خانه > نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک > بازگرداندن یک مهاجر یک هفته پس از لندینگ در کانادا به دلیل ارایه مدرک قلابی

بازگرداندن یک مهاجر یک هفته پس از لندینگ در کانادا به دلیل ارایه مدرک قلابی

۲۲ بهمن ۱۳۹۰

دوستی نزدیک اتفاقی را که اخیرا برای یکی از بستگانس افتاده بود را برایم نقل کرد که بد ندیدم با خوانندگان وبلاگ در میان بگذارم.

یک متقاضی اصفهانی که از طریق کبک اقدام کرده بوده است ویزای ورود به کانادا را دریافت می کند و با خانواده راهی مونترآل می شود همه چیز به خوبی و خوشی پیش می رود و متقاضی پس از ورود به منزل برادر می رود. یک هفته ای که می گذرد عصر اولین جمعه اقامت در کانادا تلفنی از اداره مهاجرت کانادا دریافت می کند مبنی بر اینکه باید صبح دوشنبه به فرودگاه مونترآل مراجعه کند و تشریف ببرند. چرا و به چه دلیل؟

ساده است این دوست عزیز ما از خدمات صادقانه !!!!!! یک موسسه معروف اصفهانی بهره برده بود و با وجود داشتن مدرک اولویت دار دیگری با یک مدرک تقلبی لیسانس شیمی از دانشگاه اصفهان که از سوی آقای متقلب تهیه شده بود قبولی کبک دریافت کرده بود و به دنبال آن ویزای اقامت دایم کانادا را به سرعت نصیب خود ساخته بود. این متقاضی محترم اکنون در شهر اصفهان است و ویزای اقامتش باطل شده است و البته باید خوشحال باشد که در کانادا مورد تعقیب قضایی قرار نگرفته است.

شنیده ام این داستان تقلب هنوز در این شهر زیبا جریان دارد و هستند کسانی که راه آقای سین را ادامه می دهد. گفتنی ها گفته شده و به نظر می رسد از این پس قربانیان این افراد ساده دلان و بی خبرانی باشند که به اینترنت دسترسی ندارند و از آنچه گذشته است بی اطلاعند. تا می توانید اطلاع رسانی کنید.

 

  1. پریسا
    ۱۱ تیر ۱۳۹۱ در ۱۴:۰۶ | #1

    منظورم اینه که جزو اونایی نیستیم که حتما باید مدرک آیلتس و tcfq داشته باشیم. من شنیدم که دولت کانادا میخواد تا پاییز تکلیف کسانی که هنوز مصاحبه نرفتن رو روشن کنه بعد پرونده جدید بپذیره . درسته؟

    • ۱۶ تیر ۱۳۹۱ در ۰۰:۱۶ | #2

      درخواست مدرک زبان در اختیار افسر است و می تواند هر زمان بخواهد
      بله به امید سرعت بخشیدن به رسیدگی برنامه ها را بسته اند

  2. پریسا
    ۱۰ تیر ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۷ | #3

    سلام . ما از طریق نیروی کار متخصص برای کبک اقدام کردیم و پارسال اواسط مردادماه (مرداد ۹۰) فایل نامبرمون اومد و همچنان منتظر دعوت به مصاحبه هستیم. به نظرتون کی دعوت به مصاحبه میشیم؟ البته ما جزو اون گروهی نیستیم که حتما باید مدرک زبان داشته باشیم ولی امتحان دادیم و منتظر نمره مون هستیم. کاش می دونستیم کی به مصاحبه دعوت میشیم. وکیل ما در کاناداست و مثل شما فرد مطمئنی هستن. متشکرم

    • ۱۰ تیر ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۲ | #4

      کسی نمی تواند زمان مصاحبه را پیش بینی کند
      نمره زبان خواستن نیز از اختیارات افسر است اگر احساس کند لازم است می خواهد

  3. parastoo
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۵:۰۶ | #5

    با سلام خدمت آقای مختاری
    من یکی از افرادی هستم که با سخایی در اصفهان پرونده داشتم و الان از طرف اداره مهاجرت به خاطر مدارک تقلبی که برام گذاشته بود مجرم شناخته شدم و تو نامه ای که بم داده بودند نوشته بود تا دوسال نباید هیچ اقدامی برای کانادا بکنم. الان شوهرم می خواهد برای یکی از دانشگاههای کانادا پذیرش بگیرد من نمی دونم اگر پذیرش درست شود من می توانم به عنوان همراه با شوهرم بروم کانادا یا نه؟ کلا نمی دونم حق پرونده باز کردن تا دو سال ندارم یا حق ورود به کانادا رو ندارم
    اگر می شود راهنماییم کنید مرسی

  4. مهران
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۵:۴۷ | #7

    @علی مختاری
    ولی شما در پست شماره ۷۱ مطلب زیر را فرمودید ولی الان می فرمایید امکان ندارد :

    پست ۷۱ :
    خیر مشکلی پیش نخواهد آمد
    برای ویزای دانشجویی افسر باید اطمینان یابد که شما واقعا برای تحصیل می روید و نه کوتاه کردن راه مهاجرت
    در مورد پرونده مهاجرت مشکلی نخواهد بود جز اینکه باز افسر مهاجرت نباید احساس کند شما قصد تحیثل دارید و برای کم کردن هزینه تحصیل اقدام به درخواست مهاجرت کرده اید بنابراین در هر دو مصاحبه باید دقیق باشید

    • ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۲۴ | #8

      شما متوجه موضوع نشده اید. وقتی سی اس کیو دارید برای تحصیل نیاز به گرفتن سی ای کیو ندارید.

  5. مهران
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۰:۱۸ | #9

    سلام جناب آقای مختاری
    من قبلا سوالی درباره csq و caq بطور همزمان مطرح کرده بودم که شما زحمت کشیدید و جواب داده بودید در یکی دو تا سایت دوستان گفته بودند که اداره مهاجرت کبک برای کسانی که csq دارند مدرک caq صادر نمیکنه به عبارت دیگه یک نفر نمیتونه همزمان csq برای مهاجرت داشته باشه و درخواست caq برای تحصیل هم بده و اداره مهاجرت کبک فقط یکی از این مدارک را برای هر نفر صادر میکنه . آیا این مطلب صحت داره ؟
    قبلا” از شما متشکرم

  6. namegh khaledi
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۱۹ | #11

    سلام جناب مختاری،من و همسرم سال ۲۰۱۰ برای مهاجرت به کانادا اقدام کردیم-هر دوی ما کاردرمان هستیم(occupational therapist)-ولی به دلیل طولانی شدن پروسه پرونده ما توسط وکیل رشته ما از job list فدرال حذف شد وما از طریق کبک اقدام کردیم و فایل نامبر را در اکتبر ۲۰۱۰ دریافت نمودیم ،به خاطر مسائل سوریه رسیدگی پرونده مهاجرتی ما تا امسال به تعویق افتاد؛در فدریه ۲۰۱۲ از اداره مهاجرت کبک نامه ای دریافت کردیم که با یک deadline چهار ماهه-۱۰ may- باید مدرک tcfq را بفرستیم،ثبت نام ما در ازمون برای تاریخ۱۳ ژوئن می باشد،وکیلباشد و وکیلمون گفته که برگه ثبت نام را برای اداره مهاجرت می فرسته تا از آنجاوقت بیشتری بگیره ولی ما دیگه به وکیلمون اعتماد نداریم ونمیدونیم باید جه کنیم،ایا می توانیم قراردادمون را باهاش کنسل کنیم و با شرکت شما قرارداد ببندیم؟ایا اگه پرونده ما رد بشه با توجه به رشته تحصیلیمون می توانیم برای مهاجرت اقدام کنیم؟(البته همسرم یک ایلتس ۶ داره ویک ۵٫۵ )-ما با شرکت شما در تهران تماس گرفتیم و برای شنبه این هفته ملاقات گذاشتیم ولی دوست داشتم مستقیما از خودتون راهنمایی بخواهم
    با سپاس فراوان

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۳۱ | #12

      متاسفانه پرونده ای که در این مرحله هست را نمی توانم قبول کنم و برای شما هم بهتر است با همان مشاور قبلی خود پرونده موجود را ادامه دهید و ایشان مکاتبه کنند.
      در مورد اقدام از روشهای دیگر هم که فعلا شرایط مبهم است و قوانین در آستانه تغییر و چشم انداز روشنی نیست. ممکن است برای شما امکانات جدیدی ایجاد شود.
      در جلسه مشاوره در دفتر به شما توضیح خواهند داد

  7. سارا
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۷ | #13

    با سلام،
    من یکی از موکیلین آقای سخایی در اصفهان بودم. حدود ۲ سال پیش برای من از طریق فدرال اقدام کرده بودند و پارسال ایمیلی از سفارت کانادا ارسال شد مبنی بر اینکه امتیازات من ۶۶ رسیده و واجد شرایط نیستم. قریب به ۹۹ درصد حدس میزنم برای من هم مدرک جعل کردند چون هنگامی که ایمیل را به من نشان دادند برای من سابقه کاری بر خلاف سابقه ی کار واقعی من لحاظ شده بود و نمیدونم چه مدارکی برای من جعل کردند. پارسال به من گفتند مشکلی نیست و مجدد اقدام می کنند. ۱ ماه پیش ایمیلی به سفارت کانادا زدم و مطلع شدم از پارسال اقدام دیگری صورت نگرفته و پروسه کانادا کنسل شده بود. نگران این قضیه هستم که اگر مجدد اقدام کنم این مدارک جعلی تاثیری بر روند پروسه من دارد؟ به چه صورت باید اثبات کنم که این آقا بدون اطلاع من ، جعل مدرک کرده؟
    با سپاس

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۰ | #14

      مدارک صحیح را بفرستید و در نامه ای سابقه اقدام توسط آقای متقلب را همراه با قراردادی که از ایشان دارید توضیح دهید

  8. مهدی ****
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۱:۱۲ | #15

    با سلام و تشکر از اطلاع رسانی
    من فوریه ۲۰۱۰ فایل نامبر گرفتم (فدرال-۳۸ رشته ای) و ابتدا پرونده ام در سوریه بود. اما دو ماهه پروده به ورشو رفته و من ۵ سوال دارم
    ۱- چرا در آخرین check application atatus سایت CIC.GC.CA تاریخ فوریه ۲۰۱۰ برای ورشو درج شده ؟ در آن زمان ورشو مسئول رسیدگی نبوده است.
    ۲- چرا پرونده دوبار بازبینی شده و مگر دففتر ورشو ، دفتر سوریه را قبول ندارد؟
    ۳- بررسی پرونده از فوریه ۲۰۱۲ آغاز شده!!!!!! دوسال انتظار قبلی چه میشود؟
    ۴- تا کی پیش بینی می شود که کار ما انجام شود و مدیکال بگیریم؟
    ۵- من هنوز آپدیت نگرفته ام و پیش بینی سایت CIC.GC.CA سی و دو (۳۲) ماه انتظار است. این زمان از کی آغاز شده است؟

    • ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۵:۳۵ | #16

      ۱- اشتباه است قبلا در همین وبلاگ در موردش نوشته ام
      ۲- سوریه بررسی نکرده است انبار بوده است
      ۳- انتظار معنی روشنی دارد
      ۴- قرار است تا پایان جون تعیین تکلیف شود
      ۵- آن پیش بینی ها مبنا ندارد

  9. parvin
    ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۵۰ | #17

    با سلام
    یک سوال مهم دارم من طی تماسی که با وکیل های مختلف در تهران داشتم سر یک مطلبی نظرات متناقضی داده شده که من هنوز جواب درستی نگرفتم میشه نظر شما رو هم بدونم؟رشته دانشگاهی من آمار بوده اما من مدرک کاردانی آمار اخذ کردم و سابقه کار در رشته آمار هم دارم یک سری از وکیل ها می گن که این مدرک در کبک معنی نداره و نمی شه اقدام کرد یک سری هم می گن که اصلا مشکلی نیست و فقط از ۱۰ امتیاز لیسانس من نمره ۶ رو برای کاردانی بودن مدرک می گیرم!میشه شما یک راهنمایی بکنید.
    با تشکر فراوان

  10. خديجه سرسپار
    ۸ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۵:۲۶ | #19

    جناب آقای دکتر با سلام وعید مبارکی میخواستم بدانم جنابعالی خبر دارید پرونده ما کجاست واصلا از مدیکالهای سرمایه گذاری خبری هست یا خیر؟

    • ۸ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۵ | #20

      عید شما هم مبارک بله پرونده شما آنکاراست و امیدوارم خبرهای خوبی امسال داشته باشیم

  11. مهران
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۵ | #21

    با سلام و ضمن تشکر از راهنمایی های مفیدتان
    جناب آقای مختاری من برای مهاجرت به کبک اقدام کرده ام البته هنوز به مصاحبه دعوت نشده ام . الان قصد گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاههای فرانسه زبان کبک را دارم . سوالم این است که آیا اگه برای ویزای تحصیلی اقدام کنم در مرحله گرفتم CAQ و بعد از آن برای در قسمت فدرال برای ویزا مشکلی نخواهم داشت و دوم اینکه اگه به مصاحبه دعوت بشم برای گرفتم CSQ برای مهاجرت مشکلی پیش نخواهد آمد؟

    • ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۳:۱۵ | #22

      خیر مشکلی پیش نخواهد آمد
      برای ویزای دانشجویی افسر باید اطمینان یابد که شما واقعا برای تحصیل می روید و نه کوتاه کردن راه مهاجرت
      در مورد پرونده مهاجرت مشکلی نخواهد بود جز اینکه باز افسر مهاجرت نباید احساس کند شما قصد تحیثل دارید و برای کم کردن هزینه تحصیل اقدام به درخواست مهاجرت کرده اید بنابراین در هر دو مصاحبه باید دقیق باشید

  12. ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۵:۳۶ | #23

    با سلام و تشکر از زحمات بیدریغ شما،من در گروه ۳۸ رشته هستم و وضعیتم به your application was reviewed and we started processing on Feruary 16 ,2012 تغییر کرده ولی نامه آپدیت نداشتم ۱-این به چه معناست؟ممکنه اصلا نامه آپدیت نخوان؟
    ۲-معمولا چند روز بعد نامه آپدیت می آید؟ممنون

  13. محمود مرسلي وفا
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۶ | #25

    سلام آقای دکتر مختاری
    بنده از موکلانم شماهستم که تارگی قراردادبستم.زحمات شما وتخفیفات ویژه انسان را به این فکر وامیدارد که هنوز ایرانیان باشرافتی هستند که به فکر مشکلات جوانان هستن.آقای دکتر من کاردان عمران و کارشناسی هم دارم با احتساب کاردانی و بیمه و حکم کارگزینی و سوابق مربوط به کاردانی ام که تا سال ۸۸میباشد امتیازم به ۵۸رسید که سرکار خانم پوراعظم(کارشناس پرونده بنده)گفتند میتوان با توجه به امتیازات شما پرونده شمارا ارسال کرد و با توجه به دیماند بودن رشته ام روند پرونده هم تسریع می یابد.میخواستم نظر تون رو در این باره جویا بشم.با تشکر

    • ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۷ | #26

      ضمن تشکر از ابراز محبت شما
      همکاران ما در تهران آموزش دیده اند و به درستی مشاوره می دهند

  14. شیرین.الف
    ۹ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۴ | #27

    سلام من مدارکم رو ۸ دسامبر بدون مدرک زبان فرستادم ( از تغییر قانون خبر نداشتم) هنوز نامه ای دریافت نکردم.بدلیل بسته بودن سفارت فرانسه در موسسه کوثر ثبت نام کردم ولی TEFQ نمره منفی داره .میخوام بدونم کدوم مهمتر هست اینکه سریعا هر دو مدرک فرانسه و انگلیسی رو بفرستم با هر نمره ای یا اینکه سفارت هم امتحانTCFQ بدم (اردیبهشت)با نمره بهتر وبعد انگلیسی رو کمی دیرتر بفرستم؟ایا واقعا ۶ ماه برای هر دو مدرک وقت هست؟

    • ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۴ | #28

      فعلا ننمره ای نفرستید تا نامه بگیرید و در مهلت تعیین شده نمره ها را بفرستید

  15. ۷ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۰:۰۹ | #29

    سلام من در گروه ۳۸ رشته هستم و وضعیتم به your application was reviewed and we started processing on Feruary 16 ,2012 تغییر کرده ولی نامه آپدیت نداشتم ۱-این به چه معناست؟ممکنه اصلا نامه آپدیت نخوان؟
    ۲-معمولا چند روز بعد نامه آپدیت می آید؟ممنون

  16. یلدا
    ۷ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۰:۱۷ | #31

    سپاس از پاسخ شما.من سابقه ی کارم بیشتر از ۱۳ ساله در رشته ای که اقدام کردم، اما سابقه ی بیمه م ۴ ساله. مشکل ایجاد نمی شه؟ براشون کافیه؟

  17. sanaz
    ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۰:۴۰ | #33

    سلام آقای دکتر من از( ۳۸ ش )هستم ازم ۲۰ روز پیش آپدیت خواستن توش بیمه نبود آیا ممکن دوباره آپدیت بفرستن وبیمه هم بخوان؟ تشکر

  18. امیرفراهانی
    ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۵ | #35

    سلام
    ممنون از پاسختون
    اما من از اطلاعیه دولت کبک استنباط کردم بدون مدرک زبان به پرونده رسیدگی نمیشه

  19. منصوره
    ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۰ | #37

    سلام آقای دکتر ممنون می شوم من را راهنمای کنید چون بسیار نگران هستم که چه کاری درست است.
    من برای کبک آقدام کرده ام چون رشته من ۱۲ امتیازی هست و از آنجا که امتیازم بالا بود من نمره فرانسه را ۳ زده که الان در این سطح هستم ولی نمره زبان انگلیسی را بالا زده در حد آیلس ۶ ولی از انجا که من آیلس ۶ ندارم و در این سطح هم نیستم نمی دانم بهتر است الان وقتم را بیشتر متمرکز انگلیسی کنم یا زبان فرانسه ؟ چون امکان داره همین روزها نامه انتظار به مصاحبه ام بیاید. ممنون از لطفتون.

  20. یلدا
    ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۱:۳۴ | #39

    سلام دکتر عزیز
    در مورد یکی از پست های سایت سوالی داشتم اما نمی دونم به چه دلیل نمی تونم داخل خود سایت کامنت بذارم.
    مورد مربوط به درخواست نمره ی آیلتس جنرال بود. من آیلتس ام جنرال بود و نمره م هم ۹٫۰، اما با توجه به طولانی شدن بیش از حد پرونده های لیست ۳۸ تایی، چند ماهی هست که دو سال اش تمام شده. آیا امکان اش هست که ازم نمره ی جدید بخوان؟
    و یک مورد دیگه: ماجرای سوابق بیمه ای چیه؟ تا جایی که یادم میاد از اول صحبتی از بیمه نبود. آیا این هم یک مورد جدیده؟
    ممنون از راهنمایی تون

    • ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۰ | #40

      بله ممکن است نمره جدید بخواهند
      بیمه نیز قبلا مسیله نبود ولی اخیرا بهانه ای برای رد پرونده ها شده است البته روی نامه ای برای اعتراض کار می کنیم که توضیح می دهد بیمه داشتن و یا نداشتن دلیل خوبی برای اثبات داشتن و یا نداشتن سابقه کار نیست

  21. Raz
    ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۶:۰۷ | #41

    منظورم این بود که برای کسانی که برای مهاجرت به کانادا اقدام کردند، چه مدارکی به غیر از مدرک تحصیلی ، استعلام می شوند؟
    در ضمن من حدود ۵ ماه پیش مدارکم را برای مهاجرت از طریق نیروی کار به مونترال فرستادم. ولی هنوز فایل نامبری دریافت نکردم.
    لازم هست اقدامی و پیگیری انجام بدم و باید چه کنم به نظر شما؟

    ممنون

    • ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۲:۵۶ | #42

      فایل نانبر اینقدر طول نمی کشد مکاتبه کنید

      در مورد هر مدرکی ممکن است بررسی کنند

  22. Raz
    ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۹ | #43

    سلام

    چه مدارکی برای مهاجرت به کبک، هم اکنون از طریق سفارت کاتادا در ایران استعلام می شوند؟

  23. امیرفراهانی
    ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۱:۵۰ | #45

    سلام
    با توجه به اینکه من مدرک فنی حرفه ای لوله کشی دارم اگر مدرک زبان فرانسه نداشته باشم مشکلی برام پیش نمیاد?
    چون به هرحال رشته کاریم امتیازش بالاست
    ممنون از پاسختون

    • ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۹ | #46

      باید امتیازات شما بررسی شود یعنی حساب شود چند امتیاز دارید تنها یک فاکتوز تعیین کننده نیست

  24. کامران
    ۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۰:۴۱ | #47

    سلام جناب مختاری
    اولا” ممنون از اطلاع رسانی خوبتون
    جناب آقای مختاری سوالی داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید جناب مختاری نامه سابقه کار من را موقعی که می خواستم بفرستم مسئول من به علت بیماری در شرکت حضور نداشت و جانشین ایشان زیر اسم ایشون را امضاء کرد(در شرکت ما نامه های عادی و این چنینی را در غیاب رئیس معاون رئیس امضاء میکنه) الان که می خواهم نامه سابقه کار برای روز مصاحبه ببرم خود رئیس امضاء میکنه و در نتیجه امضاء با امضاء دفعه قبل فرق داره با توجه به اینکه روی مدارک اصفهان حساس هستند چه کار باید بکنم ؟ همش میترسم نکنه بگند می خواستی تقلب کنی ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

    • ۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۷:۰۰ | #48

      پاسخ داده ام این سوال را
      مشکلی نیست ولی آمادگی داشته باشید اگر توضیح خواستند بتوانید توضیح بدهید

  25. faramarz abdi
    ۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۷:۱۲ | #49

    پرونده ما الان مدت ۲٫۵ سال است در جریان است و در مرحله پروسس در ورشو است.

  26. faramarz abdi
    ۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۷:۱۰ | #50

    جناب اقای مختاری خانم من از موکلین شما میباشند . شنیده ام که پرونده کسانی که الان باز میشود با سرعت بیشتری مراحل را میگذراند . با توجه به این که من به تازگی اقامت کشور گرجستان رو گرفتم البته دیدم که ظرفیت برای پزشکان عمومی پر شده است. ایا شما صلاح میدانید که مدارکم را اماده کنم و با اعلان لیست جدید یه پرونده دیگر و جدید بفرستم ؟ سوال دیگرم این است که کسانی که دارای اقامت کشور دیگری میباشند هم همانجای ا اتباع ایزانی و با همان سرعت و در ورشو به پرونده ایشان رسیدگی میشود یا فرق دارد؟ با تشکر فرامرز عبدی IRCOMIR@YAHOO.COM

    • ۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۸:۲۴ | #51

      بله اگر تا آن زمان بررسی نشده بودید حتما پرونده جدید باز کنید. پرونده افرادی که در گرجستان زندگی می کنند در مسکو بررسی می شود و در مورد سرعت هم نمی توان اظهار نظری کرد

  27. Farzad
    ۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۵ | #52

    Salam aghaye mokhtaari.
    Moteasefam ke maa Iraniha aaberooye hamdigaro gahaan hefz nemikonim.man ye soal daram.naamehe residane madareke man be Quebec oomadeh.reshtehe man aerospace hast .mishe befarmaiid ravande karhaye man be Che shekl khahad bood? yank key balaye mosahebe Miriam va Cheghadar zaman laazem hast taa be canada brim? Ablate age hamachi khoob posh bereh.

    • ۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۸:۲۵ | #53

      لطفا پارسی تایپ کنید و یا انگلیسی بنویسید

      در مورد زمان مصاحبه هنوز شرایط عادی نشده و نمی توان اظهار نظری کرد فعلا نظم خاصی حاکم نیست

  28. ناصر
    ۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۷ | #54

    سلام جناب دکتر
    من هم از موکل های سخایی هستم و نمیدونم ایشان چه بلایی سر مدارک من آورده. فایل نامبرم سال ۲۰۰۹ اومده و ژانویه امسال پروندم به ورشو انتقال پیدا کرده. به نظرتون با توجه به اینکه ۲۹ ماه از بازشدن فایلم میگذره و بعد از این همه انتقالش دادن به ورشو (یعنی اینکه هنوز فایلمو نبستن)میتونم امید وار باشم که قربانی نشده ا م؟

    • ۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۸:۲۶ | #55

      خیر هیچکدام اینها دلیل نمی شود هنوز پرونده بررسی نشده که معلوم شود چه کرده است
      توصیه من این است که قید این پرونده را بزنید و انرا ببندید

  29. علی
    ۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۷ | #56

    سلام، من مدارکم را به سفیران دادم. من یک مدرک با کلک ازشون گرفتم که بدون اطلاع من درست کرده بودند و وقتی برای شکایت به دادگستری بردم به من گفتن مترجمی با این نام وجود ندارد.حفاظت دادگستری گفت تمام مدارک را اصلشون را جعل می کردن. با اکثر دارالترجمه ها کار کردن. و در آخر هم یک مترجم که وجود خارجی نداشته را به وجود آوردند. حتی مدارک دارالترجمه ها را هم جعل می کردن. من مدارکم را با تائید دارالترجمه بصیرت فرستادم و هیچ مشکلی نبوده. همه قربانی کارهای ایشون شدند.

  30. سعيد پوراکبر
    ۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۶:۴۴ | #57

    سلام آقای دکتر من از موکلین شرکت هستم که جز لیست ۳۸ گانه و از دفتر تهران اقدام کردم و در تاریخ ۰۶/۰۱/۲۰۱۱ فایل نامبردومم به شماره B****** دریافت کردم. چند مورد سوال داشتم. اول اینکه در قسمت مربوط به پیگیری روند پرونده از طریق سایت سازمان مهاجرت در قسمت مربوطه فقط ذکر شده که بررسی پرونده شروع شده و هیچ توضیحی از دریافت مدارک و یا انتقال به دفاتر دیگر کشورها نیامده؟؟؟ و دوم اینکه من در اردیبهشت سال ۸۹ صاحب یک پسر شدم و اخیراً هم آدرسم عوض شده آیا نیاز هست موارد ذکر شده اعلام گردد و آیا اعلام این تغییرات کمکی به بروز شدن و در جریان افتادن پرونده می کنه ؟؟ منتظر جوابتون هستم . با تشکر و احترام – سعید پوراکبر – دوم اسفند نود

    • ۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۸:۲۸ | #58

      بله لازم است تغییرات را اعلام کنید با دفتر ما در تهران تماس بگیرید
      پرونده ها به تدریج منتقل می شوند و لزوما برای همه پیغام یکسان نیست

  31. ۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۰ | #59

    سلام.
    من از متقاضیان ۳۸ رشته‌ای هستم که از سپتامبر ۲۰۱۰ برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به امریکا آمده‌ام و به تازگی درسم تمام شده. دو تا سؤال دارم، ممنون می‌شوم راهنمایی بفرمایید.
    ۱. آیا لازم است که مدرک جدیدم (کارشناسی ارشد) را برای آپدیت پرونده به ورشو ارسال کنم؟
    ۲. مدرک من آیلتس آکادمیک بوده ولی با توجه به پستی که اخیرا در وبسایت کنپارس ارسال کرده‌اید، باید دوباره آیلتس جنرال امتحان بدهم. من مشکلی ندارم از بابت امتحان آیتلس چون هم اینجا به راحتی می‌توانم برای هر تاریخی ثبت‌نام کنم و هم این که انواع امتحانها (آیلتس، تافل و GRE) را داده‌ام و مشکلی از بابت گرفتن نمره هم ندارم. ولی خیلی زور داره که هر روز به یه سازشون برقصیم. تا آنجایی که یادمه در فرمها نوشته بود که آیلتس باید جنرال باشه ولی از طرفی در همان فرمها چیزی به این مضمون بود که می‌توان آیلتس نداد ولی باید به طریق دیگری ثابت کرد که انگلیسی ما در سطح بسیار خوبی است. آیا داشتن مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه بسیار معروف و معتبر ‌امریکایی و همچنین سابقهٔ کار در امریکا می‌تواند این قضیهٔ ارائهٔ آیلتش را کان‌لم‌یکن کند؟ می‌خواهم بدانم آیا موردی بوده که بدون ارائهٔ مدرک آیلتس مورد پذیرش ادارهٔ مهاجرت قرار گرفته باشد؟
    بسیار ممنون و باز هم متشکر به خاطر اطلاع‌رسانی بسیار خوبتان در وبسایت کنپارس و این وبلاگ

    • ۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۰ | #60

      ۱- بله حتما این کار را بکنید
      ۲- خیر بر اساس مقررات اخیر باید نمره داشته باشید تا امتیاز زبان بگیرید حتی اگر از پدر و مادر انگلیسی زبان به دنیا آمده باشید. زحمت بکشید نمره آیلتس چنرال را برای احتیاط بگیرید

  32. کامران
    ۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۸ | #61

    سلام جناب مختاری
    اولا” ممنون از اطلاع رسانی خوبتون
    جناب مختاری ما هم از متقاضیان اصفهان هستیم و کم کم داریم خودمون هم رو مدارکمون حساس می شیم(خدایش نیامرزد بانی این قضایا را) راستش سوالی داشتم جناب مختاری نامه سابقه کار من را موقعی که می خواستم بفرستم مسئول من به علت بیماری در شرکت حضور نداشت و جانشین ایشان زیر اسم ایشون را امضاء کرد(در شرکت ما نامه های عادی و این چنینی را در غیاب رئیس معاون رئیس امضاء میکنه) الان که می خواهم نامه سابقه کار برای روز مصاحبه ببرم خود رئیس امضاء میکنه و در نتیجه امضاء با امضاء دفعه قبل فرق داره با توجه به اینکه روی مدارک اصفهان حساس هستند چه کار باید بکنم ؟ همش میترسم نکنه بگند می خواستی تقلب کنی ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

    • ۴ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۹ | #62

      نه اینطورها هم نیست نامه را آن موسسه امضا می کند و اگر سوالی باشد قابل توضیح است
      نگرانی بابت این قبیل مسایل نیست و اگر خود اقدام کرده اید و مشتری موسسات متقلب نیستید دلیلی ندارد نگران باشید

  33. بهاره
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۶ | #63

    سلام .ما هم از موکلای سخایی هستیم ونمیدانیم که آقای سخایی چی به پرونده ما اضافه کرده حالا باید چکار کنیم؟ ممکنه همه مدارک اصلیمون رو فرستاده باشه؟در این صورت اگر در خواست بستن پرونده رو بدیم ضرر کردیم وزمان زیادی عقب می افتیم(فایل نامبر کبک جولای۲۰۱۱)چطور می توانیم متوجه بشیم که مدرک تقلبی در پرونده امان نگذاشته.با تشکر

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۲:۲۳ | #64

      باید مکاتبه کنید و مدارک درست خود را بفرستید و بفرمایید که نمی دانید چه در پرونده شما ابراز شده است منتظر کشف آنها نشوید ضمن اینکه ده ها مورد با من تماس گرفته اند که مدارک صحیح به آقای متقلب داده اند ولی او بدون اطلاع آنان مدارک تقلبی فرستاده است.

  34. takin
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۹ | #65

    سلام .من ساکن تهران هستم اما به دلیل شلوغی زیاد قطب راوندی از موسسه کوثر برای امتحان تف وقت گرفتم ایا افیسرها مدرک این موسسه رو قبول دارن یا چون تو اصفهانه مدرکش رو تایید نمیکنن؟ اگه مدرک زبان این موسسه هم مورد قبول نباشه لطفا بگید تا من هزینه و وقتم رو هدر ندم.ممنونم

  35. m.a
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۲ | #67
  36. مریم ف
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۷:۱۶ | #68

    با سلام رشته من معماری هستش و برای مهاجرت کبک اقدام کردم و مدت ۶ ماه هست که فایل نامبر من امده میخواستم بدونم چه مدت زمان دیگه دعوت به مصاحبه خواهم شد؟؟؟؟

    با تشکر

  37. elahe
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۹ | #70

    ای کاش ۲ سال پیش هم یه همچین اطلاع رسانی در اینترنت بود که گول سخایی رو نمی خوردیم ، من به شخصه تنها دلیلی که اونو انتخاب کردم این بود که هزینه وکالتش از بقیه کمتر بود و برای من و شوهرم که دانشجو بودیم ایده آل بود، واقعا از حماقت خودم متاسفم

  38. شیوا
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۷:۰۹ | #71

    همچنین میخام از صداقت و شرافت ، انسانیت آقای دکتر مختاری بابت اینهمه آگاهی که به متقاضیان مهاجرت میدهند تشکر کنم
    و حسن نیت خالصانه ایشان را تحسین میکنم

  39. امیرحسین
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۰ | #72

    سلام اقای دکتر خسته نباشین واز زحمات اطلاع رسانی شما بینهایت سپاسگذاریم
    اقای دکتر از تاریخ فایل فدرال ما ۲۵ ماه میگذره در حالیکه چندماهی بیشتر ار انقضا تاریخ csq نمانده اگه تااون موقع مدیکال نیاد و سی اس کیو اکسپایر بشه چکار کنم؟ من برا کبک اسکیل ورکر اقدام کردم

  40. آزاده
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۴۴ | #74

    سلام دکتر عزیز به خاطر تمامی زحمات شما وهمکارانتون بسیار سپاسگذارم پرنیان مثل همیشه عالی بود وبخش جدیدی که اضافه شده بسیار مفید بود هزاران بار سپاس

  41. مهرداد
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۷ | #75

    جناب دکتر.امکان دریافت سالنامه کنپارس برای غیر موکلین از چه طریقی مقدور است؟؟

  42. فایدیم
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۷ | #77

    با درود بر شما و تشکر اززحمات شما
    آقای دکتر اگر کسی د ر مقطعی در گزینش دانشجو در یک دانشگاه خاص رد شده است باید در فرمهای فدرال قید کند.( با توجه به انکه در فرمهای کبک هیچ اشاره ای به آن نکرده باشد)
    با احترام

  43. بهار
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۶:۰۲ | #79

    سلام
    من فروردین امسال فایل نامبر کبک گرفتم. ساکن اصفهان بودم و لیسانس حسابداری از یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی اصفهان دارم. بدون وکیل اقدام کردم اما مدارکم رو به همون دارالترجمه بصیرت دادم که با این وکیل تقلبی کار می کرد. مدرک لیسانسم دانشنامه موقت بود. حالا نگرانم که به خاطر مهر این دارالترجمه و اصفهانی بودنم با مشکل روبه رو بشم. الان ساکن تهران هستم و دارم روی پروندم اعلام تاهل میکنم. هم خودم و هم همسرم از دانشگاه اصفهان فوق لیسانس گرفتیم اما چون مدارکمون ازاد نشده تصمیم گرفتیم همراه با اعلام تاهل همون گواهی موقت رو (که توی متنش نوشته قابل ترجمه نیست) از طریق دارالترجمه به صورت غیر رسمی ترجمه کنیم و بفرستیم. بدون این مدرک هم به امتیاز لازم می رسیم . با توجه به اینکه این مدارک ترجمه رسمی نیستن و مال دانشگاه اصفهان هست ایا اونها رو ارسال کنیم؟
    با تشکر فراوان

    • ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۰:۱۲ | #80

      بفرستید و نگران نباشید همه مدارک دانشگاه اصفهان را بررسی می کنند ظاهرا منبعی برای دریافت استعلام دارند

  44. هدي
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۳۰ | #81

    با عرض سلام
    ببخشید جناب دکتر یه سوال دارم که خیلی هم مربوط به موضوع نیست.رشته ی من امسال پر شد و مدرک زبانم تا ۲۵ جون اعتبار داره.با توجه به اینکه لیست جدید آخر جون اعلام میشه،شما فکر می کنید من اگه همون اول اقدام کنم ممکنه پروندم به خاطر یک هفته منقضی شدن زبانم به مشکل بخوره و برگرده؟
    با سپاس

  45. مریلا
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۳ | #83

    با سلام و خسته نباشید .اقای مختاری می شه بفرمائید پرونده ما کبکی ها که منتظر مدیکالیم رفته ورشو یا انکارا ؟اخرش نفهمیدیم عروس دنیا هستیم یا داماد اخرت!!!!هر کی یه چی می گه؟؟؟
    بر فرض اینکه به انکارا منتقل شده باشیم ایا دفتر فعال هست و کار می کنه؟چون یه عده ای می گند تا دو سه ماه باید منتظر بشیم تا دفتر انکارا شروع به فعالیت کنه؟شما چی پیش بینی می کنید.نمی شه یه نامه ای یه درخواستی بکنید به حال ما بیچاره ها.به ما که جواب نمی دهند بلکه به شما وکیل ها یه جواب درست بدهند .ممنون می شم به ما ها یه کمکی بکنید.دستمون از همه جا کوتاهه.با تشکر و ارزوی موفقیت.

    • ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۰:۱۴ | #84

      پرونده به آنکارا می رود یا رفته است ولی اینکه کی رسیدگی ها با چه سرعتی آغاز می شود قابل اظهار نظر نیست. موضوع قابل استعلام نیست انتظار دارید چه بگویند خواهند گفت در حال نقل و انتقالیم و طبیعی است که زمانی طول بکشد
      پیش بینی من این است که یکی دو ماهی این انتقال تا جا افتادن و شروع به رسیدگی زمان می برد

  46. مهرداد
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۳:۳۹ | #85

    باسلام.شما اخلاقا موظفید اسامی این مشاورین شیاد را بر ملا کنید.

  47. ماری
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۹:۲۴ | #86

    بسیار عالی …

  48. سمیه
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۴۳ | #87

    سلام!میتونم بپرسم کی این اتفاق افتاد؟آخه شنیدم به اصفهانیا و مدارکشون خیلی گیر میدن! به نظرتون اگه مدرک زبان رو هم از موسسه کوثر اصفهان بگیریم جای گیر دادن داره؟؟

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۴:۱۸ | #88

      به اصفهانی هایی که تقلب کرده باشند بله زیاد گیر می دهند
      در مورد این موسسه هم مورد منفی نشنیده ام

  49. آزاده
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۶ | #89

    دکتر عزیز برای این همه عجله هموطنانم متاسفم متاسفم که همه دنیا را ایران میبینند

  50. ليلا
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۳ | #90

    سلام و درود
    اقای مختاری اطلاع رسانی خوبه ولی وقتی نه میلی هست و نه اینترنتی چطوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برگه نظرات
1 2 787
دیدگاه ها مسدود است.