خانه > نوشته های غیر رسمی, نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک > لغو ویزا بعد از صدور به دلیل مدرک تقلبی: داستان غم انگیز یکی از قربانیان موسسات متقلب

لغو ویزا بعد از صدور به دلیل مدرک تقلبی: داستان غم انگیز یکی از قربانیان موسسات متقلب

۸ آذر ۱۳۹۰

چندی پیش در سایت نوشتم که اداره مهاجرت در ورشو و دمشق به دنبال حساسیت کبک به مدارک تقلبی اقدام به استعلام مدارک تحصیلی و کاری کرده اند و خواهش کردم که برای حفظ آبروی ایرانیان و برای جلوگیری از ایجاد بد بینی نسبت به همه ایرانیان اگر کسی با یکی از این موسسات متقلب پرونده باز کرده است و احتمال می دهد مدرک تقلبی روی پرونده اش باشد درخواست بستن پرونده را ارایه کند. تاکید کردم که به این امید که شاید متوجه نشوند و مدرک تقلبی شما برایتان ویزا بیاورد نباشید چون موضوع جدی است. حتی کسانی که با این مدارک ویزا گرفته اند و به کانادا آمده اند نیز نمی توانند احساس امنیت کنند و بسیار محتمل است که بار دیگر پرونده آنها مورد بازبینی قرار گیرد و از کانادا اخراج شوند.

شاهد از غیب رسید و امروز خانمی اصفهانی با من تماس گرفت و داستانی را برای من تعریف کرد که باورش سخت بود به خصوص وقتی چنین اتفاقی برای یک اصفهانی زرنگ!!! (البته من خودم هم اصفهانی ام به اصفهانی ها بر نخورد) می افتد. حکایت این است:

خانم دال به اتفاق شوهر در سال ۲۰۰۹ به موسسه س در اصفهان مراجعه می کنند و درخواست می کنند که با توجه به اینکه در لیست ۳۸ گانه به عنوان مدیر ساخت و ساز واجد شرایط بوده اند برای آنها پرونده فدرال تشکیل شود. مدتها می گذرد و خبری نمی شود و هر روز بهانه ای از سوی آقای س تراشیده می شود تا اینکه لیست مشاغل در ماه جون ۲۰۱۰ عوض می شود و بعد از پیگیریهای این خانواده بی اطلاع به آنها گفته می شود که اگر آیلتس در دست دارند برای باز کردن پرونده مراجعه کنند. خانم آیلتس ۶.۵ داشته است اما آقا در مورد زبان مدرکی در دست نداشته آقای س می فرمایند مشکلی نیست بهتر است خانم که ظاهرا مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی داشته است و سابقه قابل ارایه ای هم نداشته متقاضی اصلی شود. وی می پرسد چگونه؟ آقای متقلب می گوید ما می دانیم چه کنیم شما نگران نباشید. قانون مهاجرت ریزه کاریهایی دارد که ما می دانیم. شما کارتان نباشد و به ما بسپارید.

خانم دال آیلتس و مدارک دیگری را که داشته اند تحویل می دهند و منتظر می شوند.  حدود مارس ۲۰۱۱ برای آنها فرمهای مدیکال می آید و آنها سرخوش از سرعت رسیدگی به پرونده فرمها را از آقای س می گیرند. هنگام مراجعه به پزشک آقای س به آنها تلفن می زند و می گوید فرمهایی را پزشک برای امضا به شما می دهد که در آن از شغل شما پرسیده اند شما بنویسید پرستار و آقا بنویسند معمار. خانم دال تازه می فهمد که جریان چیست و اعتراض می کند و می گوید قصد نداشته با تقلب به کانادا برود.

خانم دال با خواهرش در تورنتو تماس می گیرد و خواهر می گوید چرا چنین کرده ای و از او می خواهد که با واقعیت روبرو شود و قید این پرونده را بزند و با رو کردن دست آقای س متقلب سابقه منفی در اداره مهاجرت نگذارد. خواهر حتی ابراز نگرانی می کند که برای او هم ممکن است خوب نباشد و دردسرهایی ایجاد کند.

خانم دال به آقای متقلب مراجعه می کند و او با اعتماد به نفس جمله ای جادویی می گوید ای خانم این چه حرفی است من به خاطر خود شما چنین کرده ام و اگر آن زمان به شما می گفتم قبول نمی کردید اما الان  می بینید که کار شما انجام شده است و این آخرین مرحله کار است. بد به دل راه ندهید من ده ها ویزا به همین صورت گرفته ام.

خانم دال خام می شود و به طمع گرفتن ویزای کانادا به مطب دکتر می رود و فرمها را مطابق خواسته آقای متقلب تکمیل می کند.

سه ماه بعد نامه درخواست ارسال پاسپورت برای خانم دال ارسال می شود و خانم دال با خوشحالی تمام پاسپورت را برای صدور ویزا روانه سفارت می کند. با خوشحالی با جعبه شیرینی به دفتر آقای متقلب می رود تسویه حساب می کند و  خوشحال باز می گردد و ظرف یک ماه خانه و ماشین و وسایل را با قیمتی نازل می فروشد و با همسر به خانه پدر می روند تا دوره ای کوتاه را تا رفتن به کانادا در آنجا باشند.

یکی دو ماه می گذرد و خواهر از کانادا زنگ می زند که ای خواهر چه نشسته ای که از سفارت کانادا در دمشق با من تماس گرفته اند و در مورد رشته و کار تو و شوهرت می پرسند و در صددند با تو تماس بگیرند و از من شماره موبایل تو را خواسته اند در ضمن گفته اند به خواهرتان بگویید اگر بلیطی خریده اند کنسل کنند چون باید برای مصاحبه بیایند به دمشق.

خانم دال هنوز تلفن خواهر را قطع نکرده تلفنی از سفارت در دمشق دریافت می کند که با سردی به او می گویند منتظر نامه ای باشد و با مدارک تحصیلی به دمشق بیاید برای مصاحبه.

خانم دال با آقای متقلب تماس می گیرد و آقای متقلب اطمینان میدهد موضوع مهمی نیست و گاهی پیش می آید. فقط برای چند سوال و جواب ساده است نگران نباشید در ضمن مدارک شما پیش ماست و به او مدارک تقلبی پرستاری و معماری را برای بردن به دمشق تحویل می دهد.

خانم دال با استرس فراوان به دمشق می رود. با او برخورد سردی می شود سلامش پاسخ نمی گیرد و چون مجرمین از او می پرسند که کی و در کجا تحصیل کرده است و …… هزاران سوال که یکی از آنها را نیز خانم دال نتوانسته حقیقت بگوید چون آقای متقلب به او گفته بود مبادا بگویی که مدارک تقلبی است. او در مورد آقای متقلب هم هیچ نمی گوید ……

 

چیزی نمی گذرد و نامه ای دریافت می کند که خانم دال با توجه به اینکه ما را در بررسی پرونده گمراه کرده اید و مدرک تقلبی به ما ارایه کرده اید تا دوسال دیگر حق ندارید هیچ درخواستی به دولت کانادا ارایه کنید.

خانم دال باخته است کانادا که هیچ خانه و کاشانه را نیز از کف داده است. شوهرش هم از شغلش استعفا داده است و ……… اما آقای متقلب پولی به جیب زده و به نام خانم دال مرتکب جرم شده است و ……

خانم دال همان شب با چشمی گریان نامه را برای من می فرستد که چه کنم؟

شما جای من باشید به خانم دال چه می گویید………

 

 

  1. محمد
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۴۲ | #1

    با سلام.آیا این مطلب صحت داره که به خاطر همین جعلهای اخیر خیلی از بچه های کبک که حتی مدارکشون اصل بوده رو هم رد کردن؟در ضمن میشه بگید سفارت برای تشخیص اصل بودن مدارک چطور عمل میکنه؟ایا از دانشگاهها استعلام میگیره؟اگه دانشگاه جواب نده چی؟
    پیشاپیش از توجهتون متشکرم

    • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۲ | #2

      بله متاسفانه همینطور است. از آنجایی که موسسات ایرانی هم به استعلامها آنچنان که باید پاسخ نمی دهند مشکل حادتر شده است سعی کنید مدارک دیگر مانند نامه های دانشگاه هر چیز دیگری که به عنوان مدارک جنبی می تواند عمل کند با خود ببرید

  2. مرجان
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۶ | #3

    جناب أقای مختاری
    ممکنه منو راهنمایی کنید من ۱۲۰ روز فرصت ارایه مدرک زبان دارم ایا نامه سفارت فرانسه مبنی بر شرکتم درامتحان میتونه قابل قبول باشه برای اینکه من بعد از ۱۲۰ روز مدرکم رو ارسال بکنم یا اینکه نه؟اصلا اینکار درسته یا اینکه بهتره من در زمانی که دارم مدرکم رو بفرستم ؟ ممکنه که این کار ریسک داشته باشه یا خیر؟ ممنونم

    • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۲ | #4

      اگر در زمان مقرر مدرک شما آماده نمی شود مکاتبه کنبد و گواهی را هم ارسال کنید به شما وقت خواهند داد

  3. ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۸ | #5

    دوستی این ایمیل را فرستاده است:

    منم وضع مشابهی دارم با این تفاوت که برگه های آزمایشات پزشکی رو فروردین فرستاده بودم و در انتظار نامه ویزا بودم. بعد از گذشت ۹ ماه از تاریخ ارسال برگه های مدیکال امروز نامه ای که در پیوست می بینید رو دریافت کردم.
    من مهندس ….. از دانشگاه ……… هستم و به کار تدریس زبان مشغولم. مشابه بقیه من هم از محتوای مدارکی که آقای س فرستاده بی خبرم. از تاریخ ۲۳ نوامبر که این نامه نوشته شده ۳۰ روز فرصت دارم که توضیح بدم.

  4. لیلی
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۴ | #6

    @علی مختاری
    آقای دگتر دقیقا این اتفاق برای ما افتاد. زنگ زدن به محل کار شوهرم و چون کل مدیر کل و منشی و… عوض شده بود و شوهرم هم از قبل از واگذاری شرکت دیگه اونجا کار نمیکرد و ما هم تغییر محل کارو اطلاع نداده بودیم، زنگ زدن و منشی شوهرم رو نمیشناخت و حتی اسم مدیر هم عوض شده بود. ما رو رد کردن و توضیحات و ارائه مدارک شرکتی که شوهرم بعد از اون شرکت، خودش زده بود و… رو قبول نکردن و گفته سه سال هم نمیشه باز اقدام کنین. ما برای استرالیا اقدام کرده بودیم. البته نمیدونم چرا مجددا یک بازه ۲۸ روزه وقت داده که اگه توضیحی داریم ارائه بدیم. که ما حرف جدیدی نداریم. فقط تعلل کردیم و قضیه کار رو تصحیح نکرده بودیم. لطفا ما رو راهنمایی کنین آیا میشه متقاعدشون کرد؟ یا حداقل سه سال محرومیت رو لغو یا کمش کرد؟ ممنون جناب دکتر.

  5. Soheyl
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۰۸ | #7

    آقای همایون
    اگر ایشون مثلا برای شما ویزا گرفته با لیسانس شیمی قلابی از کبک گرفته و به ایشان احساس دین و اردات میکنی اینجا نمیخاد لطفا ازش دفاع کنی آقا میتونی متوجه بشی بیش از هزار نفر مال و زندگیشون را باختند!!!
    در رابه با فرستادن لیسانس شیمی برای کبک که من تازگی شنیدم واسه خیلیا این کار را کرده و طرف مثلا روانشناسی خونده بعد براش لیسانس شیمی از داشگاه اصفهان فرستاده

  6. ehsan
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۰۳ | #8

    با عرض سلام خدمت دکتر مختاری
    اینجانب بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ در وزارت دفاع مشغول به کار بودم( به صورت کارمند رسمی). دو سوال داشتم البته سال ۲۰۰۶ استعفا دادم و از آن موقع در شرکتهای خصوصی مشغول بوده ام
    ۱) سابقه کار در وزارت دفاع تاچه حد حساسیت برانگیز است ؟
    ۲) در سابقه کاری که گرفتم در مورد تاریخ شروع به کار مسوول مربوطه اشتباها به جای ۱۳۷۸ , ۱۳۸۷ تایپ نمود که اینجانب آن را به صورت دستی اصلاح نمودم. مترجم هم آن را ترجمه کرد و به همان صورت به سفارت کانادا فرستادم (۳۸ شغله فدرال). آیا این از مصادیق جعل می باشد؟ اگر ایذطور است راهنمایی جنابعالی مزید امتنان خواهد بود.

    با کمال تشکر

    • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۴ | #9

      ۱- می تواند بررسی امنیتی را طولانی کند
      ۲- نه مصداق جعل نیست ولی مدرک ارسالی مخدوش است تصحیح شده آنرا بگیرید ترجمه و ارسال کنید. می تواند مشکل ساز شود

  7. Soheyl
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۰۱ | #10

    homayoon :@Soheyl من قصد دفاع ندارم ولی میگم یکطرفه قضاوت نکنید.حالا مثلا اگه این خانم اینکارو نمیکرد آیا میتونست راه دیگه ای انتخاب کنه؟ وقتی کارشون نمیشه مظلوم نمایی ها هم شروع میشه….
    اگه میتونست هیچوقت پیشه سفیران نمیرفت. همه میدونستن که کارش(سفیران) یه جورایی غیر قانونیه…. ولی میرفتن…

    چه کسی گفته همه میدونستند شما آمار داری !!؟؟ مگه چندتا موسسه معروف مهاجرت هست اصفهان!!! اون کسی که اینجا را به من معرفی کرد خودش هم الان کارش گیره ، اونهم یکی از دوستاش اون خراب شده را بهش معرفی کرده بود. مگر کسی که به اونها مراجعه میکرد خبر داشت که اونجا چه اتفاقی داره میفته مگه شما بجز امضای پاسپورتت چیز دیگه ای اونجا امضا کردی. هرکش مشغله کاریش زیاده میره سراغ وکیل تا کارش سریعت انجام بشه
    پس مثلا کسائی که به وکیل های رسمی هم مراجعه میکنند میخاند تقلبی برند کانادا
    شما شاید خودت اینطو بودی لطفا به همه تعمیم نده
    آره توی مورد یکی از دوستام پارتنرش از اول خبر داشته که پارتنر اونه!!! اما بعد از اومدن کیپس نت تازه دوست من فهمیده که این آقا براش سند ازدواج صوری هم درست کرده درحالیکه روحش هم خبر نداشته!
    تمام اطلاعاتی که از دفتر س بیرون اومده توسط یکی دو نفر که از اون دفتر بیرون اومدند و یکی دو تا مشتری که به یه سری مدارکشون دسترسی پیدا کردند درز پیدا کرده وگرنه که هیچکس خبردار نمیشد و این س بازم ادمه میداد با اینکه هنوز یه عده آدم ساده فکر میکنند اون براشون توی دانمارک و استرالیا و مالزی کاری میکنه….به یکی میگه مالزی ام به یکی میگه دانمارکم …
    این خانوم هم میتونست کمی صبر کنه و منطقی عمل کنه ، شاید تحت تاثیر احساسات قرار گرفته اما بهرحال همه چرب زبونی های اون کلاهبردار را یادشونه
    شما هم لطفا خودت را به جمع تعمیم نده ، شما شاید خودت میدونستی نمیتونی از راه قانونی بری و بقول خودت سفیران رفتی که بقول خودت میدونستی غیر قانونیه مراجعه کردی چرا وجهه ی همه را خراب میکنی!؟

  8. homayoon
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۰۰ | #11

    @Soheyl
    من قصد دفاع ندارم ولی میگم یکطرفه قضاوت نکنید.
    حالا مثلا اگه این خانم اینکارو نمیکرد آیا میتونست راه دیگه ای انتخاب کنه؟ وقتی کارشون نمیشه مظلوم نمایی ها هم شروع میشه….

    اگه میتونست هیچوقت پیشه سفیران نمیرفت. همه میدونستن که کارش(سفیران) یه جورایی غیر قانونیه…. ولی میرفتن…

  9. Soheyl
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۹ | #12

    homayoon :متاسفانه تا وقتی کاری انجام میشود همه خوشحال هستند و کسی مشکلی با جعل و …. نداره. امان از وقتی که کار به مشکل بخوره. همه اظهار بی اطلاعی میکنند و پشیمانی و …. . من خودم از طریق همین شرکت اقدام کردم برای کبک و کارم هم درست شد….

    آیا شما میدونی این آقا برای افراد پارتنر روی پروندشون میگذاشت بدون اونکه اونها بدونن و چه پولهایی از این طریق به جیب زده و چه کسائی بدبخت شده اند
    میتونی بفهمی یعنی چه بدون اینکه بدونی یه پارتنر در پروندت بگذارند در حالی که مجردی و بعد ازدواج کنی و بخواهی همسرت را در پروندت اضافه کنی
    میدونی خودت را بذاری جای همچین فردی که این کار باهاش شده … و سند ازدواج و .. صوری براش توسط کلاهبردار بدون اینکه روح موکل خبر داشته باشه براش درست شده و به اداره مهاجرت فرستاده شده
    در حالی که تمام شرایط مهاجرت براش فراهم بوده
    فارغ از هر تعلق به دین و ذهبی این بدیهی هست که خدا عادله و مطمئن باش روزی پشت میله های زنذان س را خواهیم دید

  10. Soheyl
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۳ | #13

    آقای ه

    homayoon :متاسفانه تا وقتی کاری انجام میشود همه خوشحال هستند و کسی مشکلی با جعل و …. نداره. امان از وقتی که کار به مشکل بخوره. همه اظهار بی اطلاعی میکنند و پشیمانی و …. . من خودم از طریق همین شرکت اقدام کردم برای کبک و کارم هم درست شد….

    بسیاری از افرادی که س از اونها کلاهبرداری کرده هیچ خبری نداشتند که اون متقلب با پروندشون چه کار کرده چون اون حتی یک برگ هم از مدارک را در اختیار اونها قرار نمیداد و حتی افراد فرم های مهاجرتیشون را هم امضا نمیکردند…یکطرفه قضاوت نکن
    هزاران نفر توی اصفهان زندگیشون متلاشی شده مثل همین خانم که توی سایت سرنوشتش را خوندی
    خیلی ها هم جرات نمیکنند بیایند بگویند چی شده

  11. homayoon
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۰ | #14

    متاسفانه تا وقتی کاری انجام میشود همه خوشحال هستند و کسی مشکلی با جعل و …. نداره. امان از وقتی که کار به مشکل بخوره. همه اظهار بی اطلاعی میکنند و پشیمانی و …. . من خودم از طریق همین شرکت اقدام کردم برای کبک و کارم هم درست شد….

    • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۷ | #15

      عزیز دل تقلب و جعل به جایی نمی رسید و آنهایی هم که ویزا گرفته اند و به کانادا آمده اند هم نباید تصور کنند همه چیز تمام شد. این دولت محافظه کاری که من می شناسم پرونده های مشکوک را باز بینی می کند. این کار هم اگر نشود شما در مرحله گرفتن سیتی زن شیپ مشکل خواهید داشت. افراد را به تقلب و …… تشویق نکنید.
      جوجه را آخر پاییز می شمارند

  12. Alireza
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۳ | #16

    آن خانم (نازی) که سئوال درباره رشته قصابی کرده بود میتواند به لینک سازمان فنی حرفه ای مراجعه کند و استاندارد کلیه مشاغل را ملاحظه کند ، گرچه من استاندارد رشته قصابی را پیدا نکردم و فقط رشته سلاخ گاو با ۸۰ ساعت آموزش در سایت سازمان قید شده بود.لینک را در زیر قرار میدهم:
    http://www.irantvto.ir

    http://research.irantvto.ir/uploads/83_157_Salakh%20gav%2088.pdf
    ضمنا مدارک سازمان دارای نشانه های امنیتی است که با قرار دادن مدرک در زیر نور ماوراء بنفش قابل رویت می باشد مانند مدرک زبان آیلتس.این روزها باید بیشتر مراقب مدارک از طرف موسسات خصوصی باشیم.

  13. فهيمه
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۵ | #17

    با سلام به آقای دکتر مختاری عزیز
    من متقاضی کبک اسکیل ورکر هستم و منتظر مدیکال(البته حدود ۹ ماه از فایل نامبر فدرال می گذره) می خواستم بدونم آیا با وضعیتی که الان توی کشور هست آیا امکان درخواست تسریع صدور مدیکال و … برای ایرانیان هست. و اونها اصلا به موضوع به هم ریختگی یک کشور اهمیت می دن یا خیر ؟‌ با تشکر از زحمات شما.

  14. گلی
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۵ | #19

    من فکر میکنم اشکال از خود ماست چون اگه تقاضا نباشه عرضه هم نیست.همکلاسی من که موکل همین موسسه هست(چون تهران هم فعالیت میکنن) خیلی بهش مطمئنه و افتخار میکنه که اینا کار بلد!!! هستن و چون دو تا از اقوامش با مدرک جعلی سال گذشته موفق شدن و رفتن این شخص هم فکر میکنه خودش هم میتونه بدون مشکل بره.متاسفانه همه فکر خودشون هستن.به این فکر نمیکنن اگه چند نفر رفتن و مشکل نداشتن دلیل بر این نمیشه این کار رو ادامه بدن و اوضاع رو برای ما مشکل تر کنن و اعتماد نسبت به ایرانیها رو از بین ببرن.

  15. vahideh
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۱۴ | #21

    با سلام خدمت شما وکیل دلسوز” از اینکه جواب سوال منو اینقدر سریع دادید ممنونم و راهنمایی تون واقعا کارساز بود . یک دنیا سپاس

  16. افشین
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۸ | #22

    سلام آقای دکتر

    من و همسرم از موکلین شما هستیم می خواستم بدونم آیا تعویض پاسپورت رو بابد به اطلاع اداره مهاجرت برسونیم یا بردن پاسپورت روز مصاحبه کفایت می کنه . ممنون

  17. ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۱۸ | #24

    بحث این نیست. یک موسسه متقلب هزاران نفر را قربانی سودجویی خود کرده است و برای همه ایرانیان مشکل ایجاد کرده است

  18. هدا
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۲۳ | #25

    جناب دکتر می خواستم بدانم آیا برای اطمینان از درستی گواهی کار با کارفرما تماس می گیرند؟ (آدرس و تلفن محل کار قبلی بنده تغییر کرده و من اطلاعات جدیدی ندارم در ضمن در محل جدید یک آژانس هواپیمایی برقرار شده!)

  19. هدا
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۸ | #27

    جناب دکتر مختاری عزیرز با سلام و خسته نباشید بنده چند سوال دارم:
    آیا برای نیروی متخصص کبک ترجمه عقدنامه لازم است یا همان شناسنامه ها کفایت می کنند؟
    دوم اینکه آیا money order کبک با فدرال تفاوت دارد؟
    آیا راهی برای تهیه money order وجود دارد که از تقلبی نبودن آن اطمینان داشته باشیم؟(فرض کنید کسی را در کانادا ندارم)
    و در آخر آیا همه مانی اردر ها باید بنام بنده باشد یا اینکه هر کدام به نام یک عضو خانواده؟!
    ممنون از وقتی که برای ما میگذارید

    • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۵ | #28

      ۱- بله حتما سند ازدواج لازم است و شناسنامه کافی نیست
      ۲- در مانی اردر باید روشن شود که چه کسی پول را استفاده خواهد کرد دولت فدرال و دولت کبک رقم هم متفاوت است ولی نوع آن فرقی نمی کند
      ۳- لازم نیست حتما در کانادا تهیه شود در دیگر کشورها هم می شود International Money Order گرفت
      ۴- نام متقاضی اصلی را روی آن می نویسند و همه را هم یکی می کنند و یک مانی اردر کافی است

  20. Veronika
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۹ | #29

    سلام. من هم با این آقای س س قرارداد داشتم و با اینکه همه مدارک خودم کامل بود، برایم با مدارک جعلی، آن هم بعد از ۳ ماه، درخواست فرستاده بود و از شانس خوب ما مدارک به علت نواقص در همان مرحله اول برگشت خورد و ما تازه فهمیدیم چه دسته گلی به آب داده است!!!؟؟

  21. vahideh
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۱۷ | #30

    با سلام یه سوال مهم داشتم ممنون میشم فورا جواب دهید. ویزا ما در سفارت کانادا در دمشق میباشد”ولی متاسفانه پاسپورتمان ۵ ماه بیشتر مهلت نداشته و در خواست تمدیدش را دادیم که متاسفانه یک ماه طول میکشد. نامه صدور ویزای ما هم یک ماهه هست” اگر به موقع پاس ما به دمشق نرسد” ویزای ما باطل میشود؟ خیلی نگران هستیم چی کار میشه انجام داد؟ با تشکر

  22. Soheyl
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۴ | #32

    جالبه بعضی ها هنوز میرند دفتر س و چون پلمپ هست میرند دارالترجمه بصیرت که دیوار به دیوار اونجاست و میگند ما قسط دوممون را میخاهیم به حسابش بریزیم یا دوستمون اومده میخاد باهاش قرارداد ببنده!!! و واقعا جای تاسف داره سادگی مردم ما…
    هموطنای خوبم لطفا اگر میخواهید با کسی قرارداد ببندید خیلی عاقلانه عمل کنید و مطمئن شید اون فرد وکیل واقعی مهاجرت به کانادا هستش. ما همه ایرانی هستیم و نباید بگذاریم عده ای آدم….. وجهه ی همه ما را از بین ببرند.

  23. Soheyl
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۶ | #33

    یه آقای پویا:
    شما اطلاعاتت اگر کامل نیست نباید بگذاری دیگران گمراه بشوند…میدونی چه قدر از مردم زندگیشون را با این قضایا باختند و هستیشون به فنا رفته … چرا به خودت حق میدی به آقای دکتر مختاری توهین کنی … یک وکیل شریف توی ایران باشه همین آقای مختاری هست.

  24. Soheyl
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۱ | #34

    سلام به همگی
    من یکی از کسانی هستم که توسط این فرد پروسه مهاجرتم در حالی که همه شرایط را دارا بودم به فنا رفت و درحالی که در آستانه موفقیت های مهمی توی زندگیم بودم این فرد بیشترین ضربه را به من وارد کرد.

  25. علیرضا
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۰۱ | #35

    بسیار از این نثر شیوا و جذاب شما سپاسگزارم که آدم رو میخکوب می کنه اگه نویسنده هم بودین بد نمی شد.

  26. ماري
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۴ | #36

    . حالا یک سوال …
    چه توجیهی برای ننوشتن نام کامل اون موسسه متقلب در نوشته تون وجود داره ؟ …. آیا نگران آبروی متقلب هستید ؛ یا اصولا شک دارین که همچین فاجعه ایی توسط این موسسه انجام گرفته باشه؟ … یا میخواین برای تقلب های بیشتر بهش زمان بدید !؟ …
    لطفا اسم کامل موسسه رو بنویسید تا لا اقل دوستان دیگه ایی گرفتار کلاهبرداریشون نشن ؛ ممنون

  27. ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۶ | #37

    علی مختاری : بالاخره وکیل هستید یا دستیار دندانپزشک. فاصله زیاد است. شما باید لیسانس خود را معادل کنید و به عضویت کانون وکلا در بیایید اگر سن شما بالا نیست بهترین توصیه من همین است تا ایران هستید دو زبان انگلیسی و فرانسه خود را تقویت کنید تا موفق شوید

    ممنون از پاسختان ولی با توجه به اینکه می خواهم یک رشته دیگر هم بدانم تا از ان استفاده کنم با علم به دشوار بودن ادامه وکالت در کانادا مشخصا درباره دستیار دندانپزشکی سوالم را تکرار میکنم ایا امکان پذیر هست با دریافت مدرک جهاد دانشگاهی که قابلیت ترجمه دارد در کانادا در این حرفه مشغول به کار شد؟ ممنونم

  28. علی
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۹ | #39

    باعرض سلام و تشکر از شما
    جناب آقای مختاری من مدارکم را برای کبک ارسال کردم و منتظر دریافت فایل نامبر هستم
    من فارغ التحصیل رشته مکانیک طراحی جامدات هستم اما چون سابقه کارم در زمینه تاًسیسات بوده در ترجمه مدرکم طراحی جامدات رو قید نکردم. آیا ممکنه این موضوع در زمان مصاحبه مورد توجه officer قرار بگیره؟

  29. elahe
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۲ | #41

    با سلام
    من هم یکی از قربانیان ای موسسه هستم
    سوال من این هست که الان باید چیکار کرد؟
    فایل را کنسل کنیم یا اینکه نامه بنویسیم و بگبم قربانی موسسه جاعل شدیم؟ من الان میتونم با رشته خودم از طریق کبک اقدام کنم ولی سوال من اینه که آیا با این وضعیت میشه اینکارو کرد چون مدارک تقلبی در سیستم ثبت شده و اگه مدارک اصلی رو به کبک بدم میترسم مشکل پیش بیاد لطفا منو راهنمایی کنید توی بد مخمصه ای افتادم

    • ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۱۲ | #42

      حتما این کار ا بکنید نامه ای بنویسید و قرارداد ترجمه شده خود را با آقای متقلب هم پیوست کنید و اعلام کنید که با توجه به اینکه نمی دانید در پرونده شما چه اطلاعاتی ارسال شده مایلید پرونده را ببندید به این ترتیب در آینده هم اگر سوالی بشود پاسخ دارید

  30. elahe
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۸ | #43

    ba salam
    be nazare shoma ba gharar gereftan dar chenin vaziati bayad chi kar kard?filo cancel kard ya inke name nevesht va begim ke ghorbani shodim?
    chon man alan reshtam joze kebek hast va mitoonam az tarighe kebek eghdam konam vali mitarsam parvandei ke in agha vaseye man tashkil dade va madarekesh jali hast dar systeme oonha sabt shode bashe va kebek ham dige natoonam ba madareke aslim ghdam konam lotfan mano rahnamaii konid

    • ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۰ | #44

      باید نامه بنویسید و بگویید که قربانی موسسه متقلب شده اید و از محتوای پرونده خبر ندارید و بخواهید که پرونده را ببندند

  31. Mohammadhossein
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۴۳ | #45

    من باب شوخی ؛ اداره مهاجرتی که خود در زمینه رسیدگی به پرونده متقاضیان لیست ۳۸گانه با تقلب برخورد می کند و نماینده اش در جلسه با آقای دکتر به جای حرف منطقی فرافکنی می کند چطور انتظار صداقت دارد؟

  32. mahsa
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۱ | #47

    مشکل اینجاست که ما عادت کردیم وقتی کسی حرف حقی میزنه یا بهش بگیم دروغگو، یا تهمت جلب توجه کردن بزنیم و یا اینکه در بهترین حالت بگیم برای من این مشکل پیش نمیاد… واقعا جای تاسف داره جناب مختاری که بعضی افراد به جای جدی گرفتن هشدار های افراد آگاه اینجور به کار اشتباهشون ادامه می دن و کار همه ایرانیان را خراب می کنن. به هر حال من فکر می کنم که شما به وظیفه انسانی و حرفه ایتون عمل کردید. با آرزوی پیروزی روزافزون

    • ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۱۳ | #48

      ممنونم از لطف شما. البته تهمت دروغ گویی از یک آی پی در مالزی بود و این همان کشوری است که آقای متقلب به آن فرار کرده است. تصادف عجیبی است

  33. Mostafa
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۲ | #49

    با سلام و خسته نباشید

    آقای سروش می گویند : بریید شکایت کنید تا دیگران گول این شرکتها رو نخورند

    من می گویم : آقای سروش شما درست میفرمایید باید از دست این شرکتها شکایت کرد . اما

    یه نکته ای هست که فکر کنم مهمتر باشه و اون اینه که ما باید از خودمون شروع کنیم!

    یعنی ما خودمون نباید دروغ بگوییم و بگذاریم که همچنین شرکتهایی . . . و این خانم

    باید همان موقعی که خواهرش به او تذکر داد گوش می کرد.

  34. ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۱ | #50

    درود جناب دکتر مختاری
    من از شما خواهش دارم کسانی که با بیانی زشت سخن میگویند را اصلا نگذارید صحبتهایشان در اینجا درج گردد….
    در ابندا برای این خانم بسیار متاسفم…به قول دوستی خود کرده را تدبیر نیست ولی خیلی جالبه که دوستان اصلا از فرد مورد نظر درخواست نسخه ای از پرونده خود را نمیکنند و پرونده را همینطور رها میکنند و در انتها میفهمند که چه ضرری کرده اند…
    سوال دیگری نیز داشتم که شوربختاه به این مطلب شما ربطی ندارد و ان اینکه اپدیت مدارک برای کبک تا چه زمانی امده است؟ و چرا از مدیکالهای کبک خبری نیست؟
    با سپاس از تمامی زحماتی که برای اگاهی ما مهاجرین میکشید…امیدوارم روزی بتوانیم محبت شما را جبران کنیم

    • ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۳ | #51

      لطف دارید
      وضعیت کبک به دلبل وقفه ای که بوده است قابل پیش بینی نیست و معلوم نیست مدیکالها از کی شروع شوند در مورد آپدیتها نیز به سایت مراجعه کنید ما هر هفته همه نامه های رسیده را منعکس می کنیم

  35. نادر
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۲۷ | #52

    سلام؛
    برای من ابهامی پیش اومده بود و یکی از دوستانم پیشنهاد کرد که سوالم رو اینجا مطرح کنم. پیشاپیش از جوابی که خواهید داد تشکر می‌کنم.

    نامزد من چندی پیش کارهای مهاجرت فدرالش به مراحل نهایی رسیده و الان پاسپورتش رو فرستاده برای گرفتن ویزا. ما هم که قصد ازدواج داشتیم بر اساس توصیه‌ها کارمون رو گذاشتیم برای زمانی که اقامتش رو بگیره. حالا من داشتم به این فکر می‌کردم که در این فرصت کاری تو خارج ایران پیدا کنم (کانادا یا غیر کانادا) تا هم تغییر محیطم که فکرم رو مشغول کرده زودتر اتفاق بیفته و هم این‌که سابقه بهتری برای کار پیدا کردن تو کانادا به وجود بیاد. به من گفتن که تغییر محل زندگی و کار، روند بررسی‌هایی که در آینده برای مهاجرت من انجام خواهد شد رو طولانی و پیچیده می‌کنه و در نتیجه بهتره که ایران بمونم. این حرف درسته؟
    اگه جواب سوال قبل مثبت باشه، این سوال هم برای من وجود داره که اصلا عملی هست که الان کاری تو کانادا پیدا کنم و مشغول به کار بشم و روند مهاجرتم به موازات ادامه پیدا کنه؟

    با تشکر مجدد

    • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۸ | #53

      نه چندان اهمیت ندارد مگر اینکه به کشورهایی مثل عراق و افغانستان و سوریه و …. اینها بروید

      واقع بین باشید موضوع کار پیدا کردن در کانادا به این سادگی نیست و یاید کارفرمایی کانادایی شما را بخواهد و دولت نیز موافقت کند و به شما LMO بدهند بهتر است برای تقویت زبان برنامه ریزی کنید

  36. ش
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۷ | #54

    سلام خیر ما دو سال پیش مصاحبه رفتیم

    @علی مختاری

  37. sara
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۷ | #56

    i ,myself didn’t hire any lawyer,because my document was all proper and right!now i will recieve visa,…and sometimes i feel like,i have a duty to inform canadian immigration center about these cases!

  38. مهدی
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۱ | #57

    جناب دکتر مختاری سلام
    من راجع به پروندم و نمره TCFQ مطالبی رو به ایمیلتون فرستادم لطفاً ملاحظه بفرمایید .منتظر راهنمایی شما هستم .ممنون. ک.م

  39. sara
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۸ | #59

    poya@
    mr. poya,this isn’t lie!!!if it was a lie,why SAKHAIE MANESH left the country?why?why his clients are confused?also one of my friend has just got file number with a facked nurse licence which a guy called Mr. AMIRI made it !these things are not lie ,bro!

  40. ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۱۶ | #60

    سلام و عرض ادب، همسر من موکل شما تخصصی فدرال میباشد، سوالی در خصوص کاریابی خودم در کبک دارم، من در ایران وکیل دادگستری هستم ایا راهی برای ادامه این شغل وجود دارد؟ نظرتان را در خصوص دستیاری دندانپزشکی میخواهم بدانم، ایا اگر در جهاد دانشگاهی تهران یا فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد این دوره را بگذرانم مورد تایید کبک یا انتاریو میباشد؟ یا انجا این دوره را بگذرانم؟ ممنون از راهنماییتان

    • ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۳ | #61

      بالاخره وکیل هستید یا دستیار دندانپزشک. فاصله زیاد است.
      شما باید لیسانس خود را معادل کنید و به عضویت کانون وکلا در بیایید اگر سن شما بالا نیست بهترین توصیه من همین است تا ایران هستید دو زبان انگلیسی و فرانسه خود را تقویت کنید تا موفق شوید

  41. علی
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۱ | #62

    جناب دکتر
    من بودم می گفتم بار کج به منزل نمی رسد و هیچ چیز بهتر از راستی و صداقت نیست . بنده خدا دیگر الان راهی نداره که بخواد چیزی را درست کنه !
    از اطلاع رسانی شما هم که بی نهایت سپاسگزارم

  42. سروش
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۳۳ | #63

    خانم خیلی متاسفم ولی بریید شکایت کنید تا دیگران گول این شرکتها رو نخورند من و همسرم در تهران گول این شرکتها را خوردیم البته فقط پولی که از ما گرفته بودند به حساب اداره مهاجرت نریخته بودند

  43. نازي
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۶ | #64

    سلام جناب آقای مختاری با ابراز تأسف برای این خانم، خیل متأسفم که عده با این برخوردها و کارهای مشابه این سابقه ایرانیها را تا حدی خراب می کنند که هنگام مصاحبه به افراد بی گناه اتهام بزنند که ایرانیها دزدند و دروغگو.ضمناً‌ یک سئوالی در مورد یکی از آشنایان برای من پیش آمد که شاید مشابه این مورد باشد. این اقا بعد از مراجعه به یک وکیل مهاجرت و مشاوره با ایشان پیشنهادی از آقای وکیل دریافت کرده اند مبنی بر اینکه شما که امتیار کافی ندارید می توانید در دوره های ما شرکت کنید. ما در ایران دوره های قصابی برگزار خواهیم کرد که در پایان دوره مدرک فنی و حرفه ارائه خواهیم کرد. دوست ما این دوره را گذرانده و مدرکی هم گرفته آیا به نظر شما این مدرک تقلبی است یا امکان صدور آن در ایران وجود دارد؟
    با تشکر فراوان

  44. Mostafa
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۰ | #66

    با سلام و خسته نباشید

    دروغ و تقلب آخه به چه قیمتی ؟! اصلا چرا دروغ ؟!

    چرا کنی کاری که بازآرد پشیمانی !

  45. sara
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۲ | #67

    the guy’s name is mr.Sakhaie manesh!and he has done many cases in these ways!and also he’s jusr run away from country…unfortunately,still,lots of people doing the same trust as this poor lady had done!beside,they’re gonna wreck iranian reputation in the canada!

  46. Ali
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۰ | #68

    با سلام

    به نکته خوبی اشاره کردید آقای دکتر مختاری، خود من هم لازم دیدم که تجربه تلخی که ناشی از تقلب نامه تائیده بانکی اینجانب توسط فردی …..که دارای مجوزهای قانونی هم بود انجام شد که با استعلام سفارت از بانک معلوم شد که تمامی مهرها بانک جعل شده است و تازه این اول داستان بود،حتی خود من نامه بانکی را از بانک گرفتم و تحویل این آقای متقلب دادم ولی آن نامه را تغییر و براساس آنچه شعبه ذکر کرده بود پرینت و تائیده درست کرده بود.کوتاه بگویم که دقیقا” به من همان حرفهایی که شما در نوشته بالا ذکر کردید گفت که این مقدار در حساب باشد کافی و……… ودر نهایت در مصاحبه هم هر چقدر من توضیح دادم آنها گفتند که ما داستان شما را قبول نداریم و پس از رد شدن ویزا گرفتار دایره حقوقی بانک شدیم که بماند که صدها صفحه می توانم در این باب بنویسم .

    با آرزوی موفقیت برای همه منتظران که هواسشان از همیشه جمع تر است. همچنین آقای دکتر مختاری که اطلاع رسانی انجام می دهند.

  47. عليرضا
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۸ | #69

    بالاخره هر کس که بدون تحقیق از وضعیت پرونده اش کاری انجام دهد باید عواقبش را هم بکشد.به نظر من چرا ایشان در همان موقع اقدام به گزارش وضعیت پرونده اش به سفارت نکرد و بازهم طمع کرد.این هم عاقبتش.خود کرده را تدبیر نیست

  48. بهناز
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۷ | #70

    با عرض سلام خدمت شما
    بنظر من اشتباه بعضی افراد باعث ضربه زدن اساسی به بقیه بچه ها میشود.بعید نیست بابت مسایلی مشابه این سختگیری افیسرها این همه زیاد شده و بچه ها را به ناحق رد میکنند
    واقعا باید تاسف خورد.

  49. poya
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۰ | #71

    اقای محترم اینقدر دروغ ننویس .

  50. ش
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۱ | #73

    سلام من Update از سفارت دریافت کرده ام برای پرونده کبک. در زمان مصاحبه همسر من فوقدیپلم داشت و دانشجوی لیسانس بود ولی ما نگفتیم که دانشجو است. آیا الان که مدرکش را گرفته باید به سفارت اعلام کنیم؟ اگر نگوییم برای ادامه تحصیل مشکل پیدا خواهد کرد؟

    متشکرم

    • ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۱ | #74

      الان تصحیح کنید و اعلام کنید که دانشجو بوده اند و مدرک را گرفته اند اگر قبل از مصاحبه باشد تنها رفع اشتباه است و تبعات بدی ندارد

برگه نظرات
1 2 3 5 630
دیدگاه ها مسدود است.