خانه > نوشته های غیر رسمی > نخستین برف مونترآل

نخستین برف مونترآل

۲ آذر ۱۳۹۰

امروز صبح مونترآل سفیدپوش شد. برفی که از نیمه شب شروع شده هنوز ادامه داره و قراره تا نیمروز هم بیاد. خودمونیم دیگه وقتش بود. نکته جالب برای دوستانی که خیلی با مقوله برف آشنا نیستند اینکه وقتی برف میاد هوا خیلی سرد نمی شه و دما نزدیک صفره مثلا الان که ۷ صبحه دمای هوا ۲ درجه زیر صفره که البته بالاتر خواهد آمد و حوالی نیمروز به ۱ درجه بالای صفر می رسه.

اینجا را ببینید

 

  1. VIDA
    ۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۹ | #1

    آای مختاری سوالی که برای من هم بی جوابه و ترسه زیادی هم دارم ازش اینه که چقد پول دونفر نیاز دارن که برای کبک با خودشون ببرن.میدونم که الان شما می خواین بگسن که بستگی داره به شرایطتون و خونتون.آقای مختاری من و شوهرم دو نفر کارمندیم که با حقوقه کارمندی زندگی کردیم و یه خونه ۵۰ متری توشرق تهران زندگی می کنیم. و اینجا از لحاظه زندگی کاملا متوسط ضعیف بودیم برای همینم اصلا زندگی سخت برای ما مشکلی نیستو دنباله تجملات و زندگی انچنانی نیستیم یک زندگی خیلی معمولی و یه خونه کوچک اجاره ای با حداقل خرج ماهیانه می خواستم ببینم برایکبک چقد میشه و آیا میشه با ۲۰ میلیون این ریسکو کرد و به کبک مهاجرت کرد چون ما همش می ترسیم که اونجا تا چند وقت کار گیرمون نیاد و مجبور باشیم از جیبمون خرج کنیم می خوام ببینم با ۲۰ میلیون واقعا میشه کاری کرد و برای چه مدت برای یه زندگی بسیار ساده و معمولی کافیه؟ آیا ما می تونیم تا یکسال خیالمنون جمع باشه که اگه کار پیدا نکنیم به مشکل بی پولی برنمی خوریم؟چون همه ترس ما اینه که یدفعه اونجا به بی پولی بربخوریم و تو دیار غربت بمونیم و دست از پا درازتر بعد از اینهمه هزینه و وقت مجبور باشیم بهخاطره بی پولی برگردیم. خواهش می کنم این مهم ترین سوال و چالشه ماست که دلیم می خواد مثله یه برادر دلسوز جوابه واقعی به ما بدید و ما آلاخون والاخون تو دیاره غربت نشیم.ممنون

    • ۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۰۳ | #2

      مبلغ ۲۰ میلیون تومان با شرایطی که می فرمایید برای یک سال کافی است ضمن اینکه در کلاسهای زبان هم شرکت خواهد کرد . کمک هزینه می گیرید ولی قرار نیست که پول را هزینه کنید و برگردید فرض این است که تا قبل از پایان این پول کاری دست و پا کرده باشید. نگران نباشید و با اعتماد به نفس اقدام کنید. همه ما مهاجرینی که در کانادا زندگی می کنیم در شرایط سخت شروع کرده ایم و خیلی از ما همان ۲۰ میلیون تومان را هم نداشته ایم.
      زبان را خوب بخوانید

دیدگاه ها مسدود است.