خانه > سوالات گوناگون > نشانی ایمیل شما و اداره مهاجرت و …

نشانی ایمیل شما و اداره مهاجرت و …

۲ مهر ۱۳۹۰

سوال:

بنده خانمی ۳۳ ساله،متاهل،دارای یک فرزند،لیسانس ………،دارای ۸ امتیاز سابفه کار.و همسرم ۳۶ ساله،لیسانس ……. میباشد.البته شغل واقعیشان نظامی و ممنوع الخروج میباشند.(ازطریق وکیل اقدام به ارسال مدارک در تاریخ ۳ژانویه ۲۰۱۱ نمودم و در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۱۱ فایل نامبرم آمد.واکنون قادر به خواندن ایمیلهای دریافتی در میل خود میباشم( متاسفانه پسوورد ایمیل اصلی را ندارم و ایمیل اصلی روی ایمیل شخصی ام فالو می باشد)
سوالات:
۱- آیا نداشتن پسوورد ایمیل اصلی ،اختلالی در روند کار ایجاد میکند(یعنی در آینده احتیاج هست از طریق ایمیل اصلی مدرکی ارسال کنم؟)

۲-میخواستم بدانم چه امتیاز زبانی باید برای من در نظر گرفته باشد ( و چه مدرک زبانی باید بگیرم)؟

۳- آیا میتوان محل مصاحبه را به خاطر ممنوعیت خروج همسرم ،به سوریه و یا عربستان منتقل کرد؟ اگر نمیشود چه موقعی احتمالا ماباید ترکیه باشیم،تا ۶ ماه قبل از آن همسرم استعفا دهد.
۴-آیا میشود با گفتن حقایق دررابطه با شغل همسرم الزام بودن ایشان در روز مصاحبه را حذف کرد.تا پس از قبولی پرونده ، ایشان از کارشان استعفا دهد؟
پاسخ:

البته این دوست عزیز روشن نکرده اند که در کدام برنامه اقدام کرده اند چون رشته ایشان به گونه ای است که نمی توان حدس زد

در هر صورت ۱- اگر مکاتبه ای با شما بشود باید پاسخ از ایمیلی برود که در پرونده شما هست. البته می توانید به جای ایمیل از فکس و ارسال نامه با دی اچ ال هم استفاده کنید

۲- سوال در مورد امتیاز زبان هم با توجه به عدم اطلاع از نوع پرونده و با این اطلاعات ارایه شده امکان پاسخ گویی ندارد

۳- اگر پرنده فدرال است که مصاحبه ندارد و اگر کبک است نیز پاسخ منفی است

۴- شما از ابتدا ملزم به گفتن حقیقت بوده اید و الان هم توصیه من این است که حقیقت را اعلام کنید. استعفا از شغل نیز معقول نیست

  1. حقیقی
    ۲ دی ۱۳۹۱ در ۰۵:۱۹ | #1

    با سلام
    در ادامه با سولات قبل ، افرادی که سربازیشون از نوع تعهد خدمت هستش ، که فرمانده نداشتند که اسمش و بیارن همینطور درجه و شماره یگان ؟ میشه در این مورد هم کمکم کنید؟سپاس

    • ۵ دی ۱۳۹۱ در ۲۲:۱۹ | #2

      خب همین را توضیح می دهند و معمولا هم مدارکی دارند که این موضوع یعنی چگونگی انجام سریازی را توضیح می دهد

  2. حقیقی
    ۲۷ آذر ۱۳۹۱ در ۱۲:۱۸ | #3

    سلام جناب مختاری
    در مورد سربازی همسرم که از نوع تعهد خدمت نیروهای مسلح هست میخوااستم بدونم۱- لازمه متن این ماده که در آن گفته شده ” کارمندان استخدامی نیروهای مسلح به مدت شش سال از انجام خدمت دوره ضرورت معاف میشوند “ترجمه بشه؟( چون همسر من هم در ازای شش سال کاردر شرکت صنایع هواپیمایی که وابسته به وزارت دفاع هستش دیگه سربازی نرفته و بعد از یه دوره کوتاه آموزشی تیراندازی الان منتظر کارت پایان خدمت هستش.)۲- آیا این ترجمه توسط سازمانی باید تایید بشه؟۳- آیا دولت فدرال از قوانین مربوط به تعهد خدمت اطلاعی نداره ؟
    سپاس

    • ۲۹ آذر ۱۳۹۱ در ۲۰:۱۲ | #4

      ۱- هر آنچه هست باید ترجمه شود و آن سابقه نیز مطرح شود
      ۲- مترجم رسمی
      ۳- همه افسران علامه نیستند

  3. حقيقي
    ۱۰ مهر ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۸ | #5

    با سلام خدمت جناب مختاری.
    ۱- درمورد سربازی کسانی که سربازیشون و به صورت امریه در جایی مشغول به کار میشن باید بگیم که سربازی گذراندن یا نه ؟
    ۲- در مورد مشاغل دولتی .کسی کهمثلا در یک شرکت دولتی کارمند ساده بوده هم باید اعلام کنه یا فقط شامل مشاغل خاص مثلا پلیس و قاضی و… میشه؟
    سپاس

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۴ | #6

      ۱- کسی که پایان خدمت دارد سربازی را گذرانده است محل خدمت فرق می کند
      ۲- آن جایی که در مورد شغل شما پرسیده باید همان را بگویید که بوده اید وقتی کارمند ساده بوده اید همان را بنویسید

  4. حقیقی
    ۹ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۰۷ | #7

    درود جناب مختاری.
    ممن.ن میشم جواب سوال آخرم رو بدید. برای باز کردن فایل فدرال

  5. حقيقي
    ۷ مهر ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۱ | #8

    سلام آقای مختاری
    من باید این توضیح رو بدم .ممنوعیت خروج من در شرکت قبلیش به این صورت بود .ایشون پاسپورت دارند ولی پاسپورت دست شرکت هست. هروقت همسرم بخواهد جای زیارتی برود با نامه آ ژانس مبنی برمسافرت مثلا به کربلا این پاسپورت رو از شرکت میتونن بگیرن و بعد از مسافرت دوباره به شرکت برگردونند. ولی فقط برای جای مسافرتی .اگر خاطرتون باشه به همین دلیل هم نتونستن با من بیان مصاحبه و من تنها رفتم.برای باز کردن فایل کبک ما پاسپورت و با نامه زیارتی از شرکت گرفتیم و بعد از گرفتن کپی و فرستادن مدارک پاسپورت و به شرکت پس دادیم.برای مصاحبه هم من با یک نامه دیگه از آزانس به بهانه مسافرت کربلا پاسپورت وگرفتم و بردم مصاحبه و به آفیسر نشون دادم.الان باید دوباره پاسپورت و برگردونیم به شرکت .تا شش ماه دیگه که دوره یک ساله ممنوعیت خروجی تموم بشه. برای باز کردن فایل فدرال ما کپی پاسپورت و داریم ولی از این بابت که هنوز مدت این ممنوع الخروجی تموم نشده عرض کردم که۱- ممکنه مشکلی پیش بیاد یا خیر؟
    ۲- اگر بررسی کنن و ببینن ایشون ممنوع الخروجه فایل و ریجکت نکنند؟ آخه من نمیدونمنوع ممنوع الخروجی ایشون چیه ؟ ایشون تکنیسسین هواپیما بودند فقط.
    ۳- با توجه به وقت یک سساله به نظرتون بهتر نیست تا شش ماه دیگه که این مدت ممنوع الخروجی تموم میشه صبر کنیم ؟یا حساسیت من بی مورده؟
    سپاسگزارم و منتظر ژاسختون برای اقدام هستم.

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۲ | #9

      ۱- مشکلی نیست فدرال به این سرعت پاسخ نمی دهد تا آن زمان هم مشکل رفع شده
      ۲- ایرادی ندارد البته در مورد وضعیت شغلی ایشان که همه چیز را گفته اید
      ۳- لازم نیست صبر کنید

  6. معصومه حقيقي
    ۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۹:۵۲ | #10

    این سوال جا موند:
    ۵- ۶ ماه دیگه ممنوعیت خروج همسرم تموم میشه و دیگه پاسپورتش دست خودشه. به نظرتون بذاریم اون موقع اقدام کنیم؟ دیر نمیشه؟ واگر الان بخوایم اقدام کنیم برای سوئ پیشینه با توجه ب هممنوعیت خروج بودنش مشکی پیش نمیاد‌؟ من این جمله تو راهنمایی فرم های فدرال دیدم :
    CIC effectuera également des vérifications afin de déterminer si vous et les membres de votre famille devriez être interdits de territoire au Canada.
    سپاس

    • ۶ مهر ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۰ | #11

      نفرموده بودید ممنوعیت خروج دارند. اگر پاسپورت دارند ممنوعیت خروج فعلا مشکلی نیست

  7. معصومه حقيقي
    ۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۱ | #12

    سلام مجدد. ممنون میشم اگه به سوالام جواب بدید:
    ۱- برای مدارک فدرال بایستی کپی پاسپورت و برابر اصل کنیم ؟ یا فقط کپی کافیه؟
    ۲- برای گرفتن سوئ پیشینه باید این گواهی به عنوان سفارت گرفته بشه ؟ ( چون به من گفتن که معرفی نامه بیار برا یگرفتن سوئ پیشینه )و تا چند وقت اعتبار داره ؟
    ۳- همسر من کارت پایان خدمت نداره .دوران سربازی رو تو ی محل کار قبلش که یک شرکت دولتی بود گذرونده و یک نامه داریم که توش گفته شده مدت شش سال بای سربازی توی این شرکت کار کرده .برای گرفتن کارت باید یه دوران آموزشی کوتاه مدت بره .بهتره کارت سربازی و بگیریم بعد اقدام کنیم یا با همین نامه هم میشه اقدام کرد؟
    ۴- از بعد سی اس کیو چقدر زمان هست برای باز کردن فایل فدرال .
    سپاس

    • ۶ مهر ۱۳۹۱ در ۲۲:۲۸ | #13

      ۱- کپی کافی است
      ۲- فرقی نمی کند به چه عنوانی باشد
      ۳- همان نامه به پیوست قانون مورد نظر که بر اساس آن اقدام شده است
      ۴- یک سال فرصت دارید ولی وقت را نکشید

  8. معصومه حقیقی
    ۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۶ | #14

    سلام جناب مختاری
    من تو مصاحبه قبول شدم. نبود همسرم مشکلی پیش نیاورد خدا رو شکر.امیدوارم از این به بعد هم مشکل ساز نشه. به خصوص بای چک امنیتی.
    سپاسگزارم از راهنماییهای شما و اطمینان خاطری که برام به وجود آوردید

  9. معصومه حقیقی
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۴:۴۴ | #15

    سپاسگزارم جناب مختاری

  10. معصومه حقیقی
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۴ | #16

    سلام جناب مختاری .الان که یک هفته مونده تا مصاحبه برام یه سوال پیش اومد.اینکه وقتی به من جواب دادن که میتونی تنها بیای متن نامه این بود:
    Bonjour madame,

    Nous donnons suite à votre message. Nous avons considéré votre situation, et avons jugé que nous ne pouvons pas repousser votre entrevue en 2013 et ce sous aucun motif. Toutefois, vous pouvez vous présenter seule à votre entrevue prévue le 21 septembre sans y être accompagnée de votre conjoint. Vous devrez apporter tous les documents originaux requis pour celui-ci.

    Dans l’attente rapide de votre confirmation, nous vous transmettons nos meilleures salutations.
    ECG
    من موقع جواب به مصاحبه به عنوا ن مدرک فقط نامه ای که تاریخ استعفای همسرم از شرکت توش اومده بود ارائه دادم .شرکت هیچ نامه ای مبنی بر اینکه ایشون تا یک سال نمیتون هاز گشور خارج بشه بهم نداد. حالا تو این نامه منظوراز documents originaux requis pour celui-cاینه که نامه ای که توش این قانون ممنوعیت یک ساله گفته شده بیارید یا کلا منظورش مدارک اصل که باید برای مصاحبه ببرم ؟ من الان فقط دارم اصل نامه ای که استعفا توش گفته شده و نامه استخدام در شرکت جدید رو میبرم .لطفا راهنماییم کنید

  11. حقيقي
    ۳ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۰ | #18

    سلام جناب مختاری . بعد از اینکه سوالهام و براتون نوشتم پست مربوط به ” تغییر سیاست در پاسخگویی به سوالات وبلاگ ” خوندم. شما حق دارید و تا همین جا هم به من به شخصه خیلی کمک کردید.و من هیچ وقت لطفتون رو فراموش نمیکنم. بسیار ازتون سپاسگزارم.
    در صورتی که براتون امکان داشته باشه به سوال من در مورد کارت ملی المثنی جواب بدید ، ممنون میشم. اگر هم براتون امکان پذیر نیست، براتون آرزوی موفقیت میکنم .
    شاد باشید

  12. حقیقی
    ۲ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۴:۳۸ | #19

    با سلام مجدد خدمت شما . سپاسگزارم که با جوابهاتون به من کمک میکنید تصمیم درست بگیرم و من رو همراهی می کنید .
    ۱- در مورد گرفتن پاسپورت ازشرکت : با کارت ملی فعلی پاسپورت رو بگیریم از شرکت بعد از ثبت احوال درخواست کارت ملی المثنی کنیم بگیم مثلا گم شده . من سایت رو که دیدم مدرک خاصی هم نمیخواد برای المثنی فقط گفتن اگه کارت اصلی پیدا شد تا ۱۰ روز اون و بیارید تحویل بدید.به نظرتون این کار مشکلی ندار ه ؟ و در صورت انجام من کارت اصلی ببریم برا مصاحبه یا المثنی رو ؟
    ۲- تو نامه مصاحبه اصل همه مدارک و خواستند ولی میگن همه مدارک و با ترجمه و تایید ببرید برای مصاحبه . آیا لازمه ؟ ما که یک بار همه ترجمه ها رو فرستادیم.
    ۳- فیش های حقوقی خواسته شده تو نامه مربوط به یک سال قبل .آیا لازمه؟
    ۴- من بیمه تامین اجتماعی دارم و سابقه بیمه رو گرفتم از سازمان تامین اجتماعی .آیا ترجمه دفترچه بیمه هم لازمه؟

    • ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۳:۲۰ | #20

      ۱- نفهمیدم داستان چیست. کارت ملی اهمیت ندارد
      ۲- اصول مدارک را باید داشته باشید مثل اصل سند ازدواج اصل مدرک تحصیلی و مدارک شغلی
      ۳- بله
      ۴- خیر

  13. حقيقي
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۳۱ | #21

    سلام . اگه بخوایم پاسپورت و بگیریم از شرکت با نامه زیارتی آ‍‍‍ژانس ،کارت ملی باید دست شرکت بمونه . به نظرتون کارت ملی مهمتره یا اصل پاسپورت؟

    • ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۰ | #22

      مهم نیست پاسپورت ببرید یا خیر مهم داشتن اسناد هویت ایشان است و اثبات رابطه با شما

  14. حقيقي
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۴:۵۳ | #23

    سلام مجدد.ببخشید که سوالهام زیاد هستند
    – آیا من باید راجع به کار همسرم برای آفیسر توضیح بدم مثلا شرح وظایفش و… یا برا ش سرچ کاری ببرم؟
    سپاس

  15. حقيقي
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۴:۰۰ | #25

    فقط سوالم اینه که من برای مصاحبه می بایست پاسپورت همسرم را هم ببرم؟ من کپی و اسکن از همه صفحات پاسپورتش دارم ولی اصل پاسپورت دست شرکته همسرم هست. اگه لازمه نامه زیارتی بگیرم و پاسپورتش و بگیرم و با خودم به مصاحبه ببرم.

  16. حقيقي
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۴ | #27

    و کلا همه مدارک مربوط به همسرم رو باید ببرم؟ عدم حضور ایشون در مصاحبه باعث میشه امتیازی از جانب همسرم دریافت نکنم؟

  17. حقيقي
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۰۲ | #29

    دکتر مختاری عزیز با سلام. من واقعا نمیدونم چطوری از شما تشکر کنم. من نامه تعویق رو زدم. و اونها به من گفتن که که ما نمیتونیم مصاحبه دیگه ای بدیم برای ۷ ماه دیگه ولی شما میتونید تنهایی بیاید:
    Bonjour madame,

    Nous donnons suite à votre message. Nous avons considéré votre situation, et avons jugé que nous ne pouvons pas repousser votre entrevue en 2013 et ce sous aucun motif. Toutefois, vous pouvez vous présenter seule à votre entrevue prévue le 21 septembre sans y être accompagnée de votre conjoint. Vous devrez apporter tous les documents originaux requis pour celui-ci.

    Dans l’attente rapide de votre confirmation, nous vous transmettons nos meilleures salutations.
    ECG
    فقط سوالم اینه که من برای مصاحبه می بایست ژاسژورت همسرم را هم ببرم؟ من کژی و اسکن از همه صفحات ژاسژورتش دارم ولی اصل ژاسژورت دست شرکته همسرم هست. اگه لازمه نامه زیارتی بگیرم و ژاسژورتش و بگیرم و با خودم به مصاحبه ببرم.
    سپاس

    • ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۰۷ | #30

      همان مدارکی را که دارید ببرید کپی پاسپورت ترجمه کارت ملی و اصل آن ترجمه شناسنامه ایشان و اصل آن و سند ازدواج

  18. حقیقی
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۰۴ | #31

    سلام جناب مختاری
    میشه نظرتون و بگید راجع به قبول یا رد دلیل ما؟

  19. معصومه حقیقی
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۱۶ | #32

    سلام مجدد
    احتمال داره که دلیلمون و قبول نکنند و کلا پرونده رو ببندند؟ این اولین مصاحبه ماست.

  20. معصومه حقیقی
    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۴۵ | #34

    وکلا مدارک تعویق و باید با پست فرستاد یا با میل هم قبول میکنند؟

    • ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۲۷ | #35

      کبک مدارک پیوست را با ایمیل قبول نمی کند باید پست کنید با دی اچ ال یا تی ان تی

  21. معصومه حقیقی
    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۴۴ | #36

    بعد از عرض سلامجناب مختار ییعنی در نامه تعویق حرفی از اینکه دلیل اینکه ایشون نمیتونن بیان نزنم؟ ونگم که تا اسفند نمیتونن بیان؟ آخه اینطوری ممکنه مصاحبه بعدی زودتر بذارن که هنوز مشکل همسرم حل نشده .
    سپاس از وقتی که میذارید

  22. معصومه حقیقی
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۵۲ | #38

    و یه سوال دیگه :
    ۳-اگه بخوام نامه تعویق بزنم باید مدرک هم ارائه بدم. به نظرتون چه مدرکی برای این مورد میشه ارائه داد؟نامه استعفا؟ از شرکت باید نامه بگیرم که ایشون تا اسفند ممنوع الخروج هستند ؟ این مدرک باید پست کنم؟
    سپاس

    • ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۱:۵۲ | #39

      اول ایمیل بزنید که ایشان نمی توانند حضور داشته باشند و درخواشت تعویق کنید اگر دلیل خواستند موضوع عدم امکان خروج را مطرح کنید و نامه بگیرید اگر می دهند

  23. معصومه حقیقی
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۲۲ | #40

    سلام آقای مختاری .بینهایت متشکرم از لطف شما .نمیدونید چقدر ازاسترس من رو کم کردید. میشه برای تصمیم گرفتن به چند سوال دیگه هم جوابدی؟
    ۱- برای درخواست تاخیر: چه دلیلی ذکر کنم ؟ صادقانه بگم که ایشون اجازه اومدن به ترکیه رو نداره ؟ این روی دید آفیسر تاثیر نمیذاره و برامون بد نمیشه؟ یکی میگفت حتی نامه استعفا که نشون میده تاریخ استعفاشون کی هست و ۶ ماهه دیگه پاس آزاد میشه رو هم ترجمه کنید بفرستیدکه نشون بدید چقدر صادقید.
    ۲- درمورد درخواست مصاحبه بدون همسر: مگه همچین درخواستی ممکنه ؟ میش هبگید چطوری و با چه دلیلی میتونم این درخواست رو بدم؟ یعنی همسرم جدا میرن مصاحبه ششماه بعد؟
    سپاس

    • ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۱:۵۶ | #41

      ۱- بله صادق باشید تاثیر منفی هم ندارد
      ۲- بله ممکن است بپذیرند تنها با شما مصاحبه کنند به هر حال باید مشکل خود را صادقانه اعلام کنید و بگذارید آنها تصمیم بگیرند

  24. حقیقی
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۰۱ | #42

    سلام . من به جواب کامنتی که گذاشتم روزقبل نیاز دارم. باید مصاحبه ام رو تایید کنم یا کنسل؟ لطفا کمکم کنید.با دفترتون هم تماس گرفتم گفتم شما حضور ندارید و برای افرادی که خودشون پرونده باز کردن باید از طریق وبلاگ سوالشون و بپرسن. ممنون میشم اگه تو این وقت کم کمکم کنید.

  25. معصومه حقیقی
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۴ | #43

    ۴- امکان خارج کردن همسر از پرونده هست؟
    سپاس

  26. معصومه حقیقی
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۴۶ | #45

    سلام و عرض خسته نباشید.
    من شهریور ۱۳۹۰ اقدام به تشکیل پرونده کردم. رشته من دیمند است. همسرم درشرکت ………………. مشغول به کار بود این شرکت وابسته به وزارت …………. هست. ایشان فقط برای جاهای زیارتی اجازه خروج دارشتند و پاسپورت که ظاهر آن معمولی است دست حراست شرکت است. ما با این پاس اقدام کردیم (کپی پاس) همسرم استعفادادو اسفند ۱۳۹۰ استعفا پذیرفته شد. برای ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ مصاحبه اومده برای ما .ولیگفتن که پاسپورت تا یکسال باید پیش ما بمونه و فقط برای جاهای زیارتی میتونید برید . ما الان برای رفتن به ترکیه مشکل داریم. اول فکر میکردیم با گرفتن نامه به کربلا میشه پاس و گرفت و رفت ترکیه و لی ظاهرا از شرکت برای گذرنامه نامه زده میشه با ذکر مقصد
    سوالات من:
    ۱- میشه مصاحبه رو تا ۶ماه عقب انداخت با ذکر علت واقعی؟ ( ما از اول هم واقعیت رو گفتیم یعنی گفتیم که کجا کار میکنه همسرم )
    ۲-همسرم به شرکتش بگه میخوایم بریم ترکیه مثلا به دلیل پزشکی؟ یا بگیم میخوایم بریم مصاحبه؟
    ۳- شما چه راه حلی به نظرتون میرسه ؟
    سپاس

    • ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۱۴ | #46

      ۱- بله
      ۲- در این مورد نمی دانم و نمی توانم اظهار نظر کنم
      ۳- درخواست تاخیر مصاحبه کنید و یا مصاحبه بدون همسر

  27. Arash
    ۱۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۹ | #47

    Ok.It was good news for me
    Then how much do you think i need to carry with myself?(im single and
    im not a spendthrift boy)
    Appreciate your efforts

    Thanks a million..

  28. Arash
    ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۶ | #48

    Hi Sir
    Only one question..
    Will it make any problem if I tell the French officer my father provided me the needed money 11,000 $? Because none of my job experiences contained insurance
    .
    i think if i honestly tell them that i saved that money by myself, they are not going to believe me, since i have no job insurance paper to submit them

    Thank you.

    • ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۹ | #49

      For Quebec you do not need that much and the officer will not focus on the funds but they want to make sure that money is yours and it is not debt. it can be your father donation but six month ago

  29. Arash
    ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۲ | #50

    Thank you so much
    Best wishes for u

  30. hooman
    ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۸:۲۵ | #51

    با سلام من جزو مشاغل ۲۹ گانه هستم وبا توجه به اینکه از طریق فدرال اقدام کردم ۲ ماه پیش سفارت کانادا در دمشق از من دعوت برای مصاحبه کرد ولی ۳ روز بعد با فرستادن ایمیلی بخاطر اوضاع سوریه مصاحبه را کنسل کردند و از من خواستند اصل یک سری از مدارکم از جمله شناسنامه ریز نمرات و سابقه کاری ام را براشون بفرستم که بنده هم فرستادم.در ضمن گفتند کنسل کردن مصاحبه به این معنا نیست که در فرصت دیگری از با شما مصاحبه ای نکنیم.فکر میکنید علت مصاحبه از بنده چه بوده؟چقدر احتمال دارد که دوباره از من دعوت به مصاحبه کنند؟با توجه به اینکه فایل نامبر من فوریه امسال امده ایا باید منتظر مصاحبه باشم یا مدیکال؟

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۴ | #52

      دلیل مصاحبه شما امنیتی بوده است و با مدارک کامل شانس آن کم خواهد شد. روشن نیست که چه خواهند کرد از این جهت که برخورد عادی با آن نشده است اما جای نگرانی نیست

  31. Arash
    ۱۱ مهر ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۱ | #53

    Hi Mr. Mokhtary,
    More powers to your arms….
    Just 2 questions for you, sir

    ۱/I`m the Translator of a sport organization.I`v been doing translation works from
    ۳ years ago.but the problem is that Iran’s sport federation officially registered this organization 2 MONTHS ago.can i count
    my experience from 3 years ago? or no my experience will be accounted from the date of our organization`s registration?
    AS a reminder :The head of this organization Mr.Mohajer told me that he IS able to provide me a resume in which the date refers to 3 years ago…

    ۲ / Instead of providing the official newspaper, can I submit the paper which shows my organization`s authorization certificate? This certificate indicates that such an organization does exist and it was provided by Irans` sport ministry..

    Thank you a lot,
    Arash

  32. hamed
    ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۹ | #55

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم آیا امکان کم کردن سطح زبان فرانسه در فرم اپلیکیشن اسکیلد ورکر کبک در روز مصاحبه وجود داره یا نه؟ منظورم اینه که توی فرمهای ارسالی سطحمو بیش از نیاز زدم. میتونم روز مصاحبه پایین بیارم ؟ممنون از پاسختون

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۸ | #56

      افسر خود سطح زبان شما را ارزیابی خواهد کرد موضوع مهمی نیست ولی اگر خیلی بالا زده اید قبل از شروع مصاحبه تذکر دهید

  33. hooman
    ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۰ | #57

    با سلام می خواستم بدانم من که جزو مشاغل ۲۹ گانه هستم و فایل نامبرم اواخر فوریه امسال امده اگر بخواهند مدیکال بنده را بفرستند ایا به ادرس شخصی خودم میفرستند یا به ادرس دفتر مهاجرتی که برای من اقدام کرده؟

    • ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۰۱:۰۵ | #58

      به نشانی که به عنوان نشانی پستی اعلام شده است و معمولا دفاتر مهاجرت دفتر کانادای خود را اعلام می کنند

  34. parviz
    ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۱۲:۲۵ | #59

    با سلام واحترام
    همسر من دیپلم علوم تجربی بوده و الآن دانشجوی کاردانی گرافیک هستند و حدود ۳ سال دستیار دندانپزشک بوده اند البته بصورت پاره و قت و بدون بیمه.
    آیا ارائه گواهی سابقه که از سوی دکتر دندانپزشک ارائه شده است میتواند موثر باشد؟
    آیا با ارائه کواهی سابقه که از سوی پزشک ارائه شده است برای پیدا کردن کار موثر است؟
    با تشکر

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۷ | #60

      شانس زیر سوال رفتن گواهی تنها از دندانپزشک زیاد است باید سعی شود مدارک دیگری مانند قرارداد کار در کنار آن مطرح شود
      خیر برای پیدا کردن کار باید ابتدا دوره ای را در کانادا بگذرانند

  35. سمیرا
    ۷ مهر ۱۳۹۰ در ۰۵:۳۸ | #61

    سلام و خسته نباشید. برای فدرال اسکیل ورکر اقدام کردیم و همسر من متقاضی اصلی است در تیر ماه پرونده ما به ورشو رسید و الان این پروسس شده
    زمانی که فرم ها را پر می کردیم همسرم اندازه قد خودش را با توجه به کارت سربازی که ان هم ضمیمه مدارک است ۱۸۱ سانتی متر نوشت. چند روز پیش بر حسب تصادف و کاملا اتفاقی قد همسرم را اندازه گرفتیم و دیدیم که هر چقدر هم دقت به خرج بدهیم اندازه قد ایشان ۱۷۷ است! معلوم شد که موقع خدمت نظام وطیفه اشتیاهی رخ داده است. ایا باید این موضوع را به اطلاع ویزا افیس برسانیم؟ چه زمانی بهتر است که این اشتباه را تصحیح کنیم ؟ قبل از مدیکال و یا همراه با مدیکال؟
    ممنونم

    • ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۵ | #62

      هر چه زودتر طی نامه ای این موضوع را اعلام کنید. در ضمن به نظام وظیفه هم مذاجعه کنید برای تصحیح کارت

  36. Arash
    ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۷ | #63

    Ok
    Thank u so much
    I`ll try to send again those questions which u weren’t ale to answer
    Go bless

  37. hooman
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۷ | #64

    با سلام مدتی است اداره اماکن اصفهان اقدام به بستن دفاتر مهاجرتی بدون مجوز کرده.از بخت بد بنده هم با یکی از همین موسسات قرارداد بسته ام.مدیر موسسه هم فرصت را غنیمت شمرده بطور کل غیب شده اند۰با توجه به اینکه این موسسه ایمیلی برای من ساخته که پسورد ان را هم فقط خودش دارد ایا میتوان ایمیل شخصی خود را برای سفارت کانادا میل کنم و بخواهم از این به بعد هر نامه ای را به ایمیل خودم بفرستند؟و ایا بسته شدن این موسسه میتواند تاثیری روی پرونده من بگذارد؟در ضمن من جزو مشاغل ۲۸ گانه هستم.فایل نامبرم اسفند ماه سال گذشته امده.میتوانید حدس بزنید که ممکنه مدیکال بنده چه موقع بیاید؟با تشکر از زحماتتان.

  38. Arash
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۱۴ | #66

    Hi Mr. Mokhtary,

    I`m so happy that i can trust you and of course
    i`d like to thank you for answering my questions:

    ۱/Which French book do u recommend. i mean which is better
    for TEFAQ test?
    cuz I heard that Campus is better than others.

    ۲/Is the process order like this:
    Sending/receiving File number/Interview/Medical/Visa?

    ۳/what is file number?
    We will be provided with it AFTER sending the documents?
    I dont understand it at all.

    ۴/I`ve created a Resume for myself in which i explained all of my

    experiences and works…is it necessary to send it, too?

    ۵/Only the (11-page application form )must be filled in?Is that the only
    form i should fill?

    ۶/In which language shall i fill in the form?French or English?

    ۷/If i send two resumes from different companys, will they count all the
    years of my working as my experience? or no only ONE compnays point is acceptable?

    ۸/Im the Translator of a sport organization.Iv been doing their translation works from
    ۳ years ago.but the problem is that Iran’s sport federation registered this organization 2 MONTHS ago.can i count
    my experience from 3 years ago? or no my experience is from the date of our organization`s registration?
    AS a reminder :The head of this organization Mr.Mohajer told me that he IS able to provide me a resume in which the date refers to 3 years ago…

    ۹/ How can one get job after arriving in Quebec? Are there any organizations which can help us find our job?

    If possible, please send the answer to my email.Thank you so much.
    God bless.

    Best wishes,
    Arash

    • ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۲ | #67

      Dear Arash
      You came with so many questions. with regard to learning French and recommending the best book I advice you to ask from Dr. Esfandi who is our French Language Program at Canpars.
      File number will be provided after you have sent your documents
      all the application forms have to be filled no matter in French or English
      Sending resume could be good
      You bring them with all your job experience certificates and all the experience will be counted
      for knowing more about jobs in Canada and quebec I recommend you to read our articles and take part in our seminars to be held in Tehran this October

      Thanks
      ali

دیدگاه ها مسدود است.