خانه > نیروی متخصص کبک > موضوع مدیکال متقاضیان کبک به دولت کبک مربوط نیست

موضوع مدیکال متقاضیان کبک به دولت کبک مربوط نیست

۲۹ دی ۱۳۹۰

سوال:

من حدود یک سال قبل در سوریه مصاحبه داشتم و قبول شدم. اما ۴۵ روز قبل برای کاری به ترکیه رفتم. من به هتل پارکسا رفتم تا جهت دریافت مدیکالم سوال کنم. وقتی با یکی از افیسرها انگلیسی صحبت کردم ناراحت شد که چرا فرانسه حرف نزدم .دعوام کرد که چرا اصلا به انجا رفتم .

اسمم را یادداشت کرد.الان خیلی نگرانم.چون دیدم داشتند به همدیگرمیگفتند که این فرانسه بلد نیست چطور قبول شده؟ ..حالا چه باید بکنم؟وقتی من مصاحبه داشتم از من مدرکی نخواستند چون خیلی خوب فرانسه صحبت کردم.

 

پاسخ:

با خواندن این سوال متاسف شدم از اینکه برخی دوستان دقت کافی ندارند و بدون تفکر دست به اقدامی می زنند که می تواند باعث تشویش خاطر آنها شود. البته برخی از دوستان را تقصیری نیست و به عادتی که در ایران هست تصوری از نادرستی آن ندارند.

دوستی پس از قبولی کبک برا ی پیگیری مدیکال به ترکیه رفته است آن هم به هتلی که احتمال می داده افسران کبکی آنجا برای مصاحبه حضور دارند. ایشان توجه نداشته اند که:

۱- در مرحله مدیکال و سکوریتی چک پرونده ربطی به کبک ندارد و در اختیاز فدرال است. اطلاعی هم به کبک در مورد پروسه کار داده نمی شود

۲- اگر هم کبک از روند کار اطلاع می داشت قرار نیست که هر افسر اداره مهاجرتی از همه پرونده ها خبر داشته باشد و اصولا افسران محدودیتهایی در دسترسی به اطلاعات پرونده متقاضیان دارند.

۳- اگر این دوست ما تصور می کرد که باید از کبک پیگیری کرد راههای بهتری قبل از راهی شدن به هتل محل کار افسران کبکی وجود داشت تصور می کنم راههای ارتباطی بهتری مانند تلفن فکس و ایمیل قبلا اختراع شده اند و نیاز به تماس چهره به چهره آن هم با افراد غیر مسوول منتفی است.

 

البته این دوست ما نباید نگران ژست آن افسر باشند مگر اینکه خدای نکرده مدارک تقلبی داده باشند. افسر حداکثر از مدیر برنامه خواهد خواست که به پرونده نگاهی بیاندازد و او در این مرحله اگر نکته ای را در پرونده ببیند که پیش از این از آن غفلت شده می تواند اقداماتی داشته باشد.

 

  1. حقیقی
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۶ | #1

    شرمنده ام از سوالات زیاد :
    برای فرستادن مدارک برای صدور سی اس کیو فرزند باید سی اس کیو های قبلی خودمون و هم برگردونیم؟
    هزینه صدور سی اس کیو ۱۶۰ دلار ه؟

    سپاس

  2. حقیقی
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۷:۴۲ | #3

    و ببخشید آخری ن سوالم اینکه :
    -برای مدارک مورد نیاز فدرال صبر کنیم تا سی اس کیو بیاد یا بفرستیم وقتی اومد سیاس کیو رو هم بفرستیم چون ممکنه دیر بیاد سی اسکیو؟
    برای صدور سی اس کیو جدید شناسنامه ٰ پاسپورت ٰفرم تغییر ٰ فرم مالی کافیه یا بایدفرم جنرال درخواست سی اس کیو رو مججددا با تغییرات پرکنیم ؟

برگه نظرات
1 2 732
دیدگاه ها مسدود است.