خانه > کبک > هر دم از این باغ بری می رسد

هر دم از این باغ بری می رسد

۲۶ آذر ۱۳۹۰

خبر بسته شدن برنامه سرمایه گذاری کبک برای ایرانیان مقیم ایران را که خوانده اید. هر چند امیدوارم که این خبر با این کیفیت که شنیده شده مورد تایید دولت نباشد اما شانس آن کم است. فشار زیادی از سوی دولت محافظه کار هارپر بر کبک وارد شده آن هم با بهانه تحریمها.

اعتراض به این تبعیض نیازمند همراهی همه ما ایرانیان کاناداست و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

  1. علی
    ۱ مهر ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۹ | #1

    جناب مختاری سلام عرض می کنم. از شما بابت تمام راهنمایی های مشفقانه سپاسگزارم. دو سوال داشتم:
    ۱٫ در فرم imm5669E سوال ۱۰ منظور از Government Positions چیست؟ آیا استخدام رسمی است؟ یا مثلا اگر کسی در نظام مهندسی عضو بوده باید ذکر کند (که یک انجمن حرفه ای است)
    ۲٫ در فرم مربوط به اطلاعات خانواده (پدر و مادر و برادران خواهران) اسامی پاسپورت با اسامی پاسپورت متقاضی اصلی اندکی تفاوت دارد. (حروف انگلیسی) چون در حقیقت هر یک جداگانه اقدام کرده اند. علاوه بر این متقاضی اصلی در اسم شناسنامه ای خود (فارسی) فقط یک حرف با بقیه اعضا تفاوت دارد که البته تمام مدارک متقاضی اصلی از شناسنامه گرفته تا مدارک تحصیلی و … همگی با هم سازگار هستند و هیچ تناقضی نیست. ولی با اسم فارسی اعضای خانواده یک حرف (دقیقا فقط یک حرف) فرق دارد. متقاضی اصلی تمام مدارکش با هم می خواند و تناقضی هم با هم ندارد. آیااین مشکلی ایجاد می کند در فرم تکمیل اعضای خانواده (برادران و خواهران و والدین)؟

    خیلی ممنونم از پاسخ جنابعالی

    • ۳ مهر ۱۳۹۳ در ۰۵:۴۵ | #2

      ۱- منظور پست و مقام است کارمند عادی را شامل نمی شود ضمن اینکه مثال شما کاملا غلط است نظام مهندسی اساسا دولتی نیست انجمن صنفی است
      ۲- اسامی آنها آنگونه که هست بنویسید تفاوت با شما ایرادی ندارد

  2. فرشيد
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۱۵ | #3

    با سلام
    آقای من تمام فرمهای مربوط به federal skill worker را پر کردم و مدارکم هم جمع آوری کردم و فقط دو تا مشکل دارم
    ۱- تاریخ اعتبار کارت ملی همسرم تمام شده ولی مطابق اعلام دولت کارت ها تا پایان سال ۹۴ تمدید اعتبار شدن و شماره ملی همسرم هم توی مدارک استفاده شده. با توجه به این توضیحات آیا توی فرم Generic Application Form در بخش National Identity Document باید کارت ملی همسرم را وارد کنم یا خیر؟
    اگر پاسخ مثبت هستش و باید وارد کنم چون فایل به من اجازه وارد کردن تاریخ اعتبار گذشته رو نمی ده چی کار باید کرد؟
    در ضمن تاریخ صدور کارت ملی ها رو ۵ سال قبل از تاریخ اعتبار زدم آیا درسته؟
    ۲- برای پست کردن بهتره از کدام آدرس پستی استفاده بکنیم courier یا اونی که Postal code داره؟
    با تشکر

  3. سینا
    ۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۵:۲۷ | #5

    با سلام
    اقای دکتر بعد از قبولی درمصاحبه کبک مدارک فدرال را ارسال کردم.به خاطر نفرستادن یکی از فرمها بعد از ۳ماه کل مدارک رو عودت دادن وگفتن که فرمها رو تکمیل کنم.میخواستم بدونم به جز سوئ پیشینه که تاریخ اعتبار دارد ایا لازمست ترجمه عقدنامه وکارت پایان خدمت و…را مجددا وبه تاریخ جدید انجام دهم؟ویا مثلا فرم پرداخت از کردیت کارت ودیگر فرمها رو به روز تهیه وامضا کنم؟ممنون از شما.

  4. sina
    ۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۹:۰۹ | #7

    جناب دکتر
    با سلام و ضمن تبریک سال نو من سربازی نیرو مقارمت سپاه بودم تو کارت پایان خدمت قسمت رسته خدمتیم هیچی ننوشته ولی تو مدت خدمتم تو قسمت برنامه ریزی بودجه بودم حالا توفرم های فدرال قسمت رسته خدمتی چی باید بنویسم با توجه به اینکه هیچ مدرکی ندارم .

  5. sina
    ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ در ۰۴:۵۴ | #9

    دکتر با سلام
    با توجه با اینکه جدیدا” شناسنامه و کارت ملی یکی شده و من که در حال پر کردن فرم های فدرال هستم اگر بخواهم تاریخ اعتبار کارت ملی را وارد کنم که شامل بچه یک ساله من نمیشه چون فقط یک شناسنامه دارد که تاریخ انقضایی ندارد .

  6. نلی
    ۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۴۱ | #11

    ممنون آقای مختاری
    ولی باید همراه مدارکم ترجمه آی دی کارت را هم بگذارم که در ترجمه تاریخ انقضای کارت نوشته شده و فکر می کنم این یک جور تناقض به حساب بیاد. من شنیدم که برای آی دی کارت اطلاعات شناسنامه را وارد می کنند و تاریخ انقضا شناسنامه را ۱۰۰ سال بعد می زنند و دیگه ترجمه و شماره کارت ملی را در هیچ فرمی نمی نویسند و نمی فرستند.به نظرتان این کار مشکلی ایجاد نمی کند؟

  7. نلی
    ۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۵ | #13

    سلام آقای مختاری
    من در حال پر کردن فرم های اسپانسرشیپ همسر هستم اما در یکی از فرم ها تاریخ انقضا و صدور آی دی کارت رو خواسته که فکر کنم منظور همان کارت ملی باشد و همانطور که شما هم ذکر کرده اید تاریخ کارت ها ی ملی منقضی شده و من وقتی تاریخ مندرج در کارت ملی را در فرم می نویسم ایراد می گیره چه کار می تونم بکنم؟
    ممنون می شم اگه راهنماییم کنید

  8. افشین
    ۸ دی ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۶ | #15

    سلام
    با توجه به برنامه سرمایه گزاری که برای ایرانیها لغو شده یعنی هیچ ایرانی نمیتونه حساب بانک باز کنه در کانادا؟ حتی کسایی که اقانت دارن و یا دانشجو هستند؟

  9. Setareh
    ۷ دی ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۵ | #17

    @علی مختاری
    از مهران عزیز به خاطر سوال و آقای مختاری گرامی به خاطر جواب سپاسگزارم. من هم همین مشکل را داشتم که برطرف شد.سپاسگزارم.
    و سوال دیگری هم دارم و آن اینکه آیا افراد مجردی که هیچ فرد وابسته ای هم ندارند، باید در فرم چک لیست مقابل فرم IMM0008DEP را خالی بگذارند؟؟

  10. مهران
    ۶ دی ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۷ | #19

    @علی مختاری
    از دقت نظرتان بسیار سپاسگزارم.

  11. مهران
    ۶ دی ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۱ | #20

    @علی مختاری
    متاسفانه زمان اعتبار اغلب کارتهای ملی در ایران به پایان رسیده و چون قرار است در سال ۱۳۹۲ کارتهای ملی هوشمند به افراد بدهند بنابراین دیگر کارتها را تمدید نمیکنند. اعتبار کارت من هم تا سال ۱۳۸۹ بوده. حال اگر تاریخ همان کارت منقضی شده را قید کرد مشکل ساز نخواهد شد؟؟ و در ضمن در سایت رسمی مهاجرت دولت کانادا برای ایرانیان مدرک شناسایی را به فینگلیش شناسنامه قید کرده!! سپاسگزار خواهم شد اگر نظر خود را بفرمایید.

    • ۶ دی ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۳ | #21

      هر دو این مدارک حکم آی دی کارت ایرانیان را دارد منتها شناسنامه تاریخ انقضا ندارد مگر اینکه در آن باکس یک تاریخ انقضای فرضی بگذارید

  12. مهران
    ۱ دی ۱۳۹۰ در ۲۱:۳۴ | #22

    سلام آقای دکتر.
    من در مصاحبه استانبول قبول شدم و در حال جمع آوری مدارک دریافت فایل نامبر فدرال هستم. در سایت رسمی مهاجرت و سایر سایتها یکی از مدارک ترجمه شناسنامه(آی دی کارت) قید شده. همانطور که میدانید در یکی از فرمهایی که باید پر و ارسال شود درباره آی دی کارت و تاریخ انقضای آن سوال کرده. با توجه به آنکه شناسنامه تاریخ انقضا ندارد آیا باید تاریخ انقضای کارت ملی و به همراه آن ترجمه کارت ملی را به سوریه ارسال کرد؟؟؟

  13. نگین
    ۲۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۱ | #24

    سلام من تازه با موسسه شما اشنا شدم می خواستم بدونم موسسه ……هم معتبر است یابهتره از طریق کنپارس اقدام کنم(پرستار هستم)

    • ۲۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۲ | #25

      سوال عجیبی است. در مورد دیگران اظهار نظر نمی کنم
      اگر مایل بودید در کنپارس در خدمت شما هستیم

  14. sara
    ۲۸ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۳ | #26

    it’s been 4weeks that i send my passport to canadaian embassy in tehran and still there’s no news!!should i contact them?when i call the embassy in tehran,there’s no one answering the phone!what should i do?

  15. Farid
    ۲۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۱۹ | #28

    dear Doctor, why you did not provide list of medicals and issued visas that you recived lat week?

  16. roshanak
    ۲۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۰ | #30

    سلام و خسته نباشید. جناب مختاری راستش من از طرف یکی از دوستانم یک سوالی از شما داشتم. دوستم تاریخ ۱۵ مهر فکر میکنم پروندشو فرستاد و مشاور داشت. مانی اردر رو مشاور بهش گفت یکی از دوستانش همون مونترال میگیره و میفرسته به دفتر منترال تا چکت به روز باشه. خلاصه دوست من پروندشو فرستاد تا اینکه چند روز پیش ۱ نامه +همه مدارکش اومد در خونشون!! و با مشاور که صحبت کرده مشاور گفته که چونکه مانی اردر رو جدا فرستاده بودیم این اتفاق افتاده و طوری نیست این هفته دوستم میاد و چک رو میاره و ما میذارم تو پاکت و پرونده رو دوباره میفرستیم و گفته که اصلا نگران نباش و فایل تو تشکیل شده!!! در حالیکه با چند تا وکیل که صحبت کردیم همگی متفق القول بودن که نخیر چطور ایشون نمیدونسته که پی منت رو باید با فایل بفرسته نه جدا. و گفتن پرونده ایشون ریجکت شده و اگه بخواد دوباره بفرسته مشمول قانون جدید میشه و باید با مدرک زبان بفرسته!!!
    حالا سوال من از شما اینه که ایا ایشون میتونن با گذاشتن چک داخل پاکت دوباره پرونده رو بفرستن یا اینکه مشمول قانون جدید میشن و باید مدرک زبان هم بفرستن یا اصولا میشه الان کاری انجام داد یا خیر؟؟؟

    • ۲۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۷ | #31

      نمی توان نظر قطعی داد و احتمال اینکه پرونده را به عنوان یک پرونده قدیمی در نوبت بگذارند کمی بعید است ولی توصیه می کنم مدارک را کامل بفرستند و در نامه ای که پیوست می کنند موضوع را شرح دهند و درخواست کنند مطابق قانون زمان وصول اولیه رسیدگی شود. به امتحانش می ارزد

  17. احمد
    ۲۷ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۱۸ | #32

    دیدگاهی نمانده بغض بدی گلویم را میفشارد از اینکه به کجا رسیده ایم که برای خارج شدن از وضعیت کشوری که با نام آن خندیده ایم و هزاران بار گریسته ایم ؛ کشوری که جا جای آن ؛ بوی خاکش ؛ فرهنگ غنی اش در طول هزاران سال ؛ آفتاب و بارانش در جنوب و شمال و غرب و شرق ؛ جنگلهای پر بلوطش ؛ خزان هزاران رنگ جنگلهای شمالش ؛ عظمت دماوندش ؛ مهربانی مادر بزرگ و عاطفه های پدرانه هموطنان در کوجه و خیابانش و … همه و همه بر سنگینی این بغض میافزاید آنهنگام که میخواهی ناگزیر ترکش نمایی و ببین با ما روزگار چه کج رفتاری مینماید که به هزاران دلیل تو حاضری همه آن چیزها را بگذاری و بروی اما با همه تلاشی که میکنی و مقدماتش را فراهم میکنی و استرس و سختی اش آماده میشوی که دل بکنی آنوقت با بی رحمی از جایی مانع ات میشوند که قصد رفتنت به همانجا بوده !!! به کجا رسیده ایم که اینگونه با شخصیتمان برخورد مینمایند !! چرا چرا چرا ؟ روز جهانی مهاجرت را جشن میگیرند و مهاجران کشور ما عرصه بر خود تنگ مینمایند ؛ آخر چه داستانیست این داستان زندگی ؟ خدایا خدایا …

  18. حمیده
    ۲۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۶ | #33

    سلام آقای دکتر
    من به علت اینکه کارم پاره وقت بود خودم هزینه بیمه رو خودم به ادره تامین اجتماعی پرداخت می کردم و عنوان بیمه ام بیمه مشاغل آزاداست آیا این می تواند موجب رد شدن پرونده من شود؟

  19. مهرناز
    ۲۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۸ | #35

    با سلام
    آقای دکتر من ۴۵ روز دیگر مصاخبه دارم می خواستم ببینم آیا برای مصاحبه کبک هم باید از بانک تاییدیه مالی بگیریم یا تنها امضای فرم تعهد مالی کافی است؟
    ممنون

  20. آناهیتا
    ۲۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۷ | #37

    با سلام و خسته نباشید به شما
    آقای مختاری من فایل نامبر اکتبر ۲۰۱۰ دارم و جزو نیروی متخصص کبک هستم
    الان یک سال هست که آدرس و تلفن شرکت عوض شده
    آیا باید اطلاع بدم؟

  21. امیر
    ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۸ | #39

    درود جناب مختاری گرامی
    نمیدونم چی بگم…..اگه روند به همین صورت باشه که خوب سرمایه گذاران گرامی برای امریکا اقدام کنند برای خود و خانواده که به مراتب بهتر است..
    جناب مختاری دوستان کمی نگران میشوند وقتی میبینند که سرمایه گذاری برای این استان بسته میشودحالا شاید فردا هم بگوییند ما اصلا نیروی متخصص هم از ایران نمی پذیریم…

  22. علیرضا سلیمانی
    ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۵۴ | #41

    اقای دکتر مرسی از جواب سوال قبلی ولی در مورد پرونده هایی که منتقل شدند نگفتید ما خیلی سعی کردیم که این انتقال رو انجام بدیم ولی به دلیل شرایط پرونده مون شما صلاح ندونستید که این کار رو انجام بدیم ما هم نهایتا تسلیم نظر شماشدیم حالا می خوام ببینم چقدر شانس اوردیم ممنون

    • ۳ دی ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۴ | #42

      انتقال پرونده به این موضوع مربوط نمی شود ولی عدم انتقال پرونده شما کار درستی بود

  23. Mostafa
    ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۳:۲۵ | #43

    با عرض سلام و خسته نباشید

    با تبریک روز جهانی مهاجران امیدوارم همه مهاجران در این گام بلند زندگی پیروز باشند .

    همچنین از زحمات شما و مجموعه شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس سپاسگذارم.

  24. علیرضا سلیمانی
    ۲۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۲ | #44

    اقای دکتر مختاری عزیز با سلام و خسته نباشید رسیدن به خیر ایا به نظر شما امکان دارد که بگویند کسانی که مصاحبه نشده اند هم شامل این قانون می شوند فایل نامبر من برای نوامبر ۲۰۱۰ است در ضمن تکلیف کسانی که پرونده اشان را از ۱۲۰ تایی به ۱۸۰ تایی منتقل کرده اند و هنوز فایل نامبر جدید نگرفته اند به کجا می رسد؟با سپاس فراوان

دیدگاه ها مسدود است.