خانه > دریافت اقامت همسر, کانادا, کبک > پاسخ ویدیویی به سوالات مهاجرتی (شماره ۱۲): چگونه می توان برای اسپانسر کردن همسر اقدام کرد

پاسخ ویدیویی به سوالات مهاجرتی (شماره ۱۲): چگونه می توان برای اسپانسر کردن همسر اقدام کرد

۷ خرداد ۱۳۹۵

در این ویدیو به موضوع اسپانسر کردن همسر و یا پارتنر پرداخته ام. چه کسی می تواند همسر خود را برای اقامت دایم به کانادا بیاورد.

  1. اسماعيل
    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۰۲:۴۸ | #1

    سلام اقای مختاری، همسرم سیتیزن هستن، ما فرزند ٣ ساله داریم که پاسه کانادایی داره، من هم به تازگی در تورنتو لند کردم، ٢ تا سؤال دارم از خدمتتون،
    سوال اول من این است که من بعد از دریافت کارت پی أر میتوانم به اتفاق همسرم از کانادا خارج شرین و محدودیتی زمانی شامل تمدید کارت پی أر من هست یا نه؟یا باید حتما ٢ سال از ۵ سال رو در کانادا باشیم ؟؟
    سوال بعدی من این است که این مدت زمانی که از ازدواج من و همسرم که میگذرد که حدود ۴ سال میشود ، برای سیتیزن شدن من حساب میشود یا خیر؟؟؟
    با تشکر از جناب عالی

    • ۶ خرداد ۱۳۹۶ در ۱۴:۵۶ | #2

      سلام
      شما هم الزام اقامتی دارید منتها زمانهایی که با همسرتان در خارج از کانادا هستید هم محاسبه می شود و عملا در وضعیت مورد توصیف شما تهدیدی برای اقامت شما نیست
      برای سیتی زن شدن باید سه سال در کانادا بمانید و جایگزین ندارد

  2. سعید
    ۲۷ دی ۱۳۹۵ در ۰۴:۱۸ | #3

    با سلام و عرض خسته نباشید
    سوال اولم اینه که وقتی من سیتیزن کانادا هستم و سپس به ایران برگردم و ازدواج کنم ایا در حالیکه در حال زندگی در ایران هستیم میتوانم برای اقامت همسرم اقدام کنم و یا شرایط خاصی از لحاظ زندگی کردن یا نکردن در کانادا وجود داره؟
    و سوال دومم اینه بعد از اینکه همسرم اقامت رو گرفتند ایا به صرف زندگی با من اقامتشون خودکار نمدید میشه یا باید فرمهای حاصی رو برای تمدید اقامت پر کرد؟
    با تشکر

    • ۲۷ دی ۱۳۹۵ در ۱۷:۳۸ | #4

      ۱- بله به شرط اینکه نشان دهید برنامه مشخصی برای آمدن به کانادا به محض دریافت اقامت همسر دارید
      ۲- هیچ کاری خودکار انجام نمی شود و باید برای تمدید کارت اقامت درخواست دهید

  3. ناهید
    ۲۱ آبان ۱۳۹۵ در ۱۵:۱۵ | #5

    سلام ممنون از راهنمایی های خوبتون
    میخواستم بپرسم همسرم همه ی مدارک منو آماده کرده وقصد داره بفرسته برای ویزا برایم
    آیا امکان داره ویزا به من بدهند وبرم کانادا وانوقت ادامه ی کارم جریان پیدا کنه؟ممنون

  4. ناهید
    ۱۸ آبان ۱۳۹۵ در ۱۵:۴۷ | #7

    سلام همسرمن سیتیزن کاناداست ویک سالی هست که باهم ازدواج کرده ایم وحال یک پسر سه ماهه دارم همسرم دوماه پیش برای سیتیزن پسرم اقدام کرده والان قصد داره کارای منو شروع کنه میخواستم بپرسم بهتره منتظر پاس پسرمون باشیم بعد کارای منو اقدام کنه یا ازمنو شروع کنه؟وبعدمیخواستم مدت زمان انجام کارو بپرسم؟ممنون

    • ۲۰ آبان ۱۳۹۵ در ۱۶:۴۶ | #8

      ربطی به هم ندارد و می توانند برای شما اقدام کنند بدون اینکه برای فرزند پاسپورت گرفته باشند

  5. سمیرا
    ۲ شهریور ۱۳۹۵ در ۱۰:۵۵ | #9

    با سلام و احترام

    من از طریق فمیلی اسپانسرشیپ برادرم به همراه دیگر اعضا خانواده به کانادا مهاجرت کردیم، به این ترتیب که:

    در تاریخ ۲۲ می ۲۰۱۶ ، در تورنتو لندینگ کردم، ۱۲ ژولای کارت پی‌آر (pr) دریافت کردم، و ۴ آگوست به ایران برگشتم و دوباره قصد دارم در نوامبر برای کار و زندگی به ونکوور برم.

    قصد دارم تا در این مدت که در ایران هستم با فردی که از قبل آشنایی دارم ازدواج کنم (سه سال سابقه همکاری و آشنایی داریم و مدارک و اسناد همکاری و شناخت رسمی نیز موجود است)

    حالا در اینجا چند سوال دارم که لطفا من رو راهنمایی کنید؟

    ۱- آیا من می‌توانم در حال حاضر که در ایران هستم به صورت رسمی ازدواج کنم و در زمانی که به ونکوور برگشتم برای همسرم از طریق اسپانسری همسر تشکیل پرونده دهم؟

    لازم به ذکر است که در حال حاضر شغل و کاری در کانادا ندارم. آیا می‌توانم اقدام کنم و یا باید مدت زمان مشخصی بگذرد و بعد اقدام کنم؟

    ۲- ایا باید حتما کار و شغل رسمی داشته باشم؟ اگر در یکی از دانشگاه‌ها پست‌داک یا ادامه تحصیل بدم هم می‌تونم برای همسرم اقدام کنم؟

    ۳- بهتر است الان اقدام کنم یا ۶ ماه برم ونکوور بمانم و دفعه بعدی وقتی برگشتم ازدواج کنم؟ آیا در روند رسیدگی پرونده تاثیری داره یا نه؟

    ۴- با توجه به اینکه من از طریق اسپانسری برادرم، پی‌آر شدم، آیا می‌توانم وقتی رفتم ونکوور (بعد از پیدا کردن کار یا در صورت ادامه تحصیل) مستقیما برای همسرم اقدام کنم؟ آیا برای برادرم هم تعهد ایجاد می‌کند؟

    ۵- اگر بخوام برای اینکار وکیل بگیرم می‌توان این پروسه رو به حداقل رسوند؟

    ۶- در صورتیکه که بخوام این کار رو از طریق دفتر وکالت شما انجام بدم هزینه‌ها به چه صورت خواهد بود و نحوه پرداخت و عقد قرارداد چگونه است؟

  6. فرشته عابدی
    ۱۰ تیر ۱۳۹۵ در ۰۳:۰۳ | #11

    آقای مختاری من پی آر کانادا هستم و درحال حاضر دانشجوی تمام وقت کالج هستم و از خدمات afe کبک استفاده میکنم، قصد دارم شهریور در ایران ازدواج کنم و در بازگشت برای همسرم اسپانسرشیپ بگیرم، با توجه به اینکه باید تعهد بدم که تا سه سال هزینه های زندگی همسرم رو تامین کنم، میخام بدونم این تعهد به این معنیه که همسرم در صورت ثبت نام کالج و دانشگاه نمیتونه وام و بورس بگیره؟ یا نمیتونه کارت ملدی دریافت کنه؟

    • ۳ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۹:۴۹ | #12

      خیر به این معنی نیست
      ایشان هم می تواند وام و بورس بگیرد و هم پوشش بیمه ای دارد

  7. آرسین
    ۲ تیر ۱۳۹۵ در ۲۰:۵۷ | #13

    با درود و آرزوی بهروزی برای شما و همکاران بزرگوارتان در پارس کانادا
    اینجانب برای همسرم پرونده اسپانسرشیپی از ونکوور باز کرده ام و پرونده پس از تایید cic در کانادا به ویزا آفیس آنکارا ارسال شده است. با وجودیکه پرونده اسپانسرشیپی همسر “سریع ترین نوع” می باشد و موارد بسیارزیادی در همین مدت از دوستان حدود ۳ یا ۴ ماه کارشون درست شده اما پرونده ما پس از گذشت ۷ ماه همچنان در مرحله in process مونده است. البته ۱بار در مارچ از همسرم سوابق ۱۰ سال گذشته شان را خواسته بودند (imm5669) که ما هم سریعا در همان مدت مربوطه فرم را پر کرده و برایشان ارسال کردیم.
    من الان حدود ۲ ماه است که به کبک آمدم ولی با توجه به توصیه های شما که بهتر است در پروسه, به هیچ وجه تغییر آدرس نداشته باشم، من نیز آدرسم را در سایت همچنان آدرس محل سکونت اولیه در ونکوور گذاشته و بدون تغییر مانده است.
    حالا که می خواهم برای کارت maladie و کار و دریافت CSQ در این استان اقدام نمایم، نگرانی شدیدی دارم که این امر با توجه به عدم بروزرسانی آدرس در سایت cic خللی ایجاد در دریافت ویرای همسرم نماید. پیشاپیش از حسن توچهتان ممنوم.
    البته یادم رفت بگویم که قرار است ایشون پس از دریافت ویزا در استان اونتاریو لند کنند و سپس به کبک بیایند.

  8. مهرشاد
    ۸ خرداد ۱۳۹۵ در ۰۲:۱۶ | #15

    با سلام. لطف میکنید بفرمایید اگر شخصی ولفر دریافت میکنه چند وقت بعد از قطع ولفر میتونه برای همسرش اقدام کنه؟با تشکر

    • ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۲:۳۷ | #16

      همینقدر که بتوان گفت شخص امکان اداره زندگیخود و همسرش را دارد
      قاعدتا یک سال که فرصت ارسال فرمهای مالیاتی باشد

دیدگاه ها مسدود است.