خانه > پیشنهاد شغل, کار در کانادا, کبک > گسترش سو تفاهم درباره یکی از برنامه های ویزای کار موقت کبک

گسترش سو تفاهم درباره یکی از برنامه های ویزای کار موقت کبک

۲۲ اسفند ۱۳۹۰

این روزها دهها ایمیل دریافت کردم در مورد خبر رسیدگی سریع به پرونده کسانی که از کارفرمای کبکی  در ۴۴ رشته مورد نیاز پیشنهاد شغل دارند و می خواهند با ویزای موقت برای کار به کبک بروند.

این موضوع ربطی به مهاجرت و ویزای اقامت دایم ندارد و مانور یک سایت اینترنتی روی آن موجب گسترش سو تفاهم در این فضای مه آلود شده است.

مطلبی را که در سایت کنپارس نوشته ام اینجا بخوانید

  1. شراره
    ۶ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۰ | #1

    با سلام
    باتوجه به اینکه رشته من مدیریت بازرگانی و نزدیک به ۶سال سابقه حسابداری در شرکت دولتی دارم ,میخواستم بدونم در سال۲۰۱۳ هم میتونیم از طریق ویزای موقت برای کار به کبک اقدام کنیم؟همین طور در خصوص پرستار خانگی؟

  2. آنیتا
    ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۸ | #3

    سلام آقای مختاری
    در ادامه سوال قبل یه سوال دیگه دارم که برام خیلی مهمه . من فرم کردیت کارتی که فرستادم و نقد نشده ۳۹۵ دلار کانادا بوده و آیا الان که میخواهم مانی اوردر بفرستم هم باید مانی اوردر ۳۹۵ دلاری بفرستم یا بیشتر ؟
    با تشکر از لطف شما

  3. آنیتا
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۶:۲۸ | #5

    سلام آقای مختاری
    من اردیبهشت ۹۰ مدارکم را ارسال کردم ( نیروی متخصص کبک ) و بعد از چند ماه مدارکم را باز پس فرستادند و اعلام کردند که پول از کردیت کارت اعلام شده پرداخت نشده است . من دوباره فرم ها را با فرم پرداخت فرستادم . همین چند روز پیش بازهم همه مدارک من را پس فرستاده اند و یه نامه ارسال شده که میگه شما باید یه مانی اوردر بفرستید و تو نامه شماه پرونده هم هست یعنی فایل نامبر من صادر شده ؟ این شماره با DA شروع شده . اگر فایل نامبر من صادر شده چرا تمام مدارک ارسالی مثل ترجمه مدارک و کلیه فرم ها را برایم باز پس فرستاده اند ؟ حالا به نظر شما باید چکار کنم ؟
    با تشکر

    • ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۲:۳۵ | #6

      مانی اردر بفرستید خوشبخت بوده اید که فایل نامبر داده اند بنابراین سریع اقدام کنید

  4. Farbod Emami
    ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۵ | #7

    با درود و شادباش زود هنگام نوروز، از سالنامه زیبای شما سپاسگزارم !

  5. m-m
    ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۳:۳۲ | #8

    با سلام
    با توجه به نوشته های قبلیو امار تعداد ویزاها فکر می کنید به ما که فایل نامبر دوممان (سرمایه گزاری کبک=اوایل مارچ ۲۰۱۰ و اپدیت در دسمبر ۲۰۱۱ خواسته شده را تا ژانویه به دستشان رساندیم(۲-۳ هفته ای قبل از بسته شدن سفارت در دمشق) به سهمیه ویزاهای ۲۰۱۲ می رسیم و فکر می کنید حدودا چند وقت دیگر برایمان مدیکال بفرستند؟
    سپاس فراوان از توجه بی دریغ شما در پاسخگویی به همه کسانی که به دنبال پاسخی برای سردرگمی خود در این راه طولانی مهاجرت هستند………

  6. لیلا
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۱:۵۹ | #10

    با سلام خدمت جنابعالی.
    پیشاپیش فرا رسیدن عید باستانی نوروز را به شما تبریک عرض می کنم.

    آقای دکتر مختاری عزیز این سوال من هیچ ربطی به این بخش نداره اما من ازتون کمک میخوام و ممنون میشم که مثل همیشه پاسخ بدید.

    من فایل نامبرم واسه ژانویه ۲۰۱۲ هست و در ماه دسامبر ۲۰۱۱ ازدواج کردم و ایشون را به فایلم اضافه کردم اما هنوز مدارک رو ارسال نکردم.
    با توجه به اینکه رشته من مدیریت بازرگانی و ۶ امتیازی هست و زبان رو هم ۶و۶ زده بودم و همسرم هم لیسانس مکانیک و رشته ایشون هم ۶امتیازیه و پیشرفتش توی زبان بهتر از من بوده، می خوام الان همسرم مین پرونده بشه باید توی فرم هامون ایشون را مین بنویسیم و نیازی به نوشتن ناهه هم هست که در این نامه تغییر مین رو اعلام کنیم.
    ببخشید که طولانی شد، ممنون میشم زودتر جواب بدید.
    مرسی از لطف همیشگی جنابعالی.

    آقای دکتر مختاری من همچنان منتظر جواب شما هستم، لطفا پاسخ سوال من را بدهید.

    مرسی از لطفتون

    • ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۲:۳۱ | #11

      لیلای عزیز
      شما می توانید درخواست بدهید ولی بر اساس تجربه افسر کبک خودش فرد قوی تر را مین می کند این اتفاق حداقل ده بار تجربه شده است.

  7. مریلا
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۶ | #12

    با سلام خدمت جناب مختاری .اول از همه سال نو رو پیشاپیش خدمتتون تبریک می گم و ارزوی سال خوب و پر باری رو واستون دارم.جناب مختاری با این تحلیلی که در مورد ظرفیت پرونده ها کردید به نظرتون ما باید چه خاکی تو سرمون کنیم؟باور کنید دیگه دیوانه شدیم من سی .ا.س کیو زانویه ۲۰۱۰ و بی .فایل اوریل ۲۰۱۰ رو دارم و از این بی برنامه گی و تبعیض کانادا خسته شدیم .شما چه راه حلی رو پیشنهاد می دید .راستش ما امیدواربودیم که طبق نظرتون توی بیست و چهار ماه یه اتفاقی بیفته؟اخه این جوری هم که نمی شه ؟چیکار کنیم؟ خواهشا یه راه حلی واسه ما کبکی ها پیدا کنید.همکاران دیگه اتون هم که از سرمایه گذاری ها دفاع می کنند که خوب واضحه چرا؟ یه خبری یه کورسوی امیدی .الان دو ماهه سفارت منتقل شده اما هیچ خبری نیست؟

    • ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۲:۳۳ | #13

      از این جهت دوست من فرقی بین شما و سرمایه گذاران ۱۲۰ هزار دلاری نیست و همه به دلیل مشکل دمشق با مشکل مواجه شده اند و طولانی شده است. امیدوار باشید با رفتن پرونده به آنکارا شرایط تغییر کند. کار دیگری نمی توان کرد

  8. بهمن
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۳ | #14

    با سلام و تشکر از سایت خوب و اطلاعات مفیدی که در اختیار متقاظیان قرار می دهید.دوست عزیزی (سهراب) تحلیل کرده اند که حدود ۱۱۰۰ ویزا از سهمیه ۲۰۱۲ به ایرانیها تعلق خواهد گرفت . با توجه به مطلب سایت ۳۵۵۰ سهمیه برای کبک در دمشق در نظر گرفته شده و به طور بدبینانه حداقل %۶۰ پرونده های کبک دمشق مربوط به ایرانیها بوده پس ظرفیت در نظر گرفته شده برای ایرانیها ۲۱۳۰ ویزا خواهد بود که البته من از تعداد پروندهای ۲۰۱۰ در دمشق اطلاع ندارم ولی با فرض دوستمون به این نتیجه می رسیم که همه بچه های ۲۰۱۰ امسال ویزا خواهند گرفت.

  9. anahita
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۴ | #16

    با سلام
    آقای مختاری دوست من، خانوادش از طریق فدرال اقدام کردند و چون ایشون دارن فوق میخونن ( در حال تحصیل ) توی پرونده قرار گرفتن .
    اما با توجه به اینکه برنامه فدرال اصلا مشخص نیست میخواد خودش برای کبک اقدام کنه .
    میتونه این کارو انجام بده ؟
    یا اینکه باید از تو پرونده خانواده بیرون بیاد؟
    ممنون از راهنماییتون

    • ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۲:۴۵ | #17

      بله می تواند اقدام کند ولی اگر سابقه کار دارد به طور طبیعی از پرونده خانواده خارج می شود چون سابقه کار وقتی معتبر است که در مقابلش وجهی دریافت کرده باشد و کسی که درآمد دارد شرط وابستگی به خانواده را از دست می دهد فراموش نکنید برای همراهی با خانواده فرزند بالای ۲۲ سال باید هم دانشجو باشد و هم به لحاظ مالی وابسته به پدر و مادر

  10. sohrab
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۲ | #18

    سلام. مطلب سایت رو خوندم راجع به تعداد ویزاهای سال ۲۰۱۲٫ در مورد کبک به نظر شما خیلی وحشتناک نیست؟ یه چیزی حدود ۱۰۰۰ ۱۱۰۰ تا به ایرانی های کبکی میرسه که این یعنی کسانی که فایل نامبر نیمه دوم ۲۰۱۰ دارند در این سال هم به ویزا نمیرسند. شاید حتی تعدادی از ماه های نیمه اول ۲۰۱۰ هم اینطور باشند با توجه به اولیت دیمندها. تحلیل شما چیه؟ مرسی از مطالب مفیدتون در سایت و وبلاگ.

    • ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۹ | #19

      متاسفانه این آماری است که آنها داده اند و به نظر می رسد همینطور است که می فرمایید

  11. فرهاد
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۲:۲۲ | #20

    سلام
    ممنون از شفاف سازی حضرتعالی
    آیا این برنامه ویزای کار در سالهای گذشته هم در استان کبک بدین شکل که فرمودین در فوریه توافقی با دولت فدرال صورت پذیرقته وجود داشته است؟
    از نظر حضرتعالی با توجه به بسیار کند شدن دعوت به مصاحبه ها و کم شدن تعداد آفیسر ها (با توجه به لیست ماموریت آفیسر ها در سایت رسمی کبک)در استانبول میتوان این موضوع را نوعی تغییر رویه دولت کبک در جذب نیروی کار موقت به جای ویزای دائم برای نیروی متخصص ارزیابی کرد؟

  12. لیلا
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۵ | #22

    سلام
    ایا کسی که برای مهاجرت به کبک اقدام کرده میتونه با دریافت پیشنهاد شغلی و ویزای کار موقت پروسه پرونده مربوط به مهاجرتش هم در جریان باشه و اون رو هم دنبال کنه ایا اقدام برای هر دو مورد امکان پدیر و اقدام برای دریافت ویزای کار موقت اختلالی در پرونده مهاجرت ایجاد نمیکنه و ایا این کار به نظر شما کار درستی هست یا نه ؟

دیدگاه ها مسدود است.