۵:۴۰ | #43

      بله خلاف است و راهی جز اعلام ایشان ندارید
      آپدیت کردن فرمها اثر منفی ندارد کتمان حقیقت است که پرونده را رد می کند و شما را برای زمانی طولانی از داشتن اقامت کانادا محروم می کند

  23. بیژن
    ۲۳ آبان ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۲ | #44

    درود فراوان بر آقای دکتر مختاری
    ضمن تشکر از اطلاعات ارزشمند جنابعالی، به اطلاع میرساند بنده و همسرم در تاریخ ۲۳٫۰۱٫۲۰۱۱ برای Federal Skilled Worker مدارکمان رو فرستادیم. امروز Nov. 12,2012 مدارک مربوط به آزمون پزشکی Medical برایمان ارسال شده است. از آنجایی که همسرم باردار است (ماه هشتم) به نظر شما مدارک مدیکال را بفرستیم یا صبر کنیم تا نوزاد بدنیا بیاد؟ برخی از دکترها می گویند مدارک مدیکال را بدون X-Ray میفرستند، آیا این قابل قبول است؟ لطفا چنانچه دکتر خاصی را در این زمینه مناسب تر می دانید، معرفی کنید.
    بازهم با اطلاعات خوبتون ما رو شرمنده می کنید.
    با احترام و سپاس فراوان بیژن

    • ۲۸ آبان ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۸ | #45

      تصمیم با شما نیست شما وظیفه دارید به پزشک معتمد دولت کانادا مراجعه کنید و او خود می داند چه کند. بله X-Ray می ماند برای بعد از زایمان
      پزشک خاصی مورد توصیه نیست

  24. محمود
    ۱۷ آبان ۱۳۹۱ در ۰۹:۱۰ | #46

    جناب آقای مختاری با عرض اداب و احترام
    من و همسرم برای کبک اقدام کرده ایم ولی هنوز برای مصاحبه دعوت نشده ایم.
    برای اعلام تغییرات در پرونده (تغییر آدرس و افزودن بچه به پرونده) غیر از فرم تغییرات چه فرمهای دیگری را باید پرکرده و ارسال کنیم؟ آیا لازم است فرمهای دیگر را کامل پر کنیم یا فقط قسمتهای تغییر کرده را؟
    ضمنا مدرک IELTS من که ۱۷ ماه پیش گرفته ام را با این تغییرات بفرستم یا منتظر آماده شدن مدرک فرانسه شوم؟
    ممنون از توجه و راهنمائی حضرتعالی.

    • ۱۸ آبان ۱۳۹۱ در ۲۱:۵۷ | #47

      همان تغییرات را اعلام کنید و با نمره بفرستید البته آپدیت کردن فرمهای درخواست بد نیست

  25. مینا
    ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۲ | #48

    با سلام و ممنون به جهت اطلاعات مفیدتون
    همسر من سال قبل برای فدرال از لندن اقدام کردند و حالا پرونده در مرحله مدیکال قرارداره. سوال من از شما اینه که آیا امکان این هست که من و فرزندم در تهران انجام بدم و همسرم در لندن؟ چون تازه به ایران اومدم و ۶۰ روز هم بیشتر فرصت ندارم.
    با تشکر

  26. وحید
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۵:۱۳ | #50

    سلام و ممنون از لطفتون.من خبر موبوط به استان مانیتوبا را خوندم.می خاستم خواهش کنم اگه امکان داره در مورد شغل ارایشگری هم بررسی بفرمایید که اگه امکانش بود من از طریق همسرم که هم مدرک فنی و حرفه ای و هم مدرک بین المللی از شرکت بس ایتالیا وهم بیش از دوسال سابقه کار در ارایشگاه و هم ایلتس ۶ داره و زیر ۳۵ سالشه اقدام کنم.متشکرم

  27. پیمان
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۷ | #52

    با سلام
    من فایل نامبر دوم فدرال اسکیل ورکر را در نوامبر ۲۰۱۰ گرفته ام و می خواهم مدارک فرزندم را که الان ۶ ماهش شده بفرستم ولی چون در سایت وضعیت پروندم مشخص نیست ، باید به دمشق پست کنم یا ورشو؟ یا صبر کنم پس از مشخص شدن با مدارک آپدیت بفرستم؟
    لطفا راهنمایی فرمایید
    متشکرم

    • ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۱ | #53

      به دمشق نباید چیزی بفرستید صبر کنید بعد از دیدن تاییدیه انتقال به ورشو بفرستید

  28. بهرام
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۴ | #54

    آقای دکتر سلام
    بالاخره بعد از حدود یک سال و نیم نامه دعوت به مصاحبه ما هم اومد تاریخ مصاحبه یک ماه و نیم دیگه هست فقط یک مشکل پیدا کردیم اون هم این که پسر دومم سه ماهشه و فقط تونستم برای پاسپورتش اقدام کنم همچنین خانمم هم تغییراتی توی شغلش داشته و الان بیکاره (البته ایشان مین هستند) آیا قبل از رفتن باید تغییرات رو اعلام کنیم و مدارک رو بفرستم استامبول یا زمان مصاحبه هم میتونم مدارک و مانی اردر وفرمها رو با خودمون ببرم و تحویل بدم ؟ دوم اینکه اگه بخوام تاریخ مصاحبه رو عقب بندازم میتونم زمان مصاحبه رو خودم پیشنهاد بدم و آیا صلاح میدونید مصاحبه رو با شرایط فعلی زمان مصاحبه ها عقب بندازیم

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۲۵ | #55

      تاریخ مصاحبه را تغییر ندهید چون اصلا به تاریخ شما توجهی نمی شود ولی تاریخ جدید خیلی دیر خواهد بود
      تغییرات را قبلا اعلام کنید و کپی آنها را هم با خود به مصاحبه بروید

  29. مرجان
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۱ | #56

    با سلام وسپاسگزارم از پاسخهای شما

    ۱٫اگر بعداز انجام مدیکال باردار شده باشیم ایا باید این موضوع را به اداره مهاجرت اطلاع دهیم؟

  30. رزيتا
    ۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۳ | #58

    با سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر من و همسرم مدارکمان را اراسال کرده ایم و فایل نامیر دریافت کرده ایم سطح زبان فرانسه را b2 اعلام کرده بودیم که امتحان آن برایمان سخت است با توجه به شرایط کاریمان اگر ما دارای فرزند بشویم و مدارک را قبل از زمان مصاحبه اعلام کنیم آیا متیوانیم سطح زبان خود را پائین تر بیاوریم ؟ یعنی بچه به ما امتیاز میدهد تا مجبور نباشیم کمبود امتیاز را از طریق زبان فرانسه جبران کنیم ؟
    با تشکر فرااوان

  31. وحید
    ۲۴ دی ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۵ | #60

    سلام جناب مختاری.مطلع هستید که پرونده های ۳۸ گانه به ورشو رفته و ظاهرا بر اساس تاریخ فایل سیدنی دارن ائنارو پروسس می کنن.یکی از دوستان که تاریخ فایل سیدنیش مربوط به ژانویه۲۰۱۰ بوده براش نامه اپدیت مدارک از ورشو اومده و بهش ۳۰ روز وقت دادن.تاریخ فایل سیدنی من ۲۳ مارچ هست.فکر می کنید کی اپدیت برام میاد .چون میخام زودتر برای نامه تشخیص هویت اقدام کنم و اگه این نامه رو قبل از اینکه نامه اپدیت بیاد بگیرم قبول می کنن.با این وضعیت شما فکر میکنید واقعا دارن سریعا رسیدگی میکنن و ویزا خواهند داد.متشکرم

    • ۲۵ دی ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۶ | #61

      من امکان پیش گویی ندارد نظم خطی ندارد تا بتوان چیزی گفت ولی شما اقدامی را که در نظر دارید انجام دهید

  32. marzieh
    ۱۷ دی ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۴ | #62

    سلام آقای دکتر مختاری
    الان که پرونده ما جدیدا به ورشو رفته ما آدرسی نداریم که تغییر پرونده (به دنیا آمدن فرزند) را اطلاع دهیم و نمیدانیم مدارک را به کجا ارسال کنیم

    • ۲۱ دی ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۵ | #63

      نشانی ورشو مشخص است منتظر نامه انتقال باشید برای شما ایمیل می شود و نشانی بالای آن هست

  33. نادر
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۲ | #64

    با سلام
    جناب آقای دکتر مختاری
    من مدارکم را ژانویه ۲۰۱۰ برای کبک ارسال نموده و فایل نامبر را در ماه می ۲۰۱۱ دریافت کردم. در حال حاضر منتظر بدنیا آمدن بچه هستیم. برای آپدیت نمودن پرونده غیر از مانی اوردر ۱۵۲ و پاسپورت و شناسنامه چه مدارک دیگری لازم است؟ ارسال مدارک بایستی به کجا باشد؟ دمشق یا مونترال؟ آیا می توان در هنگام مصاحیه پرونده را آپدیت نمود؟
    ممنون می شوم راهنمایی کنید

    • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۱ | #65

      مدارک را باید به مونترآل بفرستید مدارک دیگری نیست جز یک نامه که توضیح می دهید آپدیت کردن فرمها هم توصیه می شود

  34. رضا
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۴ | #66

    درود جناب دکتر مختاری. بنده از موکلین شما هستم که جنابعالی بعد از رد شدن غیر طبیعی پرونده بنده فورا روی آن اعتراض زدید و عین اعتراض را نیز در سایت منعکس کردید.الان بهترین فرصت و بهانه برای تشکر از زحمات شماست .میخواستم ازتون بپرسم اضافه کردن نوزاد به پرونده بعد از امدن فایل نامبر با پروسه ای که قبلا توضیح داده اید چه مدت زمانی را به پروسسینگ تایم اضافه میکنه. با تشکر

    • ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۲۰ | #67

      رضای عزیز
      من انجام وظیفه کرده ام. اضافه کردن نوزاد زمان را اضافه نمی کند به محض تولد اظلاع دهید
      موفق باشید

  35. سحر
    ۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۲ | #68

    سلام جناب دکتر من از موکلین شما هستم که پارسال مدارکم ارسال شد نمره زبان من b2در فرم توسط کارشناس شما ثبت شد ولی متاسفانه به دلیل شاغل بودنم نتوانستم خودم را به این سطح برسانم البته منتظر دریافت تاریخ مصاحبه هستم وچون مدرکم ۶ امتیازی می باشد در خیلی از سایتها خواندم از مدارک ۰ و۶ امتیازی حتما مدرک زبان میخواهند در حال حاضر چون به سلبقه کارم ۲ امتیاز اضافه شده ایا هیچ راهی ندارم که نامه سابقه جدید بزنم و از نمره زبانم ۲ امتیاز کم کنم؟در حال حاضر زندگی من دچار دگرگونی شدید شده و گرفتار افسردگی شدم چون با شرایط کاریم به هیچ ترتیب نمیتوانم به سطح b2برسم لطفا راهنمایی بفرمایید

    • ۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۳ | #69

      کسی نمی تواند ادعا کند که برای گروهی خاص حتا نامه درخواست نمره می آید شرایط اصلا روشن نیست شما خود را برای مصاحبه آماده کنید. افسردگی مشکل شما را حل نمی کند باید تلاش کنید

  36. میترا
    ۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۱ | #70

    سلام من آگوست ۲۰۱۰ بر اساس لیست جدید ۲۶ ژون ۲۰۱۰ به عنوان نیروی کار ماهر اقدام کردم و امروز ۲۴ نوامبر ۲۰۱۱ نامه های مدیکال خودم و همسرم را دریافت کردم با توجه به اینکه نوزاد من هفته بعد متولد میشود لطفا راهنمایی کنید که:
    چه مدارکی برای نوزاد ارسال کنیم؟
    هزینه Processing fee چجوری ارسال شود؟

    • ۵ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۰۱ | #71

      نکته اول اینکه تا زمان تولد امکان انجام مدیکال را ندارید بنابراین مکاتبه کنید و اطلاع دهید که خانم شما هفته آینده فارغ می شوند. به محض تولد نوزاد پاسپورت و شناسنامه فرزند را بفرستید بعلاوه ۱۵۰ دلار هزینه قانونی که باید مانی اردر بگیرید. برای شما مدیکال نوزاد را خواهند فرستاد.
      وصیه می کنم هزینه ۹۸۰ دلار لندنگ فی را نیز الان بپردازید.

  37. وحید
    ۸ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۵ | #72

    سلام.در مورد شکایت به دادگاه فدرال سوالی دارم.من از طریق ۳۸ شغل اقدام کردم.شکایت شما فقط شامل کسانی است که در ۳۸ شغل اقدام کردندو جزو ۲۹ شغل هم هستند (مثل پزشک)یا اینکه امثال من که شغلم جزو ۲۹ شغل نیست هم می توانیم در طرح شکایت شما مشارکت کنیم و به نتیجه برسیم.

    • ۸ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۳ | #73

      هر کس در گروه ۳۸ رشته ی اقدام کرده است با هر رشته ای می تواند در این شکایت مشارکت کند

  38. سارا
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۸ | #74

    ممنون از پاسختون . آیا در زمان بارداری ( ۵ ماهگی ) می شه به مصاحبه رفت ؟ و آیا ۴ امتیاز فرزند رو محاسبه می کنن ؟

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۹ | #75

      اینکه می شود به مصاحبه رفت یا خیر بسته به شرایط جسمی شماست و از پزشکتان سوال کنید ولی امتیاز فرزند تا دنیا نیاید محاسبه نمی شود

  39. ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۱۰ | #76

    ا توجه به سوالاتی که پاسخ داده اید. بنده به جواب سوالاتم می رسم. با تشکر

  40. سارا
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۹ | #77

    با سلام

    من برای اسکیل ورکر کبک تشکیل پرونده دادم و الان منتظرم تا نامه مصاحبه برای من ارسال بشه و ضمنا باردار هستم می دونم نامه مصاحبه زودتر از تولد فرزندم به دستم می رسه من باید قبل از ارسال دعوت به مصاحبه وضعیتمو بهشون اطلاع بدم ؟ در این صورت اونها خودشون تاریخ بعدی رو مشخص می کنن ؟
    لطفا منو راهنمایی کنین

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۰۳ | #78

      منتظر نامه بشوید بعد از آن با توجه به شرایط مکاتبه کنید تا اگر لازم بود تاخیر بیاندازند. چه بسا مشکلی نباشد

  41. داود
    ۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۷ | #79

    با سلام و احترام
    من به خاطر مشکلی که داشتم به ایران آمدم و بچه من در ایران به دنیا آمد و حالا یک ساله می باشد. می خواستم بپرسم برای این نوزاد جدید باید چیکار کنم و چگونه کارت پی آر برایش بگیرم. من دو سال پیش در کبک لندینگ کردم و کارت پی آر دارم و قصد بازگشت به کبک را در اسفند دارم. با سپاس فراوان

    • ۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۵ | #80

      باید به کبک بازگردید و برای فرزند اقدام کنید. امکان اقدام زمانی که در خارج از کانادا هستید وجود ندارد

  42. فاطمه
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۲۲:۴۸ | #81

    سلام….
    من لیسانس حقوق دارم و از مهر ماه دانشجوی ارشد حقوق بین الملل خواهم بود….
    ایا با مدرک تحصیلی بنده (حقوق بین الملل) میتوانم امیدوار به یافتن شغلی مناسب در کانادا باشم؟

    در ضمن برای وکیل شدن در کاناداو عضویت در کانون وکلا کانادا چه شرایط لازم است؟ایا لازم است عضو کانون وکلا ی ایران باشم یا خیر ؟ ایا تابعیت کانادا داشتن لازم است یا خیر؟

    بسیار سپاس گزار از راهنمایی شما

    • ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۷ | #82

      با لیسانس حقوق و مدرک فوق لیسانسی که از ایران گرفته اید شانس یافتن کار بالا نیست مگر اینکه بسیار قوی باشید یعنی به هر دو زبان مسلط باشید و سوابق کاری در مراجع بین المللی داشته باشید. برای عضویت در کانون کانادا عضویت در کانون ایران شرط نیست و باید عملا لیسانس خود را معادل کنید و یا دوباره لیسانس بگیرید که از نظر زمانی چندان تفاوت نمی کند و بعد برای عضویت کانون اقدام کنید. داشتن تابعیت شرط نیست اما باید مقیم دایم باشید

  43. لیلی
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۴ | #83

    سلام،من از اداره مهاجرت فایل نامبر دریافت کرده ام و پرونده ام در سفارت کانادا در پروسه اعلام شده، میخواستم بدانم اگر مدرک زبان فرانسه به سفارت بفرستم،در روند پروسه تاثیر خواهد داشت؟

  44. وحید
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۴ | #85

    سلام.من مدرس دانشگاهم و بعنوان university prof. در لیست مشاغل ۳۸ گانه اپلای کردم و سپتامبر امسال ۱۲ ماه از تاریخ دریافت فایل نمبر دوم از سوریه میگذره.ولی مدرک لیسانس من بیولوژی است و از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲ چهار سال در این زمینه سابقه کار رسمی دارم.ایا شما صلاح میدونید که از شغل بیولوژی در ۲۹ رشته مجددا اپلای کنم تا سریعتر اقامت بگیرم یا توصیه میکنید منتظر جواب پرونده قبلی بمونم.با سپاس

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۸ | #86

      اگر زمینه کاری شما تحقیقاتی بوده است بله توصیه می کنم این کار را انجام دهید

  45. parsa
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۰ | #87

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای مختاری
    میخواستم بپرسم در حال حاضر مدیکال چه ماهی برای کبک داره ارسال می شه

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۶ | #88

      با توجه به اینکه مدیکالهای کبک متناسب با اولویت رشته ها زمان می برد امکان ارایه پاسخ نیست

  46. آرش
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۳:۰۲ | #89

    با عرض سلام
    می خواستم بدانم در حالیکه فایل نامبر اول را بعنوان متقاضی فدرال اسکیل ورکر دریافت کرده ام آیا امکان این را دارم که در این مرحله با ویزای کاری از ایران خارج شوم و در کانادا و یا کشور دیگری پروسه مدیکال و … را ادامه دهم یا اینکه حتما می بایست تا قبل از لندینگ در ایران باشم و از ایران به کانادا بروم؟

    • ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۴ | #90

      هیچ اجباری به ماندن در ایران ندارید و مدیکال را در هر نقطه دنیا می توانید انجام بدید. تنها باید حتما نشانی جدید را اعلام کنید.

  47. hamid
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۸ | #91

    با عرض سلام.
    جناب دکتر مختاری من هم با نظر دوستمون موافقم.یعنی برای من هم این تصور پیش اومده که شاید پرونده های ما قراره رد شوند و یا به نوعی مورد بی توجهی واقع شوند.خواهش می کنم نظر خودتون رو صریح بفرمایید و به ما این حق رو بدید که نگران باشیم.
    از توجه و پی گیری شما سپاسگزارم.

    • ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۱ | #92

      نه من چنین اعتقادی ندارم. نمی توانند پرونده هایی را که در قالب قانونی دریافت کرده اند بدون دلیل رد کنند. طولانی شدن موضوع دیگری است

  48. هدی
    ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۲ | #93

    جناب دکتر آیا این امکان وجود داره که پرونده های ما اصلا بررسی نشوند و یااز دور خارج شوند؟ما کمی نگرانیم.

  49. هدی
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۶:۲۹ | #94

    با عرض سلام و خسته نباشید.جناب دکتر مختاری وضعیت پرونده ها خیلی مبهمه.فایل نامبر دوم من حدود مرداد ماه ۸۹ اومد ولی هیج خبر امیدوار کننده ای نیست!حتی برای کسانی که قبل از من اقدام نموده اند.آیا تا پایان سال ۹۰ وضعیت مشخص میشه؟پیش بینی شما و علت این تاخیر طولانی چیست؟پیشاپیش ممنون

  50. سمانه
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۹ | #96

    سلام جناب مختاری
    از تیر ماه امسال هیج مدیکالی برای موکلین صادر شده؟ ظاهران زمان ۱۲ ماه انتظار بعد از دریافت فایل نامیر دوم به ۱۷ ماه تبدیل شده ولی آیا با شرایط جدید سوریه افسران در حال صدور مدیکال هستند؟

    • ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۸:۴۹ | #97

      فعلا شرایط مبهم است و علت این تاخیر هم شرایط سوریه نیست. مدیکال پرونده های کبک در همین دفتر دمشق روال عادی خود را می کذراند.

برگه نظرات
1 2 89
دیدگاه ها مسدود است.