خانه > نیروی متخصص کبک, کبک > بخت آزمایی کامل در سیستم ثبت پرونده های کبک

بخت آزمایی کامل در سیستم ثبت پرونده های کبک

۱ تیر ۱۳۹۵

مقاله ای نوشته ام در این خصوص که می توانید در سایت پارس کانادا بخوانید

ٰ

سرانجام پس از بیش یک سال بالا و پایین شدن سیستم آنلاین ثبت پرونده های کبک در روز ۱۳ جون ۲۰۱۶ تعداد ۵۰۰۰ پرونده از مجموع ۴۰ هزار درخواست موجود در سیستم ثبت شد.

سیستم آنلاین نسبت به آنچه پیش از این در ماه فوریه ۲۰۱۶ معرفی شده بود و البته ناکارآهمدی آن آبرو ریزی بزرگی برای اداره مهاجرت کبک در پی داشت، تغییراتی کرده بود که این تغییرات تا روز موعود ثبت برای همه روشن نبود. همین ابهامات ثبت پرونده های کبک را به یک بخت آزمایی و یا لاتاری کامل تبدیل کرد.

در این سییستم بخت آزمایی کبک نمی توان انتظار داشت که همه پرونده های یک مجموعه هر چند قوی، به ثبت برسد و قطعا با توجه به فرصت یک در برابر هشت باید در هر هشت نفر متقاضی هفت نفر بدون اینکه فرصت ثبت داشته باشد صحنه را تا دور بعد ترک می کرد.

این روزها البته صحبت زیاد است و هر کسی در مورد اینکه باید این می شد یا آن می شد تا همه پرونده های یک مجموعه به ثبت می رسید سخنوری می کند ولی اینها همه حکایت آن است که

معما چو حل گشت آسان شود

ادامه را اینجا بخوانید 

  1. رضا
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ در ۰۷:۰۲ | #1

    سلام
    جناب مختاری عزیز،
    در ارزیابی امتیاز خود (متاهل ۳۷ ساله و پدر دو فرزند زیر ۱۲ سال) خوشبینانه ۶۷ امتیاز و سختگیرانه ۶۲ امتیاز بدست آوردم. هیچ آشنایی به فرانسه ندارم ولی انگلیسیم خوبه و ۵ امتیاز رو میگیرم. اما سوالم اینه که آیا زبان مصاحبه کبک فقط فرانسه است؟ آیا باید من و همسرم به فرانسه مسلط بشیم (که اگر نباشیم پرونده مردود میشه؟) یا میشه زبان مصاحبه رو انگلیسی انتخاب کرد؟ همسرم مهارت زبان انگلیسی در حد مکالمات اولیه دارند.
    سپاسگذارم

  2. علی
    ۴ مرداد ۱۳۹۵ در ۰۶:۱۳ | #3

    با تشکر از پاسخ شما
    والا از شایعات

  3. علیرضا
    ۲ تیر ۱۳۹۵ در ۰۹:۴۱ | #4

    با سلام خدمت آقای دکتر

    بنده بدون ارائه ی مدرک زبان فرانسه ، امتیازم برای کبک ، ۶۸ هست . آیا مدرک B2 صرفا برای امتیاز است یا در هر صورت اجباری است ؟ یعنی بنده که نیاز به امتیاز مدرک زبان فرانسه ندارم ، ملزم به ارائه ی B2 هستم ؟

    بسیار ممنون

  4. علی
    ۲ تیر ۱۳۹۵ در ۰۴:۲۹ | #6

    با درود
    امن منتظر تاریخ مدیکال هستم و از این نگرانم که :
    ایا حقیقت دارد اگر در پاسپورت کسی مهر ورود و خروج کشور تایلند خورده باشد.
    کشور کانادا مانع از ورود شخص به خاک کانادا می شود.
    با سپاس

دیدگاه ها مسدود است.