خانه > PR Card > اگر می خواهید قبل از دریافت کارت PR کانادا را ترک کنید عکس بگیرید

اگر می خواهید قبل از دریافت کارت PR کانادا را ترک کنید عکس بگیرید

۳ مرداد ۱۳۹۳

این روزها دوستان زیادی به کانادا وارد می شوند ولی بسیاری از آنها برای کسب آمادگی بیشتر و یا دلایل متفاوت دیگر مجبورند بعد از لندینگ کانادا را ترک کنند و برای بازکشت در زمان مناسب برنامه ریزی کنند. دوستی پدر نازنین خود را از دست داده بود و دوست دیگری بیزنس و کارخانه را به حل خود رها کرده بود و ……

دریافت کارت پی آر هم حساب و کتاب روشن ندارد برخی یک ماهه می گیرند و هستند دوستانی که ۴ ماه است منتظرند و هنوز نیامده است.

pr

در جنین شرایطی چه باید کرد؟

توصیه نخست بنده این است که اگر می توانید تا کارت پی آر را نگرفته اید و در جیب مبارک نگذاشته اید از کانادا خارج نشوید.  زمان ورود به کانادا نداشتن کارت پی آر به هر دلیل  به معنی این است که باید درخواست Travel Document به سفارت کانادا در آنکارا و یا دیگر شهرهای دنیا بدهید و منتظر بررسی آن بشوید که زمان بر است.

اکر نمی توانید بمانید و راه دیگری ندارید اطمینان حاصل کنید که اگر کارت پس از رفتن شما به نشانی ارایه شده آمد حتما به دست شما می رسد. از این جهت دوستان تازه وارد و آنها که قصد آمدن دارد دقت کنند که نشانی مطمینی تهیه کنند و فردی مسوولیت پذیر نامه ها را دریافت کند.

درصدی از موارد هم به جای دریافت کارت نامه ای دریافت می کنند مبنی بر اینکه عکس شما ایراد دارد و مطابق استانداردهای آنها نیست و از شما می خواهند عکس جدید بفرستید.

توصیه کلیدی اینکه اگر قرار است بدون کارت پی آر کانادا را ترک کنید محض احتیاط قبل از رفتن به یک عکاسی در کانادا مراجعه کنید و عکس مطابق استانداردهای اداره مهاجرت بگیرید و نزد آن دوست مطمین خود بگذارید تا در صورت دریافت آن نامه خاص عکسها را مطابق درخواست اداره مهاجرت بفرستد و کارت را دریافت کند. به این ترتیب شما ۵۰٪ شانس اجبار به دریافت برگ سفر از سفارت را کم کرده اید.

 

 

  1. عبدالرضا افشاریان
    ۲۱ دی ۱۳۹۳ در ۲۱:۱۷ | #1

    ممنون از شما و اطلاع رسانی تان.

  2. سمیرا
    ۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۳:۴۴ | #2

    سلام و احترام خدمت جناب آقای مختاری
    بنده از موکلین شما نبوده ام و به صورت انفرادی جهت مهاجرت به کانادا اقدام کرده ام . اکنون مشکلی دارم در خصوص اینکه بنده توان ماندن در خاک کانادا را بیش از ۱۰ روز جهت اخذ PR ندارم و باید فورا برگردم و هیچ آشنایی هم آنجا ندارم.. می خواستم بپرسم شرکت شما این امکان رو به بنده می دهد که آدرسی در مونترال به من بدهد که من در بدو ورود به افسر بدهم و کارتم به آنجا پست شده و به ایران بفرستند؟ (* از بابت هزینه موکلین هیچ گونه محدودیتی ندارم)
    در غیر این صورت خواهش می کنم بنده رو راهنمایی بفرمائید.
    با تشکر

  3. mehdi dabir
    ۲ دی ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۲ | #4

    جناب دکتر متاسفانه دیروز دزد به منزل ما زد و اموال و….. که برد بماند کارت های پی ار ما را هم برد.
    ما تصمیم داشتیم برای اول مارچ به کانادا بازگردیم.الان دارم فرم های TRAVEL DOCUMENTرو پر می کنیم .می خواستم ببینم حتما باید به ترکیه مراجعه کنیم ویا ابوظبی هم انجام می دین؟ در ضمن آیا لازم هست police report رو ضمیمه کنیم؟ وچطوری باید بهشون خبر بدیم که هر دو pr ما گم شده ؟

    میدونم که سوال هایم زیاد شد اما در وضعیت بدی قرار داریم.
    خیلی ممنون از کمکتون و راهنمایی هایی که می فرماید.

  4. مهدي كاظمي
    ۲۳ آذر ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۴ | #6

    با سلام و عرض خسته نباشید
    جناب اقای دکتر مختاری
    در برگه لندیگ (confirmation of permanent resident)که همراه با پاسپورت به ما دادند مشکلی هست که در موارد ضروری تماس با سفارت قید نشده است، آن هم محل تولد دخترم است(POB) البته کلا چیزی ننوشته اند،‌ به نظر شما آیا لازم به نامه نگاری با سفارت آنکارا هست ؟ و یا ارسال مجدد CPR برای تصحیح به سفارت است ؟

    با تشکر و سپاس

  5. کیوان
    ۱ آذر ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۹ | #8

    با سلام و سپاس فراوان

    جناب اقای دکتر مختاری
    من تازه ویزای کبک ام رو گرفتم ولی میخوام چند روز بمونم مونترال و کارای مربوط به بانک و کارت اقامت ام انجام بدم و همچنین ادرس دوستم هم که مونترال هستش رو بدم برای دریافت کارتهام
    ولی از اونجایی که من هدفم ونکوور هست به نظر شما با عنایت به مواردی که خدمتتون عرض کردم مشکلی برای بعدها مثلا شهروندی برام پیش نمیاد؟؟؟؟
    ممنونم از زحماتتون

  6. omid
    ۲۰ آبان ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۰ | #10

    @علی مختاری

    علی مختاری :
    تکمیل فرمهای مالیاتی به نفع شماست
    الزامی ندارید ولی توصیه می کنم

    با سپاس فراوان از شما بابت وقتی که برای پاسخگویی صرف می کنید.

  7. omid
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۵ | #11

    علی مختاری :
    بله حتما

    با سلام و ممنون از پاسختون.
    لطفاً بفرمایید که حتی اگر ۲ هفته بعد از لندینگ کانادا رو ترک کنیم و بخواهیم بعد از آوریل سال بعد به کانادا برگردیم، بازهم باید فرم های مالیاتی رو برای امسال پر کنیم؟
    با سپاس مجدد

  8. پروانه رحیمی مقدم
    ۶ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۲ | #13

    با سلام و عرض ادب
    من و همسرم برای گرفتن کارت پی آر باید قبل از پایان دسامبر ۲۰۱۴ وارد کانادا شویم ولی به علت مسائل شغلی نمیتوانیم مدت طولانی بمانیم. اخیرا از یکی از دوستان شنیده ام که باید تا زمان گرفتن کارت در کانادا باشیم. آیا این صحت دارد؟

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۲۰ | #14

      مطالب وبلاگ را نمی خوانید

      نشانی دوستی را بدهید بعدا برای شما کارت را ارسال کند

  9. مرتضی
    ۲۹ مهر ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۱ | #15

    با سلام
    من ۴ ماهپیش در تورنتو لند کردم و ۲۰ روز بعد برگشتم کارت پی ار من ۲ ماهه امد ولی کارت همسرم تا کنون نرسیده ممنون میشم راهنماییم کنید که از ایران چگونه می تونم با اداره مربوطه صحبت کنم؟
    شماره تلفن داده شده برای افراد داخل خاک کانادا می باشد. ایمیل هم زدم جوابی نگرفتم
    آیا کس دیگری میتواند جای ما پی گیری نماید یا خیر؟

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۵:۲۵ | #16

      از تلفنهای اینترنتی استفاده کنید اگر نشدنی بود
      دیگری زنگ بزند جواب نمی دهند

  10. omid
    ۲۳ مهر ۱۳۹۳ در ۱۷:۱۶ | #17

    سلام
    لطفاٌ راهنمایی بفرمایید که آیا نیوکامری هم که هنوز هیچ منبع درآمدی و شغل ندارد هم باید تا ۳۰ آوریل فرم های مالیاتی را پر کند؟
    با تشکر

  11. Azi
    ۲۲ مهر ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۷ | #19

    جناب آقاى مختارى من چند روز پیش هم این سؤال را کردم ولى پاسخى در این مورد نگرفتم ایا از طریق کاغذى که توى هواپیما بهمون میدن که نوشته اخرین بار کى از کانادا خارج شدین مدت زمانى که ما در کانادا حضور نداشتیم و مدت زمانى که در کانادا بودیم را محاسبه میکنن ؟ چون توى پاسپورت در کانادا نه مهر ورود میزنن نه مهر خروج . ممنون

  12. حمید
    ۲۰ مهر ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۳ | #21

    با تشکر از جواب شما
    به عنوان سوالات تکمیلی:
    ۱- آیا راه حل اینست که؟ : در سفر دوم من به تنهایی به کانادا می روم، درخواست اسپانسرشیپ فرزندم را ارائه می کنم و بعد از گرفتن نتیجه همسر و فرزندانم به من ملحق می شوند.
    ۲- گرفتن اسپانسرشیب برای فرزند تازه متولد شده حدودا چقدر طول می کشد؟
    سپاس فراوان

  13. حمید
    ۱۷ مهر ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۷ | #23

    سلام و عرض ادب
    قصد داریم بعد از اقامتی یک ماهه در مونترال به ایران بازگردیم و با آمادگی بیشتر بعد از یکی دو سال به کانادا بازگردیم. ممنوم خواهم بود به سوالاتم پاسخ دهیه:
    ۱- اگر در ایران فرزند دومی به دنیا آوریم، بهترین راه برای گرفتن اقامت فرزند دوم چیست؟ (با توجه به اینکه گرفتن سی اس کیو وضعیت نامشخصی دارد)
    ۲- آیا در سفر دوم به کانادا نمی توانم فرزند دوم را با خود ببریم؟
    ۲- به نظرتان ایده خوبی است که فقط برای زایمان سفری کوتاه به کانادا داشته باشیم؟
    تشکر فراوان

    • ۱۹ مهر ۱۳۹۳ در ۲۱:۴۹ | #24

      ۱- تشریف می آورید کانادا و ایشان را اسپانسر می کنید
      ۲- خیر بدون ویزای اقامت نمی توانید ایشان را بیاورید
      ۳- بله

  14. حمید
    ۱۷ مهر ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۳ | #25

    سلام و عرض ادب
    ویزای اینجانب تا ۲۰۱۵/۰۴/۲۰ مهلت دارد. قصد داریم یکم اپریل در مونترال لند کرده و بعد از یک ماه برگردیم.
    سوالم اینست که
    ۱- مسئول یکی از هواپیمایی ها می گفت چون به هنگام خروج از کانادا کارت پی آر در دستم نیست، و مهلت ویزا هم پایان یافته است، ممکن است در برخی از پروازها به هنگام ترانزیت دچار مشکل شوم.
    چنین چیزی صحت دارد؟
    ۲- اصولاً کدام خطوط هوایی کم از این نظرها کم دردسر هستند؟
    بسیار سپاسگزار

  15. حامد
    ۱۴ مهر ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۴ | #27

    با سلام و احترام. من و خانواده ام قبل از گرفتن کارت پی آر مجبور به ترک کانادا شدیم و آدرس منزل یکی از دوستان مطمئن خود را در کانادا موقع لندینگ ارائه کردیم الان با گذشت بالغ بر ۱۰۰ روز کارت همسر و پسرم نیامده ولی کارت من که main applicant بوده ام آمده. واقعا برای پیگیری نگران و مستاصل هستم. ممنون می شوم راهنمایی کنید. پیشاپیش ممنون

  16. علی بواناتی
    ۱۲ مهر ۱۳۹۳ در ۰۷:۳۱ | #29

    با درود وسپاس اینجانب درسال۲۰۰۲بعداز یکسال کانادا را ترک وتا کنون مراجعت نکردم کارتpr را گرفتم اگر بخواهم برگردم ایا مشکلی هست یا خیردر این مدت ازدواج وبچه دار شدم با تشکر فراوان

    • ۱۶ مهر ۱۳۹۳ در ۲۱:۰۰ | #30

      مشکلی ندارید
      بروید کانادا و بعد برای همسر فرزند از روش اسپانسرشیپ اقدام کنید
      می توانید از خدمات دفتر ما استفاده کنید

  17. رضا
    ۹ مهر ۱۳۹۳ در ۱۸:۲۴ | #31

    سلام و عرض ادب
    جناب دکتر مختاری جهت سیتیزن طبق قانون ۴ سال از ۶ سال و هرسال باید کمتر از ۶ ماه نباشد که باید در کانادا حضور داشته باشیم
    سوال من این است که این قانون از چه زمانی اجرایی خواهد شد؟ بعضا میگویند از سال ٢٠١۵ !
    این درست است؟
    تشکر

  18. Azi
    ۶ مهر ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۳ | #33

    جناب آقاى مختارى در کاغذى که توى هواپیما هنگام سفر به کانادا میدن که باید پر کنیم و به أفسر توى فرودگاه تحویل بدیم پرسیده شده اخرین بار کى از کانادا خارج شدین؟ ایا از طریق این سؤال مدت زمانى که ما در کانادا نبودیم را براى تمدید کارت محاسبه میکنن؟ وأیا باید این سؤال را کاملا درست جواب بدیم

  19. Azi
    ۶ مهر ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۴ | #35

    جناب آقاى مختارى با عرض سلام کارت pr را چند بار میتوان تمدید کرد؟ با تشکر

  20. مریم
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۳ | #37

    سلام و عرض ادب
    TRAVEL DOCUMENT و ویزای بار دوم را کسانی که PR را از طریق پست گرفته اند هم باید اقدام کنند ؟ یا اگر PR به دستمان رسیده همان برای سفر دوم کافیست ؟

    سپاس

  21. علی
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۵:۴۲ | #39

    با سلام خدمت جناب آقای دکتر
    اخیرا شنیده ام که برای دریافت کارت PR باید فرد به صورت حضوری مراجعه نماید و دیگر کارت به نشانی داده شده ارسال نمیشود. آیا این صحبت صحیح است؟

    سوال دوم اینکه آیا از سال ۲۰۱۵ برای هر وجه نقدی که همراه خود به کانادا می آوریم باید مالیات پرداخت کنیم؟ اگر این طور است، حداقل پولی که مشمول مالیات می شود چقدر است؟

    سوال سوم اینکه من در نظر دارم خانه ام را در ایران اجاره دهم تا اجاره بهای آن را برایم بفرستند. آیا در این خصوص باید به بانکهای کانادا مدارکی بابت دریافت پول ارائه دهیم؟ یا اینکه حداقل وجهی وجود دارد که بشود به صورت ماهانه و یا سالانه بدون ارائه مدرک از ایران به کانادا ارسال کرد؟

    با تشکر از صبر و حوصله شما

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۳ | #40

      نه لزوما

      هنوز هم ارسال می کنند مگر در موارد استثنایی

      چنین نیست به مقالاتی که در این زینه نوشته ام در همین وب لاگ و سایت پارس کانادا مراجعه کنید

      تا از شما چیزی خواسته نشده لازم نیست مدرکی ارایه کنید

  22. hassan
    ۹ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۳ | #41

    سلام
    من چند ماه است منتظر صدور ویزا از ترکیه برای مصاحبه هستم چرا این زمان طولانی شده؟؟؟
    ایا روند طبیعی می باشد؟؟با تشکر

  23. نغمه
    ۸ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۹:۵۱ | #43

    با سلام و خسته نباشید .آقای مختاری نامزدم ۴۵ روزه که لند کرده و در لحظه ورود آدرس سکونتش را در تورنتو داده است اما هنوز pr به دستش نرسیده است. با توجه به اینکه قصد برگشت به ایران را دارد به نظر شما تا چه مدت باید منتظر برای گرفتن pr باشد؟
    ممنونم

  24. درویشی- موکل شما
    ۷ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۹:۳۷ | #45

    سلام
    ۱- مدیکال من دسامبر ۲۰۱۳ دریافت شده و الان ویزا را دفترتان گرفته است.
    دفتر شما گفتند تا ۵ ژانویه باید لندینگ کنم .! شنیده بودم این مدت ۱۸ ماه میتواند باشد. آیا این تاریخ دقیق است؟؟
    ۲- آیا اگر پول قابل توجهی(۱۰۰/۰۰۰ دلار) با خود به کانادا ببرم. تا در حساب بانکی واریز کنم. مشکل ورود نخواهد بود؟
    بعدا مشکل مالیاتی نخواهم داشت.؟ امکان ثبت ورد پول در هنگام ورود وجود دارد؟
    ۳- چگونه از اطلاعات و نکات لازم (عمدتا نکات اقتصادی)برای ورود اطلاع کسب کنم. ؟ همکار مطلعی در دفتر تهران جهت مشاوره دارید؟
    متشکرم

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۳:۵۵ | #46

      ۱- تاریخ انقضا روی ویزا هست همان را باید رعایت کنید
      ۲- خیر
      مقالات در این زمینه را بخوانید
      البته توصیه می کنم با پول کم بروید و بعد حواله کنید از طریق صراف
      ۳- سمینارهای مهر ماه را شرکت کنید

  25. درویشی- موکل شما
    ۷ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۹:۳۱ | #47

    سلام
    ۱- مدیکال من دسامبر ۲۰۱۳ دریافت شده و الان ویزا گرفته ام.
    دفتر شما گفتند تا ۵ ژانویه باید لندینگ کنم .! شنیده بودم این مدت ۱۸ ماه میتواند باشد. آیا این تاریخ دقیق است؟؟
    ۲- آیا اگر پول قابل توجهی(۱۰۰/۰۰۰ دلار) با خود به کانادا ببرم. تا در حساب بانکی واریز کنم. مشکل ورود نخواهد بود؟
    بعدا مشکل مالیاتی نخواهم داشت.؟ امکان ثبت ورد پول در هنگام ورود وجود دارد؟
    ۳- چگونه از اطلاعات و نکات لازم (عمدتا نکات اقتصادی)برای ورود اطلاع کسب کنم. ؟ همکار مطلعی در دفتر تهران جهت مشاوره دارید؟
    متشکرم

    • ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ در ۲۳:۲۹ | #48

      ۱- به تاریخ اعتبار ویزا نگاه کنید تا آن تاریخ باید کانادا باشید خیلی ساده است مدیکال و اینها را فراموش کنید
      ۲- بروید کانادا حساب باز کنید و بعد پول را با صراف منتقل کنید مشکلی نیست مالیات هم ندارد مقاله در این سایت و سایت پارس کانادا این زمینه هست که نخوانده اید متاسفانه
      ۳- مقالات سایت در این زمینه گویا هستند سمینار را هم شرکت کنید در خدمتیم

  26. احمد
    ۶ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۵:۵۸ | #49

    سلام و خسته نباشید
    چند تا سوال ذهن منو مشغول کرده ، ممنون میشم پاسخ بدهید
    ۱- پس از لندنگ در کانادا ، برای مسکن و اقامت چه باید کرد؟ شب را کجا بگذرانیم؟؟؟!!!!! هزینه مسکن به چه صورتی است؟
    ۲- آیا دولت کانادا خدمات کاریابی ارائه می کند یا خودمان باید به دنبال کار بگردیم؟
    ۳- آیا مبلغی ماهانه تا زمان یافتن کار توسط دولت پرداخت میشود یا باید از پس انداز آورده خرج کنیم؟

    • ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ در ۲۳:۳۷ | #50

      ۱- شما می توانید از خدمات پس از ورود ما استفاده کنیدhttp://www.parscanada.com/ArrivalServicesshop.aspx
      ۲- بله دولت خدمات می دهد ولی شما باید دنبال کار بگردید
      ۳- به هیچ وجه

      شما به شدت نیاز دارید در سمینار مهر ماه ما شرکت کنید

  27. مهدي
    ۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۰ | #51

    با سلام ، آیا می توان قبل از رفتن به کانادا در تهران جهت گرفتن ( پی آر ) اقدام نمود ؟ سپاسگزارم .

  28. Sasan
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۲۱ | #53

    سلام ، اقای دکتر اگر صلاح دانستید به این سوالم پاسخ دهید
    شما تا حالا کسی رو دیدید که به خاطر پر نکردن ٢ سال از ۵ سال پی ار اش رو ازش گرفته باشند و اقامتش رو لغو کرده باشند ؟

  29. Sasan
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۱:۲۶ | #55

    از راهنماییتون بسیار متشکرم

  30. Sasan
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۳ | #56

    استاد ارجمند با عرض سلام و خسته نباشید
    از موکلان سابق شما هستم که با زحمات شما پی ار کانادا گرفتم
    کدام بانک را برای افتتاح حساب در کانادا تورنتو مناسب می دانید؟

  31. علی
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۱۹ | #58

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب دکتر مختاری
    ما گروهی سرمایه گذار هستیم که از طریق سرمایه گذاری کبک اقدام کردیم و خیلی وقت است که فایل فدرال را گرفتیم و منتظر مدیکال هستیم . با پرس و جو متوجه شدیم که مدیکالهای سرمایه گذاری تا ۵ژانویه ۲۰۱۱ هم اومده ولی الان مدتهاست که دیگه خبری از اومدن مدیکال برای این گروه نشنیدیم . می خواستیم بدونیم ایا دفتر شما اخیرا مدیکالی برای این گروه دریافتکرده یا دوباره اومدن مدیکال برای دوستان در این گروه قطع شده است؟
    با سپاس از پاسخ شما

  32. حسن
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۲۱:۴۲ | #60

    سلام عرض میکنم خدمت جناب آقای مختاری عزیز خدمتتان سوالی داشتم وچند روز است که دوستان نگران شده اند ! گویا اداره مهاجرت کبک از مسئله ای ناراحت است وعصبانیست بحدی که طی این هفته چندین پرونده فایل نامبردوستان ۲۰۱۱را بسته واین روند ادامه دارد شما میدانید علت چیست وچرا این کاررا میکنند؟ خیلی ممنون میشوم که صحت وسقم این خبر را توضیح بدهید ممنون وسپاس فراوان از بذل محبت بی دریغتان ارادتمند حسن

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۸:۲۹ | #61

      قبلا در مورد وضعیت کبک نوشته ام

      افسران گاه مغرض و بهانه جو و نیز تمایل به کم کردن تعداد پرونده ها به هر روش
      جای تاسف دارد ولی واقعیت است

  33. مهسان
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۹ | #62

    سلام اقای مختاری، باز همیک سوال از خدمتتون داشتم!
    ما ۲۹ july تو مونترال لندینگ کردیم،تمامی کارهای اولیه را هم انجام دادیم ولی الان، بر اساس قانون جدید که اگر کسی کمتر از ۶ ماه در سال تو کانادا نباشه، اون سالش کلا حذف میشه، ما که الان تا اخر سال ۵ ماه داریم چی میشیم؟؟؟ این سالمون حذف میشه؟
    اگر حذف میشه به نفعمون نیست که این ۵ ماه رو برگردیم ایران و از اول سال جدید بیایم؟

  34. لادن
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۴ | #64

    با سلام و سپاس فراوان
    من وخانواده ام سال گذشته (اکتبر ٢٠١٣)لندینگمون به کانادا را انجام دادیم ومدت ٣هفته کانادا بودیم وبرگشتیم که خوشبختانه کارت پی ار ما بدون مشکلی به ادرسی که داده بودیم فرستاده شد ،امسال به دلیل فوت مادر همسرم تصمیم داریم که به کانادا نریم وسال دیگه ماه جون بریم ، می خواستم بدونم که اگه این کار را بکنیم مشکلی پیش نمیاد؟ایا قوانین پی ار همون ٢سال از ۵سال هست و فرقی نکرده ؟ایا مثل گرین کارت أمریکا نشده که باید هر ۶ماه ورود داشته باشین؟

  35. میلاد
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۶ | #66

    سلام جناب مختاری

    من متقاضی فدرال هستم اما قصد اقامت در مونترال را دارم مطالب قبلی شما مبنی بر لند در استانی غیر از کبک و … را خواندم

    سوالی که دارم این هست چقدر (به طور تقریبی) زمان می بره تا به ما هم سی اس کیو تعلق بگیره و بتونیم از مزایای کبک نظیر کلاس زبان با کمک هزینه استفاده کنیم و اینکه بدون سی اس کیو نمی تونیم از این مزایا استفاده کنیم؟

    بسیار ممنون از اسخ شما

    • ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۲ | #67

      سه ماه که در کبک بمانید از همه مزایای استان بهره مندید
      سی اس کیو نیاز نیست

  36. حمید
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۷ | #68

    با سلام
    در ارتباط با مسئله ای که برای آقای علیرضا پیش آمده است، آیا بهتر نیست به هنگام ورود به کانادا اعلام کنیم که قصد ماندن داریم، حتی اگر بخواهیم یک ماهه بازگردیم؟ در این صورت ممکن است آفیسر با دیدم بلیط رفت و برگشت ما شک کند؟
    به طور کلی به هنگام ورود چه بگوییم بهتر است؟
    با تشکر

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۶:۲۹ | #69

      چی بگم؟
      من فکر میکنم واضح گفته ام قرار نیست بگویم دقیقا چه بگویید

      داشتن بلیط برگشت به معنی قطعی بودن برگشت نیست. یعنی نمی توان بلیط داشت و نرفت؟ در ایران بلیط گرفته اید ولی قصد استفاده ندارید. نمی شود؟

  37. حامد
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۴ | #70

    جناب آقای مختاری

    با سلام و ادب

    با توجه به توصیه حضرتعالی در خصوص اقدام جهت دریافت سرویس travel document از دفتر شما در تهران، همکاران جنابعالی در آن دفتر اعلام کردند چنین سرویسی را دیگر ارائه نمی دهند. آیا صحیح است؟ در صورت تایید چه توصیه می فرمایید؟

    با تشکر

  38. hoori
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۵ | #72

    سلام
    میخواستم بگم اگه امکان داره نامه های رسیده در سایت را اپدیت کنید. دو هفته عقب است

    ممنون از بابت زحمات

  39. موژان
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۳ | #74

    با سلام و خسته نباشید
    آقای مختاری من آدرس و شماره تلفن دفتر اصفهان رو میخواستم هرچقدر سرچ کردم پیدا نکردم میشه کمکم کنید
    ممنون

  40. شیرین حسینی
    ۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۴ | #76

    بسلام آقای مختاری
    باآرزوی سلامتی وموفقیت برای شما
    من شهریور ۹۱ در استامبول در مصاحبه رد شدم در این مدت هم بدلیل بدشانسی های پی در پی (تغییر قوانین کانادا) موفق به ارسال مجدد پرونده ام نشدم.۴۱سال دارم.اردیبهشت ۹۲هم ت ث اف کیو دادم با امتیاز گویش:ب۱ درک مطلب:آ۱
    سوال:۱-آیا با این شرایط میتونم دوباره برای ارسال پرونده اقدام کنم؟
    ۲-آقای مختاری آیا میشه با کسی آشنا شد که از طریق ازدواج کردن به کانادا برم؟
    متشکرم.

    • ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۰۷ | #77

      به دفتر ما برای مشاوره و بررسی شرایط مراجعه کنید
      ازدواج روش مهاجرت نیست و ازدواج برای مهاجرت غیرقانونی است

  41. کیوان
    ۸ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۷:۲۳ | #78

    سلام آقای دکتر من از موکلین شما هستم ۹ ماه پیش در تورنتو لند کردم اما هنوز کار مناسب پیدا نکردم می خواستم بدونم کنپارس برای کاریابی هم خدماتی ارائه میده؟ با تشکر

    • ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۰۴ | #79

      متاسفانه خیر
      مقالات مربوط به کاریابی ما را بخوانید و از امکانات موجود که از سوی دولت انتاریو ارایه می شود استفاده کنید

  42. azarmeshkani
    ۸ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۳۵ | #80

    با سلام

    اعتبار ویزای اینجانب تا ۷ اردیبهشت است ایا من میتوانم ۵ اردیبهشت در کانادا باشم واز ان به بعدمنتظر دریافت کارتPRبمانم ؟چون قصد بازگشت به ایران را حداقل تا ۶ ماه ندارم و اعتبار ویزایم تمام شده است در ان زمان با چه مجوزی باید در کانادا منتظر کارت PR بمانم؟یا برای لندینگ باید ۳ ماه قبل از پایان اعتبار ویزا اقدام کنم؟
    با تشکر

    ا

    • ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۰۹ | #81

      شما به محض ورود مقیم دایم کانادا می شوید و می توانید برای همیشه بمانید کارت پی آر تنها برای ورود و خروج است و در دست داشتن یا نداشتنش مهم نیست
      تا روز آخر اعتبار ویزا می توانیدوارد کانادا شوید

  43. فربد
    ۸ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۸ | #82

    سلام – چهار سالگی پرنیان مبارک !

  44. فرشته
    ۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۳ | #83

    سلام و تشکر بابت وقت و حوصله جنابعالی ،
    تعداد افرادی که این روزها به دلایل مختلف نمی توانند در همان ورود اول ، اقامت دائم داشته باشند رو به افزایش است. شما بهتر می دانید کم نیستند افرادی مثل ما که فعلا میخواهند فقط لندینگ داشته باشند و بعد از یک اقامت خیلی کوتاه به ایران بروند و بعد از چند ماه یا یکی دو سالی با برنامه بهتری برای اقامت دائم برگردند. این مطلبی که منتشر کردید درباره ضرورت گرفتن عکس خیلی مهم بود اگر صلاح میدانید در پست جداگانه ای به دغدغه های این گروه از دوستان بپردازید یا همین جا کوتاه پاسخ دهید به خیلی ها کمک خواهید کرد. سوالهایی از این دست :
    – هنگام ورود واقعیت را بگوییم که قصد ماندن فعلا نداریم؟
    – فرم های وسایل همراه را پر کنیم ؟
    – مهمترین کارها برای اینکه در مدت یک هفته دو هفته ای که قرار است بمانیم و انجام دهیم چیست ؟ گرفتن شماره بیمه اجتماعی ؟ افتتاح حساب بانکی ؟
    – ثبت نام برای کمک هزینه های دولتی ایا لازم است ؟ به یاد دارم قبلا توصیه کرده بودید اگر قصد ماندن ندارید سعی نکنید از دولت پول بگیرید.
    – و مسائلی دیگر که خودتان قطعا بهتر میدانید. باز هم تشکر می کنم و عذر خواهی بابت دراز نویسی.
    همیشه موفق و سلامت باشید

    • ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۳:۱۰ | #84

      همه این موارد را قبلا گفته ام

      ۱- من نمی توانم توصیه کنم خلاف واقع بگویید اما اگر بگویید قصد ماندن ندارید دردسرهایی برایتان همراه دارد
      ۲- فرم وسایل همراه نداریم منظور شما وسایلی است که بعدا می خواهید وارد کنید. اگر بدانند شما قرار است کمتر از یک سال بمانید آن فرم را به شما نخواهند داد
      ۳- گرفتن SIN و باز کردن حساب بانکی
      ۴- مگر چنین چیزی هم داریم دوست عزیز. خیر به هیچ وجه در این زمینه ها تلاشی نشود

  45. ladan
    ۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۰ | #85

    با سلام

    اگر من بخواهم مقداری پول در بانک در ایران سرمایه گذاری کنم و هر ماهه سودش را دریافت و برایم به صورت دلار کانادا حواله شود اشکالی پیش نخواهد آمد، مثلا مشمول پرداخت مالیات به دولت کانادا نخواهد شد؟ آیا مشمول بحث تحریم ها و مبارزه با پول شویی نمی شود؟

    اگر من الان نخواهم آپارتمان خودم بفروشم و بخواهم آن را اجاره دهم و فردی اجاره منزل را به صورت دلار برای من به کانادا بفرستد منع قانونی ندارد و یا مشمول مالیات نمی شود؟

    اصولا آیا لازمه به کانادا اعلام کنم؟ چگونه و کی باید این کار را انجام دهم؟
    پیشاپیش ممنون از وقتی که برای پاسخ دادن می گذارید

    • ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۳:۱۶ | #86

      اگر رزیدنت کانادا هستید آن پول خود شماست پس مشمول تحریم نیست
      در مورد انتقال درآمدها هم داستان مفصل است و نمی توانم در این جا باز کنم مایل بودید اگر مونترآل هستید وقت مشاوره بگیرید و اگر نیستید با یکی از صرافهای ایرانی شهر خود در این زمینه مشورت کنید

  46. علیرضا
    ۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۳۸ | #87

    سلام و خسته نباشید

    از موکلانتان هستم که دیروز در مونترال لند کردیم و افسر سوال کرد که بطور دایم هستید یا دوباره به ایران برمیگردید که ما هم واقیت رو گفته و گفتم پس از ترک مجددا برای اقامت دایم به کانادا برمیگردیم . افسر نیز از دریافت ادرس یکی از دوستان امتناع کرد و گفت دفعه بعدی پس از ورود کارت اقامت به ادرس سکونت خود ما و نه کس دیگری ارسال میشود. ضمنا پشت فرم های لندینگ هم گزینه

    B4 to follow, settling for less than 12 months
    رو علامت زد. اگر لطف کنید ۲ سوال رو پاسخ بدهید

    ۱- ما تا ۱ ماه مونترال هستیم ایا راهی برای به جریان انداختن صدور کارت pr داریم یا خیر؟
    ۲- برای دریافت travel document برای دفعه بعد ورود ایا هر ۳ نفرمان دو بزرگسال و یک بچه باید به انکارا سفر کنیم یا یکی میتواند برای همه انجام دهد? ایا اطلاع دارید پروسه مراجعه تا صدور حدود چقدر زمان بر است؟

    ۳- ایا این سرویس رو کنپارس به موکلانش ارایه میدهد؟

    با تشکر از هم راهی و لطف همیشگیتان
    دوستدارتان علیرضا

    • ۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۲۲:۵۳ | #88

      طبیعی است وقتی اعلام می کنید قرار است برگردید تبعات آن همین است دیگر دوستان دقت کنند

      ۱- بله به این نشانی بروید فرم پر کنید نشانی بدهید برایتان می آید
      https://services3.cic.gc.ca/ecas/?app=coanotify&lang=english

      ۲- یکی می تواند انجام دهد دفتر ما هم خدمات می دهد البته ممکن است کارت بیاید و نیازی نباشد

  47. mohsen
    ۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۰۰ | #89

    سلام اقای دکتر
    من پی آر کانادا هستم و تازه ازدواج کرده ام و حدود ۵ ماه دیگر عازم کانادا هستم و در حال حاضر مشغول جمع اوری مدارک هستم میخوام بدونم که من ۵ ماه دیگه که میرم کانادا درخواست اسپانسرشیپ همسر خود را بدهم یا اینکه قبل از درخواست و ارسال مدارک من در حال حاضر باید تغیر وضعیت خود را اعلام کنم؟

    • ۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۲۲:۵۴ | #90

      اعلام تغییر وضعیت معنی ندارد
      تشریف بیاورید کانادا و اقدام کنید برای اسپانسر کردن همسر

  48. علیرضا
    ۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۷:۳۱ | #91

    سلام اقای مختاری
    خسته نباشید
    خدا رو شکر نامینیشن اسکیلدورکر نوااسکوشیا برای من اومده و دارم فرمها رو اماده میکنم برای سی ای سی ولی دو تا سوال ذهنم رو مشغول کرده
    ۱-با توجه به اینکه تو سایت سی ای سی برای برونده های استانی ویزا افیس انکارا نوشته ۵۳ ماه ، ایا این درسته ؟ و اگر خدا بخواد اگر شما تجربه ای دارید چقدر این پروسه از مرحله ارسال مدارک به سی ای سی طول خواهد کشید ؟
    ۲-من پرونده فدرال ۲۰۱۴ هم دارم . میتونم تا اخرین لحظه ویزا این دو پرونده رو همزمان باز نگه دارم ؟ با این توضیح که در جنریک اپلیکیشن فرم فدرال ۲۰۱۴ محل اقامتم رو جایی غیر از نوا اسکوشیا انتخاب کرده ام

    بسیار به راهنمایی شما نیاز دارم
    در پناه خدا باشید و همه

  49. تازه مهاجر
    ۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۶:۰۱ | #93

    با سلام و عرض احترام
    آیا این درست است که با پاسپورت ایرانی که منقضی شده فرودگاههای کانادا مخصوصا پیرسون کارت پرواز و اجازه سوار شدن به هواپیما نمیدهند ؟ در اینصورت راه حل کم دردسر چیست ؟
    درخواست مشورت و کمکی هم در خصوص ویزای دانشجویی دوستم داشتم که در صورت نیاز از طریق ایمیل میپرسم . در صورت امکان آیا میتوانم مستقیما در این خصوص به شما ایمیل بزنم ؟
    ممنون

    • ۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۲۲:۵۶ | #94

      اگر سیتی زن کانادا باشید بعید می دانم مشکلی باشد موارد زیادی دیده ام بدون مشکل رفته اند البته از مونترآل
      ایمیل بزنید در مورد دوستتان

  50. علیرضا
    ۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۵ | #95

    سلام و سپاس فراوان

    ما هم تا چند روز دیگر لند کرده و مجبوریم ۱ ماه بعد برگردیم جهت جمع و جور کردن و رفتن دایم. اما در مورد عکس در مونترال حتما توصیه کاربردی جنابعالی رو انجام میدهیم. فقط فرموده اید عکس تاریخ در نیاز است. یعنی در مونترال که عکس میگیریم باید به عکاس بگیم تاریخ بزند روی عکس؟ تشکر فراوان علیرضا

    • ۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۲۲:۵۷ | #96

      خود عکاس می زند
      روزهای آخر عکس بگیرید
      در ضمن کامنتهای بالاتر را هم بخوانید در مورد تجربه دیگر دوستان تازه وارد

برگه نظرات
1 2 2149
دیدگاه ها مسدود است.